Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko251
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Uaephean

Uaephean

Dołączył 14 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2947
  • Znaleziska 661
  • Mikroblog 2286
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 42

185

Pożar hali pod Poznaniem. Kilkaset milionów poszło z dymem przez baterie

Pożar hali pod Poznaniem. Kilkaset milionów poszło z dymem przez baterie

Blisko 200 strażaków przez wiele godzin walczyło z pożarem hali magazynowej firmy Schenker w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem. Biegły z zakresu pożarnictwa wskazał, że jedynym źródłem ognia była znajdująca się w hali przesyłka z zawartością baterii do hulajnóg.

Emerald84
z
fakt.pl
dodany: 7 godz. i 2 min temu
  • 78
  • #
    poznan
  • #
    polska
  • #
    pozar
  • #
    strazpozarna
  • #
    wydarzenia
  • #
    ekologia
Uaephean
Uaephean 4 godz. i 5 min temu via Wykop
  • 0
Będą teraz musieli przejrzeć monitoring bo zapłon baterii nie występuje zazwyczaj sam z siebie. Najczęściej dzieje się tak gdy mocno się baterię przeładuje. A już na pewno gdy jest uszkodzenie mechaniczne (szczególnie te w technologii NMC - przebicie, zgniecenie). Z jakiegoś powodu nie zapaliła się na tirze czy już wcześniej, tylko gdy została wewnętrznie transportowana. Chociaż to tylko moje domysły. Kto w takim wypadku pokrywa szkody? Ubezpieczyciel i później od nadawcy?
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Uaephean
Uaephean 3 godz. i 38 min temu via Wykop
  • 3
@ZawodowyMacherOdLosu: tak, czytałem o tym, że były to jakieś odpady. Natomiast one powinny być dobrze zabezpieczone. Bo nawet mając gniazda xt60 popularne w hulajnogach i innych na ogół nie da się doprowadzić do zwarcia. Co do samozapłonu to też fakt - jak zostawisz na długo na max naładowany pakiet (lub rozładowany) to może dojść do takiej sytuacji. Nowoczesne BMS mają opcję samo rozładowania do tych 30-50% jak się je długo
Uaephean
Uaephean 3 godz. i 8 min temu via Wykop
  • 13
@d3xxer: Bo jest to dosyć proste do zrobienia. Wystarczy biurko, drukarka 3D i zgrzewarka ogniw. Kupujesz takie odzyskane z pakietów i robisz na życzenie klienta przy okazji mając w nosie kwestie bezpieczeństwa. A klientów nie brakuje - modyfikacje hulajnóg, dronów czy skuterów elektrycznych to norma.
Uaephean
Uaephean 44 min temu via Wykop
  • 1
@damianooo8: To mogło spowodować wiele czynników. Często hulajnogi są modyfikowane, przewody nie dobierane do mocy i wtedy łatwo o wypadek. Większość tego typu wypadków to czynnik ludzki, olewanie kwestii bezpieczeństwa, i nie czytanie zaleceń producenta. Gdyby się to tak często paliło to w co drugim domu miałbyś pożary baterii. Bo jak gdzieś już pisałem - wszyscy mamy ich pełno w domach.
Uaephean
Uaephean 42 min temu via Wykop
  • 0
@guilmonn: Często za przerabianie zabierają się niekompetentni ludzie nie mający zbyt wiele wspólnego z prądem. To jak z silnikami - zrobisz jakieś mapy, wywiercisz otwory to korbę wywali i znów od nowa. Jak ktoś chce mocną hulajnogę czy ebike niech sobie kupi markowego chińczyka.
pan_bogus
pan_bogus
pan_bogus
3 godz. i 39 min temu
  • 4
Czy ktoś jeździ może Teslą po Krakowie i okolicach i mógłby obiektywnie bez emocji podzielić się opiniami czy warto? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Myślę nad zakupem nowego auta i zastanawiam się właśnie nad Teslą ze względu na bardzo korzystne finansowanie i chciałbym poznać opinie nt. samochodów i ogólnie infrastruktury

#tesla #motoryzacja #krakow
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 3 godz. i 26 min temu via Wykop
  • 3
@pan_bogus: Wypożycz sobie. Szybko sam sobie odpowiesz na pytanie. Dodatkowo w godzinach nocnych masz ładowanie na Supercharger (Bonarka) za cenę niższą niż przy domowej taryfie G11. Nie jestem z Krakowa tyko okolic Katowic ale często tam jeżdżę (lotnisko, centrum) i wyjazd swoją spalinową kią traktuje jako tortury. Finansowanie i tego typu tematy mnie nie obchodzą. Kupiony używany za gotówkę. Infrastruktura - jest sporo stron gdzie możesz sobie sprawdzić gdzie masz
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 1 godz. i 42 min temu via Wykop
  • 0
@fastmotion: To chyba wszystko zależy do czego ma to auto służyć. Bo Taycan też nie jest pozbawiony wad. Wyższe zużycie w mieście (chociaż na autostradzie lepiej), bardziej złożona konstrukcja, droższe wizyty serwisowe. Przede wszystkim to wciąż 3-4 letnie auto w cenie nowej Tesli. Gdybym miał nieograniczone zasoby w portfelu też bym wziął Taycana.
  • Odpowiedz

62

"Nie kupujcie elektryka, jeśli nie chcecie zamarznąć" ostrzega polski właściciel

"Nie kupujcie elektryka, jeśli nie chcecie zamarznąć" ostrzega polski właściciel

Nie kupujcie EV jeśli nie chcecie zamarznąć! - właściciel Tesly Y miał problem by przejechać 100 kilometrów. Samochód działał, ale infrastruktura nie dała rady.

francuskie
z
francuskie.pl
dodany: przedwczoraj, 15:07:55
  • 117
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
Uaephean
Uaephean przedwczoraj, 22:27:03 via Wykop
  • -2
@mocten: Żaden EV nie pozwoli Ci jechać i się ładować. Omijając to wyrwałbyś szybko gniazdo ładowania tworząc masę problemów.
Uaephean
Uaephean przedwczoraj, 23:05:07 via Wykop
  • -1
@mocten: Dlatego pisałem o elektrykach a nie o hybrydach. Jedynym wyjątkiem jest BMW z tzw range extenderem.
Uaephean
Uaephean przedwczoraj, 23:06:35 via Wykop
  • 1
@dzem_z_rzodkiewki: Tutaj - jeśli temat Cię interesuje.
Uaephean
Uaephean wczoraj, 08:23:26 via Wykop
  • 2
@ekektrykpozdalnym: Nie sądzę, że nawet wprawny elektryk podłączy bezpośrednio do baterii omijając wszystkie BMS i maskując to w interfejsie samochodu. Doładować to sobie tak można baterię 12v a nie trakcyjną. A nawet i jeśli - jaki jest tego sens skoro w każdym gniazdku masz takie samo napięcie. Awaryjnie w każdym domu sobie podładujesz tylko trwa to dosyć długo. Szczególnie w takiej Tesli X z baterią 100kWh mając w gniazdku ledwo
Uaephean
Uaephean wczoraj, 08:25:29 via Wykop
  • 0
@mocten: ale co mnie interesują hybrydy? Pisałem, że nie jesteś w stanie podłączyć przewodu i pojechać. Wypożycz sobie, pojeździj trochę EV i później głoś teorie o wyższości hybryd.
Uaephean
Uaephean wczoraj, 08:56:38 via Wykop
  • 0
@ekektrykpozdalnym: Wciąż jednak zostaje problem tego, że BMS będzie widział ładowanie i może nie puścić jazdy bo to już będzie zablokowane w software. Widziałem takie triki ale w hulajnogach gdzie omijali zupełnie BMS i ładowali o wiele wyższym prądem niż przewiduje producent. Dla mnie jest to i tak bez sensu bo ingerujesz w strukturę baterii, modyfikujesz, tracisz gwarancję i przy niesprzyjających warunkach stwarzasz zagrożenie. A wystarczy podłączyć się do dowolnego
Uaephean
Uaephean wczoraj, 11:30:12 via Wykop
  • 1
@ekektrykpozdalnym: na każdym mopie na pewno mają prąd. Tak jak i na każdej stacji. Na prawie każdym mopie jest ładowarka a jak jej jeszcze nie ma to będzie. Jak ktoś się wybiera na 20% baterii zimą, dużym autem z lawetą na autostradę to i psychiatra nie pomoże.
dzem_z_rzodkiewki
dzem_z_rzodkiewki
przedwczoraj, 18:37:35
  • 3
To normalne że przy przepisowej prędkości na autostradzie EV bierze 36kWh na 100km? To dosłownie 200km zasięgu, a mniej jak było ładowane do 80%.

Ktoś rozpoznaje co to za gówniany model i ma porównanie z czymś innym?
#motoryzacja #samochodyelektryczne #tesla
dzemzrzodkiewki - To normalne że przy przepisowej prędkości na autostradzie EV bierze...
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean przedwczoraj, 19:52:45 via Wykop
  • 2
@dzem_z_rzodkiewki: to chyba jakieś audi - one są mocno prądożerne. Ale to nic - zobacz sobie elektryczną g klasę. Masz tam spory akumulator który w zimie wystarczy na jakieś 150km. Koszt oczywiście taki jak jazda ciężarówką. Zwykle samochody w zimę zużywają 22-28kWh/100km prędkościami rzędu 130.
  • Odpowiedz

941

SCT - Zachęcamy do zapoznania się z rolką nagraną przez ekipę budowlaną

SCT - Zachęcamy do zapoznania się z rolką nagraną przez ekipę budowlaną

Chyba jedynie Miszalski i jego świta może być tak naiwny i myśleć, że ekipy budowlane, wykończeniowe i wszelkiego rodzaju usługi WYMIENIĄ dobre i sprawne samochody albo SAMI PONIOSĄ opłatę za wjazd do SCT Oczywiście nie wydarzy się nic z powyższych rzeczy.No i panie kto za to płaci? Społeczeństwo

ochucki
z
facebook.com
dodany: przedwczoraj, 09:35:20
  • 411
  • #
    sctkrakow
  • #
    strefaczystegotransportu
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    ekologia
  • #
    sct
Uaephean
Uaephean przedwczoraj, 12:13:30 via Wykop
  • -12
Niech sobie leasinguje taniego busa elektrycznego. Naładuje na budowie więc za paliwo nie zapłaci. Mniej rzeczy do zepsucia - mniejszy serwis, brak odpadów starego oleju i filtrów. Jak ktoś potrafi mądrze liczyć to w perspektywie 2-3 lat kiedy opłaty jeszcze bardziej wzrosną może wyjść na plus (lub na minus bo trzeba będzie obniżyć ceny usług ze względu na konkurencję).
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ShadowDancer
ShadowDancer
10.01.2026, 16:20:45
  • 1
Czytam wpis w gorących. Jaki w sumie jest problem, żeby EV jeździć szybko? Rozumiem, że jak ktoś piłuje gdzieś daleko to warto, ale podejrzewam, że większość ludzi jednak jeździ np. do teściów, do miasta i w takich zastosowaniach powinny się sprawdzać?

#samochody #samochodyelektryczne #tesla
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 10.01.2026, 16:28:10 via Wykop
  • 0
@ShadowDancer: Tak z doświadczenia - warto znaleźć sobie jakiś kompromis między prędkością a oszczędnością. Bo przy 110-120 mam o wiele niższe zużycie niż przy 140. Trochę jakby wybierać między "jadę wolniej a auto pali 5l, a jadę szybciej, auto pali 10l". W minusowych temperaturach ten efekt jest jeszcze większy.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 10.01.2026, 16:57:21 via Wykop
  • 3
@straszny_cham: na której jest kolejka na kolejne kilka godzin więc wypad nad morze trzeba planować tygodniami. Najfajniejsze jest to, że dobrze operując ładowarkami jesteś w stanie za darmo zajechać w prawie każde miejsce w Polsce. Ale zakładam, że jazdy jeżdżący EV ma swoje sposoby na tanią jazdę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Radzio697
Radzio697
Radzio697
10.01.2026, 06:31:13
  • 199
Kilkaset tysięcy żeby jeździć w kurtce z prędkością dużego to całkiem rozsądny wybór. To chyba taka nowa definicja lukausu w Polsce. Bez spinki tylko:p #transport #bogactwo #zima
Radzio697 - Kilkaset tysięcy żeby jeździć w kurtce z prędkością dużego to całkiem roz...

źródło: 1000004466

Pobierz
  • 128
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 10.01.2026, 14:44:01 via Wykop
  • 2
@pomywacz: dosyć szybko ale nie tak jak by się ludzie spodziewali. Mi spadł zasięg o jakieś 30% względem tego co robię latem ale dogrzewanie kabiny i baterii zjada dużo prądu.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 10.01.2026, 14:48:06 via Wykop
  • 2
@Ogau: jak kończy się elektryk na autostradzie? Bo ja nie rozumiem. Jeżdżę Teslą 110km/h na autopilocie, mijam jakieś 60% uczestników ruchu i przejeżdżam z jednym ładowaniem 25min z jednego końca Polski na drugi.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 10.01.2026, 15:30:07 via Wykop
  • 0
@Ogau: Wtjedź gdzieś dalej na autostradę a nie tylko w granicach swojego miasta pokazać się na lewym pasie z 140+km/h. Tak przy okazji z 40% uczestników ruchu to tiry lub autobusy. Tyle, że ciężko widać Ci to przyszło do pomyślenia. Polecam nawet i 250 cisnąć. Minusowa temperatura i fizyka lubią to.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 10.01.2026, 16:45:52 via Wykop
  • 2
@Ogau: Ale autobusy te duże są ograniczone do 100km/h na autostradach. Zwykle jadą trochę powyżej ale nie sprawdzałem. W Tesli jest bardzo mały margines błędu i jadąc 50km/h na GPS masz może 49km/h. Przyspieszenie z 110-125 trwa może z sekundę i ruch rolką dwa razy bo 99% czasu na autostradzie jedzie się na autopilocie. Wyprzedzam, zwalniam do 110 i jadę dalej. Moja średnia niewiele się różni od tych co ciągle
  • Odpowiedz

465

Poślizg przy wyprzedzaniu na nawianym śniegu

Poślizg przy wyprzedzaniu na nawianym śniegu

Poślizg przy wyprzedzaniu na nawianym śniegu 2.01.2026 DK15 Lubawa-Ostróda

stopchamteam
z
youtube.com
dodany: 08.01.2026, 13:39:43
  • 250
  • #
    stopcham
  • #
    wypadek
  • #
    kierowcy
  • #
    motoryzacja
  • #
    polskiedrogi
Uaephean
Uaephean 09.01.2026, 05:56:11 via Wykop
  • 11
Żałuję, że tak wcześnie nacisłem nagrywanie bo takich szybkich i wściekłych nie brakuje w górach. Tu akurat przykład sprzed kilku dni w Bieszczadach. Panu w busie tak się śpieszyło, że nie zważał na jadące z na przeciwka samochody i wyprzedzał 2 samochody przede mną. Debil
Uaephean - Żałuję, że tak wcześnie nacisłem nagrywanie bo takich szybkich i wściekłyc...
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Uaephean
Uaephean 09.01.2026, 10:50:17 via Wykop
  • 0
@Krupier: Zauważyłem właśnie. Kolega bez znajomości tematu kieruje się na specjalistę. Mam samochód który do 100 przyspiesza w 4 sekundy, AWD i wyprzedzanie to akurat ostatnie o czym myślałem jadąc po tych drogach. Co chwilę teren zabudowany, zakręty. Ślisko! A tu już naczelni spece wmawiają, że zamulam. Widać jazda przepisowa sprawia co niektórym jakiś fizyczny ból.
Uaephean
Uaephean 09.01.2026, 10:56:21 via Wykop
  • -1
@theximon: Ale co zrobić jak co chwilę jest podwójna i zabudowany. Ktoś jechał 70 na 90 bo nie wiem - może wstał za wcześnie, letnie opony czy uznał, że tak jest bezpiecznie. Okazji do wyprzedzania nie było zbyt wiele. I wleć teraz na 110km/h w zabudowany gdzie sobie wesoło stoi patrol z suszarką. Gdyby było więcej widoczności, dłuższą prosta i brak samochodów z przeciwka to też bym wyprzedził.
Uaephean
Uaephean 09.01.2026, 11:26:18 via Wykop
  • 0
@Krupier: A później płacz, że fotoradarów za dużo, odcinkowych też, mandaty wyższe. Ale jak walczyć z tą całą hołotą. To chyba Ci, co zapłacili za całą skalę prędkościomierza a nie za 1/4 lub 1/2. Jeździłem sporo po europie i takie sytuacje są nie do pomyślenia w Holandii czy Niemczech to tutaj cyilizowany kraj a małpy na drogach.

250

Nic nie zrobiłem, a czeska policja zabrała mi tablice rejestracyjne i unieruchom

Nic nie zrobiłem, a czeska policja zabrała mi tablice rejestracyjne i unieruchom

Zabrano tablice, za niezapłacone mandaty banku. Mógł zaplacic 25k PLN i jechać dalej. Podobno Credit A.

cyborg78
z
youtube.com
dodany: 07.01.2026, 17:57:03
  • 167
  • #
    ciekawehistorie
Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 10:28:33 via Wykop
  • 1
@Boobees: Dzięki za wyjaśnienie. Jeżdżąc przez Czechy widziałem sporo radiowozów rozsianych przy autostradach. Jestem zwolniony z opłaty (EV) ale inny samochód na zagranicznych blachach ścigali. Dziwiłem się czemu mną nie byli zainteresowani skoro tych kamer to ja za dużo nie widziałem na autostradach.
Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 11:42:32 via Wykop
  • 0
@hmmjakwtosiegra: Daleko do Polski to on nie będzie miał. A skąd tablice weźmie? Po co mu samochód bez tablic i gdzie tym się poruszać? Nie jestem pewien, czy tablice "kolekcjonerskie" będą akceptowalne w razie jakieś kontroli już w Polsce.
Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 14:01:23 via Wykop
  • 0
@lukash_jb: Weź to teraz powiedz tym, co jeżdżą ciężarowymi w leasingsch. Ta sama sytuacja podobno w NL a tam jeszcze więcej zagranicznych ciężarówek jeździ.
mapache
mapache
08.01.2026, 10:11:26
  • 0
ma ktoś PETG przezroczysty pomarańczowy i czerwony i by się podzielił tak z 50g każdego? potrzebuje by wydrukować kloszę do autka, a nie chce by mi całe szpule potem zalegały

#druk3d
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 10:16:56 via Wykop
  • 0
@mapache: To chyba tak nie działa. Nie sądzę, by to kolorystycznie pasowało a przy kilku warstwach nic nie będzie przenikało. Mam oba kolory w petg ale raczej zykłe.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 10:33:30 via Wykop
  • 0
@mapache: Ok - drukowałem sobie kiedyś jakieś lampy to efekt był średni choć nie miałem żadnych transparentnych filamentów. To jakiś ultra rarytas, że używek nie ma na rynku tanich?
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 10:38:50 via Wykop
  • 0
@mapache: Myślałem, że chcesz oryginalne klosze robić do samochodu w normalnych wymiarach. No mogę poratować pomarańczowym (zwykły, lśniący) bo czerwony mam jeszcze zamknięty.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 10:47:17 via Wykop
  • 0
@mapache: Każde petg jest trochę przeźroczyste. Taka już charakterystyka tego materiału. Takiego typowo "transparent PETG" nie mam.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 11:45:45 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: Tak, to oczywiście zrozumiałe. Pamiętam nawet, że to naturalne PETG to jest bardzo przeźroczyste. Mają te filamenty jakieś inne zastosowania niż lampy czy litophane?
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 12:25:06 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: Ale ja drukuję od dobrych 7-8 lat kiedy wychodził ender3 więc nieco się tam drukowało usprawnień. Chodziło mi o jakieś szersze zastosowanie niż maskownice/listwy ściemniające itp
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 08.01.2026, 13:54:51 via Wykop
  • 0
@hrumque: A trudno mi się do tego odnieść bo to co drukuję ma raczej lekkie warunki a jak pęka, to drukuję nowe. I tak aktualnie nowe pla i petg wytrzymałością się nie różnią prócz temperatury topnienia. Widziałem kilka testów gdzie pla było tylko kilka % słabsze niż petg. Z dodatkami o których piszesz też najlepiej zaopatrzyć się w jakieś rubinowe dysze co by nie starło. Mam 2 albo 3 rolki
  • Odpowiedz
proszeknasen
proszeknasen
proszeknasen
04.01.2026, 12:56:49
  • 2
Planuje zakup auta w tym roku i zastanawiam się co wybrac.
Zależy mi, żeby zmiescic sie w 70-80kzl, najlepiej automat w benzynie (nie stray niż 2019) i przynajmniej te 160km mocy.
W kwestii budy to raczej jakieś coupe ewentualnie sedan, ale jak będzie cos innego fajnego to na pewno rozwaze.
Jak jeszcze będzie w miarę znosny w eksploatacji to będzie bajka.
Wstepnie myślałem o jakimś Audi a3 albo a6, Peugeot 308 też
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 04.01.2026, 19:32:25 via Wykop
  • 1
@proszeknasen: Teslę 3 sobie kup. Spróbuj, nie pożałujesz. W podobnych pieniądzach dostaniesz jakieś dziadkowozy z silnikami od kosiarek.
  • Odpowiedz
1988BaZyL
1988BaZyL
03.01.2026, 19:14:50
  • 9
Turyści na całorocznych pojechali sobie w góry:

#opony #samochody #zima #polscykierowcy #polskiedrogi #ruchdrogowy #auta #motoryzacja
1988BaZyL - Turyści na całorocznych pojechali sobie w góry:

#opony #samochody #zima ...
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 03.01.2026, 20:52:22 via Wykop
  • 6
@1988BaZyL: Jestem w Bieszczadach. Aż miło się patrzy na jakieś dzikie BMW czy audi które nie potrafią sobie poradzić z lekkim wzniesieniem, czy wyjazdem z parkingu. Na wiele się zdały duże samochody które z terenem niewiele wspólnego mają. Tymczasem mały sedan AWD wjeżdża wszedzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uaephean - @1988BaZyL: Jestem w Bieszczadach. Aż miło się patrzy na jakieś dzikie BMW...

źródło: 1000021771

Pobierz
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 03.01.2026, 21:32:44 via Wykop
  • 0
@helghast: Dokładnie. Czekam na lawetę która też miałaby biedę tu wjechać więc może zrobię sobie długie ognisko z baterii. Tak na serio to bieszczadzką pętlę robisz na 40% więc chyba nie ma w Polsce już miejsca do którego nie da się dojechać (o ile jakaś droga tam jest). A nawet jeśli to mam w bagażniku ładowarkę na zwykłą jedną fazę. Podładuję się w najbliższym domu czy stacji z ich agregatów
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 03.01.2026, 21:37:49 via Wykop
  • 1
@blackphoenix: odpowiedzialem już wcześniej. Że te wszystkie linie energetyczne to iluzja i kłamstwa. Ludzie w domach mają wszyscy prawilne agregaty na ropę.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 04.01.2026, 07:03:52 via Wykop
  • 1
@SpokojnyPan: Ta podstawowa wersja ma RWD. Ale prawda taka, że to połowa sukcesu. Częstsza zmiana opon więc jeździsz na w miarę świeżych, równomierny rozkład masy na całą powierzchnię i niski środek ciężkości. A no i możliwość bardzo powolnego obrotu kół. W tym samochodzie akurat jakieś 90% czasu jeździ się w napędzie na tył (trwalszy silnik). Przedni włącza się w razie potrzeby - podjazdy, poślizgi czy ostre przyśpieszanie.
  • Odpowiedz
Teuvo
Teuvo
03.01.2026, 19:18:17
  • 37
ciekawe czy gdyby każdy polak miał tak z 20 IQ więcej, to czy wtedy taki przeciętny polak potrafiłby wyrzucić plastikową butelkę do tego żółtego kontenera, czy w debacie publicznej mówiłoby się więcej o długu publicznym zamiast o tym ile powinno być godzin religii w szkołach, czy polska byłaby nareszcie krajem świeckim, czy nadal 100% podatku PIT przeznaczane byłoby na łapówki wyborcze (złodziejskie programy socjalne), czy obecne partie polityczne (wszystkie) w ogóle miałyby
Teuvo - ciekawe czy gdyby każdy polak miał tak z 20 IQ więcej, to czy wtedy taki prze...

źródło: obraz

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 03.01.2026, 20:45:25 via Wykop
  • 5
@Teuvo: To by miało przede wszystkim impakt społeczny. Mniej kłótni, rozwalonych rodzin, alkoholizmu itp. Tylko traciłyby mocno korporacje bo kto by chciał wtedy kupować jakieś niezdrowe p-------y czy mocno przetworzone jedzenie. Jak widać wielu wpływowym firm/rządom jest to na rękę by ludzie nie byli zbyt mądrzy.
  • Odpowiedz
Radioactiv
Radioactiv
02.01.2026, 18:08:24
  • 2
Od pewnego czasu bawie sie w modelowanie 3d, ale nie ukrywam ze chyba sprzedaz modeli 3d w polsce to nisza. Bawie sie w blenderze i shapr3d. Czasem tez w fusionie.

#fso #fsm #druk3d #modelowanie3d #biznes
Radioactiv - Od pewnego czasu bawie sie w modelowanie 3d, ale nie ukrywam ze chyba sp...

źródło: 1000008697

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 02.01.2026, 18:22:28 via Wykop
  • 0
@Radioactiv: Bo też niszowa jest branża drukarek żywicznych z których te modele wydrukujesz w sensownej jakości. Większość woli FDM który jest prosty, łatwy w naprawie i tani. Tylko godzi się człowiek na gorsze detale. Lepiej byś wyszedł na drukowaniu tego w żywicy i malowaniu. Ale to zaś wymaga masę czasu i umiejętności manualnych.
  • Odpowiedz
dominowiak
dominowiak
31.12.2025, 13:34:51
  • 4
#heheszki #tesla
Nie wiem czy to prawdziwa historia, ale zabawwnie kontrasuje z tymi wszystkimi wpisami (w tym polityków) w stylu "I WYOBRAAŹCIE SOBIE ŻE STOICIE TERAZ W TEJ ŚNIEZYCY W TESLI!!!111"
XD
dominowiak - #heheszki #tesla 
Nie wiem czy to prawdziwa historia, ale zabawwnie kont...

źródło: image

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 31.12.2025, 15:36:59 via Wykop
  • 1
@printf: Ale wiesz o tym, że są już busy z szybkimi ładowarkami na pace? W GB jest to dosyć popularne ale mało który kierowca korzysta. Raczej klientami są elektryczne ciężarówki lub autobusy. Nie martw się. Przy umiejętnym korzystaniu z klimy postojowej w Tesli jest w stanie długo wytrzymać. Miałem czasami zużycie na poziomie 6-7% na noc.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 31.12.2025, 16:52:36 via Wykop
  • 2
@printf: Aż szkoda dyskutować bo widzę marne masz pojęcie o nowoczesnych EV. W Norwegii takie warunki to codzienność i jakoś nie narzekają. Za kilka lat sam będziesz jeździł i jeszcze chwalił.
  • Odpowiedz
Dipolarny
Dipolarny
28.12.2025, 20:48:24
  • 0
Mireczki z tagu #druk3d znalazłem sobie do wydrukowania niewielki element do auta.
Czy znajdzie się chętny Mirek na wydruk za opłatą?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 28.12.2025, 20:49:25 via Wykop
  • 1
@Dipolarny: Do auta wewnątrz lub na zewnątrz? Bo to dosyć istotne. Wyślij link, sprawdzę co da się zrobić
  • Odpowiedz

63

Zimowe zasięgi aut elektrycznych przy -10 do -25 C. Xpeng P7 53,9 proc. deklarac

Zimowe zasięgi aut elektrycznych przy -10 do -25 C. Xpeng P7 53,9 proc. deklarac

Najlepiej w deklaracjach wypadł Xpeng P7, który zachował aż 53,9 procent zasięgu pozazimowego, bardzo słabe z kolei okazały się Tesle Model Y, które wypełniały ledwie 35-36 procent deklaracji.

PopeLeon
z
elektrowoz-pl.cdn.ampproject.org
dodany: 27.12.2025, 21:14:56
  • 43
  • #
    tesla
  • #
    samochody
  • #
    elektryki
  • #
    motoryzacja
  • #
    elektromobilnosc
Uaephean
Uaephean 28.12.2025, 10:54:42 via Wykop
  • 13
W chińskich testach najlepsze chińskie, w niemieckich testach - najlepsze oczywiście niemieckie. Jeszcze tylko czekać na włoskie testy by pokazać, że fiat 500 to bez dyskusji nadsamochód.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Uaephean
Uaephean 28.12.2025, 12:18:12 via Wykop
  • 3
@ramirezvaca: jak wsadzisz baterie z nowego leafa do starego to może i tak się da. Ale u japońskich ma sporą konkurencję. Bo najbardziej niezawodna Toyota. W teście japońskim oczywiście ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uaephean
Uaephean 28.12.2025, 15:06:57 via Wykop
  • -1
@123_: Nie wiem skąd takie doświadczenia. Przecież każda Tesla nawet ta z LFP może stać z tydzień na mrozie i nie powinno spaść więcej jak 7-8%. Akurat system zarządzania temperaturą baterii działa tam nieźle. Musiałeś zostawić w ostrym mrozie podgrzewanie kabiny + sentry. U mnie nieraz auto stoi całą noc w -10 w trybie camping i zjada około 15% baterii (long range). Klamki da się z aplikacji otworzyć więc trochę
Uaephean
Uaephean 28.12.2025, 19:52:31 via Wykop
  • 0
@dzem_z_rzodkiewki: Nawet jeśli i ten chiński samochód ma 600km realnego zasięgu a Tesla 450km to ludzie i tak wybiorą Teslę. Nie przez to, że to lepszy samochód tylko jako komplet - ładowarki, świetny UI czy autopilot który działa tak, że można na nim polegać o wiele bardziej niż na chińskiej firmie krzak. W ogóle to z jakiegoś powodu wszyscy się porównują właśnie do Tesli i na każdym kroku próbują kopiować
Uaephean
Uaephean 28.12.2025, 19:55:10 via Wykop
  • 1
@chodznapole: A to myślisz, że w normalnych samochodach klamki nie zamarzają na mrozie? Nie raz czy dwa rano musiałem przez bagażnik wchodzić do opla bo zamki zamarzły. W Tesli nawet i jeśli to z aplikacji sobie otwierasz. Z resztą jest serwisówka jak i czym smarować mechanizm klamki.
Uaephean
Uaephean 28.12.2025, 20:35:00 via Wykop
  • 1
@grypa-grypowska: Ale chodzi Ci o to, że zostawiasz np na 2 tygodnie w zimie i jedziesz na wakacje? O ile nie masz sentry włączonego to zejdzie kilka %. Sentry samo się wyłącza przy 20% to samo z grzaniem kabiny. U mnie przez noc schodzi 6% na grzanie z 0 do 17stopni bo tak mi się najlepiej śpi. Im niższa temperatura tym większe zużycie. Ale w każdym samochodzie będzie podobnie który
PiotrFr
PiotrFr
24.12.2025, 10:45:16
  • 5
Kup elektryka, będzie fajnie - mówili
Elektryk w zimie:

#samochody #motoryzacja #tesla #samochodyelektryczne
PiotrFr - Kup elektryka, będzie fajnie - mówili 
Elektryk w zimie:

#samochody #motor...

źródło: 1000026933

Pobierz
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 24.12.2025, 11:39:04 via Wykop
  • 10
@kimunyest95: na benzynę to można mieć kosiarkę albo piłę, a nie samochód.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 24.12.2025, 13:26:38 via Wykop
  • 0
@Rustyyyy: powodzenia w jeździe kosiarką w Bieszczady zimą. Albo do Chorwacji. Samochodów ev wiele tak widziałem. Ale kosiarki ani jednej. Nie chcesz jakiegoś challenga zrobić? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 24.12.2025, 14:11:37 via Wykop
  • 1
@Rustyyyy: Ale w których górach? Przecież nawet na siłę jakbyś się pchał na samą górę to schroniska mają prąd. Przedwczoraj Teslą wróciłem z Karkonoszy, za kilka dni w Bieszczady jadę. Chciałbym poczytać opinię eksperta
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 24.12.2025, 14:12:52 via Wykop
  • 0
@PawelW124: tak, też to widziałem - chyba z 10 lat temu i z tego co pamiętam to był jakiś silnik hondy. To jednak jeden przypadek. Ale codziennie w górach widzi się jakieś EV i nie jest to jakiś mega wyczyn
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 24.12.2025, 14:19:02 via Wykop
  • 0
@PawelW124: Nie sądzę by było to jakoś super komfortowe w zimę ale może są kozacy co tak podróżują. Tak przy okazji to myślałem, że oni głównie traktory robią i jakieś kombajny.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 24.12.2025, 15:49:56 via Wykop
  • 0
@Rustyyyy: chodzi o ten Szczyrk w którym są kolejki do ładowania? Jest taka strona pomidor.io - możesz sobie spojrzeć na obłożenie stacji w godzinach jeśli operator "dzieli się" danymi. Nawet specjalnie sprawdziłem te które są monitorowane - w całym Szczyrku 0 ładowań. Ale zdradzę sekret - ludzie ładują w domach/ u gospodarzy bo jest po prostu taniej i wygodniej niż jeździć na publiczne stacje.
Uaephean - @Rustyyyy: chodzi o ten Szczyrk w którym są kolejki do ładowania? Jest tak...

źródło: 1000021666

Pobierz
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 24.12.2025, 16:43:43 via Wykop
  • 2
@Rustyyyy: Nie rozumiem o co chodzi z tym sukcesem. Zostawiasz pieniądze za prąd u gospodarza który zwykle coś na tym zyskuje. Nawet używając stacji ładowania wspierasz polską energetykę. Kupując paliwo kasę wysyłasz za granicę i smrodzisz w okolicy przy okazji marnując 65% paliwa na ciepło. Rzeczywiście to rozsądny wybór
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 24.12.2025, 17:09:35 via Wykop
  • 0
@Rustyyyy: Wciąż lepsze to niż straty generowane na paliwie i prądzie/zasobach do jego produkcji. Istnieje jakiś lobbing za zakazem posiadania magazynów? Bo mam 2 a wliczając samochód to 3. Czeka mnie więzienie? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■). Coś mi się rzuciło, że chcą chyba opodatkować nowe. Własne magazyny powinny być obowiązkiem każdego domu na wypadek jakiegoś kataklizmu czy przerw w dostawie. No ale nie siedzę w
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 24.12.2025, 22:10:49 via Wykop
  • 0
@PiotrFr: lubię poczytać opinie ekspertów. I nadal czekam na te kolejki na ładowarkach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 25.12.2025, 13:42:01 via Wykop
  • 0
@Rustyyyy: brzmi to jak monopol i skazanie na elektrownię. Samochód może służyć jako bank energii bo czemu nie? Masz duży jeżdżący powerbank. Nie zasilisz nim całego domu ale jedną fazę jak najbardziej. Najlepiej tą najbardziej krytyczną - lodówka, czajnik itp. Nie jest to oczywiście pełnoprawny magazyn ale awaryjnie zawsze może się przydać. A są i tacy co ładują się u pracodawcy a później mieszkania z tego zasilają. Dopiero będzie rozrost
  • Odpowiedz
Capshov
Capshov
22.12.2025, 13:11:21
  • 0
Mirki mam problem z moim autem. Podczas hamowania czuje jak trzęsie kierownicą i budą ale na pedale nie czuje drgań. wymieniona piasta przód bo wjechałem w dziurę kiedyś i myślałem że od tego. mechanik doradził wymienić końcówki drążków i tuleje sanek. więc wymieniłem a problem pozostał. komplet tarcz i klocków też wymienione ale już z pół roku temu. mam wrażenie że to przy hamowaniu czuć drgania z tylnego koła. Ale może to
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 22.12.2025, 15:23:57 via Wykop
  • 0
@Capshov: Jeśli chodzisz do mechanika - zmień. Jeśli chcesz samemu spróbować to zacząłbym od tarcz. Widziałem jak bosche po kilku spotkaniach z wodą przy ostrym hamowaniu zaczynały bić. Producent oczywiście ma wywalone na gwarancję więc załóż sobie coś z średniej półki.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 22.12.2025, 16:23:33 via Wykop
  • 0
@Capshov: jeśli masz bicie tylko przy hamowaniu to na 70% są to tarcze. ALE miałem kiedyś sytuację, że też mi biło z tyłu przy hamowaniu. Okazało się, że koła były źle wyważone + opony do wymiany. Bo wchodziłem w prędkość bicia (czyli około 110km/h) właśnie hamując na autostradzie. Warto samochód przejrzeć na szarpakach jakie mają na stacjach diagnostycznych - bo mogą jakieś gumy już mieć pęknięcia a tego trochę z
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 22.12.2025, 16:30:43 via Wykop
  • 0
@Capshov: najlepiej oddaj do specjalisty - jakiegoś większego warsztatu. Bo ja jak zaczynałem wymieniać u siebie niedawno zawieszenie w samochodzie nieużywanym (stoi sobie jako zapas) to skończyło się na wymianie połowy samochodu i prawie całego zawieszenia razem z sankami przód i tył. I oczywiście wpakowaniu więcej kasy w części niż auto jest warte. A chciałem tylko wycentrować koła
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 22.12.2025, 20:44:33 via Wykop
  • 0
@Capshov: sprawdź jeszcze dla pewności czy ciężarki którymi koła są wyważane są na miejscu. Co roku nie trzeba wyważać ale przy zmianie opon na pewno. No i czy opona nie ma jakiegoś nadmiernego zużycia po któreś stronie. Bo prawidłowo powinna być wszędzie tak samo zużyta.
  • Odpowiedz

4

Przyjechał autem innej marki na ładowarkęTesli. Weźcie gaz - radzi kierowca

Przyjechał autem innej marki na ładowarkęTesli. Weźcie gaz - radzi kierowca

To miał być zwykły postój na szybkie ładowanie. Tanie godziny, wolne stanowisko, prąd płynie bajk. Jednak gdy na stacji pojawia się samochód innej marki pojawia się też teslowa plemienność

francuskie
z
francuskie.pl
dodany: 20.12.2025, 09:11:53
  • 9
  • #
    samlchody
  • #
    motoryzacja
  • #
    tesla
Uaephean
Uaephean 20.12.2025, 18:19:02 via Wykop
  • 0
Potwierdzam. Byłem tą ładowarką
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >
  • Tu też brak
  • Bugibba

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 19.10.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 12.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 12.03.2017

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking