Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko194
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
mwwilk

mwwilk

Dołączył 16 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 9139
  • Znaleziska 8694
  • Mikroblog 445
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 33

1501

Youtube/Google zakłócało odtwarzanie filmów na Firefoksie; Znowu!

Youtube/Google zakłócało odtwarzanie filmów na Firefoksie; Znowu!

Od miesięcy użytkownicy przeglądarek innych niż Chromium zgłaszali niemożność oglądania filmów w full HD. Okazało się, że to błąd w Youtubowym algorytmie kompresji. Przypadek? Nie sądzę, tym bardziej, że przeglądarki na silniku Chromium, od Google, były odporne. Poprawka ukazała się w wersji 127.0.2

osetnik
z
ghacks.net
dodany: 02.07.2024, 09:34:57
  • 244
  • #
    firefox
  • #
    google
  • #
    youtube
  • #
    bugi
  • #
    komputery
mwwilk
mwwilk 02.07.2024, 11:05:00 via Wykop
  • 67
@sotarKratos: też tak miałem, porobiłem testy i np. film ustawiony na 1440p zacinał się całkowicie w tym samym miejscu bez względu na to czy otworzyłem ten film w nowej karcie i przewinąłem na połowę czy na koniec, bo jak później wróciłem na początek to się ścinał w tym samym miejscu co poprzednio. Zawsze tak jakoś po 20 sekundach "zawiecha" odtwarzania. Wystarczyło wtedy przewinięcie o 5s-10s do przodu i działało już

472

Kupił auto w salonie. Niespodzianka w dokumentacji

Kupił auto w salonie. Niespodzianka w dokumentacji

Władysław Kozłowski kupił w salonie samochodowym używane roczne auto z niewielkim przebiegiem. Zakładał, że po roku wymieni je na nowe za dopłatą, ale tak się nie stało. Salon odmówił, tłumacząc, że samochód był zgłoszony jako kradziony.

Kolekcjoner_dusz
z
polsatnews.pl
dodany: 15.03.2024, 07:24:13
  • 78
  • #
    polska
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    afera
mwwilk
mwwilk 15.03.2024, 09:18:38 via Wykop
  • 43
@TerazPolska123: dlatego przy pojazdach poleasingowych często wpisuje się, że jest się pierwszym (i np. jedynym) użytkownikiem pojazdu, a nie pierwszym właścicielem, bo pierwszym właścicielem wg. CEPIK był bank (czyli firma), ale bank nie użytkował auta tylko użytkownikiem był leasingobiorca. Czyli pojazd po wykupie wg. CEPIK miał 2 właścicieli (bank, a następnie ten kto wykupił), ale użytkownik był jeden w postaci leasingobiorcy ;)
Wtedy jak ktoś dzwoni i mówi o właścicielach
mwwilk
mwwilk 15.03.2024, 10:30:20 via Wykop
  • 0
@Altar: tyle, że posiadacz jest synonimem właściciela i ktoś może posiadać auto, ale nie użytkować dlatego ważny jest użytkownik, pojazd posiada komis, ale o historii pojazdu za wiele to nie wie, tylko tyle co w papierach, bo go nie użytkował. ;)
Dlaczego użytkownik brzmi źle? Użytkownik brzmi najlepiej w takim przypadku raczej, bo wiemy, że będziemy rozmawiać z kimś, kto użytkował i zajmował się danym pojazdem i nie jest tylko
mwwilk
mwwilk 15.03.2024, 10:51:11 via Wykop
  • 3
@NaChMiNick: teoretycznie może zajść sytuacja importer zarejestrował i sprzedał pojazd dealerowi w Warszawie, dealer przerejestrował pojazd. Następnie dealer z Warszawy sprzedał pojazd do dealera w Gdańsku i pojazd stanął na placu, dealer przerejestrował pojazd, a następnie pojazd sprzedał bankowi, bo ten oddał go w leasing jakiejś firmie, bank przerejestrował auto, następnie firma wykupiła pojazd z leasingu, przerejestrowała i sprzedała do dealera aut poleasingowych i ten dealer przerejestrował auto i sprzedał

345

Bogaci też skorzystają z tanich kredytów. Państwo im dopłaci

Bogaci też skorzystają z tanich kredytów. Państwo im dopłaci

Wprawdzie szykowany przez rząd program Mieszkanie na Start wprowadza — w przeciwieństwie do Bezpiecznego kredytu — wymagania dotyczące zarobków, to zdaniem ekspertów są one zbyt nisko ustawione i dopuszczą za dużą liczbę osób do uzyskiwania dopłat do rat.

readme
z
businessinsider.com.pl
dodany: 06.02.2024, 11:42:34
  • 137
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
mwwilk
mwwilk 06.02.2024, 22:08:49 via Wykop
  • 26
@techninja: no i do tego patola taka, że artykuł nazwał "zamożnymi" ludzi mających 10000 brutto czyli 7 147 na rękę. To jest zamożność? Nie jest to bieda, ale ciężko powiedzieć, że jest to ktoś zamożny.

577

Diagnosta sprawdzi, czy wyciąłeś DPF- Rewolucja na polskich SKP

Diagnosta sprawdzi, czy wyciąłeś DPF- Rewolucja na polskich SKP

Wiele wskazuje, że w polskich Stacjach Kontroli Pojazdów pojawią się wkrótce nowe dymomierze zwane też "licznikami cząstek stałych". Dzięki nim diagności zyskają możliwość sprawdzenia czy w danym aucie nie usunięto filtra cząstek stałych i czy sam filtr działa poprawnie.

zwierzont
z
motoryzacja.interia.pl
dodany: 29.01.2024, 07:09:15
  • 287
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
mwwilk
mwwilk 31.01.2024, 13:13:42 via Wykop
  • 0
@Casp1337: podobnie E61 530D 235KM ze sprawnym DPF, przebieg 323 tys km, końcówka wydechu czysta, DPF normalnie się wypala. :)
mwwilk
mwwilk 31.01.2024, 13:18:39 via Wykop
  • 0
@slx2000: najbardziej kopcą z uszkodzonymi wtryskami/osprzętem regulacji mieszanki oraz "profesjonalnymi chipami". Bez względu na wiek auta. Widziałem 5-6 letnie auta z dieslem po "chipie" i dymiły jak lokomotywa na węgiel.

227

Kominiarze zyskali nowe uprawnienia. Jak w 23 roku wygląda przegląd kominiarskI

Kominiarze zyskali nowe uprawnienia. Jak w 23 roku wygląda przegląd kominiarskI

Zebrane informacje pozwalają na przedsięwzięcie konkretnych kroków, mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. CEEB to także miejsce, w którym właściciele mieszkań i domów znajdą wszystkie potrzebne informacje na temat wymiany starych kotłów grzewczych

awres
z
regiodom.pl
dodany: 11.12.2023, 07:30:22
  • 139
  • #
    polska
  • #
    ogrzewanie
  • #
    ekologia
  • #
    smog
  • #
    dom
  • #
    mieszka
mwwilk
mwwilk 12.12.2023, 08:57:10 via Wykop
  • 7
Chwila, na stronie zone/CEEB jest jasno napisane (podlinkowe w powiązanych), że ta inwentaryzacja jest dobrowolna i można to zrobić samodzielnie lub może to zrobić kominiarz w trakcie przeglądu kominiarskiego. Dlaczego te artykuły brzmią tak, że jest to praktycznie obowiązkowo robione przez kominiarza? Dlaczego kominiarz ma mnie kasować za coś czego nie zrobi ponieważ zrobię to sam jeśli się zdecyduję, a kominiarz ma zrobić tylko przegląd "komina" pieca gazowego itp.?

Inwentaryzacja składa się z
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mwwilk
mwwilk 12.12.2023, 09:02:46 via Wykop
  • 0
@ak44: dlaczego miałby nie wysyłać skoro tylko przegląd jest obowiązkowy i został wykonany? Który przepis zabrania mu wysłania protokołu przeglądu kominiarskiego bez wypełniania inwentaryzacji? Co jeśli sam ją wypełniłem i już wysłałem albo chcę to zrobić samodzielnie? Może wpisać brak danych w każdym polu i wysłać protokół skoro już się upieramy, ale znów pytanie, dlaczego kominiarz ma szantażować niewysyłaniem protokołu do CEEB jeżeli wykonał przegląd kominiarski i ma obowiązek wysłać
mwwilk
mwwilk 12.12.2023, 09:15:14 via Wykop
  • 0
@ak44: mówimy o tym co jest teraz, teraz inwentaryzacja jest dobrowolna i zgodnie z ustawą kominiarz ma wysłać protokół z przeprowadzonej kontroli kominiarskiej i nigdzie nie widzę zapisów, że jest tutaj konieczne i obligatoryjne wykonanie inwentaryzacji budynku razem z kontrolą kominiarską. Na stronie urzędowej widnieje jasna informacja, że jest to dobrowolne, a nie obowiązkowe. Kominiarz ma się stosować do obowiązujących przepisów i zgodnie z nimi ma wykonać obowiązkowy przegląd, wysłać
mwwilk
mwwilk 12.12.2023, 09:24:10 via Wykop
  • 0
@ak44: no to jest problem tego kto tworzył system. Czyli kominiarze powinni zgłaszać, że nie mogą wysłać bez tego protokołu. System nie jest dostosowany do obowiązujących przepisów prawa, bo jeśli dobrowolność w systemie jest traktowana jako obligatoryjność to system jest wadliwy ponieważ obowiązujące prawo nie narzuca takiego obowiązku i nie muszę udzielać takich informacji. Czyli albo kominiarze będą wpisywać brak danych i jakieś nieprawidłowe dane i wysyłać protokoły albo nie
mwwilk
mwwilk 12.12.2023, 09:27:54 via Wykop
  • 0
@Dinth: kiedy robiłeś przegląd? Te zmiany są jakoś od września jak się zdaje.
mwwilk
mwwilk 12.12.2023, 09:31:24 via Wykop
  • 2
@ak44: po prostu system powinien być dostosowany do wymogów prawnych. Jeśli ktoś potrzebuje pomocy kominiarza do wypełnienia inwentaryzacji (zapewne osoby starsze) to OK, ale jeśli ktoś nie potrzebuje i może wykonać to sam to kominiarz powinien móc wysłać tylko protokół z obowiązkowej kontroli i tyle. Zebranie danych potrzebnych do takiej inwentaryzacji to nie jest jeden dzień, zwłaszcza jeżeli jeden z budynków, który jest w rodzinie ma około 100 lat lub

497

Facebook zaczyna blokować konta bez zgody na reklamy spersonalizowane

Facebook zaczyna blokować konta bez zgody na reklamy spersonalizowane

Facebook od teraz daje dwa wybory. Albo zgadzasz się na reklamy spersonalizowane i korzystasz bezpłatnie albo subskrypcja w kwocie 9,99€ na miesiąc.

WebsterBolek
z
wykop.pl
dodany: 07.11.2023, 16:02:10
  • 214
  • #
    fb
  • #
    reklamy
  • #
    cotusieodpierdala
  • #
    adblock
  • #
    technologia
  • #
    wykop
mwwilk
mwwilk 08.11.2023, 10:45:23 via Wykop
  • 0
@dotankowany_noca: komunikat pojawia się na samym początku po wejściu na fb, może jeszcze nie przyszła na Ciebie pora, bo u mnie jest ublock i się pojawiło, bez wybrania którejś z opcji blokuje praktycznie możliwość przejścia dalej. Trzeba wybrać free lub płatne.
mwwilk - @dotankowany_noca: komunikat pojawia się na samym początku po wejściu na fb,...

źródło: 2023-11-08_10-48

Pobierz

520

Lewaczka z nowej koalicji rządowej chce powrotu do pomysłu testu przedsiębiorcy

Pokaż treści 18+

Lewaczka z nowej koalicji rządowej chce powrotu do pomysłu testu przedsiębiorcy

Ci, którzy pracują na B2B i udają jednoosobowe działalności gospodarcze, po to, by unikać podatków, oszukują. To oszustwo, takie osoby powinny być sprawdzane - mówi w senator Magdalena Biejat.

konto usunięte
z
twitter.com
dodany: 03.11.2023, 08:57:41
  • 339
  • #
    konfederacja
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    polityka
  • #
    ekonomia
  • #
    gielda
mwwilk
mwwilk 03.11.2023, 18:04:06 via Wykop
  • 1
@v01dtec: liniowy to 19%, nie ma liniowego 12%. Ryczałt ma stawki od 2% do 17%, w tym są progi przychodowe co do m.in. wysokości "składki zdrowotnej". Zasady ogólne to 12% lub 32% i do tego jeszcze +9% podatku NFZ, bo aktualny NFZ to żadna składka, a podatek od dochodu. Czyli ogólne to 21% dochodowego, ogólne powyżej 120 tys to 41% dochodowego (drugi próg 32+9=41, a jest jeszcze "trzeci" dla "milionerów
mwwilk
mwwilk 03.11.2023, 22:07:02 via Wykop
  • 1
@v01dtec: każda firma na liniowym płaci podatek 19% i duże koszta tylko obniżają wysokość dochodowego czyli kwoty do wyliczenia podatku, ale to wciąż jest 19% od dochodu. Żeby nie płacić dochodowego to firma by musiała mieć same straty. Nie wiem o co Tobie chodzi, ale wygląda jakbyś w ogóle nie miał pojęcia o podatkach jakie płacą firmy. NFZ to nie jest żadna składka w obecnym kształcie tylko dochodowy nazwany "składką".

540

Przedsiębiorcy uciekają przed ZUS-em w spółki z o.o.

Przedsiębiorcy uciekają przed ZUS-em w spółki z o.o.

Polski Ład zmienił sytuację na jeszcze bardziej kuriozalną – składka zdrowotna stała się parapodatkiem, rosnącym, gdy zarabia się więcej (przy rozliczeniu składki zdrowotnej za 2022 rok rekordzista musiał dopłacić ponad 1 mln zł)

margitsziget
z
nowyoutsourcing.pl
dodany: 03.10.2023, 08:12:18
  • 212
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
mwwilk
mwwilk 03.10.2023, 13:09:19 via Wykop
  • 14
No właśnie tytuł wprowadza w błąd, firmy/ludzie nie uciekają przed ZUSem tylko głównie przed podatkiem nazwanym NFZ, bo to żadna składka, to jest po prostu podatek dochodowy nazwany NFZ, który jest złodziejstwem.

733

Przejazd elektrykiem z Wielkiej Brytanii do Polski

Przejazd elektrykiem z Wielkiej Brytanii do Polski

Czyli 8 postojów na ładowanie, koszt 177funtów (922zł). Czas trwania 36 godzin, oraz problemy z płatnością za ładowarki oraz ich działaniem. Długość podróży ok 1600km

toniemojekonto1
z
youtube.com
dodany: 25.08.2023, 09:58:48
  • 376
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    technologia
  • #
    auta
  • #
    polskiedrogi
  • #
    samochodyelektryczne
mwwilk
mwwilk 25.08.2023, 17:19:41 via Wykop
  • 3
@andbatros: to masz na myśli hybrydy typu plug-in, które są sporo droższe od hybryd. Hybrydy, które nie są plug-in nie mają tak dużego zasięgu żeby można było jeździć sensownie w trybie EV, bo mają malutkie baterie i na wiele to nie starcza.

392

Elektryki uszkadzają drogi dwa razy bardziej. Naukowcy policzyli

Elektryki uszkadzają drogi dwa razy bardziej. Naukowcy policzyli

Wraz z upowszechnianiem się większych elektryków będzie narastał problem dziur w brytyjskich drogach, gdyż samochody elektryczne niszczą nawierzchnię dróg dwukrotnie bardziej niż te z silnikami spalinowymi pisze we wtorek "Daily Telegraph", przywołując badania naukowców. Negatywnie wpłynie to na d

rybak_fischermann
z
businessinsider.com.pl
dodany: 27.06.2023, 19:30:46
  • 254
  • #
    swiat
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochodyelektryczne
  • #
    nauka
  • #
    wielkabrytania
mwwilk
mwwilk 28.06.2023, 07:56:35 via Wykop
  • 2
@vordas: @Jofiel @sidhellfire @MilionDollarTrader 40 tys razy więcej to przesada, ale ciężarowe płacą podatek w paliwie, później podatek eko od zużytego paliwa (opłata środowiskowa), podatek od środków transportowych itp. czyli nie tylko podatek w paliwie jak osobówki. Nie zapominajmy także o opłatach viatoll itd.

604

Bandyta w Golfie na S8

Bandyta w Golfie na S8

Mam nadzieję że policja z Żyrardowa oglądała ten film

ruphert
z
youtube.com
dodany: 16.06.2023, 09:47:57
  • 205
  • #
    polskiedrogi
  • #
    stopcham
  • #
    radom
  • #
    prawojazdy
mwwilk
mwwilk 16.06.2023, 15:27:47 via Wykop
  • 16
@chwilowynick: nigdzie nie trzeba się bujać. Wysyłałem filmy i tylko dawno przed pandemią raz musiałem pójść na komisariat złożyć zeznania. W pozostałych przypadkach dzwoniła do mnie na telefon osoba z policji, która prowadziła sprawę, rozmawialiśmy i informowała mnie tylko, że w razie czego będę musiał przejść się na komisariat złożyć zeznania gdyby mieli za mało danych/informacje by nie były wystarczające, ale nie musiałem, bo za każdym razem przychodziło pismo, że
mwwilk
mwwilk 17.06.2023, 09:03:07 via Wykop
  • 1
@LipaStraszna: @marsjanin2012 policja powinna poinformować, że masz prawo zachować anonimowość i możesz z tego skorzystać. Jak wzywają na komisariat to podają nawet takie pismo, że zachowujesz anonimowość bla bla bla więc żadnych danych komuś tam innemu nie przekażą, a przynajmniej nie powinni. Nawet bodajże na żądanie sprawcy danych policja bodajże nie przekaże, bo nie ma ku temu przesłanek i nawet prawa jak dobrze pamiętam. Z resztą w piśmie, które
mwwilk
mwwilk 17.06.2023, 09:14:06 via Wykop
  • 0
@chwilowynick: @Brut_all pewnie zależy gdzie prowadzą sprawę i ile danych podacie w zgłoszeniu. Ja starałem się opisywać jak najszerzej (dzień, godzina, dokładne miejsce, oznaczenie drogi i nazwa ulicy/drogi + nawet współrzędne GPS, miejscowość i opis sytuacji + nagranie/zdjęcia). Telefonicznie policja potwierdzała opisane zajście, gdzie, co, jak itd. i to tyle. Widocznie w moich sprawach to wystarczało.

966

"Mieszkanie za pomówienie" z potężną kampanią w mediach

Pokaż treści 18+

"Mieszkanie za pomówienie" z potężną kampanią w mediach

Ministerstwo Sprawiedliwości zachęca w radiu i telewizji do zgłaszania przemocy domowej w ramach ustawy, która pozwala na eksmisję oskarżonego z mieszkania, nawet własnościowego, podczas policyjnej interwencji (bez wyroku sądu). Jak rozwiązano kwestię fałszywych oskarżeń - nie wiadomo

sildenafil
z
polskieradio24.pl
dodany: 15.06.2023, 07:57:00
  • 255
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
  • #
    falszyweoskarzenie
  • #
    prawo
  • #
    mieszkanie
mwwilk
mwwilk 15.06.2023, 10:51:44 via Wykop
  • 29
@gundis24: ja się zastanawiam nad sytuacją, że masz koleżankę, była u Ciebie raz czy dwa i tyle, nie przypadliście sobie do gustu, nie jest to istotne, ale po paru dniach dzwoni na policję i oskarża Ciebie, że jej grozisz śmiercią i znęcasz się nad nią. Przyjeżdża policja razem z nią i wywalają właściciela mieszkania, a ona zajmuje mieszkanie (zmyślając, że ma swoje rzeczy w tym mieszkaniu albo może nawet zostawiła
mwwilk
mwwilk 15.06.2023, 11:04:43 via Wykop
  • 21
@n_____S: no dokładnie ta ustawa pozwala ukraść mieszkanie właścicielowi przez kobietę (i to z pomocą policji/rządu), która nie jest właścicielem dlatego opisałem sytuację na którą jak rozumiem ta ustawa zezwala, tak?
mwwilk
mwwilk 15.06.2023, 13:45:46 via Wykop
  • 1
@pepedros: no, ale co w przypadku właśnie jeśli ona się upiera, że tu mieszka tak jak opisałem, nawet zostawi jakieś swoje rzeczy typu kosmetyczka czy coś to co wtedy? W rzeczywistości nie mieszka tutaj, ledwo ją znasz i taka akcja przykładowo. Słowo kontra słowo, ale ustawa stawia słowo kobiety i policji jako gotowy sąd i wyrok. Linią obrony jest, że ona tutaj nie mieszka, a ona jednak oskarża, że jej
mwwilk
mwwilk 15.06.2023, 14:00:29 via Wykop
  • 1
@pepedros: Nie ma obowiązku meldunku. Jeśli zacznie mówić (kłamać), że się przeprowadziła i mieszka z Tobą miesiąc lub dwa to i tak ma jeszcze czas na przemeledowanie gdyby coś, ale już może kłamać i pomawiać żeby wyrzucili właściciela. Wg. mnie to jest prosta droga dla kombinatorek, które będą polować na mężczyzn żeby szybko ich pomówić o p-----c, wmówić policji, że mieszkają z jakimś mężczyzną pomimo tego, że to kłamstwo i
mwwilk
mwwilk 15.06.2023, 14:32:48 via Wykop
  • 1
@pepedros: zgadza się, dlatego jestem ciekawy opinii prawnej, aczkolwiek już wiadomo, że ustawa jest niezgodna/przeciwko prawu własności. Oni tutaj rozumieją chyba "wspólne mieszkanie" jako, że ktoś mieszka z kimś, a nie że mieszkanie jest wspólne, bo inaczej by nie pisali, że będą usuwać właściciela mieszkania z jego własnego mieszkania, a do tego kobieta będzie jeszcze decydować czy facet może wziąć swoją kurtkę ze swojego mieszkania. To jest PiS i pomysł
mwwilk
mwwilk 15.06.2023, 14:54:13 via Wykop
  • 1
osoba pozostająca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonek, a także osoba pozostająca we wspólnym pożyciu.


@pepedros: czyli to co napisałem jest możliwe w tym przypadku. Poderwie dziewczyna kogoś w barze, przez portal randkowy czy jakoś i po np. tygodniu lub dwóch już będzie mogła oskarżać o p-----c, bo spełnia przesłanki "osoba pozostają we wspólnym pożyciu"?
Ta ustawa to jest gigantyczne pole do nadużyć jeśli tyle tutaj możliwości interpretacji.

Zawarty w art. 115 §
mwwilk
mwwilk 15.06.2023, 15:05:51 via Wykop
  • 1
@pepedros: w tej ustawie jest jakiś zapis bodajże o tym, że bezterminowo nawet można wywalić właściciela z mieszkania.
Tak, kobieta z własnym mieszkaniem i oskarżyć ją o p-----c, groźby (gdyby był problem, bo niby tylko kobiety mogą być ofiarami to podać się, że jest się kobietą i tak się identyfikuje aby do akcji włączyła się lewica). ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ministerstwo Sprawiedliwości na swoich stronach podaje:

357

Netflix ma nową agendę - wstawiać wszędzie EV.

Pokaż treści 18+

Netflix ma nową agendę - wstawiać wszędzie EV.

Jaka jest stara agenda każdy wie. Teraz na tej samej zasadzie będą w każdej produkcji Netflixa elektryki.

Spring_is_coming
z
youtube.com
dodany: 13.02.2023, 19:15:23
  • 178
  • #
    netflix
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    4konserwy
  • #
    ekonomia
  • #
    reklama
mwwilk
mwwilk 14.02.2023, 18:13:36 via Wykop
  • 1
Ciekawe co powiesz na to że np. w Niemczech ponad połowa sprzedawanych samochodów to elektryki?


@OranieMaszynowe: co Ty za bzdury piszesz to dramat, gdzie w Niemczech ponad połowa kupowanych i rejestrowanych aut to elektryki? Po co manipulujesz i wymyślasz bzdury. BEV to auta elektryczne, gdzie masz tam ponad połowę spalinowych skoro BEV to ledwo ~18% udziału w rynku w 2022? Do samochodów w pełni elektrycznych nie zaliczamy PHEV i HEV,
mwwilk - >Ciekawe co powiesz na to że np. w Niemczech ponad połowa sprzedawanych samo...

źródło: EV-sales-Europe-20222-Electromaps

Pobierz
mwwilk
mwwilk 14.02.2023, 18:40:33 via Wykop
  • 0
@OranieMaszynowe: porównujesz jeden miesiąc do całego roku całego kraju? Właśnie to jest manipulacja z Twojej strony, masz coś z głową? W Niemczech elektryki nie mają nawet 18% w rynku w skali całego kraju w całym roku 2022 i to jest fakt więc skończ wymyślać bzdury. To co ja podałem to są dane dla Niemiec w całym roku 2022, a Ty sobie wybrałeś jeden miesiąc, bo tak pasuje do Twojej wymyślonej

321

Nadchodzi rewolucja w nieruchomościach. Nie wszyscy to udźwigną

Nadchodzi rewolucja w nieruchomościach. Nie wszyscy to udźwigną

Transformacja energetyczna w Unii przyspiesza, co dla niektórych będzie kosztem nie do udźwignięcia. Z rządowych danych wynika, że ponad cztery miliony budynków w Polsce wymagają termomodernizacji. Pojawia się pytanie, co się stanie z nieruchomościami, których właścicieli nie będzie na nią stać.

konto usunięte
z
money.pl
dodany: 26.01.2023, 07:04:59
  • 92
  • #
    nieruchomosci
  • #
    polska
  • #
    ekologia
  • #
    budownictwo
  • #
    dom
mwwilk
mwwilk 27.01.2023, 00:20:29 via Wykop
  • 1
@marsjanin2012: co Ty człowieku pieprzysz za bzdury z jakimś okradaniem. Jeśli kupujesz auto do użytku służbowo prywatnego to odliczasz 50% VAT od zakupu (bo to jest koszt firmy), pojazd tylko do działalności to 100% VAT (ale trzeba prowadzić ewidencję m.in. przebiegów na potrzeby kontroli US itp.). Natomiast przy sprzedaży pojazdu musisz rządowi zawsze zapłacić 100% VAT. Jeżeli kupiłeś auto na umowę sprzedaży (od prywatnej osoby) i nie mogłeś odliczyć VAT,
mwwilk
mwwilk 24.01.2023, 18:53:33
  • 1
Wykop 2.0 prężnie się rozwija. (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
mwwilk - Wykop 2.0 prężnie się rozwija. (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

źródło: wykop2.0

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mwwilk
mwwilk
Autor
24.01.2023, 19:22:48 via Wykop
  • 0
zapomniałem dodać tagi
#heheszki #wykop20 #wykop
  • Odpowiedz

367

Problem z dieslem w Europie. Mamy stanowisko Orlenu.

Problem z dieslem w Europie. Mamy stanowisko Orlenu.

Niektórzy eksperci ostrzegają, że za kilka tygodni diesel może być znacznie droższy niż obecnie.

temoque
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 11.01.2023, 16:48:47
  • 144
  • #
    polska
  • #
    paliwo
  • #
    gospodarka
  • #
    orlen
  • #
    ekonomia
mwwilk
mwwilk 12.01.2023, 08:00:30
  • 2
@sawes1: u mnie LPG z 2.83 skoczyło już na 3.10 i ciągle dalej drożeje.
mwwilk
mwwilk 12.01.2023, 16:43:18
  • 0
Dzisiaj jechałem i jest jeszcze drożej. W Gdyni LPG 3,19zł/litr na stacji Pod Żaglami, a na stacji Shell 3,29zł/litr. Jak podwyżki to w kilka dni o prawie 40-50gr, a jak obniżki to po 1-2 gr na tydzień.

1383

Podwyżce pensji minimalnej powinna towarzyszyć podwyżka kwoty wolnej od podatku

Podwyżce pensji minimalnej powinna towarzyszyć podwyżka kwoty wolnej od podatku

W 2023 roku zaplanowano dwie podwyżki płacy minimalnej. Nie przyczyni się to do wzrostu dobrobytu, ale może skutkować falą bankructw.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 12.01.2023, 13:04:17
  • 147
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
mwwilk
mwwilk 12.01.2023, 16:34:12
  • 15
@awres: no właśnie powinni podnieść drugi próg i kwotę wolną.
Pewnie wymyślili sobie scenariusz, że część ludzi straci dodatki socjalne, bo przekroczą próg dochodowy, część przekroczy kwotę wolną, część pracowników pójdzie po podwyżki i przekroczy próg 120000 zł przez co zapłaci 32%, a raczej 41% podatek (32%+9% podatku "NFZ).
Propaganda pójdzie, a ludzi dojadą.
Uważam, że jakakolwiek rewaloryzacja, podnoszenie minimalnej powinno się natychmiastowo łączyć z podnoszeniem kwoty wolnej i drugiego

512

"Cud gospodarczy" PiS. "Za chleb płacimy ponad dwa razy więcej"

"Cud gospodarczy" PiS. "Za chleb płacimy ponad dwa razy więcej"

Podczas ostatniego roku rządów PO-PSL za 100 zł można było kupić dwa razy więcej bochenków chleba niż obecnie. Wiceprezes PSL Krzysztof Hetman pokazuje, czym naprawdę jest "cud gospodarczy" PiS i apeluje do rządzących, by piekarnie również zostały objęte tzw. tarczą energetyczną.

pulutlukas
z
onet.pl
dodany: 10.01.2023, 11:09:34
  • 64
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
mwwilk
mwwilk 10.01.2023, 15:25:27
  • 1
@podatnik_fundator: manipulujesz danymi chyba. Skąd masz takie dane w ogóle?
Poniżej 2015 do 2021, a w 2022 i br. jest jeszcze drożej.

Według Dziedzinowej Bazy Wiedzy Cen (również przygotowywanej przez GUS) w listopadzie 2015 roku kosztował on średnio 2,20 zł, a w lipcu 2021 roku 3,14 zł. To wzrost aż o 42,7 proc. W dodatku ceny zbóż rosły w tym czasie dużo wolniej niż ceny chleba. W momencie, gdy chleb
mwwilk
mwwilk 10.01.2023, 15:50:44
  • -1
@b_u_n_c_o_l: strona, którą podał dlahandlu.pl ma takie dane, bo wlicza "anomalie" typu Carrefour Express gdzie kajzerka jest za ponad 1,29 zł, a w pozostałych sklepach jest max 35 gr. Tym sposobem wychodzi wyczarowana średnia cena z d--y.
To tak jakby wziąć super samochody za np. 2 mln zł i typowe auta za 100 tys zł masowo sprzedawane w salonach i na tej podstawie wyliczyć, że średnia cena samochodów w salonach
mwwilk
mwwilk 10.01.2023, 15:57:28
  • 1
@podatnik_fundator: napisałem, że to co podałeś to śmiech powyżej. Kajzerka np. w Carrefour express za 1,29 zł wliczana do "wiarygodnych cen średnich"? Serio? Kupowałeś w 2015 chleb za ponad 3,30? Skąd masz przeciętne wynagrodzenie?

Szkoda, że dobierasz sobie strony pasujące do tezy.

Przeciętne wynagrodzenie podawane przez ZUS.
https://www.zus.pl/baza-wiedzy/skladki-wskazniki-odsetki/wskazniki/przecietne-wynagrodzenie-w-latach
mwwilk
mwwilk 10.01.2023, 16:03:59
  • 1
@podatnik_fundator:
2015:
3 062,26 PLN kwota netto
3 899,78 PLN kwota brutto

Źródło masz tutaj:
https://stat.gov.pl/sygnalne/komunikaty-i-obwieszczenia/lista-komunikatow-i-obwieszczen/komunikat-w-sprawie-przecietnego-wynagrodzenia-w-gospodarce-narodowej-w-2021-roku,273,9.html
mwwilk
mwwilk 10.01.2023, 16:06:17
  • 0
@podatnik_fundator: 2 988 PLN netto w 2015 to była netto przeciętnie (pomyliłem się wyżej), a nie 2783 zł.
mwwilk
mwwilk 10.01.2023, 16:07:33
  • 0
@podatnik_fundator: dlatego podałeś dane ze strony dlahandlu.pl, która wlicza ceny takiego sklepu, który ma cenę chleba x2 w porównaniu do pozostałych? Natomiast teraz pouczasz o obliczaniu średniej, że nie wlicza się sklepu pani Jadzi, bo średnia cena będzie zaburzona? Daj spokój.

@LordDarthVader: No nic. Dlatego nie bierze się cen od pani Jadzi z warzywniaka, tylko uśrednione ceny danego produktu. Nie wypowiadam się tutaj za jakąś opcją, ale weryfikuje
mwwilk
mwwilk 10.01.2023, 17:10:51
  • 0
@podatnik_fundator: ta, może najpierw sam naucz się podejmować dyskusję w temacie, a dokładniej czego dotyczy i dlaczego jest to chleb 0,5kg. Wyraźnie podane jest, że temat dotyczy chleba 0,5 kg (z resztą średnia cena chleba 1kg w 2015 także jest inna niż "dlahandlu" to podaje, bo wcale nie jest to 3,33 zł).
Wyliczenia, które podałeś ciężko uznać za prawidłowe dlatego uznaję Twój komentarz za manipulację i tak już zostanie, bo

524

"Orlen okradał nas wszystkich". Obliczył, ile stracili zwykli mieszkańcy

Pokaż treści 18+

"Orlen okradał nas wszystkich". Obliczył, ile stracili zwykli mieszkańcy

Radny powiatu wadowickiego Sebastian Mlak zamieścił na swoim profilu społecznościowym dość ostry wpis dotyczący spółki skarbu państwa Orlen. Radny zadał pytanie czy mieszkańcy są wdzięczni Orlenowi za to, że 1 stycznia 2023 roku, pomimo wzrostu stawki VAT, nie wzrosła cena paliw na tych stacjach?

Maziar1337
z
beskidzka24.pl
dodany: 09.01.2023, 20:35:31
  • 40
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    orlen
  • #
    bekazpisu
  • #
    paliwo
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
mwwilk
mwwilk 10.01.2023, 11:55:10
  • 0
@Grzesq: VAT i m.in. opłata paliwowa, którą PiS podniósł o ponad 13% od 1 stycznia 2023. Dlatego LPG podrożało i drożeje. LPG w grudniu było już nawet poniżej 2,70 zł, a teraz jest powyżej 3 zł.

2107

"Żołnierze chodzą po domach i robią zdjęcia". Informacyjny chaos w Ostródzie

Pokaż treści 18+

"Żołnierze chodzą po domach i robią zdjęcia". Informacyjny chaos w Ostródzie

W okolicach Ostródy po domach chodzą ludzie w mundurach. Podają się za żołnierzy, robią zdjęcia i informują, że nieruchomości zostaną przejęte na cele wojskowe. Centrum Zarządzania Kryzysowego śle ostrzeżenia, wojsko uspokaja i mówi, że to "rutynowa akcja", a lokalne władze były poinformowane.

Eska_News
z
eska.pl
dodany: 08.12.2022, 10:30:51
  • 213
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    ostroda
  • #
    obowiazkowecwiczeniawojskowe
  • #
    mazury
mwwilk
mwwilk 08.12.2022, 11:37:13
  • 49
@KAGA91:

Żołnierze Żandarmerii Wojskowej, wykonując zadania, o których mowa w art. 4, wobec osób określonych w art. 3 ust. 2 mają prawo:


Art. 3. [Właściwość podmiotowa Żandarmerii
mwwilk
mwwilk 08.12.2022, 11:42:08
  • 79
@Aster1981: dokładnie, ale policja też od tak sobie nie może sama wkraczać na teren prywatny i wyłamywać drzwi. Mogą wszyscy razem sobie stać grzecznie za bramą na ulicy i podziwiać widoki skoro nikt nie popełnił przestępstwa, nie ma nakazu itd.. :)
mwwilk
mwwilk 08.12.2022, 11:46:42
  • 65
@Aster1981: jaką podstawę? Nie ma żadnego stanu wyjątkowego, wojny itd. Nawet w artykule jest napisane, że bez zgody właściciela nieruchomości nie wchodzili na posesję, bo zapewne nie mogli. Żeby mogli cokolwiek realizować to nadal obowiązuje pisemne powiadomienie właścicieli nieruchomości z podaniem podstaw prawnych/ustaw na temat tego co będą realizować. Tak samo jak to robią w przypadku pojazdów. Nikt z wojska nie przychodzi i nie wsiada Tobie do auta i nie
mwwilk
mwwilk 08.12.2022, 11:53:03
  • 14
@Kotznapedemjonowym: właściwie to dobrze, bo PiS nawywijał tak, że nawet wojskowi nie wiedzą co się dzieje, a tak się robi szum wokół tego i ludzie zaczynają się przyglądać i zauważać jakie absurdy tworzy rząd.
mwwilk
mwwilk 08.12.2022, 11:59:17
  • 38
@Aster1981: ponieważ nie poinformowali o tym ludzi z pośród tych 80 wytypowanych nieruchomości i zasłaniają się, że władze zostały poinformowane, a powinni zostać poinformowani jeszcze ci wszyscy wytypowani i to pisemnie. Takie wojskowe pieprzenie, że rutynowe. Ktoś wysłał żołnierzy w teren, a ludzie zaczęli się obawiać, że złodzieje (i słusznie, trzeba być czujnym). Jakby było rutynowe to by ludzie na to tak nie zareagowali. Po co sprawdzali? Nie wiadomo, bo
mwwilk
mwwilk 08.12.2022, 12:22:29
  • 14
@KAGA91: polecenia cywilom mogą sobie wydawać, ale cywil nie podlega pod ŻW i muszą wezwać policję, a cywil może mieć wywalone na ŻW. Wyjątkiem jest moment popełnienia przestępstwa/wykroczenia np. drogowego jako kierowca to ŻW ma prawo ująć sprawcę itd., ale to osobna sprawa, a nie jak siedzisz w domu w kapciach. ;)
Co do ćwiczeń to w przypadku kiedy wezwany ma status wezwanego i się nie stawia to zostanie doprowadzony
mwwilk
mwwilk 08.12.2022, 12:43:06
  • 1
@wizjo: mylisz dwie rzeczy. Powszechnej mobilizacji i łapanek na ulicy nie ma i nie siej fermentu. Możesz wyjechać z kraju, możesz się wyprowadzić z Polski i wymeldować, możesz spokojnie wyjść z domu i żadna policja, żandarmeria Ciebie nie złapie i nie wywiezie do wojska. To co teraz rząd wprowadził to nieudolna próba przywrócenia obowiązkowej służby wojskowej jaka była kiedyś, a nie powszechna mobilizacja. Teraz to są urojenia starego dziada kaczora
mwwilk
mwwilk 08.12.2022, 12:57:39
  • 1
@wizjo: czyli nadal nie dotarło co to jest powszechna mobilizacja. Masz dostęp do inernetu to poszukaj i poczytaj to może uświadomisz sobie różnice.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
  • Strona 2 z 12
  • >

Mateusz

  • ...
  • Gdynia
  • https://www.www.pl
  • h4x0r@10g.pl

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 27.06.2014

    Komentator
  • Ekshibicjonista
    od 18.01.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 14.05.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 16.11.2015

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking