Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko194
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Turaglar

Turaglar

Dołączył 17 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 12043
  • Znaleziska 11839
  • Mikroblog 204
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 1

328

Woda sięgnęła dna - kolejna wyschnięta rzeczka

Woda sięgnęła dna - kolejna wyschnięta rzeczka

Wolne Rzeki pokazują kolejną wyschniętą rzeczkę i suche rowy melioracyjne bez zastawek. Widać też że tam gdzie rzeką zarządzają bobry, woda jest.

bidon_gibon
z
youtube.com
dodany: 08.09.2025, 13:10:06
  • 48
  • #
    wolnerzeki
  • #
    hydrologia
  • #
    rzeki
  • #
    susza
  • #
    lasypanstwowe
  • #
    woda
Turaglar
Turaglar 10.09.2025, 15:47:58 via Wykop
  • 0
@papi666: Biorąc pod uwagę, że w Polsce mieszka ponad 38 mln dzików, to myśliwym zajmie to spooooro czasu.
Turaglar
Turaglar 10.09.2025, 15:50:03 via Wykop
  • 0
@Miszczu_wszystkiego: Twoja stara ich finansuje ;)

Głupie postawienie zagadnienia (to nie patoaktywista, tylko naukowiec, ekspert w swojej dziedzinie), głupie pytanie (co ma do tego usaid?) to równie wnikliwa odpowiedź :P

278

"Nie wierzmy w baśnie o sztucznej inteligencji"

"Nie wierzmy w baśnie o sztucznej inteligencji"

"Kościół AI - jego kapłani chcą, żebyśmy wierzyli we wszechmoc i autonomię modeli". Fizyk i neuroinformatyk prof. Piotr Durka studzi entuzjastyczne nastroje w temacie AI.

Clermont
z
youtube.com
dodany: 06.09.2025, 12:02:41
  • 193
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    siecineuronowe
  • #
    neuroinformatyka
  • #
    fizyka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
Turaglar
Turaglar 10.09.2025, 15:44:38 via Wykop
  • 0
@Bartholomew: No cóż - bo setki miliardów idą w czysty hype, który sprzedaje gruszki na wierzbie, co kwartał OpenAI, Google czy inny Musk chwalą się AGI, że rewolucja, że koniec świata jaki znamy. Ludzie masowo słuchają bogatych idiotów typu Elon i z wierzą im bardziej niż zamachowcy-samobójcy w sury Koranu.

Z punktu widzenia gościa, który od kilku dekad dłubie w tej dziedzinie na poważnie, który regularnie musi walczyć o

1582

Ruska propaganda w mediach po ataku dronów. Takie są narracje

Ruska propaganda w mediach po ataku dronów. Takie są narracje

Ruskie trolle w mediach, jakie narracje są pchane: To prowokacja Ukrainy 32%, Rosja testuje NATO 28%, Rząd jest nieudolny 18%, Media manipulują 12%, NATO nas nie obroni 10%

biesy
z
wykop.pl
dodany: 10.09.2025, 10:32:08
  • 338
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    usa
  • #
    polska
  • #
    drony
Turaglar
Turaglar 10.09.2025, 15:30:13 via Wykop
  • 19
@DuchZoliborza: Od dłuższego czasu widzę komentarze, żeby nie przekazywać Ukrainie wojska, bo Ukraińcy chcą najechać Podkarpacie.

W 2022 roku pamiętam jak się chełpiliśmy, że "Polacy jako jedyni nie dali się omamić rosyjskiej propagandzie". A jednak dają się rozgrywać jak małe dzieci. Niestety.
Turaglar
Turaglar 10.09.2025, 15:37:10 via Wykop
  • -3
@lewoprawo: Rosjanie przed 2014 roku mieli w Ukrainie przyjazne państwo, Ukraińcy zasadniczo ich lubili, jeździli do pracy, rosyjski był w sumie pierwszym językiem itd. Ale Putinowi żyłka pękła i wolał wojnę. Stąd nie dziwię się ich dość głupim atakom.

Dziwię się polskim idiotom, którzy u nas bawią się w konfederację targowicką zrzucając wszystko co złe na Ukraińców, na Unię, na Zachód, na rozwój, a w Rosji widzą tylko "oswobodzicielkę" i

959

Nielegalni imigranci brutalnie zgwałcili i zamordowali 12-latkę w Houston

Pokaż treści 18+

Nielegalni imigranci brutalnie zgwałcili i zamordowali 12-latkę w Houston

Dwóch nielegalnych imigrantów z Wenezueli uprowadziło dwunastolatkę, dwie godziny brutalnie gwałcili, a następnie udusili ją, a ciało wrzucili do zalewiska. Obaj mordercy niedawno dostali się do USA nielegalnie, ale zgodnie z polityką catch and release zostali wypuszczeni.

konto usunięte
z
nypost.com
dodany: 26.06.2024, 13:01:42
  • 160
  • #
    usa
  • #
    imigranci
  • #
    4konserwy
  • #
    polityka
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 14:34:34 via Wykop
  • 5
@Brzydka_Prawda: A wiesz, że w sumie dalej budował ten mur? To jak u nas PO i PiS.
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 14:38:54 via Wykop
  • -7
@mango2018: Czyli uważasz, że u nas też pojawi się mnóstwo Latynosów z ich obcą dla nas latynoską kulturą, wrogą katolicką religią i będą popełniać brutalne przestępstwa? ;)

I jak Konfederacja planuje zatrzymać imigrację? Mentzen wyjdzie z browarem w ręku na granicę i powie, żeby sobie poszli? Dokona cudu gospodarczego w Afryce i biedniejszych krajach Azji, żeby ci ludzie nie chcieli nigdzie migrować?
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 15:30:24 via Wykop
  • -6
@mango2018: No to masz: obecnie granica jest chroniona dużym wysiłkiem organizacyjnym państwa. Od 3 lat prężymy tam muskuły i... niewiele z tego wyszło. Ludzie migrują dalej. Pomimo płotu, zasieków, push-backów. Dalej dziesiątki tysięcy przechodzą tę granicę.

No i zakaz wiz pracowniczych - pomijając fakt, że właśnie udupisz nasze rolnictwo i część budowlanki, to w sumie nie ma znaczenia, bo spora część albo przyjeżdża nielegalnie. Albo rekrutuje się na studia.

Więc
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 15:33:46 via Wykop
  • 0
@Kaczypawlak: Bo mają ambitnego gubernatora z przeciwnej partii. Spór władze USA- władze Teksasu to typowa ustawka polityczna, coś jak pokrzykiwanie lewicy na PSL i vice versa w sprawie aborcji czy związków partnerskich. Albo Tusk grzmiący, kto to jest ruskim agentem a Kaczyński odpowiadający mu kto niemieckim. Bicie piany ku uciesze gawiedzi.
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 15:49:50 via Wykop
  • 1
@mango2018: No spoko, ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie:
jak to zlikwidowanie tego mitycznego socjalu (nota bene mamy niecałe 800 tysięcy zarejestrowanych bezrobotnych: https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/bezrobocie-rejestrowane/liczba-bezrobotnych-zarejestrowanych-w-latach-1990-2024,6,1.html ) miały by spowodować, że tysiące ludzi z Syrii, Afganistanu, Nepalu, Indii, Azji Centralnej, Afryki przestaną migrować za pracą i szansą lepszego życia?

Migracja nie jest dlatego, że pan Janusz we wsi pod Grójcem potrzebuje zatrudnić 5 osób do zbioru jabłek, więc pan Abdul spod Kabulu
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 16:04:02 via Wykop
  • 1
@mango2018: Czyli twoim zdaniem do Polski przyjeżdżają ludzie, bo mamy bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo żyjących z socjalu. A nie dlatego, że jesteśmy bogatym zachodnim krajem z atrakcyjnymi zarobkami.
Czyli zgodnie z tą logiką największą imigrację powinniśmy mieć ok. 20 lat temu, jak mieliśmy ponad 3 miliony bezrobotnych. Ale akurat wtedy w kilka lat wyjechało od nas prawie 2 miliony ludzi. Ciekawe dlaczego...
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 17:36:31 via Wykop
  • -2
@Kaczypawlak: To tak jak u nas: niby postawiliśmy super hiper mur, wysłaliśmy nasze wojsko i w ogóle super wysiłek naszego całego państwa od 3 lat i...
migranci jak przechodzili, tak przechodzą. Problem nie zniknął.
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 17:38:00 via Wykop
  • -2
@T_S_: No ale mówisz o PiSie, czy PO? Bo sytuacja na naszej granicy za obu jest w sumie... taka sama? Migranci cały czas przechodzą, czy przed budową płotu, czy po niej. Czy za Morawieckiego czy za Tuska.
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 17:45:02 via Wykop
  • -1
@JazzBlurr: No nie za bardzo chcą wpuszczać - polityka migracyjna nie zmieniła się, jest identyczna za Trumpa i Bidena. No fakt, czasem ją luzowali np. znosząc wizy dla Polaków.

Migracje się nasilają, bo kiedyś o tym jak się żyje w bogatym kraju wiedziałeś co najwyżej z filmu, a i to był tylko film, więc może ściema. Czasem jakiś wujek z Hameryki przyjechał i poszpanował kasą. A teraz masz na żywo
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 17:45:21 via Wykop
  • 0
@WH40K: Znaczy się chrześcijaństwo (prawdopodobnie katolicyzm)?
Turaglar
Turaglar 27.06.2024, 07:38:52 via Wykop
  • 1
@mango2018: No jesteśmy bogatym zachodnim krajem z atrakcyjnymi zarobkami. Zasadniczo poziom życia mamy coraz bliższy takiej Hiszpanii, o Portugalii nie wspominając. Dla mieszkańców Afryki czy wielu krajów z Azji (Indie, Nepal, Pakistan, Afganistan, Azja Centralna, często nawet Rosja) jesteśmy bardzo atrakcyjnym krajem do pracy i rozwoju.

No to w końcu jak to jest: mamy imigrantów, którzy przyjeżdżają do nas pracować, bo Polakom się nie chce, bo mają takie cudowne życie
Turaglar
Turaglar 27.06.2024, 07:41:55 via Wykop
  • 1
@WH40K: No to przecież Wenezuelczycy, czyli: 73% katolicy, 17% protestanci różnych zborów. Więc najprawdopodobniej to byli katolicy, a prawie na pewno chrześcijanie. Miłujący pokój, nadstawiający drugi policzek, 10 przykazań i te sprawy.

Bo na pewno nie europejscy nihiliści z PO.
Turaglar
Turaglar 27.06.2024, 07:44:23 via Wykop
  • 0
@T_S_: A czy ktokolwiek oferuje coś innego?

No dobra, lewica proponuje żeby po prostu ogarnąć politykę migracyjną i zamiast improwizacji zacząć stosować polskie prawo - czyli przyjmować wnioski o azyl i je sprawnie rozpatrywać. Cała reszta ma plan, że będziemy robić to samo licząc, że tym razem da to inny efekt.
Turaglar
Turaglar 27.06.2024, 08:58:22 via Wykop
  • 0
@T_S_: No to co proponują? Jak konkretnie planują np. zatrzymać migrację przez polsko-białoruską granicę? Jak planują rozwiązać problem z brakiem taniej siły roboczej w wielu branżach?
Turaglar
Turaglar 27.06.2024, 10:19:26 via Wykop
  • 0
@T_S_: WOW, grubo. Pachnie Norymbergą. Jedyne miejsce, gdzie tak to działa, to strefa rozgraniczenia między Koreami. I to tylko dlatego, że oba państwa formalnie toczą między sobą wojnę od 70 lat, dlatego jakoś im się to wybacza - zresztą wojska obu stron mocno pilnują, żeby nikt tej granicy nie przekraczał, ani się do niej nie zbliżał. Więc może coś realnego?
A to Polacy gdzieś pojechali? I co to ma do
Turaglar
Turaglar 27.06.2024, 18:54:35 via Wykop
  • 0
@T_S_: Czyli Konfederacja nie ma pomysłu jak to rozwiązać. No to mamy do wyboru dwie opcje: Albo to samo co dotychczas, bo nie ma pomysłu jak sobie dać radę (PO, PiS, Konfederacja), albo złagodzenie zachowania, bo sytuacja nie jest do opanowania (Lewica).

610

Ustawa "antyfliperska" lewicy. Wyższy podatek PCC przy sprzedaży mieszkania

Ustawa "antyfliperska" lewicy. Wyższy podatek PCC przy sprzedaży mieszkania

Dziś pierwsze czytanie projektu tzw. "ustawy antyflipperskiej", która ma na celu ograniczenie spekulacji na rynku nieruc

JazzBlurr
z
businessinsider.com.pl
dodany: 27.06.2024, 05:42:14
  • 352
  • #
    nieruchomosci
  • #
    polityka
Turaglar
Turaglar 27.06.2024, 10:11:54 via Wykop
  • -2
@8kiwi:
1. No do tego masz prokuraturę. I czy takie układy są? Raczej wątpię, bo jednak któraś z kolejnych partii by dobrała się do tego, temat jest medialny. Jak komisja w sprawie reprywatyzacji - jak przyszło co do czego, to okazało się, że sprawa jest skomplikowana i nie ogarniesz tego nie wylewając dziecka z kąpielą. Ale takie zmowy? Ziobro, Kaczyński, Błaszczak skakali by z radości pokazując, że to oni "biorą

607

Serbskie fabryki amunicji pracują na trzy zmiany. Rosja jest wściekła

Pokaż treści 18+

Serbskie fabryki amunicji pracują na trzy zmiany. Rosja jest wściekła

Serbskie fabryki amunicji przeszły na pracę trzyzmianową w związku z zaopatrywaniem Ukrainy w amunicję artyleryjską. Rosyjscy propagandyści nazywają Belgrad "dziw...".

Bobito
z
polon.pl
dodany: 26.06.2024, 13:03:48
  • 92
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    serbia
  • #
    europa
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 17:49:07 via Wykop
  • 10
@Lord_Apatii_i_Depresji: Drukuje. I podnosi podatki.
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 17:54:13 via Wykop
  • 11
@tomo1945: No, mnie też bawi to uwielbienie dla "planujących na dekady" Rosjan czy Chińczyków. U Chińczyków chociaż się trochę starają, ale Rosja to czysty oportunizm: "urrraaaa!" i miejmy nadzieję, że się uda. W 2014 się udało, choć kosztem utraty Ukrainy. W 2022 nie, bo zapomnieli, że już mocno do siebie zrazili Ukraińców napadając ich ostatnio. No kto by pomyślał, miało wyjść inaczej ;)

472

Węgrzy przejmą inwestora, który miał budować CPK

Węgrzy przejmą inwestora, który miał budować CPK

Na Węgrzech prawdopodobnie powstanie wielki hub lotniczy. Premier Orban jest już dogadany z Vinci, firmą, która miała być inwestorem w Polsce.

PierroLeone
z
dorzeczy.pl
dodany: 26.06.2024, 09:16:14
  • 117
  • #
    cpk
  • #
    transport
  • #
    lotnictwo
  • #
    logistyka
  • #
    inwestycje
  • #
    polityka
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 13:16:26 via Wykop
  • 0
@Beheris: To cud, że po 8 latach dojenia państwa jakoś jeszcze sobie radzi. Dobrze, że skończyliśmy tylko z procedurą nadmiernego deficytu ;)
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 13:22:30 via Wykop
  • 5
@mango2018: E? Przecież to albo informacja nieprawdziwa, albo niezły wał. Za 4 mld złotych (1 mld euro) chcą zbudować WIELKI HUB LOTNICZY w dekadę.
Tymczasem CPK już nas kosztowało z połowę tej kwoty, a jesteśmy na etapie wykupu gruntów i tworzenia projektów. Całość ma wynieść ponad 40 mld złotych. Plus A50 i inwestycje kolejowe.
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 13:31:25 via Wykop
  • 2
@Hi_Lo_Hi: No to popatrzmy na fakty.
1. Orban ma oligarchię, która ma w ten sposób ukręcić jakieś przekręty. Koszt 1 mld euro to 1/10 tego co wyniesie nasze CPK. Więc to wygląda na pozorowaną wrzutkę.
2. A po co ta wrzutka? No tak zupełnie przypadkiem akurat dziś premier podał informacje co do budowy CPK. I tak przypadkowo pisowskie do rzeczy przechodziło z tragarzami i opublikowało ten artykuł.
3. Ale przecież
Turaglar
Turaglar 26.06.2024, 13:32:07 via Wykop
  • 0
@PolishCebula: Ale ci Węgrzy sprytni. Zbudują CPK za 1/10 ceny co my. I kto tu ma państwo z kartonu :D

693

Czy Netflix wypowiedział wojnę archeologom?

Czy Netflix wypowiedział wojnę archeologom?

Netflix z historią jedzie po bandzie. W Wikingowie: Walhalla wymyślono czarnoskórą kobietę-jarla, w Królowej Kleopatrze główną rolę obsadza aktorka afroamerykańska. Mało? No to odpalcie Prehistoryczną apokalipsę, serial dokumentalny, którego twórcy nie kryją, że lepiej oddać głos piewcy teorii

Histmag
z
histmag.org
dodany: 24.06.2024, 19:14:34
  • 179
  • #
    histmag
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    qualitycontent
Turaglar
Turaglar 25.06.2024, 20:16:14 via Wykop
  • 0
@ZaskroniecPapierzasty: O ile argument, że "czy ogląda pan seriale na Netflixie" jest totalnie bez sensu, to akurat clou wypowiedzi ma sens: historia pokazuje, że władcy nie chcieli mieć sprawiedliwych sędziów, ale im posłusznych. Stąd też w wielu systemach prawo łaski, które miało ze zbrodniarzy robić uzależnionych od monarchy klientów.

Swoją drogą jak tak dokładniej pogrzebać, to nie tylko Netflix robi kiepskie seriale dokumentalne. Ale robi też niezłe, ten o Kaliguli

349

Rosyjscy propagandyści zadzwonili do Kwaśniewskiego i Komorowskiego

Pokaż treści 18+

Rosyjscy propagandyści zadzwonili do Kwaśniewskiego i Komorowskiego

Tłumaczenie programu w którym propaganda zadzwoniła do byłych polskich prezydentów, Kwaśniewskiego i Komorowskiego, udając Poroszenkę. W rozmowie poruszono sporo wątków związanych z Ukrainą, rozmawiając m.in. o szansach Ukrainy na dołączenie do UE czy NATO. Tłumaczenie dużych fragmentów i programu

Andromeda_YT
z
youtube.com
dodany: 23.06.2024, 13:02:42
  • 63
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
Turaglar
Turaglar 24.06.2024, 08:04:28 via Wykop
  • 2
@cordellwoker: Ale co miały zrobić niby? Masz tutaj rozmowy z dwoma byłymi prezydentami, emerytami, którzy raz na kilka miesięcy dadzą jakiś wywiad i tyle ich aktywności politycznej. Czasem jakiś wykład na zaproszenie. Ja wiem, że mamy w Polsce durny zwyczaj dożywotniego tytułowania kogoś nazwą funkcji którą pełnił choć przez sekundę (jak nazywanie Kaczyńskiego premierem, choć ostatnio był nim 17 lat temu). Ale ci panowie są zasadniczo z punktu widzenia bezpieczeństwa
Turaglar
Turaglar 24.06.2024, 08:09:50 via Wykop
  • 2
@moj_wykopowy_login: Głupi? Przecież nie dał się złapać na prowokację ("Atakować Moskwę? Nie no, JESZCZE NIE, są ważniejsze cele wojenne jak fabryki zbrojeniowe"). Jak dla mnie Komorowski trochę bardziej popłynął, bo ten jego żart o wsparciu Ukrainy był opowiedziany za poważnie. No i ten tekst, że nie mamy nic do dania jest też ok.

Swoją drogą - jeszcze chwilę wcześniej propagandysta w programie mówił, że "Polska ma silną 300 tysięczną armię
Turaglar
Turaglar 24.06.2024, 08:18:44 via Wykop
  • 2
@FrankTheTank: Mówienie prawdy o Rosji to ukraińska propaganda. W sumie materiały rosyjskiej propagandy to też ukraińska propaganda - czego nie rozumiesz "banderowcu" ;)

@antc111 Ciekawostka - w tym materiale nie wypowiadał się ambasador Ukrainy w żadnym z państw, tylko dwóch polskich byłych prezydentów i jeden obecny. No i nic nie demaskują - jakbyś mnie zapytała co by powiedział Duda do Macrona, to pewnie właśnie coś w tym stylu ("wiem,
Turaglar
Turaglar 25.06.2024, 04:59:52 via Wykop
  • 0
@antc111: Nie, nie komentowałem innych wpisów. A w sumie to, że wkręcili jakiegoś ambasadora - no w materiale źródłowym nic na ten temat nie ma.
No i chyba sama nie rozumiesz co napisałaś - bo jak byk piszę, że to nie są jak twierdzisz demaskatorzy - nic nie "zdemaskowali" - jedyne co nam dali to dobrze znane wypowiedzi w mniej formalnym języku. Każda wypowiedź pasuje dobrze do tego, co można

929

Od września język polski w polskich szkołach dla ukraińców ma być językiem obcym

Od września język polski w polskich szkołach dla ukraińców ma być językiem obcym

Od września język polski w polskich szkołach dla ukraińców ma być językiem obcym XD

alibaski
z
streamable.com
dodany: 21.06.2024, 15:57:54
  • 181
  • #
    szkola
  • #
    edukacja
Turaglar
Turaglar 22.06.2024, 12:37:22 via Wykop
  • 2
I bardzo dobrze. To była właśnie czarna dziura naszej edukacji - brak dostosowania do takiej sytuacji, gdy zjawia się nam dzieciak, który nie ma opanowanego języka polskiego, bo np. przed chwilą przyjechał z drugiego końca świata. Owszem, czasem są oddziały przygotowawcze, ale i one wydają świadectwo skończenia polskiej klasy(!). Stąd brakowało odróżnienia, że ktoś ma 5 z polskiego, ale nie dlatego, że jak podobny uczeń 7 klasy opanował perfekcyjnie imiesłowy bierne, tylko
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turaglar
Turaglar 22.06.2024, 12:47:22 via Wykop
  • 0
@Kernwaffe: No właśnie nie. Jest coś takiego jak oddział przygotowawczy - gdzie należy przygotować uczniów do nauki w polskiej szkole. Tylko, że takich klas jest mało i - uwaga - one wydają świadectwa ukończenia normalnej polskiej klasy (co też jest w dużej mierze fikcją). A jak chcemy nagle objąć mnóstwo dzieci obowiązkiem szkolnym wyłącznie w polskiej szkole (czyli bez zdalnej nauki z Ukrainy), to trzeba im jakoś ten bufor zapewnić.
Turaglar
Turaglar 22.06.2024, 12:48:44 via Wykop
  • 0
@DasAdi: Normalnie. Tak jak polscy uczniowie. Nie wiem jak na maturze - ale na egzaminie 8-klasisty ukraińskie dzieci zdają jak polskie - mają tylko dostęp do słownika polsko-ukraińskiego i chyba z pół godziny więcej czasu.
Turaglar
Turaglar 22.06.2024, 13:05:27 via Wykop
  • 0
@patryk-kabacinski-1: Patrząc po pracy w szkole - raczej wręcz przeciwnie. Dzieciaki z oddziałów przygotowawczych zdecydowanie się lepiej uczyły i radziły w szkole. Dzieciaki wrzucone na głęboką wodę do polskiej klasy zazwyczaj były odludkami na marginesie grupy, ani nie uczyły się języka, często nie zdawały, generalnie radziły sobie dużo gorzej. Nie miały często z kim pogadać (bo i jak?). Ciężko ich było do czegokolwiek zmotywować, bo jak nie wiesz, co do
Turaglar
Turaglar 23.06.2024, 10:40:48 via Wykop
  • 0
Wiesz, sporo polskich uczniów też ma dłuższy czas przeznaczony na egzamin, często nawet bardziej. Więc to nic nadzwyczajnego.
Słownik ma być jakąś dużą pomocą? Przeanalizuje wiersz? Napisze rozprawkę? Co najwyżej pozwoli sprawdzić co trudniejsze słówka. To jednak czepianie się.
Turaglar
Turaglar 23.06.2024, 10:47:14 via Wykop
  • 0
@healthyboy: No nie da się w polskich szkołach zastąpić polskiego ukraińskim, bo nasza kadra nauczycielska ukraiński zna w bardzo małym odsetku. W mojej szkole były na kilkadziesiąt osób ze dwie znające dobrze ukraiński, ale to były nauczycielki pochodzące z Ukrainy (do tego skończyły polonistykę już u nas) zatrudnione, bo w szkole był też punkt nauki ukraińskiego w soboty. Więc spokojna głowa.

Ale tak to się nazywa, od dawna. W Lublinie

3044

"Precz z zielonym Ładem". Rusza wielka demonstracja w Warszawie

"Precz z zielonym Ładem". Rusza wielka demonstracja w Warszawie

Rozpoczyna się wielki protest rolników w Warszawie pod hasłem Precz z Zielonym Ładem. Tłum ruszył z placu Zamkowego i ud

starnak
z
polsatnews.pl
dodany: 10.05.2024, 10:31:06
  • 603
  • #
    warszawa
  • #
    rolnictwo
  • #
    protest
  • #
    wydarzenia
Turaglar
Turaglar 10.05.2024, 14:16:04 via Wykop
  • 12
@Adam_Prosty: Ale wiesz, że i bez "Zielonego Ładu" taniej było produkować w Chinach, Bangladeszu, Wietnamie czy gdzie tam jeszcze? Po prostu jak przenosisz produkcję do kraju, gdzie płacisz głodową pensję i nie masz żadnych norm dotyczących odpadów, to ZAWSZE wyjdzie taniej. "Ofszoring" został wynaleziony jeszcze zanim doszło do pierwszych porozumień w sprawie ograniczenia emisji CO2 (Kioto, 1997) i hulał sobie już wcześniej. Więc akurat te dwie kwestie są ze sobą

259

[Powojnie] Kara za podpalenie świata. Niemcy w 1945 roku.

[Powojnie] Kara za podpalenie świata. Niemcy w 1945 roku.

W związku ze zbliżającą się rocznicą zakończenia II wojny światowej materiał o sytuacji w Niemczech w 1945 roku. Jak bardzo zniszczony był to kraj po zakończeniu walk. Jaką cenę ponieśli Niemcy za wywołanie konfliktu, który doprowadził do śmierci miliony ludzi na całym świecie...

mirekwirek
z
youtube.com
dodany: 06.05.2024, 10:11:48
  • 104
  • #
    powojnie
  • #
    historia
  • #
    gospodarka
  • #
    niemcy
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
Turaglar
Turaglar 07.05.2024, 07:46:21 via Wykop
  • 3
No cóż, wywołali wojnę, więc nic dziwnego, że mieli potem trochę przerąbane. Zresztą nie tylko oni, nawet zwycięska Brytania miała kartki na żywność i inne produkty, też powoli zniesione po wojnie (do końca lat 40.). Wojna była na tyle dewastująca dla wszystkich, że wyrosła z tego UE i współpraca oraz rywalizacja w ramach reguł i zasad, a nie przy pomocy wojska.

A same Niemcy zaraz skorzystały na zimnej wojnie oraz potrzebie obrony
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turaglar
Turaglar 07.05.2024, 10:05:25 via Wykop
  • 0
@KingaM: Raczej to, że przed II wś byli światowym liderem technologicznym i naukowym z potężną bazą przemysłową. Jak popatrzysz na to, kto rozwijał np. mechanikę kwantową to większość to jednak Niemcy itd.

Dzięki przegranej w wojnie stracili na tyle, że już nie walczyli o palmę pierwszeństwa, co nie oznaczało, że nie będą po prostu bogatym i silnym państwem. Podobnie zresztą z Japonią. Bo ludzie, w tym ci wykwalifikowani robotnicy, inżynierowie,

634

Niemcy przychylnie o budowie CPK. "Taki hub ma sens"

Niemcy przychylnie o budowie CPK. "Taki hub ma sens"

Federalne Ministerstwo Transportu i Cyfryzacji w Niemczech patrzy przychylnym okiem na budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Piotrek7231
z
rynek-lotniczy.pl
dodany: 06.05.2024, 13:07:50
  • 150
  • #
    cpk
  • #
    lotnictwo
  • #
    niemcy
  • #
    polska
Turaglar
Turaglar 07.05.2024, 07:52:45 via Wykop
  • 0
@alfabeto: Raczej chyba nie budować, bo "skoro Niemcy chwalą, znaczy, że to dla nas złe". Analogicznie do "skoro Niemcy krytykują, znaczy, że to dla nas dobre". ;)

910

Zaczynają się problemy z elektrownią jądrową. Szykuje się pierwsze opóźnienie

Zaczynają się problemy z elektrownią jądrową. Szykuje się pierwsze opóźnienie

Możliwe jest roczne opóźnienie w procesie przygotowań budowy elektrowni jądrowej — poinformował wiceminister klimatu Miłosz Motyka. Jednocześnie podkreślił, że termin oddania pierwszego bloku w 2033 r. jest nadal aktualny.

konto usunięte
z
businessinsider.com.pl
dodany: 12.02.2024, 13:59:11
  • 239
  • #
    energetyka
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
Turaglar
Turaglar 12.02.2024, 18:32:10 via Wykop
  • 2
@Pedator: Ale wiesz, że zasadniczo ten harmonogram już od dłuższego czasu był uznawany za nierealny?

- Trudno liczyć na to, że duży projekt jądrowy zostanie zrealizowany w tym terminie - twierdzi Jakub Wiech, zastępca redaktora naczelnego portalu Energetyka24. - Osobiście ten termin uważam za niewykonalny. Zostało 10 lat, a my nie mamy doświadczenia z blokami jądrowymi, nie ma też kluczowych decyzji, jeśli chodzi o atom. Zakładam, że elektrownia jądrowa w Polsce
Turaglar
Turaglar 12.02.2024, 18:41:40 via Wykop
  • 1
@bezkonta: No zasadniczo jeśli chodzi o EJ to do 2020 był to jeden wielki POPiS marnotrawienia zasobów. Choćby w 2017 tak pisał o tym NIK:
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-realizacji-programu-polskiej-energetyki-jadrowej-ppej.html

Po 2020 niby coś przyspieszyło, ale dalej rzucono jakieś nierealne terminy jak z Izerą. Już rok temu było raczej pewne, że będzie obsuwa:

- Trudno liczyć na to, że duży projekt jądrowy zostanie zrealizowany w tym terminie - twierdzi Jakub Wiech, zastępca redaktora naczelnego portalu Energetyka24. -
Turaglar
Turaglar 13.02.2024, 10:31:55 via Wykop
  • 0
@Pedator: Ale wykonanie ZAWSZE jest powierzane fachowcom: to nie politycy leją beton, kładą zbrojenia, montują elektronikę itd. ale budowlańcy, elektrycy, monterzy itd. Kwestia taka, że to długotrwała inwestycja, gdzie sporo elementów jest rzeźbione "rzemieślniczo" w małych partiach i to się może przeciągnąć. Do tego masz wymogi bezpieczeństwa, które są mocno wyśrubowane - dlatego może doświadczona ekipa z Korei by podołała (ale czy na pewno?), ale by to też oznaczało o

353

Cichocki: Pomaganie Ukrainie to oszczędność, a nie wydatki

Pokaż treści 18+

Cichocki: Pomaganie Ukrainie to oszczędność, a nie wydatki

Wspieranie Ukrainy to dla Zachodu ograniczenie wydatków i rozlewu krwi - dodaje Bartosz Cichocki. Jego zdaniem powinno to również ograniczyć obecną destabilizację na świecie.

Bobito
z
rmf24.pl
dodany: 09.02.2024, 18:17:03
  • 150
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 19:14:16 via Wykop
  • -6
@marianczi: Tak, oszczędność. Zobacz ile będzie nas kosztowało przezbrojenie wojska - pierwsza faza to jakieś 100 mld złotych. A do tego kolejne zakupy, utrzymanie, pensje zwiększonego wojska, emerytury itd. Dzięki Ukrainie Rosja pewnie na minimum dekadę będzie musiała się skupić na lizaniu ran, a prawdopodobnie dzięki temu na nas już raczej nie ruszy (jeśli uda się ją zatrzymać na Ukrainie). To sporo czasu i oszczędność setek miliardów złotych, bo pewnie
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 19:36:26 via Wykop
  • -1
@marianczi: Jakieś dane na ten temat? Robione na szybko plany modernizacji WP (głównie przez zagraniczne zakupy) to "głupia propaganda"? Ustawa o Obronie Ojczyzny to propaganda? Programy gwałtownej rozbudowy wszystkich rodzajów wojsk to propaganda?
Bo te koszty właśnie będziemy realnie ponosić, a przy nich ten czekający głównie na zezłomowanie poradziecki sprzęt (a złomowanie/utylizacja też kosztuje) wysyłany na Ukrainę (czyli zdecydowana większość z tych "17 mld", bo realnych pieniędzy mało im daliśmy)
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 19:46:52 via Wykop
  • -6
@minus273: Jakieś fakty na podparcie tej tezy? Bo jakby nie patrzeć, to dość odważne twierdzenie, że ukraińscy urzędnicy rozkradli 80% czołgów, amunicji, dronów itd. przesyłanych jako pomoc dla nich (ciekawe co z nimi zrobili, na daczach pochowali?).

Owszem, na Ukrainie jest korupcja, ale z tego co regularnie publikują jest zwalczana. Właśnie dlatego, że nie chcą jej mieć na poziomie rosyjskim, ale jak my chcą się jej zasadniczo pozbyć.

I nie,
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 19:52:15 via Wykop
  • -1
@PoncjuszPijak: A myślisz jak wygląda ta pomoc? B--ń, amunicja, pieniądze na działanie państwa, bo im gospodarka zamarła, trzeba sporą część kraju odbudować.

Co do zasiłków: tak skonstruowaliśmy to 800+, to tak mamy. To są akurat zupełnie inne kwestie: państwo prowadzące swoje polityki wewnętrzne na odwal i wsparcie dla walczącej Ukrainy (do której głównie wysyłamy sprzęt, amunicję, części zamienne itd.).
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 19:57:20 via Wykop
  • 1
@marianczi: Ukraina była państwem neutralnym i to w sumie nie przeszkodziło Rosji napaść jej w 2014 roku.

Owszem, świat gdzie współpracujemy jest lepszy. Ale nie można być naiwnym i ciągle nabierać się na to samo. Rosja jest agresywna i musimy być przygotowani na jakąś formę konfrontacji z nią.

I tak, dzięki klęsce na Ukrainie na nas nie ruszy. O ile tam przegra. Dlatego akurat to, co wysyłamy na Ukrainę to
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 20:32:19 via Wykop
  • 1
@marianczi: No nie może dojść do połowy Ukrainy, bo wysyłaliśmy i wysyłamy tam masowo wsparcie. Więc nie są to zmarnowane pieniądze jak twierdzisz.
Nie jest powiedziane czy atak na NATO byłby automatyczną klęską ruskich. Wiadomo, że kraje bałtyckie Rosja jest w stanie zająć w około doby, bo to jest kilkadziesiąt km. I to jest sprawdzam - czy NATO zareaguje i da się wplątać w długotrwałą i krwawą kampanię u naszych północnych
Turaglar
Turaglar 11.02.2024, 14:02:39 via Wykop
  • 0
@zimowyporanek: No jest na Ukrainie korupcja, nikt tego nigdy nie ukrywał. I byłoby wręcz podejrzane, gdyby takich informacji nie było, bo to by właśnie oznaczało, że nic z tym nie robią. A jednak się wzięli. O to mniej więcej toczy się ta wojna, żeby na Ukrainie dalej nie było jak w Rosji, gdzie takiego info nie masz, bo po prostu nikt z tym nic nie robi a jak ktoś podnosi

170

Kosiniak-Kamysz podsumowuje Błaszczaka i mówi o priorytetach w 2024

Pokaż treści 18+

Kosiniak-Kamysz podsumowuje Błaszczaka i mówi o priorytetach w 2024

Władysław Kosiniak-Kamysz, wicepremier i minister obrony narodowej podczas posiedzenia sejmowej komisji Obrony Narodowej przedstawił plany resortu obrony w obecnej kadencji parlamentu oraz wstępne wyniki audytu otwarcia przeprowadzonego w MON

PolonPL
z
polon.pl
dodany: 08.02.2024, 16:59:02
  • 58
  • #
    polityka
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
  • #
    wojsko
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 20:15:10 via Wykop
  • 0
@belzebup: No tak, bo zawsze mógł być urzędnik/polityk jak Błaszczak. Albo kosmita jak Macierewicz.

Zasadniczo Kosiniak wypada pozytywnie: nie robi szopek, nie traktuje wojska jako dekoracji do kampanii politycznej, nie wsadza głowy w piasek jak coś się dzieje (poinformował o przelocie rosyjskiej rakiety tego samego dnia, a nie pół roku później jak ktoś znalazłby jakieś odłamki). Jak na nasze możliwości to już duży krok do przodu w kwestii MON :)

664

Putin: "Nie będzie inwazji na Polskę".

Pokaż treści 18+

Putin: "Nie będzie inwazji na Polskę".

Zachodni analitycy często przypominają, że przed 24 lutego 2022 roku Władimir Putin również zapewniał, że Rosja nie zaatakuje Ukrainy.

Bobito
z
defence24.pl
dodany: 09.02.2024, 08:34:06
  • 233
  • #
    wojsko
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    polska
  • #
    polityka
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 20:01:32 via Wykop
  • 1
@KawaJimmiego: Musimy być zwarci i gotowi! ;)
Turaglar - @KawaJimmiego: Musimy być zwarci i gotowi! ;)

361

Blokady rolników. Te miasta zostaną odcięte. "To jest wojna! Idziemy jak kosynie

Blokady rolników. Te miasta zostaną odcięte. "To jest wojna! Idziemy jak kosynie

W piątek rolnicy zablokują autostrady, drogi krajowe i lokalne, a mapa tych protestów aż jarzy się od punktowych blokad. Największy protest odbędzie się w Poznaniu, gdzie organizacja Rola Wielkopolski wjedzie

rybak_fischermann
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 09.02.2024, 07:22:06
  • 208
  • #
    polska
  • #
    rolnictwo
  • #
    protest
  • #
    traktor
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 18:07:31 via Wykop
  • 1
@plimplam: Zasadniczo o to, co zawsze - więcej kasy, dotacji, przywilejów (np. w Niemczech protestowali przeciw zniesieniu dopłat do paliwa). Już nawet górnicy nie protestują tak często - rolnicze strajki to są chyba co roku, powód zawsze się jakiś znajdzie.

Obstawiałbym klęskę nieurodzaju. Albo urodzaju. Albo przeciętnego urodzaju.
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 18:13:15 via Wykop
  • -6
@wykopnijmnie: Jest to branża strategiczna, dlatego jest sowicie dofinansowana z dopłat, różnych ulg i zwolnień. Mimo tego co roku coś jest rolnikom nie tak: a to urodzaj, a to nieurodzaj, a to pandemia, a to brak pandemii, a to wojna, a to brak wojny, a to za ciepło, a to za zimno, a to za umiarkowanie. Każdy powód aby wyciągać kasę po publiczny pieniądz jest dobry.

Generalnie brak żywności nam
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 18:40:16 via Wykop
  • -1
@siodemkaxx: No są prawie co roku - w lecie były protesty w Polsce, że zrobiliśmy sobie wolny rynek bez "unijnego raka regulacji" z Ukrainą. Rok wcześniej Kołodziejczak o coś protestował. Przed pandemią też regularnie jakieś protesty - większe i mniejsze. A to "świńska górka", a to rosyjskie embargo, a to susza, a to powódź i tak w koło Macieju.

Czyli w Niemczech mieli jakiś mniej lub bardziej sensowny powód. A
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 19:01:11 via Wykop
  • -1
@siodemkaxx: Protestują przeciw "zielonemu ładowi", czyli tym 4% na ugorowanie żeby nie zmienić nas w pustynię monokultur?
Bo u nas nie ma jak w Holandii, gdzie chcieli zacząć wliczać metan z hodowli zwierząt do limitów gazów cieplarnianych, co miało zdziesiątkować tamtejsze rolnictwo. Nikt też nie zabiera im dopłat jak Niemcy chcieli. Wręcz przeciwnie, polityka "od pola do stołu" ma zabezpieczyć europejskie rolnictwo przed zewnętrzną konkurencją (co i tak opłacamy systemem
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 19:30:50 via Wykop
  • -1
@siodemkaxx: Masz, oficjalny komunikat Komisji Europejskiej:
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/pl/ip_20_884
Choćby:

Strategia „od pola do stołu” umożliwi przejście na zrównoważony system żywnościowy w UE, który zapewni bezpieczeństwo żywnościowe oraz dostęp do zdrowego żywienia pozyskiwanego na zdrowej planecie. Strategia przyczyni się do zmniejszenia śladu środowiskowego i klimatycznego wytwarzanego przez system żywnościowy UE oraz wzmocnienia jego odporności, a także do ochrony zdrowia obywateli i zapewnienia źródeł utrzymania podmiotom

542

Tucker Carlson wywiad z Putinem

Pokaż treści 18+

Tucker Carlson wywiad z Putinem

Cały początek to historia Polski i nasza współpraca z Hitlerem. Putin szykuje opinię publiczną na świecie do wojny z faszystami z Polski.

editores
z
youtube.com
dodany: 09.02.2024, 03:16:27
  • 360
  • #
    putin
  • #
    polityka
  • #
    usa
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    polska
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 18:49:05 via Wykop
  • 0
@muckfods: Jak słyszę te wszystkie historie, że Ukraina groziła Rosji i dlatego Rosja musiała ich zaatakować to przypomina mi się prawdziwy powód wybuchu II wojny światowej, czyli brawurowy rajd na miłującą pokój III Rzeszę Franciszka Dolasa, który zmusił tych biednych Niemców do obronnego najazdu na Polskę, mordowania ludzi, Holokaust i te wszystkie okropności... ;)

@blyskotliwy Konfiarze przecież jeździli na okupowany Krym potwierdzać brak nieprawidłowości w głosowaniach. To ci, którzy
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 18:55:50 via Wykop
  • 0
@poradnikspeleologiczny: Ten wywiad jest dlatego, że w USA są wybory. Wsparcie Ukrainy stało się jednym z tematów przeciągania liny między Republikanami a Demokratami. Z tych pierwszych dość dużo wierzy, że Rosja to "rozsądny konserwatyzm". Dlatego Putin puszcza do nich oko mówiąc, że ta wojna to dzieło CIA czy innego amerykańskiego "deep state", żeby zaszczepić w MAGAch sceptycyzm do tego starcia i liczy, że USA odpuści, albo się wstrzyma na tyle

1414

GAZ już nie jest zielony

GAZ już nie jest zielony

No cóż, drodzy wyborcy. Ale zagłosowaliście. No to teraz płaćcie za swoje decyzje.

arkadiusz-kowalewski
z
youtube.com
dodany: 09.02.2024, 09:49:59
  • 421
  • #
    polska
  • #
    zieloni
  • #
    cenypaliw
  • #
    ekologia
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    polityka
Turaglar
Turaglar 09.02.2024, 18:27:35 via Wykop
  • -6
No ale przecież gaz NIGDY nie był uznawany za "zielony", pomimo niemieckich pomysłów. Gaz miał być paliwem przejściowym jako lepszy niż węgiel czy drewno, ale dalej jest paliwem kopalnym, który spala się do CO2, więc każdy absolwent podstawówki chyba powinien być tego świadomy, że w perspektywie kilku dekad to będzie ograniczane.

No i te rady jak najbardziej sensowne: bo w sumie jak ktoś ma wymieniony, nowoczesny piec gazowy, to w sumie jak
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 21.04.2023

    Komentator
  • Rocznica
    od 04.04.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking