Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie licencja pilota (loty turystyczne, niekomercyjne). Czytałem trochę o PPL(A) i LAPL(A), ale znalazłem też coś takiego jak uprawnienia pilota samolotów ultralekkich UACP. Warto zainteresować się tym tematem, czy lepiej odłożyć na ten cel 2/3 razy i zrobić PPL lub LAPL? Czy ktoś z Was posiada taką licencję i mógłby powiedzieć kilka słów z czym to się wiąże? (podejrzewam, że latanie takimi samolotami może być bardziej
@mco111: Różnica cenowa pomiędzy UACP a LAPL jest nieduża, a z UACP możesz latać tylko na sprzecie zarejestrowanym w kraju, który ci to UACP wydał. Z LAPL możesz latać na wszystkim co ma poniżej 2 ton i jest max 4-miescowe, nawet Wilgą czy Gawronem. Wadą jest sesja egzaminacyjna w ULC, ale nadmiar wiedzy jeszcze nikomu nie zaszkodził ;)
Może trochę głupie pytanie, ale niedługo będę pierwszy raz leciał samolotem i to samemu - o czym warto pamiętać? Z rzeczy, które wiem to odprawa wcześniej, zweryfikowanie bagażu by miał odpowiednie wymiary i nie było zakazanych rzeczy oraz przyjście 2h wcześniej. Coś jeszcze? Jeszcze mam trochę problemy z uszami, więc chyba warto mieć gumę w przypadku zmiany ciśnienia.
@GoddamnElectric: Najważniejsze to zdjąć dyszel i sprawdzić zapas paliwa. I czy nie ma wody w paliwie (odstoje). Jeśli lecisz pierwszy raz, to instruktor zadba, żeby warunki były maślane. Będzie dobrze, rób wszystko tak jak w locie z instruktorem i dasz radę.
On Dec 11, 2024 was flying with a couple friends from Galveston to Pearland Regional Airport. I was in the right seat recording. Our plane, a 1973 Grumman, experienced electrical issues. First the headsets went out, then the radio, then the avionics (navigation). We knew we had to get down quickly a
Alkohol, narkotyki, wyuzdanie seksualne. Liczba młodych ludzi, dających opanować się przez grupy demoralizatorów, jest tak duża, że grozi nam upadek moralny. Jeśli młodego człowieka się zdemoralizuje, to nie podejmie żadnych poważnych zadań jak założenie rodziny czy odpowiedzialność za dobro wspólne
@SixFeetDeep: Nigdy nie było tak bezpiecznie jak teraz. Przejrzyj statystyki zbrodni z dawnych lat. Chodziłem do szkoły w latach 70-tych i drepcząc do szkoły w ścisłym centrum Wrocławia natknąłem sie trzy razy na zwłoki przykryte już prześcieradłem przez milicję. Nie zmarli na koklusz, jeden miał w głowie kostkę brukową, a drugi nóż w plecach, nie pamiętam co zaszkodziło trzeciemu.
@Ghost7rider: Jeden silnik zostawia jedna smuge kondensacyjna. Parametry silnikow moga sie roznic, a co za tym idzie, smugi kondensacyjne tez beda sie roznic.
Aeroklub Polski nie sfinansuje wyjazdu Kawy na galę, na której będzie wręczany medal. Pieniędzy nie zabraknie natomiast dla prezesa AP. Jerzy Makula będzie pełnił "honory" i może w imieniu Kawy odebrać medal. Jak widać szef Aeroklubu Polskiego niczego nie nauczył się na przykładzie igrzysk.
@WujaTHC: Ja tam widzialem transmisje publiczne w Niemczech z zawodow Word Games ktore wygral Sebastian. Mase ludzi ogladalo. To, ze w twojej pipidowie nikt nie oglada, to nie znaczy ze tak jest na swiecie. Moze dla tego ze zawodow szybowcowych nie ogladaja ci, ktorym intelekt nie pozwala na ogarniecie na jakiej zasadzie to lata. Tacy ogladaja pilke nozna, bo to latwiej zrozumiec.
@krzysztof2033: Przejrzalem moje folmy pod kątem trzymania telefonu i okazuje się, że da się trzymać poziomo i sterować, pod warunkiem, że nie jest się rozgarniętym inaczej https://youtu.be/Jjtuwp5zZBE
Lepiej czekać z odprawą do ostatniej chwili czy nie? Lecimy we dwie osoby, chcemy siedziec obok siebie ale nie będę płacił 50zl za taką możliwość. #samoloty #podrozujzwykopem
@ArnoldZboczek: Nie latają, bo to zadupie z lotniczego punktu widzenia. Będę się upierał, że centralny port powinien być w centrum, a nie na środku białej plamy na mapie. Żeby nie było, jestem pilotem.
@Peugot: Dodaj do tego, że mieszkasz we Wrocławiu i nie chcesz iść do restauracji w Suwałkach. Po co wydawać olbrzymią górę kasy na restarację w Suwałkach dla Wrocławiaków? Na obrazku który wrzuciłem widać, że nikt nie przyleci na CPK, bo mu zwyczajnie nie po drodze.
@Grzes_i_worek_piasku: Wystarczyło przeczytać odpowiedz. Dociera do nas 1 kW/m2 ENERGII. Tyle dociera i więcej nie dotrze. Pochwalisz się swoim wykształceniem? Bo mam wrażenie, że rozmawiam z humanistą.
Tłum młodzieży dyrygowanej przez ministrów Nitrasa i Szłapkę do radosnego pokrzykiwania j...ć PiS to jedynie finał szerszego procesu. Tzw. salon III RP od lat, właściwie od dekad, degradował się zarówno moralnie, jak i a może przede wszystkim intelektualnie.
Płaski korkociąg. Cholernie ciężko z tego wyjść. Powstaje na skutek złego wyważenia samolotu (środek ciężkości za bardzo na tył). Jedynym sposobem wyjścia jest przesunięcie masy do przodu, a następnie przejście do normalnego korkociągu. W pasażerskim to i tak skończyłoby się masakrą pasażerów.
@thorgoth: Z płaskiego wychodzi się przez przesunięcie środka ciężkości do przodu. Ja odpinałem pasy i przysuwałem sie do deski przyrządów. W pasażerskim trzeba by nakłonic pasazerow do przemieszczenia sie pod kabinę polotów. Problem w tym, że w efakcie samolot przechodzi z stromy korkociąg (z którego da się wyjsc), ale wtedy leci dzioben w dól. Podczas wychodzenia masz dośc duze przeciązenie dodatnie, a poźniej niedociążene, albo nawet przeciązenie ujemnie. Nawet nie
Połowę roku latam, lub uczę latania, a drugą połowę uprawiam szwendactwo dalekiego zasięgu.