Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko274
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
wjtk123

wjtk123

Dołączył 9 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 39657
  • Znaleziska 8782
  • Mikroblog 30875
  • Obserwujący 40
  • Obserwowane 47
kaszaamanna
kaszaamanna
kaszaamanna
5 godz. i 57 min temu
  • 2552
Niestety ten wpis jest najgorszy ze wszystkich ale czuję się zobowiązany dla użytkowników którzy nas wspierali aby dokończyć historię..

Nie udało nam się, moja żona przegrała walkę z chorobą odchodząc w wieku 30 lat na moich rękach.. teraz jakoś trzeba przeżyć ostatnie pożegnanie i potem próbować stanąć na nogi dla córki.

Serdecznie dziękuję jeszcze raz za okazane wsparcie, pomoc i modlitwę. Szczerze to docenialiśmy.

Prośba
kaszaamanna - Niestety ten wpis jest najgorszy ze wszystkich ale czuję się zobowiązan...

źródło: image_picker_45AC021C-D8A9-4C7C-827A-BAC7D3D7FC96-10832-0000012E030976FA

Pobierz
  • 152
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 5 godz. i 11 min temu via Wykop
  • 31
@kaszaamanna: To już drugi przypadek na wykopie w tym roku, gdy młoda żona umiera, zostawiając męża i dziecko :(. Wyrazy współczucia.
  • Odpowiedz
Metris
Metris
11 godz. temu
  • 1
Drony uderzeniowe Altius z USA są bezużyteczne na Ukrainie.

Metris - Drony uderzeniowe Altius z USA są bezużyteczne na Ukrainie.
SPOILER

źródło: 1000047397

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 9 godz. i 32 min temu via Wykop
  • 0
Czyli wystarczy, że przeciwnikiem nie jest pasterz w sandałach z AK-47 i nagle super uzbrojenie nie jest tak skuteczne jak w reklamowych obietnicach, stare znałem ( ͡° ʖ̯ ͡°).


@Szinako: Niestety Wyrwał ponownie zabiera się za komentowanie spraw, które go przerastają. Problemem w tym przypadku jest nowy producent na rynku, czyli Anduril, który wymyślił sobie, że będzie produkował uzbrojenie tanio i masowo. Problem w tym, że
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123 9 godz. i 50 min temu
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

robertx
robertx
wczoraj, 09:53:02
  • 592
#pilkanozna #rosja
robertx - #pilkanozna #rosja

źródło: IMG_2406

Pobierz
  • 96
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 wczoraj, 11:56:31 via Wykop
  • 3
@robertx: Sam to na siebie sprowadził, ale i tak mi go szkoda. Kariery nie ma, pieniędzy nie ma, żona odeszła i do wyboru teraz ma albo zostać w tym śmietniku zwanym Rosją albo wyjechać i być może już nigdy nie zobaczyć własnych dzieci.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123 wczoraj, 10:31:15
  • 2
Patrzę na obecny stan oraz przyszłość naszej Marynarki Wojennej i dochodzą do wniosku, że w latach 30 w zakresie okrętów będzie bardzo skromnie, ale też nie najgorzej.

3x okręt podwodny typu A26. Oby Szwedzi nie okazali się bajerantami i naprawdę dostarczyli te jednostki w latach 2030, 2033 i 2038. Na ten moment mamy jednego zdezelowanego Kilo, a od 2027 r. będzie pomostowy A19 od Szwedów.

3x fregaty typu Miecznik - duże, silnie uzbrojone
wjtk123 - Patrzę na obecny stan oraz przyszłość naszej Marynarki Wojennej i dochodzą ...

źródło: miecznik

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 przedwczoraj, 19:04:18
  • 11
Wojna się skończy tylko jest jedna ze stron utraci możliwość jej prowadzenia. Taka jest rzeczywistość i wszelkie ,,rozmowy pokojowe" do niczego nie doprowadzą. Ukraina nie może zrezygnować ze swojego stanowiska. Rosja nie zrezygnuje z układu, który zagwarantuje im przejęcie całej Ukrainy w przyszłości. Tutaj nie ma żadnego miejsca na jakikolwiek kompromis. Ktoś najpierw musi podupaść gospodarczo i militarnie, co będzie groziło kompletnym załamaniem frontu i dopiero wtedy nastąpi modyfikacja stanowiska.

Obecna administracja
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123
Autor
przedwczoraj, 20:41:54 via Wykop
  • 3
@Icouldbeyourmom:

W USA istnieją prywatne firmy zbrojeniowe i to one dostają pieniądze za sprzedaż broni,


To jest wpompowanie zza granicy do własnej gospodarki dziesiątków miliardów dolarów, które jeśli nie trafią do budżetu bezpośrednio, to pośrednio, poprzez tworzenie setek tysięcy wysokopłatnych miejsc pracy, ośrodków badawczo-rozwojowych, bazy przemysłowej i wielu innych elementów gospodarki. Przykro mi, ale reprezentujesz tę część polskiego społeczeństwa, które nie rozumie istoty produkcji zbrojeniowej we własnym kraju.

A 50
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
przedwczoraj, 21:25:27 via Wykop
  • 1
@camelinthejungle:

Może i jest na to gotowa. Szeligowski w Didaskaliach właśnie mówi o tym, że generalnie to plan Trumpa jest przez Kijów do zaakceptowania.


No i co z tego, skoro jakakolwiek akceptowalna dla Ukrainy zmiana zostanie odrzucana przez Rosję. O tym właśnie jest pierwszy akapit mojego
  • Odpowiedz
gerwazy-oko
gerwazy-oko
przedwczoraj, 17:59:49
  • 3
Whitkoff leci do Moskwy — spotkanie z Putinem już jutro.
Specjalny wysłannik Donalda Trumpa Whitkoff oświadczył, że jutro wylatuje do Moskwy na rozmowy z Władimirem Putinem.
Wcześniej Pieskow potwierdził: spotkanie ma się odbyć do 4–5 grudnia. Jednak spotkanie odbędzie się wcześniej niż oczekiwano.
#ukraina #rosja #usa #wojna #negocjacjepokojowe
gerwazy-oko - Whitkoff leci do Moskwy — spotkanie z Putinem już jutro.
Specjalny wysł...

źródło: photo_2025-11-30_18-57-10

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 przedwczoraj, 18:42:40 via Wykop
  • 12
@gerwazy-oko: Już chyba nikt nie liczy, że ten cymbał wniesie do sprawy cokolwiek konstruktywnego, poza wypluwaniem ekstrementów, które Putin i reszta kremlowskich małp napcha mu do mordy.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123 przedwczoraj, 18:50:33 via Wykop
  • 10
@gerwazy-oko: Moim zdaniem Ukraina posyła komunikaty o jakie proszą ich Amerykanie. Tu nic nie ma prawa się zmienić na dzień dzisiejszy. Ukraina nie zechce de facto skapitulować a Rosja nie odstąpi od swoich żądań. Trzeba przetrącić Rosji kręgosłup kolejnymi sankcjami i nowymi dostawami broni i dopiero wtedy coś się ruszy.
  • Odpowiedz
gerwazy-oko
gerwazy-oko
przedwczoraj, 17:57:56
  • 0
Ukraińska delegacja z USA omawia prawdopodobne terminy wyborów na Ukrainie, możliwości wymiany terytoriów z Rosją oraz inne kwestie, – WSJ powołując się na urzędników.
#ukraina #rosja #wojna #negocjacjepokojowe
gerwazy-oko - Ukraińska delegacja z USA omawia prawdopodobne terminy wyborów na Ukrai...

źródło: photo_2025-11-30_18-21-45

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 przedwczoraj, 18:43:30 via Wykop
  • 1
@gerwazy-oko: Kursk za D----s? Nie opłaca się.
  • Odpowiedz

8

"Zamiana radzieckiej łady na volvo". Szwedzkie media piszą o Polsce

"Zamiana radzieckiej łady na volvo". Szwedzkie media piszą o Polsce

Dla Polski zakup okrętów podwodnych ze Szwecji oznacza zamianę radzieckiej łady z lat 80. na nowe volvo, a dla NATO wzmocnienie dominacji na Morzu Bałtyckim - ocenia szwedzka gazeta "Dagens Nyheter".

Piotrek7231
z
money.pl
dodany: 27.11.2025, 12:25:42
  • 12
  • #
    marynarkawojenna
  • #
    polska
  • #
    szwecja
  • #
    europa
wjtk123
wjtk123 28.11.2025, 08:32:27 via Wykop
  • 1
@starnak: Czas realizacji kontraktu na okręty podwodne niemal zawsze wynosi około 5 lat.
wjtk123
wjtk123 przedwczoraj, 15:00:59 via Wykop
  • 0
@starnak: No nikt nam nie bronił kupić okręty 10-15 lat temu, gdy jeszcze mieliśmy na stanie 6 Kobbenów.
wjtk123
wjtk123 przedwczoraj, 11:55:51
  • 6
Ukraińskie drony sfotografowano dzisiaj nad Tatarstanem, czyli na głębokim rosyjskim zapleczu, gdzie produkowane są Shahedy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Oby dotarły do celu i czekamy na pomyślne komunikaty.

#ukraina
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 29.11.2025, 06:25:47
  • 618
Słucham Państwa, komu się Polska nie podoba i chciałby ponownie wziąć udział w narodzinowej loterii? xD

#polska #swiat #mapa #ciekawostki #statystyka
wjtk123 - Słucham Państwa, komu się Polska nie podoba i chciałby ponownie wziąć udzia...

źródło: IMG_9995

Pobierz
  • 94
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Project_Im_Not_Going_In
Project_Im_Not_Going_In
29.11.2025, 06:34:03 via Wykop
  • 903
@wjtk123: W Polsce jest ok, tylko musisz odziedziczyć mieszkanie/dom. Wtedy nawet na minimalnej będzie ci się fajnie żyło.
  • Odpowiedz
klefonafide
klefonafide
29.11.2025, 06:41:40 via Wykop
  • 1235
W Polsce jest ok, tylko musisz odziedziczyć mieszkanie/dom. Wtedy nawet na minimalnej będzie ci się fajnie żyło.


@Project_Im_Not_Going_In: nawet jak nie odziedziczysz, to masz lepiej niż 95% świata
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123 25.11.2025, 08:30:34
  • 12
Kogoś chyba zdrowo porąbało. Ponoć Polska miałaby kupić 200 używanych, zajechanych Strykerów od USA, które zamierzają zostawić część sprzętu ze swoich wycofujących się z Europy jednostek. Jeżeli faktycznie to kupią, to Kosiniak i jego Wiceministrowie powinni stanąć przed Trybunałem Stanu - piszę to bez cienia przesady. Warto dodać, że Polska NIE planowała zakupu używanych pojazdów tego typu - oni albo chcą to kupić oportunistycznie, bez planu albo wykonują polecenia Amerykanów. Nie wiem
wjtk123 - Kogoś chyba zdrowo porąbało. Ponoć Polska miałaby kupić 200 używanych, zaje...

źródło: G6lL_kWWYAAlxL_

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123
Autor
25.11.2025, 08:44:34 via Wykop
  • 0
@niegwynebleid: Oczywiście, że wiadomo jaki jest cel i jakie są alternatywy. Jeżeli chcą KTO, to zapraszamy do zamawiania Rosomaka.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
25.11.2025, 08:55:36 via Wykop
  • 1
@niegwynebleid: 100-200. Obecne kontrakty są poniżej tej liczby. To jest jednak kompletnie bez znaczenia, wystarczy dokładnie przeczytać to co pisałem na początku:
- Polska nie prowadziła żadnych postepowań w sprawie pozyskania nowych KTO, a zakup Strykerów byłby wyłącznie wynikiem oportunizmu lub korupcji lub wasalizmu,
- zakupy sprzętu mają wynikać z wieloletniego, skrupulatnie egzekwowanego planu, a nie polegać na oportunistycznym kupowaniu szrotu zza granicy
- nieco wcześniejsze dostawy nie rekompensują gigantycznych
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
25.11.2025, 09:06:48 via Wykop
  • 1
@Rhimdir: Napisałem dlaczego nie, dwukrotnie.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
25.11.2025, 11:07:07 via Wykop
  • 0
@loginnawykoppl: Dla mnie to jest jakaś niestworzona sytuacja. USA nie mają żadnych narzędzi do szantażu, które byłby skuteczne, a mimo to płaszczymy się przed nimi jak protektorat.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
28.11.2025, 19:59:39 via Wykop
  • 0
@s-a-m: No spoko, ale my nie jesteśmy kolekcjonerami złomu, tylko budujemy własną armię, na własnych rozwiązaniach, wybranych na podstawie szczegółowego planowania.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
28.11.2025, 20:57:01 via Wykop
  • 0
@s-a-m: To jest złom, bo jest tak zużyty, że będzie wymagał natychmiastowego, kapitalnego remontu. Nie bez przyczyny Amerykanie nie chcą targac tego z powrotem do USA, bo to im się po prostu nie opłaca i szukają frajerów, który można to opchnąć. A wymagają remontu ZA GRANICĄ, bo nie mamy żadnej infrastruktury do zajmowania się takimi wozami. Tyle właśnie będzie z tych ,,śmiesznych pieniędzy" - gigantyczny koszt remontu, a potem
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123 28.11.2025, 10:20:39
  • 5
Bardzo efektowne zniszczenie Lanceta przez drona FPV. To właśnie jest przyszłość pola walki. Oprócz domeny lądowej i klasycznej przewagi w powietrzu, walka będzie rozstrzygać się o panowanie w strefie ,,środkowej", gdzie operują lekkie drony. Obrona przed takimi dronami bezpośrednio przez atakowane pojazdy lub systemy naziemne jest myśleniem przestarzałym i niewystarczającym. Konieczne będzie opracowanie całej architektury dronów myśliwskich, które będą wywalczały przewagę ,,w powietrzu", czyli wspomnianej środkowej strefie.

Strefa lądowa i klasyczna przewaga
wjtk123 - Bardzo efektowne zniszczenie Lanceta przez drona FPV. To właśnie jest przys...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Victor_Manzon
Victor_Manzon
28.11.2025, 10:22:44 via Wykop
  • 0
@wjtk123: i będzie jak z T-34 - kluczowa będzie przewaga liczebna
  • Odpowiedz
polak-p
polak-p
28.11.2025, 10:28:23 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

7

Karkonosze wracają do gry? Będą latające tankowce za pieniądze z SAFE

Karkonosze wracają do gry? Będą latające tankowce za pieniądze z SAFE

Wśród informacja dotyczących planu wykorzystania przez Polskę programu SAFE (Strategic Autonomy Fund for Europe), szczególnie cieszy decyzja dotycząca wielozadaniowych samolotów tankowania w powietrzu i transportu (MRTT). A łącząc ja z niedaną wizytą minister obrony Francji w Warszawie

Portal_Obronny
z
portalobronny.se.pl
dodany: 28.11.2025, 07:08:45
  • 15
  • #
    polska
  • #
    lotnictwo
  • #
    samoloty
  • #
    militaria
  • #
    wojsko
  • #
    informacje
wjtk123
wjtk123 28.11.2025, 08:09:06 via Wykop
  • 5
@bleblebator: Nieprawda, są nam bardzo potrzebne i Siły Powietrzne od lat zgłaszały wnioski o zakup takich samolotów. Tankowce pozwalają:
- przedłużyć utrzymywanie w powietrzu par dyżurnych oraz samolotów, które ,,uciekają" w powietrze przed spodziewanym atakiem,
- zwiększyć udźwig podczas misji uderzeniowych, gdyż ładunek bojowy znacząco skraca promień działania samolotu; dodatkowo będzie opcja zwolnienia dwóch podwieszeń, gdzie nie będzie trzeba umieszczać zewnętrznych zbiorników paliwa,
- zmniejszyć czas reakcji podczas misji uderzeniowych bliskiego wsparcia, bo
wjtk123
wjtk123 28.11.2025, 08:23:32 via Wykop
  • 4
@bleblebator: Zasięg S-400 to propagandowe bzdety. Poza tym nawet gdyby przyjąć rosyjskie ulotki za dobrą monetę, to i tak wymagałoby to rozmieszczenia tych systemów blisko naszej granicy, gdzie nie przetrwałyby nawet jednego dnia, zmasakrowane przez zwykłą artylerię rakietową albo pociski balistyczne wystrzeliwane z Homarów (z których przechwytywaniem ten szrot sobie kompletnie nie radzi). O narażeniu na atak F-35 z AARGM-ER nawet nie wspominam. Ogółem Ukraina wykazała, że rozmieszczanie klasycznej OPL
wjtk123
wjtk123 28.11.2025, 08:31:02 via Wykop
  • 3
@bleblebator: To nie jest niedocenianie, tylko wskazywanie na absurd paraliżu decyzyjnego jaki próbuje się wprowadzić straszeniem ich systemami. Niech ma i 400 km zasięgu, ale my mamy koncepcje i sposoby ich zwalczania, tak aby nie zaszkodziły naszym tankowcom.

Dlaczego nie dostała? Bo środki przeznaczane na rzecz Ukrainy są ograniczone i mają pilniejsze potrzeby. Poza tym samoloty zdolne do tankowania z natowskich tankowców dostali dopiero rok temu. Nie mówiąc już o
wjtk123
wjtk123 28.11.2025, 08:42:47 via Wykop
  • 3
@bleblebator: No faktycznie, bzdura, że pierwsze dwa F-16 dostali dopiero w sierpniu 2024 r., a od listopada tego samego roku jest problem z wyciągnięciem od Trumpa nawet pocisków do HIMARSów i Patriotów xD. Polecam więcej faktów, a mniej bezpodstawnego teoretyzowania.
wjtk123
wjtk123 26.11.2025, 14:23:56
  • 60
Polska kupi od SAABa (Szwecja) trzy okręty podwodne A26. Właśnie Tusk ogłosił decyzję w tej sprawie. Zapewne myślicie, że to świetny wybór, bo Szwecja ma doświadczenie w budowie okrętów na Bałtyk, warto zacieśniać z nimi sojusz i współpracować i tak dalej i tak dalej. To wszystko prawda, ale wiecie dlaczego tak naprawdę rząd wybrał szwedzki okręt? Bo program A26 notuje ogromne opóźnienia (pierwszy okręt na swoje potrzeby Szwecja zwoduje w 2031 r.)
wjtk123 - Polska kupi od SAABa (Szwecja) trzy okręty podwodne A26. Właśnie Tusk ogłos...

źródło: Saab-A26

Pobierz
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123
Autor
26.11.2025, 14:49:25 via Wykop
  • 6
@grn1993: Alternatywą nie jest zakup ,,z półki" tylko wybór oferenta, który może zagwarantować szybsze terminy dostaw. A26 jeszcze nie istnieje - Szwecja dopiero kończy ten projekt i pierwszy okręt dla siebie zwoduje dopiero w 2031 r. a drugi w 2033 r. Gdzie tutaj jest miejsce dla nas? Pierwszy OP ma do nas trafić dopiero w 2035 r.? Każdy inny producent stoi pod tym względem wyżej od Szwedów. Hiszpanie oferowali pierwszy
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
26.11.2025, 15:08:20 via Wykop
  • 3
@grn1993: Nieprawda, nikt nigdy tego nie stwierdził. Co więcej, Marynarka Wojenna oznajmiła, że wszystkie oferty spełniają jej techniczne wymagania i wybór może zostać dokonany na podstawie pozatechnicznych kryteriów - no to sobie wybrali, na podstawie kryterium terminu płatności.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
26.11.2025, 17:22:46 via iOS
  • 4
@Scybulko Gratulacje, powtarzasz informacje, które pojawiły się na długo po opublikowaniu mojego wpisu. I jest to informacja niepotwierdzona, stanowiąca wyłącznie domysły. Jeżeli oddają nam slot, to nadal jest to nieoptymalne, bo dostaniemy jednostkę prototypową, pochodzącą z programu obarczonego ogromnymi problemami. Bierzemy na siebie pełne ryzyko obcego programu. Do tego oddanie slotu będzie dotyczyło 1 jednostki, a gdzie miejsce na pozostałe? Nadal będzie to mocne odroczenie całego procesu wdrażania.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
26.11.2025, 19:21:31 via Wykop
  • 1
@mixererek:

zapomniałeś dodać że wypożyczą nam na gap filler starszy okręt aby można było szkolić załogi.


,,Starszy" to w tym wypadku eufimizm ;). To jest złom w podobnym wieku jak nasze obecne
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
26.11.2025, 20:51:16 via iOS
  • 0
@ignition44: Przestań się wymądrzać i spójrz na terminy dostaw oferowane przez pozostałych producentów oraz poziom ryzyka związany z ich projektami.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
27.11.2025, 07:27:59 via iOS
  • 0
Jeszcze ciekawostka dla wszystkich zainteresowanych: Szwecja ostatni okręt podwodny zwodowała 28 lat temu! Od tego czasu nie zbudowali ani jednej jednostki.

Jestem też ciekawy jakim cudem mamy dostać pierwszy okręt w 2030 r., skoro jeszcze miesiąc temu pierwszą jednostkę dla siebie mieli ukończyć w 2031 r., pod warunkiem braku kolejnych opóźnień. Jestem niemal pewny, że SAAB naopowiadał naszym bajek i czczych obietnic, tak jak to regularnie robią na świecie w przypadku Gripena.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
27.11.2025, 13:04:51 via Wykop
  • 0
@grzegorz-62526: Nic tego nie potwierdza, a w szczególności paplanina Kosiniaka, który jeszcze 2 lat temu nie odróżniał okrętu podwodnego od kałamarnicy. I mowa co najwyżej o 1 okręcie, pierwszym i prototypowym, co oznaczałoby, że bierzemy na siebie ryzyko bardzo problematycznego programu. Szwedzka flota podwodna to obecnie złomowisko (najmłodszy okręt ma 28 lat) i oni nie mają komfortu oddawania nam czegokolwiek, tym bardziej, że nie mają mocy produkcyjnych.

Zresztą nie musisz
  • Odpowiedz
robertkk
robertkk
27.11.2025, 09:51:38
  • 1414
„Rosja nie ma prawa głosu ani weta w kwestii członkostwa ukrainy w NATO” - Rutte, szef nato


Króciutko

#ukraina #rosja #wojna
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 27.11.2025, 09:52:29 via Wykop
  • 393
@robertkk: Oczywiście, że nie powinna mieć, bo to oznaczałoby brak suwerenności Ukrainy oraz wystawienie jej na kolejne ataki.
  • Odpowiedz
gerwazy-oko
gerwazy-oko
26.11.2025, 23:10:42
  • 144
Kallas z UE: Rosyjska armia i budżet wojskowy powinny zostać ograniczone, aby zapobiec atakom.
#rosja #ukraina #wojna
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 26.11.2025, 23:20:47 via iOS
  • 144
@gerwazy-oko: Oczywiście. Ponadto Rosja powinna posiadać strefę zdemilitaryzowaną, 200 km na wschód od swoich granic z UE, Białorusią i Ukrainą.
  • Odpowiedz
SaperX
SaperX
26.11.2025, 11:57:36
  • 4
# Polska #programorka #marynarkawojenna
Orka dzisiaj?
SaperX - # Polska #programorka #marynarkawojenna
Orka dzisiaj?
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123 26.11.2025, 12:05:02 via Wykop
  • 1
@SaperX: Już wybrali, ale ogłoszą w piątek (dzięki @murison za korektę). Siedzę jak na szpilkach ;). Tusk oznajmił, że kupujemy 3 okręty. Chwała Bogu, bo to minimum jeśli chce się zachować zdolność operacyjną (wedle zasady 1 na morzu, 1 w serwisie, 1 do szkolenia).
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123 26.11.2025, 12:35:15 via Wykop
  • 1
@SaperX: Nie mam pojęcia, naprawdę. To zależy jakie kryteria będą decydujące (czas dostawy, gapfiller, zdolność przenoszenia pocisków cruise, technikalia najlepsze na Bałtyk, oferta przemysłowa). Każda oferta góruje w innym aspekcie i nie wiadomo co przeważy.

Czas dostaw - U212NFS, U212CD, S-80.
Gap filler - nie wiadomo, ale chyba U212NFS, U212CD
Cruise - Scorpene, KSS-III (mod.)
Bałtyk - A26, U212NFS, U212CD
Oferta przemysłowa - KSS-III, A26, Scorpene
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123 26.11.2025, 10:02:11
  • 1
Porównałem sobie ostatnie potwierdzone straty rosyjskich samolotów z rosyjską roczną produkcją i wychodzi mi, że Rosja mniej więcej produkuje o 2 samoloty rocznie więcej niż rocznie ich traci. Kacapskie czopki nie powinny się jednak cieszyć, bo to nie uwzględnia gigantycznego zużycia pozostałych maszyn, które są zajeżdżane do granic możliwości. Zdjęcia satelitarne ukazywały np. Su-34, które od miesięcy stoją na lotniskach w tym samym miejscu i najprawdopodobniej zrezygnowano z ich eksploatacji z powodu
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjtk123
wjtk123
Autor
26.11.2025, 11:44:08 via Wykop
  • 0
@Marsu335: No właśnie wziąłem pod uwagę tylko straty Su-30/34/35/57, czyli maszyn jakie produkują. Jeżeli dodać do tego straty Su-25, MiG-31 i TU-22/95, to oczywiście będą one większe niż produkcja. Ogólnie WKS po wojnie będą znacznie słabsze liczebnie niż wcześniej. Części unikalnych maszyn nie są w stanie w ogóle zastąpić, jak MiGów-31 albo Tu-22 i Tu-95.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
Autor
26.11.2025, 11:53:28 via Wykop
  • 0
@Marsu335: No słabo jest, ale warto je wziąć do zestawienia. Rosja produkuje średnio 2 samoloty miesięcznie, wszystkich typów. Przydałby się jakiś dronopad na związane z tym zakłady.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 20
  • Strona 1 z 20
  • >
  • "Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, lecz duszy zabić nie mogą. Bójcie się raczej Tego, który duszę i ciało może zatracić w piekle."
  • https://opowiadaniahistoryczne.pl/
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 23.02.2024

    Komentator
  • Ekshibicjonista
    od 30.12.2021

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 07.04.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 15.12.2016

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.09.2025

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking