Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko228
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Orlenc
Orlenc

Orlenc

Dołączył 10 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6336
  • Znaleziska 5699
  • Mikroblog 637
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 5

435

Nigdy nie był w wojsku. Wezwali go na ćwiczenia, teraz ma wyrok, bo odmówił..

Nigdy nie był w wojsku. Wezwali go na ćwiczenia, teraz ma wyrok, bo odmówił..

Mężczyzna, który nigdy wcześniej nie miał nic wspólnego z wojskiem, dostał wezwanie na dwudniowe szkolenie. Pierwszego dnia odbyły się zajęcia teoretyczne, drugiego zaplanowano przysięgę. Jak twierdzi, jako jedyny odmówił jej złożenia. Sprawa trafiła do sądu, a w efekcie otrzymał wyrok.

odyn88
z
boop.pl
dodany: 9 godz. i 55 min temu
  • 180
  • #
    wojsko
  • #
    polska
  • #
    pieklomezczyzn
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
  • #
    prawo
Orlenc
Orlenc
Orlenc 5 godz. i 19 min temu via Wykop
  • 7
@ipkis123: znajdziesz dla mnie proszę jeden komentarz na wykopie, gdzie ktokolwiek chce żeby to Rosja wygrała? Bo ja np znajdę wiele komentarzy ludzi siedzących w piwnicy, ktorzy mówią to nasza wojna, ale migają się od frontu. Znajdziesz jedna osobę, która życzy Rosji wygranej, czy wyciągnąłeś to z kapelusza?
Orlenc
Orlenc
Orlenc 4 godz. i 33 min temu via Wykop
  • 2
@wykopiem_albo_zakopiem: źle zrozumiałeś. Jeżeli ktoś mówi, że to nasza wojna, to według mnie moralnym by było pomoc w obronie, więc można się wciągnąć do ukraińskiej armii. Bo ja uważam, że to nie nasza wojna, tylko wojna naszych sąsiadów, w której musimy pomagać, żeby nie zaczęła być naszą wojną. Jeżeli ktoś głosi hasełka, że to nasza wojna, to powinien zacząć nas bronić i iść na front, normalnie do armii zawodowej.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 3 godz. i 52 min temu via Wykop
  • 1
@fervi:

Przecież po to masz armię zawodową, by ginęła za Polaków.


Po pierwsze, nie. Mamy armię po to, żeby ochraniać ludność i terytorium Polski. Armia nie jest po to, żeby ginąć.
Po drugie, więc jeżeli nasza armia obecnie nie walczy, to znaczy że to nie jest nasza wojna.
Z tego wynika morał, że jeżeli uważasz, że to nasza wojna, to zachęcam do wsparcia ukraińskiej armii, skoro polska nie walczy.

193

Straż miejska legitymuje, bo Pani kazała.

Straż miejska legitymuje, bo Pani kazała.

Na opis, brakuje mi słów.

Orlenc
z
youtube.com
dodany: 4 godz. i 36 min temu
  • 36
  • #
    patologia
  • #
    strazmiejska
  • #
    stopcham
  • #
    konfitura
  • #
    audytobywatelski
  • #
    samochodoza

154

Mentzen o umowie emerytalnej z Ukrainą

Mentzen o umowie emerytalnej z Ukrainą

Wyjaśnienie, gdzie dokładnie leży problem

Orlenc
z
youtube.com
dodany: wczoraj, 16:55:35
  • 161
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    polityka
  • #
    konfederacja
  • #
    ukraina
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 17:03:27 via Wykop
  • 12
@Aldona_Lipska: proponuje ci badania psychiatryczne, jeżeli mentzen czyta polskie prawo, a ty mówisz że rosja mu każe.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 17:06:16 via Wykop
  • 31
@przeciwko78: miło cie znowu widzieć bez argumentów. Jakoś się odniesiesz do cytowanego przez niego tekstu?
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 17:15:55 via Wykop
  • 15
@przeciwko78: Tak, odniósł się do tego zmanipulowanego materialu z twojego linku, czytając polskie prawo artykuł po artykule, udowadniając, że to on ma racje. Dlaczego za każdym razem jak rozmawiamy, to wysyłasz mi manipulacje? Poprzednim razem na dowód tego, że masz racje.... wysłałeś mi 2 różne artykuły na ten sam temat, a ja zauważyłem, że były opublikowane w 2 różych gazetach, przez jednego dziennikarza, o tej samej godzinie, a w treści
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 18:03:15 via Wykop
  • 14
@przeciwko78: A po co, skoro on to już wyjaśnił, czytając artykuł po artykule i punktując uwagi z twoich szmatławców? Wolisz, żebym ja ci opowiedział, o czym on mówi, zamiast żebyś sam to sprawdził? Często, zamiast sięgać do źródeł, słuchasz ludzi, którzy opowiadają, co było w źródle?
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 18:04:19 via Wykop
  • 9
@JemKredki1983: Więc sugerujesz, że ruskie napisały nasze prawo? Czyli popis to według ciebie ruski twór, bo to oni stworzyli te prawo? Bo on tylko czytał naszą ustawę.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 18:16:03 via Wykop
  • 25
@Aldona_Lipska: A może opowiesz więcej, np kiedy? Zabawne są te wasze trol konta. Nazywacie kogoś ruskim wysłannikiem, bo czyta polskie prawo na głos. Argumenty dla ludzi z IQ na poziomie pomiędzy gumową kaczuszką a hamburgerem.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 18:18:05 via Wykop
  • 13
@przeciwko78: Zbyt dobrze cie znam, ty lubisz jak ktoś się rozpisuje i marnuje czas, a potem rzucasz hasełkami i uciekasz od tematu
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:01:08 via Wykop
  • 19
@Aldona_Lipska: Czyli PIS i PO bo to oni stworzyli to prawo? Przecież on na filmiku tylko czyta to prawo na głos, to jest szczucie? To przecież ty już bardziej szczujesz na Ukrainców, tobie jest tutaj najbliżej do bycia ruskiem
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:05:43 via Wykop
  • 78
@Aldona_Lipska: Kolega nie rozumie problemu, bo komentuje, nie oglądając. Na emeryturę trzeba pracować 20 lat, więc Ukrainiec przyjeżdża po 19 latach pracy na Ukrainie, za które dostałby 200 zł emerytury, przepracowuje jeden dzień w Polsce i dzięki temu ma już nie 200 zł emerytury, tylko 2000 zł, które my zapłacimy. Podasz jeden kraj na tej planecie, albo w tym układzie słonecznym, który za jeden przepracowany dzień da ci pełne prawo
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:06:19 via Wykop
  • 12
@Aldona_Lipska: czytając prawo na głos? Brzmi jak tępy argument. Gdzie ta manipulacja? Czyta co drugie słowo?
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:13:55 via Wykop
  • 36
@zubrzpuszczy: czytając polskie prawo napisane przez popis?
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:43:01 via Wykop
  • 13
@zubrzpuszczy: Chyba dalej nie rozumiesz tematu. Płacą jedną składkę w Polsce, plus mają swoje 19 lat przepracowane na Ukrainie, i dzięki tej jednej składce u nas, dostaną emeryturę nie Ukrainską, a Polską, bo według prawa, które czyta na głos memcen, Ukrainiec może sobie wybrać (jeżeli spełni proste warunki), czy chce dostawać 200zł ukraińskiej minimalnej emerytury czy 2000zł polskiej minimalnej emerytury. Czy przedstawisz jeden kraj w tym wrzechświecie, który daje taką
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:45:24 via Wykop
  • 5
@Spy_Duck: abonament na poprawianie mnie, ma tylko paliwoda
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:46:15 via Wykop
  • 32
za Tuska kraj sie rozwija


@zubrzpuszczy: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:51:51 via Wykop
  • 23
@zubrzpuszczy: Co to za głupi argument, który nie ma nic wspólnego z tematem? Hasełka od botów, dziękuje.

Po pierwsze, kogo obchodzą błędy UK, Niemiec, Francji czy innego kraju, który postanowił rozdawać pieniądze za darmo, jak przez okno w ogień skoczą to też polecisz? To co mówisz, to zwykłe hasełka propagandowe. I to w dodatku jedne z głupszych, bo albo według ciebie mamy rozdać wszystko, albo zamknąć się na zawsze... a
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:53:56 via Wykop
  • 9
@zubrzpuszczy:

a kiedy rządzą katolicko-radzieccy złodzieje


I za pisowskich złodziei, i za powskich złodziei żyje się tak samo źle. Z roku na rok jest coraz gorzej, co jest zrozumiałe, kiedy dwa obozy głupców i nieudaczników wymieniają się władzą od 30 lat.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 19:56:50 via Wykop
  • 10
@przeciwko78: sedno problemu trolu, który ciągle ignorujesz, jest takie że może przepracować Ukrainiec na Ukrainie 19 lat i 364 dni, a ostatni dzień przepracować w Polsce i odprowadzić jedną składkę. Dzięki temu może wybrać, minimalna emerytura ukraińska czyli 200 zł, albo minimalna emerytura polska czyli 2000 zł. Wymienisz jeden kraj na świecie, który oferuje takie coś dla przyjezdnych?
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 20:20:29 via Wykop
  • 11
@przeciwko78: właśnie nie, dlatego mentzen tłumaczył ten wasz błąd.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 20:22:21 via Wykop
  • 15
@zubrzpuszczy: przecież to ty jesteś kacapem, który robi antyukraiński hejt. Ja dla ich dobra, chce rozwiązać ten problem, a ty chcesz go chować pod dywan, żeby nierówności doprowadzały do nastrojów antyukraińskich, żeby poróżnić nasze narody. Onuco ruska.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 20:25:17 via Wykop
  • 11
@zubrzpuszczy: pamiętam bardzo dobrze, opadła sowiecka kurtyna, I mordy które się wtedy wyłoniły, niszczą kraj do dzisiaj. Tobie się chyba pomylił rozwój cywilizacyjny na świecie dzięki technologi, z rozwijaniem kraju.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 20:46:24 via Wykop
  • 9
@przeciwko78: tak jest w innych krajach, ale podczas uchwalania ustaw po wybuchu wojny sprawy trochę się zamieszały. A ty dalej odnosisz się do tego, co ty uważasz, zamiast przedstawić jakąkolwiek argumentację wobec tego, co mówi Mentzen, który cię podważa
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 21:16:40 via Wykop
  • 14
@zubrzpuszczy: Już ci tłumaczyłem, to ty zamiatasz sprawe pod dywan, żeby wzbudzać antyukraińskie nastroje, a ja chce dla dobra naszych narodów rozwiązać problemy, które mamy. Ruska onuco.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 21:18:30 via Wykop
  • 10
@Aldona_Lipska: wymień gdzie konkretnie, bo to dalej hasełka narazie.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 21:23:03 via Wykop
  • 9
@Aldona_Lipska: aha, czyli nie wiesz co mówi, ale uważasz że manipuluje. On czyta nasze prawo, a ty mówisz, że to manipulacja. Odnosisz się do czegoś, ale nie wiesz do czego. Domyślam się wyborca KO?
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 21:30:21 via Wykop
  • 10
@Aldona_Lipska: Ale to ty jesteś tutaj tym prorosyjskim. Mentzen próbuje nagłośnić problem, żeby został rozwiązany, żeby nie było między nami a Ukraińcami powodów do nienawiści, a takie ruskie trole jak ty, chcą zamiatać problem pod dywan, żeby pogłebiać negatywne nastroje antyukrainskie... nie uda ci się to ruska onuco.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 21:44:21 via Wykop
  • 8
@Aldona_Lipska:

nie, to mentzen jest tu tym prorosyjskimi, zresztą jak cała konfederosja. Mentzen celowo szczuje na Ukraińców bo jego przygłupi

elektorat jest prorosyjski


Fajne hasełka propagandowe, ale ja jestem jego elektoratem i chce przyjaźni polsko-ukraińskiej, tylko trzeba rozwiązać problemy, które nas dzielą. To ty jesteś proputinowską onucą, bo chcesz nas podzielić, poprzed chowanie problemów, tak żebyśmy o nich nie rozmawiali, tylko nakręcali się po cichu i bardziej nienawidzili.
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
wczoraj, 21:51:25 via Wykop
  • 5
@homer0278: Przecież to ty jesteś tutaj ruskim trolem, my chcemy dobra Ukrainy. Ty chcesz dobra Rosji. My chcemy rozwiązać napięcia między Polską a Ukrainą, żebyśmy nie mieli za co się nienawidzić, a ty ukrywasz temat, żeby tworzyć podziały, żeby zwiększać nastroje antyukraińskie. Idź do swojego putina ruska onuco
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
23 godz. i 48 min temu via Wykop
  • 9
@Aldona_Lipska:

Jakoś przed wojną nie byliście tak aktywni w temacie Ukrainy


Bo nie było tematu głupaku. Nie było 2 milionów uciekinierów przed wojną, oddawania zapasów wojskowych, zadłużania się na cudzy kraj, czy właśnie problemów z emeryturami, bo to problemy, które pojawiły się dopiero po wybuchu wojny, z konia
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
23 godz. i 7 min temu via Wykop
  • 7
@JemKredki1983: typowy wyborca KO, wszystko jasne. Widać, że ci putin mówi co masz myśleć.
Orlenc - @JemKredki1983: typowy wyborca KO, wszystko jasne. Widać, że ci putin mówi c...

źródło: image

Pobierz
Orlenc
Orlenc
Orlenc
Autor
10 godz. i 7 min temu via Wykop
  • 0
@pepopek

czyli wg twojej logiki odkąd opadła sowiecka kurtyna żyje się coraz gorzej?


Tak jest tam napisane? A przypadkiem nie jest napisane, że od kiedy kurtyna opadła, to rządzą nami te same gęby i niszczą nasz kraj? Powinieneś popracować nad interpretowaniem tekstu, bo dopisujesz sobie tezy, których nie było w tekście.

286

SAFE a sprawa polska. Straszenie niemieckimi zyskami są jak strzały ślepakami

SAFE a sprawa polska. Straszenie niemieckimi zyskami są jak strzały ślepakami

Zarobią przede wszystkim Niemcy - to jeden z głównych argumentów opozycji przeciwko zakupom robionym w ramach programu SAFE. Żaden z polityków PiS, bo to ta partia krzyczy najgłośniej, nie potrafi jednak powiedzieć, co tak naprawdę produkują Niemcy, a co może być potrzebne polskiej armii.

Maeglin64
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: wczoraj, 11:38:15
  • 136
  • #
    polityka
  • #
    obronnosc
  • #
    armia
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazkonfederacji
  • #
    pis
Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 16:14:20 via Wykop
  • -2
Nieprawda. Podawałem inne argumenty, więc pozwolę sobie wkleić mój komentarz.

SAFE może wyglądać jak tani pieniądz na zbrojenia, ale diabeł tkwi w zapisach. Oprocentowanie to tylko jedna zmienna, a reszta to warunki, które mogą podbić koszt, wydłużyć terminy albo zablokować wypłaty.


To są pożyczki, nie granty, i są projektowane na bardzo długi okres.

Maksymalny okres zapadalności umowy pożyczki to 45 lat (art. 10 ust. 2). W samych założeniach przewiduje się też możliwą karencję w spłacie
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 17:04:23 via Wykop
  • 0
@Kacp3r3k: Zrobiles z tego chochoła. Nigdzie nie napisałem, że alternatywy to darmowy sprzęt od USA ani że pożyczek nie będzie wcale. Napisałem, że SAFE to też pożyczki i mają dodatkową warunkowość w zakupach, więc nie ma sensu brać wszystkiego jedną ścieżką.

Po drugie, mieszasz dwie różne rzeczy. Ryzyko polityczne przy zakupach w USA istnieje, jasne, ale SAFE ma swoje twarde ograniczenia zapisane wprost, typu wspólne zakupy, zawężenie dostawców i limit
Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 20:18:15 via Wykop
  • 0
kto tak w ogóle pisze: tytuły dla akapitów


@pyzdek: Kto używa dwukropków, twój komentarz jest od gpt.
Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 21:17:20 via Wykop
  • 1
@pyzdek: Bo była w nim zawarta błędna teza.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 23 godz. i 53 min temu via Wykop
  • 0
@pyzdek: twoja błędna teza była łgarstwem.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 21 godz. i 43 min temu via Wykop
  • 1
@pyzdek: masz prawo mieć swoje zdanie, a ja mam prawo mieć je gdzieś.

293

Haker podglądał obraz z robota sprzątającego DJI. Miał dostęp do tysięcy kamer!

Haker podglądał obraz z robota sprzątającego DJI. Miał dostęp do tysięcy kamer!

Zaczęło się niewinnie. Jeden z hakerów postanowił sprawdzić, czy da się sterować jego inteligentnym odkurzaczem padem od PlayStation. Bo czemu nie? Żeby to zrobić, rozłożył na czynniki pierwsze sposób, w jaki roboty komunikują się z chmurą DJI. I tu zabawa szybko zamieniła się w coś poważnego.

d4nello
z
menworld.pl
dodany: wczoraj, 14:34:12
  • 78
  • #
    sekurak
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    niebezpiecznik
  • #
    chiny
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
Orlenc
Orlenc
Orlenc 23 godz. i 45 min temu via Wykop
  • 6
@kjungst: piszesz do bota, to są komentarze tworzone przez gpt.

566

Z dzieckiem do lekarza

Z dzieckiem do lekarza

Efekty wychowywania kierowców przez @PolskaPolicja: kobieta krzyczy na mnie, żebym zszedł z chodnika, bo chce nim przejechać, a gdy odmawiam, grozi wezwaniem policji. Jeśli przez lata jazda po chodniku kończy się pouczeniem albo brakiem reakcji, to trudno się dziwić.

skeeto666
z
youtube.com
dodany: wczoraj, 12:16:20
  • 189
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    polskiedrogi
  • #
    patologiazmiasta
Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 18:11:30 via Wykop
  • 7
@patryk-tymczas: nic byś nie zrobił, a sam fakt, że tak mówisz w internecie, pokazuje tylko jak bardzo nic byś nie zrobił. Gimnazjaliści chowani na fame mma to zabawne pokemony.
Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 18:13:14 via Wykop
  • 40
@typ53B: Brakło jezdni do jeżdżenia?
Orlenc
Orlenc
Orlenc 23 godz. i 53 min temu via Wykop
  • 26
@patryk-tymczas:
Orlenc - @patryk-tymczas:

źródło: image

Pobierz

419

Bosak - Dług z KPO był błędem. Dług z SAFE jest błędem.

Dług z KPO był błędem. Dług z SAFE jest błędem. Zaciąganie wspólnego długu na rzecz Ukrainy jest błędem.

PixelNomad
z
x.com
dodany: 13.02.2026, 23:13:22
  • 273
  • #
    pieniadze
  • #
    4konserwy
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    konfederacja
  • #
    wojsko
Orlenc
Orlenc
Orlenc 14.02.2026, 21:31:48 via Wykop
  • -6
@assninja:

Oczywiście że poseł proruskiej partii jest przeciwny zbrojeniom Polski


Manipulujesz celowo czy z głupoty? Przecież Bosak cały czas mówi, że trzeba się zbroić. Krytykuje wspólny dług i ma rację. Jeśli uważasz, że wspólny dług jest dobry, to chodź, weź ze mną kredyt. Bardzo szybko ci to wytłumaczę.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 14.02.2026, 21:32:11 via Wykop
  • -9
@Marco_Inaros: Czyli według ciebie wspólny dług jest dobry? Weźmiesz ze mną kredyt?
Orlenc
Orlenc
Orlenc 14.02.2026, 21:34:19 via Wykop
  • -1
@LeastWantd80: Wpuszczali ruskich szpiegów wśród szturmów migrantów, mówiąc ''to biedni ludzie szukający miejsca na Ziemii''. To jest jak definicja bycia onucą.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 14.02.2026, 21:35:47 via Wykop
  • -2
@zrzed:

najlepiej jakbyśmy byli bezbronni żeby czasem ruski nie miały problemów w przypadku ewentualnej wojny


Typowe podejście wyborcy KO. My wyborcy konfederacji, chcemy się zbroić, ale nie za wspólne długi tylko za własne. Jeżeli popierasz wspólny kredyt, to weź jeden ze mną.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 14.02.2026, 21:50:26 via Wykop
  • 13
@assninja: Przypomnę, od czego zacząłeś.

Oczywiście że poseł proruskiej partii jest przeciwny zbrojeniom Polski


Więc pytam raz jeszcze, manipulujesz celowo czy z głupoty, Przecież Bosak cały czas mówi, że trzeba się zbroić.

Ten twój kolejny komentarz, nie ma nic wspólnego z twoim pierwszym, więc nie odwracaj kota ogonem. Chętnie się do niego szczegółowo odniosę, bo jest głupi i zakłamany, ale dopiero kiedy już ustalimy, co twój pierwszy komentarz ma wspólnego
Orlenc
Orlenc
Orlenc 14.02.2026, 22:25:01 via Wykop
  • -5
@BrakWolnegoLoginu: Karencja dziesięć lat nie sprawia, że kredyt magicznie tanieje, tylko że przesuwasz w czasie spłatę kapitału. Koszt pieniądza dalej leci od dnia wypłaty. W praktyce karencja dotyczy kapitału, a odsetki i tak płacisz na bieżąco, a nawet jeśli byłyby kapitalizowane, to tym bardziej rośnie saldo i finalnie płacisz więcej nominalnie. Karencja poprawia płynność dziś, ale nie kasuje długu, tylko przerzuca ciężar na przyszłe budżety i przyszłe rządy.

I to jest
Orlenc
Orlenc
Orlenc 14.02.2026, 23:02:10 via Wykop
  • -5
@h225m: Nie, to jest fałszywa alternatywa i liczba z kapelusza. Porównujesz sam kupon i udajesz, że reszta nie istnieje, a przy długu w euro kluczowe jest ryzyko kursowe i koszt zabezpieczenia, które potrafią zjeść całą przewagę odsetkową, czasem z nawiązką. Jeśli chcesz mieć tani dług w euro, Polska może emitować euroobligacje sama i nie brać w pakiecie procedur, planów do akceptacji i ograniczeń zakupowych SAFE. SAFE to nie tylko oprocentowanie,
Orlenc
Orlenc
Orlenc 14.02.2026, 23:15:17 via Wykop
  • -3
@h225m: To nie jest prosta matematyka, bo porównujesz gołe „5%” w złotówce z ''tanim euro” jakby, że koszt pieniądza był tylko kuponem. Rentowność zależy od waluty, terminu, premii za ryzyko i płynności, a przy długu w euro dochodzi ryzyko kursowe albo koszt zabezpieczenia. Jeśli euro odjedzie o kilkanaście procent, to ''oszczędność” na kuponie znika natychmiast, a dług zostaje.

A co do ''problemu z uplasowaniem” to jeśli masz na myśli emisje
Orlenc
Orlenc
Orlenc 14.02.2026, 23:53:04 via Wykop
  • -3
@h225m: Inwestorzy juz sie na to zgadzaja, bo SAFE jest finansowane emisja obligacji UE nawet do 45 lat, a te 10 lat to karencja na kapital dla beneficjenta, odsetki leca od dnia wyplaty. Preferencje i warunki masz w samych zasadach SAFE: wspolne zamowienia jako standard, zakupy solo tylko jako czasowy wyjatek, limit 35% na komponenty spoza UE oraz EOG EFTA i Ukrainy, plus wyplaty po zatwierdzonym planie i w transzach.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 15.02.2026, 13:55:09 via Wykop
  • -3
@BrakWolnegoLoginu: kolega oświecony wyborca KO, szkoda, że mi nie odpisałeś, wyglądałeś na takiego znawcę, że chciałem podyskutować dla dobra Polski. Ale widze, ty odpisujesz tylko na ogólniki, chyba jednak nie wiesz nic na ten temat.

Wy wyborcy konfederacji nie rozumiecie co to 10-letnie odroczenie i jaki to ma wpływ na ogólną cenę kredytu XD


Taka wiedza, a się nią podzielić nie chcesz.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 15.02.2026, 14:31:28 via Wykop
  • -2
@h225m: To nie jest ''160 mld rocznie”, tylko jedna pula SAFE dla całej UE. Koszt liczysz od tego, co faktycznie pożyczysz w euro, więc masz ryzyko kursu albo koszt zabezpieczenia, a karencja nie kasuje kosztu, tylko przesuwa kapitał. Jak chcesz dyskusji, to przejdź do konkretów, ile Polska ma wziąć, na co, na jakim terminie i jak zabezpieczasz EUR/PLN, a nie same hasełka.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 16.02.2026, 19:22:36 via Wykop
  • -1
@h225m: Już poruszaliśmy różnice.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 16.02.2026, 20:00:34 via Wykop
  • -2
@h225m: Nie, chodziło o konsekwencje wspólnego długu. Pomijasz połowę rozmowy, trolujesz.
Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 18:28:22 via Wykop
  • 0
@h225m: poważne. tutaj napisałem
Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 19:00:06 via Wykop
  • 0
@h225m: w tekście
Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 19:11:28 via Wykop
  • 0
@h225m: Całość. Tekst nazywa się konsekwencje i ryzyka safe

33

AI zmapowało 1300 nieznanych "dzielnic" w mózgu myszy w kilka godzin

AI zmapowało 1300 nieznanych "dzielnic" w mózgu myszy w kilka godzin

Algorytm CellTransformer przeanalizował dane genetyczne 10,4 mln komórek i odkrył 1300 podregionów mózgu myszy - w tym zupełnie nowe struktury w jądrze siatkowatym śródmózgowia. Praca, na którą człowiek potrzebowałby życia, zajęła AI kilka godzin. Następny krok: mózg ludzki.

real_scoria
z
quantamagazine.org
dodany: przedwczoraj, 18:13:04
  • 12
  • #
    nauka
  • #
    ai
  • #
    neurobiologia
  • #
    mozg
  • #
    badania
  • #
    technologia
Orlenc
Orlenc
Orlenc wczoraj, 16:18:42 via Wykop
  • -1
@mbn-pl: Bo AI to jest tylko model językowy. Mapowanie nie odbywało się za pomocą gpt, a AI jest nierówne AI. To że nie jest dostępne, nie oznacza że ktoś nie trenował programu konkretnie do takiego zadania, dzięki temu program był w stanie to zrobić, ale nie opowie ci o różnych zupach, bo nie było tego nauczone.

1660

Braun współpracuje z rosyjską firmą zajmującą się sprowadzaniem migrantów do EU

Braun zorganizował w Brukseli spotkanie z Pathway Global Alliance, przedstawianą jako delegacja z Indii. Organizacja została utworzona i finansowana przez Rosję. Jest powiązana z firmami sprowadzającymi Hindusów do Europy oraz partią BJP, której doktryną jest eksport taniej siły roboczej.

occultronaut
z
x.com
dodany: przedwczoraj, 14:22:58
  • 195
  • #
    polityka
Orlenc
Orlenc
Orlenc przedwczoraj, 16:59:51 via Wykop
  • 5
A ktoś może wie, kim jest ten Pan Tony, nowy autorytet wykopujących?
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Orlenc
Orlenc
Orlenc przedwczoraj, 17:04:37 via Wykop
  • -4
wyczuwam pejsiastych, podchodze ostrożnie do tego info
Orlenc - wyczuwam pejsiastych, podchodze ostrożnie do tego info

źródło: image

Pobierz
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Orlenc
Orlenc
Orlenc przedwczoraj, 17:42:36 via Wykop
  • -1
@KwadratF1: Nie rozumiem twojej nowomowy, nie wiem, o co pytasz, ale widze, że miałeś jakiś problem z rozczytaniem, więc spróbuje łatwiej. Ten cały Pan Tony jest pejsaty, biorę z dystansem informacje, które podaje. Widać, że to konto stworzone do szkalowania, coś jak twoje.
Orlenc
Orlenc
Orlenc przedwczoraj, 17:43:57 via Wykop
  • 2
@ipkis123: Możesz zacytować, gdzie tak napisałem? Ja tylko pytam, kim jest Pan Tony, ale skoro taka jest twoja reakcja, to tylko upewnia mnie, że słusznie pytam.

462

AI uBlock Origin Blacklist

AI uBlock Origin Blacklist

Ciekawa lista do rozszerzenia uBlock Origin w celu blokady stron "napisanych" przez AI.

rflstf
z
github.com
dodany: 21.02.2026, 17:54:46
  • 91
  • #
    ai
  • #
    internet
  • #
    ublock
  • #
    ublockorigin
  • #
    komputery
  • #
    przegladarki
Orlenc
Orlenc
Orlenc przedwczoraj, 00:04:05 via Wykop
  • 2
@zajojajo:
Orlenc - @zajojajo:

źródło: image

Pobierz
Orlenc
Orlenc
Orlenc przedwczoraj, 16:55:32 via Wykop
  • 0
@Krafti: Nie mam zdania, więc zapytałem o opinię. Czy jesteś w stanie użyć jakiegoś kontrargumentu, żebym mógł to skonfrontować?
Orlenc - @Krafti: Nie mam zdania, więc zapytałem o opinię. Czy jesteś w stanie użyć j...

źródło: image

Pobierz

717

63% mieszkańców UK zagłosowałoby za ponownym przystąpieniem do UE

63% mieszkańców UK zagłosowałoby za ponownym przystąpieniem do UE

Większość Brytyjczyków poparłaby powrót do UE w nowym referendum. Za ponownym członkostwem zagłosowałoby 63% społeczeństwa, w tym 60% emerytów. Poparcie występuje we wszystkich grupach wiekowych, szczególnie wśród młodszych wyborców.

occultronaut
z
thelondoneconomic.com
dodany: 19.02.2026, 16:56:24
  • 264
  • #
    wielkabrytania
  • #
    anglia
  • #
    uk
  • #
    ue
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    brexit
Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 11:45:20 via Wykop
  • 4
Brexit miał być „odzyskaniem kontroli” i ucieczką od kosztów narzucanych z zewnątrz, tylko że w klimacie UK zrobiło dokładnie odwrotnie, straciło przywileje jednolitego rynku, a koszty klimatyczne zostawiło, tylko pod własnym szyldem.

Po pierwsze cele. UE ma prawnie wiążący kurs na neutralność klimatyczną do 2050 i pakiet Fit for 55, UK ma prawnie wiążące „net zero” do 2050 i własne budżety węglowe. Czyli nie ma „wychodzimy i odkręcamy klimat”, jest „to samo, tylko
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 11:52:47 via Wykop
  • 2
Brexit był odwrotnością tego, czego chcą ludzie, mówiąc o wyjściu z UE. UK, wychodząc z UE, pozbyło się przywilejów takich jak jednolite zasady handlowe oraz swobodny przepływ ludzi i towarów, ale obciążenia klimatyczne postanowiło zostawić. Pozdrawiam przeciwników Brexitu. Jak wam zagrają i co wam powiedzą, tak im tańczycie.

EU ETS zamieniło się na UK ETS
EU CBAM zamieniło się na UK CBAM
unijne cele redukcji emisji zamieniły się na brytyjskie cele net zero i budżety
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 14:55:22 via Wykop
  • -2
@Alf131: Ku chwale Ojczyzny
Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 23:16:38 via Wykop
  • -2
@nieco: Tylko że to nie jest żadne musiało, tylko wybór i konsekwencje handlu.

Po pierwsze klimat. Porozumienie paryskie nie działa tak, że ktoś się wyłamie i automatycznie dostaje sankcje jak Korea Północna. Tam nie ma kar i sankcji za niewyrobienie celów, jest mechanizm miękki, państwa same ustalają swoje cele i tempo. USA potrafiło z tego wychodzić i wracać. UK mogło poluzować tempo, mogło zmienić priorytety. Zamiast tego utrzymało net zero i
Orlenc
Orlenc
Orlenc 21.02.2026, 21:04:55 via Wykop
  • -1
@nieco: Nie, ja nie przyznałem ci racji, tylko tłumaczę różnicę między musieli a wybrali.

Musieli to by było, gdyby istniał realny przymus prawny i sankcje. A tu w klimacie masz głównie presję handlową i polityczną, więc UK mogło zmienić tempo, zakres i narzędzia. Wybrali utrzymanie net zero i skopiowanie mechanizmów w wersji UK, bo to im pasowało gospodarczo i wizerunkowo.

A to, że realizacja twardych haseł brexitowych obniżyłaby jakość życia,

466

Indie: Sąsiedzi spalili żywcem matkę z niemowlęciem. Oskarżyli ją o czary

Wystarczyły pogłoski o nagłej śmierci bydła oraz poważnej chorobie jednego z sąsiadów. Kilkanaście osób wtargnęło w nocy do domu kobiety oskarżanej o czary i spaliło ją żywcem wraz 10-miesięcznym synkiem. Do tragedii doszło w północno-wschodnich Indiach.

Bobito
z
rmf24.pl
dodany: 21.02.2026, 09:42:10
  • 71
  • #
    indie
  • #
    informacje
  • #
    swiat
  • #
    wiadomosci
  • #
    wydarzenia
Orlenc
Orlenc
Orlenc 21.02.2026, 17:13:08 via Wykop
  • 3
wschodnimi Słowianami nie przepadam tak przeba im przyznać że prawosławni też takimi szajbami nie byli tylko zachód był taki jepniety


@Linnior88: A czy to nie w kościołach prawosławnych, około 100 lat temu, zbierali się ludzie, którzy mówili innym, tym samym językiem, że trzeba raz na zawsze przegonić grupę ludzi mówiących innym językiem? I mówili to w kościołach prawosławnych, bo ludzie mówiący tym innym językiem tam nie przychodzili, bo byli raczej
Orlenc
Orlenc
Orlenc 21.02.2026, 18:26:05 via Wykop
  • 1
@Linnior88: jedną narodowość, jedną płeć, jedną religię, jak zwał tak zwał. Chciałem tylko przypomnieć, że jak wszyscy, mają swoje za uszami.

368

Dla Niemiec IIWŚ nie zaczęła się wraz z napaścią na Polskę. Zaczęła się dopiero

Dla Niemiec IIWŚ nie zaczęła się wraz z napaścią na Polskę. Zaczęła się dopiero

Wojna na Ukrainie trwa teraz 4 lata. Trwa już dłużej niż II wojna światowa - mowi Merz. Dla Niemiec IIWŚ nie zaczęła się wraz z napaścią na Polskę. Zaczęła się dopiero z atakiem na ZSRR. I stąd do dziś tak bardzo unikają odpowiedzialności przez PL. Nasz sąsiad.

lolomi
z
x.com
dodany: 21.02.2026, 09:12:44
  • 101
  • #
    niemcy
  • #
    historia
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    iiwojnaswiatowawkolorze
  • #
    polityka
Orlenc
Orlenc
Orlenc 21.02.2026, 15:08:20 via Wykop
  • 1
@ipkis123: Wytłumaczysz mi, co twój komentarz ma wspólnego z jego komentarzem? Co Konfederacja nabroiła z AfD? Razem sprzeciwiali się Zielonemu Ładowi i podatkom od emisji CO2? Bo z tego, co rozumiem, to jest sojusz europejski dotyczący polityk unijnych, które ostatecznie i tak są wprowadzane przez nasz rząd, a nie opozycję. Rozwiń proszę, chętnie się dowiem, co oni tam złego knują.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 21.02.2026, 16:59:49 via Wykop
  • -2
@zalew_dezinformacji_na_wykopie: Z tego, co się rozeznałem, wypowiedź o zachodniej Polsce nie jest żadnym nurtem partii, tylko zdaniem jakiegoś pojedynczego członka i tak to traktuję. To jak Korwin palnie jakimś epickim tekstem, ale nie ma to nic wspólnego ze stanem faktycznym. Stało się, niepotrzebnie, ale z tego co wiem, AfD też już to wyjaśniała u Bryłki na kanale.

Natomiast dalej pozostaje pytanie, co z tego. Załóżmy nawet, że jednak jest inaczej

50

Polsce grozi grecki scenariusz. Zajączkowska-Hernik uderza w Tuska

Polsce grozi grecki scenariusz. Zajączkowska-Hernik uderza w Tuska

Europoseł Ewa Zajączkowska-Hernik zamieściła w mediach społecznościowych mocny wpis, w którym podała informacje o tym, że dług Polski ma przekroczyć w niedalekiej przyszłości 100 procent PKB. Wyborami w 2027 roku musimy wymieść tę patowładzę raz na zawsze, póki nie jest za późno!

Car_Roman
z
nczas.info
dodany: 20.02.2026, 14:57:58
  • 12
  • #
    polityka
  • #
    konfederacja
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    polska
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
Orlenc
Orlenc
Orlenc 21.02.2026, 10:47:34 via Wykop
  • -3
@HrabiaTruposz: To śmieszne, że musisz przerabiać zdjęcia, żeby ktoś wyglądał proputinowsko. Nie masz prawdziwych zdjęć?
Orlenc - @HrabiaTruposz: To śmieszne, że musisz przerabiać zdjęcia, żeby ktoś wygląda...

źródło: image

Pobierz

621

Furiat z Wyborczej Szczecin banuje na FB bo ludzie mają inne zdanie

Furiat z Wyborczej Szczecin banuje na FB bo ludzie mają inne zdanie

Poszło o SCT w Szczecinie, gdzie na konsultacjach w których wzięło 171 osób praktycznie wszyscy byli przeciw. Raz, że autor sam odpisuje na komentarze z godnością ztriggerowanego nastolatka, a dwa, że banuje każdego kto jest mu przeciwny. Sprawdźcie sami! :)

planarize
z
facebook.com
dodany: 21.02.2026, 08:03:01
  • 76
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    4konserwy
  • #
    heheszki
  • #
    polska
  • #
    motoryzacja
  • #
    sct
Orlenc
Orlenc
Orlenc 21.02.2026, 10:44:58 via Wykop
  • -13
Orlenc

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

427

Stowarzyszenie Wolne Konopie składa wniosek do NIK

Pokaż treści 18+

Stowarzyszenie Wolne Konopie składa wniosek do NIK

Stowarzyszenie Wolne Konopie złożyło wniosek do Najwyższej Izby Kontroli, domagając się kontroli w sprawie nierównego traktowania obywateli w postępowaniach o nieznaczne ilości marihuany.

ryszard-piorkowski
z
weedweek.pl
dodany: 20.02.2026, 10:45:07
  • 86
  • #
    prawo
  • #
    policja
  • #
    przepisy
  • #
    polska
  • #
    kryminalne
  • #
    przestepczosc
Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 21:33:37 via Wykop
  • -1
@Budowlancze: Bo ci tak powiedział, musisz mu zaufać na słowo.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 21:38:08 via Wykop
  • -19
W młodości paliłem bardzo duże ilości. Zioło powinno być absolutnie zakazane rekreacyjnie. Nie potrzebne nam w społeczeństwie warzywa bez chęci do działania. A-----l jest niebezpieczny, ale zioło rozleniwia i również uzależnia, czemu wiele ameb zdaje się zaprzeczać. Uzależnienie fizyczne nie jest tak mocne, jak przy alkoholu, ale też ma swoje objawy. Domyślam się zasypu minusami, ale taka jest prawda, przeczą tylko początkujący.
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 22:17:56 via Wykop
  • -1
@n_____S: w młodości między 20-30. To nie ma znaczenia, czy mózg się rozwija czy nie. Jak widziałeś, moim argumentem jest to, że jesteś bezproduktywnym warzywem, które najchętniej ogląda internet i je kebab.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 22:22:12 via Wykop
  • -1
@justwalking: Tylko jak twój komentarz, ma się do mojego, przecież temu nie przecze.

Uzależnienie fizyczne nie jest tak mocne, jak przy alkoholu, ale też ma swoje objawy.


Procenty są dużo gorszym uzależnieniem. Objawy fizyczne przy ziole nie trzymają bardzo długo, ale uzależnienie psychiczne pozostaje na lata. Gdybym sobie pozwolił na kilka wieczorów, to bym się po kilku latach obudził i to pewno tylko dlatego, że pechowo nikt nic nie miał
Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 22:36:04 via Wykop
  • 3
@justwalking: Więc nie ma też problemu, żeby chirurg czy pilot samolotu się najarał, bo będzie spokojniejszy i zrobi robotę lepiej. Też mam dowód anegdotyczny, znam ludzi, którzy jarają całe życie i dalej żyją i jarają. Tylko trzeba im coś powiedzieć 20 razy, żeby zapamiętali na 10 minut.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 23:04:59 via Wykop
  • -1
@justwalking: Do tego dorzućmy jeszcze lenistwo. I nie chodzi mi o pracę, jak argumentowałeś. Dobrze, że gość miał pracę, ale sam fakt, że tam jarał, jest tylko argumentem przeciw legalizacji, a nawet za częstszymi kontrolami. Mam na myśli to, co się dzieje po powrocie do domu. Kiedy człowiek nie myśli o obiedzie, tylko o tym, żeby zapalić przed obiadem. I co robisz potem? Ile razy najarałeś się i zacząłeś się
Orlenc
Orlenc
Orlenc 20.02.2026, 23:54:51 via Wykop
  • -1
oj zdziwiłbyś się, ale nie brak lekarzy, którzy palą codziennie


@Kieres: skąd taka myśl? Czytałeś może po paleniu? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oczywiście, że są tacy, mój komentarz nie mówi, że nie ma, tylko że to nie dobrze, żeby to było normalne.

natomiast nadal są one dużo łagodniejsze w porównaniu z etanolem


@Mpiechow: Tylko po co to porównywanie znowu, co jest słabsze? Już dwa

724

Wygląda na to, że jakiś wariat potrącił samochodozę

Wygląda na to, że jakiś wariat potrącił samochodozę

Tymczasem dziennikarzyna z "Miejskiego Reportera" martwi się o wybitą szybą w aucie wariata.

MoszeRotszyld
z
miejskireporter.pl
dodany: 19.02.2026, 18:10:25
  • 582
  • #
    konfitura
  • #
    polskiedrogi
  • #
    warszawa
  • #
    wiadomosci
Orlenc
Orlenc
Orlenc 19.02.2026, 20:01:28 via Wykop
  • 207
pseudoaktywistów rowerowych nagrywającą zachowania kierowców


pseudodziennikarstwo
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Orlenc
Orlenc
Orlenc 19.02.2026, 20:06:45 via Wykop
  • 0
@Dorodny_Wieprz: konfitura też nagrywał, może u niego na kanale będzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

2628

Kim był Damian Soból, wolontariusz zabity w Gazie przez izraelską rakietę?

Kim był Damian Soból, wolontariusz zabity w Gazie przez izraelską rakietę?

Przypominajka. Bo o tym nie wolno NIGDY nam zapomnieć.

RiverStar
z
tygodnikpowszechny.pl
dodany: 19.02.2026, 12:27:00
  • 176
  • #
    damian
  • #
    sobol
  • #
    izrael
  • #
    panstwo404
  • #
    wojna
  • #
    polska
Orlenc
Orlenc
Orlenc 19.02.2026, 14:00:42 via Wykop
  • 0
@Darth_Father
Orlenc - @Darth_Father

źródło: image

Pobierz

29

"Polacy w rękach agentów ICE. Nie chroni ich czysta kartoteka"

"Polacy w rękach agentów ICE. Nie chroni ich czysta kartoteka"

"- Bardzo wielu ludzi po prostu żyje w strachu - skomentowała działania ICE wobec żyjących w USA Polaków mec. Ewa Brożek. Deportacje dotknęły również Polonii. Służby mają dokonywać zatrzymań, nie bacząc na to, czy dana osoba ma kryminalną przeszłość, czy nie. - Mieliśmy kilka głośnych przypadków..."

paramedix
z
polsatnews.pl
dodany: 17.02.2026, 07:26:10
  • 61
  • #
    usa
  • #
    polska
  • #
    emigracja
  • #
    prawo
  • #
    swiat
Orlenc
Orlenc
Orlenc 17.02.2026, 22:26:48 via Wykop
  • 1
@qajajaj: że nielegalny pobyt nie popłaca?
Orlenc
Orlenc
Orlenc 18.02.2026, 10:24:38 via Wykop
  • 0
@editores: czyli jednak nielegalni migranci głosowali w USA?
Orlenc
Orlenc
Orlenc 18.02.2026, 21:26:33 via Wykop
  • 0
@editores:

skoro płącisz podatki i masz numer ubezpeiczenia to głosujesz.


ale ja pytam o NIELEGALNYCH. Bo to oni są deportowani.
Orlenc
Orlenc
Orlenc 18.02.2026, 21:28:23 via Wykop
  • 0
Polak i inteligencja


@Vinizius: a ty jesteś?
Orlenc
Orlenc
Orlenc 18.02.2026, 21:34:59 via Wykop
  • 0
@Vinizius: to leć na swoje .ru

3

Auditing Britain w Londynie

Auditing Britain w Londynie

Witajcie w Muslistanie

Orlenc
z
youtube.com
dodany: 17.02.2026, 23:14:59
  • 0
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
  • #
    islam
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 14
  • Strona 1 z 14
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.05.2023

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.06.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking