Naukowcy: Auta elektryczne są demonizowane
![Naukowcy: Auta elektryczne są demonizowane](https://wykop.pl/cdn/c3397993/0328075d6d8ffa301f507189da37264a58ec9fa2ac7d28234fcda1cdc29d09af,w220h142.jpg)
Firma badawcza DEKRA wyliczyła, że ryzyko zapalenia się auta elektrycznego jest znacznie niższe niż w przypadku tradycyjnego napędu. Potwierdzają to dane towarzystw ubezpieczeniowych, które mówią, że do pożarów aut elektrycznych dochodzi nawet 100 razy mniej niż w przypadku śmierdzących spaliniaków.
z- 83
- #
- #
- #
- #
- #
- #
@bodzar: No właśnie jakie?
Bo na tym polega demonizowanie elektryków. A jedynym problemem jak na razie jest schładzanie baterii na wszelki wypadek.
Wszytko inne jest w elektryku lepsze jeżeli chodzi o bezpieczeństwo przeciwpożarowe, mianowicie brak łatwopalnych płynów eksploatacyjnych.
@albin_kolano: W styczniu tego roku wykop ekscytowal się spadkiem sprzedaży elektryków o 80% w stosunku do grudnia roku poprzedniego w Norwegi. Bo zniesiono zwolnienia z bramek i wprowadzono częściowy VAT.
Z tym ze już w lutym sprzedaż się znormalizowana i pobite zostały kolejne rekordy sprzedaży już w lutym.
Ja już teraz znam ludzi w Norwegi którzy nigdy nie jeździli autem spalinowym.
@albin_kolano: Oczywiście. CO2 to problem globalny a emisje z rur wydechowych to problem lokalny i nie maja ze sobą wiele wspólnego. Dlatego diesle były promowane (z mała pomoc niemieckich koncernów samochodowych) jeszcze kilkanaście lat temu jako bardziej ekologiczne. I tak jest w stosunku do emisji co2 porównując do benzyny.
Ale problemem są pyły i NOx.
Tutaj zapalił się Opel Zafira, znienacka, stojąc w garażu...
@TrueShutDown:
@GeraltRedhammer: Na przykład tutaj zapalił się Opel Zafira w dieselku stojąc na parkingu.
@bodzar: Najpierw ta bateria musi się zapalić. Do czego nie dochodzi w zasadzie nigdy. Ryzyko jest niezerowe, dlatego się ja schładza. Tak na wszelki wypadek. Wszystkie mocno komentowane na wykopie pożary aut elektrycznych ostatnio nie były związane z pożarem bateri trakcyjnej. A ten jeden, w lesie gdzie z baterii wydobywał się dym nie mysz żadnym problemem do opanowania.
@bodzar: Tak, i statystyka mowi wyraźnie, we wszystkich badaniach. Auta elektryczne palą się rzadziej, łatwiej się je gasi, pożar łatwej opanować i energia wyzwolona w takim pożarze jest dużo mniejsza. To co dyskutuje się na wykopie to miks strachu przed nieznanym i propagandy.
@albin_kolano: Moze to I prawda, ale co to ma wspólnego z czymkolwiek? BEV i ICE bioro swoje energię z całkiem innych źródeł z całkowicie różnym śladem węglowym
Pazatym w tym badaniu zdaje się nie wzięto pod uwagę energi potrzebnej do wydobycia, rafinacji i dystrybucji ropy naftowej.
@TrueShutDown: https://www.nrk.no/rogaland/samme-opel-modell-forarsaket-storbrann-i-irsk-parkeringshus-1.14851110
@albin_kolano: misja CO2 != zużycie Energi
Auto spalinowe używa energię z ropy. Auto elektryczne z węgla, słońca, wiatru, atomu lub wody...
@albin_kolano: EU jest importerem ropy. A swiat po 30 latach globalnej stabilizacji (a właściwie 60 latach) idzie ku dużej zmianie. Niezaleznosc energetyczna jest bardzo wysoko na liście celów strategicznych UE.