Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko188
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
villager
villager
Profil firmowy

villager

Dołączył 11 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 83908
  • Znaleziska 18300
  • Mikroblog 65608
  • Obserwujący 25
  • Obserwowane 240

228

Polscy kierowcy należą do najbardziej trzeźwych w Europie

Polscy kierowcy należą do najbardziej trzeźwych w Europie

99,8% badanych kierowców jest trzeźwych, 97,2% pamięta o pasach, 97,1% nie trzyma telefonu w ręku, ale tylko 21,1% respektuje limity prędkości w obszarze zabudowanym.

matixrr
z
elektromobilni.pl
dodany: 6 godz. i 35 min temu
  • 94
  • #
    polskiedrogi
  • #
    motoryzacja
  • #
    kierowcy
  • #
    prawojazdy
  • #
    polska
  • #
    alkoholizm
villager
villager
villager 17 min temu via Wykop
  • 0
@masz_fajne_donice: mnie najbardziej rozwalają ci byznesmeni z telefonem w ręki/przy uchu którzy na pewno mają w aucie zestaw głośnomówiący, ale przecież używanie go to poniżej ich godności xD
MateMizu
MateMizu
8 godz. i 44 min temu
  • 832
Od początku uważałem, że system kaucyjny to g---o nastawione nie na ekologię, a na dojenie hajsu z ludzi.
Ale to się zmieniło! Oficjalnie oddałem swoje pierwsze puszki i butelki do butelkomatu. Teraz stwierdzam, że to jeszcze większe g---o xDD.

Po pierwsze, od razu poczułem się jak w gorzelni, k---i piwskiem tak, że aż cofa. O dziwo butelkomat działał! Szok! Musiałem wyciągać lepkie od resztek napoju puszki przez co poczułem się jak Kloszard przeszukujący śmietnik,
MateMizu - Od początku uważałem, że system kaucyjny to g---o nastawione nie na ekolog...

źródło: 1000016755

Pobierz
  • 113
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager 1 godz. i 41 min temu via Wykop
  • 0
@MateMizu: lidlomaty nie łykają rzeczy których sami nie sprzedają i nie mają w swojej bazie. akurat się natknąłem kiedyś na ten sam edge case chcąc oddać arizonę z żabki w lidlu
  • Odpowiedz
cybher2
cybher2
wczoraj, 11:22:07
  • 2
Poprawiłem
#iran #izrael #wojna #usa

Komu "kibicujesz" w tej wojnie?

  • USA, Izrael, arabusy (jestem konserwatystą) 17.8% (131)
  • Iran (jestem kolab... zdraj... lewakiem 70.6% (520)
  • USA, Izrael, arabusy (jestem lewakiem) 11.7% (86)

Oddanych głosów: 737

  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager 22 godz. i 39 min temu via Wykop
  • 0
@cybher2: kibicuje Polsce (tzn. rozwiązaniu konfliktu w sposób który ustabilizuje na możliwie niskim poziomie ceny ropy)
  • Odpowiedz
supra107
supra107
wczoraj, 16:26:02
  • 4
Mikrotik zapowiedział nowe sprzęty. Ten router z wbudowanym GPONem i ten hEX Pro wyglądają ciekawie, ale niestety kartel RAM dał się we znaki. Zeszli aż do DDR3.

#mikrotik #siecikomputerowe #informatyka
supra107 - Mikrotik zapowiedział nowe sprzęty. Ten router z wbudowanym GPONem i ten h...

źródło: 2026-03-28_17-24-39

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager wczoraj, 20:56:18 via Wykop
  • 0
@supra107: xD od kiedy montowali DDR4 w chińskich routerach? ominęło mnie coś?

poza tym, prawdopodobnie benchmark by pokazał że nawet na słabszym ramie wysycisz w całości łącze bez spadku wydajności.

ciekawostka: większość routerów konsumenckich(takie co od ISP dostaniesz) ma osobne chipy do offladowania procesu NAT-owania pakietów, bo to jedna z najbardziej obciążających domowy router rzeczy
  • Odpowiedz
villager
villager
villager wczoraj, 21:02:23 via Wykop
  • 0
@supra107: masa elektroniki nadal jeszcze buduje się na DDR2. chińczycy teraz podmieniają w produktach chipy RAM i FLASH co chwila, na cokolwiek co spełni wymagania wydajnościowe, próbując przejść przez kryzys na rynku pamięci
  • Odpowiedz

498

Alledrogo! Czy Uokik zajmie się w końcu podawanym czasem dostawy?

Alledrogo! Czy Uokik zajmie się w końcu podawanym czasem dostawy?

Też tak macie, że zamawiacie coś przez alledrogo i sama apka podpowiada wam, żeby kupić coś od innego dostawcy to dostawa BĘDZIE NASTĘPNY DZIEŃ (przy zamówieniu przed np. 13.00) ???? Mi za każdym razem tak wyskakuje. Dodatkowo jeszcze jak dam się nabrać i zmienie sposób dostawy z paczkomatu na

TrevorSimpson
z
wykop.pl
dodany: przedwczoraj, 15:16:53
  • 114
  • #
    allegro
  • #
    uokik
  • #
    czasdostawy
  • #
    prawo
  • #
    polska
  • #
    afera
villager
villager
villager przedwczoraj, 23:30:33 via Wykop
  • -4
prywaciarze wystawiający się na allegro nie rozumieją że sprawna dostawa i logistyka, to jedyny powód dla którego płacimy jako klienci - często mocno wyśrubowane - marże na produktach.

niektórzy jeszcze wielką łaskę robią, że wyślą na czas...serio...

nie, w dupie mam twoją paczke która doszła z 2 dniowym opóźnieniem, jakbym jej nie potrzebował na już to bym nie korzystał w ogóle z twoich usług - a pewnie zamówił bezpośrednio od chińczyka, bo
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

villager
villager
villager wczoraj, 01:13:03 via iOS
  • 1
@Altar: wielokrotnie byłem na etapie ruszania d--y do sklep i uwierz mi że w sklepach praktycznie nie ma już żadnego towaru. Wszyscy mają same „magazyny wysyłkowe” a salony pokroju x-kom to wyłącznie „showroomy”.

Nawet śruby i sprężyny jakiś czas temu musiałem zamawiać z allegro bo nie miało ich ani leroy ani Castorama, nie mówiąc już w ogóle o elektronice xd
villager
villager
villager wczoraj, 01:19:39 via iOS
  • -1
@Altar: to takie pseudo dropshippingowe cwaniactwo na korporacyjną skalę. Szukasz jakiegoś przedmiotu i widzisz że jest wystawiony wszędzie, wliczając jakieś Empiki, Media Experty i inne cuda, ale fizycznie nie ma go absolutnie nigdzie. Nic ich to nie kosztuje.
villager
villager
villager wczoraj, 20:35:50 via Wykop
  • 0
@Altar: to o czym już jest już coraz rzadsze. coraz częściej mamy pełen dropshipping z magazynów które nie należą do firmy. i nie ponoszą żadnych kosztów jego utrzymania
villager
villager
villager wczoraj, 20:50:41 via Wykop
  • 0
@Altar: oczywiście są pewnie i takie i takie przypadki, ale są firmy które się w tym wyspecjalizowały i jest to realne. to znaczy że np. jedna firma prowadzi taki magazyn dropshippingowy i ich klientami są wszystkie główne sklepy, ale nie kosztuje ich taka współpraca praktycznie nic do momentu zamówienia przez klienta.
villager
villager
villager wczoraj, 20:58:26 via Wykop
  • 0
@Altar: można zrobić taki test: znaleźć niszową chińską elektronikę której nie ma nigdzie na półkach, zamówić z takiego Media-Expertu i sprawdzić kto się podpisał obowiązkową w polsce naklejką "importera" xd

473

Limity NFZ, są już placówki które wykorzystały limit.

Limity NFZ, są już placówki które wykorzystały limit.

Już w marcu zgłaszają się pierwsze placówki które wykorzystały kontrakt na diagnostykę. Od kwietnia kilkanaście poradni i przychodni w Polsce ograniczy przyjmowanie pacjentów. Limity jeszcze nie weszły, ale ustawa ogranicza płatność wstecz.

dr_Batman
z
medonet.pl
dodany: przedwczoraj, 09:49:15
  • 92
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    nauka
  • #
    szpital
  • #
    polska
villager
villager
villager przedwczoraj, 22:18:11 via Wykop
  • 22
Obecnie Fundusz płaci 100 proc. za badania wykonane ponad wartość kontraktu, a po zmianach miałoby to być 40 proc.


wiadomo że to kropla w morzu i cały ten patologiczny system powinien zostać zaorany, ale spójrzmy na to merytorycznie - szpitale często doją NFZ za zabiegi które kosztują grosze, bo opierają się prawie całkowicie na czasie personelu, który ma już i tak opłacone etaty, i powinien te zabiegi robić hurtowo od rana do
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

villager
villager
villager przedwczoraj, 23:22:17 via Wykop
  • -1
@dr_Batman: ja się z tobą zgadzam, ale największa patologia "wycenowa" jest na prostych "zabiegach", no dla uproszczenia przyjmijmy że wypisanie recepty na katar. uczciwy system wycen mógłby uwzględniać:
- amortyzację sprzętu wg stałego, uczciwego przelicznika % do wartości (jak np. aparat MRI)
- czas lekarza
- jednorazowe rzeczy potrzebne do wykonania zabiegu które później lecą do kosza

a tak mamy wolną amerykankę z wycenami NFZ z d--y, która betonuje patologie
villager
villager
villager przedwczoraj, 23:24:13 via Wykop
  • -1
Szpital kupi aparat MR za miliony a potem NFZ da mu kontrakt na 100 rezonansów w miesiącu, a resztę będzie stał i się kurzył albo robił badania wyceniane poniżej kosztów serwisu.


@dr_Batman: powinien chodzić od rana do wieczora, a NFZ powinien płacić uczciwy koszt za serwis, amortyzację i godzinówkę pracowników którzy się nim zajmują. no już prościej się nie da. obecne dojenie NFZ per zabieg tworzy patologię, gdzie szpital dorabia
villager
villager
villager przedwczoraj, 23:26:29 via Wykop
  • -1
@dr_Batman: póki co nie ma dowodu na to że robienie nadwykonań za 40% powoduje dokładanie do interesu. jest tylko myślenie życzeniowe dyrektorów szpitali, którzy chcieliby doić system.
villager
villager
villager wczoraj, 20:34:18 via Wykop
  • 0
Tak, zarobi się, natomiast u siebie w mieście mogę w prywacie zarobić lepiej, mając płatność od razu, bez marnowania czasu na dojazdy.


@mexi: no i tutaj jest źródło problemu. jeżeli medycyna ma się opierać na tym że prywaciarz będzie robił człowiekowi łaskę że go przyjmie, to żadna ilość pieniędzy wrzucana do NFZ-u nie naprawi tego systemu. po prostu państwo pozwoliło prywacie się zbyt rozrosnąć bez żadnej kontroli. a mój post
villager
villager
villager przedwczoraj, 20:04:02
  • 14
Śmieszy mnie trochę jak przepaliło styki (amerykańskiemu głównie) lewactwu i te podwójne standardy xD

Rosja okupuje Ukraine: hurr natychmiast pomagać! każdym kosztem! przelać Zeleńskiemu każdy ostatni dolar z budżetu US, oddać ostatnią sztuke bronii z naszego magazynu! destabilizacja rynków energii i wzrost cen paliw na stacjach dla obywateli? to mała i nieistotna cena na drodze do osiągnięcia celu!

Reżim irański okupuje Iran, zabija przeciwników politycznych i protestujących obywateli, zagraża innym państwom w regionie: hurr
villager - Śmieszy mnie trochę jak przepaliło styki (amerykańskiemu głównie) lewactwu...

źródło: image

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 20:06:38 via Wykop
  • 0
@panzerfucker: słaby komentarz
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 20:10:00 via Wykop
  • 1
@Widelec_: pretekstem było skasowanie reżimu który masowo zaczął zabijać swoich obywateli
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 20:18:30 via Wykop
  • 0
@SoluszkiPalone: ciekawy temat. to co wiemy na pewno to że Korea Południowa jest mocno przeciwko, bo niebyliby w stanie zintegrować do społeczeństwa masowej ilości ludzi z tak wypranymi mózgami i żyjącymi w tak dużej izolacji przez tyle lat. oprócz tego, to Korea Północna jest faktycznie uzbrojona dużo groźniej od Iranu, co mogło by spowodować jeszcze większą i groźniejszą porażkę od operacji w Iranie.

https://www.thinkchina.sg/politics/big-read-not-just-nukes-why-us-wont-strike-north-korea
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 20:21:06 via Wykop
  • 0
@SoluszkiPalone: ciekawy byłby też wariant - i to chyba nowość bo przed operacją Irańską nie było to zbyt częste - gdyby Korea zamiast wprost grozić uderzeniem odwetowym w US, wzięła za zakładnika Koreę Południowa i zagroziła atakiem na nich w ramach odwetu. dopiero by się zrobił niezły syf...
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 20:24:31 via Wykop
  • 0
@SoluszkiPalone: no właśnie, jeżeli już oficjalnie takie groźby wysuwali, to tym gorzej dla sprawy. dorzuć do tego dużo mniejszą liczbę baz wojskowych US wokół Koreii niż na bliskim wschodzie...
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 20:25:27 via Wykop
  • 0
@SoluszkiPalone: branie sąsiednich krajów za zakładników to jeden z najbardziej s------------h trendów 21 wieku xD nie wiem czy w 20 wieku takie akcje też miały miejsce, ja przynajmniej nie słyszałem
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 21:48:25 via Wykop
  • 0
Nie, to nie było powodem wojny- powody wymienił wasi idole Trump i Netanjahu, a co jeden to głupszy.


@djtartini1: ale to zupełnie nie o to chodzi. tak, Natanjahu pewnie była to wojna na rękę, choć obywatelom Izraela pewnie nie patrząc na to jaki w------l dostała ich infrastruktura krytyczna. chodzi o to, że albo uznajemy że można się kierować względem humanitarnym - i wtedy obie te wojny są uzasadnione, albo uznajemy
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 21:54:23 via Wykop
  • 0
@Moderacja Halo, czy wy ogarniacie takie rzeczy, czy w dobie AI wrzucenie kilkuset wyrazów z angielskiego was przerasta?

jesteście żałości, przy was reprezentacja Polski w piłkę kopaną to wirtuozi.


@ipkis123: w domu wszyscy zdrowi? post został napisany w całości z mojego polskiego mieszkania, polskiego komputera i polskiej klawiatury, bez użycia GPT, a to zwykła literówka
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 21:56:07 via Wykop
  • 0
A za to porównanie do Ukrainy to mam nadzieję, że zdechniesz w męczarniach.


@ipkis123: porównanie jest jak najbardziej słuszne, ale zmusza do pewnego wysiłku intelektualnego na który najwyraźniej jeszcze nie jesteś gotowy
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 23:01:09 via Wykop
  • 0
@Yuri_Yslin: porównanie nie bazuje na tym czy słuszna jest wojna na Ukraina sama w sobie(bo raczej nie jest), tylko czy słuszne jest zaangażowanie w nią za wszelką cenę
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
przedwczoraj, 23:03:09 via Wykop
  • 0
@Yuri_Yslin:

drugie - romantyzować kraj, którego rząd to ludzkie szumowiny najgorszego kalibru i w dodatku w 100% wspierające największego wroga PL - kacapów.


ale ja przecież nie bronie w ogóle reżimu irańskiego, wręcz przeciwnie
  • Odpowiedz
villager
villager
villager
Autor
wczoraj, 00:14:43 via Wykop
  • 0
@Amoniak6767: reżim – forma władzy oparta na stosowaniu przemocy i ucisku wobec społeczeństwa
  • Odpowiedz
NiezlyJestes
NiezlyJestes
przedwczoraj, 23:20:23
  • 0
Ogólnie mam pomysł na #biznes ludzie teraz dużo płacą za mieszkania na wynajem bo albo się nie chcą kredytować albo nie mają po prostu zdolności.
Teraz dla właściciela to nic wielkiego wyrwać 2000zł miesięcznie za mieszkanie -40m^2
Powiedzmy że masz 3 takie mieszkania w lepszym wykończeniu i kasujesz te 7 czy 8k to po roku masz 84k jak bierzesz 7 albo 96 000zl jak bierzesz te 8.
I teraz tak nie roztrwaniasz,
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager przedwczoraj, 23:36:21 via Wykop
  • 16
@NiezlyJestes: katastrofa demograficzna: widzisz mnie? xD
  • Odpowiedz
villager
villager
villager przedwczoraj, 23:47:05 via Wykop
  • 0
@breakdown1: mam nadzieję że nie, ale myślę że nawet w pesymistycznym scenariuszu gdy nikt przed tym rządu nie powstrzyma, to do pompowania bańki to wszystko będzie za mało
  • Odpowiedz
luke-mat
luke-mat
luke-mat
przedwczoraj, 19:20:16
  • 28
Powiedzmy hipotetycznie, jaka byłaby strata dla świata gdyby Iran jednak miał b--ń atomową i zrzucił ją na Izrael?
Izrael coś produkuje? Nie ma tam surowców, technologii, co najwyżej kilka zabytków w Jerozolimie.
Jest dużo piasku i oliwek

#iran #izrael
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager przedwczoraj, 23:06:46 via Wykop
  • 0
@luke-mat: skończyły się czasy, gdzie wojny się rozpatrywało w tak prostych kalkulacjach, że zniknie jeden kraj i po sprawie. to byłby wstęp do 3 wojny światowej i kompletnego zniszczenia znanego nam stylu życia i poziomu cywilizacji, nawet w tak odległym kraju jak nasz.
  • Odpowiedz

6

Fundusze inwestycyjne NIE SĄ PROBLEMEM na polskim rynku nieruchomości

Fundusze inwestycyjne NIE SĄ PROBLEMEM na polskim rynku nieruchomości

Na głównej z płomieniem jest info o tym, że niemiecki fundusz kupił 5 tys. mieszkań. Ale news jest z sierpnia 2025, transakcja dotyczyła mieszkań, które inny fundusz już u nas posiadał, Do tego fundusze posiadają ok. 25 tys. mieszkań na wynajem kontra 1,5-2 mln w posiadaniu landlordów. Linki w kom.

Stulejman_Beznadziejny
z
wykop.pl
dodany: przedwczoraj, 20:42:57
  • 19
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    finanse
  • #
    ekonomia
villager
villager
villager przedwczoraj, 20:57:09 via Wykop
  • 9
Owszem, są problemem. To że jest to 25 tysięcy mieszkań to nie jest pełen obraz. Te 25 tysięcy to w większości mieszkania w topowych, najbardziej pożądanych lokalizacjach. Stanowi to realny wpływ na ceny i podaż na rynku mieszkań deweloperskich.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

villager
villager
villager przedwczoraj, 21:44:31 via Wykop
  • 1
@Stulejman_Beznadziejny: sam koncept tego że firma może być właścicielem lokalu mieszkalnego powinienem być w dłuższym terminie do zaorania, wypalenia kompletnie. zarejestrowany PESEL to absolutne minimum tego czym powinien się legitymować właściciel mieszkania
HR__
HR__
HR__
26.03.2026, 18:25:27
  • 1
Cześć Mirki. Denerwowało mnie, że na rozmowach rekrutacyjnych HR-y często same nie wiedzą, ile wyjdzie "na rękę" przy B2B, a ile na UoP przy nowych wałkach podatkowych i rzucają kwotami z kosmosu.

Zmajstrowałem więc po godzinach "odwrócony" kalkulator dla rekruterów. Wpisują np. "15k netto na fakturze" i w 2 sekundy mają pełny koszt pracodawcy, limity ZUS na 2026 i porównanie z UoP.

Wrzucam to jako tzw. Fake Door, żeby sprawdzić, czy ktokolwiek z HR
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager 26.03.2026, 21:49:36 via Wykop
  • 2
@HR__: xD wyborny bait ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

404

Rząd wprowadza maksymalną cenę na paliwo. "Będzie ustalana każdego dnia"

Rząd postanowił wprowadzić maksymalną cenę na paliwo. Będzie ona ustalana każdego dnia. Podjęto też decyzję o obniżeniu stawki VAT na paliwa z 23 na 8 procent i obniżenie akcyzy na paliwa do minimum wymaganego przepisami unijnymi, czyli akcyza na benzynę o 29 i o 28 groszy na olej napędowy.

kubaowo
z
rdc.pl
dodany: 26.03.2026, 13:13:46
  • 270
  • #
    paliwo
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    pieniadze
  • #
    motoryzacja
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:28:45 via Wykop
  • 1
@snorli12: bo problemem jest konstrukcja podatków od paliwa: rząd powinien dostawać w miarę stałą kwotę niezależną od ceny, a przy obecnych przepisach rząd się nieproporcjonalnie bogaci na wzroście hurtowej ceny paliwa i może łaskawić robić "obniżki". dopóki tutaj nie będzie zasadniczej zmiany, dopóty takie interwencje będą "potrzebne"
villager
villager
villager 26.03.2026, 21:42:10 via Wykop
  • 0
@megawatt: rząd się jeszcze tym szczycił że ulżył prywaciarzom z branży beauty kosztem klientów xD
NadwornyPanicz
NadwornyPanicz
NadwornyPanicz
26.03.2026, 13:21:27
  • 40
Może niektórzy dostaną piany przez ten wpis, no ale trudno. Żeby zrozumieć, dlaczego kawka w Polsce kosztuje 20 złotych, wystarczy wyjść w zwykły dzień roboczy - w ciągu dnia - na miasto/dzielnicę/osiedle i pochodzić po różnych lokalach gastro, kawiarniach, ciastkarnio-kawiarniach itd. Jeżeli znajdziecie kogoś w środku, to będzie sukces. W takiej kawiarence/ciastkarni obok mnie dopiero po południu robi się ruch. W ciągu dnia ktoś tam wpadnie i kupi raz na pół godziny.
NadwornyPanicz - Może niektórzy dostaną piany przez ten wpis, no ale trudno. Żeby zro...

źródło: image

Pobierz
  • 77
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager 26.03.2026, 17:35:22 via Wykop
  • 0
Żeby zrozumieć, dlaczego kawka w Polsce kosztuje 20 złotych, wystarczy wyjść w zwykły dzień roboczy - w ciągu dnia - na miasto/dzielnicę/osiedle i pochodzić po różnych lokalach gastro, kawiarniach, ciastkarnio-kawiarniach itd. Jeżeli znajdziecie kogoś w środku, to będzie sukces. W takiej kawiarence/ciastkarni obok mnie dopiero po południu robi się ruch. W ciągu dnia ktoś tam wpadnie i kupi raz na pół godziny. Inny lokal taki burgerowo-barowy otwiera się dopiero o 16.


@
  • Odpowiedz
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:38:43 via Wykop
  • 0
@SarahC: kawa(i ew. śniadanie) na wynos w drodze do pracy to jeden z podstawowych rytuałów korposzczurów, których mamy sporo - i akurat dobrze to rozumiem, bo psychologicznie potrafi nastawić nas na udane rozpoczęcie dnia
  • Odpowiedz
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:41:23 via Wykop
  • 1
@goferek: @Tagliacozzo: bullshit, jak raz pokolenie naszych rodziców jest emerytami, którzy żyją w większości jak pączki w maśle. Mają dość wysokie emerytury i własne nieruchomości na własność, a nierzadko jeszcze zgromadzony inny majątek.


@goferek: to prawda, niestety media są zalewane boomerską propagandą o biednych emerytach i to się ludziom utrwala w głowach
  • Odpowiedz
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:42:29 via Wykop
  • 0
@SarahC: to w takim razie jak widzisz profil przeciętnego klienta kawariani w godzinach 6-9 rano, gdzie potrafią one pękać w szwach?
  • Odpowiedz
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:46:20 via Wykop
  • 0
@SarahC: po prostu przychodzisz po kawę i twoje zamówienie czeka w kolejce 5 innych
  • Odpowiedz
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:48:06 via Wykop
  • 0
@NadwornyPanicz: To jest błednę koło w którym dwie strony będą się przerzucać odpowiedzialnością za to.

Klienci nie chodzą bo jest drogo, restauratorzy maja wysokie stawki bo za coś trzeba zapłacić miastu 50k/msc czynszu za kawałek lokalu. ¯\(ツ)/¯


@Darknes17: to prawda. może powinniśmy wprowadzić przetargi jak ostatni gównoprzetarg na operatora miejskiego parkingu w warszawie: punkty za najwyższy oferowany i czynsz i punkty za najmniejszą cene dla klienta xD
  • Odpowiedz
villager
villager
villager 26.03.2026, 20:53:39 via Wykop
  • 1
@Trampoliniusz-Pompka: tylko Ty nie rozumiesz, że tu nie chodzi o cenę. Gdyby kawka kosztowała 6 złotych, to i tak by nikt nie przychodził, bo po prostu nie ma takiej kultury. Plus i tak by narzekali, że 6 złotych to drogo, bo w domu mogą sobie zrobić za złotówkę.


@NadwornyPanicz: to jest bardzo szkodliwy i w kółko powtarzany MIT. fakty są takie, że popyt na fastfood i gastronomie w
villager - > @Trampoliniusz-Pompka: tylko Ty nie rozumiesz, że tu nie chodzi o cenę. ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz

305

Nowe bloki deweloperskie prawdopodobnie ominą wyższy podatek od mieszkań!

Nowe bloki deweloperskie prawdopodobnie ominą wyższy podatek od mieszkań!

Co oznacza ten zapis o EP? To wymagania z WT 2021 preferencyjną stawką 0,02% objęte będą wszystkie nowe budynki, gdzie projekt budowlany złożono po 2020 r. (bo wtedy zaczęto egzekwować normy EP 70 kWh/m/rok dla domów jednorodzinnych i 65 dla lokali). XDD Czyli akurat w okresie największej pompy

Famine
z
wykop.pl
dodany: 26.03.2026, 09:51:58
  • 24
  • #
    nieruchomosci
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    mieszkanie
  • #
    polityka
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:20:39 via Wykop
  • 0
@snorli12: to w ogóle jest realne żeby dociągnąć do tak wyśrubowanych wartości lokal z wielkiej płyty lub ery lat 2000, czy to czysta teoria?
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:26:09 via Wykop
  • 0
@kudlaty1992: tak pewnie było 10 lat temu. ale teraz tak wyśrubowali te przepisy + stworzyli bańke na rynku styropianu że te koszty są już bliskie absurdu
dzem_z_rzodkiewki
dzem_z_rzodkiewki
26.03.2026, 11:13:19
  • 58
Przemyślenia z d--y:
- 2035r jest realny do przesiadki na EV biorąc pod uwagę tempo rozwoju EV. Samochody elektryczne praktycznie dorównują już spalinowym na trasie a busy na międzynarodówce prawdopodobnie zostaną zamienione na ciężarówki bo i tak unia chce tachografy i bezpieczeństwo a nie przeładowane busy latające 30h bez przerwy dla kierowcy
- EV to nie tylko klimat, to przede wszystkim niezależność od sytuacji geopolitycznej i soczku z dinozaurów którego nie mamy
- Coraz więcej
  • 200
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager 26.03.2026, 17:08:23 via Wykop
  • 0
rozwoju EV


@dzem_z_rzodkiewki: jakiego "rozwoju" xD? masz na myśli te cudowne baterie które po 5 latach(optymistycznie) nadają się do w-------a do śmieci?

pomimo ogromnych subsydiów, branża EV nie wyprodukowała absolutnie żadnych innowacji, i nie jest na ścieżce aby jakiekolwiek wyprodukować
  • Odpowiedz
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:18:44 via Wykop
  • 0
@dzem_z_rzodkiewki: dlatego ludzie tak chętnie kupują 5 letnie używane EV ( ͡º ͜ʖ͡º) oh wait, rynek wtórny praktycznie nie istnieje lub ludzie opychają te auta za ułamek wartości
  • Odpowiedz

1093

Absurd w PKP Intercity: Pobierają kaucję za napoje, ale butelek nie przyjmują

Absurd w PKP Intercity: Pobierają kaucję za napoje, ale butelek nie przyjmują

System kaucyjny działa pół roku, ale już ujawnił sporo paradoksów i problemów. Przede wszystkim nie jest zbyt wygodny dla konsumentów, o czym łatwo się przekonać na przykładzie problemów z kaucją w pociągach.

Z_ostatniej_chwili
z
polskieradio24.pl
dodany: 25.03.2026, 20:55:30
  • 140
  • #
    transport
  • #
    kolej
  • #
    pkp
  • #
    pociagi
  • #
    ekologia
  • #
    kaucja
villager
villager
villager 26.03.2026, 17:15:41 via Wykop
  • 2
każdy gastro-prywaciarz powinien mieć obowiązek przyjmowania butelek lub zakaz naliczania kaucji.

nie podoba mu sie to niech zorganizuje napoje w kubkach(papierowych, szklanych) i nie sprzedaje butelek
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

380

Polacy masowo przestali odbierać telefony. Państwo ma technologię, żeby to zmien

Polacy masowo przestali odbierać telefony. Państwo ma technologię, żeby to zmien

Odbieracie połączenie, gdy widzicie nieznany numer telefonu? Ja zazwyczaj nie. Może byłoby inaczej, gdyby istniał sposób

starnak
z
bezprawnik.pl
dodany: 25.03.2026, 13:08:50
  • 262
  • #
    polska
  • #
    telefony
  • #
    naciagacze
  • #
    oszustwo
  • #
    komorki
villager
villager
villager 25.03.2026, 20:03:20 via Wykop
  • 59
@Nadia_: bo przy tak cienkich ścianach jakie budują deweloperzy boją się o RODO (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
villager
villager
villager 25.03.2026, 23:01:11 via Wykop
  • 11
@Henryk635: no nie wiem, od strony psychologicznej ta teoria brzmi z d--y xD przecież zarówno legitne korporacje jak i wielkie hinduskie/ukraińskie centra scamowania ludzi mogą mieć zorganizowane duże pomieszczenia upychające pracowników. raczej taka ścieżka wiarygodności nie dodaje
Lolenson1888
Lolenson1888
25.03.2026, 05:47:11
  • 3894
Odkryto, że lekarz profesor z Katowic przychodził do pracy na niecałe półtorej godziny i spieprzał xD
Rozumiecie, że potem tacy z poważną mordą mówią ludziom, że „odpowiadają za ludzkie życie”, mówią o jakichś regułach i procedurach?
#lekarz100k #konowalposting #heheszki
Lolenson1888 - Odkryto, że lekarz profesor z Katowic przychodził do pracy na niecałe ...

źródło: image_picker_A1900E25-6C7C-4469-8085-7BE7F778A4CE-32918-00000A198226A93B

Pobierz
  • 162
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager 25.03.2026, 19:59:30 via Wykop
  • 0
Nauczyciele powinni pokazywać ludziom PIT-y, wtedy okaże się, że w przeliczeniu na standardowy 40 godzinny tydzień pracy zarabiają na poziomie managementu średniego szczebla z korpo.


@camelinthejungle: ale wiesz że przeciętnemu nauczycielowi bliżej kompetencjami do kopacza rowów niż do udanej rekrutacji na mgmt średniego szczebla w 2026?
  • Odpowiedz
jmuhha
jmuhha
25.03.2026, 05:48:47
  • 452
Co pamiętacie z Polski lat 2000 czego nie ma teraz?
jmuhha - Co pamiętacie z Polski lat 2000 czego nie ma teraz?

źródło: 1000025952

Pobierz
  • 293
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

villager
villager
villager 25.03.2026, 11:43:05 via Wykop
  • 3
@jmuhha: język polski w centrum
  • Odpowiedz

238

Zaskakujący wyrok sądu. Deweloperzy zyskują w sporach o metraż i ceny mieszkań

Zaskakujący wyrok sądu. Deweloperzy zyskują w sporach o metraż i ceny mieszkań

Sąd Okręgowy dla Warszawy - Pragi wydał przełomowy wyrok w sprawach dotyczących rozliczania powierzchni lokali tzw. "metry pod ściankami działowymi". Orzeczenie wzmacnia pozycję deweloperów i może zahamować falę pozwów zbiorowych, które od lat stanowią istotne ryzyko prawne i finansowe branży.

VoxClamantisInDeserto
z
wnp.pl
dodany: 24.03.2026, 16:56:32
  • 82
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    deweloperka
villager
villager
villager 25.03.2026, 08:59:30 via Wykop
  • 0
@or4nge: @srodowa_noc zbudowanie dwóch pięter 35m2 raczej wychodzi drożej niż jednego piętra z dwupoziomowymi mieszkaniami 2x35m2 na dole i górze. sam koncept nie jest zły, szczególnie jeżeli w ten sposób by wyglądała większość bloku, bo w tych czasach i tak budują masowo kawalerkomaty 30m2 nawet w blokach premium, zostawiając metraż 70m2+ na malutki procent inwestycji.

miałem znajomych co mieszkali w Woronicza Qbik który w całości się z takich składa,
villager
villager
villager 25.03.2026, 09:10:36 via Wykop
  • -1
@srodowa_noc: pomijając to że ktoś upadł na głowe robiąc w mieszkaniu z linka powyżej 2 łazienkę na górze zamiast dodatkowej sypialni...WTF
villager
villager
villager 25.03.2026, 09:54:58 via Wykop
  • -1
@or4nge: dodatkowy koszt budowy to ułamek kosztu zbudowania prawdziwego dodatkowego piętra dla dewelopera. oczywiście uważam że powinniśmy wrócić do budowania normalnych 70m2 tak jak w latach 2000 zanim się rozkręciła patodeweloperka, ale jeżeli możemy chociaż mieć coś pomiędzy to bym chętniej kupił taki qbik niż surowe 35m2
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 22
  • Strona 1 z 22
  • >
  • ftp://a.com///...//
  • xxx@xxx.com

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 23.03.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 17.03.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 27.08.2016

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.04.2024

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking