Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko257
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
lorafenus
lorafenus

lorafenus

Dołączył 8 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1022
  • Znaleziska 410
  • Mikroblog 612
  • Obserwujący 24
  • Obserwowane 5
Napartnica
Napartnica
55 min temu
  • 1
Śmieszna sprawa w sumie. Jestem rezydentem anestezjologii i intensywnej terapii. Anestezjolog najczęściej współpracuje z pielęgniarką anestezjologiczną, czyli pielęgniarką z magistrem i specjalizacją. Jako lekarz to ja kwalifikuje pacjenta do znieczulenia, indukuje znieczulenie i dbam o dobrostan pacjenta podczas zabiegu i po nim. Cała odpowiedzialność za pacjenta i jego bezpieczeństwo spoczywa na mnie. Do zadań pielęgniarki anestezjologicznej należy głównie podanie tego co ja zalece, spisywanie parametrów z monitora do dokumentacji i ogólnie takie
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 7 min temu via Wykop
  • 0
@Napartnica: w Szwajcarii tez bys mial ten sam problem. Ty mialbys na poczatek 7000CHF miesiecznie brutto za 50 godzin parcy w tygodniu a pielegniarka ma wprawdzie 6800 ale za 42 godziny. No i uwaga - sama intubuje sama robvi wszystko procz SPA czy combined SPA/epidural. Niektore klada Swan Ganza albo nawet Picco-Katheter czy cewnik centralny. Ty jesten na 12 sal rownolegle i odpowiadasz za kazda. Pielegniareczki lat 23 po wykonaniu
  • Odpowiedz
ulegly
ulegly
ulegly
5 godz. i 58 min temu
  • 9
Ewa Szota, radna z Sosnowca otrzymała grafik pracy lekarza, który w ciągu roku przepracował w szpitalu 4881 godzin. - Ten dokument ukazuje prawdziwą patologię systemu - mówi radna, która pod groźbą odpowiedzialności prawnej nie może ujawnić jego treści.

Chłop spał w szpitalu. 406h w miesiącu przez rok czasu.
Kierowcy zawodowi muszą robić przerwy, dobowe oraz weekendowe odpoczynki bo mogą stworzyć zagrożenie na drogach z powodu zmęczenia. Konował może "pracować" ile chce, a
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 3 godz. i 51 min temu via Wykop
  • 0
@janawykop: nominal w umowie o prace. On byl tam przedsiebiorca - szpital zadowoony bo oszczednosci.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 14 min temu via Wykop
  • 0
@janawykop: zadnego postojowego. Jednym pracocholikiem chciwym na pieniazki zabezpieczaja caly oddzial.

A gdyby tak umowa o prace byla to i urlopy szkoleniowe, i urlopy okolicznosciowe i nma okazje na przyklad zgonu w rodzinie etc. No i 3 czy 4 skladki ZUS, nadgodziny etc. a przee wszystkim platne chorobowe i wtedy sdla szpitala koszt i problem zastepstwo zapewnic.

W ten sposob szpitale cynicznie pozbywaja sie kosztow a panstwowa biurwa z PIP
  • Odpowiedz
KryptonZ
KryptonZ
09.01.2026, 11:34:43
  • 0
Było zostać lekarzem w USA.
Jeszcze nie wszystko stracone, po prostu trzeba znostryfikować dyplom i się wkręcić, co oczywiście będzie ciężkie, ale pieniądze to zrekompensują.

#lekarski #lekarz #pracbaza #studbaza
KryptonZ - Było zostać lekarzem w USA.
Jeszcze nie wszystko stracone, po prostu trzeb...

źródło: image

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 09.01.2026, 12:02:08 via Wykop
  • 1
a jestes pewien ? Po pierwsze najpierw national graduates, potem w kolejce do specjalizacji amerykanie studiujacy naq przyklad w Europie po ED, a potem IMG -International Medical Graduates

T owszystko wyglada spoko. Anestezjolog w Szwajcarii obecnie ma za 55 godzin tygodniowo pracy 12.000 CHF miesiecznie brutto. 13 pensji. W Polsce potrafia miec brutto o wiele wiecej (tak, wiem porownuje gruszki z jablkami bo kontrakty a nie umowa o prace).

Tymczasem internety mowia takie rzeczy
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 09.01.2026, 13:05:01 via Wykop
  • 0
@KryptonZ: ale wiesz ze w USA nie bylbys pierwszym wyborem. Znam kolege co na 99 percentylu zrobil USMLE i odpuscil - rezydencja tam to 120 godzin tygodniowej tyry za grosze.

Podajesz tabelke w USD. Ja w Szweajcarii mam tabelki w CH. One wygladaja fajnie ale.. nikt spoza grona swoich nie ma takich pensji.

Wcale nie zdziwilbym sie jakbny w USA tez bylo roznie. Zwlaszcza ze mamy tu na wykopie lekarza
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.01.2026, 18:11:16 via Wykop
  • 0
@slowmtb: czyli jak w Szwjacarii. Znaslazlem kiedys kartke z Lohnabrechnung mojej kolezanki, ktora pracowala na 60% etatu ale byla szwajcarka.

No i po pierwsze szpital placil jej za 100% etatu -40% wolnego miala oplacane jako platne wolne. Dodatku rocznego od szefa za dydaktyke studentow miala 150.000 CHF. A wiec 20.000 CHF wiecej niz ja pensji ( dostawalem 10.000 CHF rocznie x 13 pensji brutto).

To samo ale inaczej.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 19 godz. i 41 min temu via Wykop
  • 0
@slowmtb: jak studiowalem w PL to na klinikach panowalo takie przuekonanie ze swiat na nas czeka,bosmy tak wybitni i ze polscy lekarze to... cuda, na ktore swiat czeka...
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
31.12.2025, 14:37:00
  • 4
✨️ Wynagrodzenia w Szpitalach Powiatowych: Prawda czy Mity? Ⓘ
Pracuję w szpitalu powiatowym i napisałem pod wpływem wykopu na głównej.
U mnie w szpitalu powiatowym na SOR i na Anestezji 190zł godzina, na oddziałach innych 160 zł godzina, na UOP jedyna dostępna stawka to z ustawy ~12k brutto.
500 złotych nie ma nikt.
400 złotych nie ma nikt.
300 złotych nie ma nikt.
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 31.12.2025, 16:09:00 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: tak jak @ZydowskiPianista napisal.

Czesc lekarzy z ukladami ma procent od procedur leczenia bolu przewleklego ale ja nie powiem Ci ile. Oferowano mi w PL 70% od wartosci punktowej procedury jakis czas temu
  • Odpowiedz
Bipolar-
Bipolar-
23.12.2025, 21:01:04
  • 8
Czy uważam, że to patologia? TAK
Czy to wina lekarza? NIE
Czyja więc to wina? NFZ i polityków
Komu się obrywa? Lekarzowi

Co według was gościu ma się położyć Rejtanem i powiedzieć, że za tak dużo to on nie będzie robił swojej roboty i mają mu płacić 7x mniej albo on nie będzie pracował?
Bipolar- - Czy uważam, że to patologia? TAK
Czy to wina lekarza? NIE
Czyja więc to wi...

źródło: image

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 23.12.2025, 21:06:34 via Wykop
  • 2
on rocznie szpitalowi przynosi 3 miliony pln zysku. Jest pracocholikiem.Znam go prywatnie.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 23.12.2025, 21:20:26 via Wykop
  • 0
@KryptonZ: profesorkowie czasami oszukuja...
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 23.12.2025, 21:26:28 via Wykop
  • 0
@KryptonZ: taki urok tej fatalnej branzy. Moj eks szef potrafil nie przychodzic tygodniami do pracy- kontrakt managerski
  • Odpowiedz
DoktorMorela
DoktorMorela
DoktorMorela
23.12.2025, 08:39:57
  • 0
Nie wiem czy wiecie, ale w Polsce lekarz żeby dostać się na rezydenture musi wziąć udział w konkursie jak w rekurtacji do liceum. Jest lista rankingowa i dostajecie się gdzieś. I teraz uwaga.

Większość lekarzy uważa, że przed przyjściem do pracy przyjść do ordynatora takiego oddziału i się przedstawić i zapytać o zgodę na pracę xdd
Czicie.
Nie dość, że płaci za to państwo to jeszcze ordynator który zarabia wielokrotnośc tego co inni lekarze
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 23.12.2025, 09:02:55 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: PRL nie wybijesz w kilku pokoleniach.
  • Odpowiedz
pieknylowca
pieknylowca
pieknylowca
15.12.2025, 21:49:36
  • 0
Ale to jest udogodnienie mieć znajomego lekarza albo pielęgniarkę. Chcesz skierowanie? Pyk, już masz. Receptę chcesz w sobotę o północy? Pro auctore i już jesteś w aptece, jeszcze piszesz z pretensjami że bez refundacji. Badania chcesz sobie zrobić? Nie ma problemu, już masz wypisane skierowanie. I tak się żyje na tej wsi. Niektórzy to sobie o mnie przypomnieli dopiero jak wstawiłem zdjęcie w todze po dyplomatorium.
#medycyna #lekarz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 17.12.2025, 11:10:57 via Wykop
  • 0
@maxiek: p--------o. Lekarze sie nienawidza jak wsciekle psy. Jesli moze poswiecic 20 minut i uczynic Twoje zycie ciezszym to badz pewny ze tak zrobi.

Przyslug nie ma * - one zaczynaja sie od jakiegos poziomu profesorsko-ordynatorskeigo na zasadzie a ile i co z tego bede mial....

Wyobrazenia osob spoza branzy...
  • Odpowiedz
Bipolar-
Bipolar-
15.12.2025, 18:13:42
  • 23
Kiedy medstagram wejdzie za mocno XD

#medycyna #lekarski #lekarz #rakcontent #medstagram
Bipolar- - Kiedy medstagram wejdzie za mocno XD 

#medycyna #lekarski #lekarz #rakcon...

źródło: image

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 15.12.2025, 18:16:54 via Wykop
  • 1
to wyglada jak AI
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.12.2025, 12:40:23 via Wykop
  • 1
@Bipolar-: zeby to jeszcze bylo Mayo Clinic, Bethesda czy cokolwiek a to jest WUMED. W Rankingach gdzies na poziomie Ghany.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 16.12.2025, 20:42:05 via Wykop
  • 0
@Bipolar-: wiesz czym to sie skonczy - panna obstawiam jak za 10 czy 15 lat wejdziesz - bedzie lekarz specjalista rehabilitacji medycznej
  • Odpowiedz
Sonny86
Sonny86
15.12.2025, 07:31:07
  • 4
#lekarz #terapia #heheszki #humorobrazkowy
Sonny86 - #lekarz #terapia #heheszki #humorobrazkowy

źródło: scaled_1000027604

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 15.12.2025, 07:32:08 via Wykop
  • 2
nieaktualne. 500 pln sie nalezy..a z rachunkiem 750 pln.
  • Odpowiedz
sub_zero_1
sub_zero_1
sub_zero_1
11.12.2025, 20:26:26
  • 0
wolny rynek w praktyce #lekarz #nfz #szpital #zarobki #sluzbazdrowia #polska
subzero1 - wolny rynek w praktyce #lekarz #nfz #szpital #zarobki #sluzbazdrowia #pols...

źródło: Screenshot 2025-12-11 at 21-23-39 Szpital w Ostrzeszowie zawiesza porodówkę. Andżelika Możdżanowska ściągnęła lekarzy do pobliskiego Kępna

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 11.12.2025, 22:13:45 via Wykop
  • 3
@darek-jg: czyli mialem racje. % lekarzy prowadzacych oddzial, poradnie i jeszcze na pewno taka egzotyke jakby nie bylo - porodowke - 5 lekarzy rocznie w tym kierownika ordynatora...

Wychodzi pi razy drzwi jak pisalem wczesniej 20.000 pln brutto na osobe na umowie cywilnoprawnej a nie na umowie o prace gdzie to sa slabe zarobkli bo ani urlopu ani zachorowac nie mozna...

No ale olaboa konowaly zarabiajom za duzo. 20.000 to
  • Odpowiedz
johann_10
johann_10
10.12.2025, 09:01:17
  • 1690
Kolejne doniesienia o patologii w służbie zdrowia.

Tym razem wychodzi na jaw, że w jakiejś dziurze w Wielkopolsce (Ostrzeszów) było paru lekarzy ginekologów - położników z sześciocyfrowymi zarobkami.

Czaicie to? >=1,2 mln PLN rocznie za pracę w szpitalu na prowincji xD 300 tysięcy euro, przecież niedługo lekarze ze Szwajcarii, Francji i Niemiec będą się uczyć polskiego i tu zjeżdżać żeby pracować za więcej niż u siebie xD

Ale
johann_10 - Kolejne doniesienia o patologii w służbie zdrowia.

Tym razem wychodzi na...

źródło: IMG_3937

Pobierz
  • 118
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 09:37:05 via Wykop
  • 8
ze Szwajcarii nie ebda, bo tu sie da ladnie ukrasc inaczej. Overdiagnostics/overtreatment i kickbacki od Laboratorium czy tez od diagnostyki obrazowej albo na panstwowym etacie siedzac w komisjach.

1 milion CHF to wciaz ponad 4 polskie wiec nie beda tu przyjezdzac.

Zarobki szeregowego wyrobnika bez politycznych koneksji i bez kradzenia to sa jesczze tak 20% wyzej niz polskie wiec tez nie.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 09:49:21 via Wykop
  • 27
pieciu lekarzy po 1,2 miliona rocznie to na kontraklcie nie jest duzo.

20.000 miesiecznie arytmetycznie srednio , ordynator oczywiscie wiecej zapewne.
- zapewne kontrakt

Jest niby wolny rynek. Nie rozumiem trzasku dup.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 10:30:21 via Wykop
  • 19
@Darjo: radiolog w Polsce obecnie jak pracuje duzo ma rocznie na kontrakcie okolo miliona a nawet wiecej jesli pracuje duzo. Brutto. Dlatego pensja radiologa w Szwajcarii rzedu nawet 250.000CHF rocznie brutto na umowie o prace go grzeje i ziebi bo koszty zycia (a nigdy komus z PL nie dadza tyle bo nas uwazaja za podludzi) wzywam @dr_Batman

w takiej Austrii specjalista zarabia 8000 EUR brutto podstawy na etacie, z
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 10:32:27 via Wykop
  • 6
@ZydowskiPianista: ale skoro szpital zarabia, tworzone sa miejsca pracy, ludzie sa leczeni- to o co krecenie afer?
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 11:18:52 via Wykop
  • 8
@donatien-de-sade: to może zwolnić tych znienawidzonych lekarzy nazywanych tu Konowalami imię razu przynajmniej samopoczucie w narodzie się polepszy?

Byli latami traktowani jak g... Dyrekcję wypychały na kontrakty bo fikcję utrzymać trzeba było .

Nikomu to nie przeszkadzało do momentu kiedy kołderką robi się zbyt krótka. Za dużo z systemu korzystających za.malo na schemat Ponziego
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 11:23:50 via Wykop
  • 1
@Niesondzem: to też zależy. Pamiętaj że na zachodzie wyjątkiem jest praca na kontrakcie czy jako podwykonawca a w PL celem obchodzenia prawa pracy norma. Jeżeli mój znajomy zarabiający rocznie w Polsce miliony robi to prze spółkę z o.o robi to celem optymalizacji podatkowej to kto zarabia więcej?
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 11:30:33 via Wykop
  • 5
@donatien-de-sade: na jakiej podstawi prawnej ? a za podstawowke tez niektorych? a tych co skonczyli studia i nie pracuja? A moze emiograntow likwidowac fizyczunie jako szkodnikow?

pacjenci sa roznie traktowani.

Popieram odebranie im prawa wykonywania zawodu. Europejski Trybunal szybko by wytlumaczyl waadzy ludowej pewne sprawy a lekarze bylibny
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 11:32:08 via Wykop
  • 1
@johann_10: ograniczenia co do prywaty sa slabe - Belegarzt zawsze przejdzie, pytanie tylko czy sie komus chce.

Tak niskich podatkow jak w PL to nie ma jednak w Europie ale uwaga - to nie dotyczy tylko lekarzy.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 11:36:26 via Wykop
  • 0
@RozwiewamyTajemnice: tu akurat masz racje. Ale wiesz ze dla niektorych cwaniakow to jest eldorado?
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 11:42:18 via Wykop
  • 10
@Darjo: gdyby tylko wykopki wiedzialy.

Znam jednego chirirga plastycznego w PL, jego dzienny dochod poza NFZ wynosi okolo - rzyznajwe sie ze po potraceniu kosztiow anestezjologii i sali operacyjnej - ma ponad 50.000 PLN dziennie.

Ow pracuje 3 dni w tygodniu. Tak pi razy drzwi 600.000 PLN ma miesiecznie i to nie przychodu a
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 12:17:50 via Wykop
  • 1
@MartwyProsty: no ale dlaczego tak jest? Mozna cholerne przechowalnie pociotkow bez szkody dla pacjentow zamknac, ale towarzysze w starostwie zbyt bardzo lubia swoj fotel.

Mozna bez szkody pozamykac wiekszosc powiatowek a zaoszczedzone srodki przekazac na transport medyczny i rozbudowe wiekszych.

Tyle ze nikt tego nie zrobi a jak zrobi to tych w powiatach zostawi sie na pastwe losu i bedzie mialo w d...
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 14:45:51 via Wykop
  • 2
@Spaniard: czy ja sie wyrazilem o etyce lub nie? Przeciez wyceny niektorych procedur sa absurdalne. Lepeij ich nie robic niz robic. Przeciez nie po to remontuje sie porodowki - zamknieta porodowka z oplacanym personelem generowala (czy dzis jest tak samo nie wiem) mniej strat niz pracujaca.

Przeciez to jest Monthy Pyton. Tak samo jak jedna procedura generuje x przychodu i tych procedur w trybie ambulatoryjnym wykonuje sie ponad 200 dziennie
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 15:54:57 via Wykop
  • 0
@jmyung: mogas miec paradoksalniem mniej ale wiecej - mniej pioeneidzy wiecej zycia. Ordynator dzis to czlowiek uzerajacy sie z planem dyzurow i odpowiadajacy za oddzial. Ludzie patrza na medyczne karynki co bez tychj problemow robia botoksy i twierdza - a po co mam sie uzerac i umrzec w opracy, nie warto.

pieniadze to nie wszystko.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 20:48:03 via Wykop
  • 0
@krebul: trzeba pracowac ciezko i zatrudniac dobrych ludzi a wtedy miliony zarobisz.
  • Odpowiedz
lorafenus
lorafenus
lorafenus 11.12.2025, 09:01:53 via Wykop
  • 0
@Darjo: bop lekarzy jest za duzo. Gdyby dzisiaj im wywalic te biurokracje. Gdyby. Kazd Halinka i Grazynka chce sie leczyc ze swoim nadcisnieniem u hipertensjologa, wole tarczycy musi obejrzec endokrynolog etc. Bzdury z Polandii to na zachodzie robi rodzinny.

Wytlumacz lekarzom w DE czy w CH ze w Polsce z kleszczem ida na SOR do chirurga to powiedza ze dobry masz towar i chca taki. To na zachodzie robi rodzinny.
  • Odpowiedz
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124
10.12.2025, 17:46:37
  • 2
W dyskusjach o zarobkach #lekarz przeraża mnie fakt, że my serio mamy niedofinansowaną służbę zdrowia, a jednak lekarze zarabiają takie grube pieniądze jak ci ginekolodzy milionerzy z Ostrzeszowa. Zwykli ginekolodzy-położnicy - to naprawdę nie jest żaden top specki, jeszcze przy naszej demografii jest na nich coraz mniejszy popyt. Kreuje się obraz totalnego bizancjum. Jednocześnie przy jej niedofinansowaniu zastanawiam się jak bardzo brakuje kasy na cokolwiek innego niż zarobki lekarzy. Kształtuje
Zielonka021124 - W dyskusjach o zarobkach #lekarz przeraża mnie fakt, że my serio mam...

źródło: Screenshot 2025-12-10 184421

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 10.12.2025, 19:35:28 via Wykop
  • 0
ale chwileczke . Dostajesz pieniadze zakontraktowane ryczaltem na oddzial plus punkty za procedury. Co jakis czas wysyla administracja obliczenia do NFZ i szpital dostaje przelew zgodnie z umowa.

Nikogo nie obchodzi ilu lekarzy i tak dalej i w jakich warunkach wykonuje procedure.
  • Odpowiedz

357

SEPSA SYSTEMU: Jak 250 miliardów złotych rocznie wycieka z NFZ

SEPSA SYSTEMU: Jak 250 miliardów złotych rocznie wycieka z NFZ

Polska służba zdrowia jest w kryzysie, z wydatkami około 250 miliardów złotych rocznie, a system systematycznie zawodzi.

waweldom-pl
z
waweldom.com
dodany: 09.12.2025, 10:34:59
  • 50
  • #
    nfz
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
lorafenus
lorafenus
lorafenus 09.12.2025, 11:11:26 via Wykop
  • -3
bledy merytoryczne. W Niemczech i Szuwajcarii oraz Austrii sa Belegarztowie - prywatne lozka maja na oddzialach szpitali.
Albo inne umowy - operuja w szpitalu jako freelancerzy korzystajac z zasobow szpitala, kasuja prowizje a szpital kasuje ubezpeiczyciela.

Win-win bo szpital nie ma obciazenia etatowcem i placitylko w modelu fee for service.

jesli pozostale dane sa rownie wiarygodne jak to - to caly artykul do kosza, bo mozuna wpisac dowolna ilosc miliardow , 350 czy
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 09.12.2025, 11:33:11 via Wykop
  • 1
@robert-i: problem w tym ze to jest bzdura. Wymysly urojeniowe i chciejstwa czyli manipulacja.

Lekarz pracuje w Niemczech gdzie chce. Chce wspolpracowac ze szpitalem to to robi i prywata jest w szpitalu oficjalnie akceptowana. No ale skad moze to wiedziec ktos kto püisze artykul na podstawie wyobrazni.

Po Niemiecku nazywa sie to Belegarzt.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 09.12.2025, 18:17:54 via Wykop
  • 0
@waweldom-pl: jestem bezrobotnym i od roku zyje z gieldy. Mnmiej stresu. Jak sie jkest z PL i ma powyzej 40 lat to w takim kraju jak CH jest sie trzecim wyborem (najpierw lokalni, potem Niemcy a potem ewentualnie dopiero) a ze akurat codziennie na kazde miejsc jest kilkadziesiatz podan to ja sobie pozan systemem zyje. Rozwazam nawet latanie do PL do pracy jak bedzie mi sie chcialo bo w PL
lorafenus
lorafenus
lorafenus 09.12.2025, 18:18:43 via Wykop
  • 0
@janekplaskacz: to kompletna bzdura bo ma tego samego pacjenta dokladnie tam gdzie chce.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 09.12.2025, 18:20:03 via Wykop
  • 0
@waweldom-pl: zadnych pieniedzy od pacjentow sie nie bierze, Belegarzt wystawia faktury szpitalowi lub ma ryczaltem procent. Ile tego nikt nie powie.

Zeby artykul byl rzetelny trzeba poprawic w nim bledy merytoryczne.
lorafenus
lorafenus
lorafenus 09.12.2025, 18:33:12 via Wykop
  • 0
@waweldom-pl: rachunki dostaja pacjenci od lekarzy w CH ( czasami jak sie pacjent zugadza wysyla sie je do kasy chorych ale to musi pisemnie sie zgodzic pacjent. 10% zawsze placi pacjent chyba ze ma ich juz tak duzo, ze kasa przejmuje wszystko) Sa rozne poziomy franczyz (udzialu wlasnego)- np. üpierwsze 2500CHF w roku placi tylko pacjent a potem 10% od kazdego raqchunku etc. Ale jesli wybiera wysoka franczyze to ma

712

Ma 55 lat, wysłał 300 CV i nic. Mój PESEL to wyrok

Ma 55 lat, wysłał 300 CV i nic. Mój PESEL to wyrok

Moda na silversów to bzdura. Historie pięćdziesięciolatków, z którymi rozmawialiśmy, dokładnie to pokazują.

brednyk
z
bizblog.spidersweb.pl
dodany: 08.12.2025, 10:28:57
  • 402
  • #
    polska
  • #
    zalesie
  • #
    pracbaza
  • #
    gorzkiezale
  • #
    warszawa
lorafenus
lorafenus
lorafenus 08.12.2025, 15:09:59 via Wykop
  • -13
@ly000: jak na zachodzie jestes lekarzem majac 45 lat to tez nie ma roboty. Bo im stzarszy tym wyzsze koszty ubezpieczen spolecznych
lorafenus
lorafenus
lorafenus 08.12.2025, 20:24:50 via Wykop
  • -2
@lakfor: aha, suuper. To miej swoj gust. Mnie tam rybka i nie bede z tego powodu nieszczesliwy.
RenoJackson
RenoJackson
07.12.2025, 14:26:51
  • 0
Jakim cudem pediatria jest deficytową specjalizacją skoro oddziały pediatryczne świecą pustkami?

#medycyna #lekarski #lekarz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lorafenus
lorafenus
lorafenus 07.12.2025, 14:44:12 via Wykop
  • 0
bo nikt jej nie chce robic.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >
  • formalnie Anestezjolog.
  • Zurich

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 27.08.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 01.11.2024

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking