Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko218
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Uaephean

Uaephean

Dołączył 14 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2823
  • Znaleziska 610
  • Mikroblog 2213
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 42
Kutang-Pan
Kutang-Pan
17.07.2025, 08:15:51
  • 40
Jednak to prawda, że najgorzej spotkać Polaka za granicą xD Typowy wyborca Brauna, który ciągle narzeka na kraj w którym przebywa, w Polsce wszystko najlepsze, ale do kraju nie wróci, no i oczywiście Hitler miał rację co do tych Żydów xD
#emig
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 17.07.2025, 13:22:12 via Wykop
  • 1
@Kutang-Pan: Dokładnie to usłyszałem od gościa co 15 lat w tej samej firmie pracuje w NL. Widzę, że to nie odosobniony przypadek.
  • Odpowiedz
SendMeAnAngel
SendMeAnAngel
12.07.2025, 14:34:04
  • 1
Ciekawie na tle konkurencji wypadają hulajnogi Ausom. Niestety nielegalne w Polsce, bo waga 33 kg. Jadąc przepisowo nie wiadomo, czy dać się skontrolować, czy dzida 70 km/h i uciekać w osiedla, bo ci ją zabiorą.

https://www.geekbuying.pl/pl/hulajnogi-elektryczne/7336-dwusilnikowa-skladana-hulajnoga-elektryczna-ausom-l2-max-silnik-2000w-6975606877926.html

W Polsce przed nagonką spokojnie można było jeździć takim sprzętem i nikt się nie czepiał. Prawdziwy zamordyzm obecnie jest w Anglii (od wielu lat wolno jeździć tylko wypożyczanymi), Holandii (tylko z listy ministra) i kilku innych krajach, gdzie
SendMeAnAngel - Ciekawie na tle konkurencji wypadają hulajnogi Ausom. Niestety nieleg...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 12.07.2025, 22:01:12 via Wykop
  • 2
@SendMeAnAngel: Wszystkie hulajnogi da się w miarę łatwo blokować więc jeżdżąc na kagańcu niesie Ci grozi. Nie wygłupiaj się, unikaj tłumów, kask, ochraniacze i mało kto będzie uwagę zwracał. Co do konstrukcji się nie wypowiem - już dawno się pogubiłem w modelach. Wodoszczelność - nie wierz w zapewnienia producentów. Woda zawsze znajdzie sobie drogę wejścia do środka obudowy więc raczej unikaj dużych opadów ewentualnie otwieraj deck po jakimś grubszym myciu
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 14.07.2025, 12:07:45 via Wykop
  • 0
@Olsea: przejechałem już ponad 30k km małymi elektrycznymi pojazdami i nie miałem ani razu żadnej kontroli. Może po prostu podpadłaś albo jechałaś w ścisłym centrum miasta - tam są nagonki na wszystko co nie jest samochodem. Ja takich miejsc unikam.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 14.07.2025, 22:26:42 via Wykop
  • 0
@Olsea: Nigdy tam nie byłem. Zawsze jakoś nie jest mi po drodze ale to nieistotne. Szkoda, że masz takie doświadczenia - ja jeżdżę głównie po lasach i wsiach. Tam niewiele się dzieje, patroli mało a jeśli są to raczej z ciekawości coś zagadają. Szkoda wchodzić w niepotrzebne dyskusje - jeździsz po mieście to kaganiec na hulajnodze i kask. Co do większych pojazdów elektrycznych - kaganiec aktywowany przez bluetooth. Wtedy w
  • Odpowiedz

496

IDIOCI na hulajnogach doprowadzają do groźnego wypadku!

IDIOCI na hulajnogach doprowadzają do groźnego wypadku!
michalx199623
z
youtube.com
dodany: 26.06.2025, 19:37:33
  • 126
  • #
    polska
  • #
    wypadek
  • #
    hulajnoga
Uaephean
Uaephean 27.06.2025, 07:32:31 via Wykop
  • -3
@A330: swoje wnioski opierasz na doświadczeniach sprzed 20 lat kiedy normą były hamulce szczękowe? W hulajnogach jak i nowoczesnych rowerach masz hamulce tarczowe hydrauliczne. Są bardzo skuteczne. Dodatkowo w pojazdach ev praktycznie wszystkich masz możliwość hamowania silnikiem po odpuszczeniu gazu. Żadne jednak hamulce nie ochronią przed głupotą.

799

Bandyci i drogowi terroryści szaleją na drogach a tym czasem nasze zuchy...

Bandyci i drogowi terroryści szaleją na drogach a tym czasem nasze zuchy...

Bandyci jeżdzą wielkimi mocnymi autami po 300 km/h w ruchu publicznym a tym czasem policja walczy z rowerzystami z dzieciaczkami w fotelikach Silni wobec słabych, słabi wobec silnych

statystyczny-kowalski
z
x.com
dodany: 24.06.2025, 16:05:03
  • 123
  • #
    policja
  • #
    brd
  • #
    bandycidrogowi
  • #
    polskiedrogi
Uaephean
Uaephean 24.06.2025, 18:55:58 via Wykop
  • -7
Jest czym się chwalić. Od razu czuję się bezpieczniej. Dżentelmeni spieszący się w mieście nie stanowią zagrożenia. Przecież poruszają się po ulicy.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

22

Elektryki droższe niż benzyna w UK!

Elektryki droższe niż benzyna w UK!

Brytyjski rząd oficjalnie wycofał się z miliardowego programu budowy sieci szybkich ładowarek do aut elektrycznych. Tak kończy się zielona transformacja po brytyjsku. Właściciele elektryków są wściekli!

Zgradaktor
z
polishexpress.eu
dodany: 24.06.2025, 09:52:32
  • 10
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    gospodarka
  • #
    ekologia
  • #
    wielkabrytania
Uaephean
Uaephean 24.06.2025, 13:35:45 via Wykop
  • 0
Polecam spojrzeć samemu w aplikacji plug share by zobaczyć jaka UK to dziura z ładowarkami. Wiadomo przecież, że każdy ma do sklepu 300km jak na Syberii tak by nie dojechać. Artykuł pisany przez AI pod tezę by nadal straszyć jakże to złymi EV
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_____________________
_____________________
17.06.2025, 16:19:35
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 17.06.2025, 18:21:17 via Wykop
  • 3
@_____________________: ogólnie z wadami się nie zgadzam. Ładowarki są wszędzie przy okazji. Podpinasz, idziesz na miasto, rower czy co tam chcesz, zapominasz. Wracasz i auto naładowane. Zasięgu w mieście nie da się przejechać. Próbowałem - strata czasu. Zużycie prądu przy 120km/h. No tak, ale lecisz sobie na autopilocie i wywalone. Auto robi za ciebie te najnudniejsze zajęcia - trzymanie pasa, dystansu, hamowanie. Brak fizycznego kluczyka - a po co? Skoro
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 17.06.2025, 20:44:42 via Wykop
  • 0
@_____________________: racja z chargerami. Ale zobacz też ile jest już na etapie kończenia budowy. Sieć jest ciągle rozwijana i raczej z roku na rok będzie tego przybywać. Chargery przydają się tylko w trasie. Szkoda baterii ładując ciągle prądem stałym. Jak planujesz ciągle robić trasy i obawiasz się chargerów to bierz diesla na gwarancji. Ja robię trasy po 2-3k km elektrykiem bez problemu ale moje podróżowanie jest nieco inne. Więcej stopów,
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 17.06.2025, 21:47:39 via Wykop
  • 0
@_____________________: dokładnie ten. Nawet na przedłużaczu. Sprawdza się gdy auto długo stoi. Reszta ładowań to zwykle 11kW. A chargery to tylko podczas jakieś dłuższej trasy. W statystykach zużycia ładowania prądem stałym mam 5% ogólnej sumy ładowań.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 17.06.2025, 21:52:46 via Wykop
  • 1
@ShortyLookMean: nie wiem zbytnio o czym piszesz bo miałem okazję jeździć VW tiguanen i ten asystent działał no kiepsko. Większość autostrady przejeżdżam na AP więc też średnio mogę się odnieść do tego, że wyłączą się pod światło. Ja tego nie uświadczyłem w mojej 3. Nie twierdzę też, że tak nie jest - może jakieś starsze modele miały z tym problem.
  • Odpowiedz
Salvia_rosmarinus
Salvia_rosmarinus
15.06.2025, 06:14:28
  • 5
Niedługo będę wprowadzał się do pustego mieszkania (w którym łazienka i kuchnia będą do remontu), co polecacie z rzeczy, które okazują się bardzo przydatne, wygodnie, zwiększające komfort w waszym domu?

Na przykład jakieś urządzenie typu smarthome, nietypowe rozwiązanie w kuchni czy łazience, automatyzacja, typ telewizora, żarówek itp. itd.

#mieszkanie #smarthome #remontujzwykopem
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 15.06.2025, 06:23:59 via Wykop
  • 3
@Salvia_rosmarinus: deska toaletowa Xiaomi, Smart gniazdka zespolone z przełącznikami, stacja zasilania która działa jako UPS. Trochę się tego gromadzi.
  • Odpowiedz
mirek_dev
mirek_dev
mirek_dev
12.06.2025, 11:15:02
  • 0
Na malte potrzeba samochód żeby zwiedzać? I druga sprawa, czy polowa czerwca i 28 stopni to znośnie tam?
#malta #podroze
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 12.06.2025, 11:32:09 via Wykop
  • 1
@mirek_dev: raczej tak chociaż nie zagłebisz się jakoś specjalnie. Na Gozo przeznacz sobie jeden dzień jeśli chcesz tam popłynąć.
  • Odpowiedz

189

180 z jednej strony, 150 z drugiej. Planowana ustawka przed meczem kadry

180 z jednej strony, 150 z drugiej. Planowana ustawka przed meczem kadry

Przed rozpoczęciem meczu Polski z Mołdawią na Stadionie Śląskim kibice wielu klubów planowali ustawkę. Udało się jej zapobiec. W pierwszej z grup, liczącej 180 osób, zgromadzili się kibice m.in. Widzewa Łódź, Ruchu Chorzów, Wisły Kraków i Elany Toruń. W drugiej, skonfliktowani z nimi, fani ŁKS Łódź

o__0
z
rmf24.pl
dodany: 10.06.2025, 06:04:43
  • 115
  • #
    reprezentacja
  • #
    mecz
  • #
    pilkanozna
  • #
    kibole
  • #
    kibice
  • #
    policja
Uaephean
Uaephean 10.06.2025, 08:39:37 via Wykop
  • 1
Policja to powinna tam stać i rozdawać pałki. A po tych nieprzytomnych śmieciarka. Problem sam by się powoli eliminował.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

322

Tesla może naliczyć 2zł za każdą minutę ładowania powyżej 80%

Tesla może naliczyć 2zł za każdą minutę ładowania powyżej 80%

Nowa aktualizacja Tesli wprowadziła kilka udogodnień, ale też mocno wkurzyła posiadaczy tych aut nową opłatą, która ma "odkorkować ładowarki". W niektórych lokalizacjach Supercharging opłaty za kolejkę zastąpią opłaty za bezczynność.

boboliwo
z
boop.pl
dodany: 09.06.2025, 08:41:05
  • 240
  • #
    tesla
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    samochodyelektryczne
  • #
    elonmusk
  • #
    teslamotors
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 12:10:28 via Wykop
  • 2
@invit: w tych złych czasach prąd w domu też wyłączą a jak masz panele to i słońce zgaszą?
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 12:14:29 via Wykop
  • -16
@Rustyyyy: masz w w miastach strefy 30. Ktoś jedzie 30 i już d--a boli? Wskocz na rower szosowy i pokaż wszystkim jak się jeździ po mieście.
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 12:27:28 via Wykop
  • -8
@Rustyyyy: na zachodzie w prawie każdym mieście w centrum masz duże strefy 30. Wejdzie to i do nas prędzej czy później. Nie wiem też skąd bierzesz swoje wnioski odnośnie trasy. Rower też robi 20 min przerwy co 300-400km na trasie i jedzie nawet te 100km/h? Tak przy okazji to w Holandii masz na autostradzie limit 100km/h od 6-19. Wiec można zakładać, że to prędkość autostradowa.
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 12:45:56 via Wykop
  • -8
@Rustyyyy: na zachodzie mają podziemne parkingi dla samochodów mieszkańców a po mieście jeździ się tramwajem/rowerem. Autem też dasz radę ale jest to często mocno uciążliwe i drogie. Nie wiem czego się naczytałeś albo po prostu trollujesz. Ładowarki masz na każdym kroku bo łatwiej jest postawić taki słupek niż cała stację z zbiornikami i jeszcze ją zaopatrywać w paliwo. Byłem elektrykiem ostatnio prawie 4k km w trasie po południu Europy, niedługo
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 12:53:59 via Wykop
  • -10
@Rustyyyy: A to masz Teslę by to potwierdzić? Bo ja to widzę zupełnie inaczej.
Uaephean - @Rustyyyy: A to masz Teslę by to potwierdzić? Bo ja to widzę zupełnie inac...

źródło: 1000016875

Pobierz
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 13:07:28 via Wykop
  • -4
@Yelonek: Też to właśnie zauważyłem, że tworzą sobie scenariusze z czapy pasujące pod "chłopski rozum". Z transportem paliwa może być problem, ceny i kolejki będą takie, że paraliż gwarantowany. Gdzie ludzie z ev będą sobie ładować z swoich paneli czy baterii przydomowych.
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 13:12:24 via Wykop
  • -6
@Rustyyyy: zostań sobie lepiej przy swoich fantazjach, krytykuj wszystkich co jeżdżą ev wolno bo przecież prądu nie ma i w ogóle jak ktoś śmie jeździć za darmo i w dodatku na autopilocie 100km/h co by się nie przemęczać. Prawdziwy kierowca musi dużo płacić za paliwo, za serwisy i jeszcze jeździć autostradami minimum 180km/h co by go jakiś nędzny pedalarz nie dogonił.
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 14:42:30 via Wykop
  • -1
@Rustyyyy: no Alpy to prawie jak Sosnowiec. Dosyć blisko jak masz diesla z bakiem 80l. Fotowoltaika jak i stary taryfikator też mogą iść w niepamięć bo masz baterie coraz tańsze chociażby z zużytych pojazdów ev. A nawet panele można założyć na ogródek, powiesić na balkonie czy oknie. Możliwości jest sporo. Paliwa tak łatwo nie wytworzysz w domowych warunkach. Chyba, że po frytkach i będziesz lał do starego diesla.
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 14:47:57 via Wykop
  • 6
@Yelonek: Tak. Każdy czołg będzie się zatrzymywał by otworzyć bak i pompować ręczną pompką te paliwo do passata. Te argumenty coraz poważniejsze wymyślają. Wiadomo, że wojsko to tak na prawdę jeżdżące stacje benzynowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 20:25:05 via Wykop
  • 18
@fonderal: gdy ustawisz w Tesli punkt docelowy to prowadzi po superchargerach. Widać ile będzie wolnych stanowisk i ile pojazdów jest w trasie do tego miejsca. Stąd też łatwo zobaczyć kolejkę. Problem z znaleziska dotyczy jednej stacji i tym, że ludzie często ładują do 100% gdzie ostatnie 20% leci tak szybko jak pierwsze 80%. Jest to po prostu strata czasu bo ładowarka może podać więcej mocy a nie jest w stanie
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 20:36:28 via Wykop
  • 1
@glass3: na teslowych jest akurat tanio. Da się jeszcze znaleźć DC z mocami ~150kW za 1,99zł. U mnie Ekoen taki postawili. Czasami te ceny są zależne od dnia i godziny.
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 20:49:34 via Wykop
  • 0
@kompek: Większość osób które zakładało dawno temu rzeczywiście ma falowniki bez off-grid. I w sumie po co im skoro elektrownia to ich wielki power bank będąc na starych zasadach. Planując już jakaś w miarę nową instalację raczej zakłada się razem z bateriami. Z resztą do mieszkania możesz kupić sobie te duże stacje zasilania (2kWh+), dołożyć panele na balkonie i być względnie niezależnym. Samochodu tym nie podładujesz ale na domowe użytkowanie
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 21:01:30 via Wykop
  • 0
@fonderal: Nie rozumiesz. Dam Ci przykład. Jadę z Śląska nad morze. Pokazuje mi, że będę w Ciechocinku za 2h bo tam mam planowane ładowanie które uwzględniła nawigacja Tesli. Inna tesla też tak jedzie z tym, że na odwrót. Będziemy i podobnie godzinie więc system Tesli wie, że będą tam 2 nasze samochody+ te które się obecnie ładują. Bo nawigacja teslowa prowadzi po ładowarkach Tesli co dosyć logiczne. Inne auta nie
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 21:22:32 via Wykop
  • 0
@fonderal: Właśnie nie rozumiesz. Ale ja nie potrafię też tego sensownie wytłumaczyć. Sieć nie jest zbyt gęsta więc ładowarek teslowych jeśli kilka/naście na cały kraj. Jadę do Kołobrzegu. Tak mam nastawioną nawigację. Pokazuje mi, że będę w Ciechocinku za 4h i godzinę wcześniej już podgrzewa baterię (by uzyskać największą moc ładowania). Wie, że spędzę tam 20min i pojadę dalej bo te samochody są ciągnę do internetu podłączone. Możesz załadować gdzieś
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 21:31:58 via Wykop
  • 0
@fonderal: tak to wygląda z pulpitu. Przy godzinach szczytu masz też informacje o tym ile stanowisk będzie wolnych po przybyciu na ładowarkę bo nawigacją dajesz już systemowi znać, że jesteś w trasie
Uaephean - @fonderal: tak to wygląda z pulpitu. Przy godzinach szczytu masz też infor...

źródło: 1000016905

Pobierz
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 21:49:03 via Wykop
  • 1
@eSUBA94: Masz rację. Szkoda, że aż tylu ludzi zamiast być ciekawym jak to działa/jeździ/doświadczenia to krytykuje wszystko po kolei.
Uaephean
Uaephean 09.06.2025, 22:01:28 via Wykop
  • 0
@eSUBA94: mnie ludzie gdy jadę na monocyklu elektrycznym (tym jednokołowcu) ludzie pytają czy to spalinowy chociaż nic nie słyszą. Ludzie mają tendencję do łatania luk w wiedzy bazując na swojej ignorancji. Przykro ale co zrobić.
Uaephean
Uaephean 10.06.2025, 07:06:33 via Wykop
  • 0
@fonderal: oczywiście, że nie będzie miała pewności w Twoim scenariuszu ale wtedy w ogóle nie ma sensu ustawiać nawigacji by po drodze się ładować. Można ustawić coś w stylu "dam sobie radę sam" i nie uwzględnia ładowarek supercharger. Z resztą supercharger jest potrzebny tylko w trasie - auto gdy już wie, że jedziesz podgrzewa baterię by wycisnąć max mocy ładowania. Dodatkowo jest to najtańsze szybkie ładowanie. Oczywiście można pojechać na
Uaephean
Uaephean 10.06.2025, 07:14:01 via Wykop
  • 0
@sopel87: ustawiasz sobie limit ładowania jaki chcesz - może być to 60%. Ładowanie zakończy się bo dobiło do 60% ale dalej stoisz na stacji z podpiętym kablem więc się nie ładujesz i blokujesz innym możliwość ładowania. Wtedy jest ta opłata naliczana. Tak jest nie tylko w teslowych ale u innych operatorów. Zwykle masz 5-10 min na to by się odpiąć i przestawić samochód bo inaczej będą naliczane kary za zajmowanie.
Uaephean
Uaephean 10.06.2025, 07:18:18 via Wykop
  • 0
@e3b0c: Tak. I nie mają z tego żadnych konsekwencji tylko mogą się przez nich tworzyć kolejki na stacji gdy stanowisk masz 2-4. To o czym jest mowa w znalezisku dotyczy jednej stacji mocno obleganej która ma 4 stanowiska często zajęte. Obok powstał hub z 16 miejscami więc problemu tam nie będzie ale nie jest jeszcze odebrany przez udt.
Pardo
Pardo
Pardo
30.05.2025, 09:21:32
  • 1
Holandia - Znając angielski na poziomie komunikatywnym mogę sobie normalnie aplikować gdzieś do prywatnego ogłoszenia, iść na rozmowę kwalifikacyjną, a potem również prywatnie wynająć u kogoś kawalerkę? Bez żadnego bawienia się w agencje? Pierwszy raz jadę za granicę, dogadać się dogadam ale nie wiem co najlepiej na start, bo różne historie o agencjach i ich mieszkaniach słyszałem

#holandia #emigracja #pracazagranica
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 30.05.2025, 09:31:28 via Wykop
  • 0
@Pardo: Jeśli Ci się to uda to gratuluję. Jeszcze z 15 lat temu było to realne. Jak chcesz jechać pierwszy raz poszukaj dobrej agencji i jedź przez nich.
  • Odpowiedz

4

BYD Zniszczył Teslę Ładowanie Auta W 5 Minut!

BYD Zniszczył Teslę Ładowanie Auta W 5 Minut!

BYD właśnie pokazał technologię, która może ZMIAŻDŻYĆ Teslę i zmienić wszystko, co wiemy o samochodach elektrycznych! Ładowanie auta w 5 minut? Brzmi jak żart, ale to się dzieje NAPRAWDĘ.

piekielnieciekawi
z
youtube.com
dodany: 26.05.2025, 15:14:20
  • 14
  • #
    byd
  • #
    tesla
  • #
    auta
  • #
    motoryzacja
  • #
    auto
  • #
    samochody
Uaephean
Uaephean 26.05.2025, 16:51:32 via Wykop
  • 1
Odnoszę wrażenie, że Chińczycy na jakikolwiek pomysł odpowiadają "zrobię to szybciej". Aktualne prędkości ładowania ~15-20min pozwalają na skorzystanie z ubikacji do której trzeba iść, zjeść jakaś kanapkę czy wypić kawę bez narażania się za kary za blokowanie ładowarki. Przy 5min nie zdążysz z kibla wrócić i jeszcze naliczą kary. Więc będziesz zmuszony siedzieć w aucie a WC/kawa na stacji dopiero po ładowaniu. Podobnie jak przy paliwach.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Uaephean
Uaephean 26.05.2025, 16:56:30 via Wykop
  • 2
@slizgi: Już teraz zdarzają się lokalizacje gdzie masz kilka ładowarek po 350kW. W biedronkach chcą montować 100kW. Parę lat temu takim samym wyzwaniem było postawienie 50kW. Za 3-4 lata pewnie taki 1MW też nie będzie niczym nadzwyczajnym. Ciekawe czy taki kabel szczególnie w zimie ruszy drobna kobieta.

312

Elektryczne auto uderzyło w drzewo i się zapaliło. Kierowca zginął na miejscu.

Elektryczne auto uderzyło w drzewo i się zapaliło. Kierowca zginął na miejscu.

Elektryczny opel z niewiadomych przyczyn uderzył w drzewo i się zapalił. Spłonął doszczętnie, kierowca nie przeżył. Ale ponoć elektryki rzadko się palą...

BoloYeung
z
rmf24.pl
dodany: 19.05.2025, 14:44:17
  • 188
  • #
    elektrykasamochodowa
  • #
    samochody
  • #
    zielonylad
Uaephean
Uaephean 20.05.2025, 07:39:48 via Wykop
  • 4
@ProstyHuop: a telefon w spodniach, laptopa na biurku, czy aku do narzędzi w schowku? Baterii takich czy innych nie unikniesz
Uaephean
Uaephean 20.05.2025, 20:49:44 via Wykop
  • 1
@raxon1: większość, jak nie wszystkie posiadają bms który odcina baterie gdy podejrzewa, że coś jest "nie-tak" z baterią a szczególnie z jej ładowaniem. Łatwo też się patrzy na swój lokalny rynek a zobacz ile części świata lata na tych bateriach. Chiny to już w ogóle powinny się palić codziennie podobnie jak Norwegia z ich samochodami. Tak przy okazji by bateria wybuchła to trzeba ją mechanicznie uszkodzić - przebić, zgnieść lub
Uaephean
Uaephean 21.05.2025, 07:49:50 via Wykop
  • 0
@nagi720317: widziałem takie sytuacje w bateriach w telefonach czy tabletach. Ale przy paluszkach li-ion raczej nie. Z resztą ciężko byłoby to dostrzec bo obudowy są dosyć duże i nie wszystkie są jakieś super szczelne. W szczególności te od narzędzi budowlanych.
LeifEriksson
LeifEriksson
18.05.2025, 15:53:58
  • 0
Mirki, jaki samochód byście wybrali z poniższej listy? Mieszkam na #malta, potrzebuje auto żeby dojechać do roboty i przemieszczać się po tej małej wyspie. Wszystkie auto w automacie.

Toyota Passo – €12,000 (~52,000 PLN) rocznik 2019, 28k km
Nissan March (Micra) – €9,700 (~42,000 PLN) rocznik 2017, 28k km
Volkswagen UP – €11,700 (~50,700 PLN) rocznik 2018, 48k km
Toyota Yaris – €11,800 (~51,100 PLN) rocznik 2017, 125k
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 18.05.2025, 16:13:51 via Wykop
  • 3
@LeifEriksson: rozważ jakiegoś taniego elektryka bo dystanse są krótkie a połowa Malty to korki. Będzie wygodniej jechać jednym pedałem.
  • Odpowiedz

15

Autkokar dalekobieży, taki w zimę lub upał nie za bardzo dalkobieżny.

Autkokar dalekobieży, taki w zimę lub upał nie za bardzo dalkobieżny.

Daleka turystyka to chyba najgorsze zastosowanie dla pojazdu elektrycznego.

konto usunięte
z
autoblog.spidersweb.pl
dodany: 14.05.2025, 18:07:20
  • 9
  • #
    motoryzacja
  • #
    autobusy
  • #
    man
Uaephean
Uaephean 15.05.2025, 12:23:15 via Wykop
  • 0
@motonita: Kwestia czasu. Jak usiądą do tego algorytmy planowania i szybkie ładowanie na przystankach czy pauzie to może mieć sens. Jeszcze parę lat temu obawiano się, że szybkie ładowarki ~50kW będą tylko dla wybranych, rzadko i w ogóle nie ma infrastruktury. Teraz stoją pod każdym marketem. A na trasach ~150-350kW to już norma.
Uaephean
Uaephean 15.05.2025, 13:56:33 via Wykop
  • 0
@motonita: Zobacz sobie jak wyglądają aktualne EV i ich zużycie baterii - one często mają żywotność na poziomie ~500k km+. Dodaj do tego skalę baterii autobusowej. Myślę, że prędzej padnie cały autobus niż bateria. Źle odnosi się do starych leafow bo te baterie dopiero raczkowały. Ale dajmy taka Teslę 3 - już jest dosyć tania, spore przebiegi i degradacje rzędu 20% to rzadkość. Zwykle są mniejsze. Dobra dochodzimy do kosztów
Uaephean
Uaephean 15.05.2025, 15:43:45 via Wykop
  • 0
@motonita: oczywiście, że przebiegu rzędu 500k km w 2-3 lata to norma. I pewnie, że chcesz większy zasięg to trzeba dołożyć kg. Ale rozkład masy będzie lepszy bo będzie równo obciążony. Za każdym razem upierasz się przy wymianie. Ale baterie da się regenerować - często padają pojedyncze ogniwa lub jakaś sekcja. Już są firmy które robią to w samochodach. Znów - kwestia czasu kiedy zajmą się i ciężarówkami jesli zajdzie
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Strona 4 z 8
  • >
  • Tu też brak
  • Bugibba

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 19.10.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 12.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 12.03.2017

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking