Bozon Higgsa – co czyni go takim charakterystycznym?

W tym roku Wielki Zderzacz Hadronów "obchodzi" swoje 10 urodziny. Z tej okazji ukazało się kilka ciekawych artykułów dotyczących LHC, m.in. seria na stronie CERN-u. Powyższy artykuł (w znalezisku - tłumaczenie w komentarzach) opisuje historię odkrycia bozonu Higgsa - największego odkrycia ostatnich lat w fizyce eksperymentalnej. Opisane w nim zostały również inne ciekawe aspekty ukazujące sposób w jaki dochodzi się do wielkich odkryć w fizyce. Jeśli ktoś chce dowiedzieć się do czego "potrzebne" jest pole Higgsa czy bozon Higgsa to zachęcam do przeczytania tego przystępnego dla każdego artykułu.( ͡° ͜ʖ ͡°)

10 lat fizyki w LHC - tutaj jeszcze jeden fajny artykuł podający kilka ciekawostek dotyczących LHC w liczbach.

Polecam wszystkim zainteresowanym. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#fizycznenowinkifakera -> nowinki fizyczne i nie tylko - do obserwowania lub czarnolistowania.( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nauka #fizyka #cern #gruparatowaniapoziomu #swiatnauki #zainteresowania #ciekawostki #liganauki #ligamozgow
Fake_R - Bozon Higgsa – co czyni go takim charakterystycznym?

W tym roku Wielki Zd...

źródło: comment_15889217716vMc33fN1h5QqY2wNaUJJk.jpg

Pobierz
  • 15
Gdyby ktoś chciał się WYPISAĆ z listy to niech zaplusuje ten komentarz.

Nie prowadzę już zapisów (można obserwować tag). Gdyby ktoś mimo wszystko chciał jednak być wołanym to niech mi da jakoś znać.
( ͡° ͜ʖ ͡°)