Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko239
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Sunday
Sunday

Sunday

Dołączył 19 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 20236
  • Znaleziska 19629
  • Mikroblog 607
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 10
sebek1987
sebek1987
01.07.2021, 08:25:26 via iOS
  • 0
Różowa sprzedała mieszkanie w którym nie była kilka lat. Urzędował tam stary alkus z kolegami lajzerami. Ojciec umarł, pojechała i mieszkanie sprzedała. Dzień po podpisaniu umowy i odebraniu pieniędzy dzwoni do niej gość który kupił i mówi, że w mieszkaniu są pluskwy i żeby coś zrobiła. Pytanie moje brzmi czy jest zobowiązana do rozwiązania tej sytuacji czy czapka z daszkiem i hej? #prawo #nieruchomosci
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sunday
Sunday
Sunday 01.07.2021, 09:27:27
  • 0
@sebek1987: nie słuchaj tych którzy mówią że to "na kupującym spoczywa obowiązek sprawdzenia nieruchomości", prawo mówi że rękojmia na sprzedane mieszkanie z rynku wtórnego obowiązuje przez 5 lat chyba że kupujący wiedział o danej wadzie w momencie zakupu. Sądy potrafią zasądzić kilkanaście tysięcy odszkodowania jeśli kupującemu powiedziałeś o jednej dziurze w dachu a na prawdę są dwie. Prawo tutaj stoi po stronie kupującego.

Inna sprawa czy temu komuś będzie opłacało
  • Odpowiedz

527

GUS podał wstępny odczyt inflacji za czerwiec. Ceny wzrosły o 4,4%

GUS podał wstępny odczyt inflacji za czerwiec. Ceny wzrosły o 4,4%

Inflacja w czerwcu wyniosła 4,4% w stosunku do poprzedniego roku, w stosunku do poprzedniego miesiąca ceny wzrosły o 0,1% - poinformował GUS w szybkim szacunku.

mateusz-ratkowski
z
veto.media
dodany: 30.06.2021, 08:16:23
  • 65
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    wykop
  • #
    zainteresowania
  • #
    ekonomia
Sunday
Sunday
Sunday 30.06.2021, 13:43:23
  • 26
Widać przede wszystkim po cenach paliwa, zawsze na wakacje rosną to inflacja też.


@Future_Prime_Minister_of_Poland: inflacja jest podawana w stosunku rocznym więc jeśli ceny paliwa zawsze rosną na wakacje to nie będzie to miało wpływu na inflację.

806

NFZ - nieistniejąca opieka lekarska

Zgadnijcie na kiedy można się zapisać do okulisty :) Obdzwonione wiele przychodni (ok.10). Wyniki w wykopalisku.

fiddle
z
wykop.pl
dodany: 29.06.2021, 15:19:08
  • 319
  • #
    polska
  • #
    nfz
Sunday
Sunday
Sunday 30.06.2021, 07:57:06
  • 2
@ni0bi: jakość i dostępność adekwatna do ceny.
Sunday
Sunday
Sunday 30.06.2021, 08:09:56
  • 2
do ceny nieadekwatna. Bo tyle ile podatkow na to wyklada sie to glowa mala.


@ni0bi: dlatego mowa o "darmowej" opiece. Państwo ładuje w to dziurawe wiadro masę zabranej nam kasy w zamian nie dając prawie nic, problemem nie jest brak funduszy ale masakrycznie nieefektywny komunistyczny system który jest w stanie zmarnować dowolną ilość pieniędzy.

691

Podnoszenie płacy minimalnej zmniejsza wynagrodzenie pracowników

Podnoszenie płacy minimalnej zmniejsza wynagrodzenie pracowników

Wyniki nowych badań opublikowane w Harvard Business Review wskazały, że podnoszenie płacy minimalnej prowadzi do spadku wynagrodzeń. Każdy $1 wzrostu płacy minimalnej za godzinę, kosztuje pracownika $1,590 rocznie.

wayrethos
z
forexbezsciemy.pl
dodany: 28.06.2021, 16:14:50
  • 307
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    nauka
  • #
    biznes
  • #
    finanse
Sunday
Sunday
Sunday 29.06.2021, 06:20:13
  • 12
dajmy 100 zł i zobaczymy co się stanie


@franz1986: pewnie to co w tych krajach w których nie ma pensji minimalnej - Szwajcaria, Norwegia, Islandia, Szwecja czy nawet Cypr - jednym zdaniem ludzie zaczną umierać na ulicach.
Sunday
Sunday
Sunday 29.06.2021, 06:49:07
  • 4
@komarrek: czemu zwolennicy zabraniania pracy poniżej pewnej stawki święcie wierzą że minimalna = ile ludzie zarabiają?

Parę eksperymentów myślowych:
- czy gdyby ustalić minimalną na 10k miesięcznie to w końcu byłoby super bo każdego byłoby stać na dobre życie no bo tyle "byśmy zarabiali"?
- czy gdyby nie cena minimalna na jabłka to chodziły by za darmo, tak samo jak swoja pracę ludzie sprzedawaliby za niemal darmo bez płacy minimalnej?
Sunday
Sunday
Sunday 29.06.2021, 10:27:06
  • 0
Czy sugerujesz tutaj ze polscy uczciwi pracodawcy oszukuja skarbowke?


@komarrek: raczej sugeruję że podnosząc minimalną część osób straci pracę, większa część jej po prostu nie dostanie (najczęściej młodzież), wiele osób będzie tez musiało pracować ciężej aby zarobić na nową pensję, wreszcie część cen wzrośnie z powodu podwyżki płacy minimalnej. Oczywiście jak przy każdej regulacji gdzie 2 osoby chcą się dobrowolnie dogadać a państwo wchodzi w tę umowę z butami pojawiają
Sunday
Sunday
Sunday 29.06.2021, 14:10:53
  • 0
@komarrek: pensje w gospodarce rosną czy podnosisz pensję minimalną czy nie, zwłaszcza jeśli mamy inflację.

A co do tracenia pracy to powiedz tym na minimalnej że stracą pracę jak dostaną dwie stówki więcej ustawowo.


Niestety w tym tkwi cała tragedia że Ci którzy najbardziej cierpią na tych przepisach - najmniej wyedukowani, niestety najmniej produktywni - są największymi entuzjastami podnoszenia płacy minimalnej bo nie rozumieją mechanizmów rządzących ekonomią.
xdrcftvgy
xdrcftvgy
29.06.2021, 11:48:07 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
Norweski fundusz wykupił 1000 mieszkań na Bemowie i Służewcu. I kiedy tu będzie dobrze? I to jeszcze pewnie właścicielem jest i tak Ameryka która lokuje wydrukowane dolary w Polsce.

I jak rodzina ma kupić swoje cztery kąty? To jest jakiś żart.

Niech się pisiaki za taką patole wezmą, opodatkuja a nie jakieś 12tysiecy plus na bombelka.

#nieruchomosci #takaprawda
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sunday
Sunday
Sunday 29.06.2021, 12:46:13
  • 1
@xdrcftvgy: fajnie, czynsz spadną, jeszcze bardziej będzie opłacało się wynajmować.
  • Odpowiedz
KapiBara1337
KapiBara1337
29.06.2021, 11:56:47 via Android
  • 14
Skoro mamy ujemny przyrost naturalny a co roku budowane jest pewnie kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy mieszkań/domów to chyba z czasem ich cena powinna spadać przez mniejszy popyt?
#nieruchomosci #pytanie #patodeweloperka #mieszkanie #mieszkaniedeweloperskie
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sunday
Sunday
Sunday 29.06.2021, 12:34:09
  • 12
@KapiBara1337: popatrz na np. na Włochy czyli kraj który jest demograficznie 20 lat przed nami, czy mieszkania są tam za darmo? Tak, ale na pipidówach, w dużych miastach ciągle trzeba wyłożyć konkretne sumy. To samo będzie w Polsce.
  • Odpowiedz
xdrcftvgy
xdrcftvgy
28.06.2021, 07:23:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Kiedy te pastuchy z NBP podniosą stopy procentowe, ceny nieruchomości to jest jakiś ponury żart.

#inflacja #nieruchomosci
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sunday
Sunday
Sunday 28.06.2021, 08:09:21
  • 0
Kiedy te pastuchy z NBP podniosą stopy procentowe, ceny nieruchomości to jest jakiś ponury żart.


@xdrcftvgy: kiedy oczywistym będzie już dla wszystkich że mocno spóźnili się z podwyżka stóp i będą musieli zacząć gonić.

Uważasz, że podniesienie stóp do jednego czy dwóch procent będzie miało wpływ na ceny inni niż kosmetyczny?


@HARDrychuCORE: według kalkulatora https://www.bankier.pl/narzedzia/kalkulator-zdolnosci-kredytowej dla zarobków brutto 10k przy obecnym oprocentowaniu czyli około 2% (Prowizja + WIBOR
  • Odpowiedz

342

Lewica chce, by inspektorzy pracy mieli jednoznaczne prawo do wchodzenia...

Lewica chce, by inspektorzy pracy mieli jednoznaczne prawo do wchodzenia...

Klub Lewicy poinformował w czwartek, że złożył w Sejmie projekt zmian w Prawie Przedsiębiorców, które jednoznacznie wskazuje, że Państwowa Inspekcja Pracy może przeprowadzać kontrolę w przedsiębiorstwach bez uprzedzenia. Inspektor pracy ma czuć, że stoi za nim państwo - podkreślają...

aberazioon
z
bankier.pl
dodany: 24.06.2021, 12:05:57
  • 143
  • #
    polska
  • #
    panstwozdykty
  • #
    przedsiebiorczosc
  • #
    firma
  • #
    polityka
Sunday
Sunday
Sunday 25.06.2021, 10:28:41
  • -2
@spunky: raczej bo konkurencja ma ojca w urzędzie.
Sunday
Sunday
Sunday 25.06.2021, 10:45:00
  • -5
Pomysł "wydaje się" spoko, ale:
- czyli zamiast mieć 2 tygodnie na przygotowanie dokumentacji pracodawca będzie musiał utrzymywać dokumentację w gotowości non-stop, kto za to zapłaci?
- kto zapłaci za nieplanowane opóźnienia w firmach spowodowane tym że trzeba było w trybie nagłym zając się niespodziewaną kontrolą zamiast pracować?
- znajomi królika i tak będą wiedzieć wcześniej o kontroli, do tego będą mogli skuteczniej wykańczać swoją konkurencję bardziej kosztownymi niespodziewanymi kontrolami
- kto
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sunday
Sunday
Sunday 25.06.2021, 13:51:37
  • 1
@Trevize: @Mintaa: @Trevize: życzę wam kontroli w której urzędnik zażąda tu i teraz potwierdzeń przelewów, faktur i innych świstków dokumentujących wasze przychody 5 lat temu oraz wyjaśnień co i jak. Na pewno macie to gotowe skoro od innych mających na głowie znacznie więcej papirologii wymagacie takiego podejścia.

@arinkao:

Ile ty masz lat że pytasz o takie rzeczy? Robotnika kontroluje brygadzista, brygadzistę kierownik, kierownika dyrektor,
Sunday
Sunday
Sunday 25.06.2021, 15:51:39
  • -1
@Mintaa:

inspekcja pracy nie będzie sprawdzać twoich przelewów. Poza tym u mnie w firmie wszystko jest po prostu w szafie podpisane miesiącem i rokiem. Więc raczej nie byłoby żadnego problemu.


fajnie, pogratulować. Podałem przykład z którym każdy może się utożsamić że generalnie do kontroli urzędniczej warto mieć czas się przygotować. Rozumiem że w Twojej szafie są też dowody na to ze przeszkoliłeś każdego pracownika z obsługi ekspresu do kawy, czajnika i
Sunday
Sunday
Sunday 25.06.2021, 16:06:13
  • -1
bronisz patologii wśród pracodawców prezentując patologię wśród urzędników. Z jedną i drugą trzeba walczyć, a nie zaorać kontrole i liczyć, że jakoś to będzie, bo pracownik się sam odezwie, że nie ma maski, ochrony słuchu, albo kasku i odmówi pracy w takich warunkach... Jeden odmówi to wyleci, a następny nie odmówi.


@Trevize: no ale zgodzisz się przynajmniej że miażdżąco częstszym problemem jest pracownik który odmawia stosowania środków bezpieczeństwa pomimo namawianiu

392

Piękne grillowanie Jerome Powella.

Piękne grillowanie Jerome Powella.

Angielski wymagany. TL;DR: Inflacja rośnie, rozdajecie pieniądze, a jednocześnie wmawiacie że szykuje się ogromny skok zatrudnienia chociaż ludzie wcale nie chcą pracować bo dajecie im pieniądze za siedzenie w domu i wciąż przedłużacie te programy wsparcia.

skolfild
z
youtube.com
dodany: 23.06.2021, 09:54:15
  • 23
  • #
    ekonomia
  • #
    gielda
  • #
    usa
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
Sunday
Sunday
Sunday 23.06.2021, 14:12:58
  • 72
Ach w tej Ameryce nie umieją w politykę pieniężną. Trzeba odpowiadać co najwyżej na wcześniej nadesłane i ocenzurowane pytania, kiedy dobrze się do nich przygotujemy powtarzając jak mantrę że wszystko co złe jest tymczasowe i że generalnie nie mamy na to wpływu. Zapraszamy na korepetycje do NBP.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

469

Pełna jawność dochodów. Każdy będzie mógł sprawdzić, ile zarabiasz

Pełna jawność dochodów. Każdy będzie mógł sprawdzić, ile zarabiasz

Pomysły lewicy zawsze na propsie. Ciekawie jakby to miało być wdrożone dla rolników którzy nie maja kasy fiskalnej i nie płacą podatków przy sprzedaży na targach miejskich. Jak sprawdzić ich dochody ? Albo jak wynajmujesz mieszkanie i sprawdzą ile zarabiasz i podwyższą Ci wynajem ? Paranoje lewicy.

IronHide
z
bezprawnik.pl
dodany: 13.06.2021, 17:23:14
  • 183
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
Sunday
Sunday
Sunday 14.06.2021, 11:05:06
  • 34
A może zacząć od ujawnienia ile dostają poszczególni beneficjenci socjalu?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

694

RPP nie widzi problemu z inflacją. Stopy procentowe pozostają na poziomie 0,1 pp

RPP nie widzi problemu z inflacją. Stopy procentowe pozostają na poziomie 0,1 pp

Wg. komunikatu RPP problemy z inflacją są przejściowe. Jednocześnie zaznaczono, że NBP "będzie nadal prowadził operacje zakupu skarbowych papierów wartościowych oraz dłużnych papierów wartościowych gwarantowanych przez Skarb Państwa na rynku wtórnym w ramach strukturalnych operacji otwartego rynku"

mickpl
z
businessinsider.com.pl
dodany: 09.06.2021, 18:31:51
  • 148
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    inflacja
  • #
    nieruchomosci
  • #
    stopyprocentowe
Sunday
Sunday
Sunday 10.06.2021, 05:54:12
  • 1
@3majmipiwo: jak widać na załączonym obrazku glapa i kaczor właśnie w tym systemie uczyli się życia i, co ciekawe, dzięki tym panom też my będziemy musieli się nauczyć.
Sunday
Sunday
Sunday 10.06.2021, 05:54:56
  • 0
@kodyak: dokładnie. Jak zapytasz Glapy to oni na żadne ceny nie mają wpływu.

1079

Czy leci z nami pilot? Czyli o pędzącej inflacji i stojących stopach NBP

Czy leci z nami pilot? Czyli o pędzącej inflacji i stojących stopach NBP

W środę Rada Polityki Pieniężnej na swoim comiesięcznym posiedzeniu dłuuuuuuuugo dyskutowała, by… nic nie zrobić. Mimo że w minionym miesiącu inflacja kolejny raz poszła w górę, by sięgnąć najwyższego od niemal dekady poziomu 4,8 proc., grupa mędrców ponoszących ustawową odpowiedzialność za .....

ssakul
z
rp.pl
dodany: 09.06.2021, 18:58:07
  • 241
  • #
    polska
  • #
    inflacja
  • #
    nbp
  • #
    pis
  • #
    pieniadze
Sunday
Sunday
Sunday 10.06.2021, 05:49:02
  • 22
Proszę bardzo jak NBP zna się na inflacji:
W końcówce 2019 roku Glapa gwarantował wszystkim że inflacja na pewno, na 100% nie przekroczy 4%, chyba 3 miesiące potem wywaliło 4.5%.
Na początku pandemii Glapa mówił o widmie deflacji, tymczasem mamy blisko 5% inflacji, najwięcej w unii europejskiej.
Około 3 miesiące temu NBP opublikowało swoje analizy, już się zdezaktualizowały bo aktualnego poziomu inflacji nie przewidzieli nawet w najbardziej ekstremalnym scenariuszu.

Generalnie albo mamy
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

820

Najbogatsi podatków nie płacą.

Pokaż treści 18+

Najbogatsi podatków nie płacą.

Jeff Bezos czy Elon Musk - każdego z nich stać na to by nie płacić podatków. Stać ich też by zagwarantować sobie to że ty zapłacisz. W języku obcym.

hawat
z
nytimes.com
dodany: 08.06.2021, 18:25:56
  • 203
  • #
    ekonomia
  • #
    podatki
  • #
    usa
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    bekazprawakow
  • #
    bekazpodludzi
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 06:44:33
  • 21
Dzięki globalizacji, internetowi i łatwości emigracji już niedługo jedyną dojną bazą podatkową będą biedni i średnio zarabiający. Nie tylko mega korporacje ale już nawet programiści czy lekarze mogą sobie pozwolić na optymalizację podatkową i każdy rząd zdaje sobie sprawę że jak przegnie pałkę z poziomem opodatkowania "bogaczy" to zobaczy gucio a nie pieniądze.
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 07:12:27
  • 4
wolny rynek: zyski bogatych, straty reszty


@mareksa666: możesz rozwinąć jaka myśl stoi za tym komentarzem?

Generalnie natura świata w XXI wieku jest taka że bez wprowadzenia totalitaryzmu nie da się wysoko opodatkować ludzi nawet względnie majętnych - niezależnie od poglądów politycznych.
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 07:59:04
  • 2
Tylko prawo podatkowe trzeba skrócić do jednej kartki A4 i skończy się kombinatorka ^^


@Ponurnik: zgadzam się z @XpedobearX
1) nawet gdyby ktoś chciał to generalnie nie da się stworzyć takiego prawa bez wprowadzania totalitaryzmu
2) politycy nie chcą stworzenia takiego prawa bo zabieranie jednym i dawanie drugim to element którym kupuje się wyborców, tak przy socjalach jak i przy podatkach

im bardziej wprowadzasz wysokie podatki dla najefektywniejszych tym
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 08:06:56
  • 0
@Brejwik: tak jak pisze @fujiyama te podatki musiałby wynosić przynajmniej 50% (gdzieś taki % wszystkich wydatków w gospodarce to wydatki państwowe). Po drugie podatki są nakładane od wszystkiego tak aby przeciętny wyborca nie widział ile płaci za ten b----l, a po drugie po to żeby unikając jednego podatku nadziać się na inny tak aby zawsze coś trafiło do budżetu.
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 08:17:23
  • 2
Korporacje powinny płacić 1% przychodów jeśli przekraczają one 1mld$. Problem solved.


@fujiyama: jakie to proste, to ja podzielę sobie korporację na małe korporacyjki każda z przychodem poniżej 1mld$. Problem solved.
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 08:25:44
  • 4
A co do tych kilku najbogatszych to bym odpuścił temat - i tak się wymigają od płacenia podatków. Ew. dokładnie sprawdzał co wrzucają w koszta i od czego odliczają VAT.


@v-tec: wrzucanie w koszta i odliczanie VAT to optymalizacja podatkowa na poziomie programisty 15k. Optymalizacja podatkowa na poziomie międzynarodowego korpo to wykazywanie zysków w tych jurysdykcjach w których ten zysk z różnych powodów nie będzie opodatkowany.
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 08:27:49
  • 2
@rafallubonski: oczywiście, można powiedzieć że wręcz płacą ujemny podatek (tak jak beneficjenci socjalu) bo więcej dostają z budżetu niż do niego wkładają.
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 08:53:00
  • 2
@fujiyama: czyli nie:

Korporacje powinny płacić 1% przychodów jeśli przekraczają one 1mld$. Problem solved.


tylko dodatkowa masa
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 08:57:24
  • 0
@uhu8: jeśli jedne dziury "będą" zasypane to pojawią się nowe. Globalnym trendem jest że od kilkudziesięciu lat efektywne opodatkowanie "najbogatszych" spada mimo ciągłych wysiłków państw aby temu przeciwdziałać.
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 08:59:18
  • 1
@rafallubonski: myślę że w każdym kraju większość nie rozumie podstaw, w kwestiach polityki i ekonomii pozostają tzw. racjonalnymi ignorantami.
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 10:40:55
  • 0
@sindram: ale czego to jest przykład? W jaki sposób związany z artykułem albo moim komentarzem?

Nie jestem za dotowaniem nikogo z publicznych pieniędzy, ale tacy już są politycy że zawsze wybiorą krótkoterminową stabilność poświęcając przyszłość, po prostu myślą najdalej o najbliższych wyborach. Obecny kryzys zadrukowano rozdając kasę do ręki w dużej mierze pospólstwu, zobaczymy jakie to będzie miało konsekwencje.
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 11:08:03
  • 2
Zresztą jak niby produkowaliby samochody? Zamiast jednej fabryki powstałoby 40?


@Dupa01: @fujiyama: tak, bo obecnie samochody danej marki są produkowane w jednej jedynej fabryce...

To naprawdę da się zrobić,
m.....s
m.....s
konto usunięte 09.06.2021, 05:23:25
  • 16
#nieruchomosci #ekonomia #kredythipoteczny

To już dzisiaj. Glapa, wiesz co robić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
m.....s - #nieruchomosci #ekonomia #kredythipoteczny

To już dzisiaj. Glapa, wiesz ...

źródło: comment_1623216204GNGSYtCqGARCFL749RvW0W.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 06:50:45
  • 0
@matwes: zdziwił bym się gdyby podjęli decyzje o zacieśnianiu polityki pienieżnej. Pozytywne efekty właściwej polityki pieniężnej pojawiają się w przyszłości, tak na prawdę za parę lat, wcześniej może boleć - dla polityka z horyzontem co najwyżej do najbliższych wyborów wybór jest oczywisty.
  • Odpowiedz

83

Abp Jędraszewski: Kościół w Polsce nie wywiesi białej flagi!

Pokaż treści 18+

Abp Jędraszewski: Kościół w Polsce nie wywiesi białej flagi!

Kościoły pustoszeją, bo młodzi boją się wracać z powodu pandemi! Jędraszewski nie wie również, dlaczego trwa proces laicyzacji. Może to wina samorealizacji kapłanów? Winna może być też psychoanaliza xDDD. Te i inne mądrości Jędraszewskiego dla wytrwałych w linku.Kościół potrzebuje takich "tuzów":)

konto usunięte
z
wpolityce.pl
dodany: 08.06.2021, 19:36:52
  • 38
  • #
    polska
  • #
    kosciol
  • #
    bekazkatoli
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
Sunday
Sunday
Sunday 09.06.2021, 06:36:04
  • 0
Prawie wszyscy odchdozacy to i tak osoby niewierzace.


@Aster1981: często słyszy się argument "skoro odszedł to tak na prawdę był niewierzący".

11

Minimalna stawka podatku dla międzynarodowych korporacji

Minimalna stawka podatku dla międzynarodowych korporacji

Ministrowie finansów siedmiu rozwiniętych krajów z grupy G7 zebrani w Londynie uzgodnili, że będą działać na rzecz wprowadzenia jednolitej stawki podatku korporacyjnego w wysokości co najmniej 15 procent.

botereq
z
parkiet.com
dodany: 06.06.2021, 17:00:28
  • 5
  • #
    korposwiat
  • #
    korpo
  • #
    podatki
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
Sunday
Sunday
Sunday 07.06.2021, 06:22:57
  • 1
@DziobakApokalipsy_: obecnie w każdym państwie G7 stawka podatku korporacyjnego jest wyższa niż te 15%

art212
art212
31.05.2021, 13:53:04
  • 0
Ktoś kto interesuje się dłużej #nieruchomosci zna może przypadki okresów znaczących obniżek cen mieszkań? Jakie to by były? bo ja nie pamietam ale młody jestem...
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sunday
Sunday
Sunday 31.05.2021, 15:00:04
  • 0
@art212: od 2008 roku do 2013 cena przeciętnego mieszkania spadła od około 180 średnich krajowych do około 100 średnich krajowych.
  • Odpowiedz
Sunday
Sunday
Sunday 31.05.2021, 15:15:15
  • 1
@art212:

A można te dane gdzieś podpatrzeć?


Dane NBP (https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/publikacje/rynek_nieruchomosci/index2.html)
Sunday - @art212: 

 A można te dane gdzieś podpatrzeć?

Dane NBP (https://www.nbp...

źródło: comment_16224740217eiB5c4jJCY3twYTvVd2wS.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Sunday
Sunday
Sunday 31.05.2021, 17:16:56
  • 0
ten wykres nie ma sensu, bo to nie wartość pensji do kosztów zakupu mieszkania decyduje o cenie, a popyt i podaż.


@SzitpostForReal: z tym że popyt (jak i w pewnym zakresie koszty wytworzenia mieszkania) jest mocno skorelowany z pensjami.
  • Odpowiedz
Sunday
Sunday
Sunday 31.05.2021, 19:16:46
  • 3
@kiedysniebylembordo: widzę że @SzitpostForReal ma jakąś własną teorię świata.
  • Odpowiedz
Sunday
Sunday
Sunday 01.06.2021, 05:26:05
  • 2
@SzitpostForReal: np. w tym że koszt budowy mieszkania jest stały. Trywialnym stwierdzeniem jest też że cena zależy od popytu i podaży (bo każda cena na względnie wolnym rynku zależy właśnie od tych czynników), z tej przyczyny uważasz że wykres ceny mieszkań ważony zarobkami "nie ma sensu", a za chwilę wrzucasz wykres cen mieszkań ważony inflacją i traktujesz go jako prawdę objawioną.
  • Odpowiedz
Sunday
Sunday
Sunday 01.06.2021, 05:26:19
  • 0
Sunday

źródło: comment_1622525176eJpIGAm6rstGeaJvg8SRng.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

879

Mateusza Morawieckiego “Sny o potędze”, czyli wielka katastrofa SOR

Mateusza Morawieckiego “Sny o potędze”, czyli wielka katastrofa SOR

Ostatnio znowu głośno zrobiło się o niewybudowanym promie i zardzewiałej stępce. Niestety ta symboliczna już stępka to nie jedyny niewypał Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Co zostało z flagowych projektów inwestycyjno-innowacyjnych pierwszej kadencji rządu PiS?

ssakul
z
natemat.pl
dodany: 30.05.2021, 13:39:21
  • 52
  • #
    polska
  • #
    morawiecki
  • #
    pis
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
Sunday
Sunday
Sunday 31.05.2021, 07:19:22
  • 17
Założę się że nie przypuszczał że uda mu się utrzymać u koryta do momentu kiedy jego prezentację sprzed paru lat ktoś będzie próbował brać na serio.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

533

Już milion Polaków żyje z wynajmowania mieszkań. NSA właśnie przyszedł im...

Już milion Polaków żyje z wynajmowania mieszkań. NSA właśnie przyszedł im...

Dziś na etatach pracują tylko ci, którzy muszą lub nie mają pieniędzy, by je zainwestować np. w nieruchomości. Z wynajmu mieszkań można w Polsce żyć dostatnio, szczególnie po ostatniej uchwale NSA. Nie trzeba zakładać firmy, płacić wyższych podatków i ZUS-u. A jak wejdzie podatek...

konto usunięte
z
money.pl
dodany: 26.05.2021, 19:07:17
  • 331
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    mieszkanie
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
Sunday
Sunday
Sunday 27.05.2021, 06:34:24
  • 2
Jestem na rynku nieruchomości od 21 lat. Ciągle słyszę o podatku katastralnym, ale jakoś nikt nigdy go nie wprowadził. Nawet jeśli by się tak stało, to wynajmujący i tak przerzucą koszty tego podatku na lokatorów.


Tak samo jak programiści przerzucą wzrost składki zdrowotnej na swoich klientów... czy NIE przerzucą. Prawda jest taka że aby przerzucić koszt podatku katastralnego na lokatorów odpowiednia część osób posiadających nieruchomości na wynajem musi wycofać się z rynku
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16
  • Strona 8 z 16
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 04.04.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 29.10.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 02.12.2016

    Gadżeciarz
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking