Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko166
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Snowflake_

Snowflake_

Dołączył 5 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2030
  • Znaleziska 168
  • Mikroblog 1862
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 7
Snowflake_
Snowflake_ 28.06.2025, 08:52:49
  • 1
Chciałem zacząć suplementować Berberynę w celu ograniczenia apetytu oraz ochoty na słodycze. Jakie dawki najlepiej stosować? Czy lepiej jedną tabletkę 1200 mg dziennie, czy może 3 tabletki po 500 mg?

#suplementy #berberyna
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Snowflake_
Snowflake_ 27.06.2025, 20:04:11
  • 0
Co hamuje apetyt oraz ochotę na słodycze podczas odchudzania? Chodzi mi zarówno o konkretne posiłki, jak również suplementy diety.

#odchudzanie #dieta #jedzenie
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jestem_Tutaj
Jestem_Tutaj
27.06.2025, 20:05:16 via Android
  • 4
@Snowflake_ silna psychika
  • Odpowiedz
sasaski
sasaski
27.06.2025, 20:12:58 via Android
  • 2
@Snowflake_

Słyszałam o siemieniu lnianym. Z resztą piłam to rzeczywiście nie chce się po nim jeść. Ma też inne zalety zdrowotne.
  • Odpowiedz

466

Jednostka mieszkaniowa 15m to będzie "dobry produkt inwestycyjny" - Kuba Midel

Jednostka mieszkaniowa 15m to będzie "dobry produkt inwestycyjny" - Kuba Midel

Kuba Midel i Maciej Welman prezentują "jednostkę mieszkaniową" 15 m2 na inwestycję. Czy to możliwe, żeby w takim mieszkaniu normalnie zamieszkać? Według nich nie ma z tym żadnego problemu. "W Paryżu i innych dużych metropoliach są pokoje po 6m czy 7m i nikomu to nie przeszkadza"

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 27.06.2025, 13:39:06
  • 163
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
Snowflake_
Snowflake_ 27.06.2025, 13:48:08 via Wykop
  • 13
Przecież 15 metrów to rozrzutność. Ja bym zrobił 10 metrów i to jest dopiero interes, bo przy takim metrażu trzecie mieszkanie wychodzi gratis. Jak to jest dla inwestorów, a Midel kupił 6, to przy metrażu 10 metrów można by było zrobić promkę 2+1 gratis ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

540

Innowacja po polsku: firma medyczna kupuje działkę w Krk i będzie budować bloki

Innowacja po polsku: firma medyczna kupuje działkę w Krk i będzie budować bloki

Mercator Estates II, spółka zależna Mercator Medical, zawarła warunkową, przedwstępną umowę kupna nieruchomości o powierzchni ok. 1,25 ha w Krakowie za 65 mln zł netto - podał Mercator Medical w komunikacie. Na nieruchomości planowana jest realizacja inwestycji mieszkaniowej wielorodzinnej.

Stulejman_Beznadziejny
z
bankier.pl
dodany: 26.06.2025, 09:10:19
  • 105
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    januszebiznesu
Snowflake_
Snowflake_ 26.06.2025, 09:55:55 via Wykop
  • 14
@GomiGomi: może i tych mieszkań jest dużo na sprzedaż, ale co z tego, jak ceny nie spadają. Deweloperzy nie zejdą nagle z 15k za metr na 10k za metr, żeby zwiększyć sprzedaż. Ceny nie spadną znacznie, więc opłaca im się to trzymać i czekać na nabywców, bo w końcu się znajdą.
Snowflake_
Snowflake_ 26.06.2025, 10:28:29 via Wykop
  • 3
@GomiGomi: @mch0588 nie tylko spółki inwestują w nieruchomości, ja znam kilka osób, które mają kasę i w ostatnich miesiącach zainwestowali w kosmicznie drogie kawalerki na wynajem. Kosmicznie drogie mam na myśli, że całość wraz z miejscem postojowym i wykończeniem to jakieś 800k za 35 metrów. I tacy ludzie są, kupują, inwestują pieniądze, potem wynajmują jako mieszkania premium po 4k za miesiąc, a zysk z inwestycji rośne, bo mieszkanie z
Snowflake_
Snowflake_ 27.06.2025, 09:41:55 via Wykop
  • 0
@Czekolatka: zgadzam się, ale to zależy od wielu czynników. Widać deweloperzy mogą sobie pozwolić na trzymanie tych mieszkań, bo jest dość dużo inwestycji, gdzie większość mieszkań nie została sprzedana. Jakby mieli nóż na gardle, to by zeszli z marży, żeby się ratować i sprzedać mieszkania szybciej. Ale ponieważ nie schodzą z marży i trzymają cenę, ewentualnie dorzucą miejsce parkingowe za darmo, to coś musi być na rzeczy. Im się po
Snowflake_
Snowflake_ 27.06.2025, 11:33:25 via Wykop
  • 0
@GomiGomi: to wytłumacz mi dlaczego deweloperzy trzymają te mieszkania, a nie obniżą ceny, żeby móc je sprzedać, ciągle z dość dobrą marżą, ale taniej? dlaczego mimo tego, że trzymają te niesprzedane mieszkania, decydują się budować więcej i więcej, tym samym zwiększając podaż?
Snowflake_
Snowflake_ 27.06.2025, 13:32:10 via Wykop
  • 0
@GomiGomi: tylko, że wtedy to też nie ma sensu - deweloperzy budują nowe mieszkania, mimo tego, że stare są nie sprzedane. To z czego mają kapitał na te budowy, które się w tym momencie odbywają? Budowanie tylko po to, żeby akcjonariusze na giełdzie widzieli, jest również pozbawione sensu, bo nie ma zysku ze sprzedaży.

Zakładając, że to co mówisz jest prawdą, sprzedaż po stronie developerów musi ruszyć, a co za
Snowflake_
Snowflake_ 26.06.2025, 18:44:34
  • 0
Rozmawiałem dzisiaj z kolegą z pracy, który inwestuje w mieszkania. Mieszka poza miastem, a jego sąsiad jest deweloperem, który buduje bliźniaki, raczej taki deweloper w skali mikro, bo dużo tych bliźniaków na sprzedaż nie ma.

Podobno, że teraz jest ostatni moment na kupno mieszkania, bo według jego oszacowań i tego, co słyszy w branży, mieszkania pójdą do góry. Nie mówię tego w żartach, tylko facet na serio tak mówił z bardzo poważną
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

grzmik
grzmik
26.06.2025, 18:57:05 via iOS
  • 12
@Snowflake_ Paszyk ty idź na X bo teraz tam twój pogromca zbiera publikę (☞ ͡° ͜ʖ ͡°)☞
  • Odpowiedz
C.....a
konto usunięte 26.06.2025, 19:00:49 via Wykop
  • 4
Podobno, że teraz jest ostatni moment na kupno mieszkania, bo według jego oszacowań i tego, co słyszy w branży, mieszkania pójdą do góry


@Snowflake_: XD według jego oszacowań - pośliniony palec
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_ 24.06.2025, 20:56:51
  • 8
Tak sobie przeglądam bliźniaki deweloperskie w okolicach Krakowa i w przeciągu kilku lat zmieniła się myśl budowlana, co jest podyktowane maksymalizacją zysku dla dewelopera z inwestycji.

Otóż kiedyś bliźniaki budowano 120-140 metrów a do tego garaż na samochód. Bliźniaki takie były połączone właśnie garażami, co zapewniało dość dobre odgrodzenie się od sąsiada. Do tego działka 400 metrów. Nie dziwię się, że ludzie takie bliźniaki kupowali, bo w sumie był to koncept przemyślany.
Snowflake_ - Tak sobie przeglądam bliźniaki deweloperskie w okolicach Krakowa i w prz...

źródło: Krakow_Skotnicka_2

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Wielka-Polska-Betonowa
Wielka-Polska-Betonowa
24.06.2025, 20:58:29 via Wykop
  • 9
@Snowflake_: siedziba Twix XD
  • Odpowiedz
kwanty
kwanty
24.06.2025, 21:15:47 via Wykop
  • 7
@Snowflake_: Są takie i takie, kwestia ceny. Ale faktycznie, w ostatnich latach zaczęli budować "czworaki", duży klocek podzielony na 4 mieszkania (często nielegalnie bo to już jest budownictwo wielorodzinne) na różne sposoby - ćwiartka, poziomy, etc... Jest też sporo szeregówek (to IMHO najgorsze), domek w domek, złączony ścianą.

Z drugiej strony ja widzę pozytywny trend. Wśród domków wolnostojących, 10-20 la temu każdy miał kolumny przed wejściem, portal i dach 4-spadowy
  • Odpowiedz

821

Lekarze zarabiają po 80 tys. zł miesięcznie. Dyrektorzy są "wręcz szantażowani"

Lekarze zarabiają po 80 tys. zł miesięcznie. Dyrektorzy są "wręcz szantażowani"

Rosnące koszty wynagrodzeń w ochronie zdrowia coraz mocniej obciążają budżety szpitali powiatowych. Związek Powiatów Pol

homofobodaktyl_
z
pulshr.pl
dodany: 20.06.2025, 19:49:53
  • 158
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz
  • #
    pracbaza
Snowflake_
Snowflake_ 21.06.2025, 07:49:10 via Wykop
  • 3
Wczoraj rozmawiałem z koleżanką z mojego miasta rodzinnego. Rozbolał ją ząb, poszła do dentysty, leczenie kanałowe 2.5k, górna czwórka. Nie stać jej na taki wydatek, musiała usunąć tego zęba za 300 zł, mimo, że dałoby się go uratować.

Za tymi gigantycznymi zarobkami w wielu przypadkach stoi fakt, że wielu ludzi NIE STAĆ na usługi medyczne w dzisiejszych czasach, co jest przerażające.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Snowflake_
Snowflake_ 20.06.2025, 14:17:45
  • 2
https://www.youtube.com/shorts/3-mHe3In_Og?feature=share

#nieruchomosci
Snowflake - https://www.youtube.com/shorts/3-mHe3InOg?feature=share

#nieruchomosci
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PfefferWerfer
PfefferWerfer
20.06.2025, 15:34:40 via Wykop
  • 4
@Snowflake_: Jeśli taka przenikliwa myśl jest objawieniem dla typowego inwestora to możemy być spokojni że nie przestaną kupować nawet gdy dzieci urodzi się w Polsce zero, bo wartość betonu jest dla nich inherentna, w ogóle nie zastanawiają się z czego wynika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
uciekinier_z_plantacji_janusza
uciekinier_z_plantacji_janusza
20.06.2025, 17:57:17 via Wykop
  • 1
@Snowflake_: Królowa Szurów we własnej osobie. Dalej opowiada o illuminatach, czy już odpuściła?
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_ 19.06.2025, 20:51:43
  • 0
W jaki sposób można nadać paczkę w paczkomacie DPD? W Inpoście w aplikacji jest normalnie przycisk "nadaj", który trzeba nacisnąć, a w aplikacji DPD nic nie widzę. Niby paczka czeka na nadanie, ale nie mogę jej nadać z aplikacji będąc przed paczkomatem DPD.

#dpd #kurier #paczkomaty
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

darek-jg
darek-jg
19.06.2025, 20:57:05 via Wykop
  • 0
@Snowflake_: piszą że jest przycisk w apce
darek-jg - @Snowflake_: piszą że jest przycisk w apce

źródło: Zrzut ekranu_19-6-2025_225622_www.google.com

Pobierz
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_
Autor
19.06.2025, 21:02:01 via Wykop
  • 1
@darek-jg: faktycznie jest, ale nieintuicyjnie, w Inpoście lepiej to działa. Tak czy inaczej można też zeskanować kod kreskowy i powinna się skrytka otworzyć.
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_ 19.06.2025, 17:30:59
  • 0
Ile może kosztować wybudowanie takiego domu parterowego w stanie deweloperskim?

https://projektstodola.pl/produkt/projekt-stodola-s/

#nieruchomosci
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tomek_tls
Tomek_tls
Tomek_tls
19.06.2025, 19:16:06 via Wykop
  • 1
@Snowflake_: jak pytasz dokładnie to wyceń sobie to w firmie budowlanej czy u dewelopera. Wstępna wycenę ogarną z linku jaki dałeś.
Jak pytasz mniej więcej, noname z wykopu, to: to 4-6 tys zł za m2, gdzie do powierzchni wliczają się również garaż, kotłownia i inne, nie tylko mieszkalne. Budując samemu mniej, to co podaje to firma od a do z. Licząc raczej bez kosztu źródła ogrzewania, przyłączy i kostki. Ten
  • Odpowiedz
Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
20.06.2025, 07:40:45 via Wykop
  • 3
@Snowflake_: Dużo, oknoza kosztuje, a przez ten nieocieplony dach będziesz miał potworne straty ciepła, do tego zdobiona elewacja, podcień, antresola, etc

To zdecydowanie projekt drogi w budowie.

Licz 800k za sam dom w stanie deweloperskim jako rozsądny punkt wyjścia, może być drożej jeśli budujesz obok Warszawy lub Krakowa. Realnie bez 1,5 bani pod tymi miastami bym nie podchodził do tematu (z wykończeniem, ogrodem i jakąś podmiejską działką, a jak w
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_ 18.06.2025, 20:37:50
  • 1
Czy to jest normalne, że ktoś wystawia mieszkanie po cenie 5k z metra, a po wejściu okazuje się, że to tak na prawdę nie jest mieszkanie do kupienia, lecz partycypacja TBS? ( ͡° ͜ʖ ͡°) I jeszcze ten nagłówek "Mieszkanie w super cenie" xD

https://www.olx.pl/d/oferta/piekne-mieszkanie-w-super-cenie-CID3-ID124B1M.html

#nieruchomosci
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Snowflake_
Snowflake_ 18.06.2025, 07:24:00
  • 1
Przedwczoraj próbowałem kupić dwa bilety na długi weekend tam i z powrotem i mi pokazało brak miejsc, więc nie kupiłem. Dzisiaj miejsca pojawiają się do kupienia. To jest normalna praktyka, że zobaczyli zwiększone zainteresowanie przez długi weekend i dołożyli wagony, czy jakiś błąd systemu i może się okazać że będę musiał stać całą drogę?
#pkp #intercity
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ksy3
ksy3
18.06.2025, 12:00:07 via Android
  • 0
@Snowflake_ czyżbyś zabraniał ludziom zwracać bilety?
  • Odpowiedz
wykopnet
wykopnet
18.06.2025, 21:23:46 via Android
  • 1
@Snowflake_ dołożyli wagony i dodali je do systemu sprzedaży
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_ 17.06.2025, 12:58:22
  • 1
Jestem dzisiaj w biurze i poszliśmy na kawę. Jeden kolega się chwalił, że kupił kawalerkę na wynajem. Z wykończeniem i miejscem postojowym wyjdzie jakieś 800k za 40 metrów. Pójdzie pod wynajem, żeby się kredyt spłacał.

Na to mój inny kolega stwierdził, że jak ceny spadną do 13k za metr to on też będzie inwestował ale teraz jest za drogo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak na tym rynku ma
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DzonyDzony
DzonyDzony
DzonyDzony
17.06.2025, 13:15:10 via Wykop
  • 5
@del855: wszystko fajnie, tylko obligacji nie sprzedają na kredyt hipoteczny XD
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_
Autor
17.06.2025, 13:18:30 via Wypiek
  • 1
@mentalna_dresiara Kraków, osiedle Wizjonerów
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_ 16.06.2025, 18:07:40
  • 1
Zakładając, że ceny nieruchomości w najbliższym czasie nieco spadną, co poleci bardziej i dlaczego?

Spróbujcie również logicznie uzasadnić Wasze zdanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nieruchomosci

Które nieruchomości zaliczą większe spadki?

  • Mieszkania w miastach TOP5 47.2% (42)
  • Bliźniaki/Szeregówki w niewielkiej odległości TOP5 34.8% (31)
  • Domy jednorodzinne w niewielkiej odległości TOP5 18.0% (16)

Oddanych głosów: 89

  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

panArchitekt
panArchitekt
16.06.2025, 18:16:30 via Wykop
  • 6
@Snowflake_: stawiam na mieszkania bo były najbardziej przepłacone w stosunku do kosztu wytworzenia
  • Odpowiedz
Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
16.06.2025, 21:08:41 via Wykop
  • 2
@Snowflake_: Epidemia singlozy znosi się z wymieraniem starszych roczników. A do tego co roku deweloperzy wrzucają dziesiątki tysięcy klitek na rynek. Kto ma kupić podaż z 10 lat? Ilu by musiało być Polaków, by to się spieło? gdzie mieszka dziś przeciętny kupiec typowego, 25-metrowego mieszkania?

Bo mi wychodzi, że ten kupiec ma 50+ lat i uroił sobie "dodatkową emeryturę". Szkopuł w tym, że nie mamy dość ludzi, by tę fantazję
  • Odpowiedz

474

Do 2030 r. 36 procent populacji w Polsce stanowić będą single

Pokaż treści 18+

Do 2030 r. 36 procent populacji w Polsce stanowić będą single

"Epidemia singlozy", staje się coraz poważniejszym problemem zarówno w Polsce, jak i na świecie

SilesianPill
z
onet.pl
dodany: 15.06.2025, 12:48:12
  • 297
  • #
    przegryw
  • #
    blackpill
  • #
    zwiazki
  • #
    tinder
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
Snowflake_
Snowflake_ 16.06.2025, 07:56:10 via Wykop
  • 9
@Crivit: ale to w ten sposób działa w dzisiejszych czasach niestety - ponadprzeciętny wygląd (wzrost, twarz, sylwetka) grają pierwszorzędną rolę, a dopiero potem te wszystkie zalety, które masz i które wymieniłeś.

I jest to niesprawiedliwe bardzo, ale sam znam mnóstwo chłopów, nie brzydkich, co najwyżej przeciętnych, którzy mają dobre zawody, studia, kase, mieszkanie ... i tak są sami. Bo wygląd odgrywa pierwszorzędną rolę i mając do wyboru faceta przeciętnego, albo
Snowflake_
Snowflake_ 16.06.2025, 11:03:00 via Wykop
  • 0
@Heszu: nie dla każdej kobiety tych przystojnych facetów wystarczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

482

Obowiązkowe windy w starych blokach. 3500 spółdzielni i wspólnot zapłaci za dobu

Obowiązkowe windy w starych blokach. 3500 spółdzielni i wspólnot zapłaci za dobu

W starych blokach i budynkach użyteczności społecznej windy będą obowiązkowe. Będą je doklejać do bloków?

zaslonazupa
z
portalsamorzadowy.pl
dodany: 14.06.2025, 21:13:53
  • 272
  • #
    mieszkanie
  • #
    winda
  • #
    wspolnotamieszkaniowa
Snowflake_
Snowflake_ 15.06.2025, 18:09:16 via Wykop
  • 1
się doklei windę, co to za problem jest?
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Snowflake_
Snowflake_ 15.06.2025, 08:29:08
  • 8
Kraków jest Miastem Królów Polski. Dlatego już dzisiaj, w królewskiej cenie, na sprzedaż poleca się dwu-pokojowe mieszkanie 43.5 mkw na Prądniku Białym w cenie 20700 zł za metr kwadratowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nieruchomosci
Snowflake_ - Kraków jest Miastem Królów Polski. Dlatego już dzisiaj, w królewskiej ce...

źródło: 2025-06-15-10-26-11-Ustawienia

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

phts
phts
phts
15.06.2025, 08:35:03 via Wykop
  • 4
@Snowflake_: Gdyby chociaż te mieszkania w takich cenach były wykańczane na wysoki standard... a to wygląda jakby meble z odzysku wrzucili... jeszcze ten stolik z krzesełkami ogrodowymi..
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_
Autor
15.06.2025, 08:37:05 via Wykop
  • 4
@phts: a zobacz na okna, ja mam takie same w piwnicy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

543

Tak ma wyglądać podatek od mieszkań i domów. Wysoka stawka

Tak ma wyglądać podatek od mieszkań i domów. Wysoka stawka

Do Sejmu wpłynęła właśnie inicjatywa wprowadzenia takiego podatku dla właścicieli kilku mieszkań. Gdyby weszła w życie, za przeciętne mieszkanie trzeba by zapłacić ok. 10 tys. zł rocznie. Bartosz Turek, ekspert rynku nieruchomości mówi wprost: dla wielu Polaków taka opłata byłaby nie do udźwignięcia

LittleShort
z
onet.pl
dodany: 12.06.2025, 17:35:31
  • 451
  • #
    nieruchomosci
Snowflake_
Snowflake_ 12.06.2025, 18:44:13 via Wykop
  • 362
Jak Bartosz Turek mówi, że taka opłata byłaby nie do udźwignięcia dla ludzi posiadających kilka mieszkań, które są warte zapewne ponad milion złotych, to trzeba ten podatek wprowadzać czym prędzej! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 29
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Snowflake_
Snowflake_ 13.06.2025, 06:43:09 via Wykop
  • 23
@Shemek: to już by trzeba było zostawić ekspertom, żeby zrobili tak, aby nie dało się obejść tego podatku.
Snowflake_
Snowflake_ 13.06.2025, 07:07:33 via Wykop
  • 3
@WhiskyRomeo: ehh no współczuje, ja bym 5 mieszkań na kredyt nie udźwignął, ale ważne że póki co dajesz radę!

Korzystaj, dopóki nie ma podatku dodatkowego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Snowflake_
Snowflake_ 13.06.2025, 08:23:25 via Wykop
  • 1
@WhiskyRomeo: zgadza się, ale inwestując w te mieszkania poniosłeś pewne ryzyko, nieprawdaż? Fakt, że do tej pory mieszkania drożały (z niewielkimi spadkami), czy się dobrze wynajmowały, nie gwarantuje stabilizacji na nadchodzące lata. Fakt wprowadzenia podatku a'la kataster to tylko jedna rzecz, która potencjalnie może Cię przygnieść.

A co jak kredyty pójdą znacznie do góry?
A co jak wybuchnie wojna albo jakiś stan wyjątkowy?
A co jak mieszkanie nie będzie się
Snowflake_
Snowflake_ 13.06.2025, 10:07:42 via Wykop
  • 2
@WhiskyRomeo: ale właśnie chodzi o to, żeby ludziom takim jak Ty utrudnić. To jest właśnie cały sens tego podatku. Ja nie twierdzę, że dla Ciebie będzie to coś dobrego, bo nie będzie, bo stracisz mnóstwo pieniędzy, być może będziesz zmuszony sprzedać te mieszkania. Ale społecznie cel jest słuszny - mieszkania mają służyć ludziom do mieszkania, a nie być traktowane jako dobra inwestycyjne, które powodują daleko idące rozwarstwienie społeczne.

W praktyce
Snowflake_
Snowflake_ 13.06.2025, 10:30:32 via Wykop
  • -1
@AmolProtos: zobacz sobie ile jest mieszkań dostępnych na wynajem i jakie są ich ceny - już bardzo wysokie. Konkurencyjni staną się wynajmujący, którzy posiadają dwa mieszkania - jedno dla siebie, drugie na wynajem. Ich ta opłata nie dotknie.

Jak ktoś ma powyżej trzech mieszkań na wynajem, a takich ludzi jest mało, to faktycznie, będą zmuszeni zapłacić podatek. I pewnie będą próbować go przerzucić na wynajmującego. Czy z sukcesem? Wątpię (
Snowflake_
Snowflake_ 13.06.2025, 10:35:37 via Wykop
  • 0
@Warszawski_Cwaniak: to zależy ile osób będzie chciało sprzedać mieszkania w tym samym czasie. Jeśli wejdzie podatek, to uwolni on pewną część mieszkań oraz pustostanów. Będzie większa podaż, która przełoży się na spadek cen. Czy ceny spadną na tyle, że @WhiskyRomeo będzie stratny? Ciężko powiedzieć. Może tak, może nie. Ale będziemy mieć do czynienia z sytuacją, gdzie z jednej strony mamy o wiele większą podaż mieszkań, a z drugiej strony
Snowflake_
Snowflake_ 13.06.2025, 10:38:25 via Wykop
  • 0
@Yayra: nie uderzy w ludzi, którzy mają jedno mieszkanie, czy nawet dwa. Uderzy w ludzi, którzy mają trzy mieszkania i więcej. Gdyby rząd wprowadził ten podatek dla wszystkich posiadaczy mieszkań, to by Polacy ich wywieźli na taczkach.

Jak opodatkują bogaczy, którzy mają wiele nieruchomości, to pozostali Polacy się ucieszą. Bo bogatych należy dodatkowo opodatkowywać, żeby za dużo nie mieli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Snowflake_
Snowflake_ 13.06.2025, 12:26:39 via Wykop
  • 0
@WhiskyRomeo: czas pokaże, czy tak się stanie, czy nie. W tym momencie jest bardzo dużo mieszkań dostępnych na rynku, które się po prostu nie sprzedają, bo są za wysokie ceny i ludzi nie stać. Według mnie mieszkań jest dostępnych bardzo dużo, które zostały wykupione pod wynajem lub jako lokata kapitału. Sam proces wykupu tych mieszkań przez inwestorów, zwiększył popyt, a więc i podniósł cenę.
Snowflake_
Snowflake_ 13.06.2025, 11:40:41
  • 4
Podatek od inwestycji w nieruchomości powinien być wprowadzony od 3-ciej nieruchomości, a nie od 5 jak zakłada projekt:

https://www.fakt.pl/pieniadze/projekt-ustawy-o-podatku-katastralnym-jest-juz-w-sejmie-poznalismy-szczegoly/3ngfkcv

Wprowadzenie podatku dopiero od 3-ciej nieruchomości, tak na prawdę niewiele na rynku zmieni.

#nieruchomosci
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pracuje_zdalnie_chyba
Pracuje_zdalnie_chyba
13.06.2025, 11:48:08 via Wykop
  • 0
@goferek: ja mam, mój brat ma, mój tata i mój brat. Wszystko oczywiście wymuszone od starszych ludzi
  • Odpowiedz
seicel
seicel
13.06.2025, 11:59:49 via Wykop
  • 3
@goferek:

Wielu ludzi ma taką ilość nieruchomości.

300 tys. to tak wielu? To jest 0,8 Polaków. Równocześnie 1,8 mln nie ma wcale. 6 razy więcej ludzi nie ma żadnego mieszkania!
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_ 12.06.2025, 07:18:10
  • 5
Ceny mieszkań niby spadają, wszyscy wieszczą świetlaną przyszłość, a tymczasem w Krakowie:

- znaleźć mieszkania 70+ mkw w cenie mniejszej niż 1 mln zł + remont jest ciężko,
- pod Krakowem rozsądne bliźniaki (z garażem) chodzą po 1 300 000 PLN + wykończenie,
- niby można pod Krakowem kupić jakiegoś potworka za mniej niż milion, ale to bardziej przypomina Getto niż miejsce do życia. Nie kupiłbym tego nawet za 100k ( ͡° ͜ʖ
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GomiGomi
GomiGomi
12.06.2025, 07:40:12 via Wykop
  • 8
@Snowflake_: Akurat 70+-metrowe mieszkania (zwłaszcza 4 pokojowe) znikają bardzo szybko. Sprzedają się w miarę jeszcze totalne klity. Za to jest zerowe zainteresowanie mieszkanimi 50~ metrowymi w inwestycach, które obserwuję.
  • Odpowiedz
del855
del855
12.06.2025, 08:34:28 via Android
  • 5
@GomiGomi ja to w kolko powtarzam- średniej wielkości mieszkania stana sie finalnie utrapieniem, bo koniec końców mieszkan nawet w top5 bedzie za dużo, na male tomsie zawsze jakiś singeil połasi, natomiast ci z rodzinami beda szukac większych mieszkan - czyli tych których sie praktycznie nie buduje....
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22
  • Strona 17 z 22
  • >
  • Kraków

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 17.08.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 09.04.2024

    Mikroblogger
  • Komentator
    od 11.07.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking