Moja różowa, jako behapowiec, obsługuje różnego rodzaju instytucje i inwestycje. Dziś rano dostała zgłoszenie z budowy - wypadek pracownika na rusztowaniu. Myśleliśmy, że chłop spadł, a tu się okazuje, że jakiś stary pryk zrzucił pełną małpkę z wysokości czwartego piętra (z rusztowania) i butelka robiła się o głowę młodego, który stał na ziemi. Chłopak stracił przytomność, ale nie wezwali do niego karetki. To było wczoraj. Dziś moja różowa jedzie na miejsce i
A to nie tak że takich samych przesiewacze stosuje się z 20 tylko podłączone do normalnego traktora? Także tu tylko dodali inny pojazd prowadzący, panele i cyk innowacja xdd
TL:DR; Klient krytykuje mBank za pobieranie płatności z karty, której termin ważności upłynął. Bank odpowiada, że zgodnie z międzynarodowymi standardami subskrypcje są automatycznie odnawiane nawet po wygaśnięciu karty, jeśli klient nie wypowie umowy u dostawcy usługi.
@eobardthawne: Ale tak naprawde co za różnica czy masz karte wirtualną którą osobno doładowujesz w aplikacji a jednorazową karte wirtualną i tak musisz wejść do apki i tak. Wiem że j-----e mbanku jest cool ale masz opcje karty wirtualnej.
Jeżeli policjant stwierdzi, że kierowca chciał przejechać przez miejscowość jedynie tranzytem, zawraca go na autostradę. Warto jednak pamiętać, że przy ponownej próbie opuszczenia drogi szybkiego ruchu policja nie jest już tak pobłażliwa i może nałożyć na kierowcę mandat w wysokości do 220 euro.
Czyli raczej nawet nikt nie dostanie tego mandatu. Równie dobrze jakby mieli problem to mówisz że zaczęło cię zamulać, boleć cię głowa, brzuch czy chce ci się rzygać i
@mocoloco: A jak dziecko jest w szkole w chmurze albo na nauczaniu domowym to co masz mieć dokument jak szkoła funkcjonuje i pewnie co z tłumaczeniem przysięgłym?
@Maciejos00: Patrząc na sprawę z Zamościa to policja ani sąd raczej tak nie twierdzą o strefie wyłączonej z ruchu mozna jeździć, a innych zasady pierwszeństwa pod każdym względem obowiązują reszte.
Żyroskopy są używane do ogólnej pozycji samolotu w locie, ale jak przychodzi do podejścia to nie wszystkie lotniska mają ILS albo jest nie sprawny z jakiegoś powodu, często stosowane jest podejście i zniżanie z kontrolą po GPS - RNAV, lub radiolatarniach VOR i kontroli wyskości podejścia w określonych punktach z radiolatarniami nadającymi w górę określającymi odległość do pasa i na tej podstawie pilot może kontrolować
W kadłubach samolotów B787 Dreamliner i B777 są wady konstrukcyjne - te słowa, wypowiedziane rok temu przez inżyniera i sygnalistę z Boeinga, Sama Salehpoura, wywołały burzę w świecie lotnictwa. Jak podkreślał, maszyny te "mogą stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów".
@encopenco: W tym przypadku polecenie pilota nie było ignorowane ze względu na jakieś bzdurne uznanie że będzie lądował takiej logiki tam nie ma. Pilot tam nie trzymał się planu lotu przesadził z czasem i opóźnieniem swoich działań co doprowadziło do tej sytuacji.
W kwestii przepustnicy silnik typu trubofan to nie silnik elektryczny że dajesz mu więcej prądu i on przyspiesza. Po zadaniu mocy powoli zwiększa się przepływ paliwa co rozpędza
a kąkuter uznał że walić to, może wcale nie lecimy, tylko np. wjeżdżamy do garażu bo przykładowo czujnik prędkości, wysokości czy pozycji podwozia dał mylny odczyt.
Odpowiedz
@encopenco: Ale tu wymyślasz jakiś brednie z bajki o lądowaniu a tu nie było żadnej kwestą błędnego odczytu i myślienia o lądowaniu tylko bezpośrednią ochroną przed samozniszczeniem silnika czy jego samozgaszeniem co z bespośredniego połączania jak szarpnięcie zaworem od paliwa zaleje silnik i
@macher: Chyba lepiej jak elektronika wykryje wibracje i nie doda gazu do maxa w sytuacji jakby miała dodać gaz na maxa i silnik miałby wybuchnąć. Tak samo w samolocie lepiej chyba żeby jeden silnik ograniczył obroty niż żeby wibracje czy jego wybuch uszkodził skrzydło bo samoloty raczej lepiej latają z 2 skrzydłami w całości i jednym sinikiem niż z 1 silnikiem i 1 skrzydłem które nie jest uszkodone.
@macher: Dlatego w samolocie masz 2 silniki i każdy lot musi mieć możliwość bezpiecznego startu po prędkości decyzji i ominięciu przeszkód lokalnych jak góry na 1 silniku. A to że pilot se postanowił latać po swojemu a nie zgodnie z planem który zakładał dużo wcześniejszy moment odejścia tylko latać po swojemu żeby zrobić lepszy show to można powiedzieć że skończyło się to dobrym show. Inercji silnika i fizyki utrzymania stabilnego
@macher: niby tak niby nie można by powiedzieć. Według mojego instytutu statystyk z d--y jednak kiedyś gdy np. na kolei sterowało się mechanicznymi dźwigniami do semaforów i osobnymi dźwigniami rozjazdów to było więcej wypadków niż jak zastąpiliśmy to automatyką jak blokadą drogi między zwrotnicami i samo zmieniających się sygnałami w razie awarii czy rozprucia rozjazdu. Oczywiście wypadki się zdążają, zdarzały się i będą się dalej zdążać. Kwestia ograniczania prawdopodobieństwa i
@macher: Ale przejazdy już w większej części zamyka czarna skrzynka która po poprawnym zamknięciu i braku uszkodzeniu zapala semafor z potwierdzeniem dla maszynisty a nie dyżurny do którego zadzwonił kolega obok że między waleniem wódy ma jeszcze zamknąć szlabany bo wypuścił do niego pociąg. A czy taki dróżnik nigdy błedów nie robił na przejeździe?
@leoha: Mają w przypadku zdarzenia filmiku z lotem 296 to pilot sam wyłączył jeden poziom z tych zabezpieczeń żeby właśnie lecieć na granicy którą będzie ograniczał drugi poziom. W sytuacji gdy samolot się zbliża do przeciągnięcia automatyka w normalnych ustawieniach nie pozwala podciągnąć dzioba wyżej i ustawia przepustanice na maxa a by wyprowadzić z tej sytuacji.
@leoha: Ale to przedstwaiasz jakby połącznie mechaniczne było niezawodne. Tak samo może się zaciąć na jakiejś prowadnicy albo pęknąć linka i nie będziesz miał sterowania. Jest wiele linek ale jak jedna się zablokuje to tak samo może zablkować cały ster. Źadne rozwiązanie nie będzie zawsze idealne.
Dolnośląski samorząd przejmuje tory od niewydolnego PKP i rewitalizuje połączenie za połączeniem. Samorządność kolejny raz górą nad centralizmem i centralnym planowaniem
PKP Polskie Linie Kolejowe jako spółka prawa handlowego musi jednak angażować się w przedsięwzięcia które rokują zyskiem finansowym.
Odpowiedz
@jasamek: Nie wiem jak PLK ale intercity jest organizowane w przewozy dofinansowane z ministerstwa infrastruktury kiedyś ktoś mi to tłumaczył że było to widać np. jak pociąg był dofinansowany to można było kupić miejsce na rower a jak intercity robiło to komercyjnie to samo połączenie i mimo realizacji tym samym taborem
@TwojaStaraTanczyMambe: Logiczne by było jakby PKW znakowała karty w stylu jak to robi większość drukarek laserowych robiąc miniaturowe żółte kropki identyfikujące czas date i konkretną drukarkę [Printer tracking dots na wikipedi] ale nawet jak tego nie robią to możesz poddać papier pod względem grubości, struktury czy nadrukowane litery albo inne elementy karty pod dokładne badanie jakimiś mikroskopami czy innymi skanerami znajdując charakterystyczne różnice wiadomo nie jest to proste ale się
Działkowicze, wy tak na serio porównujecie zadbane, topowe, ogólnodostępne parki i tereny zielone w których mogą się zrelaksować dosłownie wszyscy jak central park, Łazienki Królewskie w Warszawie czy równie krupowe do działeczek zamkniętych na kłódkę z których de facto korzysta możne 0,5% populacji miasta??
@wredny_bombelek: To samo można powiedzieć o osiedlach domków jednorodzinnych z linią tramwajową pod oknem we wrocławiu biskupin czy zalesie mają po 4 linie tramwajowe co daje odjazd co jakieś 3-4 min. Większość osiedli z gęstą zabudową nie ma takich luksusów żeby mieć pusty tramwaj co 3 minuty. DO ZAORANIA TE DOMKI
Do niebezpiecznej sytuacji doszło w Poznaniu. Stojący na torach pociąg towarowy zapalił się. - Będący zaraz obok niego pociąg osobowy, którym podróżowali kibice Legii Warszawa, nadpalił się
@bleblebator: to już nie lepiej by było jakby przejechał z prędkością 20kmh żeby mógł zachamowac w wypadku zauważenia służb przy pożarze, tak jak przy przejazdach z awaria. Posiag może z sądzą ale do uratowania
Jak widać na zdjęciu, w dziobie samolotu na skutek tarcia z powietrzem osiągnięto temperaturę 127 stopni Celsjusza. Przy maksymalnej prędkości temperatura w nosie może osiągnąć ponad 150 stopni Celsjusza. Ogrzewanie to wydłużyło kadłub aż o 30 centymetrów, co stanowi aż do 0,5% pierwotnej długości samolotu na ziemi. Po ostygnięciu Concorde powrócił do swojej pierwotnej długości. Osiągane temperatury były takie, że nawet farba odegrała ważną rolę. Farba miała za zadanie rozpraszać temperaturę powierzchni
Co prawda nie w pełni swoich możliwości lecz z pewnymi ograniczeniami prędkości do 1.7 mach ciągłej i z ograniczeniem 20 min przy 2mach, istniał przez 2 tygodnie niebieski concorde w ramach reklamy pepsi przy ich rebrandingu na ten kolor.
So, with the new dark blue colour scheme, the pilots were told that they could only pass Mach 2 for a maximum of 20 minutes. Instead, they flew at a cruising speed of
@Banderoza: To ja mam lepszy hit. Przyjechał tir ze szkłem wodnym cysterna, podczas przeładunku rura pod ciśnieniem została źle podłączona, nie pamiętam przez kogo, ale nasz pracownik jak i kierowca pomimo okularów dostało im się do oczu, wiadomo myjka oczu itp, umówiliśmy się ze szpitalem na przyjazd alarmowy na sor, okulista przyszedł z innej części szpitala, pooglądał były poparzone przepisał leki po drodze kupiliśmy naszemu pracownikowi i tirowcowi je. Wracamy