Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko193
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
r-grr
r-grr

r-grr

Dołączył 1 rok i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 678
  • Znaleziska 665
  • Mikroblog 13
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 5

1863

1.5 mln zł zarobkow w szpitalu we Wloclawku. Srednia pensja - skromne 122 tyś

1.5 mln zł zarobkow w szpitalu we Wloclawku. Srednia pensja - skromne 122 tyś

Roczne wynagrodzenie lekarza we włocławku wyniosło 1.5 miliona złotych. A przecietne wynagrodzenie jednego z 61 pracujacych lekarzy to 122 000 zł miesiecznie

Dorodny_Wieprz
z
ddwloclawek.pl
dodany: 21 godz. i 36 min temu
  • 180
  • #
    lekarz
  • #
    lekarz100k
  • #
    polska
  • #
    wiadomosci
  • #
    ciekawostki
r-grr
r-grr
r-grr 2 godz. i 22 min temu via Wykop
  • 0
@Dorodny_Wieprz:
WIesz nie wiem czy mam odklejkę czy nie... ale zarabiam 160zł/h i nie chciałbym być tym najlepiej zarabiającym lekarzem w SOR za 400zł. To nie jest warte tych pieniędzy. 99% lekarzy tak powie, dlatego jest 400zł/h, a nie 200zł. Relatywnie prosta praca w POZ to 200-250zł/h.

1805

Lekarze zapowiadają, że specjalnie będą przyjmować mniej pacjentów

Lekarze zapowiadają, że specjalnie będą przyjmować mniej pacjentów

Poszło o nową stawkę 240zł/h. Planują sabotaż nowego rozwiązania.

hooligan166
z
boop.pl
dodany: wczoraj, 09:48:57
  • 378
  • #
    lekarz100k
  • #
    lekarz
  • #
    polska
  • #
    konowalposting
  • #
    afera
r-grr
r-grr
r-grr wczoraj, 13:25:21 via Wykop
  • 6
@Ddedden: Jak się spóźnię to przepraszam. Ale w mojej poradni każą przyjść 30min przed czasem. Badanie ma być o 8:30 to każą przyjść o 8 (niezależnie od tego czy pierwsza czy dziesiąta wizyta). Ponieważ pacjent przychodzi punkt 8 i oczekuje, że w 1min się zarejstruje i będzie badanie. W rejestracji jest kolejka czasem na 20min, szczególnie rano, bo ludzie przychodzą w różnych sprawach, często 20min przed otwarciem i jest kumulacja.
r-grr
r-grr
r-grr wczoraj, 13:27:26 via Wykop
  • 0
@Sabr:
To działa inaczej. Nie pasują warunki to idziemy. To nie jest tak, że pacjent zostaje bez opieki, są inne szpitale. Nie łamiemy umowy. Po prostu każda umowa kiedyś wygasa i jej nieprzedłużmy. Tak to najczęściej wygląda. Czasem szpital nie przedłuża na tej samej zasadzie.
Wiesz zwykle to właśnie szpitale sobie robią jaja.
r-grr
r-grr
r-grr 14 godz. i 2 min temu via Wykop
  • -4
@Ddedden:
Nie no spoko. Sorry jest mnóstwo różnych okoliczności, które sprawiają, że można się spóźnić. 99% przypadków moich spóźnień to poranne konsultacje. Nawet w prywacie jak się spóźniam to pozostaje mi tylko przeprosić i tyle i nie mam oporów, szczerze jak zrezygnujesz z badania, bo xyz, to trudno.

W trakcie dniówki jak mam pod rząd dwa ciężkie badania i trwa to 1,5h i mam opóźnienie 40min nie będę przepraszał z
r-grr
r-grr
r-grr 10 godz. i 23 min temu via Wykop
  • 0
@Ddedden: Wiem. Następnym razem więcej zrozumienia, polecam więcej cierpliwości. Też jestem pacjentem i nie ma dla mnie problemu z czekaniem. PS skąd wiedziałeś o której zaczyna pracę w pracowni? Widziałeś jego grafik?

2754

Skandal w Braniewie. Lekarz wykazywał, że pracuje... 72 godziny na dobę

Skandal w Braniewie. Lekarz wykazywał, że pracuje... 72 godziny na dobę

Lekarz "pracował" 72 godziny na dobę. w jednym miesiącu medyk rozliczył ponad tysiąc godzin pracy, choć miesiąc ma ich zaledwie 744.

arais_siara
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: wczoraj, 10:17:33
  • 251
  • #
    lekarz
  • #
    lekarz100k
  • #
    polska
r-grr
r-grr
r-grr 12 godz. i 10 min temu via Wykop
  • 0
@gokihar: Kolejny TEN SAM mechanizm. Oszust polityk, oszust dyrektor polityczny, oszust lekarz. Jak zwykle jedziecie po lekarzach.
Proponuję zwrócić uwagę kto stał za tym mechanizmem. Czemu to jest tak powszechne. 99% lekarzy tak nie ma. Więc może przyczyną jest to, że właścicielami szpitali są politycy, samorządy. W ten sposób wyciągają kasę.

3029

Kto stworzył patologiczny system pozwalający lekarzowi pracować tysiące godzin?

Kto stworzył patologiczny system pozwalający lekarzowi pracować tysiące godzin?

Oczywiście że lekarze. Często słyszymy że "to nie wina lekarzy, tylko systemu" tymczasem okazuje się, że to Ogólnopolski Związek Zawodowy Lekarzy stworzył ten system, kiedy Naczelna Izba Lekarska broniła patologii nie dopuszczając do przechodzenia lekarzy na etat. Poznaj całą historię!

zarobkilekarzy
z
zarobkilekarzy.pl
dodany: przedwczoraj, 12:58:31
  • 142
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz100k
  • #
    nfz
  • #
    polska
r-grr
r-grr
r-grr przedwczoraj, 20:23:53 via Wykop
  • -1
@JanTadeusz: Tylko czechy dają ile % PKB, a myśmy do budżetu NFZ wcisnęli z d.. rzeczy nawet walka z narkomanią. Byle podnieść PKB. Zresztą jak porówna się koszt wizyty lekarskiej czy to prywatnie czy to publicznie mamy jedne z niższych w EU.

2717

Onkolodzy dziecięcy odeszli, na nowym oddziale mieli zarabiać znacznie mniej.

Onkolodzy dziecięcy odeszli, na nowym oddziale mieli zarabiać znacznie mniej.

Zrobiliśmy wiele, aby spełnić oczekiwania lekarzy, ale żądania były wygórowane - wynika z informacji dyrektora szpitala. Onkolodzy nie chcieli m.in. ścisłego kontrolowania czasu pracy.

hooligan166
z
katowice.wyborcza.pl
dodany: 07.07.2026, 11:49:12
  • 298
  • #
    medycyna
  • #
    polska
  • #
    lekarz
  • #
    lekarz100k
  • #
    konowalposting
  • #
    afera
r-grr
r-grr
r-grr 07.07.2026, 23:17:03 via Wykop
  • 0
@Glibnes: Nie chodzi o podatki. Chodzi o to, że robią co chcą. Lekarze nie powinni móc odejść z tygodnia na tydzień pozostawiając np chore na raka dzieci bo im się stawki nie podobają i ewidencja pracy. Nie byłoby problemu gdyby specjalistów było wystarczająco a lekarze nie zmieniali szpitali w pogodni za pieniędzmi w skali która zagraża pacjentom. Zmiana miejsca pracy lekarza musi wiązać się z zapewnieniem zastępstwa lub z zapasem

1764

Zarobki lekarzy w Europie. Polska przegoniła nawet Luksemburg.

Zarobki lekarzy w Europie. Polska przegoniła nawet Luksemburg.

Maksymalne zarobki netto lekarzy w UE

enterprize
z
x.com
dodany: 04.07.2026, 22:46:50
  • 145
  • #
    lekarz100k
  • #
    konowalposting
  • #
    zarobki
  • #
    lekarz
  • #
    nfz
r-grr
r-grr
r-grr 05.07.2026, 23:47:24 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass: Nie dostałem grosza dodatku w czasie covid, mój kontakt z pacjentem był "incydentalny" (tylko te incydenty były parę godzin dziennie, codziennie). Pracowałem 20-40% ponad etat, nie licząc dyżurów.
Nie wiem ile informatycy zarabiali czy dostawali za tzw crunching.
Ja z dyżurami 4,8k czy to dużo było nie wiem sam oceń.
r-grr - @LaurenceFass: Nie dostałem grosza dodatku w czasie covid, mój kontakt z pacj...

źródło: image

Pobierz
r-grr
r-grr
r-grr 07.07.2026, 01:14:05 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass: tak. Wtedy byłem na 4/5 etatu. Praktycznie każdego dnia wychodziliśmy 16-18sta. Nic za nadgodziny, było miło za dodatek covidowy, kwalifikowaliśmy się, ale jak przyszło co do czego to też nic nie dostaliśmy jako lekarze.

850

Koszty widoczne dla pacjenta, limit zarobków i pracy. Tak jest w innych krajach

Koszty widoczne dla pacjenta, limit zarobków i pracy. Tak jest w innych krajach

W Niemczech każda procedura medyczna ma przypisaną liczbę punktów, a pacjent może sprawdzić w publicznych taryfach, ile dokładnie kosztuje jego zabieg bez ukrytych dopłat i negocjacji w gabinecie. We Francji wizyta u lekarza rodzinnego kosztuje 30 euro, u specjalisty 60 euro, a w systemie Ameli

airaG
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 02.07.2026, 09:20:30
  • 41
  • #
    zdrowie
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    lekarz
  • #
    nfz
  • #
    szpital
  • #
    wydarzenia
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 14:54:44 via Wykop
  • 2
1. W polsce też można na e-pacjent.
2. Od wczoraj jest centralny rejestr umów
3. "

PiS proponuje m.in. stworzenie publicznego portalu zawierającego informacje o wszystkich postępowaniach konkursowych przez placówki medyczne"

Jest BIP i są tam wszystkie postępowania konkursowe razem z wynikiem.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 15:28:12 via Wykop
  • 2
Mam w bliskiej rodzinie osobę, która we Francji pracowała jako specjalista w szpitalu (łącznie z prowadzeniem oddziału jako ordynator). Na różne rzeczy narzekała, ale nie na to, że jest za słabo opłacana. W Polsce stawki lekarzy wymknęły się realiom rynkowym i tyle (ze względu na zbyt małą podaż pracy).


@Hi_Lo_Hi: To zobaczysz co by się stało gdyby był wolny rynek bez monopolu NFZ. Proszę żądajcie tego. Likwidacja NFZ i publicznego
r-grr
r-grr
r-grr 03.07.2026, 13:30:00 via Wykop
  • 0
@C0RM:
Jeśli chodzi publiczny sektor NFZ ma dokładny rozpis lekarzy.
r-grr
r-grr
r-grr 04.07.2026, 18:10:20 via Wykop
  • 0
@C0RM: z ciekawości, w których wolnych zawodach jest kontrola co ja robię w innej pracy?
r-grr
r-grr
r-grr 05.07.2026, 16:40:55 via Wykop
  • 0
@r-grr: Np. piloci i personel lotniczy, kierowcy zawodowi. Co więcej lekarze stażyści też go mają https://izba-lekarska.org.pl/inne/czas-pracy-i-dyzury ale jak już lekarz przestaje być stażystą zakłada sobie b2b i wtedy restrykcje go nie dotyczą. W realiach np. Niemiec, Francji czy Skandynawii wiązałaby się to z gigantycznymi sankcjami karnoskarbowymi.


@C0RM: Jest jakaś organizacja, która to kontroluje? W sensie dajmy na to kierowca zawodowy/pilot/personel lotnizcy np. po 60h tygodniu pracy będzie pisał
r-grr
r-grr
r-grr 05.07.2026, 23:51:58 via Wykop
  • 0
@r-grr: Tak, np policja kontroluje kierowców.


@C0RM: czyli policja łapie kierowcę tira jak pakuje paczki amazonu i co wlepi mandat? No plz.
Bo rozumiem czepiacie się, że pracujemy w kilku miejscach. Chcecie zrobić nam chipy w mózgu jak za dużo myślimy :P

17

"Praktykowanie zawodu szarlatana to nie jest prawo człowieka". Sejm "za"

"Praktykowanie zawodu szarlatana to nie jest prawo człowieka". Sejm "za"

Sejm przyjął ustawę "Lex Szarlatan". Jeśli podpisze ją Karol Nawrocki, możliwe będą milionowe kary, blokowanie stron internetowych oraz publikowanie jawnego rejestru podmiotów szerzących dezinformację i praktykujących pseudomedycynę.

laciate
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 03.07.2026, 08:43:00
  • 21
  • #
    prawo
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
  • #
    zdrowie
  • #
    szury
  • #
    lewica
r-grr
r-grr
r-grr 03.07.2026, 15:51:46 via Wykop
  • -2
@mariusz-migdalek: Widzisz ja mam inne doświadczenia pracuję z kilku nastoma lekarzami i ciągle się dokształcamy, czasem jeden dzień trzeba poświęcić by załatawić jednego pacjenta dobrze, a duża szansa, że nigdy w życiu już tego nie zobaczę.
Teraz pytanie co z tymi, którzy robią wszystko by pomóc.
Zgadzam się z tobą, emocje wygrywają z logiką, sprawa śmierdzi na kilometr ale dziennikarze powinni sprawdzić te informacje. Zarobił 1,6mln, ale konkretnie ile godzin
r-grr
r-grr
r-grr 05.07.2026, 16:51:51 via Wykop
  • 0
@mariusz-migdalek: Masz rację, jest problem, szczególnie w Polsce. Jak nie dasz leków kupi sobie 20 supli...
... dlatego jestem za tym, by lex szarlatan to raz, a dwa nawet pójść dalej. W sensie by ktoś kontrolował to wszystko. Jedną z bolączek systemu jest brak poradni internistycznych. Dla mnie paranoją jest, że pacjencji z tarczycą chodzą do endokrynologa 99% casów powinien załtawiać rodzinny. Wtedy endokrynolodzy czekaliby na pacjenta, bo 90%< chorych to tarczyca.

1479

Lekarze z dnia na dzień zostawili pacjentów SOR w Bródnowskim

Lekarze z dnia na dzień zostawili pacjentów SOR w Bródnowskim

Janusz Cieszyński: Lekarze podjęli bunt i nie przyszli do pracy na oddział, który obsługuje kilkuset pacjentów dziennie. Częsć z nich poinformowała, że podczas zaplanowanej nieobecności... zachorowali i zgodnie z zasadą "ręka rękę myje" mają zwolnienia lekarskie.

tomasztomasz1234
z
x.com
dodany: 03.07.2026, 07:16:55
  • 177
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    konowalposting
  • #
    lekarski
  • #
    lekarz100k
  • #
    polityka
r-grr
r-grr
r-grr 03.07.2026, 23:23:57 via Wykop
  • 0
@5only: mają nie chcą robić 90% pacjentów mogą załatwić
r-grr
r-grr
r-grr 03.07.2026, 23:39:13 via Wykop
  • 0
@isiaczek: przeczytałeś notatkę? Co na kuźwa zrobić więcej lekarz jeśli źle się dzieje w szpitalu
r-grr
r-grr
r-grr 03.07.2026, 23:41:05 via Wykop
  • 0
@smk666: mają uprawnienia do pisania recept nie używają nawet tego od kilkunastu lat, od 2 lat mogą na się praktycznie załatwić 90 procent, gdyby robiły to do czego mają uprawnienia to by sory były dużo mniej obciążone
r-grr
r-grr
r-grr 04.07.2026, 01:29:00 via Wykop
  • 0
@mppmpmp: pielęgniarki mają uprawnienia do USG na IP/SOR, EKG, w pełni mogą odbić 50-90% pacjentów SOR, którzy nie są wstanie zagrożenia zdrowia. Czemu tego nie robią? Czemu nie piszą recept w POZach?
r-grr
r-grr
r-grr 04.07.2026, 18:07:08 via Wykop
  • 0
@isiaczek:
Tak można to zgłośić ludziom, którzy w pierwszej kolejności zatrudnili dyrektora.
Jeśli odbiorą, to po prostu nie będzie ich lekarz wystawiał i tyle. Kogo to problem pacjenta, NFZ nic nie ma do tego. To też taka paranoja, że pracujesz dla ZUS i NFZ, ale dla ZUS za darmo. NFZ zakłada, że wizyta ma trwać jakoś tak 10min poz, 15min specjalista. Nie zakłada,że w tym czasie wystawić dokumenty dla ZUS,

1134

W 2025 kontrole NFZ wykazywały 97% nieprawidłowości, w 2026 99% nieprawidłowości

W 2025 kontrole NFZ wykazywały 97% nieprawidłowości, w 2026 99% nieprawidłowości

Premier przekazał, że w 2025 r. przeprowadzono 798 kontroli (27 zawiadomień do prokuratury na kwotę 53 mln zł, 97 proc. nieprawidłowości), z kolei w 2026 r. kontroli w placówkach ochrony zdrowia było 482 a nieprawidłowości stwierdzono w 99 proc.

janeknocny
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 03.07.2026, 23:35:44
  • 74
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    lekarz100k
  • #
    afera
  • #
    wykopefekt
  • #
    pieniadze
r-grr
r-grr
r-grr 04.07.2026, 11:33:50 via Wykop
  • -2
@Neocaridina: w trakcie kontroli się szuka do czasu, aż się czegoś nie znajdzie. Jak się nic nie znajdzie to się wymyśla. Na oddziale mojej matki był pacjent, który się ciężko odwonił, miał istotną niewydolność nerek, udało się go wyciągnąć z drugiej strony.... na kontroli NFZ, nie nooo... on nie miał niewydolności nerek tylko odwodnienie. Kara cyk. Szpital w plecy.
Odwołanie? Jeśli się odwołacie to w przyszłym roku przytniemy kontrakt.

713

Wyższe studia zniszczyły zawód pielęgniarki

Wyższe studia zniszczyły zawód pielęgniarki

Należy wrócić do szkół pielęgniarskich, skończyć z pielęgniarkami z wyższym wykształceniem i ich ogromnymi ambicjami

Endrula83
z
termedia.pl
dodany: 02.07.2026, 18:18:42
  • 194
  • #
    lekarz
  • #
    lekarz100k
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    ciekawostki
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 22:14:17 via Wykop
  • 0
Może rozsądny bylby kompromis żeby były obie opcje, czyli po studiach i troche mniej zarabiajace po szkole sredniej. Te drugie znajdowalyby zatrudnienie tam gdzie odpowiedzialnosc jest niższa.


@danielbr3: To jest clue. pielęgniarki do 40rż mają mgr lub specjalizację prawie wszystkie. Mają uprawnienia do robienia i interpretacji EKG, USG, wypisywania recept (to od bodaj 15 lat) .
Ilość recept pielęgniarskich to 1.5%.
Nie widziałem EKG interpretowanego przez pielęgniarkę i wypis z
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 22:18:15 via Wykop
  • 0
@juniorowski: To ma robić pielęgniarka z podstawowym albo licencjatem. Z mgr ma samodzielnie przyjmować pacjentów w POZ i pisać recepty, w IP ma samodzielnie robić USG i EKG i interpretować czyli realnie rozpoznać stan nagły i zaopatrywać i posłać dalej do lekarza albo odrzucać i do domu na własną odpowiedzialność-> tak by zwykł pacjent nie trafił do lekarza.
Pielęgniarka z mgr może być oddziałową lub też pełnić funkcje kordynatora i
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 22:28:18 via Wykop
  • 1
@Temeris: Z drugiej strony 15 lat temu było tak, że nauczyciel na stażu dostawał więcej od lekarza/pielęgniarki. Opisujesz małą część nauczycieli.
Natomiast problemem jest to, że pielęgniarki w trakcie protestu szły niezależnie i wywalczyły sobie zajeb,,, warunki vs reszta zawodów. Był jednak trick, że ministerstwo zastrzegło, że wykształcenie tam gdzie jest to niezbędne. Czyli jak podstawowe to podstawowe...
MIało być tak, że tylko oddziałowe, te które realnie zarządzają mogły dostawać
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 22:35:12 via Wykop
  • 1
@juniorowski: ale tego nie robią, i dostają pieniądze za wykształcenie. Dyrektor wszystkim zrobił przeszkolenie to EKG nawet zrobić nie chcą, a uprawnienia mają do interpretacji.
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 22:45:33 via Wykop
  • 0
@Temeris: Dobry przykład. Czyli jeśli pielęgniarka nie ma godzin nadliczbowych to powinna dostawać dodatek za taki w ramach zwykłych godzin? No nie....
Tak samo tutaj jeśli jej zakres obowiązków nie wymaga licencjatu, magisterki, specjalizacji powinna dostawać tyle ile wynika z uprawnień. W gwoli ścisłości.... poza pielęgniarkami nikt tak nie ma.
Jeśli elektroradiolog jest fizykiem z magisterskim wykształceniem powinien dostawać tyle samo, ale nie dostanie. Jeśli lekarz ze specjalizacją idzie robić
r-grr
r-grr
r-grr 03.07.2026, 13:32:29 via Wykop
  • 0
@weeego: Mają uprawnienia ale nie biorą odpowiedzialności od 15 lat mają pisać recepty w POZach na własną odpowiedzialność i nie da się . Tak samo z kosmetologią, gdzie biorą ciężką kasę, ale nie biorą odpowiedzialności za powikłania, nie zajmują się nimi tylko odsyłają.
r-grr
r-grr
r-grr 03.07.2026, 13:38:10 via Wykop
  • 0
@Temeris: to co opisałeś to czyste chamstwo, którą powinno się wypalać. Ale masz nowe pielęgniarki, które w wieku 24 lat zarabiają 12k brutto. Nie wypisują recept, nie biorą odpowiedzialności za pacjentów w SOR IP.

461

Do neurologa za dwa lata. "Może się skończyć oblężeniem szpitali"

Do neurologa za dwa lata. "Może się skończyć oblężeniem szpitali"

Nawet dwa, trzy czy cztery lata trzeba czekać na wizytę u neurologa w części specjalistycznych poradni. Neurolodzy alarm

starnak
z
portal.abczdrowie.pl
dodany: 02.07.2026, 05:16:10
  • 74
  • #
    polska
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    neurologia
  • #
    specialisci
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 22:33:15 via Wykop
  • 0
@an-onim: baraki najlepszy serial ;)
r-grr
r-grr
r-grr 03.07.2026, 13:33:17 via Wykop
  • 0
@an-onim: ponoć nowy jest inny :( :( bardziej dla współczesnego widza.
r-grr
r-grr
r-grr 03.07.2026, 13:35:39 via Wykop
  • -1
@Kismeth: Chętnych brak :) Czemu nikt nie wie, na dermatologie większość chce iść czemu.... tu limity są ok? Powinniśmy połowę lekarzy kształić w kierunku dermatologii znieśmy limity.

261

Ponad 725 tys. zł w oświadczeniu majątkowym minister zdrowia

Ponad 725 tys. zł w oświadczeniu majątkowym minister zdrowia

Ponad 725 tys. zł wpisane w oświadczeniu majątkowym minister zdrowia wywołało lawinę pytań. Skąd pochodzi tak duża kwota? Jolanta Sobierańska-Grenda podkreśla, są to pieniądze zarobione dzięki wieloletniej pracy zawodowej jako prawniczka, menadżerka i wykładowczyni.

Lokator87
z
superbiz.se.pl
dodany: 01.07.2026, 09:38:27
  • 78
  • #
    polityka
  • #
    minister
  • #
    zdrowie
  • #
    pieniadze
  • #
    zarobki
  • #
    oswiadczeniamajatkowe
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 03:44:59 via Wykop
  • -3
@coollfon: Też mnie to rozwaliło XD 53-letnia prawniczka przez całe swoje swoje życie odłożyła na koncie oszczędnościowym równowartość mieszkania we Warszawie, na dodatek nie za dużego XD Przecież jakby zamiast tego spłacała kredyt hipoteczny to sumarycznie wyszłoby więcej XD To +/- równowartość spłacania 400 tysięcy pożyczki przez 30 lat.


@PepikPL:
650k to dochód za pierwsze pół roku 2025r z działalności przed byćia ministrem, pozostała część to zarobek jako
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 03:47:12 via Wykop
  • -2
https://www.medonet.pl/biznes-system-i-zdrowie/trendy-w-ochronie-zdrowia/oswiadczenie-majatkowe-minister-zdrowia-kwoty-pochodza-jeszcze-z-czasow-jej-dyrektorowania-szpitalom/ww3fd6w
Tu wyjaśnienie 650k przed bycia ministrem, a reszta to za pracę w ministerstwie. W Czechach menagerowie zarabiają mniej od lekarzy (przynajmniej tak mi mówili). Tu fajny zarobek.
Pytanie otwarte, czy pracując w ministerstwie łamie klauzulę o zakazie konkurencji?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 11:50:54 via Wykop
  • 0
@PepikPL: jako minister zarobiła przez pół roku 100k i trochę.
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 11:53:09 via Wykop
  • 0
@malin90:

@malin90: Lkarzyki odwracaja kota ogonem, dorosla osoba ma majatek o wartosci mieszkania, kto by sie
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 22:06:19 via Wykop
  • 0
@tadeusz-rozwadowski: przy czym miała dochód w zeszłym roku 725k, z czego 100k jako minister przez pół roku, a przez pierwszą część roku jako menadżer i wykonawca usług oczywiście tylko publiczny system tyle płaci :E No nie nawet prywata tyle nie płaci menadżerom.

911

Rzeczniczka izby lek.: zarobki lekarzy najmniej ważne w tym momencie

Rzeczniczka izby lek.: zarobki lekarzy najmniej ważne w tym momencie

Nie wiem, kto tu jest zamknięty na dialog, na pewno nie Naczelna Izba Lekarska. Prezes Jankowski podtrzymuje, że nadal jest gotowy do rozmów, zwłaszcza, że kwestia ma dotyczyć zasad pracy lekarzy, bo ja już bym nie chciała mówić tylko o zarobkach, to jest w tym momencie najmniej ważne - Iwona Kania

tomasztomasz1234
z
x.com
dodany: 01.07.2026, 17:01:28
  • 56
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    nfz
  • #
    lekarz100k
  • #
    konowalposting
  • #
    medycyna
r-grr
r-grr
r-grr 01.07.2026, 20:54:57 via Wykop
  • 26
@gorzki99: Popieram, najlepiej niezależnie od formy umowy. 40h i koniec z możliwością 8h jeśli są nagłe wyjątkowe potrzeby szpitala. Bez możliwości opt-out, bez możliwości minięcia tego kontraktem.
Za zaopatrzenie odpowiada dyrektor, dyrektor ma nienormowany czas pracy :)

Z chęcią przeszedłbym na taki model, praktycznie liceum, studia nauka zawsze po kilkanaście godzin, potem staż specka również.
r-grr
r-grr
r-grr 01.07.2026, 21:27:57 via Wykop
  • 9
@gorzki99: Dlatego popieram 40h... i po sprawie, żadnych dyżurów. Zmiana 24h=3 dni przerwy.
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 15:50:22 via Wykop
  • 0
@warsaw:
Teraz pytanie większość tutaj ma złą opinię o wszystkich lekarzach, teraz już masz dowód, że wchodzą do systemu lekarze gorzej przygotowani od ukraińskich. 80% z nich nie powinno mieć prawa pracować w Polsce.
Czy uważasz twoje rozwiązanie jest dobre i rozwiąże problemy?
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 15:59:35 via Wykop
  • 0
@r-grr: Jaki dowód? Chcesz powiedzieć, że zwiększanie liczby absolwentów powoduje mierzalny spadek jakości ich kształcenia - z naciskiem na "mierzalny"?


@warsaw:
Chcę powiedzieć, że są uczelnie prywatne, które mają gorszą jakość kształcenia.
Zobacz wyniki lek akademii śląskiej. Przy czym pamiętaj 70% pytań jest z bazy, a wielkość bazy jest na poziomie egzaminu na prawojazdy.
Tak z powodu większego naboru w publicznych uczelniach masz gorsze efekty kształcenia. Jakość jest
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 16:30:22 via Wykop
  • 0
Pytanie czy my naprawdę potrzebujemy 3k absolwentów LO z wynikami 90%+ z matur, czy jednak lepiej mieć 70%+, ale 12k? W IT mamy takich i takich, jedni są wymiataczami i twórcami kompilatorów, a drudzy klepaczami kodu. W medycynie najlepsi zostaną chirurgami ręki, a przeciętni podobnymi klepaczami tylko recept i ZLA. Moim zdaniem brak oddechu konkurenta na plecach, prowadzi finalnie do spadku jakości, bo czy się stoi czy się leży i tak zarobi

367

Ukraińskie media atakują Polskę. "Manipulują nie tylko historią"

Ukraińskie media atakują Polskę. "Manipulują nie tylko historią"

"Polscy politycy celowo manipulują kwestią negocjacji akcesyjnych Ukrainy do Unii Europejskiej". Zdaniem autorki artykułu, Polska ucieka się do manipulacji również w kwestii polityki historycznej. Od kilku tygodni na linii Warszawa - Kijów trwa poważny spór

freedomseeker
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 02.07.2026, 06:51:31
  • 95
  • #
    ukraina
  • #
    polityka
  • #
    historia
  • #
    polska
  • #
    dyplomacja
  • #
    uniaeuropejska
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 15:54:58 via Wykop
  • -10
@60groszyzawpis: zaproponuj rozwiązanie, tak byśmy nie mieli problemu z ruskimi. Narazie ukry świetnie mielą. Daję im 7,5/10,

2336

Szpital bierze pożyczkę na pensje lekarzy

Szpital bierze pożyczkę na pensje lekarzy

Podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Nowodworskiego starosta Magdalena Biernacka do porządku obrad wprowadziła dodatkowy punkt dotyczący pomocy finansowej dla Nowodworskiego Centrum Medycznego. Było to 2 miliony złotych, które wykorzystane zostaną na spłatę zaległych wynagrodzeń dla lekarzy za faktu

tomasztomasz1234
z
gazetanowodworska.com
dodany: 01.07.2026, 20:15:27
  • 132
  • #
    polska
  • #
    nowydwormazowiecki
  • #
    konowalposting
  • #
    lekarski
  • #
    lekarz100k
  • #
    finanse
r-grr
r-grr
r-grr 02.07.2026, 03:22:35 via Wykop
  • 1
@ibilon: Dlatego gdyby nie było państwa w systmie opieki zdrowotnej nie byłoby problemu prawda?

851

Jeszcze żaden rząd nie wygrał z lekarzami? Szef NIL się tłumaczy

Jeszcze żaden rząd nie wygrał z lekarzami? Szef NIL się tłumaczy

Szef Naczelnej Izby Lekarskiej Łukasz Jankowski w rozmowie z WP przestrzega rząd przed pójściem na zwarcie ze środowiskiem lekarskim. Jednocześnie przyznaje, że głęboka reforma jest potrzebna. - Niestety dziś polski system ochrony zdrowia nie gwarantuje pacjentowi bezpieczeństwa zdrowotnego.

WirtualnaPolska
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 30.06.2026, 10:49:48
  • 102
  • #
    lekarze
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    szpital
  • #
    sluzbazdrowia
r-grr
r-grr
r-grr 01.07.2026, 21:23:44 via Wykop
  • 0
przysięga Hipokrytesa


@shekerama:

Przysięgam Apollinowi lekarzowi i Asklepiosowi, i Hygei, i Panakei oraz wszystkim bogom jak też boginiom, biorąc ich za świadków, że wedle swoich sił i osądu [sumienia] przysięgi tej i tej pisemnej umowy

810

Kształcenie lekarzy tańsze niż niedobór lekarzy

Kształcenie lekarzy tańsze niż niedobór lekarzy

Jeśli przyjąć, że obniżenie presji płacowej kosztuje system ok. 12 mld zł rocznie to warto spojrzeć na alternatywę. Wykształcenie jednego lekarza kosztuje ok. 500 tys. zł. Za 12 mld zł można więc sfinansować pełne wykształcenie około 24 tys. nowych lekarzy.

tomasztomasz1234
z
x.com
dodany: 01.07.2026, 17:38:03
  • 58
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    lekarz100k
  • #
    konowalposting
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
r-grr
r-grr
r-grr 01.07.2026, 21:15:47 via Wykop
  • -4
@KurnikoweKuriozum: zapraszamy, do prywatnych przyjmują z niezadaną maturą do publicznych lajcik 75% nie to co kiedyś. Jesteśmy otwarci i potrzebujemy rąk do pracy.
r-grr
r-grr
r-grr 01.07.2026, 21:19:00 via Wykop
  • 0
Ostatnio siedząc u młodego lekarza zaważyłem, że wpisuje trochę informacji do konkutera, a jeśli on to skopiuje i wklei do chatgpt i na koniec wywali mi to co przeczytał z AI własnymi słowami?


@Hodofca: Ja mam lokalnego qwena, whispera i parę innych mniejszych narzędzi, przyśpieszają pracę. Nie dają diagnozy. W mojej specjalizacji, ogólne modele dają ciała. Wyspecajlizowane konkretne rzeczy ogarniają, ale tylko jedną.

1247

Patologia w szpitalach. "Zamontujmy lekarzom tachografy".

Patologia w szpitalach. "Zamontujmy lekarzom tachografy".

Wprowadźmy lekarzom tachografy - nagle skończyłoby się robienie na kilku etatach: tu na umowę o pracę, tutaj na kontrakcie, a tu jeszcze jakaś przychodnia. NFZ jest jak wiadro bez dna, To jest prawie 300 mld zł, to jest jedna trzecia polskiego budżetu.

ssakul
z
businessinsider.com.pl
dodany: 27.06.2026, 10:45:51
  • 142
  • #
    szpital
  • #
    lekarz
  • #
    pieniadze
  • #
    praca
r-grr
r-grr
r-grr 27.06.2026, 17:46:19 via Wykop
  • 1
@xpear: NFZ śledzi lekarzy cyfrowo. Każda robota w ramach NFZ ma być zgłoszona. Czyli jest harmonogram i tylko w tym miejscu można przyjmować. Czyli jak kolega nie przyjdzie do poradni, a drugi kolega ma odwołaną operację i może zejść, no nie może, musi być wcześniej zgłoszenie do NFZ i to się robi.
To może powiedzieć idzie do prywaty w czasie pracy na NFZ. No też tak nie działa, no niektórzy mogą
r-grr
r-grr
r-grr 27.06.2026, 17:53:07 via Wykop
  • -4
@8kiwi:
Jeszcze kanał na youtube, gdzie każdy sobie poogląda twoją kolonoskopię.
r-grr
r-grr
r-grr 27.06.2026, 21:23:46 via Wykop
  • -1
@8kiwi: Mam kasę fiskalną, mam sekretarkę obok siebie, każdy dostaje paragon. Nie mam nic do ukrycia, większość pacjentów ma. Dlatego jest tajemnica lekarska. Kasa fiskalna jest online dzieciaku.
r-grr
r-grr
r-grr 27.06.2026, 21:29:49 via Wykop
  • 1
@steamy_window: I to jest dziwne, wszędzie na B2B gdzie ktoś jest rozliczany za godziny dostaje się elektroniczną kartę albo kod.
Brak wybicia=zaliczenie pierwszej godziny pracy i koniec. Na koniec miesiąca jesteś rozliczony przez szpital. Praca w systemach szpitalnych jest monitorowana i logowana (w tym mikrologi dotyczące zmian), każdy log jest szyfrowany tak by nie dało się podmienić inną drogą tekstu.
r-grr
r-grr
r-grr 28.06.2026, 07:07:42 via Wykop
  • 0
@Senex: Wyrabiam różnie najwięcej 70h-80h tygodniowo (pracuję 7 dni w tygodniu), nie dyżuruję, ale potem sobie robię 1dzień wolnego.
Wolę uczciwą stawkę za zrobienie konkretnej roboty. Czasem to trwa 30min, czasem 2h (tyle samo dostaję) jest to dla mnie dużo lepsza opcja niż etat/konkrakt godzinowy z dyżurami. Jest to dla mnie trochę nowość, dzięki braku dyżurów na których się ponoć śpi czuję się o wiele lepiej, wreszcie się wysypiam. Mam
r-grr
r-grr
r-grr 01.07.2026, 20:12:33 via Wykop
  • 0
@Senex: Też tego nie rozumiem, urlop traktuję jako zło konieczne, a 4 dniowy tydzień pracy to dla mnie wynaturzenie, które tępiłbym gorącym żelazem. Jak będę miał 60 lat będę mógł mówić o emeryturze tak ostro.
Szczerze, moim życiowym problemem przez życie zawodowe było to, że sklepy pracują krócej niż ja. Najgorzej było jak weszły wolne niedziele.
Dziś masz biedre do 23 i mogę po pracy o 21 zrobić zakupy :)

935

Czy Polska staje się rajem dla lekarzy? Wydatki rosną najszybciej w UE

Czy Polska staje się rajem dla lekarzy? Wydatki rosną najszybciej w UE

Od 2019 do 2024 roku wydatki na ochronę zdrowia w Polsce wzrosły o 98,7 proc., osiągając poziom blisko 294 mld zł. Obejmują one zarówno środki publiczne, jak i prywatne wydatki pacjentów oraz abonamenty medyczne. Wśród państw Unii Europejskiej żaden kraj nie odnotował porównywalnego tempa wzrostu.

tomasztomasz1234
z
caminodelavida.pl
dodany: 29.06.2026, 18:40:45
  • 55
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    lekarz100k
  • #
    konowalposting
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
r-grr
r-grr
r-grr 30.06.2026, 02:25:03 via Wykop
  • -4
@johann_10: tak jest masa. Pytanie czy zrobiłeś research? Sporo lekarzy robi działalności rozwija ją i równocześnie pracuje w szpitalu. Znajomy pracuje w szpitalu wojewódzkim ale założył poradnię (40km w innym mieście), jest jej właścicielem zarabia kilka set tysięcy.
Są specjaliści, którzy robią ryzykowane procedury i poświęcili życie by tego się nauczyć i robić dobrze. Może być robiona przez nich albo w ogóle.
Tak znam też ortopedów, którzy wyciągają podobne kwoty,
r-grr
r-grr
r-grr 30.06.2026, 04:18:44 via Wykop
  • -3
Mimo wsadzania do NFZtu wszystkich kosztów, które się da, by podnieść magiczny % PKB to jesteśmy w tyle za Czechami. Więc to nie jest tak, że te koszta są jakieś duże...
@LubieSzaszylkiZLublina: jasne prosty zabieg, który zrobi każdy lekarz. No chyba jednak nie. Nie wszyscy operują... te bardziej zaawansowane procedury uczy się lekarz po specjalizacji co robią niewszyscy. Operacja samodzielna zaćmy nie jest objęta programem specjalizacji. Jest to szybki zabieg,
r-grr
r-grr
r-grr 30.06.2026, 23:49:49 via Wykop
  • 0
@LubieSzaszylkiZLublina: ale ludzi, którzy to robią już nie ma nieskończoną ilość. Tak samo jest w stomie. Procedura tania, prosta, płacisz za robotę.
Wiesz co, o takich pieniądzach mogę pomarzyć... Ale może tak, skoro to wszystko takie złe w NFZ jest, skoro w NFZ jest tak paskudnie. W stomie jest np. już uczciwie i fajnie. Wszystko prywatnie, płacisz za co chcesz masz robione co chcesz, wybierasz sobie kogo chcesz. No bajka.
r-grr
r-grr
r-grr 01.07.2026, 14:45:32 via Wykop
  • 0
@LubieSzaszylkiZLublina: które limity?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

R Grr

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 12.06.2026

    Komentator
  • Rocznica
    od 28.09.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking