Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko144
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

kubako

kubako

Dołączył 17 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 41266
  • Znaleziska 22829
  • Mikroblog 18437
  • Obserwujący 250
  • Obserwowane 160
facefear
facefear
23.02.2025, 08:23:47
  • 28
118 + 1 = 119

Tytuł: Na szczytach rozpaczy
Autor: Emil Cioran
Gatunek: filozofia, etyka
Ocena: 9/10
facefear - 118 + 1 = 119

Tytuł: Na szczytach rozpaczy
Autor: Emil Cioran
Gatunek: fi...

źródło: 823564-352x500

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 23.02.2025, 11:48:01 via Android
  • 3
@facefear BTW religie wschodu, szczególnie buddyzm, bo o niego tu chodzi, właśnie twierdzi że cierpienie iest immanentna cechą rzeczywistosci, ludzkiej natury itp. Buddyzm nie uczy jak unikać cierpienia, tylko ze jego się nie da uniknąć. Za to uczy jak sobie z tym radzić. Jak rozumieć świat i jaką perspektywę przyjąć, aby cierpienie nie doskwierało. Może nieco inną niż jak piszesz sugeruje Cioran, ale w sumie dość podobną. Plus dostarcza narzędzia, aby
  • Odpowiedz
kubako
kubako 23.02.2025, 15:53:55 via Wykop
  • 0
Ba, wg niego istotą życia jest doświadczenie tego cierpienia aż do granic, do paroksyzmu.


@facefear: tutaj religie wschodu (już szerzej, nie tylko buddyzm) już wyraźnie inaczej podchodzą. Pokazują, że życie jest jakie jest - ma w sobie i cierpienie i szczęście. Słynny znak yin-yang dotyczy także i tego. Dlatego nie epatują jedną stroną, nie cisną w jedną stronę - tylko do cierpienia czy tylko do szczęścia, ale raczej sugerują, że
  • Odpowiedz

649

Zablokowaliśmy pół miasta

Zablokowaliśmy pół miasta

Kilkanaście lat temu wszystkie gazety grzmiały, że niszczona i zastawiana jest nowa droga dla rowerów. I co? I nic. Mijają lata, nic się nie zmienia. W poprzednim filmie z tego miejsca mogliście zobaczyć, jak to jest, gdy chcesz grzecznie przejechać tędy samochodem. Teraz zobaczycie, jak to wygląda

krzychuu3
z
youtube.com
dodany: 23.02.2025, 09:05:39
  • 163
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    polskiedrogi
  • #
    warszawa
kubako
kubako 23.02.2025, 13:40:57 via Wykop
  • 10
Śmieszne, jest to, że nikt nie ma pretensji do dostawców blokujących ruch


@sebax88x: w sumie to samochodoza właśnie opublikował film ze swojej perspektywy i właśnie widać tam typka, kierowcę, który przychodzi i od razu ma pretensje do kierowcy, o-------a go aż miło i jeszcze wysyła zgłoszenie na policję, a do rowerzystów nic nie ma └[⚆ᴥ⚆]┘
Gl0dek
Gl0dek
22.02.2025, 17:45:51
  • 0
Myślicie, że podczas mikrodawkowania może rozwinąć się HPPD?
#grzybki #mikrodawkowanie #microdosing #psylocybina #psychodeliki #narkotykizawszespoko #hppd
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 22.02.2025, 18:01:28 via Wykop
  • 0
Myślicie, że podczas mikrodawkowania może rozwinąć się HPPD?


@Gl0dek: nie.
HPPD to zmiany percepcji z tripa, które pozostają w jakimś stopniu na dłużej. Przy mikrodawkowaniu nie ma zmian percepcji, wiec nie ma sie co utrzymac
  • Odpowiedz

328

Prof. Nikodem Popławski: Wszyscy żyjemy w czarnej dziurze

Prof. Nikodem Popławski: Wszyscy żyjemy w czarnej dziurze

Jego teoria o tym, że czarne dziury tworzą nowe wszechświaty, została uznana przez "National Geographic" i czasopismo "Science" za jedno z dziesięciu największych odkryć roku. To o nim Morgan Freeman w swoim słynnym cyklu programów Curiosity powiedział, że jest drugim Kopernikiem.

ntdc
z
youtube.com
dodany: 22.02.2025, 00:31:31
  • 127
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    astrofizyka
  • #
    swiatnauki
  • #
    ciekawostki
  • #
    kosmos
kubako
kubako 22.02.2025, 16:19:23 via Wykop
  • 1
Także przypuszczam że pan profesor po prostu dużo lepiej zdefiniował model matematyczny


@IvanBarazniew: trudno ocenić, bo z materiału wynika, że na razie głównymi odbiorcami tej teorii był znany aktor i miesięcznik podróżniczy, a oni raczej nie wnikają w matematykę, tylko w fajnie brzmiące tezy i pomysły ¯\(ツ)/¯

1322

Blisko 1/3 Polaków wierzy, że ludzie żyli w tym samym czasie co dinozaury

Blisko 1/3 Polaków wierzy, że ludzie żyli w tym samym czasie co dinozaury

Blisko jedna trzecia Polaków (32 proc.) uważa, że ludzie żyli w tym samym czasie, co dinozaury - wynika z opublikowanego w lutym badania Eurobarometru. Blisko dwie piąte (38 proc.) ankietowanych nie wierzy, że współcześni ludzie rozwinęli się z wcześniejszych gatunków zwierząt.

konto usunięte
z
rmf24.pl
dodany: 22.02.2025, 09:17:54
  • 568
  • #
    socjologia
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    eurobarometr
  • #
    ciekawostki
kubako
kubako 22.02.2025, 10:07:53 via Wykop
  • 28
@xer78: problem jest taki, że z rozmaitych bajek, wróżek i świętych mikołajów się wyrasta z czasem. Ale jak widać nie wszyscy ¯\(ツ)/¯
kubako
kubako 22.02.2025, 10:14:19 via Wykop
  • 16
Jedna bajka lepsza od drugiej?


@xer78: Oczywiście. Flintstonowie lepsi ;)
kubako
kubako 22.02.2025, 10:15:47 via Wykop
  • 24
@wujcio_dobra_rada: jak się tak cofamy, to po co się ograniczać. Mamy wspólnego przodka z dinozaurami, więc nie dość, że razem żyliśmy, to właściwie rodzina ¯\(ツ)/¯
kubako
kubako 22.02.2025, 13:15:51 via Wykop
  • 0
@CipakKrulRzycia: zapytaj czata gpt ;)
kubako
kubako 22.02.2025, 14:50:00 via Wykop
  • 4
@CipakKrulRzycia: z chatem trzeba krótko XD
kubako - @CipakKrulRzycia: z chatem trzeba krótko XD

źródło: Screenshot 2025-02-22 at 15-49-28 Święty Mikołaj istnieje

Pobierz
Nadwykopek
Nadwykopek
Nadwykopek
22.02.2025, 08:44:37
  • 1
Wielu ludzi niesłusznie oskarża mnie i innych wyznawców darmowej łaski o to, że nie uczymy ludzi czynić dobrych uczynków ani odwracać się od grzechów. To nieprawda, wiele razy nawoływałem braci, by odwracali się od grzechów i czynili dobre uczynki. Jednak nigdy nie dodam tego do ewangelii, ponieważ, jak mówi Paweł: „kto przynosi inną ewangelię, niech będzie przeklęty”, a dodanie uczynków do ewangelii jest inną ewangelią.

Galacjan 1:8
8 Ale choćbyśmy nawet my albo anioł
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 22.02.2025, 09:17:44 via Android
  • 0
@n_____S większość ludzi na świecie, w ogóle nie myśli o takich rzeczach, bo nie wierzą w to. Chrześcijanie stanowią mniejszość na świecie ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
galek
galek
21.02.2025, 12:47:06
  • 44
Nataliści pod tym tagiem piszą że życie co prawda nie ma obiektywnego celu ale można mu go nadać samemu.

Więc postanowiłem sobie że nadam ten cel zgodnie z tym co lubię więc postanowiłem całymi dniami spacerować po lesie i słuchać muzyki.

Niestety nie mogę realizować tego celu gdyż nie mam za co żyć i muszę iść do pracy..

To
  • 122
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 21.02.2025, 15:19:55 via Wykop
  • 0
To jak w końcu z tą swoboda wyboru celu w życiu ?


@galek: No to przecież wybrałeś sobie cel w życiu. Nikt nie mówił o jego realizacji ;)

A tak na serio to wg mnie należy rozróżnić cel życia i sens życia. Celu życie nie ma. A sens faktycznie można nadać sobie samemu.
  • Odpowiedz
kubako
kubako 21.02.2025, 20:32:58 via Wykop
  • 0
@galek: @swiadomy_anakolut Dobra, to ja się trochę zapędziłem. Cel, sens mogą pojawić się wymiennie i tylko zagmatwałem swoim postem ;)
Wyjaśniając dodam, że w sumie może też nie do końca na temat moja wypowiedź. Niemniej chodziło mi o to, że życie nie ma celu rozumianego jako jakiś nazwijmy to punkt - czy to w życiu czy poza nim. Np że celem życia jest pójść do nieba, albo celem życia
  • Odpowiedz
kubako
kubako 21.02.2025, 23:48:24 via Wykop
  • 0
Które uniemożliwiają nam podjęcie wolnego wyboru w sprawie celu i sensu.


@galek: No ogólnie wiadomo, że zawsze istnieją ograniczenia i możliwosci wyboru nie są absolutne.
Powiedziałbym nawet więcej - w ogóle nie istnieje coś takiego jak wolny wybór czy wolna wola. Jakiekolwiek decyzje czy działania podejmujesz, są one spowodowane tymi przeogromnymi przeszkodami, czy raczej po prostu warunkami zewnętrznymi.
  • Odpowiedz
RudyLemur
RudyLemur
RudyLemur
21.02.2025, 12:58:36
  • 1
Cześć, zostałem dziś poproszony o NIP przy próbie zakupu pewnego drobiazgu w sklepie internetowym z akcesoriami samochodowymi. Nie prowadzę działalności gospodarczej, nie próbowałem też brać zamówienia na firmę. Prawdę mówiąc dopiero dziś się dowiedziałem że mam coś takiego jak osobisty NIP, nigdy wcześniej nie proszone mnie o podanie go przy zakupach internetowych.

Chciałem rozeznać się czy taki numer NIP mogę bezpiecznie podać przy dokonywaniu zakupów? Z tego co wyczytałem można mnie po
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 21.02.2025, 14:16:28 via Wykop
  • 0
@RudyLemur: firmowy nip mogą zweryfikować, ale prywatnego się nie da, mozna jedynie zweryfikowac czy suma kontrolna się zgadza. mozesz zatem podeslac im dowolny nip (najlepiej sprawdzic tylko czy nie ma pod nim jakiejs firmy)
generatorów nip w necie znajdziesz na pęczki
  • Odpowiedz
ciapatyplisdontbrejkmajhart
ciapatyplisdontbrejkmajhart
20.02.2025, 20:51:16
  • 1
#psychodeliki #narkotykizawszespoko ma ktoś może ten wykres tolerancji, nie pamiętam chyba psylocybiny czy lsd albo ogólnie psychodelików? wiem, że tam już gdzieś koło 10-ego dnia była w miarę wyzerowana tolerancja
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 21.02.2025, 00:58:23 via Wykop
  • 2
wiem, że tam już gdzieś koło 10-ego dnia była w miarę wyzerowana tolerancja


@ciapatyplisdontbrejkmajhart: to zależało głównie od dawki. jak zwyżywasz mikrodawki, to tolerancja wyzeruje ci sie po kilku dniach. jak zazywasz wysokie dawki tripowe, to nawet po kilku tygodniach
  • Odpowiedz

58

ZUS ma nowe narzędzia. Lawinowo odbiera zasiłki kobietom w ciąży

ZUS ma nowe narzędzia. Lawinowo odbiera zasiłki kobietom w ciąży

Dyskutujecie dlaczego oprócz działań deweloperów, w Polsce dzietność pada na ryj?

chochlik
z
biznes.interia.pl
dodany: 19.02.2025, 07:02:52
  • 73
  • #
    dzieci
  • #
    zusje
  • #
    polska
kubako
kubako 19.02.2025, 08:11:41 via Android
  • 9
No tak, to przez to dzietnosc jest niska. Kochanie, zrobimy sobie dziecko? Nieee, bo ZUS nie daje jakiegoś zasiłku
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kubako
kubako 20.02.2025, 11:54:05 via Wykop
  • 0
Większość rozwiniętych krajów wspiera rodziców, bo rozumie, że bez dzieci nie ma przyszłych podatników


@elena-mary: Piękna przyszłość, od razu chce się mieć dzieci :)
kubako
kubako 20.02.2025, 12:08:06 via Wykop
  • 0
@elena-mary: nie dziwi - bawi.

A co do plusów widzianych przez rodziców, to jak pokazują statystyki, za dużo ich nie widzą ¯\(ツ)/¯
kubako
kubako 20.02.2025, 15:33:39 via Wykop
  • 1
a patrzac na to jak wygodni i skoncentrowani tylko na sobie sa dzisiaj ludzie


@elena-mary: czy ja wiem, dla mnie to często powtarzane, ale puste hasło.

Dawniej ludzie mieli dzieci nie dlatego, że chcieli, tylko dlatego że nie mieli wyboru. Jedynym wyborem był celibat, a to dla większości ludzi jednak nie wchodzi w grę ;) Więc dzieci pojawiały się jako skutek uboczny zaspokajania potrzeb naturalnych.
Zawsze myślałem, że chęć ruchania się
n_____S
n_____S
19.02.2025, 18:07:43
  • 0
Po co aż studiować (filozofować) o Bogu? #teologia Nie łatwiej uznać, że w Biblii napisana jest tylko Prawda?
#filozofia #bog #wiara #biblia
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 19.02.2025, 20:18:20 via Wykop
  • 0
@n_____S: odpowiem ci cytatem z twojej ulubionej książki: Cóż to jest prawda?

A tak na serio to w oczywisty sposób w biblii nie jest napisana wyłącznie prawda, w każdym razie łatwiej jest uznać, że nie ma tam wyłącznie prawdy niż że jest - jeśli już kategorię łatwości obieramy za wyznacznik :)
  • Odpowiedz
simon-king
simon-king
19.02.2025, 16:35:44
  • 9
#ukraina
simon-king - #ukraina

źródło: GkJ62HiW0AABRE1

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 19.02.2025, 18:03:04 via Wykop
  • 1
@simon-king: teraz już wiemy czemu tramp tak bardzo w rosje zapatrzony - też by tak chciał
  • Odpowiedz
beer_man
beer_man
19.02.2025, 16:55:41
  • 7
Ej a pamiętacie, że kiedyś na kontakty w telefonie było 99 miejsc? #j--------e #wykop30plus i już prawie #wykop40plus
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 19.02.2025, 17:42:36 via Wykop
  • 0
A sms mógł mieć 140 znaków


@onepnch: i można było mieć tylko 256 smsów zapisanych w historii (na karcie sim za to, wiec po przełożeniu do innego tel, smsy zostawały)
  • Odpowiedz

44

W Stanach prawdziwe zatrzęsienie 150-letnich kamieniczników.

W Stanach prawdziwe zatrzęsienie 150-letnich kamieniczników.

Zapewne tej samej nacji. prawie 20 milionów ponad stuletnich matuzalemów prawdopodobnie pobiera emeryturki

prawdziwyhanskloss
z
x.com
dodany: 19.02.2025, 00:44:31
  • 46
  • #
    usa
  • #
    trump
  • #
    lewactwo
kubako
kubako 19.02.2025, 08:30:34 via Wykop
  • 0
@wredny_gad: @lobo no na logikę - po co ktoś miałby utrzymywać ludzi z wiekiem po 200-300 lat, dla jakiej to niby emerytury? skoro emerytury i cały ten system istnieje tam od lat 194x, czyli juz na starcie ci ludzie mieliby absurdalny wiek i nie ma to kompletnie żadnego sensu.
mirko_anonim
mirko_anonim
19.02.2025, 07:06:09
  • 283
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Możecie mi wytłumaczyć fenomen, którego nie rozumiem xD
Otóż jest dużo lasek, które chcą być bezdzietne i w zamian mają psa, bo dziecko to za dużo roboty i dzieci są obrzydliwe.

Tymczasem:
1. Dziecko ok 1.5 roku życia zaczyna się już załatwiać na nocnik
  • 122
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 19.02.2025, 07:56:07 via Android
  • 35
@mirko_anonim dziecko trzeba jeszcze urodzić. Mało przyjemny i weczrpujacy proces ktor wraz zciaza trwa niemal rok. Jakby psy w ten sposób się nabywało co dzieci, to też nikt by ich nie mial
  • Odpowiedz
Person96
Person96
18.02.2025, 20:14:48
  • 0
Cześć, składając reklamację towaru na allegro, sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji od dnia otrzymania zgłoszenia czy od dnia dostarczenie reklamowanego towaru?

#allegro #prawo #sklepyinternetowe #prawokonsumenckie #januszebiznesu
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako 18.02.2025, 22:31:50 via Wykop
  • 0
Cześć, składając reklamację towaru na allegro, sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji od dnia otrzymania zgłoszenia czy od dnia dostarczenie reklamowanego towaru?


@Person96: raczej od otrzymania towaru.
Jeśli od momentu zgłoszenia, a potem klient przeciągałby odesłanie, to oczywiście reklamacja zgodnie z wymogami zostanie rozpatrzona w terminie, tyle że negatywnie ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 29
  • Strona 12 z 29
  • >

kuba

  • Wszystko co piszę na wykopie to żarty, dowcipy, zmyślone historyjki, ironie, gry słów i parodie. Niczego, co tu napisałem, nie należy brać na serio. Naprawdę.
  • https://www.youtube.com/watch?v=j9z4uYEKvJw

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 09.02.2013

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 15.11.2011

    Komentator
  • VIP
    od 07.07.2018

    VIP
  • Złotousty
    od 31.05.2019

    Złotousty
  • Rocznica
    od 22.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 02.11.2011

    Gadżeciarz
  • Ekspert
    od 19.08.2011

    Ekspert
  • Mikroblogger
    od 03.06.2014

    Mikroblogger
  • Kolarz
    od 11.08.2014

    Kolarz
  • Koder
    od 07.03.2023

    Koder

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl