Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko212
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
stop_agresji_psow

stop_agresji_psow

Dołączył 2 tyg. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 170
  • Znaleziska 137
  • Mikroblog 33
  • Obserwujący 14
  • Obserwowane 6
A330
A330
26.10.2025, 05:26:37
  • 354
Nieszanowni psiarze. Ostatnio odbijacie piłeczkę statystykami o niby niskiej liczbie zagryzionych i pogryzionych ludzi (co jest nieprawdą), intencjonalnie zmieniając temat dyskusji.
90% uciążliwości związanymi z kundlami to obcowanie z ich gownem, szczynami i hałasem ktory generują. Mieszkam w Warszawie, są miejsca gdzie po prostu nie wchodzi się na trawnik, bo okoliczni mieszkańcy traktują je jako toalety dla swoich pchlarzy. Gorszą "patologią" jest obsikiwanie dosłownie wszystkiego - każdy kamien, latarnia, slupek, elewacja budynku,
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 26.10.2025, 12:37:17 via Wykop
  • 5
@A330: Rozumiem ból, niestety ale przyzwolenie społeczne na to jest bardzo duże i to jeszcze potrwa. Obsikane elewacje są już plagą, to stały element urbanistycznego krajobrazu. Powiedziałabym, że to norma w europejskich miastach. Nie zrozumiem, dlaczego np. Bergamo, historyczna cześć miasta, cała wybrukowana, roślinność tylko na ogródkach restauracji - wpuszcza turystów z psami - ogromna ilość psów, nie wypijesz espresso w ogródku w spokoju bo na przeciwko jazgot maltańczyka -
  • Odpowiedz
psyhoza
psyhoza
25.10.2025, 17:32:51
  • 7
Edukacja jest ważna.
Bardzo podoba mi się inicjatywa @stop_agresji_psow ze stroną internetową z informacjami na temat pogryzień. Myślę, że ten pomysł można jeszcze bardziej rozwinąć, bo nieodpowiedzialni właściciele korzystają z faktu, że ludzie są słabo poinformowani. Nie wiedzą, co robić po ugryzieniu, albo nie są świadomi tego, jak poważne mogą być jego skutki - ile czasu, bólu i pieniędzy może ich to kosztować. Często odpuszczają nawet zgłaszanie takich przypadków i przez
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 26.10.2025, 11:44:02 via Wykop
  • 0
@Foxing: nie, nie jest tak. Dlaczego? Bo prawie 50% gospodarstw domowych ma psy. Dla naprawdę ogromnej liczby ludzi te psy to członkowie rodziny - ludzie kochają je, dbają, zabierają wszędzie (co widać) i śpią z nimi (z czym się nie kryją).

To nasze psy najczęściej padają ofiarą ataku i to one najczęściej giną rozszarpane na oczach właścicieli - bez konsekwencji. Te które przeżyją wymagają bardzo długiego i kosztownego leczenia. Zanim
  • Odpowiedz
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 26.10.2025, 11:46:47 via Wykop
  • 0
@psyhoza: Dzięki za zainteresowanie tematem. Przygotowuję właśnie stronę z krótkim poradnikiem co zrobić gdy zostaniesz pogryziony Ty lub Twój pupil.

Na bieżąco dodaję przypadki pogryzień. Przygotowuję się też z kampanią informacyjną ("masz prawo do bezpiecznego spaceru") - chcemy zachęcić ludzi do reakcji gdy czują zagrożenie. Na razie target kampanii to grupy facebookowe - poświęcone psom, spacerom z psami.
  • Odpowiedz

841

Chwile grozy na ulicy w Brennej. Dwa psy rzuciły się na chłopca

Chwile grozy na ulicy w Brennej. Dwa psy rzuciły się na chłopca

Dwa psy rzuciły się za chłopakiem, który jechał hulajnogą przez Brenną (woj. śląskie) wynika z informacji przekazanych przez facebookowy profil Echo Brennej. Na nagraniu udostępnionym przez profil widać moment ataku z 10 października. "Mieszkańcy boją się tamtędy chodzić" napisała pod nagraniem

sub_zero_1
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 25.10.2025, 20:13:45
  • 92
  • #
    psy
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    prawo
  • #
    policja
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 26.10.2025, 11:38:55 via Wykop
  • 0
"Według relacji mieszkańców problem z luźno biegającymi psami rasy leonberger trwa od około trzech lat. Posesja, na której mieszkają ich właściciele, nie jest ogrodzona, a wypuszczane bez kontroli zwierzęta mają zagrażać ludziom"

Te psy już zaatakowały:

"Na moich oczach rozszarpały jednego z moich psów, drugi został ciężko ranny. Próbowałam je obronić, przykryłam je sobą. Psy skoczyły do mnie. Jestem pogryziona, uratował mnie nadjeżdżający samochód — mówiła."

Dodatkowo,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1959

Pitbull zagryzł 47-latka. Sprawa została umorzona (2022)

Pitbull zagryzł 47-latka. Sprawa została umorzona (2022)

"Prokuratura Rejonowa w Gdyni zakończyła postępowanie w sprawie pitbulla, który zagryzł 47-letniego mężczyznę w Gdyni Witominie. Sprawa została umorzona, nikt nie usłyszał zarzutów. Biegły behawiorysta ocenił, że rodzina, z którą mieszkał agresywny pies, mylnie interpretowała zachowania zwierzęcia"

caramelcenter
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 24.10.2025, 11:18:21
  • 166
  • #
    afera
  • #
    polska
  • #
    psiarze
  • #
    psy
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    wydarzenia
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 12:21:44 via Wykop
  • 8
skandaliczne słowa prokurator: "... z wysokim prawdopodobieństwem jego (psa) reakcja została spotęgowana przez stan pokrzywdzonego — wskazała prokuratorka"

Prokurator usprawiedliwia zachowanie psa tym, że mężczyzna mógł go zdenerwować gdyż był pod wpływem alkoholu?!

Dodatkowo, używamy nazwy "pit bull" - pies na liście psów agresywnych, prawdopodobnie nie zgłoszony, właściciel wie, że nie panuje nad zwierzęciam, naraża drugiego człowieka i sprawa umorzona...
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 13:50:10 via Wykop
  • 0
@ikkiz: Tak, miała psa z listy ras agresywnych, nie radziła sobie z nim i naraziła innego człowieka. Wydaje mi się, że to ma sens.
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 14:48:23 via Wykop
  • -2
@wtbn: mogę zatem zapraszać ludzi do domu, mój pies ich okaleczy, ale w sumie winy żadnej nie ma - bo mogli nie wchodzić do mojego domu?

572

Agresywny pies zaatakował w Gdyni! Właściciel słono zapłacił, eksperci biją na a

Agresywny pies zaatakował w Gdyni! Właściciel słono zapłacił, eksperci biją na a

Kolejny niebezpieczny incydent z udziałem agresywnego psa. Na Placu Kaszubskim w Gdyni owczarek niemiecki ugryzł przechodnia, tym razem chociaż mandat dostał, mały bo mały do sprawy ale jednak.

priom
z
msn.com
dodany: 24.10.2025, 10:23:40
  • 54
  • #
    pies
  • #
    pogryzienie
  • #
    hobby
  • #
    prawo
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 14:11:11 via Wykop
  • 36
" Rodzina szła razem z trenerem i z młodym owczarkiem niemieckim, z którym mieli problemy. No i faktycznie ten owczarek niemiecki ugryzł – relacjonuje Leonard Wawrzyniak z gdyńskiego EkoPatrolu." - sytuacja mem ;o to są właśnie nasi behawioryści - idzie do psa z problemami, ale kagańca nie każe założyć i jeszcze do ludzi bierze tego psa
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 14:25:28 via Wykop
  • 0
@Mochizuki: https://ttbpoznan.pl/http:/ttbpoznan.pl/ttb/shadow/. TTB Poznań według mnie zmietli wszystkich z planszy, jeśli chodzi o egzemplarze w ich portfolio - mało kto jest w stanie im dorównać.

683

24.10.2025 - Zielona Góra. Kobieta pogryziona przez agresywnego psa.

Pokaż treści 18+

24.10.2025 - Zielona Góra. Kobieta pogryziona przez agresywnego psa.

Do zdarzenia doszło w piątek, 24 października na ulicy Wyszyńskiego. Kobieta został pogryziona przez psa.

daee1
z
poscigi.pl
dodany: 24.10.2025, 10:15:24
  • 45
  • #
    psiecko
  • #
    pies
  • #
    policja
  • #
    lubuskie
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 13:57:23 via Wykop
  • -2
według artykułu wygląda na to, że inspektor weterynarii odmówił policji w sprawie zabezpieczenia psa, ale że pies nie był szczepiony na wściekliznę - to jednak muszą go zabezpieczyć. Oczywiście tymczasowo, potem wróci do domu.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1075

Psy zagryzły mężczyznę. Są wyniki sekcji zwłok

Pokaż treści 18+

Psy zagryzły mężczyznę. Są wyniki sekcji zwłok

Kolejny dramat związany ze śmiertelnym atakiem psów. Jak wykazała sekcja zwłok, rany kąsane zadane przez te zwierzęta były przyczyną śmierci 76-latka

reaction_c
z
rmf24.pl
dodany: 24.10.2025, 09:24:22
  • 64
  • #
    psy
  • #
    psiarze
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 11:43:15 via Wykop
  • 5
tak tylko daję znać: poszły zapytania do sanepidu i komendy wojewódzkiej o potwierdzenie liczby pogryzień w 2024 (na razie małopolskie, zaraz polecą zapytania na kolejne województwa). Poszedł też mejl z propozycją zmian legislacyjnych - na razie do klubu posłów PiS / klubu poselskiego Morawickiego + do kilku innych posłów PiS - Morawiecki poruszył ten temat na X stąd od razu wysłaliśmy propozycję do tej grupy. Następnie wyślemy propozycje i krótki apel do
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

727

Stajemy się zakładnikami psów? Pogryzienia i uciążliwe szczekanie coraz częstsze

Stajemy się zakładnikami psów? Pogryzienia i uciążliwe szczekanie coraz częstsze

Opinią publiczną regularnie wstrząsają informacje o śmiertelnych lub dotkliwych pogryzieniach ludzi przez psy. Wydaje się jednak, że wiele przepisów jest martwych, a zwykli ludzie bywają terroryzowani przez groźne psy w okolicy lub stają się zakładnikami wyjących i szczekających pupili sąsiadów.

VoxClamantisInDeserto
z
styl.interia.pl
dodany: 24.10.2025, 04:34:34
  • 148
  • #
    polska
  • #
    psy
  • #
    psiarze
  • #
    wydarzenia
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    takaprawda
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 09:33:01 via Wykop
  • -4
Przeczytałam cały wywiad i jestem w szoku: "Utrzymywanie psa agresywnego, a szczególnie takiego który kogoś zagryzł, wiąże się z olbrzymim ryzykiem. Sama nie podjęłabym się takiej odpowiedzialności i raczej zaleciła uśpienie takiego psa. "

Bardzo dziękuję za link!

....

„Nie wolno było lekceważyć rzeczywistości. W filozofii, religii, etyce lub polityce dwa plus dwa mogło równać się pięć, ale gdy chodziło o skonstruowane armaty czy samolotu, wynik musiał brzmieć cztery”
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 09:48:12 via Wykop
  • 0
@1948kama: takie przypadki muszą być zgłaszane: policji, straży miejskiej, bez tego nie ma odniesienia, takie zgłoszenie jedno, drugie, trzecie, może też od innych -w końcu zadziała, dodatkowo do rady osiedla trzeba to zgłaszać, naprawdę kilka takich wiadomości oficjalnym kanałem, przy obecnej sytuacji - to już dużo
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 10:30:23 via Wykop
  • 0
@Suseuropejski: zgłaszasz bez wychodzenia z domu przez ePUAP - takie zgłoszenie/zawiadomienie w systemie (ślad, dowód) uwierz, nie zaginie :) - przygotujemy instrukcję na stronę jak najszybciej i najwygodniej takie przypadki zgłaszać, dzięki za inspirację!
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 11:09:00 via Wykop
  • -1
pewnie można wszystko, ale jeśli chcesz ten temat rozwiązać (szczekający pies) to są inne sposoby, są szybsze i jest duża szansa na pomyślne rozwiązanie. Interweniowałam w 4 przypadkach wyjących/szczekających psów w blokach, i to nie takich co godzinę wyją ciągiem i łatwo to udowodnić gdy przyjedzie straż miejska, tylko wycie/szczekanie minutę, 5min spokoju, albo wycie 5min i 10-15min spokoju, i tak przez 7-10h. Wszystkie interwencje zakończone sukcesem, psy nie wyją już godzinami,

1741

Epidemia pogryzień przez psy

Epidemia pogryzień przez psy

Pogryzienia przez psy w naszym kraju nie są rzadkością. Dziennie potrafi to być nawet 100 przypadków. Ostatnio o takich wydarzeniach jest szczególnie głośno, ponieważ oczy całego kraju są zwrócone na tragedię grzybiarza pod Zieloną Górą. Ale do tego dramatu musiało kiedyś dojść. ------------------ P

A330
z
youtube.com
dodany: 23.10.2025, 20:11:59
  • 176
  • #
    psy
  • #
    psiarze
  • #
    polska
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 08:42:52 via Wykop
  • 2
Bardzo prosimy poruszać kwestie prawa w takich materiałach to kluczowe, aby społeczeństwo było świadome problemu i absurdu. Schemat: pogryzienie, zgłoszenie, mandat - koniec sprawy. Kolejne pogryzienie - ten sam schemat. Procedura odebrania takiego psa trwa i zazwyczaj to jest tymczasowe rozwiązanie. Po każdym pogryzieniu pies wraca do właściciela, nie ma obowiązku noszenia kagańca, oceny behawiorysty, obowiązkowego OC - obecne prawo niczego nie wymaga.

Lista psów agresywnych - jest martwa bo dotyczy tylko
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 10:34:08 via Wykop
  • 11
@noname3004: i z taką jeszcze różnicą, że na szczęście dla społeczeństwa, te psy podczas interwencji dalej były w trybie ataku, wykazywały taką agresję, że policja musiała je odstrzelić aby dostać się do ofiary. Gdyby jednak były już wyciszone po ataku, tak jak te psy z ZG, to by wróciły do schroniska, fundacji, do adopcji. Psy, które zabiły i jadły człowieka....

2510

W 2024 roku było więcej pogryzionych przez psy niż rannych w wypadkach drogowych

W 2024 roku było więcej pogryzionych przez psy niż rannych w wypadkach drogowych

Dzisiaj jeden z kolegów na wykopie - jak się domyślam psi wielbiciel dodał grafikę, która miała udowodnić, że psy nie stanowią żadnego zagrożenia. Przecież zagryzły tylko 3 osoby. No to zmieńmy trochę optykę....

damian336
z
wykop.pl
dodany: 23.10.2025, 17:55:05
  • 292
  • #
    psy
  • #
    psiarze
  • #
    afera
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    polska
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 08:32:36 via Wykop
  • -7
@bartcegielski: psów się nie usypia od dawna, ustawa o ochronie zwierząt zabezpieczyła je: artykuł 6 punkt 5.

Jeśli pies, bez znaczenia czy to atak śmiertelny czy nie, został odizolowany czyli np. właściciel zapiął go na smycz, poszedł z nim do domu - to pies nie zostanie uśpiony, kropka. Mało tego, taki pies ma pełne prawo przebywać w przestrzeni publicznej, a jak gmina pozwala to nawet bez smyczy i bez kagańca.
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 08:35:52 via Wykop
  • -6
@Mochizuki: ale jakie uśpienie? weterynarz prawdopodobnie zgody nie wyda bez 5 różnych behawiorystów, którzy poświadczą imieniem i nazwiskiem, że pies jest skrajnie niebezpieczny.

2239

10-letnia dziewczynka idąca chodnikiem zaatakowana i pogryziona przez dwa psy

Pokaż treści 18+

10-letnia dziewczynka idąca chodnikiem zaatakowana i pogryziona przez dwa psy

W środę w godzinach popołudniowych w Małkini Górnej (pow. ostrowski) doszło do niebezpiecznego zdarzenia - dwa psy, które opuściły posesję w niewyjaśnionych okolicznościach, zaatakowały idącą chodnikiem 10-latkę.

matixrr
z
informacje.wp.pl
dodany: 23.10.2025, 10:42:37
  • 198
  • #
    psiarze
  • #
    psy
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 11:39:43 via Wykop
  • 95
Ruszamy powoli z zapytaniami o oficjalne dane o pogryzieniach. Policja oraz straż miejska przyjmują zgłoszenia - osobno, nie muszą się kontaktować, sami też decydują czy dać znać sanepidowi. Z policją (kontaktem) sprawa jest prosta, ale ze strażą miejską gorzej - chyba nie ma organu centralnego gdzie mogę zapytać o skalę interwencji w danym województwie. Chcecie pomóc? Kontaktujcie się mejlowo proszę z Waszą "lokalną" strażą miejską - Waszego miasta, gminy, wsi i proście
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 12:19:20 via Wykop
  • 40
@Katarinka00: behawioryści powielają jak mantra "to wychowanie, każdy pies może być agresywny, tak jak każdy łągodny" - to są bardzo szkodliwe tezy, myślenie życzeniowe.
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 24.10.2025, 06:56:59 via Wykop
  • -5
@Ahujtam: dzięki, ale nie trzeba. Największą i bezcenna pomocą jest udostępnianie strony gdy jest ku temu okazja, zgłaszanie radnym, lokalnym politykom oficjalnymi kanałami o problemie. Widzisz błędy na stronie, braki, niejasności - dawajcie znać. Dzięki!
Analny_Rozrabiaka
Analny_Rozrabiaka
23.10.2025, 04:14:44
  • 1408
Codzienny przypominacz i trudna do przełknięcia pigułka dla wykopków.

W Polsce żyje ok. 8 100 000 psów, a w 2024 roku odnotowano 3 śmiertelne pogryzienia.
To oznacza, że 1 na 2 700 000 psów okazał się „psem zabójcą”, czyli prawdopodobieństwo wynosi 0,000037%.

W Polsce mamy 22 500 000 kierowców i 1 896 ofiar śmiertelnych wypadków drogowych (2024 r.).
Analny_Rozrabiaka - Codzienny przypominacz i trudna do przełknięcia pigułka dla wykop...

źródło: 8603026F-9A24-43EE-8CDA-3AADC93048ED

Pobierz
  • 734
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 09:54:28 via Wykop
  • 0
@Analny_Rozrabiaka: dziękujemy bardzo za cenne uwagi, spostrzeżenia. Tak, systematycznie podpinamy źródła danych - podepniemy też do informacji o 27tyś pogryzień - masz 100% racji że to ważne.

Z wypadkami jest tak: jest wypadek - jest zgłoszenie, wszystko w jednym miejscu. Nie ma raczej wypadków, gdzie człowiek jest okaleczony, ginie, i takie zdarzenie nie jest odnotowane.

A z psami tak jest - nie mamy niestety żadnego rejestru oficjalnego wszystkich zdarzeń - informacje nie
  • Odpowiedz
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 10:03:24 via Wykop
  • 0
Cała ta narracja uderza w normalnych, odpowiedzialnych właścicieli psów, podczas gdy realne ryzyko śmierci w wyniku pogryzienia pozostaje statystycznie pomijalne.


@Arizona221: ja tylko dodam, przypomnę: Stop Agresji Psów to akcja tylko i wyłącznie przeciwko agresywnym psom, absurdom prawnym, przeciwko przyzwoleniu na cierpienie ludzi i zwierząt. Akcja nie postuluje za żadnym zakazem hodowania ras agresywnych, nie postuluje za obowiązkiem kagańca dla wszystkich psów, postuluje za konsekwencjami dla właściciela agresywnego psa, które
  • Odpowiedz
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 10:36:34 via Wykop
  • 0
@Analny_Rozrabiaka: skontaktowaliśmy się z watchdog i Izabelą - autorką raportu. Raport nie jest nigdzie dostępny raczej - a to budzi kontrowersje. Będziemy wysyłać zapytania do komendy wojewódzkiej oraz do oddziałów sanepidu.
  • Odpowiedz
Maudee
Maudee
22.10.2025, 20:12:47
  • 161
trochę się opanujcie z tym antypsiarstwem, bo ja grzecznie chodzę z moim 8-miesięcznym wheelczurem po mieście (omijam ludzi jak mogę, pies zawsze na smyczy poza miejscami dla niego przeznaczonymi) i tylko w obawie zerkam, czy ktoś ze współspacerujących wygląda na wykopka i czy będzie chciał go otruć

a Bruno chce Wam życzyć tylko miłego dnia (。◕‿‿◕。)

#psiarze #pokazpsa
Maudee - trochę się opanujcie z tym antypsiarstwem, bo ja grzecznie chodzę z moim 8-m...

źródło: milegodnia

Pobierz
  • 85
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 05:47:49 via Wykop
  • 3
@Maudee: Bez ironii, hejtu, złośliwości: jak się zapatrujesz na to, że obok może iść Shadow z Poznania, też na smyczy: https://ttbpoznan.pl/http:/ttbpoznan.pl/ttb/shadow/. ? Idzie na smyczy, ale wiesz jak jest, wyjdziecie zza przystanka i nie zdąży właściciel Shadow tego zauważyć, że zamiast być 1km dalej, jesteście 5m obok. Shadow psów nie lubi, jest red nosem TTB prawdopodobnie z historią zagryzień, naprawdę Shadow bardzo nie lubi psów. A ma prawo do spaceru
  • Odpowiedz
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 07:29:41 via Wykop
  • 2
@Maudee: nie jest nic uregulowane niestety. NIC. Shadow nie ma obowiązku nosić kagańca ani nawet smyczy jeśli gmina pozwala, mniejsza o to bo smycz nie jest żadnym zabezpieczeniem przed atakiem. Naprawdę swoje zdrowie i Twojego ukochanego psa pozostawiasz przypadkowi, że ktoś kto gustuje w TTB będzie mu zakładać kaganiec? W Poznaniu wielki amstafff prowadzony na smyczy rozszarpał maltańczyka (niektóre żródła mówią że maltipoo). Masz prawo ze swoją długowłosą pięknością (choć
  • Odpowiedz
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 07:48:15 via Wykop
  • 3
@Maudee: Co zrobić? Reaguj :) zapraszam na naszą stronę www.agresywnypies.pl. Przygotowujemy "plan działania" - informacje do kogo zgłosić, jakie kroki podjąć. Uwierz, zgłoszenie do straży miejskiej to krok milowy - zostaje ślad i potencjalnie groźny pies oraz właściciel już figurują na liście "podejrzanych" - gdy agresor zaatakuje - w systemie jest informacja, że ten pies budził już wątpliwości. Co do historii jamnika - będziemy bardzo wdzięczni za link do zdarzenia
  • Odpowiedz

2267

Marcina zagryzły psy. Jego partnerka mówi o koszmarze

Marcina zagryzły psy. Jego partnerka mówi o koszmarze

Gdy w Zielonej Górze trzy psy zaatakowały pana Marcina, pani Joanna od razu ruszyła w drogę. Gdy dojechała do szpitala jej partner walczył o życie. Zmarł po dwóch dniach. Kobieta czeka na karę dla właściciela psów- byłego policjanta.

PapaSar
z
youtube.com
dodany: 22.10.2025, 08:28:56
  • 248
  • #
    psy
  • #
    polska
  • #
    wiadomosci
  • #
    zielonagora
  • #
    lubuskie
  • #
    kryminalne
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 22.10.2025, 11:59:07 via Wykop
  • 0
Artykuł 6 punkt 5

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19971110724/U/D19970724Lj.pdf

Czyli pies, który stanowi zagrożenie, jest agresywny, ma liczną historię ataków, ale jest możliwy sposób uniemożliwienia mu tego np. chodzenie na smyczy - nie będzie uśpiony, kropka.

Na ten moment tylko petycja do gminy/miasta z błaganiem o odebranie takich zwierząt - ale to trwa. Uśpione jednak nie będą, mają pełne prawo wrócić do społeczeństwa.
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 22.10.2025, 12:09:55 via Wykop
  • 25
@Casper777: zrobił to dość słabo niestety - jeśli masz na myśli materiał Radka. Nie wyciągnęli najważniejszych informacji o samej sytuacji, ustawa chroniąca psy przed uśpieniem (art. 6 punkt 5), nie wspomnieli że lista ras agresywnych jest martwa, że ministerstwo środowiska odrzuca petycje o dopisanie ras psów które górują w atakach, że agresywne psy wracają do właściciela i to jest zgodne z prawem. Brak prewencji, niskie mandaty, niskie wyroki w sprawach
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 05:41:26 via Wykop
  • -3
@YarpenZid: różnica z psem jest taka, że prawo go chroni a nie robi nic aby zabezpieczyć społeczeństwo (kierowca traci prawo jazdy, w końcu trafi do więzienia) - nawet jeśli będzie to 5 atak śmiertelny tego psa ustawa jasno mówi - nie usypiamy jeśli jest odizolowany np. właściciel wziął go do domu. Mówimy o psach okaleczających ludzi, zabijających ludzi i zwierzęta. Wydaje mi się, że w Polsce za ciężkie pobicia, morderstwa
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 06:04:52 via Wykop
  • -3
@YarpenZid: tu jest klucz: odizolowany znaczy, że jest np. w domu, w ogrodzie, na posesji. Wziąłeś go z miejsca ataku, nie zagraża już tym których zaatakował bo nie ma go na miejscu. Dalej może ten pies być jednak w miejscach publicznych, parkach, mieście, na ulicach - masz prawo dalej z tym psem chodzić, jak gmina pozwoli to bez smyczy nawet.
Fikster
Fikster
22.10.2025, 17:42:17
  • 105
Dzisiaj nie było żadnego grzybiarza, nie wiem z czego się tak cieszą
#psy #psiarze #pokazpsa #smiesznypiesek #pieseczkizprzypadku
Fikster - Dzisiaj nie było żadnego grzybiarza, nie wiem z czego się tak cieszą
#psy #...

źródło: obraz

Pobierz
  • 62
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 23.10.2025, 05:43:02 via Wykop
  • 1
@Izanagi013: a za ciężkie pogryzienie zakończone kalectwem 1000zł
  • Odpowiedz

538

Behawiorystka: Będą kolejne przypadki zagryzień. Wyjaśnia dlaczego

Behawiorystka: Będą kolejne przypadki zagryzień. Wyjaśnia dlaczego

- Dopóki psy są niedopilnowane, zagrożenie jest wszędzie - mówi Interii behawiorystka Katarzyna Bargiełowska. Jej diagnoza jest bezlitosna dla właścicieli. Atak ze strony zwierzęcia to zawsze wina człowieka - podkreśla, wyliczając błędy, jakie nagminnie popełniają opiekunowie.

VoxClamantisInDeserto
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 22.10.2025, 15:21:04
  • 175
  • #
    psy
  • #
    psiarze
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    zwierzeta
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 22.10.2025, 18:13:03 via Wykop
  • -3
Niestety, ale za dużo myślenia życzeniowego: "Jak tłumaczy behawiorystka, "z łagodnego psa można zrobić agresywnego, tak samo, jak z agresywnego psa można zrobić takiego, który nie będzie zagrażał innym". Ale zasada jest jedna: Trzeba ze zwierzęciem odpowiednio pracować. I odpowiednio o nie dbać." - może ma na myśli agresję lękową. Silny popęd i potencjał do agresji u ras TTB i obronnych to coś więcej niż wychowanie. Po to te psy były hodowane
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ramadamadingdong
Ramadamadingdong
Ramadamadingdong
22.10.2025, 06:34:50
  • 301
Od jakiegoś czasu tego portalu nie da się czytać. Rzygam już widząc codzienne wiadro toksyn wylewane na #psiarze .

Sam jestem psiarzem i czuje się non stop atakowany przez armię chamów, którzy generalizują mnie z ludźmi, którzy swoje pitbullki i inne owczarki belgijskie puszczają luzem i atakują innych.

Ja akurat jestem właścicielem shih tzu - 6 kilowe bydle, które przy minusowych temperaturach trzeba ubierać w sweter żeby nie zmarzło. Wyprowadzam je na
Ramadamadingdong - Od jakiegoś czasu tego portalu nie da się czytać. Rzygam już widzą...

źródło: 20240818_174410

Pobierz
  • 140
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 22.10.2025, 17:24:58 via Wykop
  • 0
@Ramadamadingdong: obecna nagonka nie jest na psy, tylko na agresywne psy i brak konsekwencji dla właściciela, którego pies dotkliwie pogryzie Ci takiego cudaka lub gorzej - zabije. To nie jest akcja ludzie vs psy, tylko ludzie i ich czworonożni członkowie rodzin vs agresywne psy. My chcemy po prostu wychodzić bezpiecznie na spacer ze swoimi psami, które nikomu krzywdy nie robią.
  • Odpowiedz

588

Radny z Lublina interweniuje w sprawie agresywnych psów.

Radny z Lublina interweniuje w sprawie agresywnych psów.

Tomasz Gontarz zwrócił się do Prezydenta Miasta z interpelacją w sprawie zagrożeń ze strony agresywnych psów, podkreślając potrzebę wzmocnienia kontroli, ochrony życia mieszkańców i skutecznej rejestracji zwierząt w przestrzeni publicznej.

federiczii
z
lublin112.pl
dodany: 22.10.2025, 08:53:46
  • 49
  • #
    psy
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    psiarze
  • #
    lublin
  • #
    prawo
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 22.10.2025, 16:15:37 via Wykop
  • 0
wysłaliśmy podziękowanie :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

presha
presha
22.10.2025, 07:00:33
  • 875
Jest taki świetny wynalazek, dzieki któremu można by zmniejszyc liczbę pogryzień do minimum (pic rel)
Dlaczego nie ma w Polsce prawa wymuszającego na właścicielu założenie psu powyżej okreslonej wagi/wzrostu kagańca?
Piesek poza domem = kaganiec na ryju
#psy #psiarze #afera
presha - Jest taki świetny wynalazek, dzieki któremu można by zmniejszyc liczbę pogry...

źródło: il_1080xN.6874479361_bje1

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 22.10.2025, 13:06:42 via Wykop
  • 0
@presha: bo to wymaga zmiany prawa i jeszcze gorzej - egzekwowania go gdy ludzie zaczną zgłaszać pa bez kagańca. To są na ten moment same problemy, których łatwo uniknąć - nie robić po prostu nic.
  • Odpowiedz

1081

Policja już wcześniej miała sygnały, a mimo to nie zrobiła nic! Zielona góra

Policja już wcześniej miała sygnały, a mimo to nie zrobiła nic! Zielona góra

Sprawa właściciela strzelnicy i byłego policjanta, którego psy zagryzły 46 latka w lasach pod Zieloną góra nadal nie milknie. Na światło dzienne każdego dnia wychodzą nowe fakty.

PiersiowkaPelnaZiol
z
boop.pl
dodany: 21.10.2025, 13:10:34
  • 37
  • #
    policja
  • #
    zielonagora
  • #
    pies
  • #
    psiarze
  • #
    wykop
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 21.10.2025, 16:12:46 via Wykop
  • 28
Nie chcę tłumaczyć policji, bo tam mają problem z mataczeniem, ale przede wszystkim to państwo polskie i prawo polskie nie robi nic. Tu jest początek problemu. To polskie prawo chroni agresywne psy, to polskie prawo pozwala na kolejne ataki, które kończą się mandatem - wszystko zgodnie z prawem, to nie są zaniedbania. Tu jest początek. Brak prewencji, ochrona agresywnego psa ustawą. Powtarzam kolejny raz: te owczarki, które zabiły mężczyznę, które odgryzły chłopcu
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 21.10.2025, 16:31:45 via Wykop
  • -5
@PiersiowkaPelnaZiol: nie chcę wprowadzać w błąd, ale z tego co się orientuję to że je schronisko złapało, nie zmienia prawa własności. Agresywne psy nie są odbierane (to jest sądowa długa procedura) ani usypiane bo ustawa zrobi wszystko aby je chronić, na eutanazję zgodę musi wyrazić właściciel lub zrzec się psa. Były sytuacje, że właściciel szedł do więzienia, nie zrzekł się psa, więc schronisko na koszt podatnika utrzymuje takiego psa, aż
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 22.10.2025, 07:27:51 via Wykop
  • -5
@Lufio:

Oczywiście, że chroni. Jak ustawa chroni agresywnego psa? Cytuję: " jeżeli nie jest możliwy inny sposób usunięcia zagrożenia" - czyli wystarczy tego psa odizolować - tylko tyle, pies może zabić raz, zabić drugi raz, a my mamy tylko go odizolować.

Poniżej ustawa o ochronie zwierząt, są wymienione przypadki kiedy można
stop_agresji_psow
stop_agresji_psow 22.10.2025, 11:29:25 via Wykop
  • -4
@ostatni_lantianin: prawo zabrania, ustawa mówi wyraźnie, że uśpić można tylko jeśli jest bezpośrednie zagrożenie o ile nie da się go usunąć w inny sposób - to, że pies zaatakował i okaleczył 1 czy 5 razy nie ma znaczenia, zamknąłeś go w boksie, wziąłeś na smycz? No to znaczy że usunąłeś zagrożenie.

"usuwania osobników bezpośrednio zagrażających ludziom lub innym
zwierzętom, jeżeli nie jest możliwy inny sposób usunięcia zagrożenia,"

Artykuł 6
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 2 z 3
  • >

joanne doe

  • Edukujmy, informujmy, uświadamiajmy: www.agresywnypies.pl
  • https://www.agresywnypies.pl
  • kontakt@agresywnypies.pl

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking