Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko215
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
radov
radov

radov

Dołączył 13 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 556
  • Znaleziska 548
  • Mikroblog 8
  • Obserwujący 9
  • Obserwowane 1

552

"Wystrychnięci na dudka". System kaucyjny uderzy w portfele Polaków

"Wystrychnięci na dudka". System kaucyjny uderzy w portfele Polaków

Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez jasno określonych i uczciwych zasad rozszerzonej odpowiedzialności producentów (ROP) wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach z surowców przyniesie negatywne skutki dla gmin i mieszkańców.

Tetsuya
z
zielona.interia.pl
dodany: 08.01.2025, 21:30:15
  • 208
  • #
    smieci
  • #
    ekologia
  • #
    odpady
  • #
    recykling
  • #
    segregacjaodpadow
  • #
    podatki
radov
radov
radov 09.01.2025, 10:33:43 via Wykop
  • -2
@salamonrafal:

I to wszytko Chińczy zrobili za te 2,7mld € ¯\(ツ)/¯ ?

962

Koleś tłumaczy jak rząd nas robi w jajo.

Koleś tłumaczy jak rząd nas robi w jajo.

Inflacja - podatek, po który sięgają rządy jak nie mają wyjścia. A my się jaramy 23% Vatem.

pulutlukas
z
x.com
dodany: 07.01.2025, 15:54:35
  • 137
  • #
    pieniadze
  • #
    podatki
  • #
    inflacja
radov
radov
radov 08.01.2025, 09:04:40 via Wykop
  • -1
@Arriva

Przecież budowlane spadały w 2020, a za to żywność rosła nieubłaganie już.

Materiały budowlane to tylko jeden ze składowych tego sektora, który najpóźniej doświadczył impulsu inflacyjnego. Presja inflacyjna w budownictwie pojawiła się już w 2018r (wzrost stawek i kosztów powyzej 10% r/r) i dlatego już od 2019r rząd PIS był krytykowany przez takich jak ja, że - posługując się propagandowo uśrednionym koszykiem inflacyjnym - ignoruje oczywiste sygnały.
Warto zapoznać się

398

Polski gigant musi ustąpić Niemcom. Są pierwsi w kolejce po złoże węgla

Polski gigant musi ustąpić Niemcom. Są pierwsi w kolejce po złoże węgla

Polski gigant wdraża plan naprawczy, czekając na koncesję na złoże Dębieńsko, gdzie pierwszeństwo mają Niemcy.,

alibaski
z
money.pl
dodany: 06.01.2025, 11:18:00
  • 60
  • #
    gornictwo
  • #
    wegiel
  • #
    gospodarka
  • #
    energetyka
  • #
    kopalnia
  • #
    ekologia
radov
radov
radov 07.01.2025, 12:57:29 via Wykop
  • -1
@Aleale2:

Inwestycja w elektrownię jądrową to temat-rzeka. Dla mnie najważniejsze arguemnty to:
- prawie 60% światowej produkcji Uranu to region: Kazachstan, Rosja, Chiny i Uzbekistan. W przypadku wojny z Chinami i Rosją (a nie łudźmy się - ona będzie) jesteś więc odcięty od większości dostaw paliwa.
- dodatkowo, EJ to droga inwestycja, która produkuje dużo prądu w jednym miejscu - łatwo ją wyłączyć punktowym uderzeniem. A Jak dojdzie do wojny Chiny vs

920

Półtoraminutowe NAGRANIE, o którym woleliby zapomnieć To kto jest chory...

Półtoraminutowe NAGRANIE, o którym woleliby zapomnieć To kto jest chory...

iiiuuuizuz

jan-nok
z
youtube.com
dodany: 05.01.2025, 18:53:41
  • 333
  • #
    utzu8tzzt
radov
radov
radov 05.01.2025, 23:58:44 via Wykop
  • 14
@Ekspert_z_NASA:

8 lat ciągłego rozwoju gospodarki, inwestycji, wzrostu zamożności, znaczne zmniejszenie nierówności społecznych

Czynnikiem wyzwalającym ten rozwóju była wojna w Ukrainie z 2014 i spadek cen ropy, który Amerykanie wywołali razem z Arabami (Arabowie zgodzili się wyłamać z limitów produkcji ropy, tak by cena nie przekraczała ustalonego poziomu. Amerykanie z kolei chwilowo zwiększyli swój eksport). Tak samo, rozwój ten skończył się, gdy skończyła się promocja na ceny ropy.

Ani w jednym, ani

529

Gospodarka Unii w górę, a Polski w dół. Gorzej tylko w dwóch krajach

Gospodarka Unii w górę, a Polski w dół. Gorzej tylko w dwóch krajach

Z lidera do outsidera. Tak można w skrócie podsumować to, co się stało z polską gospodarką na przestrzeni ostatniego rok

ravau3
z
businessinsider.com.pl
dodany: 02.01.2025, 18:48:00
  • 308
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    unia
radov
radov
radov 03.01.2025, 09:48:45 via Wykop
  • 0
@shaku79:

Hahaha, wszedłem tu tylko po to, żeby poczytać pisowskich lemingów i… nie zawiodłem się

Ale wiesz, ze to głównie konfederaci? To jest ten sam model propagandy który robili jako KORWiN przed wyborami w 2015, najpierw non stop "ha tfu Tusk" w najbardziej bezmyślnej nadinterpretacji każdej wiadomości, a na koniec:"ale ja nie głosuję na PIS".
radov
radov
radov 03.01.2025, 09:59:03 via Wykop
  • -1
@KekkoLekko:

Miśku, jeśli to co robisz ma przedstawiać Konfederację z merytorycznej strony - to robisz to naprawdę żle. Podobno mieliście być nową jakością polityki? Kiedy wam to minęlo?
radov
radov
radov 03.01.2025, 10:17:24 via Wykop
  • -2
@ravau3:

Nie, tu pasuje inny dowcip: "Konfederacja ma być nową, merytoryczną jakością polityki."
A jak wyszło? Śmiesznie jak zawsze, I jesteś tego przykładem. Prymitywna propaganda, bez głębszej analizy, "a bo mi do tezy pasuje". Robię sobie screeny takich wypowiedzi jak twoja na potrzeby potencjalnych dyskusji "bo tylko jedna partia jest merytoryczna".

Odnośnie
radov
radov
radov 03.01.2025, 10:26:35 via Wykop
  • 0
@njay:

Akurat sam artykuł jest dosć specyficzny, prawie jak na zamówienie żeby rzucić-czymkolwiek-a-może-się-przylepi.
Wyrażanie PKB w Euro i predstawianie na tle innych gospodarek powinno pełnić rolę drugorzędną, bo jednak zarabiamy w złotówkach.

Natomiast to czego artykuł nie wyraża jednoznacznie (a powinien!), to że gospodarki są wzajemnie powiązane. Osłabienie jednej odbija się na wynikach innych z opóźnieniem. Wyniki za 3 kwartały jednoznacznie pkazują, że strefa Euro miała gorszy początek roku niż Polska, więc
radov
radov
radov 03.01.2025, 10:31:38 via Wykop
  • 0
@ravau3:

Policz sobie ile razy w tym artykule pada słowo "trzeci kwartał".

Miśku, ręce opadają. Dzięki za kolejny komentarz do kolekcji nie-merytorycznych wyskoków konfederatów. Strach pomyśleć co będzie jak dojdzie do władzy:
- Panie ministrze! Gospodarka się wali!
- Ale skup się tylko na trzecim kwartale! Skup się na trzecim kwartale! Wtedy
radov
radov
radov 03.01.2025, 10:34:25 via Wykop
  • 0
@shaku79:

Nie taki jeden - bo konfiarze celowo zagrywają propagandę wokół konfliktu PIS i PO, żeby przed wyborami wejść cali w bieli.
Jeśli będzie punktował konfiarzy, że sami to wywołują, żeby błotko też na nich padło, wtedy szybciej kończą sie te bezsensowne wrzutki.

507

Opis procesu wygaszania elektrowni w Belchatowie

biorąc pod uwagę że ta elektrownia dostarcza 20% prądu w Polsce przyszłość rysuje się wręcz tragicznie

KrowkaAtomowka
z
kresy.pl
dodany: 27.12.2024, 10:04:57
  • 171
  • #
    belchatow
  • #
    elektrownia
  • #
    polska
radov
radov
radov 27.12.2024, 22:17:26 via Wykop
  • 3
@CyganskiKsiaze:

Wiesz, że to 1min szukania w google?
jeden z przykładów

Polska sieć energetyczna nie jest przystosowana do nadmiaru pradu "na końcówkach". W takich przypadkach, na wszelkich wsiach, gdzie ludzie poinstalowali sobie po dopuszalne 11kWp (a bo na zapas!) prąd nie jest odbierany w letnim szczycie, bo nie ma odbiorców.
Z jednej strony krótktowzroczność prosumentów, ale z drugiej: problem znany i pieniądze ze sprzedaży CO2 miały iść m.in. właśnie na

490

Kurs akcji Orlenu najniższy od lat, inwestorzy zaczynają wątpić

Kurs akcji Orlenu najniższy od lat, inwestorzy zaczynają wątpić

Cena akcji Orlenu spada, a inwestorzy zaczynają mieć obawy, To skutek wstrzymania inwestycji Olefiny III.

Kot_w_butach7
z
pl.beincrypto.com
dodany: 16.12.2024, 09:26:09
  • 291
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gielda
radov
radov
radov 16.12.2024, 18:37:35 via Wykop
  • -3
@JestemTuByDrwicZLewakow:

Sukces zawsze ma wielu ojców, ale nie zapominaj, że za zyskiem Orlenu w 2023 stała spekulacja na limitach CO2 oraz zawyżona marża. Orlen rozlicza dywidendę do września, tak Morawiecki niejawnym podatkiem ratował budżet.
Jestes gotów dopłacać (średnio) 35 zł do każdego tankowania i (średnio) 150zł do rocznych rachunków za prąd, żeby Orlen znowu tak ładnie wyglądał w prospektach finansowych?
Nie? To zluzuj poślady w internetach :)

PIS nas conajmniej
radov
radov
radov 16.12.2024, 21:05:59 via Wykop
  • -3
@JestemTuByDrwicZLewakow:

A wrzucisz link? Z chęcią przeczytam czym konkretnie się chwali.
Tu na wykopie często są wrzucane niby proste hasłka, a gdy przechodzimy do sedna to okazuje sie, że jest dokładnie na odwrót. Szukałem na google całe dwie minuty, ale hasło "Tusk chwali się zwiększoną wartością Orlenu" nie dało konkretnego komunikatu.
radov
radov
radov 16.12.2024, 23:19:35 via Wykop
  • -4
@abgaha:

a gdzie ginela reszta zysku?

Jeśli dobrze pamiętam, to 3,5 mld PLN to zysk ze spekulacji Orlenu na handlu limitami CO2 (wartość do sprawdzenia, nie mam teraz raportu pod reką). Oni zrobili sobie ładny wykresik, od ciebie poszły pieniądze ukryte w zawyżonych cenach energii. Zysk potem zasilił budżet. Serio uważasz, że taka zagrywka jest OK i Orlen powinien więcej?

to jeszcze ciekawiej - 2008-2015 laczny zysk netto to mniej
radov
radov
radov 16.12.2024, 23:32:48 via Wykop
  • -3
@JestemTuByDrwicZLewakow:

spadly? To juz jest to magiczne 5,19 ? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie przyznasz, za nic, ze jedni i drudzy robia nas w *uja


No tak żem myślał, żeś konfederata. Można to poznać po dość autystycznej próbie analizy danych, szukając powiązań tam
radov - @JestemTuByDrwicZLewakow: 
 spadly? To juz jest to magiczne 5,19 ? ( ͡° ͜ʖ ͡°...

źródło: marża Orlen 2018 - 2024

Pobierz
radov
radov
radov 16.12.2024, 23:43:10 via Wykop
  • -3
@JestemTuByDrwicZLewakow:

Ta audycja TOK FM?
Nie ma w niej tego co piszesz. Jest, że Borys Budka cieszy się, że inwestorzy dobrze odebrali zmianę rządzących i od 13 grudnia wartość spółek SP wzrosła, ale jednocześnie narzeka, że Orlen przewalil 1 mld złotych w Szwajcarii ora o NIK który straty na fuzji Orlenu z Lotoem wycenił na 5 mld złotych.

Kompletnie nie widzę tu cieszenia się z wzrostu wartości Orelnu, a za
radov
radov
radov 16.12.2024, 23:55:17 via Wykop
  • -5
@drdip: @przemek7891:

Tutaj macie link do: transkrypcji z tego wywiadu
To co konkretnie powiedział Budka, to że inwestorzy pozytywnie odebrali zmiany dokonane po 13 grudnia. W odniesieniu do sytuacji, że inwestorzy mogliby źle odebrać zmiany po 13 grudnia. Przywołajmy w tym miejscu sytuację z wyborów w 2016, gdy PIS dokonał takich zmian, że sektor bankowy przez kolejn 5 lat nie obudował się na giełdzie i straciliśmy rating.

Znowu mamy sytuackę, gdy
radov
radov
radov 17.12.2024, 00:20:47 via Wykop
  • -2
@abgaha:

Pamietam o nim dobrze - to byl kryzys powiazany z bankami.

To nie pamiętasz dobrze. To był kryzys spowdowany pęknieciem spekulacyjnej bańki w sektorze nieruchomości. Uderzył w konsumentów, którzy utracili płynność finansową, co doprowadziło do stagnacji gospodarczej i uderzyło w kolejne sektory. Między innymi bankowy, ale też wszystkie rynki dużego ryzyka. Gdy dotarło do sektora bankowego - wtedy domino leciało już po całości.

jego glowny wplyw to bylo oslabienie
radov - @abgaha: 
 Pamietam o nim dobrze - to byl kryzys powiazany z bankami.
To nie ...

źródło: Dolar i Ropa

Pobierz
radov
radov
radov 17.12.2024, 00:27:58 via Wykop
  • -2
@radov:

Ups! nie dałem wykresu.
radov - @radov: 

Ups! nie dałem wykresu.

źródło: marża Orlen 2018 - 2024

Pobierz
radov
radov
radov 17.12.2024, 08:11:34 via Wykop
  • 0
@JestemTuByDrwicZLewakow:

czyli jest to o czym pisalem :)

Nie misiu, nic o tym nie pisałeś. Mógłbyś przestać z tym przekazem: nieważnecowinatuska?

Orlen
radov - @JestemTuByDrwicZLewakow: 
  czyli jest to o czym pisalem :)
Nie misiu, nic o...

źródło: image

Pobierz
radov
radov
radov 17.12.2024, 08:51:58 via Wykop
  • 0
@JestemTuByDrwicZLewakow:

teraz kto inny rzadzi to mam spuszczac sie cale zycie ze to wina poprzednikow

Powinieneś się spuszczać na tego kto jest winowajca, a nie na tego na kogo akurat patrzysz bo tak jest wygodnie.

A czy w drugą stronę to też będzie działać? Jak Tusk zaciągnie pożyczek pod korek, a Konfedercja dojdzie do władzy - to rozumiem, że wtedy też poprzedników nie rozliczamy, Konfederacja będzie winna braku
radov
radov
radov 17.12.2024, 09:07:43 via Wykop
  • -3
@drdip:

Nie, oszukany przez łgarza wyborca w 2007 roku.

W jaki sposób konkretnie okłamał cię ten łgarz, czego kolejna partia nie zrobiła 10x mocniej?
Z chęcią się dowiem, dlaczego winy jednej partii wyolbrzymiarz, a drugiej ignorujesz? Wiesz, to jest ten słynny konfederacki symetryzm. Stawianie zanku równości między kwestiami różniącymi się nawet o rząd
radov
radov
radov 18.12.2024, 02:08:28 via Wykop
  • 1
@abgaha:

Tego kryzysu nie spowodowalo pekniecie banki - to byl finalny objaw. Sama banka wynikala ze zbyt latwego dawania kredytow przez banki i ze pod te kredyty grano na obligacjach - cala wina lezala po stronie sektora bankowego.

Mam krytyczne spojrzenie na działania FED z tamtego czasu i kompletnie nie mogę się zgodzić, że cała wina lezy po stronie banków. Ja przebieg zapamiętałem tak:
1. FED, który najpierw rozgrzał gospodarkę,
radov - @abgaha: 
 Tego kryzysu nie spowodowalo pekniecie banki - to byl finalny obja...

źródło: image

Pobierz
radov
radov
radov 18.12.2024, 02:16:57 via Wykop
  • 0
@Kot_w_butach7:

Tak jak pisałem do przedmówcy, zanim weźmiemy się za rozliczenia, warto poświęcić chwilę na rozpoznanie kontektu, żeby nie okazało się, że robimy filozofowanie typu: "Czy banan jest bardziej prosty niż pomarańcza żółta?" ( ͡º ͜ʖ͡º)

Mógłbym napisac kilka akapitów o relacji do zarobków i co te 3mld znaczyło w okolicy 2010 roku, ale zacznijmy od tego, że w tych 3mld nie ma 12,5mld z [inwestycji za którą
radov
radov
radov 19.12.2024, 01:17:01 via Wykop
  • 0
Powiem ze przypisuje sie temu zbyt duze znaczenie

Kompletnie nie rozumiem. Nie powinniśmy przypisywać znaczenia inflacjogennym działaniom PIS dokonanym przed wojną Putina, bo imię Putin wszystko wyjaśnia? Mi nie wyjaśnia.

Działania PISu były gospodarczo karygodne:
1. Najpier Sasin i zamrożenie cen prądu. Było wiadomo, że nie utrzymają zamrożenia i jak je odmrozili dla przedsiębiorstw to wywołali fakę bankróctw. Jak fala bankructw spowodowana skokowym wzrostem cen ma być nieistotna? oczwyiście wiemy po co był ten ruch:
radov - > Powiem ze przypisuje sie temu zbyt duze znaczenie
Kompletnie nie rozumiem. ...

źródło: Kurs 1 USD, Cena 1 baryłki i Koszt baryłki PLN

Pobierz
radov
radov
radov 19.12.2024, 23:09:53 via Wykop
  • 0
@Kot_w_butach7:

Może mi po prostu powiedz.

Tak, był zrobiony audyt, że inwestycja jest genialna. Znamienne, że po zakupie wydarzyły się sprawy, których audyt nie wykazał. Tak jak przy przekopie mierzei. Tak samo przy budowie Ostrołęki2. Pędzimy teraz na CPK, bo audyt pokazał, że super? No to super...

Odpowiedź brzmi: nic nie pomoże jeśli ekipa traktuje audyty jako element propagandy, zostawia w nich tylko tezy na poparcie, a gumkuje senariusze worst-case. Ponownie
radov - @Kotwbutach7: 
 Może mi po prostu powiedz.
Tak, był zrobiony audyt, że inwest...

źródło: Kurs 1 USD, Cena 1 baryłki i Koszt baryłki PLN

Pobierz
radov
radov
radov 22.12.2024, 21:07:03 via Wykop
  • 0
Po pierwsze:
Bo znowu zaczynasz rozważania, czy banan jest bardziej prosty, czy pomarańcza żółta.
Wejdź na jakiś niemiecki wykop, dowiedz się jakie mają podatki w paliwie, jak wygląda u nich marża rafineryjna oraz koszty pracy - jak sprowadzisz to do wspólnego mianownika, wtedy możemy porozmawiać. Mi się tego sprawdzać za ciebie nie chce.

Po drugie:
Patrząc na historię cen PB95 w Niemczech i zestawiając z kursem EURO/PLN maksymalna kombincja, jaką widzę to:
radov - Po pierwsze:
Bo znowu zaczynasz rozważania, czy banan jest bardziej prosty, c...

źródło: marża rafineryjna Orlenu

Pobierz

366

Cząstka, która ma masę tylko podczas poruszania się w jednym kierunku

Cząstka, która ma masę tylko podczas poruszania się w jednym kierunku

Naukowcy po raz pierwszy zaobserwowali zbiór kwazicząstek, które posiadają masę, gdy poruszają się w jednym kierunku

Kulfonix
z
dzienniknaukowy.pl
dodany: 17.12.2024, 15:18:20
  • 110
  • #
    nauka
  • #
    fizyka
  • #
    ciekawostki
radov
radov
radov 18.12.2024, 10:09:23 via Wykop
  • 2
@tenloginnieistnieje:

Jak to nie? P--o z pianą w jednym kierunku porusza się bez oporu!

454

Norwegia ograniczy eksport energii do Europy? Ceny prądu wzrosły 20-krotnie.

Norwegia ograniczy eksport energii do Europy? Ceny prądu wzrosły 20-krotnie.

Rekordowe ceny prądu w Norwegii powodowane są m.in. przez bezwietrzne dni w Niemczech i na Morzu Północnym oraz wysokie zapotrzebowanie na energię elektryczną zimą. Norweski minister energii, Terje Aasland, określił obecną sytuację mianem absolutnie fatalnej.

zwirz
z
energetyka24.com
dodany: 13.12.2024, 09:30:17
  • 140
  • #
    oze
  • #
    energetyka
  • #
    norwegia
radov
radov
radov 13.12.2024, 19:06:50 via Wykop
  • -4
@zwirz:

I jesteś w stanie poprowadzić linię energetyczną tylko przez kraje stabilne i będące w stanie zapewnić jej bezpieczeństwo?

A ty jesteś w stanie zapewnić stabilne dostawy uranu biorąc pod uwagę, że 60% światowej produkcji to rejon: Kazachstan, Uzbekistan, Rosja, Chiny? Jak myślisz, w jakiej sytuacji będzie Europa w przypadku wojny Chiny i Rosja vs NATO?

Co jest gorsze? Trochę droższy prąd bo nie świeci i nie wieje, czy brak
radov
radov
radov 13.12.2024, 21:32:15 via Wykop
  • -3
@tfuj_pszyjaciel:

Na zimę węglowe musimy mieć, ale nie wiem czy mozna je wygasić na okres kilku miesięcy bez większych problemów.

Jak najbardziej się da - mamy elektrociepłownie, np. EC Kawęczyn, które w sezonie ciepłym są wygaszane i przechodzą remont, a w sezonie chłodnym prąd jest efektem "ubocznym" produkcji ciepła. Wg. google łączna sprawność takiej elektrowni wynosi 70-80%.

Nie ma najmniejszego uzasadnienia do powrotu do tradycyjnej energetyki. Oczywiście, nie ma szans pozbyć się

457

Znaczna część Polaków i Europejczyków żyje w niedogrzanych mieszkaniach.

Znaczna część Polaków i Europejczyków żyje w niedogrzanych mieszkaniach.

Rosnące od kilku lat koszty życia, a co za tym idzie wyższe ceny ogrzewania domów i mieszkań, sprawiają, że wielu Polaków i Europejczyków nie jest w stanie na bieżąco regulować swoich rachunków za ogrzewanie. To sprawia, że żyją oni w permanentnie niedogrzanych mieszkaniach.

Bobito
z
bezprawnik.pl
dodany: 04.12.2024, 10:16:27
  • 276
  • #
    energetyka
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    ogrzewanie
  • #
    dom
radov
radov
radov 05.12.2024, 12:35:48 via Wykop
  • 1
@kibiklops:

Tak, robi to, a co? On zaraz wejdzie na inny wątek, a tam napisze: "Śmiałem się z sasiadów jak (...) idioci się *NIE* zgodzili xD. Jak rozmawiłem z jednym znich....". Tu chodzi o robienie bałaganu wobec aktualnego "establishmentu", a nie jakąkolwiek merytorykę.

294

Rosjanie werbują mniej ochotników, niż wynoszą prawdopodobne straty.

Pokaż treści 18+

Rosjanie werbują mniej ochotników, niż wynoszą prawdopodobne straty.

Napływ ochotników do armii rosyjskiej zauważalnie zmalał mimo podwojenia zapłaty za zawarcie kontraktu podał niezależny rosyjski portal Meduza. Obecnie werbowanych jest średnio około 600 osób dziennie, co może być liczbą niższą niż straty ponoszone przez Rosję w Ukrainie ocenił.

Bobito
z
biznesalert.pl
dodany: 04.12.2024, 09:17:44
  • 155
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    polityka
radov
radov
radov 04.12.2024, 13:43:12 via Wykop
  • 2
@TomPo75:
"Mowicie, bo nie wiedzieli jaka bedzie skala zniszczen i jaki horror? No przeciez za drugim razem juz wiedzieli, a i tak b---a poszla"
Nie mówimy. Mówimy, że alternatywą byłaby jeszcze większa skala horroru, tylko że na bagnety i w każdym Japońskim mieście po kolei. Armia amerykańska wiedziała, i nie powodu, że w Japonii nie ma czegoś takiego jak ludność cywilna i szturm zawsze spotka sięz odpowiedzią całego miasta, także
radov
radov
radov 04.12.2024, 14:55:37 via Wykop
  • 1
@TomPo75:

Czyli jakby teraz kacapy spuscily takie b---y na dwa miasta na Ukrainie to spoko?


Gdyby ktokolwiek wpadł na pomysł jak zakończyć wojnę i spowodować by było mniej ofiar niż w traycyjnym konflikcie trwajacym kolejne 5 lat, to tak - warto zapytać się na czym taki scenariusz by miał polegać. Np. Twój pomysł ze zrzuceniem dwóch bomb na Ukrainę nie doprowadzi do de-esklacji i jest

428

Krzysztof Bosak (Konfederacja): Przez kogo prąd jest taki drogi??

Krzysztof Bosak (Konfederacja): Przez kogo prąd jest taki drogi??

Wszystko przez PiS i PO. Obie te partie mają swoje za uszami.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 30.11.2024, 13:29:57
  • 148
  • #
    konfederacja
  • #
    polityka
  • #
    prad
  • #
    polska
  • #
    pis
  • #
    po
radov
radov
radov 01.12.2024, 09:32:55 via Wykop
  • -5
@aberazioon:

Ok, czyli jeśli zamiast 49% opłaty ETS będziesz mieć:
- 49% opłaty na przebudowę polskiej infrastruktury energetycznej.
- 15% opłaty utrzymaniowej dla produentów węgla.
to będziesz się
radov
radov
radov 01.12.2024, 12:19:27 via Wykop
  • -2
@aberazioon:

przeczytałem te twoje wypociny 3 razy - nadal nie wytłumaczyłeś dlaczego

Wytłumaczyłem "dlaczego". Zamiast 3 razy wypociny, przeczytaj raz ze zrozumieniem - tak na poziomie szóstej klasy podstawówki. Trudne wyzwanie, ale nie boli. Do dzieła!

dlaczego w sytuacji kiedy węgiel jest nierentowny OD ZAWSZE, ja mam do tego dokładać jeszcze 100% ceny w postaci
radov
radov
radov 01.12.2024, 12:27:52 via Wykop
  • -2
@leenny44:

Drugi miśku: a uważaj sobie mnie za kogo chcesz. Masz to wypisane kilkukrotnie na kilka sposobów, pozwól, że powtórzę z odpwoiedzi dla aberazioon:
"Inwestycje w energetykę i tak są konieczne i jak zastąpisz ETS pozycją: inwestycje w elektrownie i dotowanie kopalni, to będzie to ta sama kwota."
Za to różnica jest taka, że ETS daje *nadzieję*, na zmniejszenie udziału tej pozycji, a twoje rozwiązanie daje *100% pewność* pogłębienia
radov
radov
radov 01.12.2024, 23:46:14 via Wykop
  • 1
@aberazioon:

P--------z jak potłuczony twierdząc, że zawsze płaciliśmy ETS tylko wtedy się tak nie nazywał.

Na razie uznajmy za postęp, że udało ci się to napisać. A teraz zastanów się. Na spokojnie. Przypomnij historię ETS. I odpowiedz - zupełnie szczerze - ale na 100% jesteś pewien, że nie było, jak twierdzę?

Jednak, aby być
radov - @aberazioon: 
 P--------z jak potłuczony twierdząc, że zawsze płaciliśmy ETS ...

źródło: 4oc7ex

Pobierz

492

Poważne skutki awarii rubla. Eksporterzy zrywają kontrakty.

Pokaż treści 18+

Poważne skutki awarii rubla. Eksporterzy zrywają kontrakty.

Zaprzyjaźnione kraje zaczęły wstrzymywać dostawy warzyw i owoców do Rosji w związku z załamaniem kursu rubla. Ceny w rosyjskich sklepach galopują. Ekonomiści spodziewają się inflacji na koniec roku na poziomie 16 proc. w ujęciu rocznym. To poziom sprzed ćwierć wieku.

cooltang
z
rp.pl
dodany: 28.11.2024, 12:02:06
  • 138
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
radov
radov
radov 28.11.2024, 15:02:44 via Wykop
  • 28
@kosma666:

Kto w to wierzy?

Ale w co tu nie wierzyć? Są kłamstwa, bezczelne kłamstwa i statystyka. Jeśli kartoszki zdrożały o 80%, ale czołgi na które przestawili gospodarkę zdrożały o 5% - to jaki będzie wynik, po dobraniu odpowiednich wag? ;)
ElementalX7
ElementalX7
ElementalX7
26.11.2024, 17:01:18
  • 83
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 617
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radov
radov
radov 27.11.2024, 09:07:05 via Wykop
  • 4
Masa tekstu, nie przez wszystko przebrnąłem. Wybaczcie, jeśli ktoś już napisał. Wyjaśnienie sytuacji jest proste: w polskim kodeksie ruchu drogowego nie ma pojęcia ronda. Wszystko co widzimy jako rondo to ciąg skrzyżowań w formie okręgu. Przypadek opisany przez OPa nalezy ropaztrywać więc jednostkowo - jak na zdjęciu które wkleiłem. Mamy więc skrzyżowanie dwóch dróg jednokierunkowych o dwóch pasach. Nie ma znaczenia, że skrzyżowanie jest przekoślawione. Kierowca autobusem miał znak ustąp pierszeństwa -
radov - Masa tekstu, nie przez wszystko przebrnąłem. Wybaczcie, jeśli ktoś już napisa...

źródło: Zrzut ekranu 2024-11-27 100231

Pobierz
  • Odpowiedz
radov
radov
radov 27.11.2024, 09:36:41 via Wykop
  • 1
@Tytanowy:

Miśku, a od kiedy Wikipedia jest wykładnią ruchu drogowego? :D Wejdź sobie do sekcji dyskusja i zobacz ile jest wątpliwości odnośnie artykuły, który zalinkowałeś.

Informację którą napisałem mam z "pierwszej ręki", jakkolwiek mogę się mylić - i to dopuszczam. jednak artykuł z wikipedii, gdzie każdy może napisać co go boli, to trochę za mało.

Zerknij szczególnie na uwagę w dyskusji, którą tu dołączam jako obrazek. Wydaje mi się, że
radov - @Tytanowy: 

Miśku, a od kiedy Wikipedia jest wykładnią ruchu drogowego? :D W...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
radov
radov
radov 27.11.2024, 10:17:29 via Wykop
  • 1
@Kalan:

o skrzyżowaniu o ruchu okrężnym (znak C-12), a to jest synonim ronda,

Ten znak oznacza , że ruch zorganizowany jest wokół wyspy lub w kierunku pokazanym na znaku. Nic więcej

Brak pojęcia ronda oznacza, że kodeks ruchu nie definiuje żadnych dedykowanych zasad ruchu dla miejsca w którym się znalazłeś. Nie ma mowy o czymś w stylu: wjechałeś na rondo i obowiązują cię rondowe zasady ruchu. Nie powinieneś np myśleć: jestem
  • Odpowiedz
radov
radov
radov 27.11.2024, 10:34:26 via Wykop
  • 6
@uriel_ck:

Rondo nie zaczyna się:) tak ja pisałem powyżej, polski kodeks nie określa ronda i "bycia na rondzie". Tę sytuację - według wykładni jaką poznałem - należy traktować jako skrzyżowanie dwóch dróg jednokierunkowych. Nie ma znaczenia ile było pasów, autobus wjeżdżał z podporządkowanej.

Wyobrażasz sobie sytuację, że znak ustąpi perszeństwa by działał tylko na pierwszy, skrajny pas ruchu a na kolejny już nie?

Możnaby ewentualnie rozważać sytaucję, jakby zjazd był
  • Odpowiedz

649

Upadek tradycyjnego handlu w Polsce. Bazarki i targowiska walczą o przetrwanie

Upadek tradycyjnego handlu w Polsce. Bazarki i targowiska walczą o przetrwanie

Liczba targowisk i bazarów w polskich miastach oraz na obszarach wiejskich systematycznie maleje. Wyjaśnimy, jakie są główne problemy targowisk w Polsce i czy tradycyjny handel ma jeszcze szansę przetrwać w obliczu nowoczesnej konkurencji?

salon24_pl
z
salon24.pl
dodany: 25.11.2024, 19:05:56
  • 315
  • #
    handel
  • #
    gospodarka
  • #
    zakupy
  • #
    biznes
  • #
    polska
radov
radov
radov 26.11.2024, 10:33:04 via Wykop
  • 3
@Sotha:

Chciałbym napisać, że jakościowy towar obroni się sam, ale zaczynam mieć wątpliwości.

Ale gdzie ty chcesz mieć wątpliwość? 90% tego co masz na takich rynkach i w lokalnych warzywniakach to produkty pochodzące z tego samego źródła - z lokalnej giełdy spożywczo-warzywnej. To tak jakby ktoś sugerował, żeby prawdziwych oscypków nie kupować w Biedrze, tylko w Zakopanem, w sercu gór;)

Szansę na świeże warzywa i owoce masz tylko w sezonie,

826

Mamy prawie najdroższy prąd w Europie. Kto jest winny i czym to może grozić? [AN

Mamy prawie najdroższy prąd w Europie. Kto jest winny i czym to może grozić? [AN

Przez spóźnioną transformację energetyczną ceny energii dla przedsiębiorstw w Polsce należą do najwyższych w UE. Większość

rybak_fischermann
z
money.pl
dodany: 22.11.2024, 05:50:22
  • 183
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    prad
  • #
    gospodarka
radov
radov
radov 23.11.2024, 11:40:43 via Wykop
  • 1
@amath:

Co najmniej 4 kwestie:
1. Zmiana przepisów dotyczące budowania wiatraków, która wykluczyła 99% powierzchni Polski. Nikt nie mówi, że wiatrak ma stać pod oknami, ale z drugiej strony nie trzeba było tego kompletnie ubijać.
2. Finansowanie dumpungowych cen energii - Już wcześniej energetyka skarżyła się, że ceny są za niskie żeby wykonać planowane inwestycje. PIS zepchnął ceny oficjalnie pod kreskę "bo wybory". Między innymi z tego powodu, gdy PIS nie był

57

"Żyj zdrowo w zdrowym świecie". Mural WOŚP odsłonięty w Skierniewicach

"Żyj zdrowo w zdrowym świecie". Mural WOŚP odsłonięty w Skierniewicach

Jerzy Owsiak odsłonił w Skierniewicach mural poświęcony Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. "Dzielimy się tymi kolorami, dzięki którym ktoś, mijając ten mural, może się uśmiechnąć" powiedział szef Fundacji WOŚP.

o__0
z
rmf24.pl
dodany: 22.11.2024, 14:47:18
  • 32
  • #
    wosp
  • #
    owsiak
  • #
    skierniewice
  • #
    sztuka
  • #
    art
  • #
    kultura
radov
radov
radov 23.11.2024, 11:23:20 via Wykop
  • -4
@SzuruSzur:

Fajnie, fajnie, ale to nie jest wątek o Obajtku.

529

Jak rosyjska propaganda zniechęca Polaków do poparcia procesów modernizacji armi

Pokaż treści 18+

Jak rosyjska propaganda zniechęca Polaków do poparcia procesów modernizacji armi

Rosyjska propaganda informuje o rzekomych wysokich kosztach związanych z zakupem nowoczesnego sprzętu wojskowego, przedstawiając te inwestycje jako niepotrzebne, nieefektywne. Wzbudza wątpliwości wobec sojuszy międzynarodowych, Zastrasza eskalacją napięć w regionie.

mleko3-2procent
z
disinfodigest.pl
dodany: 21.11.2024, 16:42:47
  • 127
  • #
    polska
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    zbrojenia
  • #
    wojsko
  • #
    militaria
radov
radov
radov 22.11.2024, 08:47:55 via Wykop
  • 1
@wjtk123: @CptPsyh

Miśki, ale czy w ogóle kojarzycie sytuację wojska, jaka była 2 dekady temu? Zbyt liczne, ale bez nowoczesnego uzbrojenia? Ze zbyt dużym udziałem oficerów? Budżet, który w 80% szedł na uposażenie i emerytury? Bo wiecie oczywiście, że emerytury wojskowe są wypłacane z budżetu MON? Z wisienką na torcie w postaci największego kryzysu finansowego od 1930 roku? Macie jakąś sklerozę wybiórczą, czy też dalej propaganda "nieważne co walić w Tuska

3214

W puli Eurojackpot jest 520 000 000 złotych

W puli Eurojackpot jest 520 000 000 złotych

Jak wygram podzielę się 1% z wylosowanym plusującym niech pozna co to bogactwo.

PIAN--A_A--KTYWNA
z
szczecin.se.pl
dodany: 20.11.2024, 08:11:07
  • 563
  • #
    lotto
  • #
    hazard
  • #
    eurojackpot
radov
radov
radov 20.11.2024, 12:17:04 via Wykop
  • 2
@SiGi:

Tak, to zabawna kwestia - uczciwe kasyno jest mega uczciwe w porównaniu z Lotto. Szansa bliska 50 / 50 przegrywasz przez ograniczony budżet.

A jaka jest szansa na wygraną w Eurojackpot?
Wyobraźcie sobie drogę: Warszawa - Bruksela. Obstawiasz 1 cm tej drogi. Leci helikopter i rzuca kulką. Jak trafi w wybrany centymetr, to wygrałeś! :S
radov
radov
radov 20.11.2024, 14:36:13 via Wykop
  • 4
@robcioZS:

To było przed zmianami. Teraz jest Warszawa - Łódź ;)

708

Przemysł Chin ma 4-6 razy tańszą energię niż firmy z Europy

Przemysł w Chinach ma 6 razy tańszą energię niż firmy brytyjskie i 4 razy niż niemieckie (dane BloombergNEF). Dysproporcja jest ogromna, a skutki mogą być dalekosiężne. Volkswagen już planuje zamknąć 3 fabryki. Jak Europa ma konkurować z Chinami, gdy koszty energii są tak różne?

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 19.11.2024, 09:43:59
  • 133
  • #
    chiny
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    biznes
radov
radov
radov 20.11.2024, 09:14:35 via Wykop
  • -1
@K_R_S

Droga energia w Europie to konsekwencja standardów do których jesteś przyzwyczajony w Europie, których nie ma w Chinach, a @severnight i @world wprwoadzają cię w błąd. Mówimy o: liczbie godzin pracy/tydzień (44 w Chinach), liczbie dni płatnego urlopu (5 przez pierwsze 10 lat stażu, 10 przez kolejne 10 lat, potem 20 dni) oraz standardach BHP i innych do których jesteś przyzwyczajony w Polsce, a bez których byś zrobił "wykop_fejs" jakbyś
radov
radov
radov 20.11.2024, 09:46:07 via Wykop
  • 2
@FLAC:

fajnie powielasz propagandę z ulotki europejskiej. Prawie jak AI nauczona bzdurnych tekstów na pamięć.

Jeteśnieźle wyszczekany jak na osobę, która kilka faktów poznała dopiero 5 minut temu.

Wystarczy nie uwalać rynku regulacjami jak EU i zaraz prąd będzie
radov
radov
radov 20.11.2024, 10:49:57 via Wykop
  • 0
@FLAC:

No nie do końca. Koszty emisji z CO2 to tak, jakby każdego dnia, przy każdym wstawaniu z łóżka ktoś kazał tobie odkładać 2zł do skarbonki na zakup nowych butów, a opłata spadnie do 1zł jeśli weźmiesz model, który nie zniszczy się po 1 roku,

To co ty proponujesz, to twierdzenie, że jak zlikwidujemy opłatę za wstawanie, to będziemy bardziej ekonomicznie konkurencyjni: czyli będziemy mogli się zgodzić na niższe wynagrodzenie za
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 3 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 26.07.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 17.10.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking