Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko147
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ShadyTalezz

ShadyTalezz

Dołączył 13 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 70395
  • Znaleziska 8428
  • Mikroblog 61967
  • Obserwujący 183
  • Obserwowane 192

497

Dlaczego inteligentni ludzie nie znoszą hałasu? Filozofowie wiedzieli to już 200

Dlaczego inteligentni ludzie nie znoszą hałasu? Filozofowie wiedzieli to już 200

Niektórzy potrafią zasnąć przy włączonym telewizorze, pracować w głośnej kawiarni i prowadzić rozmowę, kiedy obok ktoś o

bylem_bordo
z
zwierciadlo.pl
dodany: 24.05.2026, 02:10:40
  • 210
  • #
    halas
  • #
    zdrowie
  • #
    filozofia
  • #
    ciekawostki
  • #
    psychologia
ShadyTalezz
ShadyTalezz 24.05.2026, 15:08:50 via Wykop
  • -4
oo znalezisko dla przygłupów, żeby się pałowali, że są inteligentni bo wykazują jakąś losową cechę xD
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Badmadafakaa
Badmadafakaa
24.05.2026, 14:53:45
  • 3
#polityka #usa #boliwia #swiat
Badmadafakaa - #polityka #usa #boliwia #swiat
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 24.05.2026, 15:02:22 via Wykop
  • 3
@Badmadafakaa: props boliwijczycy, w---------ć jankeskie marionetki z kraju
  • Odpowiedz
Victor_Manzon
Victor_Manzon
24.05.2026, 12:41:58
  • 2
#ekonomia #polityka #europa #uniaeuropejska
Victor_Manzon - #ekonomia #polityka #europa #uniaeuropejska

źródło: 1000013418

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 24.05.2026, 13:02:50 via Wykop
  • 4
@Victor_Manzon: ja p------e całkowicie normalne inflacje w celu w okolicach 2-3% oznaczone na czerwono, co to za neoliberalny ściek robił? xD
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 24.05.2026, 13:33:42 via Wykop
  • 2
@Victor_Manzon:
nwm spytaj FED z czasów wielkiego kryzysu na przykład.

Nie tylko normalne ale i porządane, gdy inflacja jest bardzo niska, lub występuje deflacja to sprawia, że konsumpcja spada bo ludziom bardziej opłaca się chować pieniądze w skarpecie i czekać niż konsumować/kupować, to sprawia że popyt maleje i tworzy spiralę w której biznesy mają coraz ciężej przetrwać, zaczynają upadać, ludzie jeszcze bardziej kitrają hajs przez ciężkie czasy, nadchodzi recesja albo
  • Odpowiedz
Monsieur_V
Monsieur_V
23.05.2026, 12:17:02
  • 1
#chiny #taiwan #wojna #usa
Monsieur_V - #chiny #taiwan #wojna #usa

źródło: 1000132810

Pobierz

Czy w tym roku dojdzie do wojny o Taiwan?

  • Tak 32.9% (25)
  • Nie 67.1% (51)

Oddanych głosów: 76

Monsieur_V - #chiny #taiwan #wojna #usa
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 23.05.2026, 13:48:38 via Wykop
  • 1
@Monsieur_V: zawsze bk z zachodnich przygłupów co serio myślą, że Chiny zaatakują Tajwan

nie zaatakują bo nie muszą, Tajwan z czasem sam będzie chciał zjednoczenia
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 23.05.2026, 15:15:48 via Wykop
  • 1
@GabrielOcello: Chińskie elity są zbyt mądre i cierpliwe na takie akcje, gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o Xi to byś wiedział że piszesz brednie. Polecam przeczytać jego książki z serii The Governance of China i dobrze zapoznać się z jego biografią.

Porównywanie go do skorumpowanego dyktatorka z Rosji do człowieka tak silnie ideologicznie nakierowanego i z taką historią działania według tego co ideologicznie go kieruje jest oznaką twojej ignorancji ale to
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 23.05.2026, 16:52:59 via Wykop
  • 2
@GabrielOcello:

zacznijmy od tego że przyglup to twoje imię i to że bierzesz za pewnik cierpliwosc chińskiego smoka jest tego tylko potwierdzeniem.


raporty CIA, amerykańskiego wywiadu wosjkowego i całej amerykańskiej społeczności National Security mówią to samo co ja, więc dopóki mi nie udowodnisz, że masz lepsze info to ty jesteś ignoranckim
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 23.05.2026, 19:17:34 via Wykop
  • 1
@GabrielOcello

stary pierw piszesz o zachodnich przygłupach a potem powołujesz się na zachodnie CIA i jakies inne amerykanskie zrodla


dokładnie tak, żeby ci pokazać, że nawet zachodnie powaźne źródła tak myślą, idź przeczytaj jakąś książkę, doedukuj się, szkoda mi na ciebie czasu
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 23.05.2026, 19:18:46 via Wykop
  • 1
@nasi-lemak:

przecież z roku na rok, coraz mniej Tajwańczyków chce zjednoczenia z CHRL. Pokojowe zjednoczenie to mało prawdopodobny scenariusz.


status quo jest najpopularniejszą opinią a wraz ze słabnącym USA unifikacja będzie widziana jako konieczna dla zachowania bezpieczeństwa w multipolarnym świecie
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 23.05.2026, 22:30:19 via Wykop
  • 1
@nasi-lemak:

Status quo to po prostu dalsze utrzymywanie de facto niepodległości jako Republika Chińska, bez prowokowania CHRL.


a skąd pomysł, że myślałem inaczej?
  • Odpowiedz
Aldona_Lipska
Aldona_Lipska
23.05.2026, 13:23:50
  • 15
#polityka #bekazprawactwa #trump #drwalrebajlo #uposledzenieumyslowe

Na głównej parę tygodni temu latało znalezisko o tym, ze jakiś Żydowski przedsiębiorca przyznał się, że rzekomo "woke" było błędem i były to zamierzone działania elit

https://wykop.pl/link/7937219/era-woke-byla-nieudanym-eksperymentem-prezes-blackrock-w-koncu-to-przyznal

Źródłem
@DebowyMocny 1083

Era WOKE była "NIEUDANYM EKSPERYMENTEM". Prezes BlackRock w końcu to przyznał.

więcej
Aldona_Lipska - #polityka #bekazprawactwa #trump #drwalrebajlo #uposledzenieumyslowe
...

źródło: 1000019293

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 23.05.2026, 13:47:20 via Wykop
  • 9
@Aldona_Lipska: prawaki mają mózgi połamane wojenkami kulturowymi doszczętnie, można ich okraść patrząc im prosto w oczy i mówiąc im że się ich okrada pod warunkiem że wmówi się im, że komuś, kto wg. nich jest wrogiem przez pryzmat wojenek kulturowych - zabierze się więcej.
  • Odpowiedz

385

Podatek od nieruchomości pogrąży bogaczy. Branża biznesowa jest na NIE

Podatek od nieruchomości pogrąży bogaczy. Branża biznesowa jest na NIE

Branża podnosi, że opłaty obciążające właścicieli wielu mieszkań oraz inwestorów lokujących kapitał w nieruchomościach mogą osłabić atrakcyjność miasta jako globalnego centrum finansów. Czy słusznie?

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 21.05.2026, 08:04:30
  • 170
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkania
  • #
    finanse
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekonomia
ShadyTalezz
ShadyTalezz 21.05.2026, 11:45:37 via Wykop
  • 363
Jak branża biznesowa jest na nie a bogacze płaczą, że ich pogrąży to znaczy, że zadziała i jest krokiem w dobrą stronę
  • 26
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 21.05.2026, 22:28:05 via Wykop
  • 67
@Kopacz_Rowow: ja mam takie rozumowanie niezależnie od tego opisu bo tak działa kapitalizm
ShadyTalezz
ShadyTalezz 22.05.2026, 01:00:19 via Wykop
  • 8
@pilprzem: @Bubson26 @chryzek nie minusy dostaje bo istnieje coś takiego jak elastyczność popytu
ShadyTalezz
ShadyTalezz 22.05.2026, 17:15:10 via Wykop
  • 0
@kartofel: przede wszystkim klasa średnia to twór sztuczny, jest klasa robotnicza i klasa posiadaczy kapitału a klasa średnia to iluzja mająca ten fakt zamazywać

2

Czy Polska 2050 pójdzie razem z Razem? "Rozglądamy się za partnerem"

Czy Polska 2050 pójdzie razem z Razem? "Rozglądamy się za partnerem"

Komplementy w stronę Razem płyną już nie tylko ze strony Nowej Lewicy, ale też Polski 2050. Polityk Polski 2050 mówi nam tak: "Mamy świadomość, że być może nie będzie nas w przyszłym parlamencie. Ale oferty na twardo dla nich nie było".

Poludnik20
z
wyborcza.pl
dodany: 21.05.2026, 20:09:45
  • 3
  • #
    polityka
  • #
    polska2050
  • #
    razem
  • #
    lewica
  • #
    polska
ShadyTalezz
ShadyTalezz 22.05.2026, 01:01:07 via Wykop
  • 2
już są na 50% dogadanie - Polska 2050 chce a Razem nie
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 21.05.2026, 12:54:32
  • 16
Jestem socjalistą bo:
1. Socjalizm jest gdy nie ma iphona
2. Chce się dzielić szczoteczką do zębów z sąsiadami
3. Nienawidzę ludzi Sukcesu

#antykapitalizm
ShadyTalezz - Jestem socjalistą bo:
1. Socjalizm jest gdy nie ma iphona
2. Chce się d...

źródło: ivan-drago-creed-2-2-1506731947

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
21.05.2026, 13:14:53 via Wykop
  • 1
@Famine: nienawidzę go akurat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
21.05.2026, 13:36:40 via Wykop
  • 3
@Famine: nie no to c word straszny, j---ć go

zresztą mnie zablokował, nienawidzę lewaków co skupiają się głównie na j-----u innych lewaków żeby robić virtue signaling w stonę prawaków
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
21.05.2026, 15:05:41 via Wykop
  • 2
@Hrjk: preach king
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
21.05.2026, 15:40:00 via Wykop
  • 1
@romanbluszcz: oczywiście prawda, nie da się zarobić miliarda złotych - żeby mieć miliard złotych to trzeba go ukraść - najcześciej swoim pracownikom w postaci skradzionych płac
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 21.05.2026, 14:44:44
  • 13
Brawo Argentyna! Precz z komuną! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#bekazlibka #bekazprawakow #argentyna #libertarianizm #antykapitalizm
ShadyTalezz - Brawo Argentyna! Precz z komuną! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#bekazlibka #bekazprawako...

źródło: Zrzut ekranu 2026-05-21 164348

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
21.05.2026, 15:14:21 via Wykop
  • 4
@ChaoticNeutralGodd: przecież on jest libertariańskim idolem(i idolem niektórych ankapów o ironio) i sam się jako taki określa
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
Autor
21.05.2026, 15:39:14 via Wykop
  • 7
@ChaoticNeutralGodd: współczesny libertarianizm - licząc od austriackich pedolibków został stworzony przez kapitalistyczne think tanki np. braci Koch aby mamić klasę robotniczą i dokonywać transferu bogactwa od najbiedniejszych do najbogatszych jak najefektywniej.

jedyne dobre odsłony libertarianizm to ochrona imigrantów, wolności słowa i piractwa internetowego, za to potrafię libertarian szanować - chociaż większość z nich z czasem wyzbywa się tych wartości bo kapitalizm i jego inherentne sprzeczności sprawiają, że szowinistyczne i zamordystyczne
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 21.05.2026, 15:02:34
  • 8
Już ponad 60 lat nielegalnej blokady
#antykapitalizm #kuba
ShadyTalezz - Już ponad 60 lat nielegalnej blokady
#antykapitalizm #kuba

źródło: HI2awTVWwAE9VEp

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Haszem
Haszem
Haszem
21.05.2026, 15:07:03 via Wykop
  • 0
@ShadyTalezz: dokładnie, jak ma być dobrze, jak nie jest dobrze.
  • Odpowiedz

335

Krzysztof Bosak on X: "Składamy w Sejmie projekt ustawy o zakazie adopcji homose

Krzysztof Bosak on X: "Składamy w Sejmie projekt ustawy o zakazie adopcji homose

Bosak i Konfederacja składa wniosek by pary homoseksualne nie mogły adoptować dzieci

CipakKrulRzycia
z
x.com
dodany: 20.05.2026, 11:21:46
  • 157
  • #
    polityka
  • #
    konfederacja
  • #
    lgbt
  • #
    4konserwy
  • #
    dzieci
  • #
    adopcja
ShadyTalezz
ShadyTalezz 20.05.2026, 21:43:48 via Wykop
  • 1
@dzialoZaglady: no no, najlepiej wszystkim zakazać w ogóle adopcji, wtedy będzie pewność!
ShadyTalezz
ShadyTalezz 20.05.2026, 22:17:27 via Wykop
  • -4
@dzialoZaglady: czyli się poświęcasz, szanuję
ShadyTalezz
ShadyTalezz 20.05.2026, 23:43:37 via Wykop
  • -1
@dzialoZaglady: mam już dwójkę i podobno masz zakaz zbliżania się do ich szkoły
ShadyTalezz
ShadyTalezz 21.05.2026, 02:03:46 via Wykop
  • 1
@dzialoZaglady: mają się super, ty za to nigdy nie zaruchasz bo jesteś zwykłym spierdoxem
codziennaKasia
codziennaKasia
codziennaKasia
20.05.2026, 05:59:42
  • 375
Wyjaśnijcie mi na czym polega fenomen Memcena wśród mariuszy, sebiksów i kiboli.

Przecież to jest typowy prymus klasowy i pączuś, który ma przez cały rok zwolnienie z wf-u i mama odbiera go codziennie ze szkoły do końca liceum. Dzisiaj bardzo dobrze wykształcony i prowadzący biznes oparty na swoim wykształceniu i pracy umysłowej, a nie wulkanizacji, albo układaniu glazury, którymi zajmują się jego wyborcy.

Przecież nawet na wykopie widać nienawiść robolstwa, kołchoźników, fizoli do wszelkiej
codziennaKasia - Wyjaśnijcie mi na czym polega fenomen Memcena wśród mariuszy, sebiks...

źródło: image

Pobierz
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 20.05.2026, 11:26:53 via Wykop
  • 4
@codziennaKasia: bez analizy klasowej nigdy nie zrozumiesz fenomenu prawicowych szarlatanów, polecam poczytać teorie dialektyki materlianej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

494

Chiny zbudowały potwora AI bez NVIDII. Superkomputer Huawei osiągnął 1,54 eksafl

Chiny zbudowały potwora AI bez NVIDII. Superkomputer Huawei osiągnął 1,54 eksafl

W Shenzhen uruchomiono właśnie superkomputer, który pokazuje, że Pekin znalazł własną drogę do rozwoju AI.

giorgioborgio
z
ithardware.pl
dodany: 18.05.2026, 22:11:54
  • 162
  • #
    chiny
  • #
    nvidia
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ai
  • #
    technologia
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 12:34:23 via Wykop
  • 18
@RottenCactuSS:

2026 rok, a wykopki dalej nazywają najbardziej kapitalistyczne państwo świata komunistycznym


w Chinach rządzi marksistowsko-leninowska partia komunistyczna, której władze otwarcie i regularnie odwołują się do marksizmu jako fundamentu ich polityki, państwo w Chinach całkowicie kontroluje przepływ kapitału, wszystkie duże firmy są pod kontrolą partii i realizują jej cele, Chiny posiadają gospodarkę centralnie planowaną - do tego stopnia, że nawet wzrost PKB jest tam centralnie planowany i zakłada się go
ShadyTalezz
ShadyTalezz 20.05.2026, 09:22:23 via Wykop
  • 1
@StarszyPanPoTrzydzistce:

A USA ma maskę kapitalizmu czy demokracji, gdzie władzę realną mają banki potem dłuugo nic i fundusze i korpo. Tam lobbingu nikt >nie ściga.

Ludzie się łudzą, że to demokracja.


USA jest kapitalizmem i ma maskę demokracji liberalnej, która nie jest realnie żadną demokracją tylko dyktaturą kapitału i każdy kraj kapitalistyczny tak wygląda w większym bądź mniejszym stopniu
ShadyTalezz
ShadyTalezz 20.05.2026, 09:26:18 via Wykop
  • 0
@MaciekW911:

dokładnie tam większość rzeczy jest na pokaz mają najwyższe na śiwecie wieżowce ale co z tego że stoją puste,


Nie, tam większość rzeczy jest dla ludzi, a wieżowce nie stoją puste - po prostu ich proces wygląda tak, że najpierw porządnie planują swoje miasta, potem je budują a na koniec wprowadzają ludzi i obrazki sprzed 10-15 lat, których było pełno o miastach widmo dziś w większości są

3089

Meta/Facebook zapłacił 0,5% podatku od przychodu. InPost 4,5%. A ty ile?

Meta/Facebook zapłacił 0,5% podatku od przychodu. InPost 4,5%. A ty ile?

Dwa miliardy złotych przychodu i niewiele ponad 11 mln zł podatku dochodowego - ta niepokojąca relacja (niektórzy nazywają ją wprost "skandalem") to wyniki wykazane za ubiegły rok w naszym kraju przez polską odnogę cyfrowego giganta - spółki Meta (m.in. Facebook i Instagram).

otonavauni
z
biznes.interia.pl
dodany: 19.05.2026, 11:17:57
  • 438
  • #
    gospodarka
  • #
    pracbaza
  • #
    ekonomia
  • #
    antykapitalizm
  • #
    bekazlibka
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 14:01:54 via Wykop
  • 51
ShadyTalezz

źródło: b3b27a12ada43f4fd48f0a075587258f53f5e68a2b8705b423aa2dc0f70b455e

Pobierz
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 14:04:10 via Wykop
  • 7
@robsonx:

, i kompletnie nikt nic z tym nie robi, bo stare dziady w polityce biorą się za łby od kilku dekad z tych samych starych powodów - aborcja, związki partnerskie itd. Nikt nie widzi, że przyszedł czas na nowe wyzwania.


nie robią tego bo realizują interes klasowy kapitalistów, który dają im chojne dotacje na wybory, lobbują, zatrudniają w zarządach itp. a wojenki kulturowe to tematy do owdrócenia uwagi i
ShadyTalezz - @robsonx: 
, i kompletnie nikt nic z tym nie robi, bo stare dziady w po...

źródło: GbgTC5ua4AAHcyy

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 14:04:57 via Wykop
  • 39
ShadyTalezz

źródło: GbgTC5ua4AAHcyy

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 15:49:09 via Wykop
  • 13
@Desire22:

Skończy się na tym, że bogaci uciekną a ciebie motłoch dojedzie, lol


1. To tak nie działa, bogaci wcale nie uciekają, przykład obecnego Nowego Jorku, gdzie przed wyborem Zohrana Mamdani, który zapowiadał podniesienie podatków dla najbogatszych(a teraz też wprowadził podatek od mieszkań o wartości powyżej 5mln, które nie są pierwszym mieszkaniem albo ich właściciel nie mieszka w mieście) - zapowiadali, że masowo będą uciekać z
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 16:05:29 via Wykop
  • 8
@Elitar:

Was obchodzi d-------e jakiejś firmie, która ewentualnie i tak ominie (lub przerzuci) ten podatek niż realna pomoc ludziom biednym


tak tak, miliarderzy wydają tony hajsu na całym świecie na różnego rodzaju fundacje i think tanki promujące niskie podatki na całym świecie - wcale nie w trosce o własne interesy a w trosce o ludzi biednych, którzy oberwą rykosztem. Jesteś tak naiwny, że sprzedałbym ci piasek na pustyni
ShadyTalezz - @Elitar:
Was obchodzi d-------e jakiejś firmie, która ewentualnie i tak...

źródło: 611319647e741136953fd92bf469a3e39d0ba9c59571467c166c558ab8d447fd

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 20:29:21 via Wykop
  • 4
@ibilon:

Czyli według ciebie niskie podatki są tylko na rękę bogatym i szkodzą biednym. Nobel z lewackiej ekonomii się tobie należy.
podlyJanusz
podlyJanusz
19.05.2026, 06:54:58
  • 24
humorobrazkowy #zandberg #bekazlewactwa #razem Urzedasy i ich dzieci którzy nigdy nie hańbili się pracą fizyczną. Tak wygląda lewica
podlyJanusz - humorobrazkowy #zandberg #bekazlewactwa #razem Urzedasy i ich dzieci kt...

źródło: 1000101445

Pobierz
  • 52
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 14:44:59 via Wykop
  • 3
@podlyJanusz: lewica to jest historycznie ruch ROBOTNICZY dziłający w interesie i zrzeszający ludzi pracy, związki zawodowe, organizacje pracownicze itp. tymczasem prawica jest inherentnie wrogiem robotników i historycznie te ruchy niszczyła, walczyła z nimi i demonizowała. Historyczne ruchy lewicowe zawsze wyglądały tak, że "zdrajcy klasowi" z rodzin inteligenckich prowadzili robotników i wieśniaków przeciwko elitom - dlatego że tylko zdrajcy klasowi mieli czas i środki aby zrozumieć działanie kapitalizmu, nauczyć się o
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 18:31:50 via Wykop
  • 6
@podlyJanusz:

historycznie może i tak ale w praktyce nie ma wśród was robotników bo mamy w d____


to są brednie, partia Razem bierze udział w masie protestów i strajków robotniczych - tylkow tym roku nagłośnione warunki pracy w Dino i udział w strajkach, udział w strajki pracowników ZUS, strajki z RegioJet, współpraca z OPZZ, Solidarnością i Związkową Alternatywą, protesty przeciwko Merco-sour, starsze - udział w strajkach pracowników Kaufland i Amazona,
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 18:32:41 via Wykop
  • 3
@Famine: ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) ciocia ogłasza wpłaty publicznie więc wszystko jest jawne
  • Odpowiedz

3

Polska nową ziemią obiecaną? Amerykanie mają dość warunków życia w USA

Polska nową ziemią obiecaną? Amerykanie mają dość warunków życia w USA

Amerykanie coraz częściej wybierają Polskę jako kierunek migracji z racji na mniejsze ceny żywności, czy udogodnienia infrastrukturalne

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 19.05.2026, 10:41:24
  • 9
  • #
    usa
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
ShadyTalezz
ShadyTalezz 19.05.2026, 14:35:31 via Wykop
  • -1
10x bardziej wolę wpuścić tu ludzi z krajów trzeciego świata niż jakiegoś rednecka co sobie uroił że polska to ostoja białego człowieka, niech s---------ą
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

570

Kilka korporacji stało się zbyt potężnych? Prof. Acemoglu: Skala jest porażająca

Kilka korporacji stało się zbyt potężnych? Prof. Acemoglu: Skala jest porażająca

- Kierunek rozwoju technologii jest dziś wyznaczany przez siłę. W tej chwili pięć czy sześć korporacji decyduje o wszystkim, co się w tym obszarze dzieje - mówi w rozmowie prof. Daron Acemoglu, ekonomista, zdobywca nagrody Nobla, wykładowca uczelni MIT.

VoxClamantisInDeserto
z
money.pl
dodany: 17.05.2026, 07:36:19
  • 98
  • #
    swiat
  • #
    korposwiat
  • #
    gospodarka
  • #
    technologia
  • #
    ekonomia
  • #
    biznes
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.05.2026, 11:28:01 via Wykop
  • 12
ShadyTalezz

źródło: tumblr_ps8eepmv8p1suxeeyo1_1280

Pobierz
  • 15
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.05.2026, 18:33:50 via Wykop
  • 2
@DarrDarek:

Analiza ekonomiczna Marksa miała błędne tezy i te błędne tezy


no miała, ale czy potrafisz jakieś
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.05.2026, 18:34:01 via Wykop
  • -2
@1337KiNG: ale przystojny kawaler
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.05.2026, 21:25:37 via Wykop
  • 8
@CzarnyPiotrus:

Podstawowy wniosek z opracowania "Kapitał" to niemądry wniosek o wydumanej wartości odtworzeniowej robotnika, wg której kapitalista nie zapłaci robotnikowi więcej niż suma wydatków na żywność, zamieszkanie i wykształcenie, jakie poniesiono na "wytworzenie" pracownika.


to nie jest teza z kapitału, teza z kapitału brała też pod uwagę takie rzeczy
ShadyTalezz - @CzarnyPiotrus: 
Podstawowy wniosek z opracowania "Kapitał" to niemądry...

źródło: GbkzPC9bcAEaRIk

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.05.2026, 13:06:52 via Wykop
  • 2
@DarrDarek: o przepraszam wyżej zawołałem zła osobę, ten komenatarz wyżej był do ciebie misiu kolorowy i tam raz pomyliłem RFN z NRD ale ogarniesz o co chodzi wierzę

Tymczasem RFN musiało wziąć na siebie wziąć większą część spłaty reparacji dla ZSSR


o tutaj konkretnie powinno być NRD zamiast RFN ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.05.2026, 16:28:28 via Wykop
  • 1
@DarrDarek:

Dużo rozpisywania się w oczywistych tematach, aby zamotać sens i pleść, jak to marksizm mądry i potrzebny był.


misiu kolorowy próbowałeś mi pokazać, że Marks się mylił i twój koronny przykład obaliło samo istnienie globalizacji jako czegoś co Marks przewidział i zamiast przyznać, że z jakiegoś powodu miałeś błędne wyobrażenie tego jak Marks analizował te rzeczy to mi coś piszesz o zamotaniu sensu, miej trochę godności i przyznaj, że
ShadyTalezz
ShadyTalezz 18.05.2026, 17:16:09 via Wykop
  • 0
@DarrDarek:

To są nieistotne brednie. Ani Marks nie skupiał się na jakowymś pojęciu globalizacji, ani samo wyobrażenie globalizacji nie nastąpiło jako coś nieoczekiwanego. Dla teoretyków kapitalizmu było oczywiste, że globalizacja jako jeden wspólny rynek światowy, to naturalna kolej rzeczy.

co z tego, że się nie skupiał, to ty sam przywołałeś argument, który istnienie globalizacji i jej przewidzenia obala i nie globalizacja w czasach Marksa nie była naturalną koleją rzeczy -
Dawul
Dawul
Dawul
17.05.2026, 13:29:36
  • 1
Jarosław Kaczyński dla grupy wiekowej 18-29, ktory zakazalby albo opodatkowal tego co nie lubi, a nakazal i te zabrane pieniadze dalby na to co lubi i mu sie podoba.
#polityka #razem #bekazlewactwa
Dawul - Jarosław Kaczyński dla grupy wiekowej 18-29, ktory zakazalby albo opodatkowal...

źródło: images

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.05.2026, 15:47:25 via Wykop
  • 5
@Dawul: wow ale baza, i tak głosuję na Razem, nie musisz mnie bardziej namawiać
  • Odpowiedz

411

Elon Musk właśnie poparł protesty białych mieszkańców UK

"No more prison island!!" i filmik z protestującymi wstawia na swój profil Elon Musk. Niezależnie od opinii na temat Elona, oznacza to, że gigantyczna machina propagandowa X.com rusza w stronę pomocy protestującym w UK, którzy uważają, że biali ludzie są dyskryminowani w Wielkiej Brytanii.

Zbychu222
z
x.com
dodany: 16.05.2026, 17:06:53
  • 83
  • #
    polityka
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
  • #
    ciekawostki
  • #
    wydarzenia
  • #
    uk
ShadyTalezz
ShadyTalezz 17.05.2026, 01:07:26 via Wykop
  • -5
Izraelski pionek dostał poparcie pdfa z listy Epsteina, niesamowite wydarzenie!
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

574

A tymczasem. Grecja z nadwyżką budżetową po pierwszym kwartale

A tymczasem. Grecja z nadwyżką budżetową po pierwszym kwartale

Nadwyżka w budżecie wynosi ponad 5 mld euro

kenai
z
pl.euronews.com
dodany: 15.05.2026, 12:50:44
  • 193
  • #
    grecja
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    wiadomosci
  • #
    ciekawostki
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 13:53:42 via Wykop
  • 149
Jeśli Grecja ma deficyt - to znaczy, że państwo ZAROBIŁO na obywatelach. Grecja jest od poand dekady w ciemnej dupie do tego stopnia, że musieli wprowadzić 6 dniowy dzień pracy, płace stoją w miejscu od lat, PKB również
ShadyTalezz - Jeśli Grecja ma deficyt - to znaczy, że państwo ZAROBIŁO na obywatelach...

źródło: Zrzut ekranu 2026-05-15 155252

Pobierz
  • 49
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 13:55:43 via Wykop
  • -2
@ostatni: wystarczyło wprowadzić 6 dniowy tydzień pracy, wprowadzić ludzi w nędzę, zagłodzić albo sprywatyzować wszelkie usługi publiczne i trzymać ich tam przez ponad dekadę - i voila teraz grecki rząd ma nadwyżkę budżetową co oznacza, że sektor prywatny ma deficyt i prywatne podmioty muszą się bardziej zadłużać, płacę stoją w miejscu, dochód rozporządzalny też no i PKB również, niesamowite osiągnięcia liberalnej prawicy!
ShadyTalezz - @ostatni: wystarczyło wprowadzić 6 dniowy tydzień pracy, wprowadzić lud...

źródło: Zrzut ekranu 2026-05-15 155252

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 14:00:08 via Wykop
  • -25
@akcjakrk: no i bardzo dobrze, nadwyżka budżetowa to nic dobrego bo nadwyżka sektora publicznego oznacza zadłużenie sektora PRYWATNEGO, Grecki rząd zarobił na obywatelach, którzy muszą się prywatne zadłużyć żeby przetrwać.

Rekordowy deficyt w Polsce to rekordowa nadwyżka sektora prywatnego - dobra wiadomość a dlaczego to wystarczy porównać rozwój Polski i Grecji w ostatnich 10 latach, Greckie płace stoją w miejscu, stoi gospodarka, usługi publiczne zagłodzone - bieda i nędza wszędzie
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 14:09:35 via Wykop
  • -5
@ostatni: nie ma żadnej naprawy i nie będzie, Grecja nie jest w ani trochę lepszym stanie niż 10 lat temu i jeśli będzie dalej kontynuowała trend to nie będzie przez i za kolejne 10 lat, tymczasem Polska z "lewackimi" rządami robi w okół nich kółka pod każdym względem - rozwoju, jakośi życia, płac, HDI - wszystkiego.

Wymień mi kraje, które dzięki sukcesywnym nadwyżkom budżetowym zbudowały silną gospodarkę
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 14:44:33 via Wykop
  • 1
@ostatni:

wymien sobie sam kraje z lewica i lib lewica ktore dzieki coraz wiekszym deficytom i dlugowi pograzyly gospodarki.


nie ma
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 14:45:07 via Wykop
  • 74
@adammich: tak, jeśli państwo ma NADWYŻKĘ to znaczy, że na TOBIE zarobiło
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 15:04:15 via Wykop
  • 1
@ostatni:

Nadwyżka jest rezultatem, nie przyczyną.


polityka fiskalna jest przyczyną tego jak działa gospodarka. Nadwyżka budżetowa oznacza STRATĘ sektora prywatnego - ludzie mają mniej pieniędzy, mniej obligacji i gospodarka rośnie wolniej albo się
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 15:15:46 via Wykop
  • -9
@adammich:

To dlaczego w ogóle ściągamy podatki


świetne pytanie! Chiętnie odpowiem: otóż podatki mają kilka
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 15:32:52 via Wykop
  • -11
@ProstyHuop: no byliby stratni mniej bo część by poszła na konsumpcje i potencjalnie stworzyła miejsca pracy aby ją zaspokoić ale to bezsensowna hipoteza bo wydatki na premie dla polityków to tak marginalna kwota w skali budżetu państwa że niemalże niemożliwe jest aby to realnie ruszyło deficyt
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 15:33:58 via Wykop
  • -3
@ostatni: a jeszcze pytanie czy Reagan, Thatcher lub Trump, to politycy liberalni lub lewicowi twoim zdaniem? Bo każda z tych osóbb przez całą swoją kadencja prowadziła wysokie deficyty fiskalne ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 16:47:40 via Wykop
  • -2
@ostatni:

czym liberalizm był raczej, to się micno zmieniło


nie, nie zmieniło się ani
ShadyTalezz
ShadyTalezz 15.05.2026, 20:24:39 via Wykop
  • -14
@lenanela: tak, witamy na pierwszej lekcji arytmetyki, jak bank ci pożycza pieniądze to on też ma deficyt a ty nadwyżkę i tak samo działa bilans sektorowy - jak sektor publiczny ma nadwyżkę to sektor prywatny ma deficyt i na odwrót

magia wiem
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 10:28:11 via Wykop
  • 6
@policjantpeel:

państwo TO są obywatele, i albo jadą na kredyt, albo oszczędzają


nie, państwo jako podmiot prawny to nie są obywatele, dlatego GUS i wszelkie inne instytucje finansowe na świecie rozróżnia dług publiczny i prywatny
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 10:30:38 via Wykop
  • 5
@birman:

spokojnie. U nas się też zbliża ten moment. Żyć będą tylko lekarze i służby mundurowe. Reszta będzie zapieprzać na spłatę długu po 7 dni w tygodniu.


nic się nie zbliża, dług spłacany jest właścicielom obligacji czyli w większości polskim podmiotom a spłacanie go następuje poprzez emisje pieniądza, które państwo jeśli jest zadłużone we własnej walucie - a Polska w większości jest - to następuje poprzez kliknięcie myszki na komputerze.
ShadyTalezz - @birman: 
 spokojnie. U nas się też zbliża ten moment. Żyć będą tylko l...

źródło: Gb3hlGHW4AA7D3-

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 10:38:36 via Wykop
  • -1
@birman: Argentyna to kraj z pegiem do dolara.
Zasady długu da się omijać np. poprzez fundusze celowe
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 10:50:41 via Wykop
  • 6
@birman: nie może, nasze rezerwy walutowe są na tyle wysokie, że jesteśmy w stanie od ręki spłacić większość naszego zadłużenia całościowo - państwo tego nie robi bo nie opłaca się to ani jemu ani wierzyciewlom, zamiast bawić się w czatgpt to polecam poczytać np. Kaleckiego i zrozumieć zagadnienia o których piszesz
ShadyTalezz - @birman: nie może, nasze rezerwy walutowe są na tyle wysokie, że jesteś...

źródło: F8K7PaJW4AA_IJj

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 11:01:18 via Wykop
  • 1
@997patrzy:

i koszty obslugi dlugu zwiekszyc,


nie mogą, koszty ustalamy sobie sami stopami procentowymi
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 11:02:16 via Wykop
  • 2
@birman: świetnie, nadal odsyłam to przeczytania chociażby "Politycznych aspektów pełnego zatrudnienia"
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 14:16:33 via Wykop
  • 3
@997patrzy:

Ty ale oni wpadli w nedze przez to ze wydawali za duzo xDDDDDD oni wpadli w nedze wlasnie przez programy socjalne i rozdawnictwo.


wpadli w nędze przede wszystkim przez przyjęcie euro co pozbawiło ich suwerenności monetarnej i fiskalnej oraz idiotyczne decyzje ECB wymuszające austerity aby uwalić ich i włoski przemysł motoryzacyjny co było na korzyść niemieckiego przemysłu
ShadyTalezz - @997patrzy: 
Ty ale oni wpadli w nedze przez to ze wydawali za duzo xDD...
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 14:18:33 via Wykop
  • 5
@roman_erotoman:

a jak ma deficyt ťo znaczy, że na mnie straciło?


tak, to znaczy, że sektor prywatny ma więcej
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 14:21:17 via Wykop
  • 1
@997patrzy: wiem jak działają i działają tak, że są zależne od stóp procentownych, wokół nich oscyluje koszt obsługi długu

To wiesz co niech stopami jeszcze ustala po ile pozyczami hajs z zagranicy xD


większość naszego deficytu jest w PLN u polskich podmiotów(około 80%)
ShadyTalezz - @997patrzy: wiem jak działają i działają tak, że są zależne od stóp pro...

źródło: F-M7hv9XoAAFz2S

Pobierz
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 18:18:33 via Wykop
  • 2
@Miche8768:

wcześniej obywatele balowali za hojny socjal z jednoczesną bardzo niską ściągalnością podatków


to nie były główne przyczny kryzysu - główną przyczyną było przyjęcie euro i działania
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 18:21:02 via Wykop
  • 1
@Parmenides69

Naprawdę nie rozumiesz czym są rezerwy walutowe i czemu to byłby katastrofalny pomysł


rozumiem bardzo dobrze i nie mówię, że kiedykolwiek powinniśmy to robić xD
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 18:21:54 via Wykop
  • 1
@Mario7400:

Czytasz artykuł o tym, że Grecja ma nadwyżkę budżetową a rozumiesz z tego, że ma deficyt.


każdy deficyt jest czyjąś nadwyżką i na
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 19:43:08 via Wykop
  • 3
@joey-jordison:

Bo rzeczywistość zawsze jest czarno-biała. Wzór "księgowości" wykorzystywany przez apologetów MMT nie uwzględnia istnienia sektora zagranicznego,


MMT zakłada istnienie sektora zagranicznego, dlatego em em ciarze zawsze krzyczą, żeby nie zadłużać się w obcej walucie i u podmiotów zagranicznych jeśli nie jest to absolutnie konieczne xD
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 20:46:01 via Wykop
  • 1
@Parmenides69:

Chociażby tutaj pomysł spłacania poprzez emisję pieniądza czyli dodruk i bzdety o spłacaniu przez kliknięcie w komputerze:


to nie bzdury, tak działa system bankowy xD Każde państwo na świecie z suwerenną walutą rolluje zadłużenie i dług jest entropią w takim systemie, spłaca się go przez emisje obligacji i nie ma w tym nic strasznego -, tak dziala system i tak robi się to kliknięciami w komputerze a nie dosłownym drukowaniem w
@ShadyTalezz +14
@adammich:

To dlaczego w ogóle ściągamy podatki


świetne pytanie! Chiętnie odpowiem: otóż podatki mają kilka
więcej
ShadyTalezz - @Parmenides69: 
Chociażby tutaj pomysł spłacania poprzez emisję pieniąd...
ShadyTalezz
ShadyTalezz 16.05.2026, 23:28:17 via Wykop
  • 1
@Mario7400: nie, każdy deficyt jest czyjąś nadwyżką a ty jesteś analfabetą ekonomicznym, który jest zszokowany przez podstawowe zagadnienia z nauki bilansów bankowych xD
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
  • Strona 2 z 17
  • >
  • Yeezy taught me
  • Łódź

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.12.2024

    Komentator
  • VIP
    od 23.07.2021

    VIP
  • Rocznica
    od 13.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.03.2020

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 05.01.2019

    Mikroblogger
  • Kałasznikow
    od 04.08.2025

    Kałasznikow

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking