Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko178
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
pcela

pcela

Dołączył 15 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 27693
  • Znaleziska 2746
  • Mikroblog 24947
  • Obserwujący 17
  • Obserwowane 13
WrocilemAleZInnymLoginem
WrocilemAleZInnymLoginem
WrocilemAleZInnymLoginem
przedwczoraj, 18:25:07
  • 0
Kojarzy ktoś kto ma umowy ze #speedmail?
Dostałem jakieś awizo i zastanawiam się która instytucja państwowa(?) mogła rozpisać przetarg na przesyłki
#pocztapolska
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela przedwczoraj, 23:30:04 via Android
  • 0
@WrocilemAleZInnymLoginem:
Raczej żadna. Speedmail nie spełnia podstawowego warunku, nie świadczy usług w całym kraju.
  • Odpowiedz
ordynarny_cham
ordynarny_cham
19.02.2026, 07:17:47
  • 9
#heheszki #humorobrazkowy #pocztapolska #kurier xD
ordynarny_cham - #heheszki #humorobrazkowy #pocztapolska #kurier xD

źródło: image

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela przedwczoraj, 17:29:41 via Android
  • 0
@Ramone:
Aviso to rodzaj okrętu wojennego. Obecnie są tylko we Francji.
pcela - @Ramone:
Aviso to rodzaj okrętu wojennego. Obecnie są tylko we Francji.

źródło: Aviso_Cdt_Birot

Pobierz
  • Odpowiedz

428

24 lata na Allegro i taki koniec. Ochrona kupujących vs duży sprzedawca.

24 lata na Allegro i taki koniec. Ochrona kupujących vs duży sprzedawca.

Mam konto na Allegro od 2001 r. Kupiłem wózek Kinderkraft, którego oparcie wygięło się gdy leżał złożony. Sprzedawca kłamie w żywe oczy, byle nie oddać kasy, a Allegro, mimo interwencji Rzecznika Konsumentów, kompletnie mnie olało. Zobaczcie jak działa "ochrona" vs duży sprzedawca

trzaskprask
z
x.com
dodany: 20.02.2026, 10:02:49
  • 136
  • #
    allegro
  • #
    kinderkraft
  • #
    afera
  • #
    prawo
  • #
    dzieci
  • #
    reklamacja
pcela
pcela 20.02.2026, 16:07:22 via Wykop
  • 0
@trzaskprask:

Reklamacja to sprawa między tobą a sprzedawcą, Allegro nie jest tu stroną. Jeżeli chodzi o spór na platformie, to rolą Allegro jest mediacja, Allegro nie jest sądem i nie może niczego nakazać stronom transakcji.

A jeżeli chodzi o bycie arbitrem czy sędzią, to niestety ustawodawca nie dał Allegro takich uprawnień. Allegro to nie UOKiK czy WIIH i nie może wchodzić w ich kompetencje, nawet jak masz rację. A zdyscyplinować sprzedawcę
pcela
pcela 20.02.2026, 16:44:28 via Wykop
  • 0
@trzaskprask:

Spora część doradców nie zna przepisów prawa, albo uważają, że są sądem powszechnym.
A przycisk "poproś o pomoc" służy, aby konsultant Allegro pomógł wam się dogadać. Co ważne konsultant ma doradzać obu stronom, a nie nakazywać określone działanie.

A jeżeli chodzi o Amazon, to tam często kupujesz od Amazona, a nie zewnętrznego sprzedawcy. W przypadku zakupu z Marketplace z wysyłką własną sprzedawcy, masz w zasadzie tak samo, dopiero po
pcela
pcela 20.02.2026, 17:09:10 via Wykop
  • 0
@trzaskprask:

Niestety, ale nierozpatrzenie reklamacji w terminie nie jest czynem karalnym. Jest to sprawa cywilna, a nie karna, bo prawa konsumenckie zaliczamy do przepisów prawa cywilnego, a nie karnego.

A jeżeli chodzi o AOK, to jest to całkowicie dobrowolne świadczenie. Do tego nie stosuje się do niego przepisów ustawy o prawach konsumenta

Co ważne, nawet jak Allegro widzi, że sprzedawca naruszył przepisy ustawy, to i tak wolno im tylko poinformować
pcela
pcela 20.02.2026, 20:25:40 via Android
  • 0
@ktjx:

Problem w tym, że ludzie myślą, że jakieś korpo może innej firmie lub osobie cokolwiek nakazać, bo on i tak uważają. Póki co wymiar sprawiedliwości w tym kraju jeszcze sądy powszechne i Sąd Najwyższy, a nie jakaś korporacja.

A na jednym screenie OP-a, Allegro go poinformowało, że spór może rozwiązać na drodze cywilnoprawnej.
pcela
pcela 20.02.2026, 20:35:17 via Android
  • 0
@Etman1939:
Nie do końca. Allegro nie jest pośrednikiem, tylko platformą typu marketplace. Różnica taka, że pośrednik jest stroną transakcji (rachunek za zakup wystawia pośrednik, a nie sprzedawca), a marketplace tylko udostępnia miejsce na swoich serwerach.

505

Afera: OLX wydłuża ochronę do 48h. Robią z nas wypożyczalnię!

Afera: OLX wydłuża ochronę do 48h. Robią z nas wypożyczalnię!

OLX zmienia regulamin. Od 13 marca kupujący zyska aż 48 godzin na zgłoszenie problemu. Sprzedawcy elektroniki przerażeni: to raj dla oszustów i darmowa wypożyczalnia sprzętu na weekend.

adam-poribski
z
wykop.pl
dodany: 19.02.2026, 01:00:05
  • 215
  • #
    gorzkiezale
  • #
    zalesie
  • #
    januszeolx
  • #
    afera
  • #
    olx
pcela
pcela 19.02.2026, 20:45:40 via Android
  • 0
@FuzzyWuzzy_:

Nie myl zwrotu z reklamacją bo to zupełnie dwa różne świadczenia.
Jeżeli jesteś firmą to.
Jak kupujący zgłasza ci, że towar jest niezgodny z opisem lub ma wadę, to w ciągu 14 dni musisz podjąć decyzję czy uznajesz roszczenie czy nie. Jeżeli potrzebujesz produktu do diagnostyki, to odbierasz go od kupującego, ale termin liczymy od dnia następującego po zgłoszeniu. W razie uznania reklamacji wymienia się lub naprawia przedmiot (ustawa daje w
pcela
pcela 19.02.2026, 20:59:10 via Android
  • 0
@zerthimon:
Jak dużo sprzedajesz to to może warto zaopatrzyć się w zgrzewarkę lub plomby. Zgodnie z prawem programy i wszelkiego rodzaju nośniki danych, po otwarciu zapieczętowanego opakowania nie podlegają zwrotowi. Jedynie to kupujący może zgłaszać reklamację. No i najważniejsze, zwroty dotyczącą tylko sprzedawców firmy. Przy okazji to produktu wymagające kasy fiskalnej już od pierwszej sprzedaży (wykluczenie ze zwolnienia).

Natomiast w przypadku gdy nie sprzedajesz jako osoba prywatna, to możesz w
lucy-red
lucy-red
lucy-red
18.02.2026, 13:06:23
  • 0
Hej, mam paczkę z usa global express, która wczoraj trafila do miejskiej sortowni poczty polskiej o 8:30 rano skad paczki sa transportowane na inne placowki poczty polskiej w tym do mojej. Niestety od wczoraj status wisi na sortowni. Dzwoniłam na infolinię i Pani nic mi nie pomogła. Drugi raz zadzwoniłam i odebrał miły Pan który szczegółowo mi sprawdził status i powiedział, że mu pokazuje, że paczka wyjechala z sortowni i jest na
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 18.02.2026, 18:43:21 via Android
  • 0
@lucy-red:
Global Expres to list, a nie paczka. Tu często śledzenie jest uproszczone.
  • Odpowiedz

2

Jak Allegro wspiera szarą strefę i ucisza klientów.

Chciałbym podzielić się sytuacją, która pokazuje, jak w praktyce wygląda (pseudo)bezpieczeństwo na Allegro. Zakupiłem towar u sprzedawcy Masfix (NIP: 5080104341), który nie figuruje w rejestrze VAT (Biała Lista) i odmawia wydania dokumentu zakupu ktory jest mi niezbędny do zarejestrowania towaru n

kto-too
z
wykop.pl
dodany: 18.02.2026, 08:30:17
  • 14
  • #
    allegro
  • #
    oszustwopoadtkowe
  • #
    paragon
  • #
    urzad
  • #
    urzadskarbowy
  • #
    uokik
pcela
pcela 18.02.2026, 10:32:34 via Android
  • 0
@wypokpok:
Ogólnie główne zwolnienie z kasy fiskalnej, to nieprzekroczenie kwoty 20000 zł ze sprzedaży dla klientów indywidualnych. Jest to kwota roczna.
Drugie zwolnienie, to sprzedaż w której zapłata w całości trafia na konto bankowe sprzedawcy.

Oczywiście są towary i branże, które są wykluczone ze zwolnienia.
elokwentny-leon
elokwentny-leon
17.02.2026, 16:16:54
  • 7
Jak rok przestępny prawie pozbawił mnie dysku SSD, czyli walka z algorytmem i Sprzedawcą-Matematykiem

Siema Mirki! Dzisiaj krótka lekcja o tym, jak nie dać się zrobić w bambuko, gdy Wasz sprzęt postanawia wyzionąć ducha dokładnie w swoje drugie urodziny.

Sytuacja:
Dysk SSD GoodRam (klasyka: kontroler padł i przedstawia się w BIOSie jako „PS3111”, czyli tryb „jestem teraz przyciskiem do papieru”). Zakupiony 6 lutego 2024. Awaria? 6 lutego 2026. Data idealna, rękojmia jeszcze ciepła.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 17.02.2026, 19:38:49 via Android
  • 0
@elokwentny-leon:
Kontakt bezpośrednio z Wilk Elektronik i zgłoś reklamację z tytułu gwarancji.

A sprzedawca może odrzucić reklamację. Wada nie istniała w chwili sprzedaży, a zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, sprzedawca odpowiada przed kupującym za wady ukryte tkwiące w sprzedanej rzeczy w chwili sprzedaży, a które tylko ujawniły się w ciągu dwóch lat od daty sprzedaży. Domniewa się że wada istniała w chwili sprzedaży, chyba że sprzedawca udowodni że było
  • Odpowiedz
pcela
pcela 17.02.2026, 20:55:32 via Android
  • 0
@elokwentny-leon:
Bo jest szybciej. A Wilk pokrywa koszty przesyłki.
A Allegro zazwyczaj przyklepuje. Nawet jakbyś wziął młotek i walną kilka razy w ten dysk, to i tak kazali by sprzedawcy rozpatrzyć reklamację. Konsultanci nie znają prawa i swojej roli w sporze (oni maja za zadanie pełnić rolę mediatora, a nie bawić się w sędziego).
  • Odpowiedz
pcela
pcela 17.02.2026, 21:13:45 via Android
  • 0
@elokwentny-leon:
Nie, sprzedawca ma obowiązek w razie uznania roszczenia, naprawę lub wymianę urządzenia. Zwrot pieniędzy jest dopiero przy drugiej reklamacji lub gdy naprawa albo wymiana jest niemożliwa. Przy czym w razie wymiany okres dwuletniej odpowiedzialności sprzedawcy nie biegnie od nowa, lecz tylko wydłuża o czas realizacji zgłoszenia. Tak samo jak w przypadku naprawy przez sprzedawcę.

Inną opcją jest to, że Goodram daje 3 lata gwarancji, a reklamacja z tytułu niezgodności
  • Odpowiedz
pcela
pcela 17.02.2026, 21:25:10 via Android
  • 0
@elokwentny-leon
Najlepiej napisz na serwis@goodram.com
W treści opisz problem, a w załączniku dodaj dowód zakupu i zdjęcia obu stron produktu. Jak twój dysk miał na końcu modelu literę X, do wymiana gwarancyjna odbywa bez odsyłania starego produktu, wyłącznie na podstawie zdjęć. W przypadku innych modeli jest to uznaniowe.
  • Odpowiedz
pcela
pcela 17.02.2026, 21:48:51 via Android
  • 0
@elokwentny-leon:
Na Allegro masz być zadowolony. Nawet jakbyś go sam rozwalił, to Allegro upomniałoby sprzedawcę. To przecież to że kupujący samemu popsuł przedmiot to wina sprzedawcy.

A poza tym formalnie Allegro nie ma prawa upominać sprzedawcy. Póki co Allegro nie jest sądem i nie ma prawa niczego nakazać stronom. Oni mają pomóc się wam dogadać, taka jest ich rola.

A co do niezgodności z umową to ty jako kupujący wybierasz czy
  • Odpowiedz
a7c8
a7c8
17.02.2026, 19:00:56
  • 0
Próbuję zwrócić paczkę z #allegro, ale nie w paczkomacie, z którego odebrałem i coś się nie da. Coś się zmieniło przez te parę lat i trzeba w tym samym teraz nadać zwrot? #inpost Numer sprawdzany kilkukrotnie i zeskanowany też QR code - cały czas paczkomat nie wie o co chodzi #kiciochpyta
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 17.02.2026, 19:29:46 via Android
  • 0
@misiopysio:
Paczkomaty są zawsze Inpostu, nie ma od tego żadnych wyjątków. To nazwa własna urządzeń paczkowych Inpostu, a nie określenie potoczne.
Natomiast automaty paczkowe Allegro nazywają się OneBox.
  • Odpowiedz
micah-white
micah-white
micah-white
17.02.2026, 17:24:48
  • 0
Ehhh kupiłem coś na Allegro z oferty, w której nie było dostawy do Paczkomatu, jedynie kurier (DHL). No nic - pomyślałem - popracuję dzisiaj z domu, to sobie bez problemu odbiorę paczkę. Zapomniałem jednak, że w takiej sytuacji staję się poniekąd zakładnikiem, bo nie wiem, czy kurier pojawi się o 10, czy o 20. Napisałem do niego SMSa z pytaniem, o której się można go spodziewać. Odpisał: 13-14. Jest po 18 xD
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 17.02.2026, 19:19:34 via Android
  • 0
@micah-white:
Allegro Delivery to inna firma kurierska niż DHL eCommerce, choć w twoim przypadku przesyłkę doręcza kurier z DHL eCommerce. Dlatego nie widać jej w apce Mój DHL i nie można jej przekierować do punktu (bo dla DHL eCommerce, jest to przesyłka obca, oni nie są jej przewoźnikiem).
  • Odpowiedz
mccloud
mccloud
mccloud
13.02.2026, 19:44:57
  • 0
xD

#pocztapolska dostarczyła do mnie ZPO. W tym tyg mnie nie było więc w najlepszym przypadku 9 lutego przyszła do mnie zwrotka... do listu odebranego 8.12.2025.
O ilości zwrotek która do mnie nie dotarła już nie wspomne.

Dobrze,że jest envelo - i tam są potwierdzenia.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 13.02.2026, 20:32:54 via Android
  • 1
@mccloud:
Zwrotki do listów poleconych mają jeden z najniższych priorytetów obsługi.

A jeżeli chodzi o Envelo, to tu trzeba uważać. Envelo to osobna spółka (Poczta Polska Usługi Cyfrowe) i ich potwierdzenie nadania, nie ma takiej mocy jak to wystawione przez Pocztę Polską.
  • Odpowiedz
pcela
pcela 15.02.2026, 01:43:18 via Android
  • 1
@mccloud:
Bo tak mówi ustawa. Zgodnie z prawem moc dokumenty urzędowego, ma potwierdzenie nadania przesyłki poleconej, wystawione przez operatora wyznaczonego, a tym jest obecnie Poczta Polska. Envelo jest tak naprawdę oddzielną firmą, która ma umowę z PP na nadawanie przesyłek.
Do dla przesyłek NeoList i NeoPaczka, nadawcą przesyłki formalnie jest PPUC, a nie ty (adres jest ten, jaki podałeś). To idzie na umowie PPUC z PP i dlatego oni są formalnie nadawcą.
Na
  • Odpowiedz
Damianowski
Damianowski
11.02.2026, 18:35:48
  • 0
Jakiego kuriera polecacie do dużych wysyłek? do 50cm x 160cm x 10cm ? Ok. 8-10kg.
Ogólnie jedną wysyłką będą szły po 2-4 takie paczki do klienta.

Który kurier najtaniej wychodzi? I ogólnie kogo polecacie?

#kurier #kurierzy #firma #produkcja
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 12.02.2026, 18:57:55 via Android
  • 0
@Damianowski:
A dasz radę to tak spakować, aby najdłuższy bok miał nie więcej niż 150 cm (a lepiej mniej niż 120 cm.
  • Odpowiedz
pcela
pcela 13.02.2026, 22:45:29 via Android
  • 1
@Damianowski:
To niestety jako paczkę kurierską tego nie nadasz. Maksymalna długość najdłużego boku paczki wynosi 150 cm i jest to limit ustawowy. Powyżej to już indywidualne umowy i stosuje się do przesyłki prawo przewozowe, a nie pocztowe.

Bezpośrednio tylko GLS pozwala nadać przesyłkę o długości do 200 cm. Można też spróbować przez pośrednika typu furgonetka czy sendit. Ale bez względu na to czy nadasz bezpośrednio, czy przez brokera, to do
  • Odpowiedz
pcela
pcela 15.02.2026, 01:26:46 via Android
  • 1
@Damianowski:
Spróbuj na furgonetka.pl, sedit.pl lub apaczka.pl (apaczka jest dla firm, ale umowy nie wymagają, ten sam właściel co sendit.pl).
  • Odpowiedz

1161

Upadek Poczty Polskiej na Podhalu

Upadek Poczty Polskiej na Podhalu

Kierownictwo pozbyło się starych pracowników bo za dużo zarabiali, by zatrudnić nowych na śmieciówkach, ale nikt się nie zgłosił. W efekcie nie ma komu dostarczać listów.

wicehrabia_julian
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 12.02.2026, 08:27:54
  • 244
  • #
    pocztapolska
  • #
    inpost
  • #
    zakopane
  • #
    polska
  • #
    heheszki
  • #
    afera
pcela
pcela 13.02.2026, 13:13:20 via Android
  • 0
@TwojaStaraTanczyMambe:
Bank Pocztowy to spółka wspólna z PKO BP. Natomiast jeżeli chodzi o ubezpieczenia, to spółkę TUW Pocztowe, została decyzją ministra Sasina przekazana do KRUS-u. Poczta Polska za utartę jedenej ze swoich spółek zależnych, nie otrzymała ani grosza.
adasteBatory
adasteBatory
10.02.2026, 15:27:12
  • 0
Czy dwie literówki w paragonie fiskalnym to próba oszukania skarbowego?
Pierwsza to RAĘAŁ zamiast RAFAŁ.
Jak to działa?

#urzadskarbowy #dzialalnoscgospodarcza
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 12.02.2026, 20:03:04 via Android
  • 0
@adasteBatory:

Nie, ale jak najszybciej to popraw w ustawieniach nagłówka, aby nie powtarzać dalej tego błędu.
Jak zmienić nagłówek znajdziesz w instrukcji obsługi kasy. W przypadku drukarki potrzebny jest odpowiedni program (zazwyczaj są one na stronie producenta danej drukarki fiskalnej).
Co ważne nie ma obowiązku wzywać serwis do zmiany nagłówka, użytkownik może to zrobić samodzielnie.
  • Odpowiedz
szajabusa1337
szajabusa1337
szajabusa1337
11.02.2026, 18:49:33
  • 0
#kurier w dhl istnieje coś takiego jak infolinia i pomoc konsultanta? bo to jest niepoważne....
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 12.02.2026, 18:55:09 via Android
  • 0
@szajabusa1337:
Chodzi o infolinię firmy:
DHL (oni nie mają nic wspólnego z paczkami i kurierami)
DHL eCommerce
DHL Expres
DHL
  • Odpowiedz

1231

InPost przejęty przez Fedex

InPost przejęty przez Fedex

"Konsorcjum złożone z firm: Advent Investment, A&R Investments Ltd., FedEx Corporation oraz PPF Group zawarły porozumienie w sprawie oferty nabycia wszystkich akcji InPost S.A. po cenie 15,60 EUR za akcję"

o__0
z
x.com
dodany: 09.02.2026, 07:23:56
  • 498
  • #
    inpost
  • #
    paczkomaty
  • #
    kurier
  • #
    biznes
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
pcela
pcela 10.02.2026, 21:22:20 via Android
  • 0
@fonderal:
Te 18% od Allegro dotyczy tylko przesyłek opłaconych przez Allegro (np tych Smartowych czy z Allegro Lokalnie). Normalnie nadawca płaci za przesyłkę bezpośrednio Inpostowi po cenach wynegocjowanych przez Allegro.
pcela
pcela 10.02.2026, 21:30:25 via Android
  • 0
@FrasierCrane:
Łysy na te 12,5% udziałów nie bezpośrednio, a przez spółkę zarejestrowaną na Cyprze.
No i trzeba uwzględnić zarówno Inpost jak i Integera (ma on udziały w obu spółkach, a te są ze sobą ściśle powiązane, Integer to spółka matka Inpostu).
pcela
pcela 10.02.2026, 21:38:40 via Android
  • 0
@Cozwykopem:
Awizomaty zostały przekształcone w Paczkomaty. Można je poznać literach ML na końcu kodu maszyny.
Tu masz przykład dawnego Awizomatu https://inpost.pl/paczkomat-poznan-poz09ml-boleslawa-smialego-paczkomaty-wielkopolskie
pcela
pcela 10.02.2026, 21:58:50 via Android
  • 0
@winsxspl:
Możesz sobie uznawać Paczkomat za nazwę genetyczną, ale prawnie jest to nazwa własna urządzeń paczkowych Inpostu. Nazwa Paczkomat jest zastrzeżona w Urzędzie Patentowym RP i od lat Poczta Polska walczy w sądzie o uznanie nazwy paczkomat za określenie potoczne. Póki co Sąd Najwyższy uznał, że nie jest to nazwa powszechna, tylko nazwa własna.

A nazwą genetyczną jest "automat paczkowy" lub APM.

A jeżeli chodzi o nazwy
pcela
pcela 10.02.2026, 22:17:11 via Android
  • 0
@dohjflosadhf9238749802dsfsdf:
Wbrew nazwie Orlen Paczka wcale nie należała do Orlenu. Najpierw była to nazwa usługi świadczonej przez Ruch SA. Obecnie usługa Orlen Paczka została przeniesiona do spółki Orlen Paczka. Wydzielenie Orlen Paczki do osobnej spółki nastąpiło 2.01.2025, a od 27.05.2025 Orlen Paczka została przejęta przez Orlen SA (do czasu była własnością Ruch SA).
Dayvid
Dayvid
10.02.2026, 17:39:46
  • 0
ojej, kurier nie dzwonił, zostawił awizo i jeszcze nie przybił pieczątki, że nie ma sensu stać dzisiaj 40 minut w kolejce żeby odebrać paczkę bo dopiero jutro będzie do odbioru? Przykro nam, niepotrzebnie pan stał, pozdro bo zamykamy okienko

#zalesie #pocztapolska
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 10.02.2026, 18:53:29 via Android
  • 0
@Dayvid:
Bo kurier nie ma obowiązku dzwonić przed doręczeniem przesyłki. Wyjątkiem jest jak nadawca wykupił usługę preawizacji, ale tak to chyba tylko DHL eCommerce ma w ofercie.
  • Odpowiedz
pcela
pcela 10.02.2026, 19:33:53 via Android
  • 0
@Dayvid:
Wszędzie. Telefon przed doręczeniem to tylko i wyłącznie dobra wola kuriera (nie dotyczy to wykupionej usługi wcześniejszego umówienie doręczenia, czyli preawizacji).

A jeżeli chodzi o samo awizo to powinna być na nim informacja, kiedy będzie można odebrać przesyłkę.
  • Odpowiedz
prostymirek
prostymirek
09.02.2026, 11:21:49
  • 3
Teraz chyba lepiej zamawiać przez DHL Box, przynajmniej kapitał zostanie w Europie, a nie wypłynie Inpostem do hamburgerowni? Ewentualnie Orlen paczka, jeśli komuś odpowiadają punktu odbioru, bo w mojej okolicy z tym słabo

#inpost #kurier #zakupy
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 09.02.2026, 20:23:14 via Android
  • 0
@PrestoX:
Tylko że DPD to państwowa francuska firma. Właścielem GeoPost (tak się globalnie nazwa DPD) jest francuska państwowa poczta.
  • Odpowiedz
pcela
pcela 10.02.2026, 18:28:29 via Android
  • 0
@FrasierCrane:
Akurat niemiecka poczta nie jest właścicielem DHL. To jedno i to samo (DHL to marka handlowa Deutsche Postu).
  • Odpowiedz
kobiaszu
kobiaszu
09.02.2026, 22:21:25
  • 4
No I c--j to od teraz wszystkie przesyłki z allegro Orlen albo allegro paczką. Nie ma co wspierać amerykańskiego kapitału

#inpost #allegro
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pcela
pcela 10.02.2026, 10:33:41 via Android
  • 1
@kobiaszu:
Akurat Allegro od dawna nie jest polskie. Główna siedziba Allegro znajduje się obecnie w Luksemburgu.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 21
  • Strona 1 z 21
  • >

Piotr Chrzanowski

  • Mangozjeb ze Szczytna na Mazurach. Twórca drugiego pod względem długości istnienia kanału na YT z AMV-kami, dostępnego pod adresem https://www.a-m-v.pl. Moja lista na MAL http://myanimelist.net/animelist/pcela - w razie pytań pisać na pw. Lista "wydanych" anime https://anidb.net/g14748
  • Włochy, Warszawa, Mazowieckie, Polska
  • https://www.a-m-v.pl
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 22.09.2022

    Komentator
  • Ekshibicjonista
    od 08.08.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 12.05.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 16.09.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 17.10.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking