Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko253
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Uaephean

Uaephean

Dołączył 13 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2674
  • Znaleziska 524
  • Mikroblog 2150
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 42

647

Sąd o wjeżdżaniu rowerzystów tuż przed auta na przejazdach

Sąd o wjeżdżaniu rowerzystów tuż przed auta na przejazdach

Poznański sąd wskazał, że rowerzysta dojeżdżając do przejazdu rowerowego nie ma pierwszeństwa, a zyskuje je dopiero będąc już na przejeździe.

ravau3
z
brd24.pl
dodany: 10.05.2025, 07:28:48
  • 272
  • #
    przepisy
  • #
    rowerzysci
  • #
    kodeks
  • #
    wyrok
Uaephean
Uaephean 10.05.2025, 11:27:31 via Wykop
  • -3
@makinenka: Co do 2 to czynników jest wiele. Automatyczne skrzynie biegów - łatwiej zwolnić, ruszyć i przyspieszyć. Szybsze samochody. Obawa przed karami - możesz finalnie wyłapać sporo punktów i 1500zł mandatu. Dodaj do tego, że czasami ludzie mają już punkty. Finalnie wychodzi na to, że "a przepuszczę tego pedalarza, będę miał święty spokój".
Yelonek
Yelonek
09.05.2025, 09:22:38
  • 2
Habemus Papam!

To nie uszczelka pod głowicą. To podgrzewanie baterii do ładowania. Dym to para wodna z wilgoci spod samochodu (widać śnieg), która ogrzała się od baterii.

https://x.com/elektrowoz_pl/status/1920768288113545299

#cybertruck #tesla #samochodyelektryczne #motoryzacja #elektryki
Yelonek - Habemus Papam!

To nie uszczelka pod głowicą. To podgrzewanie baterii do ła...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 09.05.2025, 10:08:12 via Wykop
  • 0
@mlodir: miałem dokładnie to samo przy tesli3 jak ładowałem w deszczowy poranek. Nagrałem nawet ale mało co widać bo po chwili wszystko uciekło. Czytałem kiedyś o tym więc niespecjalnie się przejąłem
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 09.05.2025, 10:19:33 via Wykop
  • 1
@Yelonek: U mnie stało się to jak podpiąłem superchargera chyba na 12% baterii. Dowaliło 200kW i poszedł niezły dym. Po 10 sekundach już prawie nic nie było. Moja pierwsza myśl to była, że chyba hamulce miały wilgoć i podgrzały wodę ale leciało typowo z jednej osi i strony (lewy przód) stąd później "a może klima" bo było dosyć zimno - około 5 stopni. Finalnie przypomniałem sobie o tej parze ale
  • Odpowiedz

5

Statystyki samozapłonu samochodów elektrycznych: Fakty kontra mity

Statystyki samozapłonu samochodów elektrycznych: Fakty kontra mity

Statystyki z Polski mówią jasno: samochody elektryczne palą się RZADZIEJ niż spalinowe! W 2024 roku pożary elektryków stanowiły zaledwie 0,31% wszystkich pożarów pojazdów, a na 100 000 zarejestrowanych aut przypada ok. 20 pożarów rocznie.

wildesign
z
tesla-polska.pl
dodany: 09.05.2025, 09:42:12
  • 19
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochodyelektryczne
  • #
    tesla
  • #
    elektryki
  • #
    elektromobilnosc
Uaephean
Uaephean 09.05.2025, 10:11:57 via Wykop
  • -2
@konkarne: A ładujesz swój telefon w domu i trzymasz w kieszeni? Podczas snu też go nie ugasisz. Boisz się rzeczy która dzieje się niezwykle rzadko a ciągle trucie spalinami szczególnie w parkingu podziemnym pomijasz.
ubijakitopiel
ubijakitopiel
ubijakitopiel
08.05.2025, 12:38:42
  • 2
Ostatnio naszedł mi pomysł kupna elektryka ale tak sobie policzyłem że na trasie 100km mam średnie spalanie 5 litrów jadąc 90km/h czyli to wychodzi jakieś 30zł, gdybym tą samą trasę pokonał teslą to (z tego co wyczytałem) miałbym zużycie energii 15kWh czyli zakładając, że ładuję się tylko poza domem zapłaciłbym jakieś 2.3zł za kWh więc 35zł.

Trochę słabo skoro każdy fan elektryków mówi ciągle jakie to tanie. To auto chyba jest tylko
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 08.05.2025, 13:05:52 via Wykop
  • 0
@ubijakitopiel: zależy jakie masz założenia. Bo da się uzyskać zużycie na poziomie 12-13kW/100km jeżdżąc po mieście w temp powyżej 15 stopni. Ładując się w domu przy najgorszej taryfie (G11) masz około 0,92zł/kW. Supercharger to koszt 1,80-2zł ale w mieście to strata czasu bo auto ładuje się za szybko i nic nie zdążysz w tym czasie zrobić. Lepiej ładować na zwykłych ładowarkach typ2 "przy okazji" innych aktywności na mieście. Teraz jest
  • Odpowiedz
stopaotestuje
stopaotestuje
07.05.2025, 09:54:05
  • 3
Tak, nie jestem przekonany jeszcze do aut elektrycznych i was do nich namawiać też nie zamierzam. Mimo, to auto, które przyspiesza do setki w 3,6 s jest ciekawe niezależnie od tego jak jest napędzane. #volvo #ex30 to też auto dziwne i oryginalne - taka trochę szwedzka #tesla

Więcej o furce tutaj - KLIK - serdecznie zapraszam

#samochody #samochodyelektryczne #motoryzacja #
stopaotestuje - Tak, nie jestem przekonany jeszcze do aut elektrycznych i was do nich...

źródło: EX30 twin motor (3)

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 07.05.2025, 12:28:17 via Wykop
  • 0
@stopaotestuje: bazowa long range Tesla używana kosztuje ~80k zł. Robi 100 w jakieś 4,2 sek. Gdy ktoś nie jest zaznajomiony z mocami to ma wrażenie teleportacji. Co dopiero przy 3,6. Ale nie wiem czy byłbym skłonny dopłacić za takiego chińczyka. Już lepiej jakiś BYD jak nie chce się Tesli.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 07.05.2025, 13:29:20 via Wykop
  • 0
@stopaotestuje: Ponieważ ma wszystko swoje. To gigant więc można z takim zaryzykować. W Europie nie ma jeszcze aż tak bogatej oferty jak w Chinach ale wsiadając ma się wrażenie ,że siedzi się w jakimś statku kosmicznym. Zastanawia mnie tylko jak wygląda prowadzenie po ładowarkach i autopilot bo tego nie miałem jak sprawdzić.
  • Odpowiedz

523

Liczba wypadków z udziałem hulajnóg elektrycznych rośnie lawinowo. Policja preze

Liczba wypadków z udziałem hulajnóg elektrycznych rośnie lawinowo. Policja preze

Osoby, które jeżdżą na hulajnogach elektrycznych powodują coraz więcej wypadków. Dane nie pozostawiają wątpliwości.

argonauta1000
z
bezprawnik.pl
dodany: 04.05.2025, 11:30:28
  • 185
  • #
    hulajnogaelektryczna
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    wypadkidrogowe
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 18:52:59 via Wykop
  • -7
@Blaskun: dokładnie tak. Lawinowo rośnie też ilość użytkowników bo hulajnogi te są coraz tańsze. Ale przepisy dalej durne - po ulicy nie można, po chodniku tak. Więc ryzykujesz zderzeniem z pieszym, wypad przez kierownicę przez krawężnik itp. Czas chyba się tym sensie zająć. No i obowiązkowe OC na kierowcę i kask. Tak to chyba funkcjonuje w Czechach
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 19:54:16 via Wykop
  • -6
@megawatt: Nie rozumiesz. Hulajnogi legalne mogą chodnikiem jechać. Nielegalne też ale tutaj jest problem - nie ma homologacji więc nie da się tego zarejestrować w jakikolwiek sposób bo producent nie dostarcza dokumentów homologacyjnych by móc sobie tym spokojnie jeździć po ulicy. Z resztą jak robić przegląd takich rzeczy? Z jednej strony wszyscy tą elektromobilność promują a z drugiej tworzą przepisy bez sensu. I to, że Tobie się to nie podoba
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 20:44:30 via Wykop
  • 0
@pcela: to jak teraz klasyfikować monocykle elektryczne? One często mają siodełka. Więc jest to motocykl czy motorower? Przecież to z siodełkiem to już jakiś kompletny absurd. Niepełnosprawni zamiast korzystać z hulajnóg z siodełkiem ryzykują mandatami. Ale prawo to prawo. Na szczęście mamy te dzieciaki na szybkich hulajnogach - one już zadbają o to by się prawo zmieniło kosztem pewnie kilku połamanych kończyn.
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 21:07:04 via Wykop
  • -2
@pcela: Chyba nie doczytałeś. Pisałem o monocyklach, czyli jednym kole - one mają siodełka. Szczególnie te szybsze. Jak to sklasyfikujesz? Odnośnie modyfikacji hulajnóg - samo posiadanie siodełka to absurd i nie zrobi przecież z takiej taniej Xiaomi m365 skutera. A siodełko mogłoby pomóc np. jak pisałem niepełnosprawnym.
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 21:13:52 via Wykop
  • 3
@eSUBA94: nie tylko ludzie od dostarczania jedzenia są problemem. Coraz więcej dzieciaków na tym jeździ. Odblokowanie to przecięcie jednego kabelka, rodzic się nie interesuje. A , że technologia coraz tańsza to każdego stać na mocny ebike który lata na manetce. Dobrze, że większość ludzi nie wie jaką mocą dysponują te rowery DIY gdzie setka jest robiona jak w motocyklu.
csth97
csth97
03.05.2025, 12:53:54
  • 3
Mam teorię spiskową jeśli chodzi o autonomiczne samochody elektryczne xD wyobraźcie sobie, że każdy z nich ma zapisany dzień i godzinę kiedy ma Cię spróbować zabić. Teraz będziecie mieć poryty beret za każdym razem jak włączycie autopilota. #teoriespiskowe #tesla #samochody #heheszki
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 03.05.2025, 16:38:24 via Wykop
  • 1
@csth97: wyobraź sobie, że twój telefon podczas snu uruchamia procedurę przegrzanie bms i robi zwarcie na baterii. W końcu to smart urządzenie. Jeszcze logi zmieni i nadpisze sobie "wykryto ładowarkę 400v". Tak przy okazji to autopilot na autostradzie to narzędzie nie do zastąpienia. O wiele lżej się jedzie.
  • Odpowiedz
polot
polot
polot
30.04.2025, 18:36:19
  • 0
#hulajnogaelektryczna

Zdziwiony jestem,jak potaniały hulajnogi.Za 2000-2100 zł można dostać xiaomi czy motusa w elektromarketach z zasięgiem po 60 km i chyba się skuszę,tylko mam kilka pytań:
1.Chcę mieć zapewniony serwis,jakieś pomocne fora i części zamienne na allegro jakby coś się spierniczyło.Zatem decydować się raczej na Xiaomi? Jak wygląda sprawa z motusem? Też są dostępne części bez problemu?

2.W ogóle ten Motus jest naprawdę taki zły w porównaniu z xiomi? Strasznie jest gnojony
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 30.04.2025, 19:10:52 via Wykop
  • 0
@polot: ale @EnderWiggin dobrze napisał. Co do 4 to bym celował a oba amortyzatory. A cała reszta - póki masz gwarancję to jej używaj. Więcej części po gwarancji będzie do Xiaomi. A zasięg to dzięki przez 2 jak jest ciepło. W zimie może się okazać że masz ledwo 20km zasięgu z deklarowanych 60. Albo jedziesz z górki z wiatrem i utniesz sobie obie nogi by ważyć w okolicy ~50kg.
  • Odpowiedz

390

Kradną kable ze stacji ładowania elektryków

Kradną kable ze stacji ładowania elektryków

Złodzieje upatrzyli sobie nowy sposób na szybki i łatwy zarobek. Kradną przewody ze stacji ładowania samochodów elektrycznych.Kable te, ze względu na konieczność przesyłania dużych ilości energii, zawierają znaczną ilość miedzi, która jest cenna na rynku złomu. Za kg miedzi można otrzymać ok. 30 PLN

blastocysta
z
trojmiasto.pl
dodany: 28.04.2025, 09:02:47
  • 194
  • #
    elektryka
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    kryminalne
  • #
    przestepczosc
Uaephean
Uaephean 28.04.2025, 20:30:11 via Wykop
  • 2
@HeniekZPodLasu: to nie jest rozwiązanie. Wystarczy byś sam miał jakieś przetarcie na izolacji. Będzie mokro i szybko oberwiesz własnym pomysłem. Wystarczy jakiś dodatkowy przewód pętla która gry jest otwarta (bądź zwarta do innego przewodu) to rozpoczyna nagrywanie z kilku kamer, alarmuje producenta i służby (czy firmę ochroniarską, oni szybko przyjeżdżają).
Uaephean
Uaephean 29.04.2025, 07:22:15 via Wykop
  • -1
@berecik: to dosyć złożony temat bo o ile chodzi o przewód typ2 to większość ludzi ma w bagażniku, w ładowarce jest tylko wtyczka. Jeśli chodzi o te przewody CCS to one są super grube i ciężkie. Nie sądzę by ludziom chciało się to wyciągać z szafy chociaż pomysł jest ok. Chociaż tu znów są kolejne problemy - ładowarka zaczyna podawać prąd dopiero jak jest do auta podłączona. Więc pierw płać,
Uaephean
Uaephean 29.04.2025, 07:39:23 via Wykop
  • -3
@PrezesBoss: zobacz jaki to szybki zarobek. Masz jakieś nożyce hydrauliczne i przecinasz. Jak chcesz katalizator ukraść to trzeba auto do góry, jakieś piły, czy szlifierki. Hałasu narobisz itp.
Uaephean
Uaephean 29.04.2025, 15:24:00 via Wykop
  • -1
@ruonim: wciąż masz hałas i więcej pracy czy narzędzi potrzebnych. Ja nie wycinam katalizatorów więc specem nie jestem. Widziałem na złomie jak gość szlifierką to w moment przecinał mając auto już na wózku widłowym. Jest też ryzyko bo często dołem idą przewody paliwowe. Zły ruch i spłoniesz razem z samochodem.
niepisowski
niepisowski
25.04.2025, 14:37:09
  • 3
Tesla wprowadza technologię wykrywającą dziecko/psa w samochodzie. Klimatyzacja sama się włączy, gdy zrobi się bardzo gorąco lub zimno w samochodzie. Ma to zapobiec tragediom, które co roku się zdarzają.
#tesla #motoryzacja #elonmusk #brd #bezpieczenstwo #wypadek #samochody #ciekawostki #technologia #dzieci
niepisowski - Tesla wprowadza technologię wykrywającą dziecko/psa w samochodzie. Klim...

źródło: temp_file1655593459448726478

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 25.04.2025, 14:44:05 via Wykop
  • 5
@niepisowski: Już od dawna jest tryb psa i campingu tylko trzeba ręcznie go włączyć. Jest też automatycznie uruchamianie klimy by nie przegrzać kabiny. A jak wykryje ruch przy zablokowanym samochodzie to alarm i powiadomienie na telefon idzie z którego z resztą można podejrzeć co się w kabinie dzieje.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 25.04.2025, 14:54:42 via Wykop
  • 4
@r5678: raczej zlepek wielu funkcji od innych producentów. Z resztą nie krytykuję - warto z tego korzystać bo u innych producentów płacisz subskrypcję za używanie chociażby grzanych siedzeń w BMW, czy aktualizacja map. Praktycznie każda Tesla co 2-3 miesiące dostaje jakieś usprawnienia za darmo w ramach aktualizacji. Nie przypominam sobie by reszta ekipy robiła takie prezenty za darmo.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 25.04.2025, 16:16:45 via Wykop
  • 0
@PiotrFr: wymyślają co chwilę coś innego. Nawet nie chce mi się szukać całych logów (bo jest tego za dużo)ale niektóre funkcje są dosyć przydatne. Tu akurat masz zrzut z ostatniej. Głównie nawigacja i związane z nią akcje (np wysokość bagażnika czy omijanie opłat itp). Dużo pierdół ale fajnie, że są.
Uaephean - @PiotrFr: wymyślają co chwilę coś innego. Nawet nie chce mi się szukać cał...

źródło: 1000016047

Pobierz
  • Odpowiedz

5

Zmarła 17-latka, która doznała poważnych obrażeń w wypadku hulajnogi

Zmarła 17-latka, która doznała poważnych obrażeń w wypadku hulajnogi

17-latka wraz z 15-latkiem jechali hulajnogą elektryczną z dużą szybkością. Oboje nie mieli kasków. Na łuku drogi stracili panowanie nad pojazdem i spadli na jezdnię. Według nieoficjalnych ustaleń medialnych hulajnoga miała jechać z prędkością około 70 km/h.

BojWhucie
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 23.04.2025, 12:28:44
  • 3
  • #
    wypadek
  • #
    hulajnogaelektryczna
  • #
    nastolatki
Uaephean
Uaephean 23.04.2025, 14:00:09 via Wykop
  • 0
@konkarne: dzieciaki strachu nie znają. Cięższe hulajnogi nie mają takich małych kółek - zwykle 11-13cal + dosyć spora opona. Czasami zdarzają się tłumiki skrętu ale nie zawsze a od 50km/h już zaczyna się efekt shimmy
Nokimochishii
Nokimochishii
22.04.2025, 18:34:45
  • 0
Był ktoś w ciągu ostatniego tygodnia na #malta ?
Jak tam temperaturowo? 20 stopni u nich to zimno czy ciepło? Bo nie wiem jak się spakować :D
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 22.04.2025, 18:52:27 via Wykop
  • 0
@Nokimochishii: w kwietniu możesz już się spalić jak zlekcewarzysz słońce. O ile nie wieje to temperatura będzie idealna. Ale lepiej poczekać na kogoś kto jest tam teraz.
  • Odpowiedz
pearl_jamik
pearl_jamik
16.04.2025, 09:42:19
  • 1
#druk3d #drukarki3d #drukarki #druk

Siema, przyszedł ten moment, że chce sobie w ramach #hobby kupić drukarkę 3d. Co byście mi polecili? (jestem zdania że warto wydać raz a dobrze niż kupić szajs, a wiele razy). Ale wiadomo, musi to się spinać. Jestem zielony w drukarkach 3d, jedyne co słyszałem to bamboo :) Polećcie mi coś :)
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 16.04.2025, 09:47:24 via Wykop
  • 3
@pearl_jamik: bambu p1s z AMS. Na aplikacji wybierasz model, klikasz drukuj i sciągasz z stołu gotowy produkt. W 99% przypadków nic nie trzeba robić przy tej drukarce o ile czytasz ze zrozumieniem instrukcję i się do niej stosujesz.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 16.04.2025, 09:55:36 via Wykop
  • 0
@Kryspin013: nawet ender 3 potrafi być bezobsługowy o ile go wcześniej usprawnisz. Drukuję już od jakiś 5 lat. Przerabiałem różne maszyny i najlepiej wypada właśnie bambu. Zdarza się zapchany hotend (od zbyt szybkiej zmiany temperatury pęka w ekstrudrze materiał) i raz rurka AMS.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 16.04.2025, 09:57:49 via Wykop
  • 0
@pearl_jamik: płytki drukowane z plastiku? Zacznij sobie od materiału pla. Zobacz jego zastosowanie i wytrzymałość.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 16.04.2025, 10:45:06 via Wykop
  • 1
@Kryspin013: na ogół drukuję głównie pla/petg i rzadko tpu. Nigdy nie smaruję stołu już od kiedy mam oryginalne PEI. Raz jeszcze kontrolowałem paski i smar na śruby osi Z. Czyszczenie polega na włożeniu rury odkurzacza do środka by wybrać resztki. Jeśli chodzi o oprogramowanie - to już inna bajka ale jak ktoś chce zacząć to w bambu studio wybierasz z projektu co chcesz drukować ,materiał i wyjmujesz gotowy produkt. Nic
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 16.04.2025, 10:48:42 via Wykop
  • 0
@pearl_jamik: jak chcesz drukować płytki to niestety nie pomogę ale drukarka to średnie urządzenie do takich zastosowań. Można jakoś kombinować z laserami lub frezarką CNC. Jak kompletnie nie wiesz co chcesz robić to ustal sobie to pierw bo później łatwiej będzie doradzić. Na ogół drukarka filamentowa to prostota obsługi, mało precyzyjne wydruki ale bardzo użyteczne - do domu czy samochodu. Drukarka żywiczna - uciążliwa w obsłudze ale drukuje super szczegółowe
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 16.04.2025, 15:01:35 via Wykop
  • 0
@Kryspin013: nie zajmuje się tym profesjonalnie - raczej hobbystyczna praca ale sam projektuję swoje wydruki. Jeśli chodzi o modele z neta to piszesz z doświadczenia na bambu? Przecież dla większości ludzi będzie tam aż nadto projektów do zabawy. Jak zaczynałem drukować na enderze 3 to tam trzeba było więcej kombinować jak i sama drukarkę usprawniać. W bambu kilka klików i gotowe. Nadal piszemy o UX początkującego użytkownika. Jemu nie jest
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 16.04.2025, 16:03:06 via Wykop
  • 0
@Kryspin013: chodzi tylko o próg wejścia do drukowania - w bambu klikasz na to co się podoba, drukuj i wychodzi z drukarki. Nie będziemy przecież uczyć jak budować vorona, stawiać klippera i analizować cały slicer razem z gCode. Jeśli ktoś będzie chciał to wejdzie głębiej. Piszę z własnego doświadczenia bo ja zaczynałem od zepsutego endera 3 więc jakieś porównanie mam drukując teraz na bambu.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 16.04.2025, 17:07:06 via Wykop
  • 0
@Kryspin013: inaczej - ender działał dobrze tylko był mało precyzyjny. O tyle był fajny, że by cokolwiek ulepszyć trzeba było samemu wszystko robić. A tu brakuje drugiej osi Z, tu się druk nie klei, pierwsza warstwa - loteria. Na ogół to dobry sprzęt do nauki bo tam wszystko trzeba samemu usprawniać. Ale jeśli komuś nie zależy to lakier do włosów i jazda - o ile łożyska akurat nie padły. Trochę
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 22.04.2025, 18:45:08 via Wykop
  • 0
@qwerty54321: ja na swoim enderze przetopiłem dobre 50kg filamentu bo się uczyłem wszystkiego. Finalnie nie pamiętam już wszystkich modyfikacji bo oddałem ta drukarkę koledze do nauki. Mnie męczyło głównie przyklejanie się druku do stołu. Ta szyba średnio dawała radę gdy już pokazywała ślady zużycia. Ale dobrze wspominam. Do nauki chyba nie ma lepszego sprzętu. No ale teraz próg wejścia ma być nisko by więcej ludzi zachęcić
  • Odpowiedz

15

Pędzili hulajnogą ze zdjętymi ograniczeniami. 17-latka w ciężkim stanie

Pędzili hulajnogą ze zdjętymi ograniczeniami. 17-latka w ciężkim stanie

Dwoje nastolatków jechało elektryczną hulajnogą aż 70 km/h. Oboje nie mieli kasków. Przewrócili się na zakręcie.

starnak
z
brd24.pl
dodany: 19.04.2025, 10:56:21
  • 24
  • #
    polska
  • #
    hulajnogaelektryczna
  • #
    wypadek
  • #
    polskiedrogi
Uaephean
Uaephean 19.04.2025, 12:55:44 via Wykop
  • 4
Mogli jechać jeszcze większą i szybszą hulajnogą. Takie też są - może nie byłoby co zbierać. Głupota rodziców, że pozwalają dzieciom jeździć na takich sprzętach. Na wsiach widać 10-12 letnie dzieciaczki na surronach (ok 80km/h). Przy okazji hulajnoga od 50km/h staje się bardzo niestabilna i wpada się w shimmy. Takie "sportowe" hulajki robią te 50km/h w takim tempie jak sportowy samochód.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Uaephean
Uaephean 19.04.2025, 15:10:27 via Wykop
  • 0
@Issac: Sądzę, że niewiele to da. Rodziców z głupoty szybko nie wyleczysz. Trochę jak z quadami na komunię jakiś czas temu. Dzieciak chce hulajnogę cięższą od niego, rodzic kupuje. Dzieciaki zdejmują blokady (często przecięcie jednego przewodu) i latają "do odcinki" bo nie mają mechanizmu strachu wyrobionego. Jeszcze ok jak jadą sobie na tych legalnych hulajkach do 25km/h. Ale jak wszyscy wiemy prędzej, czy później to przestanie wystarczać.

1689

Japońska firma zbudowała w Polsce małą elektrownie...

Japońska firma zbudowała w Polsce małą elektrownie...

... bo miała dość wysokich cen prądu. Farma fotowoltaiczna będzie wytwarzać 14 GWh rocznie.

Jefrjeitor
z
subiektywnieofinansach.pl
dodany: 17.04.2025, 17:55:03
  • 224
  • #
    fotowoltaika
  • #
    energia
  • #
    panelesloneczne
  • #
    inwestycje
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
Uaephean
Uaephean 18.04.2025, 10:13:44 via Wykop
  • 2
@Wouxus: szukam ich po lasach by zrobić sobie fajną wiatę lub magazyn energii a znajduję jakieś śmieci i zderzaki do samochodów
SendMeAnAngel
SendMeAnAngel
18.04.2025, 08:14:07
  • 0
Widzę w tym roku prawdziwy bum na hulajnogi. Ale rządzący wprowadzają coraz więcej utrudnień. Dawniej jeśli dopuszczalna prędkość na ulicy wynosiła do 30 km/h i nie było drogi dla rowerów, to musiałeś jechać ulicą. Teraz jeśli prędkość jest ograniczona do 30 km/h i jest chodnik (droga dla pieszych), to masz jechać chodnikiem. Jeśli dopuszczalna prędkość wynosi więcej niż 30 km/h, nie ma drogi dla rowerów ani chodnika, to nie wolno ci jechać.
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 18.04.2025, 09:05:55 via Wykop
  • 0
@SendMeAnAngel: wiele państw nie nadąża za rozwojem elektromobilności. Nie tylko u nas. W niektórych państwach masz lobby rowerowe które nie pozwoli sobie odebrać przychodów z super drogich rowerów i blokują wszystko co rowerem nie jest bo "można się połamać". Ja jeżdżę po wsiach zawsze w kasku i ciuchach moto - zrobione prawie 20k km i nikt się nie doczepił a patroli mijałem sporo. Jazda głównie po drogach lokalnych. Omijam chodniki
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 18.04.2025, 09:06:49 via Wykop
  • 0
@Kolegiusz: prąd do tych hulajnóg i serwis też robią Hindusi i Cypryjczycy?
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 18.04.2025, 09:19:07 via Wykop
  • 0
@Kolegiusz: w niektórych godzinach - szczególnie popołudnie z mocnym słońcem. Mamy nadorodukcję i taryfy dynamiczne dopłacają do zużycia tych nadwyżek (z paneli głównie). To wszystko ma ograniczone baterie/moce przerobowe i nie można upychać tej energii w nieskończoność. Wolę by szła do hulajnóg niż została zmarnowana. Nie chcesz tego w miastach to nie jeździj i już. Nie będzie klientów to sami się wyniosą. Ja wolę swój sprzęt bo dawno bym już
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 18.04.2025, 09:39:06 via Wykop
  • 0
@Kolegiusz: To kwestia edukacji użytkowników i braku konsekwencji. Hulajnoga sama z siebie nie jest problemem. Samochody zostawione na ścieżkach czy chodnikach to norma w dużych miastach a nikt nie pisze o tym, że ślepy się potknie czy blokuje rower. Większość ominie i zapomni. Rowerów szosowych też nie słychać - są nawet cichsze niż hulajnogi a często szybsze. Ja nie jeżdżę po mieście bo nie przepadam za milionami świateł na których
  • Odpowiedz

549

Krakowska policja zatrzymała kierującego "rowerem" elektrycznym

Krakowska policja zatrzymała kierującego "rowerem" elektrycznym

Moc silnika tego pojazdu wynosiła 1400 W, przy dopuszczalnej dla roweru wynoszącej 250 W. Teraz grozi mu nie tylko grzywna, ale również zakaz prowadzenia wszystkich pojazdów w wymiarze od sześciu miesięcy do nawet 3 lat. Postępowanie w tej sprawie przekazano do prowadzenia przez I Komisariat Polic

goferek
z
lovekrakow.pl
dodany: 17.04.2025, 12:20:54
  • 264
  • #
    krakow
  • #
    polska
  • #
    patologia
  • #
    rower
Uaephean
Uaephean 17.04.2025, 15:49:42 via Wykop
  • 5
@dave8: też bym tak chciał bo póki co jeżdżę po lasach i wsiach swoim monocyklem prawie 7kW w peaku. Daje mi to masę frajdy ale zawsze mam z tyłu głowy że pan służbista się trafi. Przy okazji dobrze, że Holandii nie widziałeś czy Niemiec. W Holandii konfiskata sprzętu + 800€ mandatu a w Niemczech do 2 elektrycznych deskorolek jakiś czas temu wzywano lawetę + sprawa w sądzie. Nie wszędzie jest
Uaephean
Uaephean 17.04.2025, 15:51:23 via Wykop
  • 5
@mpetrumnigrum: powodzenia z rejestracją dużej hulajnogi czy roweru. Homologacja - mówi Ci to coś?
Uaephean
Uaephean 17.04.2025, 16:02:42 via Wykop
  • 2
@mpetrumnigrum: oczywiście, że nie mają. Przecież to z banggooda czy innych chińskich sklepów. Dostajesz hulajkę/rower w pudle, składasz i tyle. Samemu homologacji nie zrobisz bo to masa pracy, nerwów i pieniędzy. Nie zarejestrujesz i nie ubezpieczysz. Ja już dawno bym to zrobił ale niestety - nie ma jak. Z resztą w artykule mowa o rowerze o potężnym 1,4kW. Mój monocykl (jedno koło )ma w peaku 7kW a znam "rowerzystów" z
Uaephean
Uaephean 17.04.2025, 16:09:06 via Wykop
  • 1
@dave8: pisałem to jako przykład. I tak nie za bardzo wiadomo co z tym zrobić. Masz niestabilną hulajkę i lecisz po drodze 80km/h i mijają Cię szaleńcy w samochodach którzy jadą 130km/h bo poza miastem to jak autostrada. Poza tym trzeba pokazać e-pedalarzowi czy innemu hulajnogiscie kto tu rzadzi. To jest proszenie się o kłopoty. Z drugiej strony jedź na ścieżkę gdzie masz rodziców z dziećmi a Ty "na spokojnie"
Uaephean
Uaephean 17.04.2025, 21:37:06 via Wykop
  • -2
@mpetrumnigrum: robię sporo kilometrów (około 15k rocznie) na tym kole. Jeżdżę bo lubię i mam czas. A nie kupisz nic takiego z ogromną bateria bez mocy. Crossy jak i quady to głośne śmieci. Po lesie tym nie pojeździsz bo to proszenie się o kłopoty. Na takim kole czy dużym rowerze w lesie nikt z odległości kilku metrów Cię nawet jej słyszy. Równie dobrze można przyczepić się do ludzi kupujących ferrari
xgalx
xgalx
xgalx
17.04.2025, 08:36:48
  • 0
#pytaniedoeksperta

Możecie mi polecić dobre drukarki 3D?

To co mnie mogę nakreslic to:
wielkość druku 100cm x 50cm x 20cm
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 17.04.2025, 10:53:12 via Wykop
  • 3
@xgalx: to spore wydruki. Praktycznie mało co "konsumenckiego" może tutaj dać rady. Są gigantyczne drukarki ale zużyjesz sporo materiału, masę czasu i drukarki te nie są uznawane za jakieś super trwałe. Tak na szybko znalazłem https://www.3djake.pl/elegoo/orangestorm-giga?sai=25230&gad_source=1 w Chinach dało się to kupić taniej ale recenzje nie powalają.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 14.04.2025, 09:36:31
  • 2
Jak zostać bankrutem w 16 sekund ładowania. #tesla #motoryzacja #heheszki chociaż tak nie do końca.
Uaephean - Jak zostać bankrutem w 16 sekund ładowania. #tesla #motoryzacja #heheszki ...

źródło: 1000015861

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean
Autor
14.04.2025, 20:49:25 via Wykop
  • 3
@TwujKasztan: ultra szybkie ładowanie. Taka była wiadomość "Podsumowanie ładowania
Szanowny Kliencie,
Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług ładowania samochodów elektrycznych.
Informacje nt. ładowania
Koszt ładowania:
94 029
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
  • Strona 2 z 8
  • >
  • Tu też brak
  • Bugibba

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.03.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 12.08.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 12.03.2017

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl