Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko138
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ShadyTalezz

ShadyTalezz

Dołączył 13 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 70163
  • Znaleziska 8297
  • Mikroblog 61866
  • Obserwujący 183
  • Obserwowane 192
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.04.2026, 13:40:36
  • 22
Bardzo mnie śmieszy narracja, że Razem to lenie co nie chcą brać odpowiedzialność, rządzić i tylko lubią oceniać z kanapy(oczywiście istnieje jeszcze narracja o tym, że są agentami PISu ale ona jest tak głupia, że nie ma co jej nawet poważnie komentować). Natomiast chciałbym tu przytoczyć kilka realnych działań Razem z ostatnich miesięcy, które realnie wpłynęły pozytywnie na życie polaków:

- organizowanie inicjatyw ograniczających nocną sprzedaż alkoholu w całym kraju
- organizowanie inicjatyw dotyczących
ShadyTalezz - Bardzo mnie śmieszy narracja, że Razem to lenie co nie chcą brać odpowi...

źródło: HGL1bFrXcAAUll4

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
18.04.2026, 14:14:05 via Wykop
  • 7
@langer: nie ale przygłupów twojego pokroju wyślemu do szkół
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
18.04.2026, 14:20:47 via Wykop
  • 14
@Honoradol: obawiam się, że to ty jesteś pod tymi względemi zdegenerowany - logika typu może sprywatyzują mi ochronę zdrowia, odbiorą prawa pracownicze, nigdy nie będę miał własnego mieszkania bo wszystko skupią konglomeraty mieszkaniowe i będę z---------ł za miskę ryżu ale przynajmniej docisną gejów"

@makaronzjajkiem nie jest żadną bzdurą, razem udostępnia struktury do zbierania podpisów, aktywnie współpracuje z tymi ugrupowaniami a nie jest im antagonistyczne jak inne partie
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
18.04.2026, 15:28:57 via Wykop
  • 9
@donaldJretard: widzę, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, spokojnie jak Razem dofinansuje szkoły to się poprawi
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
19.04.2026, 12:05:36 via Wykop
  • 5
@BardzoSmutny:

To wcale nie tak dużo jak na partię z kilkoma procentami poparcia. Praktycznie każda średnia lub duża partia w obecnym sejmie robi tyle albo więcej


nie ma drugiej partii w Polsce, która by wspierała tylko inicjatyw pracowniczych, brała udział w strajkach pracowniczych, wspierała inicjatywy lokatorskie na taką skalę, inicjatywy ogrniczeń sprzedaży alkoholi, dotyczących sprzeciwu wobec zamykania szkół czy
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
19.04.2026, 15:18:04 via Wykop
  • 4
@BardzoSmutny:

i protesty PiSu razem z Solidarnością i innymi związkami zawodowymi, między innymi przeciwko umowom śmieciowym.


Razem jest na wszystkich takich
  • Odpowiedz

3214

InPost przesczepia patologiczny zwyczaj dawania napiwków do Polski

InPost przesczepia patologiczny zwyczaj dawania napiwków do Polski

Byłem odebrać przesyłkę z paczkomatu, no i po zakończeniu procesu wita mnie taki komunikat jak na screenie. Wszystko wygląda na to że właściciel InPostu chce przeszczepiać patologiczne zwyczaje z USA do Polski. Patologiczne dlatego że tam napiwki często sa obowiązkowe i wliczne w wynagrodzenie.

HeavyFuel
z
wykop.pl
dodany: 17.04.2026, 12:13:04
  • 414
  • #
    paczkomaty
  • #
    inpost
  • #
    biznes
  • #
    polska
  • #
    zalesie
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.04.2026, 18:02:30 via Wykop
  • 7
nie dają umów o pracę kurieriom, nie płacom godnych pensji tylko głodowe - więc przerzucają kolejną część kosztów na klienta
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1284

Ile podatku CIT płacą w Polsce firmy kurierskie?

Ile podatku CIT płacą w Polsce firmy kurierskie?

Rafał Brzoska pochwalił się na X, że InPost zapłacił prawie pół miliarda zł za 2026, rok wcześniej to było 380 mln zł, a dwa lata wcześniej 250 mln zł. Zagraniczne firmy albo nie płacą u nas wcale, albo są daleko w tyle, bo po co płacić Polakom... Szczegóły w linku.

patinete
z
x.com
dodany: 14.04.2026, 09:01:52
  • 179
  • #
    polska
  • #
    inpost
  • #
    paczkomaty
  • #
    kurier
  • #
    biznes
  • #
    gospodarka
ShadyTalezz
ShadyTalezz 14.04.2026, 12:29:31 via Wykop
  • 26
stać go na płacenie takich podatków a nie stać na UoP dla pracowników kurierki i sortowni i pracę dla nich w godnych warunkach a nie nieludzkim z--------u
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 14.04.2026, 12:33:09 via Wykop
  • 6
@Outline: @kwantylek to mam go chwalić, za to że uczciwie płaci podatki jak każdy Polak i go za to po butach całować?

Chłop traktuje kurierów i pracowników sortowni(o czym rzadko się mówi, bo zawsze wspomina się tylko kurierów) jak bydło uwłaczając godności tych osób, znam ludzi co tam pracują i pracowali i z-------l jest kosmiczny, konsekwencje z najdrobniejszych obsuw - zwykły janusz biznesu piorący swój wizerunek tym, że robo
ShadyTalezz
ShadyTalezz 14.04.2026, 14:03:26 via Wykop
  • 12
@jack_:
ShadyTalezz - @jack_:

źródło: 016f5a9e8b259aa41c8f93bd1a56ddf185a4d9ab7139428b48c67faa087a3393

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 14.04.2026, 15:30:53 via Wykop
  • 9
@jack_: a ty jesteś skundlonym biedakiem, który broni miliardera, który by cię sprzedał za paczkę zapałek

@bighatlogan

zeby komus lepiej bylo?


tak, ludzie którzy na ciebie harują zasługują na godne warunki pracy ale w hiperindywidualistyczej liberalnej zgniliźnie moralnej, którą przesiąknięte jest obecne społeczeństwo to nie do pomyślenia rozumiem,
ShadyTalezz - @jack_: a ty jesteś skundlonym biedakiem, który broni miliardera, który...

źródło: fe9

Pobierz
kaoen9
kaoen9
12.04.2026, 09:39:11
  • 365
#polityka #bekazlewactwa #bekazprawakow #wegry
kaoen9 - #polityka #bekazlewactwa #bekazprawakow #wegry

źródło: image_picker_E6D428B4-2878-4FBC-9429-5CF9BF393792-46140-00001612BB5C0E43

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 12.04.2026, 12:44:27 via Wykop
  • 6
@Mezomorfix: chłopie nagminnie mylisz pojęcia i żonglujesz nimi jak ci wygodnie xD

lepiej i boją się wyjść na spacer bo jakiś nielegalny mudzin sprzeda kose XD


powiedz, że nigdy nie byłeś w zachodnim kraju bez mówienia, że nigdy w nim nie
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 12.04.2026, 17:49:49 via Wykop
  • 3
@radek-kosiecki:

Nie, nie są prawactem.
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 12.04.2026, 13:49:27
  • 5
kolejne wielkie zwycięstwo libertarianizmu! Następnym razem się uda!

#bekazprawakow #bekazlibka #libertarianizm
ShadyTalezz - kolejne wielkie zwycięstwo libertarianizmu! Następnym razem się uda!

#...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-12 154833

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
12.04.2026, 17:47:43 via Wykop
  • 4
@Bestia_z_Jellystone: @Bestia_z_Jellystone

w postępowej Polsce, gdzie płacimy urzędnikom za pracę 4 dni w tygodniu


no
  • Odpowiedz

582

Meksyk wprowadza powszechną opiekę zdrowotną dla 120 mln obywateli

Meksyk wprowadza powszechną opiekę zdrowotną dla 120 mln obywateli

Prezydent Claudia Sheinbaum podpisała dekret gwarantujący darmowy dostęp do usług medycznych wszystkim obywatelom Meksyku.

matixrr
z
thedeepdive.ca
dodany: 10.04.2026, 19:21:06
  • 267
  • #
    meksyk
  • #
    usa
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    swiat
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 01:49:49 via Wykop
  • -9
@ExtraPensja: @SynMichaua @dzialoZaglady Claudia Sheinbaum to antysyjonistyczna i antyizraelska żydówka, która ma gignatyczne poparcie społeczne w kraju (w okolicach 70-80% w zależności od sondażu) - bo robi tam świetną robotę tak samo jak jej poprzednik AMLO - budują drogi, rozwijają masowo kolej doprowadzając ją do wykluczonych komunikacyjnie miejsc, budują miliony tanich mieszkań, płace rosną(zwłaszcza minialna), inflacja niska(chociaż dzięki Trumpowi pewnie się to zmieni), gospodarka rośnie, z kartelami dużo
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 01:50:45 via Wykop
  • 22
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 31
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 01:55:24 via Wykop
  • 56
@jamajskikanion: prawda ale najbardziej w kartele to by uderzyło jakby amerykanie przestali tyle ćpać i przemycać im b--ń(wliczając w to amerykańskie służby - CIA i DEA)
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 02:03:24 via Wykop
  • -6
@Icouldbeyourmom: to są oczywiście libkowe brednie.

Środki na swoje programy społeczne Morena bierze przede wszystkim z drastycznego zwiększenia ściągalności podatków - żadnych nie podnoszą a wręcz teraz w obliczu kryzysu cen ropy zmniejszyli tamtejszą akcyzę.

A poziom życia najbiedniejszych to tam rośnie w ostatnich latach w rekordowym tempie dzięki:
-
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 02:08:15 via Wykop
  • 3
@Milegodniawszystkim:

darmowy, czyli ten prezydent z własnej kieszeni każdemu leczenie opłaca?


powszechny a nie darmowy, jakbyś przeczytał artykuł to byś wiedział.
Prezydent nie płaci, płaci państwo, które finansuje
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 09:34:10 via Wykop
  • 5
@GokuMK: kilkanaście milionów ludzi wyciągniętych z biedy, kilka milionów zbudowanych mieszkań, setki kilomatrów kol,ei to jest mikroskopowa skala działań i propaganda? xD
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 09:34:46 via Wykop
  • 2
@jbpis: no mamy i trzeba go usunąć, cieszę się że się zgadzamy
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 09:35:41 via Wykop
  • -4
@ExtraPensja: jesteś głupi jak but
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 12:20:08 via Wykop
  • 0
@robert-kuzba:

a ona czasem nie miała oporów przed pacyfikacją karteli gdy podpalały Meksyk?


chodzi o ostatnią zadymę? Zostały spacyfikowane, jeśli chodzi ogólnie o politykę względem karteli - to generalnie za dużo agresji w ich stosunku nie ma, bo dekady agresji w ich stosunku nic nie dały - problemem jest rynek konsumencki w USA i przemycana(często przez CIA i DEA b--ń) - niemniej jednak ich obecne podejścia do karteli to gigantyczny
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 12:22:30 via Wykop
  • 0
Jezeli byles w Meksyku to wiesz, ze

Meksyk (poza resortami plus kilka innych miejsc) jest obszarem katastrofalnej nedzy.


@jerry-snow:

to bzdury po prostu, tak może było z 15 czy 10 lat temu ale od dojścia do władzy Moreny do władzy poczynili GIGANTYCZNY I NIEZAPRZECZALNY progres, widać to w statystykach zabójstw, przestępczości, ubóstwa, płac i
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 12:23:59 via Wykop
  • 1
@true-true: po pierwsze to nie odejdą bo mają gigantyczne poparcie społeczne a po drugie to s---------e copium, bo wszelkie finanse publiczne i ich stan to są ogólno dostępne dane - po prostu twój mały móżdżek nie jest w stanie przyjąć do wiadomości, że twoje wyobrażenie działania świata mija się z rzeczywistością
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 12:25:07 via Wykop
  • 0
@fiaslnfilrangve: mnie o tym uczyć nie musisz, tylk to nie wina najbogatszych w USA samych w sobie a samego systemu - czyli kapitalizmu, który prowadzi inherentnie do imperializmu
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 12:50:20 via Wykop
  • 0
@true-true: nie jestem fukujamą, żeby opowiadać jakieś pierdoły o końcu historii ale widzę, że uprawiasz copium w kwestii osiągnięć rządów moreny bo twój móżdżek nie jest w stanie ich zaakceptować
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 13:42:47 via Wykop
  • -1
@robert-kuzba:

no nie wiem jak pokojowa polityka miałaby pogorszyć działanie karteli.


sprawiła, że jest mniej zabójstw i przemocy na
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 13:46:49 via Wykop
  • -1
Bo przypisywanie jakichkolwiek sukcesów infrastrukturalnych komuś kto rządzi dwa lata to jest skrajna propaganda.( pamiętam Kaczyńskiego i innych polityków PiS uprawiających taką ).


@GokuMK: Sheinbeum jest z tej samej partii co AMLO - Morena i jest kontynuatorką jego polityki. Ponadto jak najbardziej w ciągu tych 2 lat można jej przypisać ogromne sukcesy w dziedzinie rozbudowy infrastruktury - przyklepano budowę 2 milionów nowych mieszkań do 2030 roku - z czego już
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 13:47:13 via Wykop
  • -1
Byles w Meksyku? Widziales? Bo ja tak


@jerry-snow: byłem niecałe 2 lata temu, byłem też dekadę temu, progres widziałem gołym okiem w stolicy, progres widać w statystykach i to, że ty byłeś i widziałeś promil kraju nic nie mówi o tym jak wygląda jego reszta
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 14:19:07 via Wykop
  • 0
@robert-kuzba:

czyli jednak dalej egzekucje przez obdarcie ze skóry i wyrywanie serc żywcem?


Meksyk zaliczył 40% spadku zabójstw na mieszkańca od czasów przejęcia władzy przez
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 14:19:43 via Wykop
  • -1
@GokuMK:

to jest propaganda, fizycznie niemożliwe. Ale już dość się nadyskutowałem na ten temat ze zwolennikami pisu lata temu i tak bezskutecznie ...


jak niemożwlie? Wiesz chociaż jak rozłożone w czasie są te projekty? Ty myślisz, że to jest projekt na dwa lata albo na tydzień?
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 14:33:32 via Wykop
  • -1
@GokuMK: no część jest oddana do użytku, projekty przyklepano za jej rządów, gdzie napisałem nieprawdę? xD
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 15:22:51 via Wykop
  • 0
@robert-kuzba:

bozach koncentracyjnych dla członków gangów.


1. brednie, tam trafiają często ludzie co mają najwyżej w rodzinie kogoś z gangu, już nie wspominając o ludziach deportowanych z USA
2. bycie członkiem gangu w tamtym kraju to często była konieczność a nie wybór i wrzucanie kogoś z tego powodu do obozu koncentracyjnego to
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 15:24:27 via Wykop
  • 1
no to widzuales stolice i nic poza nia. A na prowincji jest katastrofalna bieda. I skad wiesz ile widzialem?


@jerry-snow: stąd, że nie da się ocenić tak gigantycznego kraju będąc turystą podrużójąc tam nawet przez cały rok i stąd, że być widział TO CO ODZWIERCIEDLAJĄ NIEZALEŻNE I NIEZAPRZECZALNE STATYSTYKI WSKAZUJĄCE WYRAŹNY PROGRES

Masz agresywny sposob odpowiadania. Slabo.


@jerry-snow: c--j mnie to boli, że urażam twoje uczucia jak p--------z
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 16:17:41 via Wykop
  • 2
@true-true:
1. Pokazujesz zadłużenie nomilane a nie w stusnku do PKB, co pokazuje, że nie masz pojęcia o ekonomii albo celowo siejesz demagogie
2. Meksyk jako kraj posiadający suwerenną walutę sam kontroluje odsetki od tego zadłużenia(gdyż jest ono w większości w ich walucie) i te odsetki to nadwyżka ich sektora publicznego(gdyż to on posiada większość tego zadłużenia)

To jest coś na co socjaliści nigdy nie zwracają
ShadyTalezz - @true-true: 
1. Pokazujesz zadłużenie nomilane a nie w stusnku do PKB, ...

źródło: national-debt-of-mexico-in-relation-to-gross-domestic-product-gdp

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 18:00:03 via Wykop
  • 1
@true-true:

Mylisz się w tym co mówisz, dlatego że dług jest liczbą opartą na faktach, która da się określić niemal co do grosza - bo za każdym groszem stoi wierzyciel. Tymczasem PKB jest liczbą szacunkową, która jest publikowana pod dyktando rządu.


to nie ma żadnego znaczenia, to czy dług publiczny jest problemem jest stosunek do PKB - tak samo jak dla kogoś kto zarabia 1kk miesięcznie zadłużenie na poziomie 10k
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 23:01:03 via Wykop
  • 1
@vanillla_guy:

Na dodatek g---o wiesz o ekonomii i Keynesie, bo sam Keynes nigdy nie twierdził, że jego pomysł na wyjście gospodarki pogrążonej w bezrobociu i stagnacji można stosować w nieskończoność,


nie ja przywołałem Keynesa, nigdzie nie pisałem nic o tym co sądził ani czego nie sądził, zesrałeś się o coś czego nie pisałem - nie żeby mnie to jakoś specjalnie interesowało bo jak sam napisałem - nie jestem nawet Keynsistą, tym
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 23:18:14 via Wykop
  • 0
.

@true-true:

Sprawdź z czego jest obliczane PKB, to zrozumiesz, że z PKB o gospdarce dowiesz się tyle, ile dowiesz się o zachowaniu świni z
ShadyTalezz - .

@true-true: 
Sprawdź z czego jest obliczane PKB, to zrozumiesz, że z...

źródło: 611319647e741136953fd92bf469a3e39d0ba9c59571467c166c558ab8d447fd

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 23:19:06 via Wykop
  • 0
@Brollo:

Czyli prezydent jak z bajki. Bo tylko w bajkach takie rzeczy xD


rozumie świata jak z bajki to jest myślenie, że żydzi są monolitem i nie mogą być antyizraelscy a jak są to kłamią
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 23:19:55 via Wykop
  • 0
@so-so:

Ależ ty naiwny. Wszystko na kredyt. Jaki? Z amerykańskich i europejskich banków.


Meksyk ma niższe zadłużenie w stosunku do PKB niż Polska, struktura zadłużenia to w większości ich własna waluta u krajowych wierzycieli, nie masz pojęcia o czym piszesz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 23:22:50 via Wykop
  • -1
@Artystycznaburka:

ak ja uwielbiają, ze dostała przydomek puta judia i narco presidenta, a w centro storico w stolicy wieszają duże banery mówiące o tym, ze są przeciwko interwencjom innych państw, bo skończy jak Maduro. O czym ty w ogóle gadasz XD


niesamowite, polityk ma przeciwników
ShadyTalezz - @Artystycznaburka: 
ak ja uwielbiają, ze dostała przydomek puta judia i...

źródło: full

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 12.04.2026, 10:56:49 via Wykop
  • 0
@true-true:

Nie można jednocześnie traktować jako prawdę relacji dwóch czynników i jako nieprawdę wartości jednego z tych czynników. To błąd logiczny. Jeśli PKB jest przekłamane, to relacja długu to PKB też jest przekłamana.


PKB nie jest nieprawdą, nie jest po prostu wyznacznikiem poziomu życia, wzrost PKB nie oznacza, że ludziom żyje się lepiej a spadek - że żyje im się
ShadyTalezz
ShadyTalezz 12.04.2026, 12:57:45 via Wykop
  • 0
@true-true:

Jeśli wzrost cen jest wywołany spadkiem podaży jakiegoś dobra (półproduktów, energii lud dowolnego innego) to cena wraca do stanu poprzedniego kiedy tylko podaż tego dobra wraca do normy


nie to bzdura, kapitaliści utrzymują wysokie ceny do jakich przyzwyczaił się konsument tak długo jak to możliwe tj. dopóki nie spadnie im stopa zysku, mogą wchodzić w zmowy cenowe, jeśli mają odpowiednio dużą kontrolę rynku danego dobra to potrafią sztucznie zawyżać
badreligion66
badreligion66
11.04.2026, 12:57:09
  • 118
#polityka Ci co wymyślili xD
badreligion66 - #polityka Ci co wymyślili xD

źródło: 1000043836

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 11.04.2026, 22:06:57 via Wykop
  • 3
@badreligion66: niepotrzebnie jej broniłem przez długi czas przed w--------m z Razem, ona jest kompletnie lost in the sauce, żałuję
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 10.04.2026, 12:55:44
  • 16
#antykapitalizm #takaprawda #bekazlibka #bekazprawakow
ShadyTalezz - #antykapitalizm #takaprawda #bekazlibka #bekazprawakow

źródło: HFh-bOhXcAE-Ldi

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kapiusek
Kapiusek
10.04.2026, 18:10:59 via Wykop
  • 5
@ShadyTalezz: Ostatnio mam taką fazę na Parentiego, serio wchłaniam jego wykłady jeden po drugim. Mimo, że są z lat 80 i 90 to mogłby być wygłoszone wczoraj i nic nie straciłyby na akutalności. Nie dość, że świetny mówca to jeszcze zawsze merytorycznie uderza w punkt.

https://www.youtube.com/watch?v=QIFMB2NW3WY
Kapiusek - @ShadyTalezz: Ostatnio mam taką fazę na Parentiego, serio wchłaniam jego w...
  • Odpowiedz
Cozwykopem
Cozwykopem
Cozwykopem
10.04.2026, 23:13:05 via Wykop
  • 3
@Kapiusek: #demokracjadlanielicznych
  • Odpowiedz
NadwornyPanicz
NadwornyPanicz
NadwornyPanicz
08.04.2026, 18:20:50
  • 1
Czy jest szansa, że Lewica i Razem się połączą? Przecież gdyby Lewica zdobyła 4.5%, a Razem 2% i żadna z nich by nie weszła do Sejmu, to będzie to tragedia. Nie żebym się martwił o nich, bo Tuskowiec hir, ale w parlamencie KO + 3 ruskie partie to byłaby tragedia dla narodu polskiego. A tak to może by powstała koalicja KO + Lewica.

#bekazpisu #neuropa #polityka
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 09.04.2026, 14:49:14 via Wykop
  • 2
@przeciwko78: ty myślisz, że Zandberg tam samodzielnie podejmuje decyzje albo, że w Razem w ogóle jest ktokolwiek kto chciałby sojuszu z NL? xD W zarządzie krajowym każdy gardzi NL i to dużo mocniej od Zandberga, dzięki Zandbergowi i Zawiszy to akurat kiedykolwiek ten sojusz z NL akurat istniał, co było ich błędem i grzechem
  • Odpowiedz
why1sthat
why1sthat
06.04.2026, 07:22:50
  • 455
#wojna #iran #gielda
why1sthat - #wojna #iran #gielda

źródło: 1000041461

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 06.04.2026, 14:22:17 via Wykop
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 04.04.2026, 13:11:26
  • 265
#antykapitalizm #bekazlibka #bekazprawakow #polityka
ShadyTalezz - #antykapitalizm #bekazlibka #bekazprawakow #polityka

źródło: HFD1tdDbgAEJGm5

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
04.04.2026, 15:41:59 via Wykop
  • 5
@Pas-ze-mna-owce: niestety jest wykastrona ale patrząc na to jak bardzo bóldupią o nią obrońcy januszexów to jednak coś pozytywnego wniesie, gdyby nic nie zmieniała to by tak się o nią nie srali

@placebo_ bo tylko do tego się nadaje
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
04.04.2026, 20:39:25 via Wykop
  • 2
@Chris_Karczynski: to tylko, że nieironicznie żeby prawaków d--a bolała
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 01.04.2026, 15:52:55
  • 27
#antykapitalizm #bekazprawakow #bekazlibka
ShadyTalezz - #antykapitalizm #bekazprawakow #bekazlibka

źródło: 662199266_1489970859151937_8422096348756045302_n

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
01.04.2026, 15:55:12 via Wykop
  • 7
@msea940: ale libkowe brednie xD
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
01.04.2026, 16:01:52 via Wykop
  • 17
@msea940: w bogatej może nie ale w dobrej i miałem giga farta w życiu dzięki czemu teraz se żyje jak pączek w maśle a że nie jestem przygłupem to mam świadomość tego ile miałem farta i że nie każdy ma go tyle samo i, że powinien mieć szanse na dobre i dostatnie życie i bez tego farta

no tak tak wszyscy są równi wszystkim się należy tyle samo


wszyscy są
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
01.04.2026, 16:30:45 via Wykop
  • 4
@msea940: super liczę, że przestaniesz zawracać mi gitarę swoim libkowym p----------m nie mając żadnych rzeczowych argumentów
  • Odpowiedz

293

Trump zezwolił na dostawy rosyjskiej ropy na Kubę. "Muszą jakoś przeżyć"

Trump zezwolił na dostawy rosyjskiej ropy na Kubę. "Muszą jakoś przeżyć"

Donald Trump dał zielone światło dla rosyjskich tankowców płynących na Kubę, aby zapobiec całkowitemu kolapsowi energetycznemu wyspy. To czysty pragmatyzm administracji USA wolą rosyjską ropę u wybrzeży niż totalny upadek tamtejszej gospodarki i kolejną masową falę uchodźców.

Kruk_
z
gazetaprawna.pl
dodany: 30.03.2026, 12:29:43
  • 64
  • #
    trump
  • #
    geopolityka
  • #
    kuba
  • #
    rosja
  • #
    usa
  • #
    polityka
ShadyTalezz
ShadyTalezz 31.03.2026, 08:58:42 via Wykop
  • -3
@koziolek666: @paveua w sensie po rewolucji Fidel chciał dobrych stosunków z USA, pojechał do USA dogadać się z Eisenhowerem - ale ten go olał i się z nim nawet nie spotkał, oprócz tego obsadził w rządzie wielu konserwatystów i generalnie rewolucja Kubańska nie była wcale rewolucją komunistyczną początkowo - to wrogość USA sprawiła, że Fidel nie miał innego wyboru i po reformie rolnej przez którą USA zerwało umowę handlową
ShadyTalezz
ShadyTalezz 31.03.2026, 12:45:10 via Wykop
  • 0
@stefan-ziut: importowali z Wenezueli, podobnie z Kanady czy Meksyku do niedawna ale USA zaostrzyło utrzymywaną nielegalnie od ponad 60 lat blokadę handlową wyspy i teraz nawet ropy nie można im sprzedawać

70

Dyplomata ONZ rezygnuje aby ostrzec, że USA uderzy atomem w Iran

Dyplomata ONZ rezygnuje aby ostrzec, że USA uderzy atomem w Iran

Wg. Mohameda Safa ONZ przygotowywuje się do zmierzenia się, że skutkami uderzenia przez USA broniją jądrową w Iran i wzywa do międzynarodowych protestów aby powstrzymać Trumpa [ENG]

ShadyTalezz
z
x.com
dodany: 31.03.2026, 11:22:23
  • 24
  • #
    usa
  • #
    izrael
  • #
    wojna
  • #
    iran
  • #
    trump
bastek66
bastek66
30.03.2026, 20:20:13
  • 2
Na wykopie coraz więcej komuchów i teraz nawet zaczynają atakować Balcerowicza. Sprawdźmy jak to wygląda w większej skali wykopu. Sorry za nawalenie tagami jak Lukardio

#antykapitalizm #bekazlibka #polityka #liberalizm #libertarianizm #neuropa #lewica #komunizm #4konserwy #konfederacja #bekazprawakow #bekazpisu #bekazlewactwa #polska #sonda

Szanujesz Balcerowica?

  • Tak, jestem neuropkiem 13.6% (15)
  • Nie, jestem neuropkiem 2.7% (3)
  • Tak, jestem prawakiem 10.0% (11)
  • Nie, jestem prawakiem 8.2% (9)
  • Tak, jestem lewicowcem 4.5% (5)
  • Nie, jestem lewicowcem 28.2% (31)
  • Tak, żaden z powyższych 19.1% (21)
  • Nie, żaden z powyższych 13.6% (15)

Oddanych głosów: 110

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 30.03.2026, 22:21:05 via Wykop
  • 12
@bastek66: balcerowicz to zbrodniarz, który odpowiada za śmierć milionów polaków, hatfu
  • Odpowiedz

1071

Pod prąd na S11. Pijany Hindus spowodował wypadek

Pokaż treści 18+

Pod prąd na S11. Pijany Hindus spowodował wypadek

Dwie osoby zostały ranne w wypadku, do którego doszło w nocy na S11 w Wielkopolsce. Na wysokości Dziećmierowa Seat wjechał pod prąd i zderzył się z prawidłowo jadącym Volkswagenem. Hindus miał ponad promil w wydychanym powietrzu.

Makavlani
z
rmf24.pl
dodany: 30.03.2026, 09:23:45
  • 88
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    kryminalne
  • #
    prawo
  • #
    wypadek
  • #
    4konserwy
ShadyTalezz
ShadyTalezz 30.03.2026, 11:08:25 via Wykop
  • -2
pijany za kierownicą? Widać, że się dobrze zasymilował, czas ubiegać się o obywatelstwo
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1151

Polska 2030: 1% bogaczy, 99% niewolników

Polska 2030: 1% bogaczy, 99% niewolników

Klasa średnia wymiera i to jest fakt. W naszym kraju można zauważyć niepokojący trend. Najbogatsi są coraz bogatsi, a najgorzej zarabiającym żyje się coraz ciężej. Grupa społeczna, która powinna być pomiędzy nimi zanika.

NWASD
z
youtube.com
dodany: 24.03.2026, 17:11:51
  • 419
  • #
    nwasd
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
ShadyTalezz
ShadyTalezz 25.03.2026, 08:48:33 via Wykop
  • 24
Naturalne konsekwencje kapitalizmu, które występują w nim zawsze prędzej czy później a klasa średnia to sztuczny twór, któłry ma zacierać optycznie realny popdział klasowy tj. podział na klasę pracującą i klasę właścicieli kapitału
ShadyTalezz - Naturalne konsekwencje kapitalizmu, które występują w nim zawsze prędze...

źródło: GbkzPC9bcAEaRIk

Pobierz
  • 30
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 25.03.2026, 14:54:30 via Wykop
  • 2
@Kibishi: oczywiście, że masz to są naturalne konsekwencje kapitalizmu.

Akumulacja kapitału prowadzi do tego, że kapitał wpływa na władzę i lobbuje sobie subsydia itd. następuje fuzja państwa z kapitałem a te anarchokapitalistyczne mrzonki o tym, że kapitalizm i państwo się wykluczają są dobre dla gimnazjalistów a realnie cały koncept państwa narodowego powstał w interesie kapitału, ma interesów kapitału bronić(czasem przed samym sobą - stąd wzięły się socjaldemokracje). Wszelkie twierdzenia, że
ShadyTalezz
ShadyTalezz 25.03.2026, 15:08:13 via Wykop
  • 1
@editores: 800+ to:

ma interesów kapitału bronić(czasem przed samym sobą - stąd wzięły się socjaldemokracje)


ale jasne wmawiaj sobie, że nie żyjemy w kapitalizmie bo ludzie z dziećmi dostaję promil tego co dostają wielkie korpo w subsydiach, dotacjach i ulgach podatkowych xD Prawdziwy kapitalizm nie był jeszcze wypróbowany, następnym razem się uda!
ShadyTalezz - @editores: 800+ to:
ma interesów kapitału bronić(czasem przed samym sob...

źródło: GVG7rINXgAAOAg7

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 25.03.2026, 23:11:18 via Wykop
  • 1
@editores:

ludzie z dziećmi dostają 800+, urlopy, darmowe leczenie, kosiniakowe, darmowe szkoły, dotowaną komunikację publiczną. setki MILIARDÓW.


i to wszystko to promil w porównaniu do tego ile państwo wydaje na ulgi podatkowe, subsydia i dotacje dla
ShadyTalezz
ShadyTalezz 25.03.2026, 23:12:43 via Wykop
  • 0
@Trollex:

kapitalizm na zdrowo i uczciwie regulowanym rynku jest ok.


nie ma czegoś takiego, wszystkie regulacje w kapitalizmie z czasem zostają zerodowane przez presje kapitału. Kapitał po II WŚ poszedł na wiele ustępstw i tak powstały socjaldemokracje - dziś jesteśmy świadkami tego, jak niemalże wszystkie uległy
ShadyTalezz
ShadyTalezz 25.03.2026, 23:19:53 via Wykop
  • 0
@blargotron:

1. A jakie są inne systemy i czy w nich jest lepiej?


nie jestem twoją nauczycielką WOSu jak cię interesują alternatywne systemy to jestem pewien, że sam sobie
ShadyTalezz
ShadyTalezz 26.03.2026, 09:55:12 via Wykop
  • 0
@blargotron:

Jaki kapitalista mi zabiera?


tak, że twoja praca ma określoną wartość, którą dla niego wypracowujesz, jest ona większa niż twoje zarobki i różnica pomiędzy tą wartością a twoimi zarobkami to jego zysk. Im więcej ci zabierze, tym więcej zarobi - i tak jak napisałem to co Ci zabiera to prawdopodobnie około 60% tego co
ShadyTalezz
ShadyTalezz 26.03.2026, 09:57:02 via Wykop
  • 2
@editores:

Przecież to kretyni. Inaczej nie pracowaliby na uczelniach/
ShadyTalezz - @editores: 
Przecież to kretyni. Inaczej nie pracowaliby na uczelniach/...

źródło: GWf9dOrXkAAmfsf

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 26.03.2026, 18:26:29 via Wykop
  • 0
@editores: żałosne to jest twoje wypieranie rzeczywistości i stwierdzanie, że ludzie zajmujący się filozofią polityczną czy ekonomią się nie znają bo naukowe rozumienie tego czym jest kapitalizm się nie mieści w twojej ciasnej główce misiu

ale wybaczam ci bo jesteś chory na traume po tragicznej końcówce PRL - nawet pomimo tego, że po jego upadku wiele osób za nim tęskniło
ShadyTalezz
ShadyTalezz 27.03.2026, 01:30:34 via Wykop
  • 0
@editores: xD
ShadyTalezz
ShadyTalezz 27.03.2026, 18:49:57 via Wykop
  • 0
@Trollex: wszystkie skandynawskie socjaldemokracje już teraz uległy znaczącej erozji pod wpływem presji kapitału - prywatyzacje, obniżki podatków dla najbogatsyzch, luki podatkowe itd. przykro mi ale to się zawsze tak kończy + te socjaldemokracje nie miałyby prawa funkcjonować bez zachodniego neokolonializmu w krajach globalnego południa
ShadyTalezz
ShadyTalezz 28.03.2026, 10:36:28 via Wykop
  • 0
@Trollex: ma się dużo gorzej niż kiedyś bo w od lat 90 co najmniej przechodzą proces neoliberalizacji, następuje wzrost nierówności, spadek poziomu opieki zdrowotnej i edukacji - najlepszym przykładem tego jest UK, które od czasów Thatcher kompletnie stoczyło się od kraju, który mógłby być stawiany za wzór socjaldemokracji, w skandynawii ten proces przebiega wolniej ale też przebiega - podatki dla najbogatszych są obniżane, następuje deregulacja i prywatyzacja(bezpośredni lub pełzająca jak
ShadyTalezz
ShadyTalezz 28.03.2026, 19:49:00 via Wykop
  • 0
@Trollex:

W historii zawsze są pewne wahania. Teraz ludzie będą się znowu budzić, że neoliberalizm/leseferyzm to gów.no.


tylko, że zachodnie i skandynawskie socjaldemokracje nie powstały dlatego, że ludzie się w tych krajach obudzili tylko dlatego,
ShadyTalezz
ShadyTalezz 29.03.2026, 15:28:47 via Wykop
  • 0
@Trollex:

nie, socjaldemokracja powstała na zachodzie, na zachodzie została jako socjaldemokracja


powstała na zachodzie jako ustępstwa względem ruchów robotniczych i komunistów aby utrzymać kapitalizm bo elitry przy życiu opisałem ten proces, elity bały się rewolucji jak ognia bo ruchy antykapitalistyczne po wielkim kryzysie i II WŚ w Eurpie były
ShadyTalezz
ShadyTalezz 29.03.2026, 16:59:19 via Wykop
  • 0
@Trollex: no nie, to tak nie działa, opisałem ci proces tego jak narodziły się zachodnie socjaldemokracje, komunizm istniał na długo przed zssr, tak samo jak istnial na długo przed socjaldemokracją w formie prymitywnych komun ze społeczeństw zbierackich czy chociażby komuny paryskiej zssr nie tyle rozwinęło w jakikolwiek sposób lewicowe idee co po prostu próbowało je wprowadzić w życie.

Natomiast socjaldemokracja to mechanizm, który miał zapobiec rewolucji, nic więcej - dlatego
ShadyTalezz
ShadyTalezz 28.03.2026, 10:28:44
  • 127
#antykapitalizm #bekazlibka #bekazprawakow #takaprawda
ShadyTalezz - #antykapitalizm #bekazlibka #bekazprawakow #takaprawda

źródło: HEcWCPtXoAMUhJS

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

notBart
notBart
notBart
28.03.2026, 11:53:18 via Wykop
  • 7
@ShadyTalezz: taka prawda
  • Odpowiedz
pieknylowca
pieknylowca
pieknylowca
28.03.2026, 14:12:23 via Wykop
  • 14
@ShadyTalezz: ty nie jesteś kapitalistą tylko wyeksponowanym robolem z syndromem Sztokholmskim
  • Odpowiedz
Lukardio
Lukardio
23.03.2026, 06:35:23
  • 281
#putinkrecikorba #polskieonuce

#polska #4konserwy #konfederacja #polityka #konfederacja #polityka #neuropa #bekazprawakow #ukraina #wojna #polska #ruskieonuce #pochowacpodprogiem
Lukardio - #putinkrecikorba #polskieonuce

#polska #4konserwy #konfederacja #polityka...

źródło: obraz

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 24.03.2026, 15:58:44 via Wykop
  • 3
- armia czyjego kraju stanowiła trzon sił inwazyjnych 06.06.1943, a później siły wyzwalającej Europę Zachodnią?


@eduardo-garcia: za pokonanie nazistów odpowiadała przede wszystkim armia czerwona - pomoc amerykańska była ale nie na tyle aby przeważyła szalę zwycięstwa, to sowieci ponieśli najwięcej strat.

Ponadto przed wojną USA finansowało i robiłi interesy zarówno z III rzeszą jak i z ZSSR a w samej ameryce prężnie działał ruch nazistowski - zresztą bez USA nazizm
  • Odpowiedz
banzi
banzi
20.03.2026, 09:54:50
  • 14
Tysiące muzułmanów wyszło na ulice niektórych europejskich miast aby świętować Eid al-Fitr (masowe modlitwy z okazji zakończenia Ramadanu). Europa upada!


https://streamable.com/jyk3ja

#muzulmanie #religia #konserwatyzm #braun #prawica #bekazprawakow #polityka
banzi - Tysiące muzułmanów wyszło na ulice niektórych europejskich miast aby świętowa...

źródło: HD1774GXwAEgWpP

Pobierz
banzi - Tysiące muzułmanów wyszło na ulice niektórych europejskich miast aby świętowa...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 20.03.2026, 11:14:35 via Wykop
  • 8
@KOLEGAMAMY:

przecież kacapy to wróg Polski, ostoją komunizmu. Tylko lewaki i silniczki widzą w kacapach jakiś konserwatyzm


czy ten rosyjski komunizm jest z nami w pokoju? Rosja to kraj KAPITALISTYCZNY i naprawdę mocno cię zawiódł system edukacji jeśli myślisz, że dzisiejsza rosja ma cokolwiek wspólnego z komunizmem
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18
  • Strona 4 z 18
  • >
  • Yeezy taught me
  • Łódź

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.12.2024

    Komentator
  • VIP
    od 23.07.2021

    VIP
  • Rocznica
    od 13.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.03.2020

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 05.01.2019

    Mikroblogger
  • Kałasznikow
    od 04.08.2025

    Kałasznikow

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking