Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko252
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
caveflacon
caveflacon

caveflacon

Dołączył 7 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7413
  • Znaleziska 7232
  • Mikroblog 181
  • Obserwujący 8
  • Obserwowane 4

440

Plaga rozwodów w Polsce.

Plaga rozwodów w Polsce.

W Polsce rozwodzi się coraz więcej par. Tylko w trzech kwartałach 2024 r. do sądów okręgowych w całej Polsce wpłynęło prawie 62 tys. pozwów rozwodowych. To o 1,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2023 r., kiedy było ich blisko 61 tysięcy donosi Monday News.

gerwazy-oko
z
ofeminin.pl
dodany: 22.11.2025, 11:26:04
  • 326
  • #
    polska
  • #
    p0lka
  • #
    zwiazki
  • #
    rozwod
  • #
    malzenstwo
  • #
    blackpill
caveflacon
caveflacon
caveflacon 22.11.2025, 20:53:35 via Wykop
  • 3
@Bialek_napraw_tagi: Najlepsza baba to własna graba.

591

To plan kapitulacji Ukrainy, a nie pokojowy. Niebezpieczny także dla Polski.

- Podpisanie tej umowy byłoby kapitulacją Ukrainy - mówi wprost o amerykańskim planie Maria Piechowska z PISM. Analityczka wskazała, dlaczego dokument jest "bardzo niebezpieczny, również dla Polski".

spere
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 21.11.2025, 21:08:05
  • 207
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    russiahateclub
caveflacon
caveflacon
caveflacon 22.11.2025, 08:11:57 via Wykop
  • -8
Polska jest w NATO.

@Besticandois0: W 39 też była.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 22.11.2025, 08:43:55 via Wykop
  • -4
@Besticandois0: Nie byłeś najostrzejszą kredką w piórniku prawda? Czy ty naprawdę pomyślałeś że w 1939 roku było NATO? Były za to pewne umowy na które Zachód się wypiął. Obecnie jest dokładnie tak samo z umową pt. NATO. NATO tworzy jeden kraj, nazywa się on USA. I ten kraj powiedział że nie chce być w NATO i płacić na to. A jest to to jeden z nielicznych krajów na świecie zdolnych

509

Uczniowie z Sosnowca masowo rezygnują z religii.

Uczniowie z Sosnowca masowo rezygnują z religii.

W Sosnowcu z religii wypisały się całe klasy. W kilku szkołach średnich nie chodzi nikt. W sumie 8,5 proc. starszych uczniów bierze udział w lekcjach religii w tym mieście

darosoldier
z
dziennikzachodni.pl
dodany: 21.11.2025, 19:48:37
  • 243
  • #
    sosnowiec
  • #
    bekazkatoli
  • #
    religia
  • #
    polska
  • #
    katolicyzm
  • #
    chrzescijanstwo
caveflacon
caveflacon
caveflacon 22.11.2025, 08:09:55 via Wykop
  • 25
Where wady?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

827

Strajk we francuskim zakładzie w Polsce."Będą ściągani pracownicy z Azji, Afryk

Strajk we francuskim zakładzie w Polsce."Będą ściągani pracownicy z Azji, Afryk

Na jednym ze spotkań prezes Michał Odyniec oficjalnie oświadczył stronie społecznej, że będą ściągani tutaj pracownicy z Azji, z Afryki. Nie jesteśmy przeciwni, żeby te osoby były tutaj zatrudniane, ale oficjalnie nam było powiedziane, że te osoby będą robić za najniższą krajową - powiedziała Katarz

rychu-nalepa
z
next.gazeta.pl
dodany: 20.11.2025, 10:49:43
  • 290
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    praca
  • #
    ciekawostki
  • #
    imigranci
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 19:37:46 via Wykop
  • 0
@PustyCzlowiek: Powtarzam to od lat. I jedyny pseudo argument który słyszę to ten że "dają Polakom pracę". Jaką pracę to mamy tutaj właśnie przykład: zwykły zapier. za minimalną lub 100-200 zł ponad minimalną.

1823

Lidl nie chce wydać klientowi gotówki z kaucji za puszki

Lidl nie chce wydać klientowi gotówki z kaucji za puszki

Klient zwrócił puszki do automatu i chciał odzyskać gotówkę. Pracownicy sklepu twierdzili, że to jest kupon do wykorzystania przy zakupach i że gotówki nie wydają. Dopiero po interwencji u kierownika udało się odzyskać pieniądze.

cepheus
z
youtube.com
dodany: 21.11.2025, 10:37:31
  • 357
  • #
    lidl
  • #
    systemkaucyjny
  • #
    butelkizwrotne
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 14:10:38 via Wykop
  • 162
Mówiłem że tak będzie. Kasy nie damy tylko talon na k. i balon. Nie dość że my damy im materiały wtórne które za grubą kasę sprzedadzą to jeszcze chcą sobie "przywłaszczyć" kasę z kaucji. A Lidl to jeden z operatorów systemu kaucyjnego.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 15:15:57 via Wykop
  • 78
@caveflacon: Jeszcze jedno. Teraz już wiecie dlaczego Lidl tresował Polaków z oddawania puszek i butelek i płacił za nie 5 groszy sztuka (czy tam 10) dając za to ten właśnie talon. Weszły kaucje, klient przyjdzie, odda butelki / puszki ja zwykle i nawet nie pomyśli że ma dostać kasę, bo przecież zawsze dostawał ten talon. Upomni się 1 osoba na 100, a jak już się zdarzy to jeszcze będziemy publicznie
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 15:43:32 via Wykop
  • 2
@jackblackcanada: Ja już sobie odłożyłem butelki szklane zakręcane i będę pił przegotowaną kraniczankę. Po to mamy od lat selekcję żeby nie robić z siebie tragarzy-śmieciarzy. Na Zachodzie tego nie było stąd taka popularność tych urządzeń kaucyjnych.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 15:46:18 via Wykop
  • 13
@NaczelnyWoody: A na wuj ten system skoro od lat mamy bardzo dobrze funkcjonujący system selektywnej zbiórki odpadów. Na Zachodzie tego nie mieli stąd właśnie popularność tych "butelkomatów".
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 15:53:05 via Wykop
  • -1
@grzeslaw: Lidl po to dobrowolnie skupował te śmieci żeby teraz r----ć Polaków w (.) bo ci przyjdą oddadzą śmieci jak zwykle (ale teraz już kaucyjne), dostaną talon jak zwykle i nawet się nie zorientują że zostali wyruchani.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 16:57:56 via Wykop
  • 6
bo każda kaucja pobrana, ale nie zwrócona idzie na konto sklepu.

@rzezbi: Nie, kasa idzie na konto operatora. "Przypadkiem" jednym z operatorów jest właśnie Lidl.

3159

Policja Bieruń wytacza Audytorowi postępowanie i blokuje komentarze

Policja Bieruń wytacza Audytorowi postępowanie i blokuje komentarze

Policja Bieruń wydała zdawkowe oświadczenie, gdzie stwierdza że toczy się u nich postępowanie przeciwko Audytowi Obywatelskiemu za nieokazanie dokumentów i wyłącza komentarze. Dodajmy, że jest to efekt wczorajszego głośnego znaleziska, na które moderacja haniebnienałożyła shadow ban.

motylbezskrzydel
z
facebook.com
dodany: 20.11.2025, 12:25:05
  • 350
  • #
    audytobywatelski
  • #
    policja
  • #
    milicja
  • #
    patusy
  • #
    afera
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 09:18:26 via Wykop
  • 2
subsydiarny akt oskarżenia

@motylbezskrzydel: Taa audytor i subsydiarny akt oskarżenia. To się nie łączy bo on za cienki w uszach jest na to. A właśnie tylko subsydiarny akt oskarżenia mógłby coś w tej kwestii zmienić bo wtedy policjant musi zostać na czas postępowania zawieszony. Gdyby audytor za każdym razem składał taki akt przeciwko każdemu policjantowi który próbuje wyłudzić dane osobowe to by się w końcu ktoś w ministerstwie tą sprawą
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 09:23:50 via Wykop
  • 0
@Coyotek94: Ten jeden kumaty dowiedział się od kogoś że blokowanie komentowania na FB jest złamaniem prawa.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 09:34:51 via Wykop
  • 1
@motylbezskrzydel: Tylko że w państwie z dykty nie ma gwarancji że policjanta skażą. Sąd stwierdzi "małą szkodliwość społeczną czynu" i pora na CS-a, a koszty poniesiesz ty. Właśnie dlatego od lat wałkuje się temat opłat sądowych które są zaprzeczeniem konstytucyjnego prawa do sprawiedliwego sądu. Obywateli po prostu nie stać na dochodzenie swoich praw. A ci którzy próbują przeważnie kończą w ETPC, który rozważał wprowadzenie opłat właśnie ze względu na zalew
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 09:42:27 via Wykop
  • 3
@Bigbluee: Wiesz jak będzie? Powiem ci jak będzie. Te dwa orły będą każdego kto wspomni im o tej interwencji oskarżać o naruszenie "swojego dobrego imienia" bo to jest ten typ człowieka który nie widzi nic złego w tym że robi coś złego. To tak jak z żoną majtczaka. Zamiast spuścić głowę, złożyć wniosek o rozwód i wrócić do panieńskiego nazwiska to twierdzi że to ona jest atakowana.

705

Jak nie wiele potrzeba do tragedii

Jak nie wiele potrzeba do tragedii

Jak nie wiele potrzeba by doszło do tragedii na przejściu dla pieszych, brawo pieszym za refleks, a kierowców ukarać jak największym mandatem.

TopFacts
z
youtube.com
dodany: 15.11.2025, 16:35:23
  • 280
  • #
    polscykierowcy
  • #
    polskiedrogi
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    wykop
  • #
    stopcham
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 10:48:33 via Wykop
  • 3
I znowu ten typ przejścia (bez sygnalizacji świetlnej, na drodze dwujezdniowej) które w cywilizowanych krajach nie występują.
A wystarczyłoby skopiować rozwiązania niemieckie. Ale wtedy byłyby kwik bo by trzeba było zlikwidować nawet 60-70% przejść w Polsce.
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 12:05:52 via Wykop
  • 1
@matti82: Po to żeby nie dochodziło do takich sytuacji jak na nagraniu. I czemu wyskakujesz z tym "obszarem zabudowanym"? W obszarze zabudowanym może być dozwolona dowolna prędkość. Na "obwodnicy" Krakowa która jest zlokalizowana w obszarze zabudowanym dopuszczalna prędkość to 70, miejscami nawet 80. Czyli wszyscy jadą 100. Nie po to się buduje drogi szybkiego ruchu żeby potem po nich jeździć 45 bo wszędzie nasrane takimi pseudo przejściami dla pieszych. Albo
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 18:58:54 via Wykop
  • 0
aby przyswoić zasadę niewyprzedzania i nieomijania przed przejściem dla pieszych? Może czas zacząć wymagać od Policji, aby faktycznie zaczęła egzekwować przepisy.

@matti82: Fajnie by było gdybyś sam te przepisy znał bo wolno i wyprzedzać i omijać na i przed przejściem dla pieszych.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 19:00:05 via Wykop
  • 0
@Dervorin: A warunki w ciemno stawiam są takie że daje się znak vmax 70 czy tam 50 i cyk magicznie przejście staje się bezpieczne.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 19.11.2025, 08:13:20 via Wykop
  • 0
Oczywiście mowa o przejściu dla pieszych o ruchu niekierowanym.

@matti82: A warto pamiętać o ruchu kierowanym bo tak jest zapisana w przepisach sygnalizacja świetlna.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 19.11.2025, 16:34:40 via Wykop
  • 0
Oczywiście w przypadku pokazanym na filmie.

@matti82: A gdzie ja napisałem coś o przypadku pokazanym na filmie? To ty wypaliłeś o "zasadzie"

niewyprzedzania i nieomijania przed przejściem dla pieszych

który to przepis odnosi się wyłącznie do miejsc gdzie ruch nie jest kierowany.
Jak się mówi A to się mówi też B. Do tego dochodzi bardzo ważne C o którym wspomniałeś dopiero po mojej interwencji czyli że omijanie jest zabronione ale
caveflacon
caveflacon
caveflacon 21.11.2025, 07:57:11 via Wykop
  • 0
@matti82: A teraz grzecznie podaj z PORD definicję "pieszego wchodzącego na przejście". To po pierwsze. Po drugie zapis z art. 13 nie sprawia że nagle magicznie znika zakaz z art. 14 o treści:

Zabrania się:

1) wchodzenia na jezdnię:

a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

I teraz wyjaśnij nam w jaki sposób ten twór o nazwie "pieszy wchodzący" miałby mieć pierwszeństwo skoro prawo wprost zabrania mu wejścia

912

Policjanci mieli znęcać się nad bezdomnymi. "Świetna zabawa"

Pokaż treści 18+

Policjanci mieli znęcać się nad bezdomnymi. "Świetna zabawa"

W Koszalinie zatrzymano w środę pięciu policjantów, którzy mieli znęcać się nad bezdomnymi. Mieli przebierać swoje ofiary i je wyśmiewać, jednego z bezdomnych bez powodu spryskać gazem, a wszystko to nagrywać telefonami komórkowymi. Zatrzymani to policjanci z zaledwie kilkuletnim stażem - dowiedzia

Stopa_Szopa
z
rmf24.pl
dodany: 19.11.2025, 18:59:26
  • 76
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    koszalin
  • #
    policjanci
  • #
    bezdomni
  • #
    znecanie
caveflacon
caveflacon
caveflacon 20.11.2025, 17:44:59 via Wykop
  • 2
Scid-5 oraz MMPI2/3

@Mneo: Każdy kto ma chociaż dwa zwoje więcej niż kura bezczelnie skłamie i zaliczy.
Miałem tego typu testy w wojsku i w poradni psychologicznej. W wojsku odpowiadałem szczerze i wartownikiem nie zostałem. Tak samo zresztą jak 80% pozostałych osób. Do dzisiaj pamiętam słowa takiego jednego jeb. porucznika: "wy wszyscy jesteście nienormalni", który się wściekł bo z ledwością udało się skompletować wartę z naszej kompanii. Nauczony tym doświadczeniem
caveflacon
caveflacon
caveflacon 20.11.2025, 17:47:17 via Wykop
  • 0
@puto: Też bym tego nie ogarnął a mam IQ stwierdzone przez psychologa na poziomie 140-145. Nie lubię niczego robić na czas, a najbardziej liczenia na czas. Jp. nawet kasjerka nie musi umieć liczyć bo kasa robi to za nią. Policjant powinien znać prawo i umieć strzelać. To wszystko.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 20.11.2025, 17:50:11 via Wykop
  • 3
@Mneo: Ale to niczego nie zmieni. Znajomego który do policji jak sam stwierdził poszedł tylko po to aby nic nie robić a potem szybko na emeryturę uwalił psycholog 4 razy. Za 5 razem go przepuścił. To nagle się temu mojemu znajomemu psychika zmieniła? Nie, po prostu zaczął mówić to co chcieli usłyszeć.

721

Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu

Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu

Dla wszystkich fanatyków przyjaźni polsko-rosyjskiej i gadania że Rosja nie jest do nas wrogo nastawiona.

Zwierzak24
z
historia.org.pl
dodany: 19.11.2025, 19:01:08
  • 179
  • #
    rosja
  • #
    ruskapropaganda
  • #
    polska
  • #
    zbrodnierosyjskie
  • #
    russiahateclub
caveflacon
caveflacon
caveflacon 20.11.2025, 08:10:06 via Wykop
  • 16
@Dr-Livingstone: A Samuela wie że też Polskę wtedy opuści? Bo Polska tylko dla Polaków.

10

Policjanci chcą być bezkarni ale złożono skargę kasacjną.

Policjanci chcą być bezkarni ale złożono skargę kasacjną.

Wg ZZ "Solidarność" prokuratura dalej "ciąga" ich kolegów po sądach, choć zostali już uniewinnieni. Dlaczego zatem Policja ciąga po sądach audytora i PrzPrzPL chociaż ci też zostali uniewinnieni.

caveflacon
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 19.11.2025, 18:24:30
  • 0
  • #
    policja
  • #
    prokuratura
  • #
    sad
  • #
    wyrok
  • #
    afera

325

Pokłócił się z pieszymi na pasach. Zawrócił i wjechał w nich

Pokaż treści 18+

Pokłócił się z pieszymi na pasach. Zawrócił i wjechał w nich

Zarzut usiłowania zabójstwa trzech osób usłyszał 39-letni mężczyzna. W sobotę w nocy w Zawierciu (Śląskie) celowo potrącił na chodniku pieszych. Wcześniej wdał się z nimi w dyskusję, gdy przechodzili przez pasy.

Sztywnesutkiszatana
z
rmf24.pl
dodany: 19.11.2025, 08:27:19
  • 77
  • #
    polskiedrogi
  • #
    kierowcy
caveflacon
caveflacon
caveflacon 19.11.2025, 14:41:46 via Wykop
  • -3
Najwidoczniej wtargnęli na przejście bo się nasłuchali bredni o rzekomym pierwszeństwie, a reszta przepisów dotycząca pieszych już ich nie obchodzi.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1919

Kierowca celowo potrącił rowerzystę

Kierowca celowo potrącił rowerzystę

Kierowca Citroena celowo potrącił rowerzystę. "Potrącenie rowerzysty, wezwana policja po kilku godzinach nie chciała uznać win kierowcy, dopiero jak pokazany został film ukarali kierowcę." 18.11.2025 Warszawa

stopchamteam
z
youtube.com
dodany: 18.11.2025, 17:28:12
  • 294
  • #
    stopcham
  • #
    polskiedrogi
  • #
    prawojazdy
  • #
    rower
  • #
    warszawa
  • #
    motoryzacja
caveflacon
caveflacon
caveflacon 19.11.2025, 08:11:11 via Wykop
  • -17
A co odjeb. pedalarz 2 minuty wcześniej? A no właśnie. Sąd was wyśmieje bo wobec osób sprowokowanych do popełnenia wykroczenia / przestępstwa sąd może orzec winę ale bez kary.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

caveflacon
caveflacon
caveflacon 19.11.2025, 08:40:02 via Wykop
  • -9
@umgebung: Widziałem setki takich sytuacji i zawsze chwilę wcześniej pedalarz coś odjeb. a to spowodowało oburzenie kierującego samochodem. Pedalarz jest więc sam sobie winien.
Z uwagi na fakt że te zapisy znajdują się w różnych miejscach to posłużę się skrótem od AI:

Sąd może odstąpić od wymierzenia kary, jeśli oskarżony został sprowokowany.Taka możliwość pojawia się w szczególnych sytuacjach, zwłaszcza gdy przekroczono granice obrony koniecznej z powodu wzburzenia wywołanego zamachem. Sąd

504

Kopalnia Ziemowit używa sztucznej inteligencji jako argumentu za swoją patologią

Kopalnia Ziemowit używa sztucznej inteligencji jako argumentu za swoją patologią

Wydarzenia na chwilę przed dramatem. Odwiedzam kopalnię Ziemowit w Lędzinach. Ich cwaniactwo i bezprawie uderza w prawa obywatela natychmiastowa. Ale będzie jeszcze gorzej, bo zawołają tamtejszą dramatyczną policję o gangsterskich zapędach. Jest to pierwszy z dwóch materiałów z tej wizyty. Z wizyty

fioletowy_czlowiek
z
youtube.com
dodany: 16.11.2025, 13:50:24
  • 76
  • #
    audytobywatelski
  • #
    policja
  • #
    prawo
  • #
    polska
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 09:58:00 via Wykop
  • -1
@p4wl: Grzyby dzielą się na jadalne, niejadalne i trujące.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 09:59:53 via Wykop
  • 1
jest pan podobny do poszukiwanego

@ochucki: To im odpowiadasz: tak, do którego?
A jak brną dalej w kłamstwie że "nie mogą takich informacji ujawniać" to im mówisz że wizerunki osób poszukiwanych są udostępniane publiczne na stronach policji. Odpalasz telefon wpisujesz: policja (nazwa miasta) poszukiwani i pokazujesz im stronę z osobami poszukiwanymi w ich rejonie.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 10:02:16 via Wykop
  • 0
Dokąd na szkoleniach dla młodych gliniarzy będą ich uczyć że mogą zawsze legitymować to tak będzie

@houk: Ale w szkółce policyjnej są uczeni że nie mogą bez powodu legitymować. Mówił o tym kiedyś młody policjant w wywiadzie dla Onetu. Oni są zmuszani przez przełożonych do legitymowania bo "muszą" coś wpisać do kapownika. Polska policja zachowuje się tak jakby ktoś miał obwiniać strażaków że nic nie robią bo nic się nie
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 10:03:13 via Wykop
  • 1
@kibiklops: Przecież już kiedyś był odcinek z zatrzymania i "kamerka zza krat".
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 10:07:04 via Wykop
  • 0
@aldi7x: Za to w Siemianowicach Śląskich (akcja z muralem) bezprawnie zablokowali. Przypominam że sąd stwierdził że blokowanie komentarzy na oficjalnych portalach gmin, policji, itd. jest bezprawne.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 10:58:19 via Wykop
  • 1
Temta akcja zakończyła się dla mnie rozstaniem z dziewczyną. Bo nie przyszedłem na czas na spotkanie.

@ochucki: W USA byłby dobry powód do pozwu i odszkodowania.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 18.11.2025, 05:42:09 via Wykop
  • 0
A na portalach prezydentów miast też?

@piotr-glabik: Też.

to powiedz gdzie napisać

@piotr-glabik: Nigdzie bo i tak nikt z tym nic nie zrobi.
Możesz spróbować złożyć skargę do rady gminy. Może akurat będą tam radni cięci na burmistrza (prezydent to jest kraju, NY ma 8 milionów

381

Operator elektrociepłowni padnie przez ETS?

Operator elektrociepłowni padnie przez ETS?

Prawie ćwierć miliarda zł kary dla operatora elektrociepłowni. Przez ETS Będzin padnie, a mieszkańcom grozi wstrzymanie.

szejset-66
z
dorzeczy.pl
dodany: 15.11.2025, 20:11:56
  • 111
  • #
    ets2
  • #
    ekologia
  • #
    energetyka
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 11:25:41 via Wykop
  • -1
W tym kartonie to nie ma jednego mądrego w rządzie aby wstał i powiedział że żaden ets nas nie obchodzi i że nie będziemy kupować żadnych uprawnień do emisji. A w przypadku próby nałożenia na nas kar odpowiemy embargiem na produkty i firmy z krajów które te kary poprą / zatwierdzą. To była w sumie jedyna rzecz gdzie pislam mi zaimponował: nie zapłacimy żadnej kary i co nam zrobicie. I tak należy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

472

Trzeba zawrócić (Deotymy - Odc. 5)

Trzeba zawrócić (Deotymy - Odc. 5)

Czy pieszego można próbować rozjechać, jeśli ten stoi na chodniku? Czy grożą za to jakiekolwiek konsekwencje? Czy pieszy powinien czuć się winny? Jak kończy się zgłaszanie takich zdarzeń? Oto pierwszy prawomocny wyrok dotyczący sytuacji spod "bazarku". Chcesz wesprzeć moją działalność? Zajrzyj tutaj

maria_kiribati
z
youtube.com
dodany: 16.11.2025, 08:02:09
  • 133
  • #
    stopcham
  • #
    konfitura
  • #
    patologiazmista
  • #
    polskiedrogi
  • #
    samochodoza
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 13:36:14 via Wykop
  • -60
Czy pieszego można próbować rozjechać, jeśli ten stoi na chodniku? Czy grożą za to jakiekolwiek konsekwencje? Czy pieszy powinien czuć się winny?
Na wszystkie te pytania odpowiedzią jest art. 90 KW: Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, podlega karze grzywny do 500 złotych lub karze nagany.
Innymi słowy wszystko zależy od tego gdzie pieszy stoi, jak długo stoi i jak to jego stanie wpływa
  • 63
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 13:53:57 via Wykop
  • -11
@Pawel993: Jak chcesz coś cytować to najpierw sprawdź co powinieneś zacytować. Bo to co ty podajesz to jest formułka z PORD, a prawidłowa zawarta jest w Rozporządzeniu Ministra:

Szerokość chodnika usytuowanego bezpośrednio przy jezdni, pasie postojowym lub zatoce postojowej nie powinna być mniejsza niż 2,00 m, a w przypadku przebudowy drogi, wyłącznie w miejscu występowania przeszkody, dopuszcza się zmniejszenie tej szerokości do 1,25 m.


tylko ze chodnik moze byc poboczem
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 14:50:04 via Wykop
  • -14
@Pawel993: Nie możesz też jako pieszy blokować ruchu na poboczu.
A to nie wszystko. Jest jeszcze coś takiego o nazwie: przestrzeń wspólna dla ruchu pojazdów i pieszych. I o ile pieszy ma na niej pierwszeństwo to również nie może on na niej blokować ruchu.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 15:15:13 via Wykop
  • -16
@Pawel993: To nie ma żadnego znaczenia. Gdy ja wjeżdżam na swoją posesję to też przejeżdżam przez chodnik. Czy masz prawo tam stać i blokować mi wjazd "bo stoisz na chodniku"? Nie masz prawa.
I na jego filmach są dokładnie takie same sytuacje. Wszelkie przejazdy przez chodnik wynikają z chęci dostania się na teren prywatny aby zaparkować. I kierujący ma do tego prawo. Czy to wina kierujących że brak jest technicznie
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 16:08:10 via Wykop
  • -11
@Pawel993:

Nie mozesz jechac wzdłuż po chodniku

Ile metrów należy przejechać wzdłuż aby uznać to za jazdę po chodniku?

Tak dostawczaka jezdzacego po chodniku chetnie zablokuje, pojazdy powyzej 2,5 tony nie maja prawa parkowac
caveflacon - @Pawel993: 
Nie mozesz jechac wzdłuż po chodniku
Ile metrów należy przej...

źródło: !deptak

Pobierz
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 16:34:58 via Wykop
  • -10
nie ma czegoś takiego jak deptak w PoRD

@VZee: Toteż napisałem i stoi jak WÓŁ: tzw. deptak pozostaje prawnie drogą w skład której wchodzi jezdnia i pobocze / chodnik.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 16:36:56 via Wykop
  • -9
@Morf: Twoich bredni nawet nie mam zamiaru komentować bo nie jestem w stanie zejść na tak niski poziom inteligencji.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 16:43:20 via Wykop
  • -9
Daj pinezke tego miejsca bo wyglada na albo droge wenetrzna albo osiedle i auta robia samochodoze

@Pawel993: Ty nigdy w życiu nie opuściłeś swojej wsi że nie wiesz co to są tzw. deptaki np. w miejscowościach uzdrowiskowych? Normalna, często w wuj stara, przez to zazwyczaj o nawierzchni brukowej droga gdzie zamknięto typowy ruch samochodowy znakami "zakaz ruchu". Ale nadal prawnie to są normalne drogi po których mają prawo jeździć pojazdy.
caveflacon - >Daj pinezke tego miejsca bo wyglada na albo droge wenetrzna albo osiedl...

źródło: !deptak1

Pobierz
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 16:45:15 via Wykop
  • -8
Dlatego napisałem że nie znasz przepisów.

@VZee: Raczej ty ich nie znasz, skoro nawet nie wiesz co to jest droga.
Ile osi ma ta przyczepa?
https://unitrailer.pl/product-pol-4049-Przyczepka-dwuosiowa-264x125-UNITRAILER-GARDEN-264-2-KIPP.html
Odpowiedź prawidłowa:

caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 16:48:41 via Wykop
  • -7
@gokotgo:

Nie licząc manewrów stricte parkingowych.

No i ci ludzie na tych filmach chcą właśnie zaparkować.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 17:08:42 via Wykop
  • -7
bo to co wkleiles to jest normalna droga

@Pawel993: To dlaczego twierdzicie że nie można tam wjechać i zaparkować.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 17:10:35 via Wykop
  • -7
ale chcą zaparkować w niedozwolonych miejscach.

@gokotgo: Jak parkowanie na terenie prywatnym może być niedozwolonym miejscem?
Problemem jest to co już napisałem: nie da się zgodnie z przepisami ruchu wjechać na ten teren prywatny. Ale zgodnie z wyrokiem SN: każdy ma prawo na teren prywatny wjechać i przepisy ruchu nie mogą mu tego zabraniać.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 17:12:36 via Wykop
  • -7
@Morf: A ty nie odróżniasz zakazu który wprost zabrania wejścia pieszemu na autostradę od prawa do wjazdu na teren prywatny co wiążę się z przejazdem przez chodnik bo nie ma innej technicznej możliwości.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 17:13:52 via Wykop
  • -7
@gokotgo: Jakiego oznakowania ci brakuje? Jest droga, jest znak zakaz ruchu, piesi chodzą po całej drodze (chodniku i jezdni), pojazdy tam wjeżdżają, jeżdżą po jezdni i parkują na jezdni.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 17:15:50 via Wykop
  • -8
Nie mam pojęcia co to jest deptak

@VZee: Jak nie wiesz to sobie przeczytaj:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_piesza
Są nawet eleganckie zdjęcia, np. Gorzowa. I tak pojazdy tam mogą wjechać i zaparkować. I tylko takie orły jak typ z tego tematu będą twierdzić że "nie mogą" bo to strefa dla pieszych. Nie, to jest nadal droga ale z ograniczonym ruchem pojazdów. Nie w 100% wykluczonym, ograniczonym.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 17:20:09 via Wykop
  • -9
@gokotgo:

ale to pokaż takie przypadki, gdzie nie da się wjechać na teren prywatny zgodnie z przepisami ruchu.

No przecież dokładnie takie miejsca wybiera konfitura. Czy ta lewa strona kościoła gdzie ciągle widać jadące pojazdy, czy to sławne miejsce gdzie go chcieli przejechać (tam akurat jest wjazd, ale tym wjazdem nie da się dojechać i zaparkować na tym wolnym miejscu, trzeba kawałek pojechać po chodniku).
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 17:23:16 via Wykop
  • -7
wrzuciłeś zdjęcie drogi i osobno jakiegoś znaku, niewiadomo gdzie on stoi.

@gokotgo: A zauważyłeś do czego cytowałem?
Ty: Daj pinezke tego miejsca
Ja: Mam coś lepszego niż pinezka. Znak przed tą drogą
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 17:26:29 via Wykop
  • -7
@Pawel993: Mój przykład jest odpowiedzią na twierdzenie:

Tak dostawczaka jezdzacego po chodniku chetnie zablokuje

Udowodniłem wam że są miejsca gdzie występuje praktycznie wyłącznie tylko ruch pieszych, ale i w takich miejscach mają prawo pojawić się pojazdy. MAJĄ PRAWO.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 18:00:24 via Wykop
  • -5
ale tam jest jednia a nie chodnik

@Pawel993: Nie, tam jest właśnie deptak. Piesi łażą po całej szerokości drogi jak już napisałem (i co widać na zdjęciu).
Więc albo wszyscy piesi powinni dostać mandaty za chodzenie po jezdni albo powinni stamtąd elegancko wypier. aby nie łamać wspomnianego na początku art. 90 KW bo tamują ruch na drodze.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 18:19:36 via Wykop
  • -5
nie ma czegos takiego jak deptak w prawo o ruchu drogowym

@Pawel993: Przecież już napisałem dwa razy: deptak to prawnie nadal droga, ale droga na której nie występuje lub prawie nie występuje ruch pojazdów. A skoro prawnie jest to droga to dlaczego piesi BEZPRAWNIE chodzą po jezdni i twierdzicie że zablokujecie busa z pieczywem który będzie deptakiem pomiędzy pieszymi jechał dostarczyć to pieczywo do punku sprzedaży.

Jak masz parking pod
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 19:34:38 via Wykop
  • -3
@gokotgo: Parking przed marketem może być i często jest strefą ruchu, a o strefie ruchu już art. 90 KW wspomina.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 19:36:37 via Wykop
  • -4
@Pawel993: A widzisz gdzieś znak strefa zamieszkania? Nie ma bo jest zakaz ruchu. Ale nawet zakaz ruchu nie zezwala pieszym na łażenie po jezdni. Ludzie łażą bo tak się nauczyli, bo jest 1% szansy na jakiś pojazd, bo nikt za to nie wystawia pieszemu mandatu.

strefa zamieszkania gdzie pieszy moze isc cala szerokoscia jezdni i ma pierwszenstwo przed samochodem

No i co z tego że ma pierwszeństwo w strefie zamieszkania?
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 20:42:33 via Wykop
  • -2
@gokotgo: Dlatego napisałem na samym początku że wszystko zależy od tego gdzie pieszy stoi, jak długo stoi i jak to jego stanie wpływa na innych użytkowników dróg.

Gdyby to miejsce z filmiku spełniało jakiekolwiek cechy jakiegoś deptaku, strefy ruchu albo parkingu, to nikt by tam nie postawił słupków, bo było by to nielegalne.

Oba miejsca to miejsca prywatne (tak kościół też jest prywatny bo należy do parafii). Powtórzę: konflikt wynika
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 07:52:23 via Wykop
  • -1
to nie jest teren prywatny tylko publiczny chodnik

@kubako: Gdzie ty tam widzisz publiczny chodnik? Na filmie jest PRYWATNY teren kościoła, na innych filmach (tam gdzie chcieli konfiturę rozjechać) jest PRYWATNY teren sąsiadujący z publicznym chodnikiem.
To że gdzieś po czymś chodzisz i nie jest to ogrodzone ani oznaczone to nie znaczy że jest to teren publiczny.
Przez osiedle bloków też możesz przejść chodnikiem ale ten chodnik (teren) jest własnością
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 09:49:42 via Wykop
  • -1
@killuawykop: Wyrok nakazowy który spuściłem w kiblu bo sędzia nawet nie czytał akt sprawy, i nie wiadomo z jakiego powodu nie wpłynął na ten wyrok sprzeciw (typ mógł być chory, albo za granicą, polecony bezprawnie wydano żonie albo bratu). Taki wyrok (nawet uprawomocniony) ma zerową wartość bo wystarczy jedno pismo do SN zarzucając brak zachowania konstytucyjnego dostępu do sprawiedliwego sądu i SN taki wyrok uchyla.
Typowa różowa głupia jak but.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 11:07:18 via Wykop
  • -1
@grim1234: Odnoszę się do dwóch konkretnych przypadków. Z tego tematu czyli kościół. I tego gdzie się chwalił pseudo wyrokiem za pseudo rozjechanie go. W obu przypadkach mamy tereny prywatne.
Co do innych nagrań i parkowania na chodniku sytuacja jest bardziej złożona bo nie byłem tam, nie widziałem, nie mierzyłem, nie znam stanu prawnego nieruchomości. Jest dla mnie wątpliwe to że straż miejsca "unika" łatwych pieniędzy i nie podjeżdża w te

1035

Turecki odpowiednik Izery bije rekordy popularności

Turecki odpowiednik Izery bije rekordy popularności

W Turcji coraz większą popularnością cieszą samochody rodzimej marki Togg. Tesla, BYD czy KIA powoli zostają w tyle

Lama1
z
fakt.pl
dodany: 16.11.2025, 19:57:06
  • 285
  • #
    motoryzacja
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 08:25:58 via Wykop
  • 0
@Leonodowiec: W Polsce nie ma ceł a 98% Polaków ni stać na nowy samochód.
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 10:55:33 via Wykop
  • -1
@Leonodowiec: Mówisz o czymś co na rynku wewnętrznym nie występuje bo jest on kontrolowany przez rząd. Kto tworzy inflację? Rząd? Kowalski? Czy może jednak prywaciarz podnosząc ceny? W PRL na który Zachód nałożył sankcje jeździliśmy w 99% polskimi samochodami i było dobrze. Turcy mogą więc jeździć wyłącznie tureckimi. Powiem więcej ja bardzo chętnie wyjdę z Unii i kupię nową indyjską Tatę jeśli będzie ona kosztowała tyle samo ile kosztuje w

552

Dyspozytura Trakcji na X: Prawdopodobnie doszło do celowego uszkodzenia szyny

Dyspozytura Trakcji na X: Prawdopodobnie doszło do celowego uszkodzenia szyny

Na odcinku Dęblin-Życzyn po stwierdzeniu ubytkek w torze o długości około 100 cm. Prawdopodobnie doszło do celowego uszkodzenia szyny ładunkiem wybuchowym

enterprize
z
x.com
dodany: 16.11.2025, 12:54:16
  • 229
  • #
    kolej
  • #
    tory
  • #
    szyny
  • #
    zieloneludziki
  • #
    zamach
  • #
    terroryzm
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 10:34:02 via Wykop
  • 0
@ordynarny_cham: Dokładnie, po sposobie montażu oraz betonowych podkładach widać że to już są te nowoczesne szyny marki "bumar" pękające tak samo jak kadłuby Krabów.

2939

76 osób na jedno miejsce na dermatologię, 65 na endokrynologię

76 osób na jedno miejsce na dermatologię, 65 na endokrynologię

Dane z 2024 pokazują gigantyczną liczbę miejsc na jedno miejsce na niektórych specjalizacjach. Rozbija to narrację, że "miejsc na specjalizacje jest wystarczająco dużo, bo na niektórych zostają miejsca". Co z tego, na deficytowych i intratnych utrzymuje się gigantyczny niedobór miejsc wobec chętnych

tomasztomasz1234
z
cowzdrowiu.pl
dodany: 16.11.2025, 20:31:17
  • 595
  • #
    lekarz
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    zarobki
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 08:19:43 via Wykop
  • -1
Studiujesz publicznie? 10 lat pracujesz w Polsce publicznie. Ale żeby nie było: 1 dzień tygodniowo możesz pracować prywatnie. Ustawowa pensja 40 czy tam 50 tys. złotych (zmniejszająca się do 10 tys. wraz z ilością skarg oraz brakiem faktycznego wyleczenia pacjenta). I najważniejsze: ważność wydawanych uprawnień jedynie na terytorium RP. I problem z "brakiem" lekarzy rozwiązany. No prawie bo jeszcze trzeba znieść limit pacjentów. 20-30 lat temu nie było limitów, prosto z rejestracji
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

programista30k
programista30k
16.11.2025, 13:16:27
  • 6106
Plusujesz = jesteś za przywróceniem handlu w niedziele w pełnym wymiarze


#bekazpisu #bekazkonfederacji #bekazlewactwa #handelwniedziele #handloweniedziele #gospodarka #polska
programista30k - Plusujesz = jesteś za przywróceniem handlu w niedziele w pełnym wymi...

źródło: ec51137bcab1babcbd64ef34d99c87bace96c96aed907a4ab8777ed15d79f2d4

Pobierz
  • 382
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 07:54:33 via Wykop
  • 0
@pies12347: Razem z mężem kierowcą autobusu oraz córką pielęgniarką, których w domu nie będzie w niedzielę bo są w pracy.
  • Odpowiedz
caveflacon
caveflacon
caveflacon 17.11.2025, 08:02:52 via Wykop
  • 1
A co z barami, restauracjami, lodziarniami, kinami, teatrami, basenami, pływalniami, kręgielniami, itd., itp., ci ludzie też chcą spędzić niedzielę w domu z rodziną. Dlaczego zakaz miałby dotyczyć tylko handlu i tylko w marketach? Nikt tam nie pracuje przez 7 dni w tygodniu. Za niedzielę jest płacone ekstra plus dzień wolny w tygodniu.
  • Odpowiedz

409

Norweska telewizja przeprasza za relację z Marszu Niepodległości

Norweska telewizja przeprasza za relację z Marszu Niepodległości

Norweska telewizja NRK przeprosiła za sposób zrelacjonowania ostatniego Marszu Niepodległości w Warszawie. Doroczny poch

gobee
z
rmf24.pl
dodany: 15.11.2025, 13:27:26
  • 76
  • #
    polska
caveflacon
caveflacon
caveflacon 16.11.2025, 13:28:47 via Wykop
  • -3
Przepraszają za prawdę? Kto organizuje ten marsz i kto się na nim pojawia? Naziole z onr prawnie uznani za faszystów.
https://wiadomosci.onet.pl/olsztyn/sad-najwyzszy-zdecydowal-mozna-nazywac-onr-organizacja-faszystowska/wh2tfeh
To wstyd dla Polski że Polacy (a raczej Wolacy) maszerują z faszystami i kibolami.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
  • Strona 2 z 12
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 22.03.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 24.12.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.03.2020

    Gadżeciarz
  • Kałasznikow
    od 17.07.2023

    Kałasznikow
  • Wykopowicz
    od 11.03.2025

    Wykopowicz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking