Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko181
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
DwaKolory
DwaKolory

DwaKolory

Dołączył 16 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7595
  • Znaleziska 2576
  • Mikroblog 5019
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 8
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory przedwczoraj, 19:21:37
  • 2
To dość ciekawe, że wystarczy zaledwie 1/3 głosów mieszkańców (a nawet mniej) by odwołać prezydenta miasta. Równie dobrze to się może skończyć w ten sposób, że w ponownych wyborach znowu wygra Miszalski, bo w II turze 1/3 zagłosuje przeciwko niemu, 1/3 zagłosuje za, a 1/3 zostanie w domu i zadecydują znowu małe procenty.

#krakow #referendum
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
przedwczoraj, 19:31:01 via Wykop
  • 0
@PietrekSpodKrakowa: No to jest też ciekawy case do przeanalizowania, ale jestem w stanie sobie wyobrazić, że gdyby rzeczywiście poszli wszyscy wyborcy, to koniec końców prezydent by nie został odwołany :D

Strasznie dziwna i dość prosta jest ta procedura odwołania prezydenta. Przecież prawie zawsze prezydent ma poparcie mniejsze niż 70%, więc możliwość by 1/3 głosujących go odwołała jest dość prosta do spełnienia gdy elektorat jest zmobilizowany. Wyczuwam, że po tym krakowskim
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
przedwczoraj, 19:33:47 via Wykop
  • 1
raczej nie będą znów tak bezczelni by go wystawić


@darek-jg: Moim zdaniem to jest jedyna szansa, by mogli wyjść z tego z twarzą ;) Wystawią Miszalskiego, obiecają metro, a w II turze znowu będzie na styk.
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
przedwczoraj, 20:10:30 via Wykop
  • 0
3/5 z ostatnich wyborów, jakby więcej osób głosowało w poprzednich wyborach, próg referendum byłby większy.


@antykwa: Tyle to ja wiem, ale koniec końców prowadzi do absurdu, że 1/3 mieszkańców wywala prezydenta, którego chciała większość ;)

Tu jest też jeszcze inny problem - to 3/5 liczy się od drugiej tury, gdzie frekwencja jest znacznie mniejsza (bo odpadają kandydaci i często ich wyborcy zostają w domu). Prawda jest taka, że zdecydowana większość prezydentów/burmistrzów miasta
  • Odpowiedz

3076

Meta/Facebook zapłacił 0,5% podatku od przychodu. InPost 4,5%. A ty ile?

Meta/Facebook zapłacił 0,5% podatku od przychodu. InPost 4,5%. A ty ile?

Dwa miliardy złotych przychodu i niewiele ponad 11 mln zł podatku dochodowego - ta niepokojąca relacja (niektórzy nazywają ją wprost "skandalem") to wyniki wykazane za ubiegły rok w naszym kraju przez polską odnogę cyfrowego giganta - spółki Meta (m.in. Facebook i Instagram).

otonavauni
z
biznes.interia.pl
dodany: 19.05.2026, 11:17:57
  • 438
  • #
    gospodarka
  • #
    pracbaza
  • #
    ekonomia
  • #
    antykapitalizm
  • #
    bekazlibka
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 19.05.2026, 13:13:50 via Wykop
  • -2
Setny raz wałkowane na Wykopie, że ludzie nie odróżniają przychodów od dochodów i oczywiście zyski firm liczbą od przychodów :D

Jest w ostatnim czasie siana jakaś dziwna propaganda, że firmy nie płacą podatków (czasem że duże nie płacą, czasem że małe, zależy jaki temat podejdzie). Przeciętny Kowalski to płaci jakieś 400-500 zł dochodowego (czyli tyle co nic) i pół Polski myśli, że z tych pieniędzy jest wszystko utrzymywane.

Meta płaci wszystkie podatki
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 19.05.2026, 14:04:35 via Wykop
  • 0
wszystkie wielkie zagraniczne korporacje zaniżają dochód (niestety w pełni legalnie, takie mamy prawo) poprzez wszelkiego rodzaju opłaty licencyjne do firmy matki/zagranicznej centrali


@juhas99: To od dawna jest nieprawda :D

Chodzi o to, że jak człowiek zarabia na etacie 10k, a ma kosztów 8k (kredyt, opłaty, jedzenie, auto, paliwo itd.), to podatek dochodowy płaci i tak od prawie pełnej kwoty przychodu (tylko zdrowotna i zus się odlicza). A do tego jeszcze płaci od wszystkiego
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 19.05.2026, 16:01:30 via Wykop
  • 0
@Luciferrrro: Ale przecież Ty nawet nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz i jeszcze mylisz przychody z obrotami :D Twój wpis to najlepszy dowód na to, że ludzie nie mają pojęcia o czym mowa. Zrozum, że oni w ogóle nie muszą w ogóle transferować zysków poza Polskę tak jak mylnie się to powszechnie uważa. Po prostu jak ktoś tam kupuje reklamę na Facebooku to płaci firmie META, która jest zarejestrowana
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 19.05.2026, 19:15:03 via Wykop
  • 1
@Luciferrrro: Widzisz, to jest kolejny przykład jak bardzo media ogłupiły społeczność. To co napisałeś to PRAWDA, ale dotyczy to podatku VAT :) I takie podatki Meta (czy inni giganci) jak najbardziej płacą, zgodnie ze stawką dla danego kraju. Czyli jak w Polsce mamy jakąś kupioną reklamę, to jest tu naliczony podatek 23%, a jak jest ta reklama kupiona w Niemczech to podatek wyniesie 21%. I właśnie tego dotyczy to, na
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 19.05.2026, 21:32:01 via Wykop
  • 0
Brzoska to głównie podaje ile CIT-u zapłacił.


@pcela: No tak, właśnie o tym przecież napisałem ;) CIT to przecież podatek dochodowy dla spółek takich jak InPost. Jak spółka jest polska, to płaci w Polsce. Jak spółka jest niemiecka, to płaci w Niemczech. A tu ludzie oczekują, że spółka niemiecka czy amerykańska będą płacić podatki dochodowe w Polsce (oczywiście polska spółka ma płacić tylko w Polsce, tu jest ten wyjątek w
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 20.05.2026, 19:45:52 via Wykop
  • 0
Facebook się na to łapie, ma spółkę w PL, ale obchodzi płacenie podatku zawyzonymi kosztami licencji. Czego nie rozumiesz?


@Luciferrrro: Słuchaj, ale przecież możesz w prosty sposób zweryfikować to co piszesz :D To nie jest tak jak myślisz, że Facebook Poland zarabia X, a potem fikcyjnie 99% tego X płaci spółce matce za licencje. No tak to nie wygląda, zresztą tego typu praktyki płatności za "znaczek" dawno minęły, to wręcz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 19.05.2026, 10:23:38
  • 113
Polacy: Nie no, w tej Warszawie nie da się żyć. Nie ma zieleni, hałas, duży ruch. Wyprowadzamy się za miasto, tam odżyjemy.

Ci sami Polacy po wyprowadzeniu się z Warszawy: Coooo, Trzaskowski posadził drzewa i jeszcze ogranicza ruch? Przecież on jest odklejony, nie rozumie potrzeb mieszkańców!!!oneone! Ja mam tu tysiące spraw i muszę koniecznie codziennie jeździć przez centrum Warszawy, bo nie po to kupiłem auto by teraz nim nie jeździć.

Dla uzmysłowienia
DwaKolory - Polacy: Nie no, w tej Warszawie nie da się żyć. Nie ma zieleni, hałas, du...

źródło: HIoWrl_XQAAGjjo

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
19.05.2026, 11:25:43 via Wykop
  • 72
Nie no, wspaniale. Jak jadę odwiedzić znajomych w konstancinie z żoliborza to dalej muszę przez centrum zasuwać, tylko jest ciężej.


@Agrestowa_owca: Przecież to nieprawda :D Wjeżdżasz na Wybrzeże lub na obwodnicę S8, omijasz całą Warszawę i jesteś w Konstancinie.

Właśnie to jest piękny przykład, że ludzie cisną przez centrum, mimo iż kompletnie nie muszą tego robić. Teraz patrzę i widzę, że nawet Google Maps nie pokazuje trasy przez Centrum, bo
  • Odpowiedz

56

PL Peerelowskie budownictwo - Dudek o Historii

PL Peerelowskie budownictwo - Dudek o Historii

Wielka płyta, blokowiska i betonowe osiedla dla jednych symbol szarości, dla innych architektoniczny fenomen. Jak naprawdę wyglądało budownictwo w PRL i dlaczego do dziś mieszają w tych blokach miliony Polaków?

koral_koloru_koralowego
z
youtube.com
dodany: 14.05.2026, 19:20:50
  • 56
  • #
    budownictwo
  • #
    prl
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    historia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 15.05.2026, 09:02:06 via Wykop
  • -7
Zabawne jest jak niektórzy (nawet tutaj w komentarzach) starają się tworzyć sztuczną rzeczywistość polegającą na tym, że te bloki prlowskie to było dzieło urbanistyki i że "kieeeedyś to projektowano i myślano o wszystkim". Tak myślano o wszystkim, że do dziś nie ma gdzie zaparkować na tych osiedlach. Do tego wąskie klatki, małe okna, słaba akustyka, często brak wind. Całe to budownictwo PRL jest absolutnym koszmarem architektonicznym, zwłaszcza w porównaniu do budownictwa wcześniejszego.
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 15.05.2026, 14:55:16 via Wykop
  • 0
@nieznamniepamietam: No ale widzisz, budownictwo PRL masz na tym drugim zdjęciu, które sam wkleiłeś :D A to, że my potem przez dekady tuszowaliśmy tę architekturę (raz lepiej, częściej gorzej), no to jest inna sprawa. Koniec końców dziedzictwo PRL w tym zakresie było straszne.
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 15.05.2026, 19:15:23 via Wykop
  • -1
Na pewno wiesz o czym piszesz?


@niecodziennyszczon: Tak, wiem o czym piszę. Gdy stawiano kamienice przed wojną, nikt nie miał samochodów. Trudno więc mieć pretensje o ten stan rzeczy. Z kolei bloki z wielkiej płyty budowano, widząc że coraz więcej ludzi ma auto i wiadomym było, że ten trend będzie tylko narastał. To jest właśnie idealny przykład, jak bezmyślnie robiono te osiedla, wbrew obiegowej opinii jaka to super przewidująca urbanistyka
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 15.05.2026, 19:54:46 via Wykop
  • 0
No dobrze, wówczas może nie było potrzeby tylu miejsc parkingowych ale dziś pomiędzy tymi blokami PRL jest przestrzeń, którą można przy dobrej woli i środkach przeznaczyć na parkingi. Jasne, że kosztem zieleni ale możliwość parkowania pod blokiem też jest ważna. Za to w nowym budownictwie gdzie ilość miejsc parkingowych jest wyliczona nie mają gdzie zaparkować goście, dziecko gdy kupi samochód a mieszka jeszcze z rodzicami podobnie.


@nieznamniepamietam: Ta przestrzeń między
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 15.05.2026, 19:58:40 via Wykop
  • 0
@niecodziennyszczon: Ja nie twierdzę, że kamienice były idealne. One także przez upływający czas po prostu potraciły swoją pierwotną jakość, a rozwój cywilizacji też sprawiał, że potraciły one funkcjonalność (rozwój mediów, jakości życia itd.), więc prawda jest też taka, że wiele wad widzimy przez pryzmat 2026, a nie 1900 gdy były stawiane. Nie zmienia to jednak faktu, że jak na swoje czasy, te zabudowy były po prostu piękne, zadbane, miały jakiś
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 14.05.2026, 08:04:51
  • 49
Czy Wy macie jakiegoś bana u brokerów na międzynarodowe spółki, że pół tagu siedzi tutaj na Dino? Już pal go sześć czy to będzie rosło czy spadało, ale jaka jest logika kupowania Dino, które z roku na rok ma coraz niższy wzrost przychodów i to jeszcze przy tak wysokim wskaźniku C/Z (który dopiero teraz spadł poniżej 20).

#gielda
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
14.05.2026, 08:11:18 via Wykop
  • 9
@WitStwosz12: No tak właśnie myślę, że to chodzi o kupowanie tego co się zna lub widzi w okolicy i potem ludzie mają portfele pełne Dino czy Pepco.
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
14.05.2026, 10:39:32 via Wykop
  • 1
ja zrezygnowałem z inwestowania w giełdę amerykańską, bo chcę, żeby to Polska się rozwijała.


@mike-mo: To jest ciekawy argument, nie będę go wyśmiewał. Ale to nadal nie wyjaśnia kupowania spółek typu Dino czy Pepco. Kupowanie bardzo drogiego Dino (zwłaszcza jak na polskie warunki), przy spadającym tempie wzrostu przychodów, to jest proszenie się o problemy. I tu nie chodzi o to, by się mądrzyć po fakcie, że było 40-50zł, a jest
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
14.05.2026, 19:39:46 via Wykop
  • 0
Dino w 1 kwartale przegoniło biedronkę


@Pirs: W jednym parametrze przegoniło, w innym nie. Nic z tego nie wynika, nawet jakby we wszystkim byli lepsi. Spójrz sobie zresztą na wykres Jeronimo i zastanów się, czy to jest to, czego powinien szukać inwestor.
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 14.05.2026, 17:04:29
  • 7
DINO - przychody rosną +14% r/r, zysk +1% r/r, marże coraz gorsze, spółka po spadku notowana po nadal wysokim C/Z=20, a ludzie piszą, że wyniki dobre :D Zamiast kupować dobre spółki po dobrych cenach, to naród kisi się w takich Dino/Pepco, poklepując się po plecach, że no jest wzrost zysków o 1% to wyniki dobre, bo zysk rośnie xD

#gielda
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
14.05.2026, 17:07:28 via Wykop
  • 9
@Lamajdama: Ta spółka nawet za 20 zł jest obiektywnie droga, a jeszcze w tle januszerka właściciela, konflikty, konieczność podwyżek płac itd.
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
14.05.2026, 17:11:45 via Wykop
  • 1
Po co sobie to robicie i kupujecie ten syf? Ogólnie GPW to syf ale to inny temat.


@pmaniek: Ja nie kupuję, właśnie sam się dziwię (rano pisałem nawet o tym), że pół tagu załadowany w takich akcjach, już nawet niezależnie od tego czy by to wzrosło czy spadło teraz. Tyle akcji z całego świata, to ludzie kiszą kasę na spółce, która rośnie 1% xD
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
14.05.2026, 17:44:34 via Wykop
  • 1
przepolowi sie do pe 10 to bedzie elegancko


@Vateusz23: Wtedy rzeczywiście można byłoby się zacząć rozglądać i rozmyślać jaka stoi przyszłość przed spółką, ale nadal spółka powinna rosnąć przynajmniej te 7-10%, żeby to miało jakieś ręce i nogi :D
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
14.05.2026, 17:52:28 via Wykop
  • 1
No bez przesady, Dino ma jeszcze do pokrycia jakieś 1/3 Polski, jest przestrzeń ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@a_ty_co_tak_cicho_siedzisz: Jak mieli 10% Polski i zwiększyli pokrycie do 20%, to wzrost był dwukrotny, czyli 100%. Jak z tych 10% pokrycia zrobiło się 70%, to masz wzrost siedmiokrotny. Teraz jak już masz 2/3 i latami będziesz pokrywać całą resztę, to masz wzrost już raptem o 50%, który rozłoży się
  • Odpowiedz

797

Dino pęka - Pan miliarder rzucił 3 stówy

Dino pęka - Pan miliarder rzucił 3 stówy

Pracownicy Dino otrzymali podwyżki w wysokości 300 zł. Zdaniem związkowców jest to efekt przeprowadzonego pod koniec kwi

PIAN--A_A--KTYWNA
z
bankier.pl
dodany: 11.05.2026, 07:16:47
  • 293
  • #
    dino
  • #
    handel
  • #
    zakupy
  • #
    zarobki
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 11.05.2026, 20:30:33 via Wykop
  • 59
Już pomijając te aspekty płacowe, to ogólna januszerka wokół tego całego Dino sprawia, iż w ogóle nie chce się człowiekowi tam chodzić po zakupy. Mam wręcz takie wrażenie, że jest to sklep rodem z lat 90-tych, zarówno jeśli chodzi o design, jak i traktowanie ludzi.
  • 15
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 08.05.2026, 20:38:50
  • 18
Wy chyba nie rozumiecie czym jest bańka i czym jest pompa. Świat zmienia się na Waszych oczach, sztuczna inteligencja miesiąc w miesiąc zasuwa do przodu, a pół tagu zawalone dyskusjami o tym, czy sprzedawać taką czy inną spółkę technologiczną, bo urosła o kilkadziesiąt procent.

Ktoś tu niżej dobrze pokazał - bańkę to macie na Walmarcie, który wskaźnikowo jest 30-50-100% droższy od liderów technologicznych, których od miesięcy się pozbywacie, bo zaświeciły się na
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
08.05.2026, 20:46:31 via Wykop
  • 4
dokladnie, MAG7 beda wszystkie +400% co najmniej za rok. mark my words. thank u for ur attention


@JohnFugazi: Ale po co ta ironia ;) Nie będą +400%, możliwe że nie będą nawet +40%. Ale to są spółki na wiele lat, przecież ta technologia dopiero raczkuje, dopiero ta cała rewolucja się zaczyna. Przed nami mnóstwo nowych etapów, nowych wdrożeń, nowych wykorzystywań sztucznej inteligencji.
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
08.05.2026, 22:48:13 via Wykop
  • 1
poczekaj co się stanie jak Ormuz pozostanie zablokowany na dłużej ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@mvmxks: No i co się stanie? Znowu złotówkę na stacji paliw zapłacisz więcej i uważasz, że cała rewolucja technologiczna zostanie wyrzucona na śmietnik, czy o co chodzi?

ta technologia ma kilkadziesiąt lat, a od kilkunastu jest szeroko używana


@conamirko: Ta technologia to sobie może mieć o 100 lat, to jest
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
08.05.2026, 22:56:24 via Wykop
  • 0
a skąd mamy ciekły hel potrzebny do produkcji wafli krzemowych?


@mvmxks: Chcesz powiedzieć, że Iran trzyma za gardło całą światową rewolucję? Że trzymają w szachu największe spółki świata? Gdyby tak było, to gwarantuję Ci, że Iran umiałby wykorzystać swoją pozycję ;)

Po prostu przez cieśninę przepływa zaledwie 20% światowej ropy, a i jej blokada nie oznacza, że nic nie przepływa. Owszem, jej blokada jest problemem, jest komplikacją, ale nie zatrzyma
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
09.05.2026, 09:07:10 via Wykop
  • 0
może poczytaj trochę zamiast opierać się na tym co ci się wydaje panie expert XD


@conamirko: Ale co mam czytać? Wymysły i życzeniowe myślenie tych, którzy nie kupili akcji? Czy też może mam czytać raporty finansowe z których wynika, że mają oni zamówienia na kolejne lata, które rosną 30-50% względem tego co było w tym roku. Ty więc mówisz o granicach technologii, a dosłownie za rok te granice będą przesunięte
  • Odpowiedz

2379

Dokąd dojdzie granica absurdu zarobków lekarzy

Dokąd dojdzie granica absurdu zarobków lekarzy

Wynagrodzenia 2.9-krotnie od średniej, i to licząc tylko tych na umowach o pracę, czyli zarabiających najmniej. NFZ na granicy upadku pomimo 2.2 krotnego wzrostu budżetu w ciągu pięciu lat. A już od lipca podwyżki dla lekarzy o 8.82%. Studia te są trudne, ale ostatnie 5 lat to totalne odklejenie.

danielbr3
z
businessinsider.com.pl
dodany: 04.05.2026, 07:49:29
  • 507
  • #
    lekarz100k
  • #
    medycyna
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 04.05.2026, 09:57:12 via Wykop
  • 22
Problem jest o tyle większy, że coraz więcej usług lekarskich to zwykłe pogadanki i ewentualne skierowania do innych lekarzy. Takie pogadanki to sobie z ChatemGPT robić można. Wizyta u lekarza powinna kończyć się badaniem, a nie wypisywaniem recept i skierowań na oślep. Tymczasem to jest tak, że idziesz do rodzinnego, ten kieruje pacjenta do specjalisty, czekasz ileś miesięcy, ten specjalista obsługuje Cię w 5 minut i kieruje Cię na jakieś badanie, po
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 12.04.2026, 14:00:13
  • 5
To, że Trump robi cyrk to jedno. Ale to, że ludzie/inwestorzy dają sobie wmówić, że jakaś jedna cieśnina na świecie jest teraz po prostu najważniejszym elementem geopolityczno-strategiczno-taktycznym bez którego świat padnie, to jest po prostu tragikomedia. Gdyby znaczenie tej cieśniny było rzeczywiście tak duże jak się opowiada, to Iran już dawno by to wykorzystywał.

#gielda #iran #usa #trump
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
12.04.2026, 14:45:01 via Wykop
  • 2
@hardware-pc-by-rainer: @widmo82 Czyli chcecie powiedzieć cały świat (albo pół świata, bo bardziej Azja) wisi na włosku dyplomatycznym związanym z jedną cieśniną? Przecież to jest absurd. Gdyby tak rzeczywiście było, to by znaczyło, że Iran trzyma w szachu setki krajów na całym świecie i do tej pory ani razu nie chciał wykorzystać tej presji dla własnych korzyści? To taki dobrotliwy jest ten Iran, a gospodarki Japonii czy Indii nie widziały
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
12.04.2026, 15:25:47 via Wykop
  • 0
nie pomyslales, ze Iran nie był jeszcze gotowy na te szachy o których piszesz?


@widmo82: To jest scenariusz, w którym pół świata podejmowałoby nielogiczne decyzje - Iran nielogicznie nie wykorzystywał tego rzekomego atutu do swoich interesów, a kraje takie jak Japonia, Indie itd. nielogicznie nie widziały problemu w uzależnieniu się od jednego kraju. Trudno mi założyć scenariusz szachów, w którym wszyscy podejmują nielogiczne kroki.

ekspert z wykopu odkrywa jak swiat
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 08.04.2026, 09:39:44
  • 18
Takie spółki jak Microsoft, Google czy Amazon bez sensu spadały przez wojnę, a teraz bez sensu rosną pod motywy końca konfliktu. Literalnie nie zmieniło się nic w tych spółkach, a kto miał zarobić ten zarobił.

#gielda #iran
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
08.04.2026, 09:52:39 via Wykop
  • 0
@ocokamann: Recesją jesteśmy straszeni od co najmniej 5 lat.

a tak serio, jakby siadła koniunktura na całym świecie to i zamówienia na ich produkty by spadły


@HAMSKLOSS89: Gdyby ten argument był prawdziwy, to Iran trzymałby cały świat w szachu od wielu lat.
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
08.04.2026, 09:55:42 via Wykop
  • 0
@Dervorin: Też mi to przyszło na myśl i podejrzewam, że to tutaj jest ta najbardziej prawdopodobna przyczyna tych wszystkich bezsensownych wzlotów i spadków ;)
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
08.04.2026, 11:08:08 via Wykop
  • 0
@HAMSKLOSS89: Mam nadzieję, że swoje słowa przekuwasz w czyny i że nie inwestujesz w spółki amerykańskie tylko irańskie ;)
  • Odpowiedz

1169

Edyta Pazura po aferze o parkowanie na chodniku dalej KŁÓCI SIĘ z widzami

Edyta Pazura po aferze o parkowanie na chodniku dalej KŁÓCI SIĘ z widzami

Edyta Pazura zaczęła awanturować się z Konfiturą, oskarżać go o publikowanie wizerunku dzieci czy adresu placówki

PIAN--A_A--KTYWNA
z
pudelek.pl
dodany: 03.04.2026, 06:30:48
  • 218
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    patologiazmiasta
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 03.04.2026, 09:33:15 via Wykop
  • 17
To dość zabawne, że można być tak upartym w tak głupiej i oczywistej kwestii jaką jest parkowanie na chodniku. Zamiast powiedzieć: "kurcze, głupio wyszło, spieszyłam się, nie pomyślałam itd.", zamiast wyjść z uśmiechem z tej sytuacji, to mamy kolejny dzień pseudodramy :D

Swoją drogą, jakoś niepostrzeżenie w ostatnich latach dramatycznie zwiększyła się liczba takich właśnie dziwnych parkowań, a to na chodnikach, a to na trawnikach, a to blokując ulicę. Przecież zawsze parkowanie
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 29.03.2026, 19:20:15
  • 5
Ciekawe jak wiele przypadkowych osób (np. związanych z armią amerykańską lub administracją) jest wtajemniczonych w prawdziwe informacje np. na temat zakończenia działań w Iranie, dokonując w międzyczasie mega dużych zakupów na giełdzie, tak aby ustawić się na całe życie. Przecież taki pilot samolotu musi być wtajemniczony w różne działania, wie jak mniej więcej to ma wyglądać i wie tym samym kiedy giełdy mogą łupnąć, a kiedy wystrzelić ;) Jestem ciekaw po prostu
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
29.03.2026, 19:45:54 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
29.03.2026, 20:14:03 via Wykop
  • 1
Niesamowite jest to z jak dużą pewnością siebie piszesz takie rzeczy.


@Karbon315: Ale przecież to samo można powiedzieć o Twoim podejściu ;)

Generalnie o planach wojennych musi wiedzieć zawsze znacznie więcej osób, czego dowodem jest chociażby ten głupi Pizza Index. O wielu inwazjach wiadomo też na dni/tygodnie przed ich rozpoczęciem, czego dowodem są różne informacje medialne. A tu niektórzy myślą, że rano Trump wstaje, obmyśla co zrobić, a w południe
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
29.03.2026, 20:24:27 via Wykop
  • 0
pilot to tyle wie ze pozniej w gazetach zobaczy ze zbombardowal szkole i tyle


@mmmmmmmmmmmmmm: Ale Ty to wiesz, przypuszczasz, czy zmyślasz? ;)

W takim razie ktoś, kto jest nad pilotem musi ogarniać szerszy kontekst, czy też dostaje polecenia od Trumpa i tak to wszystko wygląda?
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
30.03.2026, 09:12:20 via Wykop
  • 1
@ElementalX7: Wielkie dzięki za ten wpis - czyli jest tak jak myślałem ;) No to jest zresztą logiczne, że takie decyzje mają jakieś stopniowanie wiedzy, że jest odpowiednie przygotowanie, a nie że ktoś zadzwoni o 7 rano, a pilot na rympał leci gdzie mu kazano ;)

Pytanie teraz, ilu jest takich poinformowanych ludzi (dziesiątki tysięcy?) i czy korzystają z tej wiedzy ;)
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 26.03.2026, 19:33:53
  • 4
Jak wojna w Iranie wpływa na biznes Mety czy Microsoftu, że te dzień po dniu lecą w dół?

#gielda
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
26.03.2026, 20:43:41 via Wykop
  • 0
@nie_umiem_inwestowac: Ja nie mówię tylko o dzisiejszych spadkach - mówię o dłuższym okresie ;)
  • Odpowiedz

629

Big Techy zapłacą wreszcie podatki w Polsce? Ministerstwo nie odpuszcza

Big Techy zapłacą wreszcie podatki w Polsce? Ministerstwo nie odpuszcza

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało założenia podatku cyfrowego. Największe platformy, czyli Big Techy, mają zapłacić 3 proc. podatku od wybranych usług cyfrowych. będzie dotyczył tylko największych graczy (globalne przychody powyżej 1 mld euro i powyżej 25 mln zł w Polsce)

motvik
z
businessinsider.com.pl
dodany: 24.03.2026, 18:06:21
  • 136
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    usa
  • #
    wydarzenia
  • #
    it
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 24.03.2026, 22:41:52 via Wykop
  • -4
Wmawia się ludziom, że Big Techy nie płacą w Polsce podatków, co oczywiście jest nieprawdą. Te firmy płacą dokładnie takie same podatki (od zatrudnienia, od nieruchomości, VAT, dochodowy itd.) jak każda inna firma. Ten mityczny problem dotyczy tak naprawdę podatku dochodowego, bo ten jest płacony w miejscu swojej rezydencji podatkowej, co jest zresztą logiczne - jak prowadzicie sklep i wysyłacie swój towar np. do Niemiec, to też płacicie podatek dochodowy w Polsce,
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 25.03.2026, 10:05:54 via Wykop
  • 0
@PrawdziwyRealista: To Ty nie masz racji. Dla nich nie ma znaczenia gdzie uzyskują zyski, czy w Polsce czy w Czechach. Nie muszą się "korygować" na kraje i wystawiać sobie fikcyjnych faktur, bo całość jest rozliczania w innych krajach, tam gdzie mają rezydencje podatkowe. Tak samo jak Ty masz firmę w Polsce, sprzedajesz jakiś towar do Niemiec, tak oni mają firmę np. w Irlandii i sprzedają towar/usługę do Polski.

jaki to
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 25.03.2026, 10:10:42 via Wykop
  • 0
składki to nie podatek


@Miszczu_wszystkiego: Oooo Panie, to kończymy dyskusję ;)
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 24.03.2026, 21:33:32
  • 9
Powiem szczerze, że skala dezinformacji i siania zamętu w sprawie wojny w Iranie jest czymś absolutnie porażającym. Wchodzę sobie na X, a tam w proponowanych jest zalew wpisów (o gigantycznych zasięgach), które piszą coś o tej wojnie, co jest kompletnie wyssane z palca. To nie są opinie, to są powymyślane wpisy o tym, że ta czy tamta strona coś zniszczyła, że nastąpi eskalacja, albo pokój itd. Pisane jest to oczywiście z kont,
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trampoliniusz-Pompka
Trampoliniusz-Pompka
24.03.2026, 21:48:11 via Wykop
  • 25
@DwaKolory: w poprzednim tygodniu pierwszy raz w życiu zalogowałem się na x i jestem w szoku jaka to jest maszynka do mielenia mózgu - fejki, szuryzm i shorty ai. Nie wiem, może to się da jakoś filtrować czy coś, ale chyba nie będę rozszerzał źródeł pozyskiwania informacji o ten portal :p
  • Odpowiedz
elmas-znaczy-diament
elmas-znaczy-diament
elmas-znaczy-diament
24.03.2026, 21:48:52 via Wykop
  • 5
@DwaKolory: Tak zwana fog of war (z ang. mgła wojny)
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 23.03.2026, 12:11:12
  • 42
Na swój sposób jest to dość zabawne, że część osób bardziej wierzy w deklaracje reżimu irańskiego niż prezydenta USA ;)

Swoją drogą, według tego komunikatu, jeśliby wierzyć Iranowi, to oni w ogóle nie chcą zakończenia tej wojny.

#gielda #iran #usa
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
23.03.2026, 12:21:06 via Wykop
  • 0
Iran chce zakończenia wojny, jak dadzą im reparacje i zablokują w Kongresie USA przyszłe interwencje - czyli ratyfikowany pokój


@SkrajnieZdegustowany: A w tej rzekomej wizji pokoju jest wypłacenie reparacji przez Iran za np. zbombardowanie Dubaju, czy też może niekoniecznie? ;)
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 22.03.2026, 21:34:08
  • 34
W 2022 roku wmówiono ludziom, że gospodarka połowy świata jest uzależniona od Ukrainy i że zabraknie wszystkiego, bo wszystko było tam właśnie produkowane. Giełdy poszły oczywiście w dół, a grubasy się obłowiły, po czym każdy wychodził cały na biało mówiąc: "no przecież to było logiczne, że odbije".

Teraz dokładnie tą samą śpiewkę słyszę na temat Iranu. Doszliśmy już narracyjnie do tego, że zabraknie dosłownie wszystkiego, że wszystko podrożeje (nawet mleko w polskim
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
22.03.2026, 21:42:44 via Wykop
  • 3
jak nie widzisz różnicy miedzy tymi dwoma konfliktami i konsekwencjami ekonomicznymi to masz duże braki


@seretu: Jeden i drugi konflikt ma takie same konsekwencje dla większości spółek - ogólnie nie wpływa to na rdzeń działania zdecydowanej większości firm, bo to nie jest tak, że teraz ludzie przestaną korzystać z Windowsa czy chmury Azure, więc spadki np. Microsoftu są absurdalnie głupie.

Dodatkowo Azja to fabryka swiata, a ceny ropy przełożą się
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
22.03.2026, 21:44:40 via Wykop
  • 5
co to za brednie? Nikt nic nikomu nie wmawial. Won ma czarno


@piotr-siedlecki2321312: Oczywiście że wmawiano - zobacz sobie co się działo jesienią 2022 na światowych giełdach, normalnie mieliśmy bessę i to srogą.

A jak Cię nie interesuje globalna giełda, to przypomnij sobie jak wmówiono że np. papier w sklepie musi być droższy, bo jest wojna na Ukrainie. Oczywiście to wszystko nie miało nic wspólnego z realną sytuacją, dlatego np.
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
22.03.2026, 21:51:44 via Wykop
  • 1
xD nic takiego nie było, konfabulujesz. Gieldy poszly w dół bo wzrosło ryzyko że wojna obejmie inne kraje i zacznie sie 3 WŚ a nie z tego powodu deklu


@gaz_wieprzowy: Jak brakuje Ci argumentów, to nie musisz wyzywać, serio ;) Przecież to oczywiste, że nie masz racji. Wojna na Ukrainie cały czas trwa, ryzyko rozszerzenia konfliktu jest cały czas takie samo, a indeksy odbiły. Przypomnę też, że giełdy poleciały pół
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
Autor
23.03.2026, 11:23:20 via Wykop
  • 0
@seretu: @ocokamann Wygląda na to, że zostaliście wyjaśnieni przez życie w mniej niż 24h ;)
  • Odpowiedz
jacas
jacas
18.03.2026, 15:01:07
  • 16
Przychody up 17% rocznie, Azure 39%. P/E 25, forward P/E 21.

W tym samym okresie Walmart robi +100% i sobie cziluje z P/E 46.

BAŃKA

#gielda
jacas - Przychody up 17% rocznie, Azure 39%. P/E 25, forward P/E 21.

W tym samym okr...

źródło: IMG_6726

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory 18.03.2026, 15:36:46 via Wykop
  • 9
@jacas: Wszyscy robią sobie żarty, ale to na serio jest mocno irracjonalne. Wmawia się ludziom bańkę na spółkach technologicznych, gdzie gołym okiem widać, że bańka jest, ale w zupełnie innym sektorze.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 18
  • Strona 1 z 18
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 05.04.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 21.11.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 14.08.2014

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking