Elektryki uszkadzają drogi dwa razy bardziej. Naukowcy policzyli
Wraz z upowszechnianiem się większych elektryków będzie narastał problem dziur w brytyjskich drogach, gdyż samochody elektryczne niszczą nawierzchnię dróg dwukrotnie bardziej niż te z silnikami spalinowymi pisze we wtorek "Daily Telegraph", przywołując badania naukowców. Negatywnie wpłynie to na d
rybak_fischermann z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 255
- Odpowiedz
Komentarze (255)
najlepsze
@lakfor: bo nie wziales pod uwage specjalnych okolicznosci jak np autobus wiozacy klientow do nowo otwartej cukierni z promocją ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak autobus ma masy własnej 10-12T to skąd chcesz tam wziąć te 12T na oś? Dobra, dodajmy 90 pasażerów licząc średnio 75kg (takie normy nadal w PL obowiązują jak dobrze pamiętam) dostajemy w najcięższej wersji 18.7T co w przeliczeniu na jedną oś da nam nadal poniżej 10T. Oczywiście to założenie przyjmuje najcięższy autobus 10T i pełny załadunek.
Ciekawe czy kierowcy elektryków coś takiego płacą?
Bo jeśli nie to zaczną. Wcześniej czy później będą musieli doliczać opłaty na remonty dróg do prądu (może tylko do stacji szybkiego ładowania na początku).
@satanita: W UK płaci się osobno podatek drogowy> Praktycznie każde spalinowe auto zarejestrowane od kwietnia 2017 jest obciążone 180 funtami podatku rocznie (ok. 930 PLN). Starsze auta zarejestrowane miedzy 2001 a kwietniem 2017 mają zróżnicowane opłaty, gdzie maksymalna opłata wynosi 695 funtów (ok. 3600 PLN) rocznie.
Do tego w koszcie paliwa blisko połowa ceny to podatki
https://www.rac.co.uk/drive/advice/buying-and-selling-guides/car-tax-bands-explained
co
@WujkoDobraRada: I taka powinna być naturalna kolej rzeczy. Zaczynamy od elektryka jako drugie auto na miasto - małe, zwinne, "oczyszczające" powietrze tam gdzie to najpilniejsze (czyli w miastach a nie na trasach), a z dopiero czasem jak
@Messix: Tak.
A wiesz dlatego? Ano dlatego, że winowajcą degradacji nawierzchni jest głównie woda i temperatura, a szczególnie cykle zamarzania i rozmarzania wody wnikającej w pęknięcia nawierzchni. Nie bez powodu największe dziury wyskakują na drogach po zimie.
Drugi powód to niskie standardy
Skoda Kodiaq 2100kg
Tesla Model Y: 2000kg
Renault Zoe: 1400kg mniej wiecej
Toyota Yaris: 1100kg
BMW X5: 2240kg
@manczupinczu100k iloma autami elektrycznymi jeździłeś?
@mytnik: 1452–1686kg, troche ci sie p------o.
Hyundai Kona Electric - 1680 kg
Hyundai Kona - nawet 1507 kg
To już dwutonowe beemki z dieslem nie są problemem?
@khamoon: Można powiedzieć to, że mają więcej opon i te opony mają większą powierzchnię niż w samochodach osobowych.
@xaliemorph: Możesz kupić elektrycznego smarta, ale panie - to samochód dla kobiet, a nie dla prawdziwego maczo 70kg żywej wagi.