Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko228
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
boguchstein

boguchstein

Dołączył 16 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 45778
  • Znaleziska 18426
  • Mikroblog 27352
  • Obserwujący 29
  • Obserwowane 24

3450

STRAJK PRZEDSIĘBIORCÓW jest zwolennikiem wypłacania pensji brutto "na rękę".

STRAJK PRZEDSIĘBIORCÓW jest zwolennikiem wypłacania pensji brutto "na rękę".

Warto przypomnieć, ile haraczu ściąga z nas państwo. Warto też uświadomić pracowników, jak to wygląda. Żeby wypłacić minimalne wynagrodzenie (2060 zł) musimy oddać ponad 1300 zł.

amaru-szakur
z
facebook.com
dodany: 10.02.2021, 17:57:17
  • 383
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    praca
  • #
    podatki
  • #
    biznes
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 21:33:24
  • -1
@bones1909: od lat w USA płacą sami, a jak przyszedł kryzys w 2007 wywołany przez banki, to się zesrali, a rząd ratował finansjerę xd
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 21:35:21
  • -1
@Royal_Email: bo w naszym systemie twój podatek zależy od wielu rzeczy(jak i w większości systemów). Końcowa wysokość twojego podatku będzie inna zależnie od wieku, posiadanych dzieci, sposobu rozliczania, oddawania krwi i kilku innych. Pracodawca też odlicza sobie twoją pensję, jako koszt uzyskania przychodu i pomniejsza swój podatek, co realnie sprowadza się do faktu, że nie płaci całej sumy, która jest podawana jako koszt pracodawcy.
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 21:40:59
  • 0
@A_Duda: a wiesz ile to 20% zus z minimalnej?
Ubezpieczenie emerytalne - 254 zł, czyli 20% z tego to 50 zł miesięcznie więcej xd? Żeby sobie czasem życia od nowa nie ułożyła z taką kasą xd
Do tego składki zus i zdrowotne obniżają podatek, więc jak je zmniejszysz, to zapłacisz większy PIT xd
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 21:44:42
  • -2
@ryzy-27: a teraz wyobraź sobie, jak skomplikowany system wymyśliłeś. Przelicz ile jest pracodawców i ile jest pracowników i ile musiałbyś osób do kontrolowania przelewów podatkowych każdego miesiąca i ile ludzi do rozwiązywania przypadków niewywiązania się pracodawcy, bądź jakiegoś problemu w samym systemie, bo kasa nie doszła, bo list nie doszedł itd. Zajebiście komplikowanie systemu, który nic nie zmienia. Do tego potem będą ludzie srali w gacie przed IRS, że coś
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 21:49:42
  • -3
@Royal_Email: bzdura. Polska ma jeden z niższych klinów podatkowych w Europie(jest nawet niższy niż w Czechach).
To zajebiste UK od 1,5x średniej pensji wpada już w 40% podatku, a jak coś ci się stanie, to dostaniesz 100 funtów na tydzień na "L4" (no i ileś tam pierwszych dni w ogóle nie jest płatne) xd No, a emerytura podstawowa, to ile tam? 160 funtów tygodniowo, a resztę trzeba samemu odłożyć, nie?
To dwa
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 21:58:57
  • -2
@ryzy-27: no i jak wygląda? Co jest w nim przerażającego? Mamy jedne z niższych podatków w Europie i do tego podatek regresywny dla przedsiębiorców i zerowy pit do 26 roku życia. Chyba tylko Bułgaria może się porównać, jako całość systemu do naszego. Nigdzie w Europie nie ma liniowego na takim poziomie, jak u nas, niezależnie od dochodów zapłacisz tylko 19%(pomniejszając o koszta uzyskania przychodu, zapewne zejdziesz poniżej 17%, czyli pierwszego
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 22:02:57
  • -1
@Fearaneruial: bzdura. USA ma tak od lat i dają się dymać jeszcze bardziej niż my. To kraj, gdzie 19% pkb jest przeżerane na służbę zdrowia, a nie ma mimo wszystko powszechnej służby zdrowia ( UK i Niemcy potrafią to zrobić za 9% pkb), nie ma powszechnej edukacji wyższej i wiele innych rzeczy. Za to jest płaca w McDonlads za $10 za godzinę, gdy BigMac jest tańszy o 40 centów niż
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 22:07:42
  • -1
@ryzy-27: no no, z--------a, ale jak idzie jeden z drugim na L4 lub macierzyński na rok, to wszystko spoko, jak na konto trafia 80% pensji( ͡° ͜ʖ ͡°)
Oj zesrał by się jeden z drugim, gdyby musiał tak jak amerykaniec, "zbierać" na ciążę, bo żona będzie musiała bez wypłaty siedzieć (lub tylko bardzo krótko dostanie kasę, ale to tylko w bardzo fajnych firmach), albo gdyby na
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 22:14:34
  • -1
@ryzy-27: bo realnie Janusz płaci mniej podatku niż ja na etacie. Nie dość, że ma liniowy 19%, to od tego liniowego odpisze sobie moją pensję, auto, biuro i realnie zapłaci pewnie mniej niż ja na pierwszym progu. A Janusz, który ma poważne zarobki, to w ogóle płaci znacznie mniej ode mnie, bo ja od 85k brutto wpadam w próg 32%, a on nie. Polska jest w tej sferze ewenementem. Mam
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 22:20:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ryzy-27: xd nie podoba ci się film, to nakręć lepszy. Podaje fakty. G---o mnie obchodzi, czy kogoś to boli, czy nie. To nie opinia. To fakty. Jak gdzieś się mylę, to mnie popraw, ale zakładam, że o podatkach w Polsce i na świcie wiem więcej od ciebie. Pozdrawiam.
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 07:30:04
  • -1
@A_Duda: 500+ jest na całą rodzinę. Zdecydowana większość rodzin w Polsce ma przynajmniej jedną osobę pracującą. Przy obecnym bezrobociu ilość rodzin z dwójką rodziców bez pracy jest marginalna i można ją pominąć. Zatem obecnie mamy ukrytą kwotę wolną(która nie wzrosła od 10 lat?) w postaci 500+ na całą rodzinę, czyli po 250 zł na osobę dorosłą miesięcznie, czyli podobnie, jak twoje wyliczenia, tyle że jest niezależna od wysokości dochodu.
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 07:39:48
  • 0
@terion: to jest bzdura. System UK i Polski jest kompletnie inny i nie da się go porównać dosłownie, a @Royal_Email:
manipuluje, albo nie ma pojęcia o czym pisze:
- W UK, jak idziesz na "L4", to masz pierwsze kilka dni niepłatnych, a potem ~100 funtów tygodniowo, czyli grosze, które nie starczą nawet na rent. W Polsce masz 80% pensji na L4. Nie ma zatem sensu tego porównywać. W
boguchstein - @terion: to jest bzdura. System UK i Polski jest kompletnie inny i nie ...

źródło: comment_1613029358HySdAUep1WWrm7oEf0PWQN.jpg

Pobierz
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 07:48:51
  • -1
@koters: super. Ja wpadam od 85k brutto w 32%. Nie mogę odliczyć auta, biura i tony szajsu, które mogą odliczyć przedsiębiorcy, którzy mają 19% liniowy, a po odliczeniu kosztów uzyskania przychody pewnie realnie płacą mniej niż ja na pierwszym progu...
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 07:53:14
  • 0
@nophp: każdy z nas zatrudnionych płaci to wszystko co napisałeś, ale nie każdy możesz sobie odliczyć od podatku, to co napisałeś. On płaci leasing na sprzęt, auto, biuro, pensje pracowników! ale sobie odlicza to od podatku, który jest liniowy! Ja od 85k brutto wpadam w próg 32%, Janusz, jak dobrze ugra kosztami zapłaci mniej niż ja na pierwszym progu...Polska to ewenement w Europie z podatkiem linowym i nie udawajmy, że
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 07:58:20
  • -1
@edgar_k: bzdura. Szwajcaria ma jedne z niższych podatków i klinów podatkowych w Europie.
boguchstein - @edgar_k: bzdura. Szwajcaria ma jedne z niższych podatków i klinów poda...

źródło: comment_1613030299tL8MPt32zCJnjC6Am9pRWj.jpg

Pobierz
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 08:24:26
  • -1
@Royal_Email: rozumiem, że oprócz council taxu nie płacisz za nic więcej xd? Czemu zatem jest ustalany od wartości nieruchomości xd? Rozumie, że jak masz dom za 300k funtów, to nagle wywalasz śmieci za 3k funtów rocznie nawet jak mieszkasz w nim sam :D? Weź się obudź. Rozumiem, że jesteś polakiem robakiem na wynajmie lub mieszkaniu councilowym od miasta, ale jak już żyjesz jak lokalsi, to jest drożej niż u nas.
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 08:32:38
  • -2
@Royal_Email: xd się zesrał polaczek na kredycie studenckim na mieszkaniu councilowym, czy dalej w 5 na mieszkaniu mieszkasz? Na uniwerek z wysokim poziomem, to by się taki polaczek nie dostał, co pojechał robić na magazyn xd Co ty tam listy roznosisz xd?
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 08:38:45
  • -2
@Royal_Email: jak jesteś polaczkiem na councilowym mieszkaniu z kredytem studenckim na 30k funtów zarabiającym trochę ponad minimal w pracy, której lokalsi nie chcą wykonywać, więc dają ją polaczkowi xd Jesteś takim samym robakiem, jak dla brytoli, którzy nigdy nie będą cię traktować jak równego, tylko kolejnego imigranta xd
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 08:43:24
  • -2
@Royal_Email: to nie ja manipuluję i siedzę na emigracji w jakiejś gównianej pracy i udaję, że jest super xd No, ale councilowy podatek od domu za 300k funtów, bo więcej śmieci nie xd No, ale taki polaczek jak ty i tak będzie siedział w kilku na mieszkaniu lub na councilowym, więc to tam możesz wiedzieć. Potem się zesrasz i załamiesz i wrócisz do tej Polski, co jej tak nienawidzisz xd
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 08:45:35
  • -2
@Royal_Email: tak się na magazynie wyrobiłeś, czy od noszenia torby z listami robaku xd?
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 08:49:52
  • -1
@Royal_Email: To nie ja musiałem uciekać, bo sobie nie radze w kraju i zakładam, że ty nie pojechałeś na super kontrakt robić karierę, tylko jak polak robak na magazyn lub jakieś pracy, którą może wykonywać każdy i robisz gdzieś z innymi imigrantami xd
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 08:54:36
  • -2
@Royal_Email: ok ok. Prawie w to wierzę robaczku p0laczku. Radzę sobie. Nie musze siedzieć w obcym kraju i udawać, że jest super.
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 08:58:00
  • -1
@finchharold: nie mogę, pracuję w specyficznej branży i tylko kontraktorzy mogą być na B2B. Muszę być bezpośrednio zatrudniony przez firmę, bo podlegam pod wiele wewnętrznych i zewnętrznych przepisów.
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 08:59:35
  • -2
@Royal_Email: przejąłbym się, gdyby to nie było od polaczka imigranta, który myśli, że boga za nogi złapał, a pewnie siedzisz teraz na wynajmie w jakieś zawilgoconej brytyjskiej norze (gdybym nie miał rodziny w uk, to bym nie uwierzył, że tak bogaty kraj może mieć tak gówniane budynki) w pokoju i się mądrzysz xd
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 09:08:09
  • -1
@A_Duda: najłatwiejszym rozwiązaniem byłoby po prostu zwiększenie ulgi na dziecko, która już istnieje (obecnie jakoś 120 zł miesięcznie - nie chce mi się sprawdzać) i zmniejszenie stawek VAT/opłat, które są bezpośrednio lub pośrednio związane z dziećmi. Np.:
- we wszystkich miastach brak opłat za przejazdy dzieci i młodzieży (to ~40 zł mniej na rodzinę za miesięczny dla dziecka) - wiem, że część miast ma takie już zniżki
- brak opłat
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 09:23:52
  • -1
@A_Duda: podniesienie ulgi jest skomplikowane? Wystarczy dać tę ulgę na 6000 na rodzinę i mamy tyle, co 500+ na jedno dziecko i powiedzmy 8000 na więcej niż jedno. Problem jest taki, że żeby zapłacić 500 zł zaliczki na podatek dochodowy miesięcznie, musisz zarabiać prawie 8000 brutto, więc osiągnięcie przez rodzinę ulgi w wysokości 6k, to musieliby zarabiać razem jakieś ~10k brutto.
Jak darmowe obiady to kombinowanie? Po prostu całkowity koszt
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 09:39:35
  • -3
@vafyadorko: każdy z krajów, który podałeś jest kompletnie inny i trudny do porównania, jako całość. Podajesz Singapur, a zdajesz sobie sprawę, jak wygląda system mieszkaniowy regulowany przez państwo, który nie może być porównany do takiej Polski. Z drugiej strony dajesz UK, które ma inny system emerytalny, inny system ubezpieczeniowy i ma podatek od nieruchomości. Prawie całkowicie bez sensu jest takie proste porównanie. Tak jak porównywać z USA, gdzie podatek dochodowy
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 10:40:00
  • -2
@vafyadorko: takie porównanie g---o mówi. Bo w Polsce dla przykładu masz zero PIT do 26 roku życia i liniowy na działalności, czyli dwa przypadki, które trudno w ogóle porównać w Europie, a już na świecie to w ogóle. Jak się zagłębisz w inne systemy, to znajdziesz takich różnych dziwactw sporo i się okaże, że twoje suche liczby nic, a nic nie mówią o samym systemie w teorii, a już na
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 10:51:49
  • -2
@vafyadorko: myślę, że każdemu, kto nie kuma jak działają podatki w UK, Niemczech itd., ale może mieć złudne wrażenie, jak zapewne ty, że coś z tego rozumie po samych stawkach( ͡° ͜ʖ ͡°)
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 11:07:48
  • -2
@vafyadorko: mieszkałem i pracowałem w Chinach, mam rodzinę w USA i w UK. Trochę wiem o podatkach (pracuję w firmie zajmującej się finansami) i to co wiem, pozawala mi stwierdzić, że takie proste porównanie liczb nic nie mówi, bo tak jak podawałem przykład z USA. Sam podatek od nieruchomości w takiej Georgii za przeciętny dom wyniesie więcej niż dochodowy(mój brat płaci ~$3500 samego property taxu). Jeśli nie uwzględnisz tego elementu,
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 11:36:48
  • -1
@vafyadorko: nie każdy, ale jeśli porównamy sytuację przeciętnego człowieka, który ma jakieś mieszkanie/dom lub planuje kupić, to robi się kompletnie inna sytuacja. Można tak ze wszystkim. Możemy przecież założyć, że nie musisz pracować w ogóle na UoP tylko na śmieciówce(umowa o dzieło) całe życie i nie zapłacisz zusów srusów itd. Możesz całe życie na JDG pracować i niezleżnie od dochodu masz 19%, gdy Brytol lub Niemiec wpada już wtedy 40%+
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 11:50:07
  • -1
@boguchstein: do tego dla Koreii jest wiecej tax bands:
88- 150 mln WON - 35%
150-300 mln WON - 38%
300-500 mln WON - 40%
500-1000 mln WON - 42%
powyżej 1000 mln WON
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 13:07:29
  • -2
@vafyadorko: xd ekspert jesteś a nawet danych nie umiesz skopiować. Powtórzę. Porównałeś MANA do golfa, ale nie wiesz, po co, bo nie rozumiesz różnic w systemach.
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 13:21:37
  • -1
@vafyadorko: proste dane, które jeszcze źle podałeś ekspercie od siedmiu boleści xd G---o warte te twoje dane, jak nie zawierasz faktu, czy kraj ma w ogóle podatek od nieruchomości, czy nie. Do tego trzeba ująć ulgi, bo Holandia ma bardzo wysokie progi, ale mają całe wiadro ulg, ale skąd taki ignorant, jak ty może o tym wiedzieć xd
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 13:27:57
  • -1
@vafyadorko: niezleżnie przecież gdzie mieszkasz, masz property tax w USA od prawie zera do nawet 2.5%, a czy płacisz to ty, czy twój rentier, to już inna sprawa. Faktem jest, że ktoś musi w podatku oddać 0.5-2.5% nieruchomości rocznie, czyli pewnie więcej niż dochodowy dla wielu.
boguchstein - @vafyadorko: niezleżnie przecież gdzie mieszkasz, masz property tax w U...

źródło: comment_1613050075Gz7i8uaf0dInKtFDay6r5v.jpg

Pobierz
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 13:37:05
  • -1
@vafyadorko: zielonka, uspokój się, bo się zesrasz zaraz. To, że zostałeś zaorany, to nie moja wina. Raz, że podajesz błędne dane(stawki dla UK) lub niekompletne(stawki dla Korei), a dwa nie kumasz, że systemy są różne i samo zestawienie cyferek nie ma sensu. Zwłaszcza, jak pomijasz fakt, że istnieją specyficzne obciążenia w różnych krajach, takie jak właśnie podatek od nieruchomości, który w takiej Californii wynosi pewnie drugie tyle, co dochodowy danego
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 13:43:57
  • -1
@vafyadorko: xd i ty będziesz weryfikował, jak nawet danych poprawnych nie potrafisz podać xd? (jakbyś coś wiedział o podatkach, to pewnie byś nie podał 50% dla UK na najwyższym progu, no ale jak się kopiuje z neta na pałę jakieś historyczne dane xd). W Holandii tez się zmieliły stawki, więc uważaj, ekspercie xd
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 13:56:06
  • -1
mozesz zdalnie pracowac gdziekolwiek, a mieszkac gdzie chcesz, placisz tam gdzie jestes rezydentem podatkowym


@vafyadorko: to sobie zobacz, jakie są wymagania do bycia rezydentem podatkowym nawet w takiej Polsce xd Nawet tego nie wiesz? Musisz spełnić dwa warunki:

- posiadać na terytorium Polski centrum interesów osobistych lub gospodarczych (tzw. ośrodek interesów życiowych) lub
- czas pobytu danej osoby na terytorium Polski powinien przekroczyć limit 183 dni w ciągu
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 13:58:39
  • -2
@vafyadorko: nah, średnio mi się widzi zabawa z zielonką, która nawet danych nie potrafi skopiować z neta i nie kuma rezydencji podatkowej oraz istotności podatku od nieruchomości.
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 14:07:30
  • -1
@vafyadorko: xd weź zielonka się uspokój, bo już pokazałeś, jak nawet danych nie umiesz skopiować i zweryfikować. Idź mieszkaj do tych krajów, to możesz się coś nauczysz. Do twojego zadania przyjmę, że mam poniżej 26 lat i wyjdzie mi mniejszy podatek niż we wszystkich twoich lokalizacjach, bo jak mam zakładać, że podatek od nieruchomości to 0%, to czemu nie tak? Szach mat zielonka. No, albo liniowy i odliczę sobie kilka
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 14:22:35
  • -1
@vafyadorko: zarabiam milion funtów, w Polsce jestem na 19% liniowym. W UK już jestem dawno w 45% podatku w Niemczech 42%. W Singapurze jako resident zapłacę 22%(>S$320,000) lub 22% jako non-resident (są stawki 15 i 22%), w Koreii zapłacę stawkę 45% (powyżej 1000 mln won)( ͡° ͜ʖ ͡°) Czym więcej zarabaisz, tym Polska jest bardziej korzystniejsza. Jest kilka krajów, gdzie jest jeszcze lepiej, ale to już
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 14:37:40
  • -2
@vafyadorko: masz niepoprawne dane człowieku xd Mam ci na tacy podać?
Masz jeszcze Holandię do tego >68 507 euro 49,5%.
Personal tax rate w singaporze >S$360,000 ->
https://www.guidemesingapore.com/business-guides/taxation-and-accounting/introduction-to-taxation/singapore-tax-system-and-tax-rates

Po co mam się bawić w twoje wyliczanki, jak po prostu zabawa jest prosta, tak działa klin podatkowy. W Polsce na liniowym masz stały podatek, a w innych krajach progresję. To, że inne systemy nie mają takiego rozwiązania, jak nasze, to po
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 14:51:51
  • -2
@vafyadorko: jak mogę płacić podatek w Polsce, skoro w niej nie mieszkam przynajmniej pół roku (a nawet jak mieszkam, to muszę skumać, czy mając umowę przez UK/Singapur przysługuje mi abolicja)xd?
Na pewno kumasz, jak działa rezydencja podatkowa? Myślisz, że możesz sobie ot tak wybrać kraj płacenia podatku, gdy przebywasz 6 miesięcy np. w Meksyku?
Pewnie bym płacił w Singapurze, bo ma najniższe stawki dla rezydentów, a na drugim miejscu w
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 15:06:39
  • -3
@vafyadorko: z twoich wywodów wynikało, że mógłbym sobie wybrać, gdzie miałbym płacić(tak jak niby miałeś unikać podatku od nieruchomości, bo pracujesz zdalnie). Cały ten twój wywód jest po to, by ominąć fakt, że nie zawarłeś w porównaniu podatku od nieruchomości chyba. Bo to na jakich zasadach się rozliczam zależy tylko ile i gdzie mieszkam. Nie zmienia to faktu, że jeśli nie bierzesz pod uwagę podatku od nieruchomości w porównaniach, to
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 10:55:50
  • -1
@terion: dlatego tak jak pisałem, na liniowym w Polsce przy odpowiednich kosztach zejdziesz efektywnym podatkiem niżej niż pierwszy próg dla UoP, który może odliczyć dziecko, krew i kilka innych bzdur xd. No, ale to przedsiębiorcy są "uciskani" xd
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 13:37:11
  • 0
@A_Duda: stawka jest 19%, ale efektywnie względem stawki bazowej ostatecznie płacisz np. 15%, bo masz znacznie większe pole do odliczeń, niż ja na 17/32%. Napisałem przecież efektywna stawka opodatkowania. Kumasz różnicę, nie? Ja nie mogę sobie w koszta S klasy wrzucić na etacie, więc nie mogę obniżyć stawki. Gdyby nie możliwość odliczania, to zapłaciłby faktycznie 19% względem podstawy opodatkowania, ale że może odliczyć, to może zbić stawkę do poziomu niższego,
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 20:39:20 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@A_Duda: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Efektywna_stawka_opodatkowania
Serio?
Laptop czy auto do celów prywatnych, to umowa między pracownikiem i pracodawcą. Sam mam laptopa służbowego, ale nie mogę na nim nawet netflixa zainstalować, bo każda aplikacja musi być weryfikowana.
Mało się znasz, jak nawet terminu efektywnej stawki nie znasz. Eot z mojej strony.

443

Mechanicy i pielęgniarki na wagę złota. Brakuje specjalistów z fachem w...

Mechanicy i pielęgniarki na wagę złota. Brakuje specjalistów z fachem w...

We wszystkich województwach brakuje specjalistów z fachem w ręku: zawodowych kierowców, operatorów i mechaników sprzętu do robót ziemnych, pielęgniarek i położnych oraz spawaczy - podało w czwartek Personnel Service na podstawie Barometru Zawodów.

nixodus
z
forsal.pl
dodany: 11.02.2021, 22:18:45
  • 460
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    praca
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 08:09:19
  • 22
@raphaelll: dokładnie, a pierwsze kilka lat w zawodzie u jakiegoś Januszexa po 200 godzin z umową śmieciową lub minimalem i reszta pod stołem. Jak skończyłem liceum, to tak właśnie myślałem, że może zamiast studiów coś sobie zrobie, jakieś spawanie? Jakiś fach. Poszedłem do pierwszej pracy (jakoś w 2008) i mi się odmieniło xd Z takim podejściem i ludźmi, to trzeba "umieć" i chcieć pracować bardzo. Teraz może i bym więcej
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 11:29:57
  • 36
@mus_tang: dokładnie. Każdy już chyba słyszał bajkę o tym, jak to znajomy po podstawówce/zawodówce zarabia grube tysiące, ale trochę z nimi, jak z jednorożcami. Potem się okazuje, że robi po 250 godzin w miesiącu, zatrudnia jakichś gości na czarno itd.( ͡° ͜ʖ ͡°) Jakoś więcej znam tych, co jako tako przędą. Tak jak mówisz, na jednego, co kosi kupę siana, przypada kilku, co gdzieś za grosze
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 11:38:09
  • 17
@Kernydz: a od kiedy studia, to zawodówka? Filozofia to stosunkowo trudne studia i po pierwsze 3-5 lat czasu, w którym można się rozwijać. Możesz pracować przy wielu rzeczach, głównie związanych z pisaniem/redagowaniem/analizowaniem/tworzeniem czegoś itd., gdzie może filozofia nie przyda się bezpośrednio, ale może być pewną podstawą do tego, że osoba jest dość ogarnięta. Umie pisać poprawnie, analizować dane itd. Brzmi trywialnie i wielu pewnie pomyśli, że to nic trudnego, ale
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 11:49:13
  • 2
bo jest to kierunek bez znaczenia dla gospodarki i praktycznie niepotrzebny na rynku pracy,


@Kernydz: od kiedy uniwersytety i kierunki studiów są dostosowane pod rynek pracy? To nie zawodówka. To, że kończysz mikrobiologię, filozofię itd., to nie znaczy, że rynek potrzebuje konkretnie tego zawodu(umiejętności nabyte podczas tych studiów mogą pomóc w innych dyscyplinach). Jest masa zawodów, które wymagają umiejętności, które nie są sprecyzowane w jakimś konkretnym kierunku studiów, ale ukończenie
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 12:43:11
  • 1
@Kernydz: no ty fachowcem od myślenia ewidentnie nie jesteś, bo ciężko ci zrozumieć, że uniwerek to nie zawodówka i nie musi produkować kogoś, kto ma konkretny zawód( ͡° ͜ʖ ͡°) Filozof może pracować na budowie, bo nie problem ogarnąć tynkowanie czy stawianie zabudowy z GK w kilka tygodni/miesięct. Za to z budowy do biura czy pracy umysłowej nie tak łatwo, jak się od końca edukacji pisało
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 12:49:03
  • 4
@Duperel:

czy płytkarza graniczy z cudem.


Mam w rodzinie glazurnika, co już 20 lat robi. Kasa spoko, ale co z tego, jak cały czas dojazdy i kilka godzin klęczenia dziennie jak muzułmanin xd? Ma już dosyć, ale po 20 latach w zawodzie i 50tce na karku nie jest tak łatwo zmienić zawód(a do emerytury jeszcze więcej klęczenia). Jeszcze 10 lat temu zatrudniał ludzi, ale już tego nie robi, bo wtedy
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 13:19:13
  • 2
@Cephalopoda_Ammonoidea: ja już popracowałem chwilę 10h dziennie z dojazdami i mam dosyć. Nawet jakbym dostał teraz drugie tyle, co zarabiam, to bym się nie zgodził, bo realnie by mi zostawało ~3 godziny życia dziennie poza pracą, spaniem, dojazdami i ogarnianiem się do tej pracy (jedzenie itd.). Rozumiem, że kasa jest ważna, ale dla mnie ważniejszy jest czas dla siebie i swoje pasje.
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 13:27:29
  • -1
@eeemil: zgadzam się, ale zazwyczaj prace, o których mówię, nie są w centrum zainteresowania kogoś po informatyce, co nie zmienia faktu, że ktoś te prace musi wykonywać i być w pewien sposób ogarnięty. Zakładam, że ogarnięta osoba po niemal dowolnych studiach ogarnęłaby taką robotę, gdzie potrzebne są jakieś miękkie skille i analityczne i najlepiej język obcy.
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 13:35:10
  • 0
@Duperel:

Jeżeli twój wujek zarabiał miesięcznie 3k to raczej słaby z niego glazurnik i rzeczywiście lepiej iść do roboty w ochronie. Jak kładliśmy ostatnio płytki w łazience to płytkarz zawołał 2k (za robotę) i siedział 3 dni.


pracuje w USA, na kasę nie narzeka. Narzeka na ból pleców, po którym musi jechać na kolejną robotę. Teraz i tak zluzował, bo nie pracuje tyle, co kiedyś, ale dalej jest to dla
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 13:55:37
  • -1
@Duperel: wiesz, ja ogarnąłem skręcenie i powieszenie mebli i zrobienie zabudowy z gk, ale gościu co mi robił kafle raczej nie zna norweskiego i nie nauczy się go na poziomie do pracy w tyle ile ja nauczę się robić zabudowy z gk. Czaisz różnicę?

Do pracy recepcji wystarczy średnie zaoczne.

Ale ja nie mówię o pracy w recepcji, tylko np. korpo, gdzie ktoś po studiach z językiem lub dwoma ma
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 14:11:21
  • -1
@Duperel: no, ale to ty wyskakujesz z recepcją. Ja mówię o prostych zawodach.
Może się mylę, ale jestem niemal pewien, że szybciej się nauczę kłaść kafle od zera, niż ktoś ogarnie angielski do takiego poziomu, by używać go w środowisku biznesowym w kilku akcentach(bez mieszkania w UK/USA).

Przecież do wieszania tych szafek mogę iść jako pomoc, tak o z ulicy i za rok może 2 będę pewnie bez większego problemu
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 14:16:16
  • 0
@Duperel: dodam jeszcze najważniejszy fakt. Że ja, tak jak stoję, mogę iść na pomoc do glazurnika i za, niech będzie 3 lata będę sam kładł. Ty za to, bez studiów, do biura możesz najwyżej wejść i poprosić o skorzystanie z toalety. Bariera wejścia jest znacznie wyższa(a czym bardziej skomplikowane prace i lepsze rozwojowo w perspektywie, tym jeszcze wyższa). Mimo, że faktycznie pewnie pan Wiesiek ogarnie prędzej czy później excela i
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 14:40:08
  • 0
@Duperel: no, ale nagle zestawiasz kogoś, kto robi meble na zamówienie, ma swój zakład, produkcję itd. z pracą sekretarki. Jaki to ma sens? Wiadomo, że w takim przypadku to jest konkretny specjalista i to już z bardzo dużym doświadczeniem i normalnym biznesem za grubą kasę (wynajęcie hali, ludzi, sprzęt, transport itd.) oraz ogromnym ryzykiem, bo jak coś z----e, to już na grubo. Blat za 2k źle potniesz i pozamiatane.

Powtórzę
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 15:09:31
  • 0
Nie wiem skąd się wzieło że spawacze leżą na kupie kasy


@puto: niektórzy leżą, ale to specjaliści i pewnie dość trudna robota, jakieś spawanie rur itd.(nie znam się, ale są na to jakieś uprawnienia i trzeba ogarniać już trochę), tak jak syn koleżanki mamy, co to po zawodówce zarabia kokosy. Zdarza się, ale zapewne na 25 osób w klasie w zawodówce na profilu budowlanym tylko kilku dojdzie do jakieś normalnej
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 15:11:59
  • -1
@gory_wysokie: trzeba głównie chcieć( ͡° ͜ʖ ͡°)
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 15:15:43
  • 0
@skitarii: kiedyś był np. taki felczer, który wykonywał drobne zabiegi, ale zaorali. Wystarczyłoby zrobić tak jak kiedyś, liceum pielęgniarskie/falczerskie i po takich 3-4 latach osoba by miała jakąś wiedzę, możliwość pójścia na studia i wystarczające umiejętności by zacząć praktykę w szpitalu(przez całą edukację w tej szkole by mieli codziennie 1-2h zajęć zawodowych na rzecz przedmiotów takich jak religia, PO itd.).
Tacy ludzie mogliby dalej się kształcić, poprzez dostosowanie ich studiów
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 15:28:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@Duperel: powtórzę. Ja mogę w każdej chwili iść i zacząć pracować, jako pomoc glazurnika i potem samemu kłaść. Ty do sensownego biura możesz iść umyć ręce. Fakt. W januszexie możesz parzyć kawę i odbierać listy prezesa, ze srednim. No, ale to by było na tyle. Bariera wejścia jest znacznie większa, bo ja po 2 latach już będę układał na siebie, a ty z januezexa do normalnego biura nie przeskoczysz z
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 15:48:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@MamByleJakiNick: dawaj do Wrocławia, non stop do IT kogoś chcą w korpo
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 15:49:44 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@Duperel: https://wynagrodzenia.pl/artykul/jak-poziom-wyksztalcenia-wplywa-na-wynagrodzenie
Pierwszy lepszy link
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 16:32:10 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@MamByleJakiNick: u nas dają 4k netto na start nie w IT, więc pewnie w jakimś IT u nas, czy w jakiejś Nokii itd. spokojnie możesz liczyć na 4-4,5k na start i ze 6k na seniorze, a potem to już zmieniać na coś konkretnie z IT, czego sporo jest we Wrocławiu. Nie znam osobiście nikogo w IT tutaj, co ma mniej niż 6k netto. Tyle, że większość ma przynajmniej 3 lata

662

Kolejne odkłamywanie mitów o globalnym ociepleniu.

Kolejne odkłamywanie mitów o globalnym ociepleniu.

Na chłopski rozum można wyjaśnić sobie wszystko, ale są dziedziny, w które chłopski rozum nie powinien się mieszać.

PiccoloColo
z
youtube.com
dodany: 12.02.2021, 11:23:18
  • 103
  • #
    polityka
  • #
    nauka
  • #
    ekologia
  • #
    klimat
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    swiat
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 13:04:18
  • 3
@secret_passenger: poczekaj, aż dojdziesz do ostatniej i ataku Szwedów na Polskę przez zamarznięty Bałtyk latem xd
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 15:05:00
  • -3
@Dect: a może po prostu przez te 10 lat gimbusy korwinowparuweczkowe dorosły i zrozumiały, że jednak nie można brać na poważnie bajek tego pana( ͡° ͜ʖ ͡°)

456

8:10 Przemek Staroń: Polska szkoła jest oparta na lęku, w wersji online też

8:10 Przemek Staroń: Polska szkoła jest oparta na lęku, w wersji online też

Edukacja online. Czy po blisko roku nauki zdalnej wychodzi nam ona coraz lepiej, czy może im dalej w las, tym trudniej? W dzisiejszym odcinku Przemek Staroń, psycholog, tutor, Nauczyciel Roku 2018, komentuje najnowsze badania Banku Światowego o gigantycznych zaległościach uczniów.

neib1
z
youtube.com
dodany: 11.02.2021, 16:32:20
  • 94
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    szkola
  • #
    szkolnictwo
  • #
    edukacja
  • #
    podcast
boguchstein
boguchstein 12.02.2021, 07:44:11
  • 11
@AgLagylak: dokładnie. Takie powtarzanie, jak to nasze pokolenie nie było zajebiste, a młodzież dzisiaj to jest xd Wkurza mnie takie gadanie, bo najczęściej oznacza brak perspektywy i zrozumienia zmian. Ludzie kiedyś byli tak samo głupi, jak dzisiaj, tylko że nie dało się tego tak łatwo zaobserwować. Dzisiaj mamy Instagram, facebook itd., gdzie ludzie niemal chwalą się swoją głupotę, próżnością i całym zestawem marnych cech. Kiedyś trzeba było kogoś poznać, by

24

Co daje studiowanie historii?

Co daje studiowanie historii?

Oczytanie i wiedza pozwalają lepiej zrozumieć różne inne światy, państwa, narody. Nie zrozumiemy np. obolałości dzisiejszych Węgrów, ich traum czy frustracji, nie znając postanowień Traktatu w Trianon z 1920 r., który odebrał Węgrom 2/3 ich terytorium. Ta rana się nie zabliźniła do dziś...

konto usunięte
z
azir.edu.pl
dodany: 10.02.2021, 16:12:19
  • 5
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    wegry
  • #
    nauka
  • #
    studia
  • #
    zainteresowania
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 12:20:21
  • -1
Historia jest spoko, ale często przekłamana i wyprana z niuansów (ze względu na brak możliwości zapisania jej w większej ilości wiarygodnych źródeł). Jak ktoś za 500 lat będzie patrzył na jakieś wydarzenie z Polski, to będzie miał całkowicie inny obraz, niż my teraz i może dojść do całkowicie innych wniosków właśnie przez brak niuansów. Dzisiaj i tak jest lepiej, bo mamy ogromną ilość źródeł.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

31

W których krajach korporacje płacą najmniej podatków?

W których krajach korporacje płacą najmniej podatków?

Przykładowo: Węgry 9%, Irlandia 12,5%, Polska 19%, Szwecja 21,4%, Niemcy 29,9%, Francja 32,02% ... Pełny raport w powiązanych.

konto usunięte
z
files.taxfoundation.org
dodany: 10.02.2021, 13:27:03
  • 4
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    swiat
  • #
    biznes
boguchstein
boguchstein 11.02.2021, 12:17:59
  • -1
A tutaj, jak się zesrali o podatki w Irlandii xd:
https://www.theguardian.com/technology/2020/sep/25/european-commission-appeal-against-apple-tax-ruling-ireland
no i przegrali xd
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

becvvv
becvvv
becvvv
10.02.2021, 16:17:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 124
Chce kupić przycisk spłukujący czarny matowy bez srebrnych dodatków. Kawałek plastiku firmy geberit kosztuje 500 zł xD wyprodukowanie tego gówna to pewnie kilka złoty. Ja p------e po co zakładałem stelaż geberita

#nieruchomosci #mieszkanie #mieszkaniedeweloperskie #kupnomieszkania #remont #remontujzwykopem #remontmieszkania #meblujzwykopem #lazienka #deweloperka #patodeweloperka
becvvv - Chce kupić przycisk spłukujący czarny matowy bez srebrnych dodatków. Kawałek...

źródło: comment_1612973848VUisV7uuQeplZhct17y4SO.jpg

Pobierz
  • 92
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 21:16:09
  • 13
@TheDzions: przecież taki szajs zleca się gdzieś w Chinach i klepią to za kilka/kilkanaście zł za sztukę już z transportem. Tak samo można powiedzieć przecież o przełącznikach do prądu, które są za 10-30 zł, obudowach laptopów, telefonów itd. Zlecasz ramkę i każdy element i po prostu klepią każdą ilość. Masz w dupie amortyzacje, wytryskarki, pakowanie itd. Możesz najwyżej na miejscu zrobić kogoś w Q&A, co będzie sprawdzał zgodność z zamówieniem
  • Odpowiedz
G.....5
G.....5
konto usunięte 10.02.2021, 07:25:18
  • 138
#antykapitalizm
G.....5 - #antykapitalizm

źródło: comment_16129419139QSTUcqoDWMU3OQSEJf3VW.jpg

Pobierz
  • 68
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 10:20:51
  • 25
@Akilles: a kto powiedział, że na ich poziomie?
Zobacz sobie, jaka była proporcja pensji szeregowych pracowników/managerów to CEO kiedyś w USA, a ile jest teraz. Pensje pracowników skorygowane o inflacja wzrosły kilkanaście procent, a CEO i zarządów kilkaset.

CEO compensation has grown 940% since 1978. Typical worker compensation has risen only 12% during that time


Efektem tego jest to, co widać teraz w USA, czyli rosnące rozwarstwienie społeczne i związane z
boguchstein - @Akilles: a kto powiedział, że na ich poziomie? 
Zobacz sobie, jaka by...

źródło: comment_1612952450ClwPbOckcuWGfCjZ01nttl.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 10:33:44
  • 13
@boguchstein: jeszcze dodam, że mimo znacznie mniejszych obciążeń w USA, braku przymusu zapewnienia ubezpieczenia i innych benefitów(firma musi zatrudniać określoną ilość ludzi, by musieć to robić), brak edukacji z podatków, brak planów emerytalnych itd, w ogóle nie przekłada się na pensje, co różne kuce postulują od kiedy tylko pamiętam.
"Obniżcie podatki, to pensje pójdą w górę" xd -> Idealnie to widać na przykładzie pensji w takim McDonaldsie/Walmarcie itd., gdzie w
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 12:55:26
  • 4
@Drakii: czyli przeniesienie produkcji do Azji, centrum serwisowego na Filipiny, do Indii, czy Rumunii xd
Zyski z optymalizacji są, a pensje pracowników on-shore stoją lub rosną ledwo z inflacją, gdy koszty edukacji, opieki medycznej itd. wzrosły kilkukrotnie w stosunku do średniej pensji(w ostatnich ~40 latach). Za to zarząd i inwestorzy/wall street zgarnia kapustę, gdy klasa średnia się kurczy, a ludzie na samym dole pobierają food stamps, gdy pensje ledwo starczają
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 13:08:45
  • 4
@Drakii: masz wzrost na poziomie ~12% na przestrzeni 40 lat, gdy w tym samym czasie CEO mieli "trochę" więcej.
https://www.epi.org/publication/ceo-compensation-2018/

Most of the increase in household income was achieved in the period from 1970 to 2000. In these three decades, the median income increased by 41%, to $70,800, at an annual average rate of 1.2%. From 2000 to 2018, the growth in household income slowed to an annual average rate
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 13:13:36
  • 1
@Drakii: https://www.epi.org/publication/swa-wages-2019/
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 13:20:22
  • 2
@Drakii: 1% median salary i 0.3% median household przy inflacji 1.8% w 2019 i 2.44% w 2018 roku. Gdy porównamy wzrost kosztów edukacji i kosztów opieki zdrowotnej do mediany pensji, to wypada to jeszcze gorzej. Rośnie, ale nie proporcjonalnie. Jeśli ludkom na górze rośnie o grube procenty(procent z już i tak wysokich pensji/akcji itd.), to na dole też powinien być jakiś sensowny wzrost.

During the 1978 - 1979 school year,
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 13:32:22
  • 2
@Drakii: wzrósł, ale nieproporcjonalnie i dzisiaj mamy sytuację dalej, że na niższych szczeblach zarabiasz $7-15, bez ubezpieczenia, płatna edukacją, która tylko w ostatnie 40 lat poszła o ~30% w górę, bez planu emerytalnego itd.
To kraj, który nie ma powszechnej służby zdrowia, ale wydaje 18% PKB na służbę zdrowia, czyli prawie 2x więcej niż UK, czy Niemcy, które zapewniają taką swoim obywatelom. Mogliby mieć taką na poziome Niemiec i dodatkowe
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 13:51:30
  • 1
@Drakii:
1. From 2000 to 2018, the growth in household income slowed to an annual average rate of only 0.3%.
2. Today, those costs are closer to $48,510 and $21,370, respectively. That means costs increased by roughly 25.3% at private colleges and about 29.8% at public colleges.
3. CEO compensation has grown 940% since 1978. Typical worker compensation has risen only 12% during that time.
4. 1970-2019 health spendig growth has outpaced growth
boguchstein - @Drakii: 
1. From 2000 to 2018, the growth in household income slowed ...

źródło: comment_1612964873ENA1jQKOIzMbziHd5j3Otc.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 14:05:56
  • 0
@1marcin1: tej ekonomii, która doprowadziła do kryzysu w 2007/2008 :D? Czy tej, która ostatnio blokowała możliwość kupienia akcji GME i utopienia hedge fundów xd? Czy może tą, od pana dr Laffera, absolwenta Yale i Stanforda, twórca krzywej Laffera i doradcy Regana, jak to się zarzekał, że nie ma żadnej recesji i wszystko jest spoko, a potem wszyscy wiedzą, co się stało (znaczy gimby nie wiedzą, bo się wtedy urodzili dopiero
boguchstein - @1marcin1: tej ekonomii, która doprowadziła do kryzysu w 2007/2008 :D? ...
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 15:15:23
  • 1
@MuszeAleNieChce: tak się rozrosły, bo mocno optymalizowali. Patrz cała azja, patrz pół Europy i Azji, gdzie stoją centra serwisowe. Po co mają płacić u siebie komuś $4-5k usd, jak za podobnej jakości pracę w Indiach (praca po 9-10 godzin dziennie przed kompem) zapłacisz góra $1k usd? Całe Chiny to właściwie taki bandycki sposób optymalizacji kosztem zwykłych ludzi. Wszystko co mogli, przenieśli do Chin. Zyski idą głównie do inwestorów i zarządów,
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 18:34:25 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@1marcin1: fajnie, że sobie przeczytasz różne fantazje z różnych szkół ekonomii. Fajnie, że wiesz, co to wolny rynek, wiesz jak działa giełda, gdy potem cała ta akademicka wiedza idzie do kosza, bo ktoś z odpowiednią ilością kasy lub władzy manipuluje systemem. To tak jakby ktoś mógł dowolnie manipulować prawami fizyki. Wtedy książki do fizyki byłyby czysto teoretyczne, tak jak ekonomia. Niejeden bałwan ekonomista z MBA srał w gacie, gdy grupka
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 20:31:22
  • 0
@MuszeAleNieChce: nie chce mi się o tym dyskutować. Widać to jak na tacy teraz, gdy amerykanie się obudzili, że jednak można zarabiać $15 na godzinę i płacić za bigmaca tyle samo, bo w innych krajach się da, no ale możemy przymknąć oczy i powiedzieć, że przecież nic się nie dzieje, co tam że edukacja poszła o 30% względem inflacji i nie jesteś w stanie dzisiaj pracować w prostej pracy i
  • Odpowiedz

29

Analitycy: przeciętny rolnik z Warmii i Mazur to milioner

Analitycy: przeciętny rolnik z Warmii i Mazur to milioner

Prawie 1,1 mln zł – tyle warte są grunty przeciętnego gospodarstwa rolnego w województwie warmińsko-mazurskim. Gospodarstwa są tam duże, a ziemia od lat drożeje. Znacznie skromniej jest na Podkarpaciu i w Małopolsce – informują analitycy HRE Investments. Według GUS, pod koniec 2020 roku...

infoodboga
z
tko.pl
dodany: 09.02.2021, 17:30:48
  • 19
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    rolnictwo
boguchstein
boguchstein 10.02.2021, 13:05:31
  • -1
@incydent_kakaowy: zwrot inwestycji w 10 lat, to nie jest nic dziwnego. Nie wziąłeś pod uwagę, że jeśli ziemia będzie drożała w tym tempie, to sama wartość ziemi pewnie skróci okres tej inwestycji z 10 do ~7 lat realnie.

132

Mam szafę - żądam mieszkania

Mam szafę - żądam mieszkania

Ciekawy tekst o parkingach. Co tam dużo gadać - uspołecznienie kosztów motoryzacji indywidualnej na tym przykładzie widać chyba najlepiej... Do poczytania i pomyślenia.

firebwoy
z
miesiecznik.znak.com.pl
dodany: 08.02.2021, 19:21:11
  • 177
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    motoryzacja
boguchstein
boguchstein 09.02.2021, 14:48:20
  • -1
@Saeglopur: polecam poszukać mieszkania w takim Wrocławiu(ja już jestem po zakupie) i szybko zrozumiesz, dlaczego ludzie chcą nowe, a nie to co juz stoi na mieście. Mamy w Polsce sporo budynków, ale sporo z nich nie nadaje się do mieszkania bez generalnego remontu, na który nie każdy ma czas i ochotę(oraz często pieniądze). Mam tak:
- mieszkania w kamienicach, która najczęściej są w opłakanym stanie, instalacje na aluminium, brak ogrzewania
boguchstein
boguchstein 09.02.2021, 15:05:14
  • -1
@Emdeka: 40k za miejsce i 200 zł miesięcznie za "obsługę"( ͡° ͜ʖ ͡°)

20

Lidl daje podwyżki. Sieć deklasuje konkurencję

Lidl daje podwyżki. Sieć deklasuje konkurencję

Kolejny sieć marketów zapowiedziała podwyżki pensji. Krótko po ogłoszeniu podwyżek przez Kaufland, Lidl podniesie wynagrodzenie do poziomu 4350 zł na początku zatrudnienia.

DanielAquarius
z
bankier.pl
dodany: 07.02.2021, 19:20:57
  • 29
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    praca
  • #
    pieniadze
  • #
    lidl
boguchstein
boguchstein 07.02.2021, 22:19:15
  • 5
@rajtaracper: nawet, to jest dalej 3300 za 3/4 etatu, czyli więcej, niż w wielu miejscach za cały( ͡° ͜ʖ ͡°)
boguchstein
boguchstein 08.02.2021, 08:39:43
  • -1
@Fidel1: tak samo było lata temu w McDonalds(pracowałem 3 miesiące w 2008 roku xd) Miałem umowę o pracę na 3/4 etatu.
boguchstein
boguchstein 08.02.2021, 08:41:30
  • -1
@dziacha: z jednej strony uj z tymi podatkami(mówmy się, że CIT to grosze, a dochodowy dla takich korporacji właściwie nie istnieje, bo mają ogromną ilość opcji, żeby optymalizować koszta tak, by tego podatku właściwie nie płacić), bo płacą je pracownicy, którzy dostają pensje, ale sporo produktów w Lidlu jest z Niemiec. Biedronka, mimo że portugalska, to produkty ma głównie z polski. Ma polskich dostawców i całą logistykę opartą na polskich
boguchstein
boguchstein 08.02.2021, 12:23:35
  • -1
@JerryCanPlay: to prawda. Odnosiłem się bardziej do wpływu na gospodarkę, bo czym więcej produktów produkowanych u nas, tym więcej kasy zostaje w gospodarce. Lidlu akurat tutaj ma gorszą pozycję niż biedra.

32

Skoda Kamiq - Przegrałem ...

Skoda Kamiq - Przegrałem ...

Pamiętacie walkę pana ze Skodą w sprawie niesprawnej Skody Kamiq? Niestety przegrał tę nierówną walkę i został z niesprawnym samochodem.

crazy_drummero
z
youtube.com
dodany: 06.02.2021, 13:41:32
  • 14
  • #
    polska
  • #
    skoda
boguchstein
boguchstein 07.02.2021, 13:24:20
  • 0
@takitamtam: na wykopie sami bogacze, dla których produkt za 100k(drobne) nie musi spełniać wymagań, bo to tylko 100k( ͡° ͜ʖ ͡°) Te debile dobierają narrację do tematu, a w kolejnym wątku się zesrają, że ceny mieszkań wysokie xd
boguchstein
boguchstein 07.02.2021, 14:42:45
  • 0
@takitamtam: na biednego nie trafiło :D

72

8 powodów dla których warto wybrać drewniany dom

8 powodów dla których warto wybrać drewniany dom

Drewniane domy uważane niegdyś za przestarzałe, nieatrakcyjne i nie funkcjonalne, cieszą się teraz dużym zainteresowaniem. Główną przyczyną wzrostu popularności domów z drewna jest dostrzeżenie ich zapomnianych zalet.

konto usunięte
z
biznesciti.com
dodany: 06.02.2021, 16:48:59
  • 100
  • #
    polska
  • #
    domy
  • #
    drewno
  • #
    budownictwo
  • #
    budowa
  • #
    dom
boguchstein
boguchstein 07.02.2021, 11:21:19
  • 1
@Xaveri: jak drewniany, to na działkę lub pole letniskowe( ͡° ͜ʖ ͡°)

510

Tragedia podczas ceremonii chrztu. Nie żyje 6-tygodniowe niemowlę

Tragedia podczas ceremonii chrztu. Nie żyje 6-tygodniowe niemowlę

Rumuński Kościół Prawosławny jest pod naciskiem, by zmienić rytuał chrztu po tragedii, do jakiej doszło w mieście Suczawa. 6-tygodniowe niemowlę zmarło tam po ceremonii trzykrotnego zanurzenia w święconej wodzie.

xandra
z
rmf24.pl
dodany: 05.02.2021, 09:24:42
  • 147
  • #
    europa
  • #
    rumunia
  • #
    dzbanywiary
  • #
    tragedia
boguchstein
boguchstein 05.02.2021, 13:18:46
  • -2
Taka była wola boga xd Nie zrozumiecie jego planu, którego elementem jest zabicie swojego podopiecznego podczas rytuału w swoim imieniu xd
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

721

Tylko 17 proc. Polaków zarabia powyżej średniej.

Tylko 17 proc. Polaków zarabia powyżej średniej.

W roku 2015 liczba osób zarabiających poniżej średniej wynosiła 70%, w 2019 roku jest to już 83%.

konto usunięte
z
forbes.pl
dodany: 03.02.2021, 11:29:57
  • 199
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    dobrazmiana
  • #
    ciekawostki
boguchstein
boguchstein 03.02.2021, 20:22:21
  • 5
@Elmaak: zarabiasz średnio, to masz średnie życie. Niemiec czy Brytol zarabiający średnią też super piękną fura nie jeździ(wiadomo, że będzie miał standard lepszy niż Polak, ale nie diametralnie) i zazwyczaj w willi nie mieszka, bo ceny nieruchomości do średnich pensji w większości krajów ościennych są podobne do naszych (tzn. ilość średnich pensji potrzebnych na średnią cenę metra kwadratowego w danym mieście). Warszawa nie wyróżnia się tutaj na tle europy, bo

263

Huawei chce zbudować fabrykę we Francji. Francuzi mówią "nie"

Huawei chce zbudować fabrykę we Francji. Francuzi mówią "nie"

Huawei planuje budowę fabryki we Francji. To nie przekonuje Francuzów, którzy chcą wycofać chińską technologię z sieci 5G. Dlaczego Francja nie lubi chińszczyzny?

Biznesalert
z
biznesalert.pl
dodany: 01.02.2021, 09:22:02
  • 73
  • #
    swiat
  • #
    huawei
  • #
    francja
  • #
    europa
  • #
    5g
  • #
    technologia
boguchstein
boguchstein 01.02.2021, 14:35:27
  • 0
@AgLagylak: jak to jakie innowacje( ͡° ͜ʖ ͡°)? Chiński telefon, z amerykańskim procesorem i systemem, kamerą z Japonii, pamięcią i ekranem z Korei xd Gdzie nie spojrzę, to może mam sprzęt zrobiony w Chinach, ale nie jest ich technologią. Nie potrafią robić procesorów, zapewne nie potrafią też robić wystarczająco precyzyjnych maszyn, by takie procesory robić. Chiny już teraz wydają więcej na importowane układy scalone, niż na
boguchstein
boguchstein 01.02.2021, 15:05:41
  • 3
@AgLagylak: albo zwyczajnie część firm przeniesie produkcję do Wietnamu, Indonezji itd., co już się dzieje. Jak wystarczająco wielu zainwestuje, to będą łańcuchy dostaw i Chiny stracą część swojej produkcji, gdzie już są znacznie mniej konkurencyjni, niż kiedyś, bo pensje poszły w górę(nie da się wiecznie płacić miskę ryżu ludziom w mieście, gdzie nieruchomości są droższe w przeliczeniu na średnią pensję niż w Londynie xd). Dalej konkurują warunkami pracy, brakiem BHP
JamKarzeu2
JamKarzeu2
31.01.2021, 08:14:30 via Android
  • 1873
JamKarzeu2

źródło: comment_16120808702JS3o9gEY21nVAiLeRrbqy.jpg

Pobierz
  • 142
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 31.01.2021, 09:19:53 via Wykop Mobilny (Android)
  • 58
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 31.01.2021, 11:08:28
  • 0
@zmasowanyatak: nikomu nie zakazuję(co nawet napisałem w swoim poście), tylko stwierdzam, że według mnie, to gówniany argument za posiadaniem broni.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 31.01.2021, 11:15:51
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

613

838 cm od bloku do bloku. Deweloper postanowił jeszcze bardziej zagęścić osiedle

838 cm od bloku do bloku. Deweloper postanowił jeszcze bardziej zagęścić osiedle

838 cm - w takiej odległości od istniejących domów powstanie nowy blok przy ul. Klukowskiej (tylko 38 cm więcej niż absolutnie minimum wynikające z przepisów). - Tam się w ogóle zmieści dom? To długa, wąska działka, odpowiednia może na strzelnicę - dziwią się sąsiedzi...

Szewczenko
z
money.pl
dodany: 30.01.2021, 23:18:33
  • 267
  • #
    polska
  • #
    warszawa
  • #
    budownictwo
  • #
    architektura
  • #
    patodeweloperka
boguchstein
boguchstein 31.01.2021, 09:08:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Gdzie w takich wątkach są korwinowcy wolnościowcy? Przecież jakby nikt tego nie kupował, to nikt by nie budował. Magiczna ręka rynku by sama wyregulowała. A tutaj co drugi chce jakichś regulacji.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kapitalis
Kapitalis
29.01.2021, 12:06:19 via iOS
  • 779
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 81
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 29.01.2021, 13:38:05
  • 11
@Sok_Mandarynkowy: wiesz, możesz być wierzącym i sceptykiem jednocześnie, tylko że którąś z tych rzeczy robisz po prostu źle xd
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 29.01.2021, 13:46:28
  • 0
@Sok_Mandarynkowy: zależy jak zdefiniujemy wolny rynek, ale chyba słabo to wygląda, bo przecież można wtedy definicję przesuwać tak daleko, jak tylko chcemy. Państwowe, czy prywatne więzienia? Gdzie jest granica?
  • Odpowiedz

392

Poland stronk. Polski paszport jednym z najlepszych na świecie.

Poland stronk. Polski paszport jednym z najlepszych na świecie.

Mimo COVID niewiele się zmieniło. Jeśli chodzi o podróże, to mamy lepsze możliwości niż obywatele Japonii, Korei, Australii, czy nawet USA.

lukasdro
z
passportindex.org
dodany: 27.01.2021, 21:13:01
  • 90
  • #
    polska
  • #
    podroze
  • #
    podrozujzwykopem
  • #
    ciekawostki
  • #
    emigracja
boguchstein
boguchstein 28.01.2021, 11:49:08
  • 4
@Lilac: chyba trzeba, ale załatwiasz ją online płacą i chyba nie ma żadnej weryfikacji (jak np. było w przypadku wizy do USA czy Chin). Byłem chyba w 2019 roku w Turcji, to się płaciło chyba $20 i tyle.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 17
  • Strona 1 z 17
  • >

Marcin Zdadnowicz

  • Die Geduld ist die Stärke der Schwachen, die Ungeduld ist die Schwäche der Starken.
  • Płock

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.05.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.01.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.01.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 18.12.2014

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking