Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko366
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Dreampilot
Dreampilot

Dreampilot

Dołączył 6 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2917
  • Znaleziska 129
  • Mikroblog 2788
  • Obserwujący 35
  • Obserwowane 94
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 09.10.2022, 13:48:04
  • 20
Trwała przemiana. Co nauka mówi o tym, jak medytacja zmienia twoje ciało i umysł
Tytuł oryginału: Altered Traits (2017)

Autorzy książki to dwoje przyjaciół od czasu studiów na Harvardzie – psycholog i dziennikarz Daniel Goleman (autor bestsellera "Inteligencja emocjonalna") oraz neurobiolog Richard J. Davidson który przyczynił się do powstania nowego kierunku badań określonych jako Contemplative Neuroscience. Oboje są zwolennikami duchowości wschodu i wieloletnimi praktykami medytacji. Obaj nosili się z zamiarem napisania tej książki już od dawna ale dopiero obecnie ilość badań wysokiej jakości nt. metod kontemplacji jest na tyle duża że w końcu można było dokonać rzetelnej oceny wartości tych praktyk. Badacze nie kryją też swoich głębszych motywacji którą jest zachęta i apel Dalai Lamy: zbadajmy przydatność medytacji w sposób naukowy i jak okaże się korzystna odrzućmy kontekst religijny i kulturowy tak aby stała się dostępna dla ogółu ludzi dla dobra całej ludzkości.

Przewodnim motywem książki jest pogląd, na potwierdzenie którego autorzy przedstawiają dowody w postaci badań, że praktyki medytacyjne zmieniają mózg i umysł. Ponadto, przypuszczają na podstawie mocnych przesłanek, że jeśli są stosowane odpowiednio długo i intensywnie są w stanie trwale zmienić cechy osobowości, dokonać “Trwałej przemiany” w kierunku ultra pozytywnego stanu bycia (będącego ideałem w religiach wschodu zwanego Bodhi, Nirvana, Moksza, Mukti, Kaivalya). Te przypuszczenia wysuwają na podstawie badań 21 najbardziej zaawansowanych joginów z różnych szkół buddyzmu tybetańskiego którzy do tej pory odwiedzili laboratorium
Dreampilot - Trwała przemiana. Co nauka mówi o tym, jak medytacja zmienia twoje ciało...

źródło: comment_1665323309ZFSOGrBke20fTTdnp8JhQN.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
09.10.2022, 13:51:14
  • 3
Na fotografii Mingyur Rinpoche który był najbardziej doświadczonym uczestnikiem badań (ok. 62 000 godz. praktyki).

Autorzy opowiadają o książce i odpowiadają na kilka pytań:

https://youtu.be/oWFa34u1hqw
Dreampilot - Na fotografii Mingyur Rinpoche który był najbardziej doświadczonym uczes...

źródło: comment_1665323405rvcKRYDawZ8vULvs3Pm0I4.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 25.09.2022, 12:20:37
  • 5
Solidny przewodnik do WILD na Reddit:

https://www.reddit.com/r/LucidDreaming/comments/x4a4ye/wild_guide/

#swiadomysen #swiadomesnienie #swiadomesny #oneironautyka #ld #luciddream
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trewor
Trewor
Trewor
25.09.2022, 17:08:48
  • 2
@Dreampilot: Sporo powiedział, ale tak naprawdę ogólnie mimo ilości tekstu. Łączył WILD z VILD jako ogólne działania bez opisu szczegółów "How to", mimo rozpisu na "części składowe". Sądząc po wymienionych "kotwicach" zewnętrznych, tj. dźwiękowych, które same w sobie mogą być osobnym działaniem z pominięciem innych, stosuje system mieszany i tak to w zasadzie opisuje. Możliwe, że nawet sam celowo włącza np. wiatrak niż tylko latem, ale o tym nie wspomina jako jego stałym elemencie praktyki.
Nie stosuje "typowego" WILD, a mix z VILD. W zasadzie nigdy nie było jakiegoś pełnego opisu WILD(nawet w książce, temat LD jest w fazie rozwojowej), poza charakterystyką przejścia/utrzymania świadomości z jawy do snu.
Wg tego opisu każdy i tak będzie robić co chce, a faktyczny efekt typowo z "klasycznego" WILD występuje dopiero po kilku udanych próbach i trzeba powtarzać by wytworzyć wewnętrzne podświadome poczucie, że "to tak działa" i dalej wzmacniać je kontynuacją praktyki. Dla większości wytworzenie tego efektu jest trudne, bo nie ma opisu jak to utrzymać ten wytworzony stan oprócz "powtarzania" praktyki WILD.

Pisze też, że robi to inaczej niż inni tj. zaczyna na początku spania, a przy WBTB, czasem + elementy VILD.
Typ mówi, że ma z 1-5 dziennie, i miał już tysiące LD w ciągu 20+ lat. Chyba nie ma nic innego do roboty w ciągu nocy przez 2 dekady i spisuje sny, albo w ogóle tego nie robi i tylko niektóre, więc ma jakieś warunki życiowe, w których może sobie
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
25.09.2022, 20:21:21 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Trewor: Dzięki za komentarz i analizę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Najwcześniejszy książkowy opis WILD jaki czytałem to z książki "Exploring..." La Berge'a. Zresztą on chyba ukuł ten akronim. Przedstawia w nim kilka technik bazując troszkę na technikach tybetańskich ale więcej na zachodniej ezoteryce (Muldoon, Fox, Ouspensky). Ich prace są w bibliografii więc na pewno czytał.
Nie tłumaczy się WILD bardzo szczegółowo ponieważ konkretny szczegół techniki może
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 15.09.2022, 21:05:35
  • 7
Osoby z tagu #swiadomysen mogą uznać to za interesujące:

Dalai Lama przed swoją operacją powiedział że jego jedynym zmartwieniem jest że po raz pierwszy w życiu będzie nieświadomy. Co oznacza że nawet podczas snu potrafi utrzymać świadomą obecność.

Nauka częściowo potwierdza takie rewelacje gdyż u bardzo doświadczonych praktyków #medytacja zaobserwowano oscylacje częstotliwości fal gamma podczas snu głębokiego i jednocześnie ludzie ci raportują że podczas snu są świadomi.

Niestety
Dreampilot - Osoby z tagu #swiadomysen mogą uznać to za interesujące:

Dalai Lama p...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
16.09.2022, 18:45:03 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@billuscher: Nie, ta operacja to przeszła sprawa.
  • Odpowiedz
Trewor
Trewor
Trewor
18.09.2022, 10:58:32
  • 1
..jego jedynym zmartwieniem jest że po raz pierwszy w życiu będzie nieświadomy.

@Dreampilot: Chwila.. Czyli Dalai Lama był świadomy od urodzenia? Z "poprzedniego" wcielenia jeszcze? Czy miał na myśli jako w swoim dorosłym życiu jako od momentu osiągnięcia tego stanu z praktyki?
  • Odpowiedz

17

Uważność na jawie i we śnie?

Uważność na jawie i we śnie?

Czu świadoma obecność (uważność, mindfulness, stan medytacji) tu i teraz, w różnych chwilach dnia, podczas spaceru, pracy, oglądania TV lub jazdy samochodem, powoduje pojawianie się świadomych snów?

billuscher
z
youtube.com
dodany: 12.09.2022, 19:04:33
  • 1
  • #
    medytacja
  • #
    buddyzm
  • #
    swiadomysen
  • #
    sen
  • #
    sny
  • #
    psychologia
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 13.09.2022, 11:14:56
  • 0
Bardzo, ale to bardzo dobre wideo jako wprowadzenie do uważności.
To prawda, umysł może być tyranem.
On sprawia wrażenie jakby dużo medytował, rzuca się w oczy ta aura spokoju.
Myślę że spokojnie można proponować to wideo jako wprowadzenie do uważności, medytacji i LD również.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

7

[ The Sutra Story 1 | Upali's Becoming a Monk ]

[ The Sutra Story 1 | Upali's Becoming a Monk ]

Przypadkiem wpadłem na youtube na dość starą chińską, ale przyjemną bajkę, która opowiada losy Gautama Buddy i jego uczniów od czasu jego powrotu do cesarstwa i rozprawia o jego bezpośrednich naukach, czyli sutrach. Pierwszy odcinek o arogancji i zniesieniu systemu kast :) Napisy po angielsku

nirvikalpasamadhi
z
youtube.com
dodany: 10.09.2022, 09:06:09
  • 1
  • #
    zainteresowania
  • #
    rozwojosobisty
  • #
    buddyzm
  • #
    medytacja
  • #
    psychologia
  • #
    filozofia
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 10.09.2022, 11:59:38
  • 1
Fajna bajka , obejrzałem z zainteresowaniem.
Taka uwaga co do historii buddyzmu -- buddyzm w Indiach nigdy nie nawoływał do za całkowitego zniesienia kast. Raczej podchodził do takich podziałów bardziej liberalnie uważając że wszyscy powinni mieć dostęp do nauk, że urodzenie nie jest najważniejsze i że liczy się sama osoba co sobą reprezentuje. Ale formalnie w starych suttach palijskich bramin jest dalej nazywany braminem itd. i buddyzm formalnie uznawał ten podział dopóki
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

518

Joga snu: świadomy sen z punktu widzenia tybetańskiej tradycji Bön

Joga snu: świadomy sen z punktu widzenia tybetańskiej tradycji Bön

Geshe Tenzin Wangyal Rinpoche, jeden z najbardziej znanych wykładowców tybetańskiej tradycji buddyjskiej Bön przedstawia spojrzenie z tejże strony na zjawisko świadomego snu. Było na mikro, ale wrzucam jako znalezisko a nuż kogoś zaciekawi.

billuscher
z
youtube.com
dodany: 01.09.2022, 21:55:27
  • 186
  • #
    swiadomysen
  • #
    sen
  • #
    sny
  • #
    buddyzm
  • #
    medytacja
  • #
    psychologia
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 02.09.2022, 11:53:09
  • 46
@dr00 @Dupa01 @venomik @billuscher
Oglądałem dawno temu więc streszczenia nie napiszę. Ale opiszę to co wiem na ten temat.
Joga snu to świadome śnienie głęboko osadzone w doktrynach buddyzmu tybetańskiego gdzie celem tych praktyk nie jest szeroko rozumiana rozrywka i rozwój, tak jak to rozumiemy na zachodzie, a wykorzystanie ich do rozwoju duchowego i oświecenia. W zasadzie chodzi o dwie praktyki -- o jogę marzeń sennych (dream yoga) i o jogę stanu snu bez marzeń sennych (dreamless sleep yoga). Po osiągnięciu LD jogin medytuje we śnie usuwając wszystkie treści umysłu i scenerię snu i osiąga stan snu bez marzeń sennych czemu towarzyszą różne zjawiska świetlne i błogość. Stąd stan ten zwany jest jako "Clear Light" lub "Void" (Rigpa). Jogin może doświadczać prawdziwej natury umysłu. Również sen jest dla Tybetańczyków treningiem w umieraniu ponieważ sny są podobne do stanów Bardo po śmierci i jeśli jogin rozpozna te stany to możliwe jest natychmiastowe oświecenie lub co najmniej lepsze odrodzenie.
Jak widać cele są nierozerwalnie związane z myślą religijną i jest to dyscyplina o wiele głębsza i o wiele trudniejsza niż świadome śnienie.
Jeśli chodzi o same etapy praktyki to można wyróżnić trzy:
1.
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 02.09.2022, 13:39:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
@billuscher: W mitologii greckiej Morfeusz (sen) jest bratem Tanatosa (śmierci) ( ͡º ͜ʖ͡º)

W Indiach we wczesnym etapie rozwoju filozofii postawiono pytanie: "Co determinuje miejsce żywej istoty w kołowrocie wcieleń? Dlaczego istota rodzi się jako zwierzę, człowiek, bóg?" Powstały wtedy dwie koncepcje:
1. Prawo karmy;
2. Następna egzystencja jest zdeterminowana przez ostatnią myśl lub stan w którym istota opuszcza ciało.
Ta druga koncepcja nabiera szczególnie
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 02.09.2022, 14:03:16 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@chromypies: Buddyzm miał tak wielki wpływ na Bön że jeśli chodzi o doktrynę to to jest w zasadzie to samo, i dodatkowo są jeszcze te stare legendy Bön o legendarnych założycielach sprzed 10k lat. Niektórzy uznają Bön za piątą szkołę buddyzmu tybetańskiego. Z tym zdzieraniem skóry to bajki.
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 02.09.2022, 16:57:58
  • -1
@Kluska_z_Dziurka: "Obecnie tradycja Bön podobna jest do szkół buddyzmu tybetańskiego, szczególnie szkoły Ningma, ale podobieństwo to powstało dopiero po przejęciu anturażu buddyjskiego przez "rekonstruktora" Bönu, wielkiego siddhy, późniejszego opata i pierwszej oficjalnej głowy Jungdrung Bön czyli Pierwszego Trizina – Nyame Sherab Gyaltsena"

"Pomimo przyjęcia zasad (winaja) i wzorców zbliżonych wizualnie do buddyzmu, Jungdrung Bön wyróżnia się charakterystyczną ikonografią, bardzo bogatą tradycją nauk dzogchen i odrębną linią przekazu sięgającą buddy Tonpy Shenraba, a nie Buddy Śakjamuniego, który jest jednak w pełni uznawanym buddą przez Bön i wszystkich bonpo."

"Na pierwszy rzut oka Jungdrung Bön niewiele różni się od buddyzmu, zawiera bowiem przekazywane w podobnej formie nauki i praktyki medytacyjne, jednakże zdecydowanie bogatszą formę ma zarówno abidharmakosha czyli kosmologia oraz prajniaparamita. W niższych ścieżkach Bön nadal są zachowane nauki szamańskie, które buddyzm tybetański częściowo przejął i kultywuje do dziś (np. "Wyrocznia" – mnich wpadający w trans i poddający się opanowaniu przez dharmapalę w celu wywołania wizji przyszłości – do dziś funkcjonuje na dworze Dalajlamy). M.in. ze względu na te nauki właśnie przez wiele lat tradycja Bön błędnie była stawiana była w pozycji "prymitywnej" w stosunku do buddyzmu tybetańskiego. Jednakże po inwazji Chin na Tybet i masowej emigracji nauczycieli obu tradycji z Tybetu nastąpiło znaczne zbliżenie i dużo lepsze poznanie tradycji Bön na Zachodzie. Również wielcy reformatorzy jak Je-Tsonkapa i Nyiame Sherab Gyaltsen żyjący w XIV-XV w. darzyli się przyjaźnią oraz kierowali na zasadzie wzajemności swoich mnichów (w celach edukacyjnych) do swoich klasztorów stawiając na pierwszym miejscu podobieństwa, a nie różnice pomiędzy dwiema tradycjami. Nadmienić można też, że takie elementy jak cztery główne ofiarowania, tormy, dywinacje, astrologia, czy też flagi modlitewne lung-ta zostały powszechnie przyjęte do rytuałów buddyjskich, właśnie z tradycji Jungdrung
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.09.2022, 10:43:24
  • 2
@dan-kamynski @billuscher No panowie jest moc, 9,4k odsłon. Rozpędziło się to jak kula śnieżna. Jak wytłumaczyć ten fenomen?
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.09.2022, 10:47:11
  • 0
@jusstt: Masz rację, dlatego religii nie praktykuję a raczej się nią interesuję.
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.09.2022, 11:37:27 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@billuscher: Może to słowo "joga" związane ze snem w tytule. A może aktywność w komentarzach od początku? Za bardzo nie orientuję się jak dokładnie działa wykop.
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.09.2022, 12:32:56 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@dan-kamynski: Racja, pewnie było kilka czynników.
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 29.08.2022, 16:23:40
  • 21
Nie trzeba oglądać całości, zaznaczyłem od którego momentu wystarczy oglądać.
Laska podjęła challenge polegający na codziennej medytacji, 20 min. dziennie, przez 6 tyg. Na początku zrobiono skan fMRI i po zakończonym wyzwaniu tak samo.
Końcowy skan pokazał zmniejszenie aktywności ośrodka w mózgu odpowiedzialnego za niepokój i odruch "walcz i uciekaj" (głównie amygdala), jak również ogólne wyciszenie powiązanych ośrodków.
Są pokazane skany i wypowiada się neurolog.

https://youtu.be/GNN-a8Ah0qg?t=813
Dreampilot - Nie trzeba oglądać całości, zaznaczyłem od którego momentu wystarczy ogl...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trewor
Trewor
Trewor
29.08.2022, 19:03:59
  • 3
@Dreampilot: Ok, skąd wiadomo, że jej stan psychiczny jest zawsze w takiej samej aktywności gdy wchodzi do skanera?
Czy to nie jest tak, że "przed" to tak naprawdę np. pierwszy pomiar/skan, a "po", to drugi/ostatni skan?
Skąd wiadomo/założenie, że za każdym razem po wejściu pod fMRI, jej/każdego stan miałby być taki sam?
Robiono jej więcej skanów jako próbkę kontrolną, średnią?
Jak dla mnie to jedynie naciągana korelacja, pomiar stanu psychicznego,
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
29.08.2022, 21:15:20
  • 1
@Trewor: Słuszne zarzuty z tym że to doświadczenie zostało replikowane u wielu osób zawsze z podobnym skutkiem. Naciągana korelacja albo placebo? Wątpię, ponieważ kognitywny proces medytacji musi wywierać jakiś wpływ na mózg.

"The scans still detected changes in the subjects’ brain activation patterns from the beginning to the end of the study, the first time such a change — in a part of the brain called the amygdala — had been detected."
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 13.06.2022, 10:38:09 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Już jutro The Monroe Institute (TMI) wznawia swój oficjalny podcast pod nazwą: "Expanding on Consciousness Podcast". TMI jest organizacją założoną przez Roberta Monroe który był słynnym OBE-nautą. Mają to być konwersacje z różnymi autorami, ekspertami, nauczycielami działającymi na polu odmiennych stanów świadomości, parapsychologii, OBE, LD, RV itp.
Jak mi się wydaje ten podcast jest kontynuacją i nawiązaniem do serii podcastów z TMI publikowanych w końcówce lat '90 w czasach kiedy Internet dopiero raczkował. Będzie ten sam prowadzący -- Mark Certo, dźwiękowiec i artysta, który pomagał Robertowi Monroe przy opracowywaniu nagrań Hemi-Sync.
Start już jutro 14 czerwca i odcinki mają być publikowane co wtorek. Ma być dostępny na Spotify i innych platformach.
Trailer poniżej:

https://www.dropbox.com/s/pxbuwx6jraupb38/EOC%20trailer.mp3?dl=0
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Blizz4rd
Blizz4rd
Blizz4rd
22.09.2022, 10:56:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Dreampilot: obserwujesz czy wrzucają regularnie?
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
22.09.2022, 15:35:02
  • 1
@Blizz4rd: Tak, regularnie, było już 13 podcastów.

https://www.monroeinstitute.org/blogs/podcasts
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 11.06.2022, 20:53:09
  • 5
Pewnie niektórzy z Was kojarzą Matt'a Walker'a, profesora i naukowca zajmującego się snem, autora książki "Why We Sleep?" i gościa wielu podcastów. W swoim autorskim podcaście w ostatnich dwóch epizodach Matt porusza zagadnienie świadomego snu.
Poniżej kilka moich refleksji ale najpierw linki:

Epizod 5:

https://themattwalkerpodcast.buzzsprout.com/1821163/10661474-22-dreams-part-5
Dreampilot - Pewnie niektórzy z Was kojarzą Matt'a Walker'a, profesora i naukowca zaj...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
13.06.2022, 14:09:04 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Trewor:

Co do tego czy takie cechy się przenoszą ewolucyjnie w relacji wg większego obszaru mózgu jest jak na razie domniemane. Jeśli już jest to raczej nie tyle pamięć genetyczna konkretnych informacji, a zwiększonej przepustowości informacji w danym obszarze jako większą, efektywniejsza funkcjonalność mózgu jakiegoś rodzaju.


Nie dzieje się to poprzez ekspresję genów? Nasza aktywność i styl życia załącza lub wyłącza ekspresję poszczególnych genów i tą pulę co przekazujemy dalej będzie różnić się nieznacznie od tego co dostaliśmy.
To badanie z taksówkarzami było jednym z wielu po którym zaakceptowano
  • Odpowiedz
MatthewDuchovny
MatthewDuchovny
MatthewDuchovny
13.06.2022, 16:36:33
  • 1
@Dreampilot: jestem ciekaw czy np. badacze od Neuralink będą potrafili włączyć w nas taki przełącznik w którym wchodzimy w LD na tyle ile chcemy. Moglibyśmy używać tego jako narzędzia do poprawy swojego życia.
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 08.05.2022, 11:06:50
  • 5
Meditative concentration is the king wielding power over the mind. If you can fix (on one point), it remains there immovable like a might Mount Meru. If you project it, it can permeate any virtuous object (at will). It leads to the great exhilarating bliss...I, the yogi, have practiced just that. If you would seek liberation, please cultivate yourself in the same way.


- Tsongkhapa, Lines of Experience, from the Life and Teachings of Tsong Khapa, ed. Prof. R. Thurman (Dharmasala, India: Library of Tibetan Works and Archives, 1982), p. 63.

Źródło:

https://www.instagram.com/p/CdGTPV3L0Qq/
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

9

W świecie snów

W świecie snów

Wywiad z Robertem Bernatowiczem

artur-wojtowicz
z
youtube.com
dodany: 06.05.2022, 04:54:10
  • 5
  • #
    zjawiskanadprzyrodzone
  • #
    sny
  • #
    psychologia
  • #
    swiadomysen
  • #
    sen
  • #
    swiadomesny
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 07.05.2022, 09:43:45 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Pamiętam jak pod koniec lat '90 nagrywałem jego audycje w radiu Z o zjawiskach psi na kasety magnetofonowe.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 07.05.2022, 11:15:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@artur-wojtowicz: Dzięki, zobaczę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

0

7 ćwiczeń tantrycznych, aby uzyskać maksymalną przyjemność

Pokaż treści 18+

7 ćwiczeń tantrycznych, aby uzyskać maksymalną przyjemność

W rzeczywistości s--s tantryczny jako taki nie istnieje, ale Tantra istnieje. I chociaż na Zachodzie wiąże się to z praktyką seksualną, Tantra jest holistycznym doświadczeniem o buddyjskim pochodzeniu.

freedomseeker
z
pl.yestherapyhelps.com
dodany: 10.04.2022, 04:47:19
  • 1
  • #
    tantra
  • #
    seks
  • #
    buddyzm
  • #
    ezoteryka
  • #
    medytacja
  • #
    jebanko
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 10.04.2022, 07:35:57 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Źródłem tantry nie jest buddyzm, raczej należałoby powiedzieć że światopogląd i praktyki tantryczne był nurtem ogólnoindyjskim (od ok. VII w.) mającym wpływ na buddyzm, hinduizm i dżinizm. Jest tantra hinduistyczna, buddyjska (vajrayana) itd.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 07.04.2022, 15:42:17
  • 5
Kilka dni temu miałem krótki ale intensywny sen który, ze względu na pewne zdarzenie w tym samym dniu, daje do myślenia.

“Jestem u siebie i za drzwiami na korytarzu słyszę jakieś niepokojące dźwięki. Podchodzę do drzwi i widzę w nich dziurę na wysokości zamka przy klamce. Szybko biorę klucze i zamykam na drugi zamek. Przez tą dziurę w drzwiach widzę że za drzwiami jest jakiś agresywny pijak. Moje przerażenie wzrasta a ten agresor forsuje drzwi i już jest w przedpokoju. Widząc co się dzieje szybko chwytam kij do Eskrima w obie ręce aby mieć większą siłę ciosu i zaczynam naparzać po napastniku ale o dziwo nie robi to na nim żadnego wrażenia ani obrażeń. On już jest w pokoju i myślę sobie że nie może wejść do kuchni…”

I w tym momencie sen kończy się. Klasyfikuje go jako koszmar (śnią mi się bardzo rzadko) i próbuję go jakoś zinterpretować, znaleźć jakieś symbole. Rano zapisuję go do dziennika snów.

Teraz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trewor
Trewor
Trewor
07.04.2022, 15:55:54
  • 3
@Dreampilot: Zwykła obawa jako naprężenie wewnętrzne, którego się spodziewałeś, że np. z 2-3 dni wstecz była podobna sytuacja i np. po prostu typ "wlekł się" przez piętra co wystarczyło, że miałeś taką krótką projekcję wewnętrzną, że może zawlec się do Ciebie któregoś razu. Często wystarczy, że na moment się przebudzisz i jest głośno i jacyś spamerzy chodzą, których ignorujesz. To wystarczy ze zwykłej obawy i krótkiej projekcji mentalnej, rozważania, które
  • Odpowiedz
Smokk
Smokk
Smokk
09.04.2022, 16:44:00 via Android
  • 1
@Trewor paranormalia istnieją
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 18.03.2022, 10:14:00 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Dziś jest Światowy Dzień Snu (World Sleep Day). Jako że sen jest bardzo istotny dla zdrowia i samopoczucia, na pewno warto poświęcić chwilę na refleksję nad naszymi nawykami związanymi z tą aktywnością.
Niech w tym pomoże to wideo:

https://youtu.be/8MTwMAL4bao

#sen #sny #zdrowie #medycyna #swiadomysen #ld #luciddream #oneironautyka
Dreampilot - Dziś jest Światowy Dzień Snu (World Sleep Day). Jako że sen jest bardzo ...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

billuscher
billuscher
billuscher
18.03.2022, 14:40:15 via Android
  • 1
@Dreampilot Brak snu moze czasem skutkowac pogorszeniem zdrowia i smiercia, szkoda ze tak malo czasu temu poswiecamy
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.03.2022, 20:41:56 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Jako inspiracja ( ͡º ͜ʖ͡º)

#swiadomysen #ld #oneironautyka #luciddream #luciddreaming #sen #sny #obe #oobe
Dreampilot - Jako inspiracja ( ͡º ͜ʖ͡º)

#swiadomysen #ld #oneironautyka #luciddream ...

źródło: comment_16463401163ezXUGBJTc3AWzQsLAos1w.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
03.03.2022, 20:53:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@elf_pszeniczny: Też dawno nie miałem i szukam jakiejś inspiracji do praktyki :)
  • Odpowiedz
billuscher
billuscher
billuscher
04.03.2022, 08:47:19
  • 3
@elf_pszeniczny: @Dreampilot: i know your pain, znów mi się cykl psuje spania trzeba się zabrać za trening ;)
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 15.02.2022, 10:11:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
https://www.lionsroar.com/how-i-stopped-my-panic-attacks/

W tym linku krótki ale inspirujący artykuł o tym jak Mingyur Rinpoche, który jest uznanym mistrzem medytacji, "pokonał" ataki paniki dzięki akceptacji i medytacji. Niestety j. angielski wymagany.

#mingyurrinpoche #buddyzm #medytacja #mindfulness
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
15.02.2022, 11:41:05 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@billuscher: Nie, na pewno nie. Leki są potrzebne dla osób w stanie ciężkim które nie są w stanie podjąć terapii. Natomiast jak ktoś czuje się w miarę dobrze to powinien próbować podjąć terapię ponieważ same leki nie eliminują przyczyn a tylko łagodzą symptomy.
  • Odpowiedz
KrolWlosowzNosa
KrolWlosowzNosa
KrolWlosowzNosa
15.02.2022, 13:59:19
  • 3
@Dreampilot: Żyj z Radością, bardzo fajna książeczka. Wspomina w niej, że jak opuścił go lęk, to poczuł jakby stracił przyjaciela, bo też jak przyjaciela traktował tą część umysłu, która nasyłała niepokój.
  • Odpowiedz

6

Uśmiech mnicha

Zdarza się, że celebrytą zostaje doktor. I to nie w wyniku skandalu, lecz badań, które dowodzą, że jest najszczęśliwszym człowiekiem na świecie – człowiekiem medytującym!

Mirxar
z
przekroj.pl
dodany: 29.01.2022, 10:41:02
  • 3
  • #
    medytacja
  • #
    buddyzm
  • #
    nauka
  • #
    psychologia
  • #
    neurologia
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.02.2022, 09:26:16 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Bardzo dobry artykuł. Dodam tylko że więcej o tym pierwszym, przełomowym badaniu lamy Osera można przeczytać w książce Daniela Golemana "Emocje destrukcyjne".
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

403

Zmarł Thich Nhat Hanh. Buddyjski mnich, mistrz zen miał 95 lat

Zmarł Thich Nhat Hanh. Buddyjski mnich, mistrz zen miał 95 lat

W Wietnamie w wieku 95 lat zmarł Thich Nhat Hanh, wpływowy buddyjski mnich, mistrz zen, poeta i aktywista polityczny.

KrolWlosowzNosa
z
rmf24.pl
dodany: 22.01.2022, 08:22:38
  • 140
  • #
    swiat
  • #
    buddyzm
  • #
    medytacja
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 22.01.2022, 09:57:57 via Wykop Mobilny (Android)
  • 93
No coż "sarvam dukham sarvam anityam"

Poprzez swoje książki, nauczanie i wpływy ma duży udział w tym jak obecnie zachód postrzega buddyzm.
  • 23
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 22.01.2022, 18:02:57 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@KrolWlosowzNosa:

raczej już koniec sansary..


Nie, na pewno nie. Thich Nhat Hanh wywodził się z mahayany a celem mahayany nie jest stan arhata tylko stan bodhisattvy, a ostatecznym celem jest zostanie w pełni oświeconym nauczycielem jak Buddha Śakyamuni. Już za swojego życia widać że obrał ścieżkę bodhisattvy o czym świadczy jego aktywizm polityczny i ekologiczny dla dobra ludzkości. Podobnie uważają Dalaj Lamowie którzy wciąż rodzą się w samsarze. Buddyzm tybetański
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 22.01.2022, 18:18:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@lolo555: Nie myśli że buddyzm jako całość jest taki racjonalny. Np. wg biografii Buddy Budda nie rodzi się jak zwykły człowiek tylko wychodzi przez bok królowej Mayi, od razu robi siedem kroków itp. Buddyzm jest raczej połączeniem religii, filozofii i mitologii.
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 26.01.2022, 15:11:34 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@groceries: Tulku to termin z buddyzmu tybetańskiego oznaczający inkarnowanego lamę np. jakieś dziecko zostało uznane za inkarnację jakiegoś mistrza/nauczyciela. Najbardziej znany tulku to Dalai Lama.
W zen nie ma tulku ponieważ reinkarnacja/afterlife nie jest w centrum zainteresowania praktyków zen.
Tradycyjnie w buddyzmie mahayany ideał bodhisattvy kultywuje się przez wiele egzystencji, w praktyce nieskończenie długo dopóki nie będzie ani jednej cierpiącej istoty.
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 17.01.2022, 15:55:24
  • 7
W podcaście który wrzucam znajdziecie wiele medycznych i naukowych danych na temat #intermittentfasting i ogólnie #dieta. Polecam :)

https://youtu.be/9tRohh0gErM

#if #post #glodowka
Dreampilot - W podcaście który wrzucam znajdziecie wiele medycznych i naukowych danyc...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

6

The Science Behind Why We Age | Lifespan with Dr. David Sinclair #1

The Science Behind Why We Age | Lifespan with Dr. David Sinclair #1

In this episode, Dr. David Sinclair and co-host Matthew LaPlante discuss why we age. In doing so, they discuss organisms that have extreme longevity, the genes that control aging (mTOR, AMPK, Sirtuins), the role of sirtuin proteins as epigenetic regulators of aging, the process of...

Dreampilot
z
youtube.com
dodany: 14.01.2022, 22:56:16
  • 6
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
  • #
    zdrowie
  • #
    genetyka
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
14.01.2022, 23:06:47
  • 1
@CarlGustavJung: Niesamowity na pewno, posłuchaj sobie podcastu z nim u Joe Rogan'a. Nie wygląda na 52 lata.
Badania mega ciekawe :)
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
14.01.2022, 23:12:00
  • 0
@ImperiumCienia: To jest jego własny podcast z którym ruszył od początku stycznia, na razie były dwa odcinki które tu wrzucam :)
  • <
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Strona 9 z 13
  • >
  • "Free as air, secure in the consciousness of my true condition and the knowledge that I could always wake if danger threatened, moving like a little god through the glorious scenery of the Dream World" (Oliver Fox)
  • Bielsko-Biała

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 05.07.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 04.07.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 02.06.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl