Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko248
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Amon-Ra

Amon-Ra

Dołączył 8 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 12634
  • Znaleziska 11474
  • Mikroblog 1160
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 13

43

Kolejna 1-liniowa paczka npm namieszała w ekosystemie JavaScript

Kolejna 1-liniowa paczka npm namieszała w ekosystemie JavaScript

Funkcja sprawdza czy podany argument jest typu Promise. Jeden bug unieruchomił ponad 3 miliony zależnych repo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Amon-Ra
z
reddit.com
dodany: 26.04.2020, 10:27:07
  • 14
  • #
    technologia
  • #
    programowanie
  • #
    javascript
  • #
    frontend
  • #
    nodejs
  • #
    npm
Amon-Ra
Amon-Ra
Autor
26.04.2020, 12:54:13
  • 17
@Marmite: Zgadza się. Za daleko to zaszło już, np. paczka sprawdzająca czy liczba jest parzysta: link

2

10 poleceń Gita, które warto znać

10 poleceń Gita, które warto znać

Sprawdź, jak z pomocą Gita sprawdzić, usunąć lub uporządkować coś w swoim kodzie, poznaj sposoby na unikanie Vima i zaoszczędzenie czasu dzięki aliasom w bashu i konfiguracji edytora Git.

Bulldogjob
z
bulldogjob.pl
dodany: 24.04.2020, 13:00:31
  • 3
  • #
    technologia
  • #
    git
  • #
    programowanie
  • #
    naukaprogramowania
  • #
    informatyka
  • #
    nauka
Amon-Ra
Amon-Ra 24.04.2020, 17:16:28
  • 2
@stefan_pmp:
Amon-Ra - @stefan_pmp:

źródło: comment_1587748581rFo7pNgtDL3KuFZasFAZe0.jpg

Pobierz

8

Programiści COBOL pilnie poszukiwani przez bezrobocie spowodowane pandemią

Programiści COBOL pilnie poszukiwani przez bezrobocie spowodowane pandemią

Okazuje się, że ponad 50-letni język programowania ma się w amerykańskiej administracji (i nie tylko) całkiem nieźle.

TeamQuest
z
teamquest.pl
dodany: 09.04.2020, 11:22:26
  • 14
  • #
    retrocomputing
  • #
    komputery
  • #
    retro
  • #
    programowanie
  • #
    informatyka
  • #
    technologia
Amon-Ra
Amon-Ra 09.04.2020, 13:23:51
  • 1
Z polskich spółek zdaje się, że PKP działa dalej na COBOLu.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

5

Nest.js - następca frameworka Express.js | Seria filmów #bezZbędnegoGadania

Nest.js - następca frameworka Express.js | Seria filmów #bezZbędnegoGadania

Od kilku lat publikuję filmy dla programistów - bez zbędnego gadania. Obecnie rozwijam serię filmów na temat Nest.js - backendowego frameworka Nest.js, który zyskuje coraz większą, zasłużoną popularność. Have fun!

overment
z
youtube.com
dodany: 03.04.2020, 08:08:25
  • 11
  • #
    technologia
  • #
    programowanie
  • #
    naukaprogramowania
  • #
    webdev
  • #
    javascript
Amon-Ra
Amon-Ra 03.04.2020, 08:51:18
  • 0
JavaScript

backend

wybierz jedno ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Amon-Ra
Amon-Ra 03.04.2020, 10:25:47
  • 4
@anonim1133: Javascript to źle zaprojektowany język, pisany kilka dni na kolanie. Pełen nieścisłości, wybaczający wiele statycznych błędów i promujący sporo złych praktyk programistycznych. O ile na frontendzie nie jest to aż tak problematyczne, to po stronie backendu prędzej czy później trafisz na taki problem lub bug, którego rozwiązanie zajmie Ci wiele cennego czasu. Problemu, przed którym uchronią Cię języki silnie typowanie jak C#, Java lub dynamicznie, ale posiadające "normalne" typy
Amon-Ra
Amon-Ra 03.04.2020, 12:50:29
  • 0
@kuskoman: TypeScript to półśrodek - próba naprawy złych fundamentów. Zgadzam się, że z dwojga złego lepiej użyć TS. Jednak lekiem na to wszystko jest WebAssembly i projekt Blazor - niestety na razie w fazie developmentu.
Amon-Ra
Amon-Ra 03.04.2020, 14:29:02
  • 2
@sidhellfire:
-redundantny kod wynikowy,
-brak silnego typowania (duck typing),
-brak typu int (zamiast tego mamy nadal ogólny number).

Nie napisałem, że TypeScript jest nieudany, tylko, że jest półśrodkiem. Z tego względu, że jest transpilowany i kompatybilny na pewnych warstwach z js.
Amon-Ra
Amon-Ra 03.04.2020, 19:26:08
  • 0
@kuskoman:

-kod wynikowy jest często mniejszy od źródłowego (przy transpilacji na nowsze wersje es)

Właśnie tu mamy kolejny problem, mnogość standardów es i komaptybilność ze starszymi przeglądarki. Jak transpilujesz na jakiś nowszy standard, to ok, kod może być mniejszy.

-są już runtime, które nie wymagają

26

Warsztaty dla początkujących z jakości kodu #3: JavaScript

Warsztaty dla początkujących z jakości kodu #3: JavaScript

15:00 [Gynvael Coldwind]

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 26.03.2020, 13:36:05
  • 8
  • #
    polska
  • #
    javascript
  • #
    programowanie
  • #
    ciekawostki
  • #
    informatyka
Amon-Ra
Amon-Ra 27.03.2020, 23:45:11
  • -1
programowanie

javascript


Wybierz jedno ( ͡° ͜ʖ ͡°)

10

Apple poszukuje programistów Rust

Apple poszukuje programistów Rust

Język programowania Rust jest najprawdopodobniej jedynym obecnie nowoczesnym językiem zdolnym zastąpić C w zastosowaniach niskopoziomowych i wbudowanych albo dostrzegalnie zajmować tę samą niszę.

TeamQuest
z
teamquest.pl
dodany: 26.03.2020, 17:20:56
  • 9
  • #
    technologia
  • #
    rust
  • #
    programowanie
  • #
    programista15k
  • #
    naukaprogramowania
  • #
    pracait
Amon-Ra
Amon-Ra 27.03.2020, 23:27:31
  • 0
@slx2000: C i C++ to ponadczasowe języki. Mądrze zaprojektowane i rozwijane.
Amon-Ra
Amon-Ra 27.03.2020, 23:34:59
  • -1
Przepisywanie ogromnej bazy kodu na coś tak beznadziejnie zaprojektowanego i niespójnego jak rust to nic innego jak strata czasu i zasobów. Apple sie przejedzie na tym jak Microsoft, który finalnie nadal używa C++. Na przykład w ostatnim projekcie: WinUI.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

463

Warsztaty dla początkujących z jakości kodu C/C++

Warsztaty dla początkujących z jakości kodu C/C++

[Gynvael Coldwind]

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 24.03.2020, 14:01:46
  • 71
  • #
    polska
  • #
    programowanie
  • #
    cplusplus
  • #
    informatyka
  • #
    ciekawostki
  • #
    komputery
Amon-Ra
Amon-Ra 25.03.2020, 22:48:21
  • -2
@mich160: póki co ty sie zbłaźniłeś. MS nie przechodzi na ten g---o język. Przykład, ostatni projekt: WinUI - core napisany w C++
Amon-Ra
Amon-Ra 25.03.2020, 22:56:20
  • 1
@Voxen: klepanie w Pythonie i problem ze wskaźnikiami... może jeszcze JavaScript ( ͡° ͜ʖ ͡°) ? Kiepsko takie coś nazwać programowaniem.

455

Microsoft przepisuje niskopoziomowe komponenty Windowsa na język Rust

Microsoft przepisuje niskopoziomowe komponenty Windowsa na język Rust

Trudno uwierzyć, że kadencja Steve’a Ballmera zakończyła się raptem 5 lat temu.

TeamQuest
z
teamquest.pl
dodany: 09.11.2019, 13:58:38
  • 320
  • #
    programowanie
  • #
    naukaprogramowania
  • #
    programista15k
  • #
    rust
  • #
    microsoft
  • #
    windows
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 21:58:34
  • -2
@RETROWIRUS: Coś w tym jest. Odejście od C/C++ to obniżenie wymagań względem programistów czyli de facto obniżenie standardu kodu prędzej czy później.

@slx2000: dokładnie.

@secret_passenger: dlatego istotne jest, żeby zatrudniać fachowców, którzy wiedzą jak napisać dobry kod, który będzie potem uruchamiany na miliardach urządzeń - zwłaszcza niskopoziomowy, który jest kluczowy w działaniu systemu. Rust to zabaweczka, która nigdy nie zastąpi C/C++. Zaproponuj taki pomysł Torvaldsowi, żeby
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 22:11:54
  • -1
Marzenia kiepskich programistów... nic nie zastąpi w najbliższym czasie C/C++ w tak krytycznych programach jak sterowniki czy systemy operacyjne. Lepiej niech nauczą się prawidłowo zarządzać pamięcią i traktować te języki z szacunkiem... C i C++ są potężne i pozwalają na wiele, ale jak nie potrafisz zrozumieć skomplikowanej natury niskopoziomowego kodu, to nie powinieneś się za to zabierać. Rust to właśnie taka iluzja i pocieszenie dla kiepskich devów, którzy bardzo chcą pisać niskopoziomowy
  • 22
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 22:17:26
  • -2
@rexdexpl: Rust to kolejny niepotrzebny "gracz" wśród języków programowania. Rozsądnym supersetem C++ jest D, mało popularny, ma swój target, ale nigdy nie zgarnie kluczowego targetu C/C++. Podobnie Rust - więc wypociny tego oszołoma z Microsoftu, można całkowicie olać. Swoją drogą firma obrała bardzo dziwny kurs po odejściu Ballmera. To już nie ten Microsoft co kiedyś. Szkoda.
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 22:18:44
  • -2
@garfyld: Minus zdecydowanie, bo kod będzie wolniejszy w skali micro, a pisać go będą kiepscy programiści, bo Rust zakłada, że programista jest idiotą lub amatorem, dlatego robi za niego takie rzeczy jak zarządzanie pamięcią.
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 22:48:06
  • 0
@dzikrk: GNU/Linux przy instalacji niektórych modułów kernela, które są buildowane podczas bootowania (kmod/akmods) systemu też wymaga restartu.
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 22:51:07
  • 0
@milo1000: Wayland ma problemy z kartami NVIDIA, więc nie brałbym go pod uwagę jako zamiennik X11, skoro tak podstawowa rzecz jak kompatybilność jest słaba.
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 23:21:52
  • 0
skąd taka pewność?


@DK13: Ingerencja kompilatora i automatyzacja pewnych czynności zawsze będzie mniej efektywna niż kod napisany przez dobrego fachowca. Analogicznie, kod napisanym w Assemblerze w pewnym przypadkach będzie bardziej wydajny w skali micro niż ten napisany przykładowo w C/C++ przy ingerencji kompilatora.

zarządzanie pamięcią jest podobne jak w C++, z tym, że poprawność jest sprawdzana w czasie kompilacji

@DK13: No właśnie... "podobne", w skali micro, podobny znaczy
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 23:29:33
  • 0
@DK13: Sprawdziłem, jest tam mowa o umożliwieniu pisania driverów w ruście na linuxa. Tyle, że to prywatne zdanie Grega Kroah-Hartmana, a nie Linusa Torvaldsa. Jest to zupełnie niepotrzebna komplikacja kernela, który i tak rozrósł się już do sporych rozmiarów/
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 23:39:51
  • 0
@rexdexpl: Zgadza się, i niepokojące jest to, że Microsoft i inne korporacje zabierają sie za GNU/Linuxa. Paradoksalnie, polityka Ballmera, czyli słynne "Linux is cancer" była lepsza, bo w jakiś sposób polaryzowała świat IT, z jednej strony miałeś Windows z drugiej GNU/Linux i pozostali gracze Macintosh, Solaris itp. Konkurencja powodowała taki zimno-wojenny wyścig technologi. A spójrz co jest teraz - Microsoft adaptuje GNU/Linuxa - Windows Linux Subsystem, Azure. .NET Core, Satya
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 23:42:33
  • 0
@DK13: Jakich korzyści? Tylko nie mów proszę o przyciąganiu nowych "developerów" chętnych pisać drivery, bo to będzie tragedia. Kernel dzięki temu jeszcze żyje, że Torvalds rządzi twardą ręką i nie jest beginners-friendly.
Amon-Ra
Amon-Ra 10.11.2019, 23:53:01
  • 0
@DK13: No ok, ale co go wywyższa ponad inne, często dojrzałe już języki jak np. D, żeby stał się standardem?
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 00:03:50
  • 0
@rexdexpl: Czyli projekt niestety przedłożył przyjętą konwencję ponad pragmatyzm. Skutki sztywnej, korporacyjnej polityki.
Gdzieś nawet czytałem artykuł, że głównym problemem w MS, był/jest brak komunikacji i współpracy między działami. Często nawet rywalizacje. Przez to niektóre naprawdę ciekawe i przyszłościowe projekty lądowały w koszu.
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 09:23:47
  • 0
@DK13: W C++ są od tego narzędzia - static code analysis, które robią dokładnie to samo co kompilator rusta. I w praktyce są standardem używanym przy maintaineowaniu dużych projektów. W każdym razie dla mnie to, że są opcjonalne są przewagą, bo nie musisz ich używać jeśli nie chcesz. Z kolei memory safety w ruście jest wbudowany semantycznie w sam język, więc nie masz teoretycznie możliwości wyłączenia tego - ok, możesz
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 09:34:24
  • -3
@DK13: To samo można osiągnać wymagając lepszej jakości kodu i testów - czyli ogarniętego deva. Wracamy do punktu wyjścia - ok, powiedzmy, że jest natywne wsparcie rusta w kernelu, można pisać drivery. Po X latach średni statystyczny developer nie będzie miał zielonego pojęcia o zarządzaniu pamięcią, bo wszystko to będzie za niego robił kompilator. Pojawi się problem z maintainowaniem kernela, zwłaszcza tych części, które nie są napisane w językach memory-safe.
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 09:58:47
  • 1
@Krolik: Poziom nauczania na polskich uczelniach przemilczę... ale fakt, jest taki beton, który nie widzi świata poza tym, którego się uczył x lat temu.

Nie zgodzę się, że C/C++ są językami na równi z Javą.
C/C++ to języki wysokiego poziomu w kontekście silnej abstrakcji logiki od platformy. W porównaniu do Assemblera, C/C++ są wysokopoziomowe. W zestawieniu z Javą czy C#, C/C++ to języki zarówno niskiego jak i wysokiego poziomu. Niskiego
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 15:36:22
  • -3
@Krolik: Jest abstrakcją o całkowicie odmiennej naturze. Kod C++ jest kompilowany do kodu maszynowego, a Java do kodu bajtowego który jest dopiero interpretowany na maszynie wirtualnej. W C++ masz większą kontrolę nad sprzętem pod tym względem, że możesz napisać cały system operacyjny albo bootloader, w Javie tego nie zrobisz. JVM jest osobną warstwą która izoluje Cię od sprzętu.
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 15:39:35
  • 0
@Krolik: Skoro NVIDIA nie potrafi napisać sterownika na Waylanda, to dlaczego Nouveau potrafi być w miare stabilny na X11 a na Wayland jest totalny crash ?
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 15:51:22
  • 0
@secret_passenger: Jakie raporty? Poproszę o link.
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 16:14:19
  • 0
@secret_passenger: Kwestia jakości kodu. Google nie ma takich problemów w takiej skali jak Microsoft. Co do samego problemu rozwiązaniem jest span w nadchodzącym C++20. Ciekaw jestem jakie jest zdanie pozostałego teamu, bo powyższy artykuł to zdanie jedynie 2 pracowników.
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 17:04:27
  • 0
jest jakaś podstawa do tego twierdzenia? jakieś internal info z Google? bo jeśli nie, to co piszesz to tylko gdybanie.


@secret_passenger: Jest. W tym przypadku brak takiego raportu i takich śmiesznych ogłoszeń, że firma myśli o przepisaniu kluczowych komponentów na inny, podobny język.

no właśnie... nadchodzącym. Rust nadszedł w
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 17:24:35
  • 0
@secret_passenger: Podziwiam Twój zapał i naiwność, że bierzesz udział w czymś rewolucyjnym. Szkoda (nie dla mnie), że i tak nic z tego nie będzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 17:36:13
  • 0
@Krolik: Nie nie jest, Ty nie masz pojęcia o czym mówisz. Kod Javy jest kompilowany do kodu bajtowego, a to że JVM go interpretuje to maszynowego to już inna bajka. Mylisz 2 różne mechanizmy kompilacji. Kod który napisze w C++ nie posiada pośredniego stanu jakim jest byte code - jest tłumaczony do kodu maszynowego.

@k_suchy: Polecam czytać ze zrozumieniem.
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 19:01:02
  • 0
@Krolik: Nie. To że kompilator tworzy kod pośredni to jest jego wewnętrzny proces. Wynikiem jest kod maszynowy, tyle. Java została zaprojektowana z naciskiem na wieloplatformowość, stąd kompilowanie do kodu bajtowego i dalej kompilacja (już nie będę używał słowa interpretacja w uproszczeniu, bo zaraz znowu zaczniesz płakać żebym doczytał o Javie ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) do maszynowego - to jest standardowe i chyba najczęściej używane podejście,
Amon-Ra
Amon-Ra 11.11.2019, 19:03:57
  • 0
@iddqd: Zgadza sie. Jest to jedna z cech, dzięki którym możemy odróżnić od siebie C/C++, C# i Jave. A to, że są inne mniej popularne metody kompilacji danego języka to już inna sprawa.
Amon-Ra
Amon-Ra 12.11.2019, 23:44:52
  • 0
@ZaoSan: Doprecyzuje niejasność - chodzi o zastąpienie/wyparcie C++ w targetach, w których ma to sens np desktop apps.
Amon-Ra
Amon-Ra 13.11.2019, 00:05:29
  • 0
@Krolik: Na przyklad cython.
Ma znaczenie, bo pozwala odróżnić od siebie w subtelny sposób języki w ujęciu ogólnym (pomijamy różne wariacje jak statyczny kompilator w Javie). Przy takim założeniu masz: C/C++ jako języki kompilowane do kodu binarnego, który wykonujesz bezpośrednio na maszynie oraz Jave kompilowaną do kodu bajtowego, który dalej jest wykonywany na maszynie wirtualnej. Maszyna wirtualna Javy jest dodatkową warstwą abstrakcji, której nie masz w przypadku C/C++.

Tak jeszcze
Amon-Ra
Amon-Ra 13.11.2019, 23:14:20
  • 0
@Krolik: Klasyczne: nie znam się, ale się wypowiem.
Nouveau jest niestabilny przez to, że jest tworzony przez reverse engineering, bo NVIDIA nie udostepnia zadnej specyfikacji. Szacunek bo to niewyobrażalnie ciężkie zadanie.

Poczekaj aż komitet ISO C++ wprowadzi pełne memory safety, wtedy ta twoja "rdza" pozostanie jedynie ciekawostką ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Amon-Ra
Amon-Ra 13.11.2019, 23:23:39
  • -1
@Krolik: Ty nie rozumiesz, a twoje chaotyczne i niekontekstowe wywody tylko to potwierdzają. Upierasz sie ze JVM jako pośrednia abstrakcja nie ma znaczenia dla programisty. Współczuje tym którzy uruchamiają program napisany przez takiego "programiste", który olewa fakt istnienia JVMa. Każdy piszacy program w C/C++ czy Javie powinien miec podstawową wiedzę i świadomość co się dzieje "pod spodem".

Wracając do wątku: Java i C/C++ nie są podobne w tym kontekście i
Amon-Ra
Amon-Ra 14.11.2019, 17:41:01
  • 0
@Krolik: Wklejanie randomowych tekstów znalezionych w necie nie jest sztuką - sztuką jest je zrozumieć.

Poza tym musisz być bardzo kiepskim programistą, bo nie umiesz czytać. Nigdzie nie napisałem, że programista może olać JVM. Napisałem że w obu językach, zarówno Java jak C++ pomiędzy kodem źródłowym a sprzętem jest warstwa abstrakcji. Oba języki są językami wysokiego poziomu. To czy tam jest JVM czy statyczna kompilacja to jest szczegół implementacyjny nie
Amon-Ra
Amon-Ra 14.11.2019, 18:01:58
  • 0
Pudrowanie świni nie zrobi z niej baletnicy tak samo jak doczepienie czterech desek do psa nie zrobi z niego ośmiornicy. C++ nie wprowadzi pełnego memory safety, bo oznaczałoby to zerwanie wstecznej kompatybilności, a na to nikt się nie zgodzi. Poza tym na razie to C++ nie ma nawet systemu typów generycznych na poziomie Javy, a co dopiero porównywać z Rust, Haskell czy Scala. Niech lepiej zrobią w końcu te moduły zapowiadane od
Amon-Ra
Amon-Ra 14.11.2019, 18:03:57
  • 0
@Krolik: Bardzo ciekawe... jakieś źródła? Może w ogóle zaraz stwierdzisz, że C++ to nisza na rynku ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Amon-Ra
Amon-Ra 14.11.2019, 18:17:22
  • 0
@Krolik: Nie zniże się do programowania w ruście, aż tak nisko nie upadłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gdzie ja napisałem o dowodzeniu braku błędów testami. Cytat.
Amon-Ra
Amon-Ra 14.11.2019, 22:39:34
  • 0
@Krolik: Wyrwane z kontekstu. Jak już sie wcinasz w dyskusje to czytaj całość.

MNIEJ podatności spowodowanych błędami obsługi pamięci

TO SAMO można osiągnać wymagając lepszej jakości kodu i testów


Odpowiadając na to zdanie, nie odnosilem sie nigdzie do całości ani żadnej gwarancji, którą usilnie starasz mi sie udowodnić.

426

Red Hat nawołuje FSF do przyjmowania członków różnorodnych rasowo i płciowo

Red Hat nawołuje FSF do przyjmowania członków różnorodnych rasowo i płciowo

Red Hat odejście Richarda Stallmana uznaje jako dobrą okazję na wprowadzenie różnorodności narodowej, rasowej i płciowej w zarządzie Free Software Foundation.

Quemasterekt
z
redhat.com
dodany: 21.09.2019, 11:06:19
  • 142
  • #
    linux
  • #
    gnu
  • #
    stallman
  • #
    redhat
  • #
    fsf
Amon-Ra
Amon-Ra 22.09.2019, 09:15:43
  • -2
@HomeArmy: I bardzo dobrze. Akurat Eicha wgl nie szkoda, wiecej szkodził niż zrobił pożytecznego (JavaScript - największa programistyczna pomyłka).

751

To koniec Richarda Stallmana. Polityczna poprawność nie oszczędziła twórcy GNU

To koniec Richarda Stallmana. Polityczna poprawność nie oszczędziła twórcy GNU

Ojciec chrzestny Open Source i twórca GNU odszedł z MIT, Free Software Foundation i Software Freedom Conservancy.

TeamQuest
z
teamquest.pl
dodany: 17.09.2019, 16:15:39
  • 142
  • #
    technologia
  • #
    linux
  • #
    poprawnoscpolityczna
  • #
    cenzura
  • #
    afera
  • #
    informatyka
Amon-Ra
Amon-Ra 18.09.2019, 16:59:41
  • 2
Ten artykuł to jakaś kpina. Nazywanie RMS ojcem chrzestnym Open Source - nieźle by się wkurzył. Dla niewtajemniczonych - Open Source to odłam Free Software, który nie zgadzał się ze wszystkimi postulatami.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

andrzej_kowal
andrzej_kowal
02.05.2019, 17:56:10
  • 0
W 2k19 PHP czy Node.js?

#programowanie #javascript #php #programista15k
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Amon-Ra
Amon-Ra 02.05.2019, 18:06:59
  • 6
@andrzej_kowal: bierz PHP, od 7.0 zdecydowanie na +, duże community, mnóstwo frameworków i generalnie sporo pracy na naszym rynku. Node.js to rak, nie idź w tym kierunku, jeśli chcesz być dobrym i cenionym programistą.
  • Odpowiedz
Amon-Ra
Amon-Ra 02.05.2019, 18:21:17
  • 10
@andrzej_kowal: Pisanie w javascript - nie ukrywajmy że to beznadziejny i "brzydki" język. Lepiej wybrać PHP, który od wersji 7 zaczyna nabierać dobrych praktych m.i. w kierunku statycznego typowania. Co do samego node.js, uważam, że to rak, ponieważ promuje złe praktyki m.i. nie podąża filozofią UNIX'a - czyli prostotą i skalarnością. W skrócie jeśli jesteś back-endem to nie konfigurujesz sobie serwera i środowiska czyli np. Apache HTTP na linuxie, to
  • Odpowiedz

963

Trzeba zrozumieć gest kierowcy który chciał spalić dzieci

Trzeba zrozumieć gest kierowcy który chciał spalić dzieci

Livia Turco, była lewicowa kilkukrotna minister i wieloletnia parlamentarzystka broni Ousseynou Sy, który próbował podpalić autokar z dziećmi. "Te fakty wywołują niepokój. Trzeba potępić ten czyn, ale musimy zrozumieć jego gest"

juzwos
z
senego.com
dodany: 22.03.2019, 19:29:23
  • 142
  • #
    europa
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
  • #
    wlochy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    japierdole
Amon-Ra
Amon-Ra 23.03.2019, 10:58:53
  • 0
Ciekawe czy jakby ją próbował podpalić albo jej bliskich, to też próbowała by zrozumieć jego "gest"...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Cheeseburgg
Cheeseburgg
21.03.2019, 22:44:06
  • 8
kochani, właściciel wynajmowanego przeze mnie mieszkania mówi, że albo kupuję za gotówkę, albo mam w---------ć
od lat hoduję kuce i mam szczerą nadzieję, że w ramach wdzięczności i z ludzkiej przyzwoitości, kupią mi to mieszkanie
bo chyba nie chcecie, żebym po prostu się wyniósł do innego mieszkania? jak zwierze???
proszę o przelewy i pozdrawiam
michalkiewicz
#bekazprawakow
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Amon-Ra
Amon-Ra 22.03.2019, 19:49:28
  • 0
@Cheeseburgg: Tak się kończy 1000 prawicowych urojeń 70-letniego dziadka, potem zostaje już tylko "daj" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Amon-Ra - @Cheeseburgg: Tak się kończy 1000 prawicowych urojeń 70-letniego dziadka, p...

źródło: comment_SfdvucFdYPChPqNjZwWfAUsu21T0atiX.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Wiggum89
Wiggum89
22.03.2019, 17:57:23
  • 73
Taki wolnorynkowiec, który każdy program socjalny nazywa "socjalizmem" i beneficjentów nazywa "nierobami" i "żebrakami" - sam teraz żebrze
KW .Art. 58.§1. "Kto, mając środki egzystencji lub będąc zdolny do pracy, żebrze w miejscu publicznym, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1 500 złotych albo karze nagany" a"internet jest miejscem publicznym w rozumieniu art. 141 k.w."SN IV KK 296/17.
#bekazprawakow #bekazpisu #hipokryzja #neuropa
Wiggum89 - Taki wolnorynkowiec, który każdy program socjalny nazywa "socjalizmem" i b...

źródło: comment_YhGeuydVTTvXvBm2byQx60WmTvivg4YZ.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Amon-Ra
Amon-Ra 22.03.2019, 18:07:32
  • 23
@Wiggum89: Dej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Amon-Ra - @Wiggum89: Dej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: comment_beVxp9TQY4jEfYoD47soNDTN40Nr5UM0.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

1332

Stanisław Michalkiewicz - apel do widzów o pomoc...

Stanisław Michalkiewicz - apel do widzów o pomoc...

Stanisław Michalkiewicz - apel do widzów o wsparcie Pana Stanisława - chcą go natychmiast wyeksmitować z mieszkania, w którym od lat mieszka ! Potrzebny chyba wykop efekt i mała pomoc przy lepszej organizacji tej zbiórki.

Gosc321
z
youtube.com
dodany: 21.03.2019, 13:40:19
  • 819
  • #
    polityka
  • #
    michalkiewicz
  • #
    jkm
  • #
    konfederacja
  • #
    wykopefekt
  • #
    pomagajzwykopem
Amon-Ra
Amon-Ra 21.03.2019, 20:07:17
  • -1
@Metzger3: Tak, twój idol żebrze. Koniec dyskusji, rozejść sie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Amon-Ra
Amon-Ra 21.03.2019, 20:30:22
  • -1
Nazywanie publicystyką wysrywy tego idola prawactwa to jednak "lekka" przesada ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Karma wraca :D
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Amon-Ra
Amon-Ra 21.03.2019, 20:34:25
  • -1
@zino: Oh prawie sie wzruszyłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Amon-Ra
Amon-Ra 22.03.2019, 17:13:35
  • 0
@infl4mes88: Profesjonalizmem bym tego nie nazwał, zwykłe żebry: "dej"
Amon-Ra
Amon-Ra 22.03.2019, 17:30:22
  • 2
@BeSmarter: No przecież Michalkiewicz to taki patostreamer, a widownia to ciężko chorzy ludzie z patologicznym zaburzeniem normalnego procesu myślowego. Z jednej strony mi ich nawet szkoda, ale z drugiej storny, niech doi frajerów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Amon-Ra
Amon-Ra 22.03.2019, 17:40:35
  • 0
@amarillos: Edukowanie? Nie kalaj wiedzy tym szambem, które ten cham przekazuje. Bardziej by tu pasowało tresowanie zagubionych ludzi, którzy usilnie próbują (z fatalnym skutkiem) znaleźć sobie autorytet w życiu.
Amon-Ra
Amon-Ra 22.03.2019, 17:49:57
  • -7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Amon-Ra
Amon-Ra 22.03.2019, 17:51:36
  • -5
@pisargh: Dej, dej, dej... nie odmawiaj dej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Amon-Ra - @pisargh: Dej, dej, dej... nie odmawiaj dej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: comment_62w0XlsyO8BL7yXlog1o9dAMHDlAn7tz.jpg

Pobierz
Amon-Ra
Amon-Ra 22.03.2019, 17:57:55
  • 0
@marban: Tak tak, poradzi mu żeby zaczął sprzedwać paróweczki :) po czym dorzuci że tak działa wolny rynek ( ͡° ͜ʖ ͡°)

492

Lista grzechów erotycznych dzieci pierwszokomunijnych

Lista grzechów erotycznych dzieci pierwszokomunijnych

Stare, ale jare... Specjalnie przygotowaną książeczkę wręcza się 9-latkowi przed pierwszą spowiedzią- tak właśnie się stało w jednej ...

Twardovsky
z
uuniv.blogspot.com
dodany: 21.03.2019, 04:57:03
  • 281
  • #
    polska
  • #
    antyklerykalizm
  • #
    kosciol
  • #
    katolicyzm
  • #
    humorobrazkowy
  • #
    humor
Amon-Ra
Amon-Ra 21.03.2019, 20:39:52
  • 3
Obrzydliwy katoliban. Normalnie brawa dla rodziców, którzy każą swoim dzieciom opowiadać obcym facetom w sutannach co robiły ze swoim ciałem. Jprdl...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dididoox
dididoox
dididoox
17.12.2018, 22:38:14
  • 8
PARSKŁEM XD
#danielmagical #patostreamy
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Amon-Ra
Amon-Ra 18.12.2018, 21:42:32
  • 0
@dididoox: ma ktos linka do tego złota ?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 2 z 6
  • >
  • All my .exes live in C:/Program Files, and C:/Program Files is a place I'd dearly love to be, but all my .exes live in C:/Program Files... That's why I store my files in /usr/bin...

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.03.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 31.10.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl