Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko193
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Absurd_69_
Absurd_69_

Absurd_69_

Dołączył 3 lata i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1944
  • Znaleziska 345
  • Mikroblog 1599
  • Obserwujący 21
  • Obserwowane 12

1161

Doda nasłała Gangsterów na byłego. W nagrodę bryluje na okładce.

Doda nasłała Gangsterów na byłego. W nagrodę bryluje na okładce.

Magazyn GLAMOUR honoruje znaną przestępczynię okładką swojego magazynu. Styl i elegancja!

ivan777
z
rp.pl
dodany: 24.01.2025, 13:58:13
  • 120
  • #
    doda
  • #
    media
  • #
    celebrytki
  • #
    muzyka
  • #
    afera
  • #
    pieklomezczyzn
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 24.01.2025, 16:55:53 via Wykop
  • 2
@kt13: Skąd takie info, że sąd miał tylko poszlaki? Poza tym "poszlaka" jest także dowodem, wbrew temu co piszesz. Zamknięty łańcuch poszlak pozwala na wnioskowanie o fakcie głównym i doprowadzić do skazania.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 25.01.2025, 02:49:41 via Wykop
  • 1
@xobu: Ależ oczywiście nie masz racji. Zamknięty łańcuch poszlak ma miejsce tylko wówczas, gdy "każda z poszlak, stanowiąca ogniwo tego łańcucha, ustalona jest w sposób niewątpliwy, z wyłączeniem odmiennego jej rozumienia". W Polsce procesy poszlakowe to zapewne promil wszystkich spraw. Swoją drogą, już widzę Twoją reakcję, gdybyś miał szereg poszlak wskazujących na to, że X zabił Y, a sąd by uniewinnił : ).
PS w Polsce ani prokuratorzy, ani sędziowie
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 25.01.2025, 03:28:10 via Wykop
  • 2
@xobu:

No to źle widzisz

No przecież Twoja wypowiedź oddała sedno bezrefleksyjnego uznawania, że wywodzenie istnienia faktu głównego z zamkniętego łańcucha poszlak = absurd, no bo wiadomo - sądy i prokuratorzy chcą tylko uwalić ludzi.

Ehe xD Znajomy prokurator umorzył jedną głupią sprawę morderstwa, a afera była na cały kraj. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wychodzi na to, że lepiej uwalić niewinnego niż później

307

Jest areszt dla mężczyzny podejrzanego o znęcanie się nad 5-latką

Pokaż treści 18+

Jest areszt dla mężczyzny podejrzanego o znęcanie się nad 5-latką

Sąd Rejonowy w Gnieźnie w Wielkopolsce aresztował w piątek 39-latka podejrzanego o znęcanie się nad pięciolatką. Wcześniej ojczym dziewczynki oraz matka dziecka usłyszeli zarzuty znęcania się i uszkodzenia ciała.

Kolekcjoner_dusz
z
rmf24.pl
dodany: 24.01.2025, 11:20:57
  • 59
  • #
    prawo
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    wielkopolska
  • #
    dzieci
  • #
    gniezno
  • #
    patologiazewsi
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 25.01.2025, 00:06:15 via Wykop
  • -2
@sloniasek: Żyjemy w XXI wieku, a nie w czasach średniowiecza. Człowiek odpowiada za czyn, którego się dopuścił. Chłop znęcał się nad dziewczynką. Jakkolwiek znęcanie się jest zawsze obrzydliwym zachowaniem to nie można stawiać znaku równości pomiędzy znęcaniem się a np. zabójstwem, za które grozi kara dożywotniego pozbawienia wolności.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 25.01.2025, 00:07:01 via Wykop
  • -1
@Fichtner: Rozprawy są jawne, możesz iść i nagrywać ; ).
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 25.01.2025, 00:20:47 via Wykop
  • -1
@Fichtner: Ci z kanałów kryminalnych robią odtwórczą robotę, nie podejrzewałbym ich o własną aktywność. Tak czy siak, nawet gdyby taki dziennikarz nagrał obraz i dźwięk z rozprawy to musiałby to zanonimizować tak, by nie ujawniać danych osobowych oskarżonego, któremu przysługuje domniemanie niewinności. Więc jeśli Ci chodziło o możliwość publicznego linczu zidentyfikowanej osoby - nie wchodzi to w rachubę.
mirko_anonim
mirko_anonim
24.01.2025, 00:15:07
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Zna się ktoś tu na #prokuratura ?
Jeden babie pierdołowatą krzywdę zrobiłem(Nawet udowodnić tego sie nie da), policja olała ją to jej znajomej znajomy dochodzeniowiec powiedział, żeby zgłosiła do prokuratury. Tak zrobiła, widziałem pismo z czerwona pieczątkę "Brak śladów przestępstwa" czy coś takiego.
To się gdzieś zapisuje w mojej historii na bagietach/prokuraturze?
#policja #prawo #adwokat

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 24.01.2025, 23:38:58 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: Wątpię, że dochodzeniowiec powiedział, żeby zgłosiła to do prokuratury, bo to absolutnie nie ma sensu xD. Prokuratura pierdołowate sprawy (czyli 99% w skali kraju) nadzoruje, a nie prowadzi. A kto prowadzi? No Policja prowadzi głównie - dochodzeniowce. Wszystkie decyzje o umorzeniu postępowania (poza umorzeniami rejestrowymi) przechodzą przez ręcę prokuratorów, którzy je zatwierdzają, bądź nie.
Natomiast odpowiadając na Twoje pytanie - nie widniejesz w żadnych rejestrach, które powodowałyby dla Ciebie
  • Odpowiedz
MateMizu
MateMizu
23.01.2025, 19:36:54
  • 2409
Jeśli kiedykolwiek uważałeś się za przegrywa to pomyśl o Danielu B., białym rycerzu, który będąc zwykłym przechodniem postanowił pomóc kobiecie z mercedesa, która zaatakowała taksówkarza. Nie znając sytuacji podczas wyjścia "po bułki":
Włamał się do taksówki forsując jej zabezpieczenia, uszkodził ją, pobił wraz z przydupasem karyny taksówkarza, mało tego groził jego zabójstwem, a do tego dokonał rozboju kradnąc kluczyki auta. A to wszystko na polecenie obcej karyny będąc jedynie przechodniem xD.

Dopiero
MateMizu - Jeśli kiedykolwiek uważałeś się za przegrywa to pomyśl o Danielu B., biały...

źródło: dzban xD

Pobierz
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.01.2025, 20:44:09 via Wykop
  • 14
@mateusz-bogacki: Dojadą, zresztą jeden już się zgłosił z mecenasem ; ). Ja bym tam się zastanowił jeszcze nad przyklejeniem babce czegoś, jeśli prokurator postawi 158 § 1 k.k.
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.01.2025, 21:56:20 via Wykop
  • 12
@julia-kuterska: Sprawstwo kierowniecze ma - skrótowo ujmując - miejsce, gdy sprawca panuje "nad czynem", czyli od niego zależy kiedy zacznie się akcja, kiedy skończy, jak ma przebiegać (coś jak Profesor z Domu z papieru ;) ). Tutaj absolutnie czegoś takiego nie było. Chłopy jak zwierzęta nie pohamowały swoich emocji wśród kobiety, chciały zaimponować i mamy efekt jaki mamy. Dziewczynie uważam, że dałoby się przybić udział w pobiciu (jeśli tam do
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.01.2025, 22:59:22 via Wykop
  • 2
@julia-kuterska: Oglądałaś/eś Ślepnąć od świateł? Możesz sobie tylko wyobrazić moją reakcję na to jak zaprezentowali zawód prokuratora (odebrałem to osobiście) + aktywnych tam policjantów ( ͡° ͜ʖ ͡°). Absolutnie wszystko co mogli zaprezentować błędnie - to zrobili. Dlatego cóż, fikcja fikcją, rzeczywistość rzeczywistością.
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 24.01.2025, 11:50:52 via Wykop
  • 2
@hodge2: Nie spodziewam się w prezentowaniu zawodu prokuratora czy policjanta wysokiej dokładności. No ale jeżeli czas antenowy dla serialowych policjantów i prokuratora wynosi może łącznie z 5 minut i przez te 5 minut wszystko, po prostu wszystko jest nie tak, no to już boli niemiłosiernie. : (
  • Odpowiedz
adreno420
adreno420
23.01.2025, 20:35:20
  • 2
Co sie staje z ludźmi którzy dzwonią po karetke i mowia ze chcą popełnić #s---------o ? Jak juz ratownicy przyjada to Wiem ze tam sie wybiera co powiedzieć im że albo nie chciało się popełnić albo się chciało i wtedy co dalej? Zjeżdża sie na tzw detencje?

#pogotowie #psychiatria #psychiatra #ssri #lekarz #psycholog #prawo
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.01.2025, 21:59:31 via Wykop
  • 0
@adreno420: Art. 23 ust. 1 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego - Osoba chora psychicznie może być przyjęta do szpitala psychiatrycznego bez zgody wymaganej w art. 22 tylko wtedy, gdy jej dotychczasowe zachowanie wskazuje na to, że z powodu tej choroby zagraża bezpośrednio własnemu życiu albo życiu lub zdrowiu innych osób. Lekarz najpierw musiałby Cię zdiagnozować czy jesteś chory psychicznie, bo to jest przesłanka do umieszczenia w szpitalu.
  • Odpowiedz

476

"Sąd w końcu wydał wyrok w sprawie Dody. Nie uwierzono w tłumaczenia gwiazdy."

"Sąd w końcu wydał wyrok w sprawie Dody. Nie uwierzono w tłumaczenia gwiazdy."

"Po ośmiu latach zakończył się proces, jaki Emil Haidar wytoczył Dodzie, jej byłemu mężowi Emilowi S. i kilku mężczyznom, którzy w grudniu 2016 r. zastraszali go i szantażowali. Sąd nie uwierzył w niewinność piosenkarki i tłumaczenia, że nic nie wiedziała o zastraszeniu byłego partnera"

paramedix
z
ludzie.fakt.pl
dodany: 22.01.2025, 17:59:54
  • 120
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    doda
  • #
    policja
  • #
    kryminalne
  • #
    pieklokobiet
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.01.2025, 14:22:43 via Wykop
  • 5
@ukradlem_ksiezyc: @PfefferWerfer: @mag_zbc:
Nie wiemy jak dokładnie wyglądała sprawa, ale z tego co widzę z opisu chodzi o czyn z art. 245 k.k. To przestępstwo jest wymierzono w dobro jakim jest wymiar sprawiedliwości, a ubocznie dotyczy pokrzywdzonego - dlatego wysoka grzywna. Ponadto, sam pokrzywdzony dostał 20 000 zł nawiązki. Nikt nie broni pokrzywdzonemu wytoczyć w pozostałym zakresie powództwa do sądu cywilnego o np. naruszenie dóbr osobistych.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.01.2025, 17:48:33 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer: Z jakiego powodu ktokolwiek miałby lubić przewlekłość postępowania? Jaki sędzia lubi mieć zawalony referat? Długi czas prowadzonych postępowań to problem systemowy, związany zarówno z procedurą (w którą wspisane są doręczenia dla stron, awiza, odraczanie rozpraw, gdy strona nie mogła się stawić i usprawiedliwiła swoją nieobecność - co również uczciwi, wspaniali obywatele wykorzystują niekoniecznie w godnym celu), jak i brakami kadrowymi.
Skoro jednak uważasz, że wszystkie postępowania prowadzone są przewlekle
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.01.2025, 19:20:12 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer:

Z takiego że skoro nic nie lobbują za reformą systemu to znaczy że się przyzwyczaili.

Po prostu jedno wielkie X D. Widać, że absolutnie nie masz pojęcia jak to funkcjonuje. Sędziowie czy prokuratorzy od lat zgłaszają problemy związane z ich pracą, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie wymiaru sprawiedliwości. Krótka lekcja ustroju - nasze państwo składa się z trzech władz - ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej. Władza sądownicza nie ma wpływu

491

Prokuratura "utajnia" akta w sprawie Grzegorza B.

Prokuratura "utajnia" akta w sprawie Grzegorza B.

Śledczy z wydziału wojskowego gdańskiej prokuratury odmówili dostępu do akt sprawy Grzegorza B., - tak rodzą się teorie spiskowe.

-Propublicobono
z
trojmiasto.pl
dodany: 20.01.2025, 08:51:58
  • 51
  • #
    gdynia
  • #
    polska
  • #
    przestepczosc
  • #
    mordercy
  • #
    wojsko
  • #
    niewyjasnione
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 20.01.2025, 21:27:35 via Wykop
  • 9
Teorie spiskowe rodzą się jak zawsze - z niewiedzy. Po pierwsze prokuratura "nie utajniła akt" - one są z zasady niejawne. Akta postępowania przygotowawczego (czyli te, którymi dysponuje prokurator, a nie sąd) nie mają waloru jawności. Oczywiście prokurator może wyrazić zgodę na dostęp do akt innym podmiotom niż strony, ale tylko "w wyjątkowych wypadkach" - art. 156 § 5 k.p.k.
Nie dziwię się prokuratorowi, że nie udostępnił akt mediom. Sprawa ma taki
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 20.01.2025, 21:30:04 via Wykop
  • 0
@wladyslaw-konstantynowicz: Piękny pokaz wyobraźni. Jeśli masz jakiekolwiek dowody na swoje twierdzenia - podziel się z nimi i wtedy skutecznie zakwestionujesz pracę organów ścigania. Życie jest jednak najczęściej proste, a w służbach mundurowych zjawisko chorób psychicznych nie jest niczym nadzwyczajnym, zwłaszcza, że pomoc psychologiczna funkcjonuje w sposób mierny, o ile w ogóle.

1509

Zatrzymany w paź. 2024 Grek okazał się Gruzinem, do tego może być płatny zabójcą

Zatrzymany w paź. 2024 Grek okazał się Gruzinem, do tego może być płatny zabójcą

Mężczyzna z fałszywym greckim paszportem, zatrzymany w październiku 2024 r. z bronią w Warszawy, może być płatnym zabójcą działającym na zlecenie. W Gruzji był notowany w związku z przestępczością narkotykową. Ukraina szuka go za zabójstwo.

konto usunięte
z
rmf24.pl
dodany: 17.01.2025, 09:43:41
  • 136
  • #
    polska
  • #
    grecja
  • #
    gruzja
  • #
    ukraina
  • #
    kryminalne
  • #
    ciekawostki
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 17.01.2025, 22:31:45 via Wykop
  • -1
@WirujacaStupka: Tak, zakażmy więc w ogóle imigracji do Polski. Zapłacimy za to spadkiem PKB (a to nie tylko sucha liczba, to realne dramaty, obciążenia gospodarki), a w efekcie powrotem do głębokiej biedy i ponowną wysoką przestępczością.

3572

Zawiadomienie do prokuratury na okoliczność ostatnich wydarzeń

Zawiadomienie do prokuratury na okoliczność ostatnich wydarzeń

W związku z ostatnimi decyzjami Donalda Tuska i Andrzeja Dudy postanowiłem złożyć do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez te osoby.

Jan_Jasnieoswiecony
z
wykop.pl
dodany: 10.01.2025, 11:54:27
  • 273
  • #
    wiadomosci
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    obchody
  • #
    izrael
  • #
    polityka
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 10.01.2025, 13:37:28 via Wykop
  • 131
@Kismeth: Nie będzie umorzenia. Będzie odmowa.

373

Mężczyźnie, który w Sylwestra doprowadził do wielkiego pożaru grozi 10 lat więzi

Mężczyźnie, który w Sylwestra doprowadził do wielkiego pożaru grozi 10 lat więzi

Katowiccy policjanci zatrzymali mężczyznę, który w noc sylwestrową rzucił fajerwerki w budynek przy ul. Ceglanej, wywołując tym pożar. 29-latek usłyszał już zarzut sprowadzenia zdarzenia zagrażającemu mieniu w wielkich rozmiarach.

travelove
z
wmetropolii.pl
dodany: 08.01.2025, 16:29:04
  • 91
  • #
    pozar
  • #
    sylwester
  • #
    strazpozarna
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 09.01.2025, 11:58:50 via Wykop
  • 1
@aresius: A jakie inne środki miałby zastosować prokurator? To są najbardziej standardowe środki przewidziane przez procedurę karną. Osobiście nie widzę też jakiegoś dużego ryzyka ucieczki z kraju - chłop nie pójdzie siedzieć. Typ zrobił ogromną głupotę, ale odpowie za to przede wszystkim na drodze cywilnej.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 09.01.2025, 12:06:15 via Wykop
  • 1
@Blackorange: Tak na szybko patrząc to widzę inną kwalifikację prawną. Ten, któremu grozi 8 lat usłyszał zarzut prawdopodobnie z art. 164 § 1 k.k. czyli mówiąc tak bardziej obrazowo - sprowadzenie niebezpieczeństwa pożaru. Może dziwić, no bo przecież się paliło, ale w sensie prawnym przez pozar rozumie się np. "ogień o sile żywiołowej i znacznym zasięgu, zdolny do rozprzestrzeniania się" (z komentarza do Kodeksu karnego Mozgawy). Z kolei ten z
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 09.01.2025, 14:35:12 via Wykop
  • 2
@aresius: Urocze jest to, jak wykopowicze, którzy uważają się za elitę i za osoby wiedzące lepiej niż przeciętny szary człowiek łapią się na tak oczywiste manipulacje medialne, które są celowo stosowane dla zwiększenia zasięgów.
Tak, 29-latkowi grozi kara do 10 lat pozbawienia wolności - bo taki dostał zarzut. Czy to oznacza, że dostanie 10 lat? Oczywiście nie. Media zawsze podają górną granicę zagrożenia (np. przy kradzieżach 5 lat, chociaż jestem
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 10.01.2025, 13:35:24 via Wykop
  • 0
@aresius: Ładne to uciekłeś od tematu, bo zaczęło się od środków zapobiegawczych. To, co napisałem ma znaczenie z punktu widzenia zastosowania najsurowszego - czyli tymczasowego aresztowania. Nie spodziewam się jednak, że dojdzie do Ciebie refleksja, że wypowiadasz się w temacie, o którym nie masz pojęcia.
hevelx
hevelx
hevelx
09.01.2025, 10:05:14
  • 753
Mój sąd (pisowski) jest lepszy niż twój (peowski). Dlaczego? Bo Pan Romanowski tak powiedział. Obiektywny legalista się znalazł xD
#bekazkonfederacji #bekazpisu #polityka
hevelx - Mój sąd (pisowski) jest lepszy niż twój (peowski). Dlaczego? Bo Pan Romanows...
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 09.01.2025, 11:45:29 via Wykop
  • 12
@hevelx: Krzysztof Bosak recenzent orzeczeń sądowych, mmm. A jeszcze ten fragment, że był na wielu rozprawach i mu się to nie podobało - miodzio!
  • Odpowiedz
chokysrocky
chokysrocky
chokysrocky
01.01.2025, 21:31:05
  • 0
Mój kumpel chcialby żebym był obecny przy nim gdy będzie przesłuchiwany na komendzie, czy powinienem złożyć o to jakiś wniosek wcześniej?
#policja #prawo
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.01.2025, 17:44:23 via Wykop
  • 0
@chokysrocky: Nie dopuszczą Cię. Nie ma podstaw prawnych, żebyś brał udział w przesłuchaniu.
  • Odpowiedz

813

Powszechny dostęp do masturbacji dla byłego dziennikarza Gazety Wyborczej

Pokaż treści 18+

Powszechny dostęp do masturbacji dla byłego dziennikarza Gazety Wyborczej

"Zdaniem śledczych zmuszanie koleżanki redakcyjnej do oglądania aktu masturbacji, nie zawiera znamion czynu zabronionego."

Bazvlishek
z
tvrepublika.pl
dodany: 01.01.2025, 21:08:50
  • 110
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    dziennikarstwo
  • #
    media
  • #
    prasa
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.01.2025, 01:24:28 via Wykop
  • 42
@byferdo: Pracuję w prokuraturze - normą jest to, że ludzie dokonując analizy "na chłopski rozum" dochodzą do błędnych wniosków (co w ogóle nie dziwi). Myślę, że wadą prokuratury jako instytucji jest to, że nie potrafi przekazać informacji w sposób zrozumiały dla odbiorców - czyli niestety słabo wykształconego społeczeństwa (zwłaszcza w zakresie podstaw prawa).
Natomiast komentując tą konkretną sprawę to można zauważyć:
1. Dziennikarze Republiki nie zadali sobie trudu, żeby ustalić, iż
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.01.2025, 01:28:50 via Wykop
  • 20
@mitrov: Publiczna masturbacja stanowi wykroczenie (art. 140 k.w.).
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.01.2025, 01:29:52 via Wykop
  • -2
@cygar: Nie prokurator, a ustawodawca. Reklamację proszę kierować do parlamentu, bo to on, a nie prokurator, stanowi prawo.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.01.2025, 02:24:21 via Wykop
  • 2
@mitrov: Gdybyś zechciał jednak się wgłębić bardziej w tematykę, to zobaczyłbyś, że nie ma tutaj sprzeczności.
Kodeks karny a kodeks wykroczeń to dwie różne ustawy. Kodeks karny zawiera (skrótowo pisząc) przestępstwa, a więc zbrodnie i występki. Nie obejmuje on wykroczeń.
Z kolei kodeks postępowania karnego reguluje postępowanie w sprawie przestępstw. W odniesieniu do wykroczeń masz inną ustawę - kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.

Przekładając to na powyższe
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.01.2025, 14:09:58 via Wykop
  • -1
@byferdo: Odpowiadając na Twoje pytanie - to zależy. Każdy może złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Jeśli Ty byś złożył to również byłbyś inicjatorem takiego postępowania, pod warunkiem, że zaistniałoby uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa (art. 303 k.p.k.).
Ale w sumie jest sposób na to, żeby sprawdzić czyje zawiadomienie stanowiło de facto podstawę wszczęcia postępowania. Ogólnie jest tak, że postanowienie o odmowie/umorzeniu postępowania doręcza się pokrzywdzonemu wraz z uzasadnieniem. Natomiast osobie,
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.01.2025, 17:06:52 via Wykop
  • 0
@winobranie: Nie. Po prostu ludzie przez nieostre pojęcia rozumieją różne rzeczy.
Wszedłem w google i wstukałem frazę "molestowanie seksualne definicja". Wyskoczyło mi poniższe:
"Molestowaniem seksualnym mogą być różnorodne zachowania jak: niestosowne żarty z seksualnym podtekstem, insynuacje, dotykanie, nieprzyzwoite komentarze, szantaż emocjonalny, itp.".
Dlatego pytam Ciebie o sprecyzowanie.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 24.12.2024, 11:11:57
  • 14
W całej tej dramie pomiędzy Wardęga a Boxdelem, w aspekcie (wątku) dotyczącym "pedofilii" zabawne dla mnie jest to, że to Boxdel ma rację, a Wardęga nie, ale Boxdel jest na tyle nieogarnięty, że nie umie przekazać odbiorcom swojej treści w sposób, w który się nie skompromituje, co z kolei rzutuje na to, że ludzie mu nie ufają i kręcą z niego bekę. Wardęga z kolei ma przewagę wyrobioną przez lata, że wypowiada
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_
Autor
24.12.2024, 11:25:52 via Wykop
  • 6
@marek-uram: Ale bądźmy chociaż pod moim postem poważni. Jeśli masz jakieś zastrzeżenia, z czymś się nie zgadzasz - napisz. Może się mylę i mnie wyjaśnisz. Poproszę jednak o argumenty a nie o dziecinne insynuacje.
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_
Autor
24.12.2024, 11:33:31 via Wykop
  • 4
@feel-the-scale: Masz pewnie rację, ja skupiłem się tylko na tym jednym wątku, bo według mnie on jest najbardziej istotny w tej całej dramie.
@pozakontrollo: O ile kojarzę on napisał o "j-----u" czternastki, a nie, że to zrobił. To jest jednak różnica. Więc tak, gorsze jest rzeczywiste dotknięcie 16-latki wbrew jej woli, niż napisianie takiej wiadomości.
@Dejwor: Cóż, ja jestem zwykłem prawnikiem. Na PR się nie znam,
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 12.11.2024, 17:59:40
  • 7
Jazda na suwak

Hej, wykopki.
Od dłuższego czasu pokonuję trasy, które charakteryzują się tym, że wskutek prowadzonych robót budowlanych jeden z dwóch (a czasem trzech) pasów "zanika" i trzeba wjechać na pas sąsiedni. Oczywiście ma to miejsce w w warunkach znaczącego zmniejszenia prędkości wszystkich poruszających się w danym kierunku aut.

Mam wrażenie, że o ile kierujący pojazdami już wiedzą, że istnieje coś takiego jak "jazda na suwak" to niekoniecznie mają pojęcie jak prawidłowo powinno
Absurd69 - Jazda na suwak

Hej, wykopki.
Od dłuższego czasu pokonuję trasy, które cha...

źródło: X1

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_
Autor
12.11.2024, 18:04:49 via Wykop
  • 1
@Absurd_69_: źródło ilustracji: https://www.iparts.pl/artykuly/jazda-na-suwak-przestala-byc-zaleceniem-a-stala-sie-obowiazkiem-co-musisz-wiedziec-o-nowych-przepisach,520.html
Absurd69 - @Absurd69: źródło ilustracji: https://www.iparts.pl/artykuly/jazda-na-suwa...

źródło: X1

Pobierz
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_
Autor
12.11.2024, 19:27:18 via Wykop
  • 1
@cyconiusz: Rozumiem Twojego moralniaka, dobrze o Tobie świadczy, aczkolwiek jest on nieusprawiedliwiony : ). To Ty jeździesz zgodnie z przepisami, jeśli jedziesz do końca. Nie mówiąc już o tym, że ktoś, kto mając jeszcze sporo pasa chce go zmienić za wcześnie powoduje sytuację, w której Ty będziesz musiał przed siebie wpuścić np. 2 auta (tego, który za szybko się wepchnął oraz tego, który prawidłowo jechał pasem do końca i dopiero
  • Odpowiedz
BArtAS94
BArtAS94
04.11.2024, 12:12:05
  • 0
Miał ktoś kiedyś przyjemność być wezwanym w charakterze świadka bo nagrał jak ktoś łamie z premedytacją przepisy drogowe? Na nagraniu widać oczywiście wszystko bo nagrane w dobrej jakości. Zastanawia mnie fakt czy potem człowiek jest ciągany po sądach, a jego dane osobowe są wszystkim znane? Pytam bo kompletnie nie wiem jak to wygląda. #policja #prawo
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 04.11.2024, 17:30:45 via Wykop
  • 1
@BArtAS94: To jest normalne, że osoby zawiadamiające o przestępstwie/wykroczeniu są wzywane w charakterze świadków. Obwiniony/podejrzany nie ma wglądu co do Twojego adresu (te dane są sporządzane w osobnym załączniku adresowym, którego nie załącza się do akt głównych). Po prostu zostaniesz przesłuchany i tyle. Do sądu mode nawet nie będą Cię wzywać, bo nie zawsze sąd uznaje, że to jest konieczne. Nie wiem gdzie widzisz kraj z dykty.
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 04.11.2024, 17:40:23 via Wykop
  • 1
@BArtAS94: A to wybacz, przeoczyłem. Jego wersji nie wierzę, bo ciężko znaleźć adres domowy tylko po imieniu i nazwisku (zwłaszcza, że jechał 400 km dalej - czyli do miejsca gdzie popełniono przestępstwo). Niezależnie od tego świadek może wnosić o przesłuchanie go w drodze pomocy prawnej (przez sąd, w okręgu którego mieszka). Ponadto przysługuje mu zwrot kosztów za taką wyprawę.
  • Odpowiedz

1637

Niszczyła życie niewinnym. Już 2,5 mln zł dla ofiar prokurator Nowickiej

Niszczyła życie niewinnym. Już 2,5 mln zł dla ofiar prokurator Nowickiej

O kolejne pół miliona złotych wzrosła suma zadośćuczynień i odszkodowań przyznanych prawomocnie ofiarom poznańskiej prokuratorki Agnieszki Nowickiej. Płacą podatnicy. Kolejne sprawy w roku, a konsekwencji dla prokurator brak.

Szewczenko
z
poznan.wyborcza.pl
dodany: 01.11.2024, 07:38:17
  • 228
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    sadowehistorie
  • #
    afera
  • #
    wydarzenia
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 09:45:53 via Wykop
  • 93
@marco555: Oczywiście, że wydziobie. Wbrew obiegowej opinii (zresztą opinii z d--y, jak większość treści na wykopie) działają sądy dyscyplinarne i prokuratorzy wylatują ze służby. Przykłady niemedialne postępowań dyscyplinarnych, gdzie prokuratorzy zostali wydaleni ze służby:
1. I ZSK 38/22 - prokurator wyleciał z zawodu za wzięcie łapówki;
2. I DSK 11/21 - prokurator wyleciał z zawodu za jazdę po pijaku;
3. I DSK 2/18 - jak wyżej.
Wymierzenie kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby nie oznacza,
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 09:57:27 via Wykop
  • 3
@potegado2: W Polsce jest ok. 6 000 prokuratorów. Takie "Nowickie" to margines. Jeżeli ten zawód jest tak zajebisty to zapraszam do jego wykonywania - skończ studia prawnicze, skończ 3-letnią aplikację prokuratorską (na którą najpierw musisz się dostać rywalizując z innymi prawnikami o ograniczoną liczbę miejsc), zdaj egzamin zawodowy będący jednym z najtrudniejszych egzaminów publicznych w tym kraju, następnie przejdź 3-letnią asesurę (taki "okres próbny" do sprawdzenia Twoich predyspozycji do tego
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 09:59:57 via Wykop
  • 7
@marco555: Brak zaufania do polskiego sądownictwa i prokuratury ma wiele przyczyn. Jedną z nich jest samo działanie niektorych prokuratorów i sędziów (vide nagi prokurator w Świdnicy). Drugą jest absolutny brak podstaw prawnych u obywateli, co jest winą edukacji. Z drugą kwestią powiązana jest trzecia - media i ich manipulacje. Jak słyszysz w wiadomościach, że za kradzież batonika z głodu komuś grozi do 5 lat pozbawienia wolności to Cię krew zalewa.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 10:20:44 via Wykop
  • 5
@gr100: To co napisałem to jest aktualny moder dojścia zawodu do prokuratora, ale są jeszcze inne, które kiedyś były bardziej popularne.
Do zawodu prokuratora może przejść także np. adwokat, który ma odpowiedni staż pracy w pracy. Wówczas startuje on w konkursie na to stanowisko. Z konkursami jest o tyle problem, że kiedyś często one były ustawiane - to znaczy, że wiadomo było kto ten konkurs wygra. Aktualnie mam wrażenie (a
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 10:35:30 via Wykop
  • 0
@4TTTT: No niestety : ). Świat jest nieidealny, ludzie są nieidealni. No ale w żadnym zawodzie nie znajdziesz 100% jakościowej kadry.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 10:55:02 via Wykop
  • 9
@vicctor: Opiszę Ci pokrótce pewne rzeczy. Od razu mówię - ten opis ma zastosowanie do prokuratorów, którzy przeszli przez aplikację prokuratorską, a nie do adwokatów/radców, którzy przeszli do tego zawodu.
W toku aplikacji prokuratorskiej aplikanci uczą się medycyny sądowej, kryminalistyki, psychiatrii i psychologii (to jest jeden z tzw. "stolików" do zaliczenia na egzaminie zawodowym - jeśli tego nie zdasz nie będziesz miał szansy ubiegać się o stanowisko asesora). W tym celu
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 10:58:33 via Wykop
  • 7
@mroq: Tak, bo każdy szeregowy prokurator w pcimiu dolnym ma znajomości w Sądzie Najwyższym, który orzeka w tym przedmiocie xD. Zmęczony jestem tłumaczeniem przeciętnemu wykopokowi, który wie lepiej niż osoba pracująca w tym zawodzie. Jeśli chcesz to żyj w takim przekonaniu.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 11:15:33 via Wykop
  • -5
@Funky__Koval: Myślisz, że posiadanie sędziego w rodzinie cokolwiek zmienia? Po pierwsze sądy mają swoją właściwość miejscową i rzeczową. Po drugie, sędzia jest wyłączony z mocy prawa od orzekania w sprawach rodziny albo tych, w których jego obiektywność jest poddana w wątpliwość.
Posiadanie pleców ma znaczenie w polityce i na najwyższych szczeblach. Szeregowi prokuratorzy są szaraczkami podlegającymi karceniu ; ).
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 11:26:06 via Wykop
  • 1
@Funky__Koval: W mojej małej rodzinie jestem pierwszą osobą z wyższym wykształceniem więc nie, nie mam tradycji prawniczych, a tym bardziej sędziowskich/prokuratorskich. Dotarłem do zawodu ciężką pracą, bez znajomości (pleców ;) ). Moi znajomi również nie mają rodziców prawników. Wiadomo, są też osoby, które mają ojców/matki, którzy są/byli prokuratorami i sędziami, ale nie oznacza to automatycznie łatwiejszej ścieżki do zawodu. No chyba że mówimy o córce Piotrowicza, która miała broszkę na
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 12:52:16 via Wykop
  • 0
@Z151: Mam w swojej pracy co chwilę takie osoby. Mam też tzw. zwolenników prawa naturalnego. Przykro mi to powiedzieć, ale przegrywają z systemem i na ogół miękną, gdy zostają doprowadzi, bo - nie szanując prawa - nie odpowiadają na wezwania.
@omnitreks: Tak, ale nie są wydalani z zawodów, bo to by było nieproporcjonalne do przewinień. Jeśli zawalisz coś w pracy chciałbyś od razu mieć zwolnienie?
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 13:01:19 via Wykop
  • 5
@potegado2: Nie dziwi mnie, że pisząc takie frazesy nie jesteś w stanie zrozumieć mojego wywodu i jego kontekstu.
@robert-kuzba: Spoko, wierz sobie w co chcesz. Nie zamierzam Cię przekonywać.
@vicctor: Wątek na wykopie to nie jest najlepsze miejce do opisywania tych zagadnień, ale skrótowo mogę Ci napisać, że swego czasu były w prokuraturze głosy, żeby trochę przejąć model zarządzania z biznesu (chodzi o szefów jednostek, a
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 13:13:24 via Wykop
  • 0
@robert-kuzba: No popatrz, mi się udało bez znajomości prokuratorskich : ).
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 13:22:25 via Wykop
  • 0
@omnitreks: Nie byłbym taki pewien. Katalog jej uchybień jest większy niż proste zaniedbanie sprawy np. poprzez prowadzenie jej w sposób przewlekły.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 13:36:10 via Wykop
  • 5
@weerwer: To tak nie działa. Powiem Ci, że każda osoba, która składa zawiadomienie o podejrzeniu popelnienia przestępstwa jest pewna, że zaistniało przestępstwo. No ale to często nie jest prawdą. Dam Ci trzy proste, pospolite przykłady.
1. Ktoś zawiera umowę pożyczki na 20 000 zł. Pożyczkobiorca nie oddaje pieniędzy. Co robi pożyczkodawca? Składa zawiadomienie, że padł ofiarą przestępstwa. No sorry, ale nie. Prawo karne ma charakter pomocniczy względem innych dziedzin. Swoje
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 13:39:10 via Wykop
  • 2
@robert-kuzba: Dzięki! Mam nadzieję, że nigdy prokurator nie skieruje aktu oskarżenia w Twojej sprawie, gdy bezpodstawnie zostaniesz posądzony np. przez swoją kochankę o molestowanie! : )
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 13:52:26 via Wykop
  • 3
@robert-kuzba: Oczywiście możesz mieć rację, ale możesz też się mylić. To jest własnie ta skomplikowana sytuacja. W prawie karnym musisz udowodnić, że ktoś chciał wyłudzić tę pożyczkę. Dam Ci na szybko dwa warianty:
1. Bierzesz pożyczkę, ale podwija Ci się noga i źle inwestujesz kasę i nie jesteś w stanie spłacić pierwszej i kolejnej raty - nie popełniasz przestępstwa, bo Twoim zamiarem nie było "wyłudzenie", a brak spłaty wynika z
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 13:56:14 via Wykop
  • 10
@robert-kuzba: Być może tak było. Nauczony swoją pracą nie ufam doniesieniom medialnym. Media pokazują punkt widzenia osoby, która się do nich zgłosi. Jeżeli dziennikarze nie mieli wglądu do akt to sorry, ale te rewelacje mogą się okazać bujdą. W mojej jednostce była sprawa medialna (o zasięgu lokalnym), gdzie media przedstawiły ją zupełnie w nieprawdziwym świetle. Fascynuje mnie, że z łatwością ludzie ufają mediom w sprawach, które pasują im pod tezę.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 14:05:34 via Wykop
  • 1
@robert-kuzba: Nie rozumiem trochę Twojego pytania. Natomiast jeśli chodzi Ci o dowodowe wykorzystanie wariografu to od razu Ci mówię, że to jest marne źródło dowodowe i zarówno orzecznictwo, jak i literatura krytykuje taki dowód. Może mieć on jedynie charakter pomocniczy, a nie główny. Poza tym na badanie wariografem świadek/podejrzany musi wyrazić zgodę. Wariograf ma jeszcze tę wadę, że nie nadaje się do stosowania po upływie długiego czasu.

Z literatury:
Badanie
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 14:08:35 via Wykop
  • 1
@weerwer: Oczywiście, masz rację co do zaległości. No ale dalej nie rozumiem jak moja argumentacja miałaby w ten sposób zostać obalona? W sensie chciałbyś skazać osobę, która w okresie objętym postępowaniem leżała w szpitalu/była w zakładzie karnym? Nie mówię o sytuacjach, gdy ktoś sobie bimba - na to idą akty oskarżenia, co nie zmienia faktu, że to marny sposób na wyegzekwowanie zaległych alimentów od takich osób, niestety.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 14:10:46 via Wykop
  • 2
@robert-kuzba: Szanowny Panie Robercie, na podstawie art. 156 § 5 k.p.k. prokurator może wyrazić zgodę na udostępnienie akt innym osobom (nawet po zakończeniu postępowania przygotowawczego). Z kolei jeśli sprawa trafiła do sądu to prezes sądu wyraża zgodę (art. 156 § 1 k.p.k.) W ten sposób dziennikarze często sięgają do akt. Poza tym, niektóre dokumenty podlegają udostępnieniu w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 14:15:28 via Wykop
  • 2
@robert-kuzba: Mimo że mnie nie szanujesz to dalej Ci odpowiem. Ciężko było mi zinterpretować Twoje słowa, bo w procedurze karnej nie ma czegoś takiego jak "biegły wariograf w postaci pani psycholog". Możesz mieć biegłego do spraw badania wariografem, możesz mieć biegłego psychologa. Tworzysz koncepty mi obce, dlatego ich nie rozumiem : ).
Co do opinii biegłej psycholog - każda opinia w której biegły stwierdza, że dana osoba jest wiarygodna lub
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 14:17:05 via Wykop
  • 1
@weerwer: U mnie idą, ale problem jest jak takie osoby karać. Jedyna opcja de facto to prace społeczne. Grzywny nie zapłacą, a wsadzać ich do więzienia i utrzymywać z naszych podatków jest chyba bezcelowe (zwłaszcza, że już alimenty idą z Funduszu Alimentacyjnego). Były pomysły, żeby takim osobom zabierać np. prawo jazdy. No na pewno przydałoby się coś z niealimenciarzami zrobić : ).
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 14:41:21 via Wykop
  • 2
@robert-kuzba: Nie odniosę się do sprawy, bo nie czytałem akt, a doniesieniom medialnym średnio ufam. Wszelkie wątpliwości co do opinii są rozstrzygane przez pryzmart art. 201 k.p.k. Strony, np. oskarżony może ją kwestionować, formułować wobec niej zarzuty. Ostatecznie o przydatności opinii orzeka sąd. Nie Ty, nie ja, nie strona, a sąd.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 17:36:49 via Wykop
  • 2
@AdrianoPolako: W czym jestem odklejony? PS społeczeństwo tak działa, że każdy w jakiś sposób ułatwia życie innym - co do zasady.
@Kazbek: Napisałem - ja lubię tę pracę.
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 18:08:36 via Wykop
  • 4
@kot_gagarina: Ależ oczywiście, że prokuratorom zależy na oczyszczaniu środowiska z czarnych owiec. Tylko czego oczekujesz np. ode mnie? Prokuratura jest scentralizowaną, hierarchiczną instytucją. Sprawami osób takich jak Nowacka zajmuje się rzecznik dyscyplinarny, a nie szeregowy prokurator. Szeregowy prokuratorow (tzw. prokurator liniowy) zajmuje się prowadzeniem spraw, które ma w referacie. Nie jest prokuratorem funkcyjnym, który może wpływać na innych prokuratorów.

Z artykułu GW wynika, że "Prokurator Okręgowy w Poznaniu polecił niezwłoczne
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 01.11.2024, 23:31:07 via Wykop
  • 0
@arturs: Suszenie głowy nie oznacza wkraczania w niezależność prokuratora. Prokurator jest obowiązany do zakończenia danej sprawy w określonym ustawowo terminie. Na przykład dochodzenie powinno trwać co do zasady 2 miesiące, ale można je przedłużyć. Każde przedłużenie musi być jednak uzasadnione. Szef jednostki czuwa nad tym, żeby postępowania nie były prowadzone w sposób przewlekły. Nie oznacza to jednak, że jest tak kolorowo. Prokuratura bazuje na statystyce stąd jest "parcie" na szybkie
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.11.2024, 11:38:34 via Wykop
  • 0
@uriel_ck: Nie mam w zwyczaju odpowiadać osobom, które prezentują tak niski poziom kultury. Dla Ciebie nie zrobię wyjątku.
@JestemD: Nie wiem od kiedy Nowicka ma sprawy, nie wiem na jakim etapie one są. Sprawy dyscyplinarne, podobnie jak i inne postępowania długo trwają. To nie tylko kwestia problemów systemów, ale także procedury. Obrońcy zarówno w sprawach karnych jak i dyscyplinarnych mają narzędzia do przedłużania postępowań. Trochę więcej pretensji do
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.11.2024, 11:50:59 via Wykop
  • 0
@totenczaro: Oczywiście mówisz nieprawdę, ale jesteś osobą z kategorii, która wie lepiej, bo tak.
@Reanef: Napisałem, że przygotowanie kryminalistyczne jest przede wszystkim pod względem teoretycznym. Prokurator tak samo jak nie ma prawa wykonywać czynności operacyjnych, tak samo nie ma prawa zabezpieczania dowodów dla których wymagane są wiadomości specjalne. Natomiast zgadzam się z Tobą co do braku wyjazdów aplikantów. Wszystko zależy od jednostki, ale czasami się zdarza, że aplikant
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.11.2024, 11:55:42 via Wykop
  • 0
@uriel_ck: No cóż, masz prawo mieć swoje zdanie, nawet jeśli jest ono błędne. Nie zależy mi na tym, żeby Cię korygować, wyjaśniać jak działa ten wycinek rzeczywistości, bo i tak wiesz lepiej. Pragnę tylko napisać, że w prokuraturze więcej spraw się umarza (i to nie wobec niewykrycia sprawcy, tylko po prostu z uwagi, że ludzie ludziom chcą zrobić krzywdę) niż kieruje do sądu z aktem oskarżeni, co przeczy Twojej tezie,
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.11.2024, 14:41:30 via Wykop
  • 0
@Reanef: Ja miałem szczęście, że mój patron był zaangażowany i wysłał mnie gdzie się tylko da. Jak doczekam się własnego aplikanta to będę robić podobnie ( ͡° ͜ʖ ͡°). Natomiast co do praktyk na Policji - nie wiem jak to jest teraz, ale np. na trzecik roku aplikacji człowiek jest myślami przed egzaminem i robi wszystko, żeby jak najmniej być na praktykach, co jestem w stanie
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.11.2024, 14:45:51 via Wykop
  • 0
@uriel_ck: Nie masz pojęcia o czym mówisz. Prokurator nie może sam z siebie założyć sprawy. Istnieje coś takiego jak właściwość miejscowa. Prokurator ze Szczecina nie może prowadzić postępowania dotyczącego polityka z Warszawy. Prokuratorzy są omnipotentni tylko w Twojej głowie.
Co do wysyłania z premedytacją do więzienia niewinnych ludzi - xD. Tak, prokuratorom bardzo zależy, żeby każdego skazać. To jest ich cel życiowy. Tak, za to są nagrody i awanse. Nie
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.11.2024, 17:30:03 via Wykop
  • 0
@uriel_ck: W takim razie skoro jesteś pewny, że doszło do przestępstwa zgłoś je panie mądry. Ja nie mam takiej wiedzy.
konik_polanowy
konik_polanowy
02.11.2024, 15:28:34
  • 1954
#nieruchomosci
konik_polanowy - #nieruchomosci

źródło: GbXqXs0W4AAjxX7

Pobierz
  • 78
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 02.11.2024, 16:23:52 via Wykop
  • 124
@robertx: @derivatives: Nic to nie da. Organy będą badać rzeczywiste przeznaczenie danych lokali. Sam fakt, że ktoś będzie zawierać pozorne umowy albo stwarzać pozory, że lokal jest zamieszkały nic nie da.
@lpkcim: Prawdziwe. Jeszcze nie znamy uzasadnienia tej uchwały, ale autorytet NSA spowoduje, że Wojewódzkie Sądy Administracyjne będą orzekać powołując się na tę uchwałę. Bardzo ważne orzeczenie la przyszłych rozstrzygnięć administracyjnych : ).
  • Odpowiedz
Gorazd
Gorazd
22.10.2024, 15:54:55
  • 0
Jaką książkę lub literaturę polecicie do nauki polskiego prawa, konstytucji coś co może przydać się w kryminologi
Chodzi mino prezent dla dziewczyny na kierunku kryminalystyka
#pytanie #prawo #kryminalne #kryminalistyka
#prezent
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.10.2024, 18:36:57 via Wykop
  • 0
@Gorazd: łatwiej byłoby doradzić, gdybyś pokazał jaki dziewczyna ma plan zajęć na studiach i czy to jest kryminologia, czy kryminalistyka, bo to dwie różne gałęzie.
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 25.10.2024, 06:32:41 via Wykop
  • 1
@Gorazd: wydaje mi się, że nie powinieneś jej kupować żadnych ksiązek w tym zakresie. W sensie na studiach dostaje się wykaz polecanej literatury (najczęściej chodzi o podręczniki profesorów xd). Kup jej coś luźnego, jakąś prozę w tym zakresie, jeśli lubi czytać. Agata Christie jest fajna.
  • Odpowiedz
Lemon_cheese
Lemon_cheese
22.10.2024, 16:50:03
  • 2
Z cyklu: państwo z dykty i gówna ¯_(ツ)_/¯

#poszukiwacze #polska #wielkabrytania #prawo
Lemoncheese - Z cyklu: państwo z dykty i gówna ¯\(ツ)_/¯

#poszukiwacze  #polska #wiel...

źródło: temp_file4079969983580188683

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.10.2024, 18:32:01 via Wykop
  • 0
@Lemon_cheese: @kutmen2: a jaki tutaj problem widzicie? Typy nielegalnie prowadzili poszukiwania zabytków archeologicznych. Znaleźli coś i chcieli to sprzedać, czyli pozbawić nas wszystkich dóbr kultury dla swojej korzyści materialnej. Jak można bronić takich osób. To nie są rzeczy, któych własność nabywa się przez odkrycie i w żadnym szanującym się państwie tak to nie wygląda. Rozumiem, że po wojnie gdyby ktoś znalazł np. obraz Matejki to mógłby na luzie
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 23.10.2024, 21:02:37 via Wykop
  • 0
@kutmen2: Prawo własności wbrew wyobrażeniu i pragnieniom kucy nie jest nieograniczone i bardzo dobrze. Z jakiego powodu np. ropa miałaby być Twoja xD. A to, że Ty masz w------e na dobra kulturowe to już świadczy o Tobie. Na całe szczęście nasze prawo w tym względzie nie jest najgorsze : ).
  • Odpowiedz
Absurd_69_
Absurd_69_
Absurd_69_ 24.10.2024, 06:36:11 via Wykop
  • 0
@kutmen2: a prawo nie obchodzi Twoje xD. Jak coś ukradniesz to pójdziesz siedzieć.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Strona 4 z 8
  • >
  • Prawnik w czerwonym żabocie. Do publikowania wpisów na tym portalu skłania mnie idea pracy u podstaw. Staram się pisać o tym, co wiem, choć nie zawsze robię to w tonie, w jakim powinienem. W pracy jestem bezstronny, a na wykopie różnie : ). Nie udzielam porad prawnych w wiadomościach prywatnych.

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 04.08.2024

    Rocznica
  • Komentator
    od 09.07.2023

    Komentator

Autorskie tagi

  • #karnisci

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl