Wieliczka żąda uchylenia SCT w Krakowie. Przedstawia wady prawne uchwały

Chociaż decyzja w sprawie wprowadzenia w Krakowie strefy czystego transportu już zapadła, to nadal pozostawia wielkie pole do dyskusji. W poniedziałek do wojewody wpłynęła petycja z apelem o uchylenie SCT w Krakowie. Złożyli ją mieszkańcy Wieliczki.
z- 137
- #
- #
- #
- #
- #
- #
















@Serghio:
Nie jest możliwe stworzenie infrastruktury, która by pozwoliła każdemu za darmo dojechać i zaparkować w mieście prywatnym samochodem. Kiedyś nie było tyle samochodów (nie było ludzi stać).
Według mnie strefy SCT to lobbing dużych korporacji motoryzacyjnych. Bardziej odpowiednie byłoby wprowadzenie opłat od każdego wjazdu niezależnie od roku produkcji - jedyna zależność od pory dnia (drożej podczas godzin szczytu) lub ewentualnie od masy (cięższe pojazdy
Ale jak najbardziej trzeba inwestować w transport publiczny i infrastrukturę pieszo-rowerową, żeby ludzie nie byli zmuszeni do brania samochodu. Po prostu nie powinniśmy wszystkiego projektować pod ruch samochodowy.
@powrotpolatachnawypoku:
Nie ma fizycznej możliwości, żeby wszyscy dojeżdżali samochodem do pracy i mieli gdzie zaparkować (m.in. USA to próbowało i jakoś im średnio to wyszło). Jedyna możliwość, żeby każdy miał możliwość dostania się do miasta komfortowo i szybko to
odnośnie walki z PRL nie możemy popadać też w skrajność, są rozwiązania, które w PRL działały lepiej niż teraz (np. planowanie przestrzenne w miastach). Powinniśmy tylko zwalczać negatywne aspekty tego ustroju, a nie wszystko.