Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko234
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
planche
planche

planche

Dołączył 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 343
  • Znaleziska 241
  • Mikroblog 102
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 5

197

Podział majątku bez ślubu w Polsce, kohabitacja na równi z małżeństwem.

Pokaż treści 18+

Podział majątku bez ślubu w Polsce, kohabitacja na równi z małżeństwem.

Uważaj, możesz stracić majątek przez bycie w nieformalnym związku z kobietą.

Chat-Noir
z
youtube.com
dodany: 08.09.2025, 08:31:11
  • 106
  • #
    p0lka
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    blackpill
  • #
    rozowepaski
  • #
    zwiazki
  • #
    tinder
planche
planche
planche 09.09.2025, 14:17:25 via Wykop
  • 0
@Albtraum nie myślałeś o zostaniu pisarzem powieści? :D

18

WARSZAWA: siódmy MARSZ WYZWOLENIA ZWIERZĄT przeszedł ulicami stolicy 6 września

WARSZAWA: siódmy MARSZ WYZWOLENIA ZWIERZĄT przeszedł ulicami stolicy 6 września

Nagranie z sobotniego Marszu wegan w Warszawie.

KsiezniczkaDunia
z
youtube.com
dodany: 07.09.2025, 20:30:16
  • 39
  • #
    warszawa
  • #
    weganizm
  • #
    wegetarianizm
  • #
    wydarzenia
  • #
    polska
  • #
    wiadomosci
planche
planche
planche 08.09.2025, 07:27:28 via Wykop
  • 4
@zdunek89: pomijając resztę twojej wypowiedzi - takim gadaniem pokazujesz brak wiedzy o weganach, bo oczywiście że "prawdziwy weganin" nie kupuje produktów ze skóry, to jest podstawa tej filozofii XD
planche
planche
planche 08.09.2025, 07:29:36 via Wykop
  • 1
@Bestia_z_Jellystone: ta postawa chce minimalizować wykorzystywanie zwierząt na tyle, na ile to praktyczne i możliwe. Nikt nie oczekuje, że śmierć na świecie zostanie zredukowana do zera bo do tego trzeba by było chyba wszystkich wysadzić :D A jeśli ktoś tego oczekuje, to jest naiwny. W tym na tym marszu. I zauważ słowo klucz "wykorzystywanie" a nie "zabijanie", choć w naszym świecie aktualnie jest to bardzo połączone.
planche
planche
planche 08.09.2025, 07:37:21 via Wykop
  • 4
@PotwornyKogut: Oryginalnie, wcale nikt na wykopie 500x tego nie pisze pod każdym takim postem :D Poza tym – nie poszedłbyś.
planche
planche
planche 08.09.2025, 07:47:06 via Wykop
  • 0
@zdunek89: Ja nie mówię czy coś jest słuszne, to Ty już doczytujesz sobie ten atak i odpowiadasz "ślepa weganka". Ja tylko pokazuję twój brak wiedzy. Jeśli mają na sobie rzeczy ze skóry, to albo są nieświadomi, albo nie są "prawdziwymi weganami". I tyle.
Resztę wyzwisk i wywodów pominę, bo nie pytam Cię o jakość produktów.

Z tą ekologicznością prawdziwej skóry mógłbyś się zdziwić. To dyskusyjny punkt, szczególnie garbowanie chromowe.
planche
planche
planche 08.09.2025, 08:05:38 via Wykop
  • 1
nawet do lasu można wyrzucić


@zdunek89: Błagam, powiedz że to żart xd
planche
planche
planche 08.09.2025, 08:58:36 via Wykop
  • 5
@Bestia_z_Jellystone: Tak, fajny gryzoń. Dlatego wybieram dietę, która minimalizuje śmierć zarówno jego kolegów, jak i zwierząt w rzeźniach. Ty wybrałeś tę, która maksymalizuje ją na obu frontach, a teraz używasz jego zdjęcia, by poczuć się lepiej ze swoimi wyborami. Ewentualnie żeby nie dopuścić do siebie myśli, że są ludzie, którzy chcą w jakiś sposób polepszyć sytuację. Twoja troska to próba racjonalizacji. :)
planche
planche
planche 08.09.2025, 10:11:50 via Wykop
  • 6
@Bestia_z_Jellystone

ja nie uważam, że zabijanie zwierząt jest czymś złym

Ludzie to takie w sumie zwierzęta. Hmm. Chyba że miałeś na myśli jakąś inną cechę, której inne zwierzęta nie mają i która pozwala je zabijać "łatwiej" niż ludzi. Oczywiście pomijając obronę siebie, jedzenia, dobytku.

Mało tego, cześć zwierząt, jak np dziki trzeba redukować [...] i ja to bardzo chętnie
planche
planche
planche 08.09.2025, 11:54:10 via Wykop
  • 6
@Bestia_z_Jellystone: słuchaj, lubię analizować i odpowiadać zdanie po zdaniu. Ale mam wrażenie, że poprzednie odpowiedzi były poważne a tutaj już powoli zaczyna się "bad faith".

Więc najpierw wypiszę, co odrzucam jako niepoważne i obraźliwe.

Ale aborcję popierasz?( ͡° ͜ʖ ͡
planche
planche
planche 08.09.2025, 16:35:56 via Wykop
  • 3
@Bestia_z_Jellystone: odpiszę na całość później bo jestem na telefonie w trakcie czegoś ważnego, ale znowu lecisz z "Wy" i "ideologia". Odechciewa się. Wiesz no, na tym poziomie to ja mogę napisać - wracajcie do plusowania blogów gdzie jakiś creep robi zdjęcia mlodocianym pokojowkom z ukrycia. Zresztą pasuje to do Waszej obrony gw--cenia zwierząt przez muzułmanów :D (Wy to tak naprawdę Ty, ale lepiej brzmi jak się mówi o jakiejś mitycznej
planche
planche
planche 09.09.2025, 08:32:02 via Wykop
  • 5
@Bestia_z_Jellystone:

Pytanie jest bez sensu, bo gdybyś dorosła w systemie, gdzie ludzie są pożywieniem, np w jednej z afrykańskich czy polinezyjskich kultur, indian Anasazi czy innych dzikusów, to jedzenie ludziny byłoby oczywiste i wynikało z kultury.

Każdy największy zbrodniarz w historii mógłby użyć twojej logiki. Tak się po prostu robiło, no co zrobisz? Taka kultura.
To, że coś jest normą kulturową, nie mówi absolutnie nic o tym, czy jest to dobre,
planche
planche
planche 09.09.2025, 08:57:29 via Wykop
  • 4
@StaraSzopa: Pozdrawiam

413

Meksyk mówi "dość". Koniec pokazów delfinów!

Meksyk mówi "dość". Koniec pokazów delfinów!

To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się niemożliwe, właśnie stało się faktem. Meksyk, kraj w którym delfinaria należały do popularnych atrakcji turystycznych, wprowadził całkowity zakaz wykorzystywania delfinów i innych morskich ssaków w rozrywce.

ziolo22
z
wieczniewolni.pl
dodany: 08.09.2025, 08:31:08
  • 98
  • #
    podroze
  • #
    wiadomosci
  • #
    wieczniewolni
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    wydarzenia
planche
planche
planche 08.09.2025, 14:19:37 via Wykop
  • -2
@Lufio: zadawanie bólu w celu tresowania, frustracja, wielogodzinny transport w ciasnych klatkach, choroby, łańcuchy, hałas, reflektory.
planche
planche
planche 08.09.2025, 15:20:11 via Wykop
  • -3
@Malpka-Bananowka: XD

Cyrki ze zwierzętami są lepsze aniżeli bycie jako zwierzęta mordowanymi przez kłusowników

Żelazna logika. Lepiej być męczonym niż zabitym, więc męczenie jest dopuszczalne XD
planche
planche
planche 08.09.2025, 19:52:42 via Wykop
  • -2
@Malpka-Bananowka: to jak jakiś nie męczy to fajnie. Mimo wszystko nadal taki cyrk wykorzystuje zwierzęta dla przyjemności i kasy.
blackberry99
blackberry99
07.09.2025, 17:12:52
  • 10
Troszke się chłopu przybrało.. Pora wziąć się za siebie #dieta #silownia #mikrokoksy #zdrowie
blackberry99 - Troszke się chłopu przybrało.. Pora wziąć się za siebie  #dieta #silow...

źródło: 1210

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

planche
planche
planche 08.09.2025, 13:03:14 via Wykop
  • 0
@Inozythol: Ja chętnie czytam Twoje wpisy jako osoba należąca do sekty wegan, pozdrawiam i szanuję.
Mógłbyś jednak podać o którego Bartka chodzi? Jakimś szyfrem albo od tyłu? Ten Bartek K..lczyński, od filmików ciekawostkowych o jedzeniu? :D
  • Odpowiedz

79

Jedzenie mięsa chroni przed rakiem? Zaskakujące wyniki badania.

Jedzenie mięsa chroni przed rakiem? Zaskakujące wyniki badania.

Dotychczas wielu ekspertów przestrzegało przed nadmiernym spożywaniem mięsa, wskazując na jego potencjalne związki z chorobami przewlekłymi. Najnowsze badania sugerują, że produkty białkowe pochodzenia zwierzęcego nie tylko nie zwiększają ryzyka zgonu, ale mogą mieć również działanie ochronne.

PiotrSkargarkson
z
portal.abczdrowie.pl
dodany: 01.09.2025, 18:53:12
  • 72
  • #
    zdrowie
  • #
    rak
  • #
    jedzenie
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
  • #
    ciekawostki
planche
planche
planche 03.09.2025, 13:06:58 via Wykop
  • -2
@tenloginnieistnieje

I skoro żyją mięsożercy to znaczy, że mięso jest "cacy". Bez badań naukowych to widać


O kurde. :D Skoro żyją palacze to znaczy, że palenie jest "cacy". Bez badań naukowych to widać
planche
planche
planche 03.09.2025, 13:46:16 via Wykop
  • -2
@Squatlifter: ale co to ma do artykułu? To jest o raku, i artykuł źródłowy jest co najmniej kontrowersyjny (finansowany przez stowarzyszenie hodowców bydła)
planche
planche
planche 04.09.2025, 22:34:39 via Wykop
  • -2
@Squatlifter: Co to znaczy dobrej jakości białko? To z mięsa to najlepsze, tak? Czy jak się je różnorodne aminokwasy z roślin z których powstaje to samo białko to nie jest już to samo?
planche
planche
planche 04.09.2025, 23:01:51 via Wykop
  • -2
@Squatlifter: Zgadzam się że odżywianie jest kluczowe w prewencji raka. Ale czerwone mięso to możliwy kancerogen, a przetworzone potwierdzony. Ten artykuł jest naciągany a Twoje stwierdzenie

Nic dziwnego, że "mięso jest zdrowe" i punto!

to mocne uproszczenie. Ilość ma znaczenie. Pomijając już kwestie chorób układu krążenia, najczęstszej przyczyny śmierci.
planche
planche
planche 06.09.2025, 23:37:33 via Wykop
  • 2
@Squatlifter: sprawdźmy każde zdanie po kolei.

Hmm, no nie jest to samo białko jednak.

Cząsteczki aminokwasów są chemicznie identyczne

Przyswajalność białka z roślin jest znacznie gorsza niż z

346

Nie chcą już być nazywane feministkami. "Ten ruch kojarzy mi się z Lempart"

Pokaż treści 18+

Nie chcą już być nazywane feministkami. "Ten ruch kojarzy mi się z Lempart"

Mimo że feministki przez dekady walczyły o prawa kobiet, dziś wiele z nich nie chce mieć z nimi nic wspólnego. "Zastanawiam się, czy warto wciąż walczyć o takie słowa jak feminizm czy solidarność, czy może lepiej poszukać innych pojęć, które mają dziś większy potencjał łączenia."

VoxClamantisInDeserto
z
natemat.pl
dodany: 04.09.2025, 18:49:21
  • 164
  • #
    polska
  • #
    feminizm
  • #
    rozowepaski
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    4konserwy
  • #
    spoleczenstwo
planche
planche
planche 05.09.2025, 13:05:57 via Wykop
  • -2
@Qubryk: te Twoje Bitcoiny to też ci nie pomogą jak nie będziesz miał prądu i wody XD
planche
planche
planche 05.09.2025, 13:17:31 via Wykop
  • -9
@BiggerJapanTapczan: możliwe że mają jeszcze kilka zachcianek, np. chciałyby nie być w 86 procentach dorosłych ofiar przemocy domowej. I chciałyby nie doświadczać przemocy seksualnej, która też jest skierowana głównie w nie. Kwestia aborcji, kwestia podziału obowiązków domowych (raport PIE - część kobiet uważa że wykonują zbyt dużo pracy w domu w porównaniu do partnera)

Oczywiście to są ogólniki, można dyskutować o szczegółach, czy mają rację, bla bla. Ale nie można
planche
planche
planche 05.09.2025, 13:22:08 via Wykop
  • -6
@big_mateo:

top 10-15% mężczyzn

98% kobiet ucieka


Mocne statystyki :D
planche
planche
planche 05.09.2025, 13:55:04 via Wykop
  • -5
@sauron9: ja tylko odnoszę się do "o co miałyby jeszcze walczyć feministki?". Wydaje mi się że mają o co walczyć.

Z tymi prawami to nie mam pojęcia. Może faktycznie gadanie o "prawach" to bezsens. Może więcej sensu ma mówienie o "problemach", bo wtedy jest to jaśniejsze. Każda płeć systemowo ma swoje własne problemy.

W kwestii emerytury czy wojska czy samo---stwa to wiadomo że szala jest przechylona w drugą stronę i
planche
planche
planche 05.09.2025, 14:26:16 via Wykop
  • -4
@sauron9 możliwe że w tych kwestiach masz rację. Jeśli tak jest, to jest to złe i powinno być uczciwie.

@BiggerJapanTapczan no tak, czego można było się spodziewać - statystyki są fałszywe. I koniec tematu. :D I jakieś nazywanie "juleczką". Naprawdę jestem za "Wami" i wiem ile jest problemów. Ale zachowujesz się jak cep.

uzbierajcie sobie większość konstytucyjną i zmieniajcie

Tak to można odpowiedzieć na każdy Twój płacz, więc nie wiem po co
planche
planche
planche 05.09.2025, 14:35:00 via Wykop
  • -2
@BiggerJapanTapczan: no to skoro będą zmiany to super, ja się z tego cieszę bo to oznacza że będzie tylko lepiej :) Życzę równego wieku emerytalnego, równych kwestii wojskowych i polepszenia opieki zdrowia psychicznego, i wszystkich innych spraw.

to że częściej to kobiety to nie jest dyskryminacja tylko zwyczajna przestępczość

No okej. Nie wiem co to zmienia ale okej.
planche
planche
planche 05.09.2025, 14:45:45 via Wykop
  • -2
@BiggerJapanTapczan: po raz drugi bo nie dotarło - odnoszę się jedynie do pytania "o co miałyby jeszcze walczyć feministki". To, czy to dyskryminacja, czy przestępczość, czy chłopy mają więcej czy mniej praw, i wyzywanie od Julek, to już zostawiam Tobie.
Jak zabieram głos w złej dyskusji no to żegnam :D
planche
planche
planche 05.09.2025, 16:16:59 via Wykop
  • -2
@Qubryk nie marnuj czasu na mnie, marnego "lewaka", tylko kop te bitcoiny żeby mieć na chleb :x
planche
planche
planche 06.09.2025, 08:21:39 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
planche
planche
planche 06.09.2025, 11:37:19 via Wykop
  • -3
@intri: Dokładnie, najgorsze co im się przydarzyło to wywalczenie możliwości edukacji, głosowania, posiadania własności prywatnej, zaistnienia w polityce itd.
A mogły siedzieć w domach szczęśliwe.
Sonny86
Sonny86
05.09.2025, 04:45:41
  • 327
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 49
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

planche
planche
planche 05.09.2025, 07:28:26 via Wykop
  • 5
Nie dość, że kłamstwo, że jakaś implikowana denna logika którą losowy najgłupszy weganin po lobotomii i udarze umiałby zbić, to jeszcze obrazek z AI, eh...
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 07:41:12 via Wykop
  • 8
@smallboobslover: są ludzie którzy pokazują alternatywną do fundowania masowej śmierci dietę (weganizm). Nie jest to idealne, bo zawsze ta śmierć się pojawi. Ale Ci ludzie już od dawna żyją i, jeśli jedzą różnorodnie, mają się dobrze. Szeroki zakres ludzi od zwykłych, przez naukowców i filozofów, po sportowców siłowych.

NIE mówię że Ty coś musisz i nic nie sugeruję. Po prostu pokazuję że tak, to jest alternatywa.
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 07:54:10 via Wykop
  • 3
@jednorazowka: jeśli to nie był obrazek AI to przepraszam za głupotę, pomyłka z przewrażliwienia.

Ale co ten link ma udowodnić, że weganizm nie jest alternatywą bo Beyond Meat ma problemy?
Przeciętny polski weganin może nawet nie tknął Beyond Meat albo spróbował tylko :D
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 08:07:03 via Wykop
  • 12
@smallboobslover: O kurde,
Czyli okazuje się, że te niezliczone organizacje zdrowotne i dietetyczne które mówią że można być zdrowym weganinem przy zróżnicowanej diecie, po prostu kłamią :o NHS w Wielkiej Brytanii, WHO, Academy of Nutrition and Dietetics, a nawet Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych po prostu robią nas w konia. Pewnie robią jakiś spisek żeby zabić ludzi!

usunięcie mięsa w ogóle zabiloby olbrzymią część populacji
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 09:49:42 via Wykop
  • 1
@smallboobslover: chwila, ale skoro już go przywołujesz... to czy Mike Israetel nie mówił wiele razy że weganizm jest OK jeśli go dobrze zaplanujesz? A jego film "A Vegan Diet is Bad For Gains" to film z serii Fitness Myths Series. XD
A on to akurat chyba ziomek z solidną wiedzą dietetyczną.
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 10:20:32 via Wykop
  • 5
@smallboobslover:

no właśnie cały czas mi chodzi o ten 'detal' który jest tak na prawdę podstawą - a wy go skutecznie ukrywacie

Nieprawda, nie chodziło Ci o ten detal. Napisałeś radykalne głupoty typu

usunięcie mięsa w ogóle zabiloby olbrzymią
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 10:45:46 via Wykop
  • 5
@BornToDie69: To, że zwierzęta cierpią w naturze, to nie jest przekonywujący argument za tym, żeby tworzyć ich więcej.
To tak jakbyś hodował ludzi w swojej hodowli, bo Ci na zewnątrz w zwykłym życiu mogą boleśnie umrzeć.
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 11:01:03 via Wykop
  • 2
@BornToDie69: wiem, że trollujesz itd., ale nawet jako troll napisałeś to totalnie bez sensu. Bo to hodowla zwiększa liczbę śmierci a nie zaprzestanie hodowli. Chyba ponad 60% biomasy ssaków na ziemi to zwierzęta hodowlane ;) Nie mówiąc już o ptakach.
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 11:06:19 via Wykop
  • 4
@BornToDie69: To prawda :D Ale nie wiem co z tego dokładnie wynika. Napisałeś że wolę, żeby zwierzęta ginęły, co jest nieprawdą.
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 11:21:22 via Wykop
  • 1
@matu: czy to najlepsza alternatywa to nie wiem. Być może faktycznie zmniejsza to cierpienie i jest to dobre rozwiązanie dla Ciebie. Już nie będę dyskutować o etyce i o tym "dobrym strzale", ale nawet zakładając że wszystko jest robione idealnie, to... mówisz:

żeby nie zabijać masowo

Gdyby to stało się główną metodą pozyskiwania mięsa dla zwykłego człowieka, no to by już było masowo. Nie chcę sobie wyobrażać jak szybko łowne
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 12:33:31 via Wykop
  • 0
@matu: rozumiem, nie popieram bo twoje słowa są wewnętrznie sprzeczne: "najlepszą alternatywą żeby nie zabijać masowo jest własnoręczne upolowanie" :D Ale doceniam troskę o zwierzęta.
A ta celność no to nie wiem nie wiem.
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 05.09.2025, 15:46:56 via Wykop
  • 1
@Coopshtyl: jakie np.?
  • Odpowiedz

13

Marsz wyzwolenia zwierząt 06.09 (sobota)

Marsz wyzwolenia zwierząt 06.09 (sobota)

Wydarzenie wegańskie, ale mile widziany jest każda/y, kto kocha zwierzęta, środowisko naturalne i/lub swoje zdrowie będą przemowy i atrakcje. Pełna kulturka

Yakamasama
z
bezpiecznazywnosc.org
dodany: 03.09.2025, 22:08:03
  • 54
  • #
    weganizm
  • #
    rozumigodnoscczlowieka
  • #
    event
  • #
    vegan
  • #
    kultura
  • #
    etyka
planche
planche
planche 04.09.2025, 12:07:19 via Wykop
  • -3
@homer0278: to miłośnicy zwierząt, więc może faktycznie znajdą dla Ciebie 10-minutowe okienko na prezentację. Ale raczej coś bardziej w stylu "Szympans który umie korzystać z klawiatury" :D
planche
planche
planche 04.09.2025, 12:28:37 via Wykop
  • -3
@homer0278: myślę że to jest w zasięgu typowego szympansa, bo są całkiem inteligentne i groźne. Więc ten pokaz z klawiaturą może przyciągnąć więcej ludzi.
planche
planche
planche 04.09.2025, 13:18:11 via Wykop
  • -4
@homer0278: szympansy nie zarabiają swoich pieniędzy bo nie jest to uregulowane prawnie
planche
planche
planche 04.09.2025, 15:11:17 via Wykop
  • -4
@homer0278: Ja nic do nich nie mam, jeśli o mnie chodzi to mogłyby :)
planche
planche
planche 04.09.2025, 22:39:50 via Wykop
  • -3
@CzasemTuZerkam: a ten ziomek wyżej to miło się zachował? XD
planche
planche
planche 04.09.2025, 22:42:51 via Wykop
  • -4
@zubrzpuszczy: nieźle się zaorałeś :x
planche
planche
planche 04.09.2025, 22:45:27 via Wykop
  • -3
@Cryolite: Dlaczego "nigdy, ale to nigdy"? Jesteś tego w 100% pewny? Pomijając że niekoniecznie trzeba je suplementować.

P.S chemiczna suplementacja, to ciekawe sformułowanie XD Czy jesteś świadomy co jedzą zwierzęta hodowlane i że tam też są te straszne chemiczne suplementy?
planche
planche
planche 05.09.2025, 06:43:29 via Wykop
  • -3
@CzasemTuZerkam: a okej, dzięki, zapamiętam :D
planche
planche
planche 05.09.2025, 11:40:35 via Wykop
  • -2
@CzasemTuZerkam: opłacam masowe tortury i wykorzystywanie. Ale będę nadal to robić, bo ludzie którzy uważają to za złe, są niemili *zakłada ręce i tupie nóżką*.

Sprawdź komentarze pod wszystkimi postami o tych marszach i znajdź tam próby dyskusji wśród masowych żarcików o jedzeniu kotleta. Chyba sobie coś wymyśliłeś. Przecież to druga strona wbija z prowokacjami. XD
planche
planche
planche 05.09.2025, 12:06:20 via Wykop
  • -3
Ja kupuje mieso wylacznie ze "szczesliwych" gospodarstw

Możesz podać przykład takiego gospodarstwa (firmy) z którego kupujesz?
Te małe kogutki kur niosek i samczyki krów mlecznych też są tam szczęśliwe? Czy w ogóle ich tam nie ma?
Jak zamawiasz kebaba albo jesz coś na mieście to też pytasz ziomka czy mięso pochodzi ze szczęśliwego gospodarstwa?

mozna jesc mieso i byc przeciw [...] zlemu traktowaniu

W jaki sposób? Można tak uznać tylko wtedy, gdy
planche
planche
planche 05.09.2025, 14:57:33 via Wykop
  • -1
@CzasemTuZerkam:

A jesz czasem coś poza domem czy nie? Wtedy też pytasz gospodarza albo ziomka w kebabie o pochodzenie mięsa?

cała natura polega na zabijaniu. Czy mi się to podoba? Nie

To nie jest odpowiedź. Opłacając zabijanie X nie możesz mówić że jesteś przeciw złemu traktowaniu X.
Możesz po prostu napisać "lubię jeść zwierzęta i chcę opłacać ich zabijanie". Wtedy nie będziesz robił fikołków.

326

Bezmięsne produkty w odwrocie. Bankructwo i zwolnienia są nieuniknione

Bezmięsne produkty w odwrocie. Bankructwo i zwolnienia są nieuniknione

Amerykańska spółka Beyond Meat złożyła w sądzie wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma zasłynęła z produktów takich jak Beyond Burger czy Beyond Sausage, które miały jak najwierniej odwzorowywać smak i konsystencję mięsa zwierzęcego, stając się symbolem boomu na dietę roślinną.

VoxClamantisInDeserto
z
dlahandlu.pl
dodany: 02.09.2025, 16:14:16
  • 142
  • #
    jedzenie
  • #
    weganizm
  • #
    wydarzenia
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    swiat
planche
planche
planche 02.09.2025, 21:07:34 via Wykop
  • 0
@Cogito-sum: gdzie Ty widzisz to przymuszanie w komentarzu @Niesondzem? Bo wygląda to jakbyś to sobie sam wymyślił
planche
planche
planche 03.09.2025, 06:42:32 via Wykop
  • -22
@Tamerlan zaminusowany, a ma rację.

A @Lufio chyba nie doczytał, bo szybko załatwia temat: a rośliny też, więc cicho bądź!
planche
planche
planche 03.09.2025, 07:53:14 via Wykop
  • 0
@Tamerlan: Pomijając już sam fakt że Beyond Meat jest z USA, a tam to jest jeszcze mocniejsze zjawisko.

Dodatkowy link do zminusowania dla wykopu poniżej :D
https://news.stanford.edu/stories/2023/08/can-alternative-meat-compete

Major U.S. meat and dairy companies actively lobbied against environmental issues and regulations to tip the scales in
planche
planche
planche 03.09.2025, 08:18:28 via Wykop
  • 1
@lolek-lolkowsky-3: z tego co wiem to nie jest jednoznacznie uznany fakt, więc podajesz to z całkiem dużą odwagą.

Oczywiście nie zaprzeczę że mięso pełniło ważną rolę w życiu i przetrwaniu gatunku.

Ale jeśli chodzi o mózg, równie dobrze samo gotowanie i przygotowywanie potraw na ogniu mogło na to wpłynąć. Szczególnie w kontekście "skrobiowatych" roślin z których po ugotowaniu można wyciągnąć więcej "paliwa". Mózg żywi się glukozą a nie proteinami.
planche
planche
planche 03.09.2025, 08:27:08 via Wykop
  • -1
@lolek-lolkowsky-3: Rozumiem. W takim razie nie wiem po co o tym wspomniałeś, skoro wiesz, że to nie jest jednoznacznie uznana informacja w świecie naukowym.
A z resztą informacji się zgadzam.
planche
planche
planche 03.09.2025, 08:45:38 via Wykop
  • 0
@lolek-lolkowsky-3: To że jest wiele niepotwierdzonych informacji nie znaczy, że ktoś się nie przyczepi jak jedną z nich odważnie podasz jako fakt.

A skoro

punkt widzenia zależy od punktu
planche
planche
planche 03.09.2025, 08:49:59 via Wykop
  • 1
@lolek-lolkowsky-3 Jeśli próbą polemiki nazywasz odniesienie się do "statusu" nowego użytkownika na stronie internetowej, to faktycznie taka próba polemiki to zły pomysł ;)
Daj znać jak znajdziesz jakiś sensowny argument.
Jeśli już tak lecisz to ja nie znam się aż tak na Wykopie, ale kolor bordowy to chyba nie jest powód do dumy.
planche
planche
planche 03.09.2025, 09:33:43 via Wykop
  • 1
@dfg1: nie dziwi mnie zaliczanie produkcji paszy do przemysłu mięsnego/mleczarskiego
planche
planche
planche 03.09.2025, 10:17:45 via Wykop
  • 2
@dfg1

Mnie dziwi, że w rozmowie o dotowaniu produkcji mięsa już zaczynasz zbaczać w stronę produkcji mleka


Ale on napisał "przeznaczono na produkty zwierzęce", co ja interpretuję jako więcej niż mięso. Chyba że to nadinterpretacja, to przepraszam. "38% directly and 44% for animal feed"

Źródło jest tutaj: https://www.nature.com/articles/s43016-024-00949-4
planche
planche
planche 03.09.2025, 10:55:31 via Wykop
  • -1
@dfg1: Ale skąd ty to wszystko wiesz, skoro nie masz dostępu? :D
planche
planche
planche 04.09.2025, 17:08:48 via Wykop
  • 0
@Gaak:

To do czego pijesz, jak rozumiem, to to, że dotowanie pośrednie pasz roślinnych nie wpływa na obniżenie ceny pomidora - prawda, mało tego, może powodować wzrost tej ceny bo bardziej może się opłacać produkować coś na paszę tym samym zmniejszając podaż pomidora.


Czyli w skrócie, zgadzasz się z nim. Ale naciągasz paszę na produkcję roślinną, co technicznie jest prawdą, ale w praktyce w tej rozmowie wszyscy wiedzą że nie

4

NIE dla Rodeo w Polsce!

Pokaż treści 18+

NIE dla Rodeo w Polsce!

Sprzeciw się rodeo i podpisz petycję. Petycja - link http://www.akcja.link/rodeo #rodeo #stoprodeo #gliwice #arenagliwice #polska #przemoc #activism #vegan #protest #riot #nonhuman #animal #bull #cow #horse #sentient

Yakamasama
z
adamkuncicki.pl
dodany: 03.09.2025, 14:08:03
  • 14
  • #
    przemocwobeczwierzat
  • #
    gliwice
  • #
    prawda
  • #
    rozumigodnoscczlowieka
  • #
    emancypacja
  • #
    czlowieczenstwo
planche
planche
planche 04.09.2025, 11:53:57 via Wykop
  • -1
@LordGebbeth: @Kamael ehh... Pomijając w ogóle samą istotę problemu rodeo i czy to jest okej.
To czy człowiek który sprzeciwia się, w jego mniemaniu, wykorzystywaniu zwierząt w celach rozrywki to "bambinista"? Mocne XD
To jest ten sam poziom co nazywanie "lewakiem" osoby, która wspiera darmowe posiłki w szkole.

11

Roślinny zjazd, a trend był inny. Unilever i Nestlé tną swoje wegańskie marki

Roślinny zjazd, a trend był inny. Unilever i Nestlé tną swoje wegańskie marki

Wielcy gracze sektora FMCG, tacy jak Unilever i Nestlé, wycofują się z inwestycji w roślinne zamienniki mięsa. Jak podaje Reuters, przyczyną są niskie zyski i spadające zainteresowanie konsumentów. W tle decyzji pojawiają się wyniki badań naukowców z Niemiec oraz nieubłagana dominacja mięsa w USA.

Lemon420
z
biznes.interia.pl
dodany: 03.09.2025, 20:53:48
  • 14
  • #
    zdrowie
  • #
    jedzenie
  • #
    gotujzwykopem
  • #
    ciekawostki
  • #
    wegetarianizm
  • #
    bekazwegetarian
planche
planche
planche 04.09.2025, 07:37:58 via Wykop
  • 0
@radiopiotrkow: W sensie że nie wiesz co to znaczy "wegański" i nie wiesz co to znaczy "marka"? :o
planche
planche
planche 04.09.2025, 07:39:14 via Wykop
  • -2
@HabaHabaZutZut: dziękuję za obiektywną analizę tematu ze strony eksperta, liczę na więcej :)
planche
planche
planche 04.09.2025, 08:56:16 via Wykop
  • -1
@HabaHabaZutZut: o, tu już zgadzam się ze wszystkim :)

Oprócz

to z tego wynika niechęć do jedzenia mięsa

Bo "prawdziwy weganin" unika tego z powodów etycznych. Polska definicja wikipedyjna nie ujmuje tego dobrze no ale w założeniu to postawa filozoficzna a nie zdrowotna. Tacy zdrowotni to chyba najczęściej z wszystkich "rodzajów" odpadają. Ale nie mam źródła.

11

To prawdziwy cios dla wegan. Jedzenie mięsa obniża ryzyko raka

To prawdziwy cios dla wegan. Jedzenie mięsa obniża ryzyko raka

Weganie często starają się udowodnić innym, że jedzenie mięsa jest niezdrowe. Badania naukowe zadają temu kłam. Pamiętajmy jednak, że nie oznacza to wcale, iż zrezygnowanie z warzyw jest dobrym pomysłem.

VoxClamantisInDeserto
z
telepolis.pl
dodany: 28.08.2025, 04:59:13
  • 3
  • #
    weganizm
  • #
    jedzenie
  • #
    zdrowie
  • #
    dieta
  • #
    spoleczenstwo
planche
planche
planche 28.08.2025, 08:13:10 via Wykop
  • 5
Faktycznie prawdziwy cios dla wegan, już upadli po tym wpisie na telepolis.pl :D
Tytuł posta jest jawną dezinformacją: "Jedzenie mięsa obniża ryzyko raka". Badanie przekrojowe nie pozwala określić związków przyczynowo-skutkowych.

Badania naukowe zadają temu kłam

mówimy tu o poważnym badaniu naukowym

opublikowane w szanowanym czasopiśmie
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

planche
planche
planche 28.08.2025, 08:31:30 via Wykop
  • 5
Chcę tylko dodać, że nie wiem czy to prawdziwy człowiek czy bot dodaje, ale naprawdę wstyd takie dezinformacyjne guano wrzucać @VoxClamantisInDeserto. To już mogłeś dodać oryginalne badanie, bo tam chociaż nie mówią takich głupot.
No, ale ludzie przeczytają tytuł i to się liczy co nie? A sprostowania nikt nie zobaczy.

16

Wkrótce Marsz Wyzwolenia Zwierząt w Warszawie 6 września 2025!

Wkrótce Marsz Wyzwolenia Zwierząt w Warszawie 6 września 2025!

Marsz Wyzwolenia Zwierząt to coroczne wydarzenie. Setki wegan zbierają się do stolicy by upomnieć się o prawa zwierząt dręczonych przez człowieka.

KsiezniczkaDunia
z
youtube.com
dodany: 25.08.2025, 16:28:16
  • 11
  • #
    weganizm
  • #
    wegetarianizm
  • #
    zwierzeta
  • #
    warszawa
  • #
    polska
planche
planche
planche 27.08.2025, 06:38:07 via Wykop
  • 2
@kanis-sapiens: Jeśli moralność istnieje tylko między ludźmi, to rozumiem że akceptujesz tortury i znęcanie się nad tymi zwierzętami, które nie należą do gatunku ludzi?
planche
planche
planche 27.08.2025, 10:34:46 via Wykop
  • 0
@kanis-sapiens: halooo,
bo powoli zaczynam obawiać się że Twój własny cytat

Opiniować na podstawie wizerunku? Przy Was rodzina Kiepskich, to intelektualiści.

jest opisem samego Ciebie.
KsiezniczkaDunia
KsiezniczkaDunia
KsiezniczkaDunia
26.08.2025, 21:46:39
  • 9
Zaproszenie na Marsz Wyzwolenia Zwierząt, który odbędzie się już 6 września w Warszawie. Start godzina 13:30 pod pomnikiem Kopernika. :)

#weganizm #wegetarianizm #warszawa
KsiezniczkaDunia - Zaproszenie na Marsz Wyzwolenia Zwierząt, który odbędzie się już 6...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

planche
planche
planche 27.08.2025, 06:39:33 via Wykop
  • 6
@RobinSchudl: Co to ma do tematu? :o
  • Odpowiedz
smutny_kojot
smutny_kojot
21.08.2025, 01:33:34
  • 578
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

planche
planche
planche 25.08.2025, 07:34:01 via Wykop
  • 0
@slawek887:

Ale ja pytałem o to, ile taki pan Zenek myśliwy z brzuchem mówi, że w Polsce jest dzików, ale ile mówisz Ty, skoro jesteś taki pewny, że pan Zenek nie ma racji


Przecież podał Ci kilka źródeł które mogą sugerować, że metody myśliwskie nie są dokładne. Nawet nie czytam ich aż tak dokładnie bo ja nie o tym. Podał też alternatywne metody.
Na co Ty odpowiadasz, że on ma sam
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 25.08.2025, 08:29:15 via Wykop
  • 0
@slawek887: no wiem, niemgliste będzie jak policzy wszystkie zwierzęta.
  • Odpowiedz
2serious
2serious
22.08.2025, 05:53:34
  • 23
#wegetarianizm to nie jest taka prosta sprawa
2serious - #wegetarianizm to nie jest taka prosta sprawa

źródło: IMG_4787

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

planche
planche
planche 22.08.2025, 07:11:31 via Wykop
  • 4
@2serious: na dole opakowania jest wyjaśnione, że chodzi o opakowanie:

This carton is made from 88% renewable raw materials
planche - @2serious: na dole opakowania jest wyjaśnione, że chodzi o opakowanie:
 Thi...

źródło: plnt

Pobierz
  • Odpowiedz
Linnior88
Linnior88
20.08.2025, 07:04:56
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

planche
planche
planche 21.08.2025, 10:05:46 via Wykop
  • 2
@Linnior88: Gratulacje!
  • Odpowiedz
Logika_wykopu
Logika_wykopu
19.08.2025, 13:22:28
  • 0
Elo, ma ktoś sprawdzoną pomadę (lub cokolwiek do stylizacji włosów) dla faceta, która jest wegańska i cruelty free (nietestowana na zwierzętach). Ostatnia, którą kupiłem na bazie wody jakoś średnio się spisywała.

#weganizm #kosmetyki
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

planche
planche
planche 20.08.2025, 06:41:35 via Wykop
  • 1
@laptopik: internet mówi że zawiera wosk pszczeli
  • Odpowiedz
paramyksowiroza
paramyksowiroza
17.08.2025, 20:36:50
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

planche
planche
planche 18.08.2025, 10:22:47 via Wykop
  • 0
@paramyksowiroza czy na pewno im się nie udało, skoro musiałeś to wszystko zebrać, podsumować i tagować?

O ile rozumiem że ostatnie punkty, jeśli są takie jak je przedstawiłeś, mogą być dziwne, to nie wiem co w tym pierwszym

Najpierw jeden typ twierdzi...

jest "sekciarskiego"?
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 18.08.2025, 11:29:19 via Wykop
  • 0
Nie musiałem. Po prostu chciałem

Rozumiem i szanuję.

Ja tam nie wiem co Ty wiesz, a czego nie wiesz. Mnie o to pytasz?

Możesz robić jakieś uniki językowe, ale finalnie sprawia to wrażenie, że sam nie wiesz co jest w tym pierwszym punkcie "sekciarskiego" i nie chcesz odpowiedzieć.

"Jeśli"?
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 18.08.2025, 12:06:26 via Wykop
  • 0
@paramyksowiroza

Ale dzisiaj wysyp sekty X na wykopie.

Najpierw jakiś typ pisze, że Y.


(jakiś czas
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 18.08.2025, 12:51:07 via Wykop
  • 0
Została, bo pasuje do schematu wyśmiewania osób spożywających mięso, nawet jeśli nie musi mieć stricte sekciarskiego charakteru. To raczej proste do zrozumienia.

To wtedy ten wpis informacyjny o restauracjach niezbyt pasuje do Twojego "worka" bo nikogo nie wyśmiewa. Ale...

W jaki sposób "typ twierdzi, że ani razu się nie pomylił kupując wegańskie jedzenie" wyśmiewa osoby spożywające mięso? W tym nawet nie ma o nich wzmianki. Nie rozumiem.

Aaa, już wiem: w oryginalnym
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 18.08.2025, 15:15:45 via Wykop
  • 0
@paramyksowiroza OK, czyli używanie clickbaitów i podejrzanych stron to atrybut wystarczający do przydzielenia do worka "sekta". To całkiem dziwne. Gdyby ktoś wstawił podejrzaną stronę z top 3 zdrowych restauracji, a tam same fastfoody, to nie wiem czy powiedziałbyś że to sekta fastfoodziarzy. Ja wierzę, że to Twoje personalne uprzedzenia spowodowały słowo "sekta", ale oczywiście nie mam i nie będę mieć na to dowodu.

Innym takim atrybutem który wymieniłeś jest wyśmiewanie osób
@Logika_wykopu +11
Zajrzałem do tego znaleziska i komentarzy i jezu ale rak xD

Jak to jest, że jako weganin (Z nikłymi zdolnościami intelektualnymi z powodu milionów niedoborów takich jak: B12, Omega 3, tłuszcze nasycone itp.) ani razu nie zdarzyło mi się kupić kiełbasy z mięsa, myśląc, że to roślinna kiełbasa,
więcej
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 18.08.2025, 17:31:48 via Wykop
  • 1
@paramyksowiroza: pozdrawiam i przepraszam za złośliwości.
  • Odpowiedz
theOstry
theOstry
17.08.2025, 13:24:50
  • 19
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

planche
planche
planche 17.08.2025, 17:03:28 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
planche
planche
planche 17.08.2025, 19:45:16 via Wykop
  • 1
@typowy_lobuz: możesz konkretnie wytłumaczyć gdzie ten bambinizm wystąpił? Bo że "warzywa też żyją i taki już jest świat" to rozumiem
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 3 z 4
  • >
  • Polska

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.09.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking