Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko169
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
noxitu
noxitu

noxitu

Dołączył 14 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 679
  • Znaleziska 666
  • Mikroblog 13
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 2

614

Policjanci znowu dali "popis"?

Policjanci znowu dali "popis"?

Dzisiejszy audyt obywatelski

wieczny-student
z
youtube.com
dodany: 14.05.2021, 14:07:03
  • 182
  • #
    polska
  • #
    audytor
  • #
    nagrania
  • #
    policja
noxitu
noxitu
noxitu 14.05.2021, 16:29:15
  • 136
@powsinogaszszlaja: Co jakiś czas w filmach są podawane odpowiedzi na wcześniej wysłane skargi. Prawdopodobnie jednak na takie odpowiedzi czeka się na tyle długo, że filmy są publikowane zanim taka odpowiedź przyjdzie.

622

Masz ubezpieczenie na życie i chcesz się zaszczepić? Sprawdź warunki

Masz ubezpieczenie na życie i chcesz się zaszczepić? Sprawdź warunki

Masz ubezpieczenie na życie i chcesz się zaszczepić? Sprawdź warunki ubezpieczenia. Szczepionka dopuszczona warunkowo to nadal eksperyment medyczny. W moim wypadku punkt 7 ma zastosowanie do wielu przypadków śmierci, chorób czy choćby hospitalizacji.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 13.05.2021, 11:22:57
  • 178
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    ubezpieczenia
  • #
    covid19
noxitu
noxitu
noxitu 13.05.2021, 23:56:01
  • 1
@Rabusek: Ten artykuł nie jest wystarczający by coś uznać za eksperyment medyczny. Ten artykuł jest używany nie jako "XYZ jest eksperymentem medycznym" tylko "XYZ powinien być eksperymentem medycznym". I nie może być inaczej - musi być inna ustawa która określi co znaczy "nowe" albo "częściowo wypróbowane".

Przykładem czegoś co jest eksperymentem medycznym jest badanie kliniczne. W prawie farmaceutycznym jest wprost:

Badanie kliniczne produktu leczniczego jest eksperymentem medycznym z użyciem produktu

542

Balkon urywa się pod ciężarem ludzi

Balkon urywa się pod ciężarem ludzi

Miejsce akcji: Malibu. Więcej szczegółów: https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2021/05/12/malibu-house-balcony-collapses-several-people/5055660001/

NdFeB
z
streamable.com
dodany: 13.05.2021, 09:14:59
  • 82
  • #
    swiat
  • #
    heheszki
  • #
    patodeweloperka
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    logikaniebieskichpaskow
noxitu
noxitu
noxitu 13.05.2021, 10:15:15
  • 57
pogromcy mitów testowali kiedyś tą tezę ale nie wyszło, że maszerujące wojsko może zawalić most.


@salvador5000: Cały haczyk polega na tym, że maszerujące wojsko nie zawali prawidłowo zaprojektowanego mostu.

1035

Ciąża zagraża jej życiu. Lekarze boją się zakwalifikować kobietę do aborcji

Pokaż treści 18+

Ciąża zagraża jej życiu. Lekarze boją się zakwalifikować kobietę do aborcji

Ula jest w ciąży z bliźniakami syjamskimi, których nigdy nie da się rozdzielić. Poród grozi uszkodzeniem macicy i krwotokiem wewnętrznym. Lekarze poinformowali kobietę, że nic nie mogą zrobić. To niejedyny taki przypadek - ze strachu przed prokuraturą lekarze coraz częściej ryzykują zdrowiem kobiet.

Promilus
z
wysokieobcasy.pl
dodany: 12.05.2021, 15:50:41
  • 457
  • #
    polska
  • #
    aborcja
  • #
    protest
  • #
    strajkkobiet
  • #
    afera
noxitu
noxitu
noxitu 13.05.2021, 09:48:27
  • 23
@Kotwworku: Skoro odpowiedź na pytanie jest w artykule, to minusy są zasłużone. Bo najprostszą odpowiedzią na to pytanie byłoby wklejnie linku:

https://www.wykop.pl/link/6102495/ciaza-zagraza-jej-zyciu-lekarze-boja-sie-zakwalifikowac-kobiete-do-aborcji/

965

Kolejny stan USA zakazuje paszportów szczepionkowych

Kolejny stan USA zakazuje paszportów szczepionkowych

Po Teksasie, Florydzie, Montanie, Indianie i Iowa przyszła kolej na Wyoming, gdzie gubernator Mark Gordon zakazał stosowania tzw. paszportu covidowego. Wg ostatnich doniesień amerykańskich portali, podobny zakaz jest planowany również w stanach Michigan, Tennessee, New Jersey oraz New Hampshire.

retzev
z
apnews.com
dodany: 10.05.2021, 23:42:30
  • 155
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    szczepienia
  • #
    wyoming
noxitu
noxitu
noxitu 11.05.2021, 08:42:34
  • -6
Paszporty szczepionkowe są złym pomysłem długoterminowym, ale w skali krótkoterminowej miałyby sens. Problemem są natomiast politycy wprowadzający "krótkoterminowe" zmiany, jak na przykład podwyżka VAT na 3 lata w 2011 roku...
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

noxitu
noxitu
noxitu 11.05.2021, 09:42:15
  • 1
@tomeks85: Epidemie nie działają jak na filmach. W rzeczywistości to jest żonglowanie prawdopodobieństwami i kosztami ograniczeń.

Statystycznie dla covida jeden chory zaraża 2.5 osoby przez cały tok trwania swojej choroby. Zbicie tego poniżej 1 oznacza koniec epidemii.

Właściwe pytanie - na które nie znamy dokładnej odpowiedzi - to gdzie pomiędzy dyskotekami, a noszeniem maseczek w lasach w skali ryzyka i kosztów byłoby na przykład zezwolenie zaszczepionym chodzenie do kina bez

800

Boisz się zdjąć maskę, bo mandat, sąd, wyrok, kara?

Boisz się zdjąć maskę, bo mandat, sąd, wyrok, kara?

Wykopuj art. 2 Kodeksu wykroczeń i Kodeksu Karnego!  Artykuł ten mówi, że jeżeli w czasie orzekania obowiązuje ustawa inna niż w czasie popełnienia czynu, stosuje się ustawę nową. Gdy ustawa nowa nie przewiduje już w ogóle odpowiedzialności za...

madstock
z
wykop.pl
dodany: 28.04.2021, 09:37:30
  • 170
  • #
    polska
  • #
    covid19
  • #
    otwieramy
  • #
    maseczki
  • #
    prawo
noxitu
noxitu
noxitu 28.04.2021, 13:45:48
  • -3
@dbanel: @chilon: Jak dla mnie próba użycia tego przepisu do rozporządzenia ma tyle samo sensu co użycie go do obrony przed mandatem za przejście na czerwonym świetle z logiką "teraz jest zielone".

Z teoretycznego punktu widzenia te rozporządzenia to właśnie komunikat mówiący, że w danym okresie czasu trwa epidemia i na podstawie ustawy XYZ są stosowane pewne ograniczenia.

Całkowicie osobny temat to pytanie czy istniała/istnieje jakakolwiek ustawa, która
noxitu
noxitu
noxitu 28.04.2021, 15:13:36
  • 0
@BSn9jBwxuhBXN: Nie wiem jak wygląda droga od ustawy mówiącej, że coś trzeba robić do zakwalifikowania tego jako czyn zabroniony. Natomiast na chwilę obecną ustawa o zapobieganiu chorób zakaźnych bardzo jednoznacznie pozwala za pomocą rozporządzenia ogłosić stan epidemii i nakazać w nim noszenia maseczek (i nie ma żadnych wyjątków, że tylko chorym).

Nie wiem kiedy wprowadzili tę zmianę, bo tę ustawę teraz zmieniają jak im się podoba co kilka tygodni.
noxitu
noxitu
noxitu 28.04.2021, 15:17:17
  • 0
@ozzmann: Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, artykuł 46b punkt 13.

Art. 46b. W rozporządzeniu, o którym mowa w art. 46a, można ustanowić:

13) nakaz zakrywania ust i nosa, w określonych okolicznościach, miejscach i obiektach oraz na określonych obszarach, wraz ze sposobem realizacji tego nakazu.


2008 to data pierwszej publikacji ustawy, sam punkt prawdopodobnie został dodany w ciągu ostatniego

414

BITCOIN - Zamrożenie Trudności

BITCOIN - Zamrożenie Trudności

Dlaczego brak prądu w Chinach spowodował spadek kursu i wzrost kosztu transakcji? Odpowiedź jest powiązana z algorytmem odpowiadającym za aktualizowanie trudności wykopywania nowych bloków. Jest to jedno z kilku wąskich gardeł, których nie przewidział Nakamoto (przy odpowiedniej skali).

rysiul86
z
wykop.pl
dodany: 19.04.2021, 07:44:52
  • 140
  • #
    ekonomia
  • #
    kryptowaluty
  • #
    gielda
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    bitcoin
  • #
    technologia
noxitu
noxitu
noxitu 20.04.2021, 14:20:59
  • 0
@Hedage:

To co warto dodać, to że kopanie bitcoinów to nie tylko zdobywanie nagród od sieci, ale też zbieranie "opłat" od transakcji. Sprawdziłem tylko kilka ostatnich bloków i na oko jeden blok (=10min) dobija do ~3000 transakcji z 6.25 btc nagrody od sieci + ~3 btc opłat z transakcji.

725

Zarabiasz powyżej tej kwoty? No to zapłacisz wyższe podatki

Pokaż treści 18+

Zarabiasz powyżej tej kwoty? No to zapłacisz wyższe podatki

"Największa różnica na minus będzie dotyczyć osób zarabiających na umowie o pracę 14 800 zł brutto. Tu strata w skali roku to 6 865." Wciąż nieoficjalne, ale przerażające.

Anderson_
z
money.pl
dodany: 09.04.2021, 08:26:43
  • 283
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    bekazpisu
noxitu
noxitu
noxitu 09.04.2021, 09:54:50
  • 15
Umie mi ktoś wyjaśnić z czego wynika zachowanie tego wykresu dla przedziału 8k-12k?
noxitu
noxitu
noxitu 09.04.2021, 11:12:55
  • 3
@peter85a: Prawdopodobnie chodzi o koszty uzyskania przychodu. Pracę programisty często traktuje się w umowie jako pracę twórczą, autorską, co pozwala odliczyć 50% pensji jako koszty uzyskania przychodu od których nie płaci się podatku.

809

Korea Północna do WHO: ZERO przypadków COVID-19 od początku pandemii

Korea Północna do WHO: ZERO przypadków COVID-19 od początku pandemii

Korea ogłosiła się krajem całkowicie wolnym od koronawirusa.

stanwiedzy
z
stanwiedzy.pl
dodany: 08.04.2021, 11:10:02
  • 152
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    koreapolnocna
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    ciekawostki
noxitu
noxitu
noxitu 08.04.2021, 14:30:25
  • -3
@Silvestre_Cucumeris: Ilość w odniesieniu do policzalnych przedmiotów stosunkowo szybko przestaje być uznawana za błąd. Większość ludzi rozumie już ilość tak samo jak była rozumiana przed wojną - jako pojęcie szersze niż liczba; gdzie liczba jest jedną z możliwych miar ilości.

1135

Restrykcje pandemiczne a spadek zakażeń. Analiza z uwzględnieniem Polski

Restrykcje pandemiczne a spadek zakażeń. Analiza z uwzględnieniem Polski

Niektóre kraje zamknęły się za późno, a inne za wcześnie. Epidemiczne obostrzenia mają sens, gdy są wprowadzane odpowiednio szybko i intensywnie - stwierdzili naukowcy Uniwersytetu Oksfordzkiego po analizie przyjętych w różnych krajach strategii walk z COVID-19. Dla Konkret24 porównali...

johny-kalesonny
z
konkret24.tvn24.pl
dodany: 06.04.2021, 08:52:20
  • 125
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    neuropa
noxitu
noxitu
noxitu 06.04.2021, 10:36:30
  • 15
@oksit: @lukas12x: @ErikSkurveson: Szybkie google powiedziało mi to co intuicja - są to próbki kontrolne dla których wynik testu powininen wyjść odpowiednio pozytywny i negatywny. Ma na celu kontrolę czy testy zachowują się prawidłowo - jeśli nie dostaniesz oczekiwanych wyników to być może coś jest nie tak z testami i nie należy ufać ich rezultatom.

24

Skąd ludzie w starożytności wiedzieli, że nasza planeta ma kulisty...

Skąd ludzie w starożytności wiedzieli, że nasza planeta ma kulisty...

Sprytne obliczenia, trochę geometrii i dobre wyczucie czasu

mrChivas
z
nauka.rocks
dodany: 02.04.2021, 18:15:50
  • 15
  • #
    swiat
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    technologia
  • #
    nauka
noxitu
noxitu
noxitu 03.04.2021, 11:26:14
  • 0
Ta metoda obliczenia obwodu ziemi NIE JEST dowodem kulistości ziemi. Metoda ta przyjmuje kulistość ziemi jako założenie. Te same obserwacje można wykorzystać by policzyć wysokość słońca na płaskiej ziemi.

Nigdy tego nie zweryfikowałem, ale wydaje mi się, że 3 obserwacje były by wystarczające i nie dawałyby spójnych rezultatów dla płaskiej ziemi.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

643

"Kod źródłowy" szczepionek mRNA Pfizera i Moderny

Pokaż treści 18+

"Kod źródłowy" szczepionek mRNA Pfizera i Moderny

Piękno nauki w pełnej krasie. Naukowcy ze Stanforda za pomocą "inżynierii wstecznej" uzyskali sekwencję mRNA zawartego w szczepionkach, które służy naszym organizmom do produkcji fragmentów "kolca" wirusa, który z kolei potem trenuje nasz układ odpornościowy (a jednocześnie nie jest dlań groźny).

eoneon
z
cutt.ly
dodany: 29.03.2021, 23:24:31
  • 220
  • #
    nauka
  • #
    koronawirus
  • #
    biotechnologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    medycyna
  • #
    programowanie
noxitu
noxitu
noxitu 30.03.2021, 08:50:00
  • 9
@kapusta5: Stwierdzenie, że namnażanie się jest celem jest w jakimś sensie prawdziwe, ale nie chodzi tam o jakieś głębsze przesłanie. Po prostu organizmów, których celem było namnażanie się jest więcej, bo się namnożyły. Jeśli organizmy/geny się nie rozmnażają to bardzo szybko wyginą.

494

CDC: Maski obniżają o 0,5 punktu proc. dzienny wskaźnik zakażeń na COVID-19

Pokaż treści 18+

CDC: Maski obniżają o 0,5 punktu proc. dzienny wskaźnik zakażeń na COVID-19

„...Nakazy stosowania masek wiązały się ze spadkiem o 0,7 punktu procentowego (p = 0,03) dziennego wskaźnika wzrostu liczby zgonów z powodu COVID-19 / 1–20 dni po wdrożeniu oraz spadkiem o 1,0, 1,4, 1,6 i 1,9 punktu procentowego 21–40, 41–60, 61–80 i 81–100 dni po wdrożeniu, p <0,01 dla wszystkich”

JohnCasey
z
cdc.gov
dodany: 27.03.2021, 13:15:14
  • 162
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    nauka
  • #
    covid19
  • #
    ciekawostki
  • #
    bekazpisu
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 09:11:55
  • 293
@szopa123: Jak nie rozumiesz statystyki to się nie wypowiadaj.

Po pierwsze - nie 0.5% tylko 0.5 punktu procentowego. Jeśli wzrost bez maseczek jest na poziomie 1.5% to po obniżeniu o 0.5 punktu procentowego będzie na poziomie 1.0%.

Po drugie - ocenianie czy coś leży w granicach błędu statystycznego na podstawie mierzonej wielkości działa może jak mierzysz coś linijką. Posiadamy narzędzia statystyczne by mierzyć zjawiska z nieprawdopodobną dokładnością oraz by kontrolować błąd
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 09:21:48
  • 27
@Mekeke2: 0.5 punktu procentowego, nie 0.5%. I mowa o współczynniku wzrostu.

Jeśli zajrzysz na stronkę https://koronawirus-w-polsce.pl/ znajdziesz wykres "Dzienna % zmiana zachorowań". Aktaualnie jest w okolicach 1.5%. Obniżenie go o 0.5 punktu procentowego, to obniżenie go do 1%.
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 11:08:49
  • 8
@Zgagarast: Twoje oczekiwania do badania są nierealne. Tytuł, jak większość tytułów, po prostu nie mówi wprost, że w badaniu chodzi o korelację, a niekoniecznie o udowodniony związek przyczynowo-skutkowy. Ale dla każdego kto zna słowo korelacja powinno to być oczywiste jeśli tylko przeczytać o co chodziło w badaniu.
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 11:16:44
  • 0
@Rkschuwdu: Przy ilości badań jakie wykonuje się odnośnie covida możesz być pewien, że napotkasz całkowicie poprawnie wykonane badania z nieprawdziwymi wynikami - bo tak działa statystyka. I do tego pewnie całkiem sporo niepoprawnie wykonanych.

Prawdopodobnie głównym źródłem info, że maseczki nie pomagają jest stanowisko WHO z początku pandemii, że brak jest badań dowodzących, że noszenie maseczek przez ogólną populacje (bo jednostkowa skuteczność maseczek jest bezdyskusyjna) pomaga w wypadku epidemii. I
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 12:00:27
  • 0
@PochodnaFunkcji: Nikt tego nigdy oficjalnie nie przyzna, więc twierdzenie, że tak było podpada trochę pod foliarstwo - natomiast nie da się ukryć, że był taki konflikt interesów. Ale fakty są takie, że to pierwszy raz gdy mamy tę nieprzyjemną okazję prowadzić takie badania na tę skalę.
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 12:41:46
  • 1
@zsiadlyprogramista:
W pracy wszystkie wnioski są opatrzone sformułowaniem "were associated". Nie ma żadnego wniosku, że to dzięki jakiemukolwiek z tych działań zarażenia i śmierci z powodu covid zostały zmniejszone. Rekomendacja, by stosować te ograniczenia też jest opisana jako coś co ma duży potencjał zadziałać.

I nie jest to nic złego, ani niezwykłego. Jest to standardowy język takich prac naukowych. Bo metody statystyczne użyte w takich pracach nie są w stanie
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 12:45:41
  • 5
@redcode: 0.5 punktu procentowego, nie 0.5%. Prawdopodobnie względem współczynnika o wartości około 1.5% (dzienny przyrost / łączna liczba przypadków od początku pandemii).

Ponadto mowa tu nie o "teoretycznym noszeniu masek", tylko o sytuacji gdzie wprowadzono nakaz ich noszenia. Czyli ten wynik uwzględnia to, że część ludzi nosi maskę w kieszeni.
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 13:16:26
  • 1
@redcode: Ale wniosek tego badania jest właśnie taki, że działa. I jest to jedyny wniosek - w badaniu nie ma żadnej informacji pozwalającej samodzielnie wyciągnąć wniosek jak bardzo.

To Ty błędnie wyciągasz wniosek, że 0.5 punktu procentowego znaczy mało.
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 13:22:15
  • 2
@dzidziaka: Nie masz, bo śmiertelność chorób podaje się względem liczby zdiagnozowanych przypadków lub estymowanej liczby wszystkich przypadków.

Możesz dyskutować czy Twoja wartość ma więcej sensu niż to co nazywamy śmiertelnością. Wówczas nie powiem, że obiektywnie nie masz racji - a jedynie, że subiektywnie uważam, że nie masz racji.
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 19:38:17
  • -1
@szopa123:

Mask mandates were associated with a 0.5 percentage point decrease (p = 0.02) in daily COVID-19 case growth rate


Obniżenie o 0.5 punktu procentowego współczynnika dziennego wzrostu ilości przypadków. 0.5 p.p. nie odnosi się do populacji, tylko do wartości tego współczynnika. Jego wartość nie pada nigdy w pracy, ale dla Polski wynosi na dzień dzisiejszy ~1.5%.
noxitu
noxitu
noxitu 28.03.2021, 22:01:49
  • 0
@dzidziaka:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=who+covid+statistics


Polska - liczba przypadków 2.2mln, liczba zgonów 51k, śmiertelność = 2.3%
Świat - liczba przypadków 127mln, liczba zgonów 2.78mln, śmiertelność = 2.2%
noxitu
noxitu
noxitu 29.03.2021, 09:06:42
  • 1
@dzidziaka: Będę się czepiał, że zarzucasz innym manipulację liczbami, podczas gdy sam po prostu rzucasz losowymi liczbami.

Jakbyś napisał "wg. jakiegośtam badania z UW zakażonych jest 9x tyle, więc współczynnik śmiertelności jest zawyżony" to nie brzmiałbyś jak wariat. Nawet w jakimś stopniu bym się zgodził - chociaż do 9x jestem mocno sceptyczny.

Na chwilę obecną jedyne liczby jakie podlinkowałeś używalne do liczenia śmiertelności to statystyki WHO z których wychodzi śmiertelność

594

Onet nie zna kolejności wykonywania działań

Pokaż treści 18+

Onet nie zna kolejności wykonywania działań

Onet zamieszcza quiz "Podstawy matematyki" w którym podaje błędną odpowiedź - wg onetu wynikiem działania 24 : 4 · 2 jest 3 podczas gdy dzielenie i mnożenie są równoważne i wynikiem jest 12. Piąte pytanie od góry.

arahooo
z
facet.onet.pl
dodany: 21.03.2021, 20:04:35
  • 189
  • #
    matematyka
  • #
    bekazpodludzi
noxitu
noxitu
noxitu 21.03.2021, 23:55:55
  • 13
Próbowali poprawić ale nie wyszło (albo są w trakcie).

Skrypt odpowiedź 12 traktuje jako złą i oznacza 3 jako poprawną, ALE w komentarzu pod pytaniem jest stwierdzenie, że 12 to poprawna odpowiedź.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

noxitu
noxitu
noxitu 22.03.2021, 09:49:56
  • 5
@Stivo75: Pokaż tę tablicę. Będę zaskoczony jeśli będzie choć w 10% "standardowa" jak definicja kilobajta jako 1000 bajtów.
noxitu
noxitu
noxitu 22.03.2021, 09:57:11
  • 3
@Stivo75:

Nie znaleziono żadnych wyników wyszukiwania dla hasła "tablica standaryzacji symboli matematycznych".


Jeśli mówisz na przykład o ISO/IEC 80000 albo podobnych to one są traktowane co najwyżej jako reguły stylistyczne. Użycie pieska jako symbolu niewiadomej jest jak nazwa zmiennej CamelCasem w pythonie. Nie rób tak, ale jak zrobisz to nadal będzie to zmienna.
noxitu
noxitu
noxitu 22.03.2021, 10:01:29
  • 1
@forsakasa: Raczej nie jest to błąd programisty, a źle poprawiony artykuł. Prawdopodobnie jedna osoba zrobiła artykuł z błędem, a kolejna osoba poprawiła nie wiedząc, że poprawna odpowiedź jest zapisana w dwóch różnych miejscach.

Pytanie czy poprawili sami na etapie jakiejś korekty, czy dopiero po publikacji - ale tego się nie sposób dowiedzieć teraz.
noxitu
noxitu
noxitu 22.03.2021, 10:47:43
  • 1
@pffflstlss: @Polinik:

W języku angielskim symbol dwukropka aktualnie faktycznie jest nietypowy. Nie traktowałbym go jako dzielenia, ale jako coś czego spodziewasz się na przykład na mapie. Bardziej niż mówienie o tym, że jest "kreską ułamkową" traktowałbym go jako zdanie zawierające dwa niezależne wyrażenia.

Jednocześnie w języku polskim (podejrzewam, że ogólnie we wschodniej europie), zwłaszcza w szkole podstawowej, dwukropek jest używany jako symbol dzielenia, jako synonim angielskiego ÷. Widząc
noxitu
noxitu
noxitu 22.03.2021, 11:12:18
  • 2
@Polinik: Tylko, że ja akurat ja się z nim zgadzam. O ile przy pisaniu wyrażenia miałbym rygorystyczne poglądy, to jestem zdania, że przy czytaniu trzeba dopuszczać do siebie możliwość, że ktoś używa innej konwencji. Nawet jeśli ta konwencja nie jest w żaden sposób ustandaryzowana albo jest mieszanką polsko-angielskiej, albo nawet jest po prostu błędna
noxitu
noxitu
noxitu 22.03.2021, 11:40:37
  • 1
@Polinik: Patrzysz na to w sposób skrajnie czarno-biały. Fakt jest taki, że są konwencje używające : inaczej niż /.

Nie spodziewam się, że most zawali się, bo ktoś uzna, że 2+2 = 5,42. Dużo bardziej prawdopodobne jest dla mnie, że ktoś użyje innej kolejności działań, pomyli metry z milami albo zinterpretuje separator dziesiętny jako tysięczny. I jeśli zawali się pode mną most to nie będzie mnie obchodziło, że Ty napisałeś
noxitu
noxitu
noxitu 22.03.2021, 12:05:50
  • 0
@woyciech:

Czym różni się proporcja od dzielenia?


W szczególności - proporcja może być relacją więcej niż dwóch liczb, i to czyni ją specjalną z punktu widzenia składni. Kiedy ktoś Ci mówi byś mieszał wodę, mleko i mąkę w proporcjach 0.3*x : 0.3*x : 0.4*x mówi o proporcji. Analogicznie, kiedy mamy dwa składniki 0.3*x : 0.3*x jest proporcją i należy je rozumieć jako (0.3*x) : (0.3*x).
noxitu
noxitu
noxitu 22.03.2021, 12:18:40
  • 0
Onet nie popełnił błędu


@Polinik: Nikt tego nie mówi. Od samego początku jest zgoda, że zrobili błąd.

Tak samo nikt nie mówi tu, że jak ktoś użyje swojej konwencji to wszystko jest super

718

Ile trwa odporność przeciw zakażeniu? Przełomowe odkrycie Duńczyków

Pokaż treści 18+

Ile trwa odporność przeciw zakażeniu? Przełomowe odkrycie Duńczyków

Odporność na ponowne zakażenie koronawirusem wśród ozdrowieńców nie spada z biegiem czasu - wynika z przełomowego badania przeprowadzonego wśród Duńczyków i opublikowanego na łamach "The Lancet".

Agent_Dijkstra
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 21.03.2021, 22:19:15
  • 209
  • #
    koronawirus
noxitu
noxitu
noxitu 21.03.2021, 23:22:13
  • 93
@orczysty: Masz na myśli, że podlinkowany artykuł przeinacza podlinkowaną pracę naukową? Czy że źle interpretuje zebrane przez siebie dane? Czy może zarzucasz tej pracy naukowej po prostu manipulację danymi?

Czy może po prostu przeczytałeś sobie dużo komentarzy na wykopie przez ostatni rok i nie dopuszczasz możliwości, że jednak nie jesteś specjalistą w dziedzinie wirusologii?

440

Fizycy ustanowili rekord w pomiarze wyjątkowo słabej siły grawitacji.

Fizycy ustanowili rekord w pomiarze wyjątkowo słabej siły grawitacji.

Precyzyjne eksperymenty pozwoliły zmierzyć przyciąganie między obiektami o masie zaledwie 0,09 grama i pokazały, że prawo Newtona obowiązuje również na tym poziomie. publikacja na łamach czasopisma Nature. ENG

RFpNeFeFiFcL
z
nature.com
dodany: 13.03.2021, 18:39:41
  • 66
  • #
    nauka
  • #
    fizyka
  • #
    technologia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ciekawostki
  • #
    liganauki
noxitu
noxitu
noxitu 14.03.2021, 14:47:16
  • 1
@ortofosforan: Kiedy naukowcy zastanawiają się czy grawitacja działa w tej skali nie chodzi tylko o istnienie tej siły, ale o to czy nadal zachowuje się zgodnie ze wzorem F = G mM / r^2.

Nie byłby to pierwszy model, który choć pozornie poprawny, jest po prostu błędny i całkowicie nie działa przy osiągnięciu pewnej skali - mechanika klasyczna jest oczywistym przykładem.

793

Po Google teraz Microsoft próbuje patentować polskie kodowanie ANS np. w JPEG XL

Po Google teraz Microsoft próbuje patentować polskie kodowanie ANS np. w JPEG XL

Używając Apple, Facebook, Google, Linux, niedługo JPEG XL, Twoje dane są zapisane kodowaniem ANS z Krakowa ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Asymmetric_Numeral_Systems ). Udało się obronić przed patentem Google, teraz próbuje Microsoft.

blurred
z
theregister.com
dodany: 13.03.2021, 08:02:27
  • 53
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    programowanie
  • #
    linux
  • #
    informatyka
  • #
    polska
noxitu
noxitu
noxitu 13.03.2021, 11:22:16
  • 17
@PDCCH: Ponieważ patentuje się konkretne rozwiązania, a nie algorytmy. Sam ANS jest chyba niepatentowalny, ale konkretny produkt już tak wykorzystujący go już tak.

I to prowadzi do prawdziwego problemu z patentami na oprogramowanie - algorytmy bardzo łatwo komponuje się w pełne rozwiązania. ANS jest prawdopodobnie najbardziej oczywistym przykładem - "encode_image(data, ANS)" nie jest innowacyjne w momencie gdy ANS oraz "encode_image(data, LZW)" są powszechnie znane. Ale to, że nie jest to

447

Przełom ws. męskiej pigułki antykoncepcyjnej. "Skuteczna i bezpieczna"

Przełom ws. męskiej pigułki antykoncepcyjnej. "Skuteczna i bezpieczna"

Substancja, którą od blisko 30 lat bada się pod kątem właściwości antykoncepcyjnych u mężczyzn, dała obiecujące rezultaty w testach na myszach i małpach naczelnych. Naukowcy twierdzą, że uzyskany przez nich roślinny izolat jest bezpieczny, a jego działanie antykoncepcyjne – w pełni...

sic0r
z
focus.pl
dodany: 02.03.2021, 23:30:59
  • 175
  • #
    nauka
  • #
    antykoncepcja
  • #
    medycyna
  • #
    seks
  • #
    niebieskiepaski
  • #
    rozowepaski
noxitu
noxitu
noxitu 03.03.2021, 22:52:37
  • 0
@tomjar: Raczej nie dawałbym dużej wiary takim badaniom. O ile faktycznie można bez problemu zrobić eksperyment statystyczny, dużo bardziej dokładny i wyrafinowany niż po prostu "o, u 10% genetyka z podstawówki mówi, że ojciec się nie zgadza", to głównym problemem będzie zawsze uzasadnienie czy i jakie inne czynniki mogą wpłynąć na wynik.

416

Jak wydawca gry spiracił grę dewelopera i wrzucił na Steam

Jak wydawca gry spiracił grę dewelopera i wrzucił na Steam

Deweloperzy dokładnie opisują skąd wydawca pobrał ich grę, jakie wprowadzili zmiany i co dokładnie zrobili, aby zarobić jak najwięcej na tytule, do którego nie mają praw. Aktualnie toczy się sprawa sądowa.

Colek
z
youtube.com
dodany: 02.03.2021, 13:52:17
  • 32
  • #
    rozrywka
  • #
    ciekawostki
  • #
    programowanie
  • #
    gry
  • #
    steam
  • #
    bezpieczenstwo
noxitu
noxitu
noxitu 02.03.2021, 18:47:34
  • 7
@adiq94: Nacon nie jest jakąś losową firmą która uznała, że ukradnie sobie losową grę. Zrobił to wydawca gry, który wykładał na tę grę kasę.

Ocena tej sytuacji (= kto kogo oszukał) jest niemożliwa nie znając dokładnego kontraktu między wydawcą i twórcami - choć to co zrobił wydawca jest wątpliwe co najmniej z prawnego punktu widzenia.
noxitu
noxitu
noxitu 02.03.2021, 19:04:54
  • 1
@ChciwyASasin: Masz jakieś źródło do tego? Większość artykułów skupia się na tym piraceniu gry, więc ciężko mi znaleźć jakieś sensowne podsumowanie, ale kilka artykułów cytowało, że to wydawca wygrał:

"The Court ruled that Frogwares had terminated the contract in a 'manifestly unlawful' manner and, as a result, ordered, as a 'precautionary measure, the continuation of the contract (...) until its term or until a decision is made on the breach
noxitu
noxitu
noxitu 02.03.2021, 19:11:45
  • 0
@adiq94: Staram się cały czas doczytać co tam się odjaniepawla, ale artykuły w internecie raczej sugerują, że sądy nie są tak jednostronne:

"The Court ruled that Frogwares had terminated the contract in a 'manifestly unlawful' manner and, as a result, ordered, as a 'precautionary measure, the continuation of the contract (...) until its term or until a decision is made on the breach of this contract and ordered Frogwares Ireland
noxitu
noxitu
noxitu 02.03.2021, 19:20:00
  • 1
@ChciwyASasin: Ale zgodzisz się, że cytat ze strony frogwares.com nie należy do specjalnie obiektywnych źródeł?

Im dłużej czytam o tym tym więcej razy widzę info, że choć sądy zgadzają się, że IP należy do twórców, to wydawca ma na chwilę obecną (choć chyba częściowo przez prawa dot. Covida) prawo do dystrybucji tej gry, a Frogwares wbrew wyrokowi mu to uniemożliwia.

I że wydawca jest bucem i pewnie pójdzie z torbami

443

Tryb incognito nic nie pomoże. Favicony mogą posłużyć jako superciasteczka

Tryb incognito nic nie pomoże. Favicony mogą posłużyć jako superciasteczka

Favicony to niewielkie obiekt na stronach internetowych, na które większość z ludzi nie zwraca nawet uwagi. Według badaczy z University of Illinois w Chicago, można je wykorzystać do omijania trybu incognito czy VPN i nadal zbierać informacje o użytkownikach.

secret_passenger
z
dobreprogramy.pl
dodany: 15.02.2021, 11:48:09
  • 101
  • #
    programowanie
  • #
    informatyka
  • #
    webdev
  • #
    security
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    hacking
noxitu
noxitu
noxitu 15.02.2021, 14:13:07
  • -21
@NastyFoxie: @zalp: VPN ma dużo zastosowań; w tym kontekście chodzi o anonimowość, którą z założenia powinien dostarczać VPN.

Ta anonimowość jest ściśle związana ze śledzeniem. Jeśli nie pomijam jakiś szczegółów to przeglądarka w trybie "do not track" używana z i bez VPN nie powinna dać się wyśledzić = powiązać, że jedna i druga sesja należą do tego samego użytkownika.

Jeśli używasz VPN tylko po to aby być anonimowym,
noxitu
noxitu
noxitu 15.02.2021, 14:15:12
  • 12
@werfogd: Przeglądarki bez favicon używałoby się gorzej niż wykopu bez adblocka.
noxitu
noxitu
noxitu 15.02.2021, 14:27:30
  • 4
przecież to nic nie daje w kontekście śledzenia.


@Bubo_bubo: Dopóki przeglądarki nie zaadresują podatności opisanej w artykule, to oprócz "do not track" oraz VPNa musisz mieć też te wpisy by nie dać się śledzić.

@werfogd: Nie wiem, nie jestem w stanie policzyć. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
noxitu
noxitu
noxitu 15.02.2021, 14:31:22
  • -1
@szatanizmo: Ja artykuł zrozumiałem tak, że cache favicon jest współdzielone między incognito i normalny tryb. Jeśli się zastanowisz to jest to oczywiste, że ten cache musi być w jakimś zakresie współdzielony - w trybie incognito widzisz favicony swoich zakładek.
noxitu
noxitu
noxitu 15.02.2021, 15:01:58
  • 22
@szatanizmo: Nie wysyłając GETa jeśli dana ikonka jest już w cache. ;-)
noxitu
noxitu
noxitu 15.02.2021, 17:46:53
  • 2
@secret_passenger: Mógłby być odseparowany, ale nie jest. Po prostu fakt, że są współdzielone przez warstwę prezentacji sprawia, że poprawne odseparowanie jest nietrywialne. Wymaga czyjejś świadomej decyzji, że ta separacja jest potrzebna, a potem poprawnej implementacji tej separacji.

Nie ma w tym oczywiście niczego niemożliwego, chociaż nie zdziwię się jak któraś z przeglądarek będzie potrzebowała całkowicie nowego podsystemu zarządzania faviconami wymagającego kilka tysięcy linii kodu.
noxitu
noxitu
noxitu 15.02.2021, 17:50:04
  • 0
@WykopowyProgramista15k: Możliwe, że źle używam tego terminu. Nie chodziło mi o sam nagłówek DNT, ale raczej o wszystkie mechanizmy anty-śledzące na poziomie przeglądarki.
noxitu
noxitu
noxitu 15.02.2021, 17:52:46
  • 1
@swagerstom: https://github.com/jonasstrehle/supercookie
noxitu
noxitu
noxitu 15.02.2021, 18:13:57
  • -1
@swagerstom: Na stronie autora jest tabelka z czasami dla różnej liczby przekierowań - dla 32 są około 3 sekundy.

Podejrzewam, że to są wyniki nie dla localhosta, tylko dla połączenia ze 100ms pingiem używając https (= nie ma nawiązywania nowego połączenia dla każdego przekierowania).
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 4 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.06.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.06.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 19.11.2013

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking