Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko365
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

mindrape

mindrape

Dołączył 5 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 25135
  • Znaleziska 2736
  • Mikroblog 22399
  • Obserwujący 31
  • Obserwowane 69

636

"Szczepionka nie ma znaczenia w przypadku ciężkiej choroby” -Prof. Yaakov Jerris

80% poważnych przypadków COVID jest w pełni zaszczepionych". "Szczepionka nie ma znaczenia w przypadku ciężkiej choroby” czyli izraelscy foliarze z tytułami naukowymi

nobrainer
z
israelnationalnews.com
dodany: 04.02.2022, 19:10:35
  • 75
  • #
    nauka
  • #
    covid19
  • #
    bekazcovidian
  • #
    szczepienia
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
mindrape
mindrape 04.02.2022, 22:14:10
  • 0
@Anwari:

niezaszczepieni których jest ok. 10% w ichnim społeczeństwie


Aż tacy wyszczepieni to oni nie są. Tym bardziej, że dwie dawki wzięte pół roku temu praktycznie nic nie dają w przypadku omicrona i pewnie tacy ludzie nawet widnieją w statystykach jako niezaszczepieni.

stanowią ok. 45% ciężkich przypadków jakie aktualnie są w ich wszystkich szpitalach.


Z wypowiedzi lekarza w artykule wynika co innego:

„W tej chwili większość naszych ciężkich przypadków jest zaszczepiona”
Pobierz
źródło: comment_1644012796iX3oDB45b350uQ09VYhM8r.jpg

802

Poszczepienne zapalenie mięśnia sercowego. Kardiolog wyjaśnia

Tak, to prawda: po szczepieniu może dojść do zapalenia mięśnia sercowego – przyznaje prof. Artur Mamcarz, kierownik Kliniki Chorób Wewnętrznych

bydgoszczu
z
portal-polski.pl
dodany: 03.02.2022, 18:05:11
  • 230
  • #
    wykop
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    medycyna
  • #
    bekazcovidian
  • #
    kardiologia
mindrape
mindrape 03.02.2022, 21:51:43
  • 7
@bydgoszczu

Tytuł znaleziska to manipulacja, albo sam nie przeczytałeś tego artykułu i mówię to jako osoba, która nie zgadza się z medialnym przekazem odnośnie tego wirusa jak i szczepień.
mindrape
mindrape 03.02.2022, 21:52:45
  • 14
@dareka82: Akurat w tym artykule ten lekarz dalej to podtrzymuje...

327

Mniej zapaleń płuc, zgonów też będzie mniej

Szpitale tymczasowe od kilku tygodni prezentują duże rezerwy możliwości w zakresie przyjęć pacjentów, i to pomimo ogromnych wzrostów liczby zakażeń SARS-CoV-2 – powiedział szef WIM gen. dyw. prof. Grzegorz Gielerak.

alteron
z
mp.pl
dodany: 02.02.2022, 19:49:01
  • 36
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
mindrape
mindrape 03.02.2022, 21:23:23
  • 0
@rockip: W tej bazie niekoniecznie jest dwa razy więcej(ps. nie wiem skąd te dane, choć możliwe). Nie liczy ona jako zaszczepionych osób, u których minęło 2 tygodnie od ostatniego szczepienia i według tego co twierdzi Pospieszalski, w statystykach jak komuś minie pół roku od ostatniej dawki to liczony jest jako niezaszczepiony.

985

Wszystko dla naszego zdrowia. Lekarz zeznaje, że w wskazań dostali ....

Wszystko dla naszego zdrowia. Lekarz zeznaje, że dostali pisemny zakaz wydawania zaświadczeń odnośnie przeciw wskazań do noszenia masek i przyjęcia eksperymentalnego zastrzyku. Cały świat to samo.

colombiano
z
twitter.com
dodany: 03.02.2022, 18:01:38
  • 123
  • #
    swiat
  • #
    coronavirus
mindrape
mindrape 03.02.2022, 21:02:36
  • 4
@Furgas: Tylko, że lekarz wyjaśnia, że nigdzie nie jest określone co jest odpowiednim, właściwym(tak należy to przetłumaczyć) powodem do zwolnienia z konieczności noszenia maski i przy takim niesprecyzowanym rozporządzeniu żaden lekarz w praktyce go nie wystawiał, bo groziła za to utrata licencji, co nie znaczy, że nie było ludzi, którzy powinni je otrzymać.
mindrape
mindrape 03.02.2022, 21:03:07
  • 3
@Furgas: Tylko, że lekarz wyjaśnia, że nigdzie nie jest określone co jest odpowiednim, właściwym(tak należy to przetłumaczyć) powodem do zwolnienia z konieczności noszenia maski i przy takim niesprecyzowanym rozporządzeniu żaden lekarz w praktyce go nie wystawiał, bo groziła za to utrata licencji, co nie znaczy, że nie było ludzi, którzy powinni je otrzymać.

513

Kraśko ubolewa, bo swój certyfikat covid może najwyżej "podłożyć pod nogę stołu"

TVN24 byli Paulina Hennig-Kloska z Polski 2050 i wiceminister rolnictwa Rafał Romanowski. Prowadzący Piotr Kraśko rozpaczał w czasie programu, że w Polsce certyfikaty covidowe nie służą do takiej segregacji, jak gdzieniegdzie na Zachodzie.

dr_gorasul
z
nczas.com
dodany: 03.02.2022, 10:51:12
  • 84
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    zamordyzm
  • #
    lexkonfident
  • #
    polityka
mindrape
mindrape 03.02.2022, 13:20:37
  • 32
@missolza:

Celny obrazek, ale moim zdaniem wrzucony w nieadekwatnym miejscu. Też nie lubię jak ktoś np. wyzywa kogoś tylko dlatego, że się zaszczepił, czy nosi maseczkę.
Jednak jeśli ktoś nawołuje do odbierania podstawowych praw obywatelskich osobom niezaszczepionym, w dodatku wbrew badaniom i statystykom, to jak najbardziej można powiedzieć, że ma zapędy faszystowskie.
To tacy ludzie jak pan Kraśko odpowiadają za szczucie Polaków jednych na drugich, do czego zaprzestania nawołuje wrzucona przez

348

Związek z rozmarynu chroni przed COVID-19. Naukowcy znaleźli dowody

Naukowcy ze Scripps Research znaleźli dowody wskazujące na to, że związek chemiczny obecny w rozmarynie mogą być skuteczną bronią przeciwko wirusowi SARS-CoV-2. Dotyczy to wszystkich wariantów koronawirusa wywołującego COVID-19, także Omikrona.

konto usunięte
z
geekweek.interia.pl
dodany: 02.02.2022, 20:48:22
  • 89
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
mindrape
mindrape 03.02.2022, 11:35:52
  • 11
@ktoosiu:

poza tym #!$%@?ć logikę, naukowcy mówią że szczepionki działają? hurr durr opłacani przez koncerny farmaceutyczne

Naukowcy mówią że rozmaryn czy inne zielsko potencjalnie może coś robić? TAK NATURALNA MEDYCYNA NAUKOWCY DOBRZY xD


Bo wbrew medialnej nagonce, ludzie zadający pytania i mający wątpliwości przeważnie nie są przeciwni nauce i badaniom. Ba, wielu lekarzy i naukowców od dawna kwestionuje różne aspekty oficjalnej narracji związanej z koronawirusem, czy sposobami przeciwdziałania mu, jednak nawet

579

Izrael: Lawinowy wzrost liczby zgonów na sami wiecie co.

Wczoraj w 9-milionowym Izraelu odnotowano 226 zgonów na sami wiecie co. W ostatnim tygodniu dobowy przyrost liczby zgonów utrzymuje się na poziomie około +50% d/d. W ciągu tygodnia wzrosło z 11 do 226. Nie komentuję, podaję liczby.

Guayaseal
z
wykop.pl
dodany: 03.02.2022, 07:44:04
  • 197
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    izrael
  • #
    szczepienia
mindrape
mindrape 03.02.2022, 10:17:18
  • 10
@teiksef:
Np. EMA :

https://www.bankier.pl/wiadomosc/EMA-krotkie-odstepy-miedzy-kolejnymi-szczepieniami-przeciw-COVID-19-moga-oslabic-odpornosc-8259060.html
mindrape
mindrape 03.02.2022, 10:49:19
  • 4
@teiksef:
Racja, ale jedno wiąże się ściśle z drugim. Obecnie ludzie przyjmują trzecią dawkę w przeciągu niecałego roku, a w krajach takich jak Izrael jadą z czwartą dawka. Pojawiają się coraz częściej zalecenia, żeby brać trzecią już 3 miesiące po drugiej. Zachęca się(a właściwie przymusza) ludzi do brania kolejnej dawki poprzez mocne skracanie ważności paszportow covidowych w różnych krajach.

Z jednej strony takie zalecenia nie dziwą, bo skuteczność szczepionek drastycznie spada

345

Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska zakażony koronawirusem!

Koronawirus został potwierdzony u wiceministra Waldemara Kraski oraz ochroniarzy ministra Adama Niedzielskiego. W związku z tym kierownictwo Ministerstwo Zdrowia ogranicza kontakty z osobami spoza resortu. Dla przypomnienia: Waldemar Kraska, był szczepiony przed obiektywami kamer w 2020 r.

rol-ex
z
onet.pl
dodany: 31.01.2022, 14:52:03
  • 67
  • #
    polska
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    rzad
  • #
    ciekawostki
mindrape
mindrape 01.02.2022, 05:31:14 via Android
  • 7
@kostoo

Jeśli zarażeni są siewcami śmierci, jak to się przedstawia w mediach to paszporty covidowe są licencją na zabijanie.

547

Zaufaj nauce. Dr M. Sobolewski: segregacja sanitarna bez sensu. Jest odwrotnie!

Dr Marek Sobolewski, statystyk, Politechnika Rzeszowska: Występuje powszechna dodatnia korelacja między zaszczepieniem a raportowaną transmisją wirusa. Obecnie nie ma w badanych zbiorach odwrotnej korelacji! To pokazuje, że realnie szczepienia nie mają wpływu na transmisyjność wirusa.

linux-antisystem-daemon
z
youtube.com
dodany: 30.01.2022, 22:17:06
  • 131
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    covid19
  • #
    ciekawostki
mindrape
mindrape 31.01.2022, 16:26:16
  • 1
@TheRealMikz:

Dokładnie, zresztą można sobie to sprawdzić w kalkulatorze ryzyka do którego link można znaleźć na stronie Bazy Analiz Systemowych i Wdrożeniowych:

https://crs19.pl/

Swoją drogą polecam też statystyki zakażeń i zgonów, pozwalające porównać grupy zaszczepionych i niezaszczepionych. Jeśli ktoś opiera swoją wiedzę jedynie na przekazie medialnym to może się nieco zdziwić...:

https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id=3761

Generalnie pewien wzrost ryzyka następuje po 40 roku życia, ale gwałtownie rosnąć zaczyna tak naprawdę ok. 60 roku życia.
Pobierz
źródło: comment_1643646185U9FcseUDofbvFJfdgvXfwj.jpg
mindrape
mindrape 31.01.2022, 16:39:17
  • 2
@przeciwko78:
Niestety dożyliśmy takich czasów, że obiektywnych informacji można się prędzej dowiedzieć z mediów Rydzyka niż z głównych stacji telewizyjnych i radiowych. To jedynie pokazuje w jakim miejscu się znajdujemy.
mindrape
mindrape 31.01.2022, 16:40:57
  • 3
@zdjeciegipsu:
To po co wprowadzać segregację sanitarną, skoro nie ma wpływu na transmisję? Bo tego właśnie dotyczyła ta prezentacja.
mindrape
mindrape 31.01.2022, 17:03:08
  • 2
@przeciwko78: Nie po drodze mi z Rydzykiem, ani nawet z kościołem, ale liczy się dla mnie właśnie prawda i jej poszukuję. W tej sprawie akurat on ją głosi, no cóż. Wolę prawdę podpartą konkretnymi badaniami i statystykami od Radia Maryja niż kolejne kłamstwo i manipulację od TVN.
mindrape
mindrape 31.01.2022, 17:17:31
  • 0
@Krolik: To, że w badaniach zmniejszają nie oznacza, że zmniejszają długotrwale i w przypadku ciągle pojawiających się nowych odmian. Jeśli chodzi o Omikrona, który lada chwilę będzie u nas dominował to praktycznie nie chronią przed zarażeniem i przełamuje on odporność zarówno poszczepienną jak i u ozdrowieńców.

Zresztą statystyki pokazują jakie ma znaczenie poszczepienna ochrona przed infekcją w populacji. Jeśli nie wierzysz polskim statystykom to zobacz ile infekcji jest w np. w
mindrape
mindrape 31.01.2022, 17:24:14
  • 1
@TheRealMikz:
Zgadzam się z Tobą. Sam też byłbym zainteresowany statystykami dla ozdrowieńców, ale do tej pory nie udało mi się do nich dotrzeć, mimo, że przecież MZ musi dysponować takimi danymi...

Trzeba wziąć jeszcze pod uwagę, że ta prognoza opiera się raczej na danych zebranych dla poprzednich wariantów i prawdopodobnie dla Omicrona ryzyko ciężkiego przebiegu i śmierci będzie znacznie niższe.
mindrape
mindrape 31.01.2022, 17:47:29
  • 2
@przeciwko78: Mylisz się. Od co najmniej roku śledzę zarówno naukowe publikacje jak i statystyki, używam przede wszystkim ogólnie uznanych źródeł. Mam styczność z Covidem na co dzień, bo pracuję w szpitalu. Ja nawet nie jestem przeciwnikiem szczepień i wiem z tych samych badań i statystyk, że dla wielu ludzi są one wskazane i mogą uratować życie. Jednak segregacja sanitarna i przymus szczepień nie mają żadnego sensu i trzeba być ignorantem nieinteresującym
mindrape
mindrape 31.01.2022, 17:53:47
  • 2
@TheRealMikz:
Omicron "zagarnia rynek" w takim tempie, że to jest kwestia dni, jak będzie stanowił 90%. Wydaje mi się, że z tego co wczoraj sprawdzałem to już było dużo ponad 50 % w Polsce, według pewnych danych.

Jak czy inaczej, serio, jeśli ktoś mnie nazwie szurem to droga wolna, uważam że trudno, opierając się na danych, uznać ten burdel, który ma obecnie miejsce, za racjonalni.


Doszedłem do podobnych wniosków. Jak ktoś
mindrape
mindrape 31.01.2022, 18:12:44
  • 2
@TheRealMikz:

No na to wygląda( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tak naprawdę to cały podział na szurów i covidian jest moim zdaniem bardzo szkodliwy i być może nawet częściowo sterowany. Wielu jest też ludzi, którzy z jednej strony zauważają pewne absurdy, ale z drugiej powtarzają każdą jedną teorię spiskową bez żadnej weryfikacji i znam takich osobiście. Mimo dobrych intencji wydaje mi się, że robią krecią robotę i dają paliwo
mindrape
mindrape 31.01.2022, 18:53:12
  • 0
@Krolik:

Jeżeli współczynnik zakaznosci jest dostatecznie wysoki, taki jak przy omikronie, to nawet przy 99% zaszczepionych i przy 100% skutecznej szczepionce będziesz mieć wykładniczy wzrost zachorowań, tyle że powolniejszy.


Tylko właśnie jak porównuję wykresy dla poszczególnych krajów z różnym stopniem wyszczepienia to nie widzę tej zależności. Widzę, podobny wzrost intensywności zachorowań, jak i ilość przypadków. Poniżej wykres dla Portugali, która ostatnio notuje po 65 000 przypadków dziennie przy populacji ok. 10
Pobierz
źródło: comment_1643655189fh7e4gxQ053pTcJlW3NaY6.jpg
mindrape
mindrape 31.01.2022, 19:14:11
  • 1
@TheRealMikz:
Generalnie to, że wykrywamy jedynie ułamek zakażeń to ogólnie znany fakt. Spotkałem się z różnymi, nieraz bardzo rozbieżnymi szacunkami ile zachorowań jest w rzeczywistości, czasami słyszy się, że jest to np. x 5, innym razem x 10. Dużo zależy na pewno od metodyki testowania i ilości testów.

Myślę jednak, że najdokładniejsze są pomiary statystyczne polegające na badaniu przeciwciał w reprezentatywnym wycinku społeczeństwa i raczej na tej podstawie ustala się śmiertelność,
mindrape
mindrape 31.01.2022, 20:02:55
  • 2
@przeciwko78:
Jeśli chodzi o źródła to zacząłem wprawdzie od jakiegoś czasu je zapisywać, ale odbywa się to w różnych miejscach i nie mam czasu na dokładne ich uporządkowanie. Generalnie biorę pod uwagę jedyne powszechnie uznane badania, publikowane w renomowanych czasopismach oraz oficjalne statystyki np.:

https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id=3761

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Polecam też np. kanał na YT dr. Campbella, któremu ciężko zarzucić stronniczość, czy wrogość wobec szczepień, a wręcz do nich zachęca. Jednak metodycznie analizuje pojawiające
Pobierz
źródło: comment_1643659473xXm3tHoJnNCdEt7ZVMmzxo.jpg
mindrape
mindrape 31.01.2022, 20:19:47
  • 2
@TheRealMikz:
Ja trochę i tak zbyt dużo czasu poświęcam ostatnio na ten temat, przez co zaniedbuję już inne obowiązki, jednak robię to, bo uważam, że jest to bardzo ważna w tej chwili kwestia, dotycząca każdego i chcę mieć jak najlepszy obraz sytuacji.

Skupiam się ostatnio przede wszystkim na danych dotyczących skuteczności szczepień i to głównie przed rozprzestrzenianiem, bo to jest najistotniejsza sprawa jeśli chodzi o przymus szczepień jak i segregację sanitarną.
mindrape
mindrape 31.01.2022, 20:54:08
  • 2
@przeciwko78:
Ale czy ja gdziekolwiek neguję skuteczność szczepień przed ciężkim przebiegiem czy śmiercią?

Dyskutujemy pod znaleziskiem o sensowności segregacji sanitarnej i tylko do tego się odnoszę.
Zapytałeś czy warto szczepić wszystkich(przynajmniej ja tak zrozumiałem to pytanie) to odpowiedziałem, że nie, bo dla ogólnego dobra populacji to wiele nie wnosi w mojej ocenie. Jeśli chodzi o redukcję śmiertelności podobną jak w najlepiej wyszczepionych krajach to wystrarczyłoby zaszczepić ludzi 60+ oraz osoby
mindrape
mindrape 31.01.2022, 21:15:06
  • 1
@przeciwko78:
Tak, nie ma masowych zgonów, ponieważ podczas zaszczepienia całej populacji wyszczepili niemal 100% seniorów. Tak jak pisałem, u nas średnia wieku śmierci na covid to jest ok. 75 lat. Szczepiąc regularnie grupę 60+ redukujemy liczbę zgonów na covid w grupie, która stanowi pewnie ok. 90% tych zgonów.

Myślę jednak, że ten wpływ naszej służby zdrowia i sposobu zarządzania może być jednak większy niż przypuszczasz, bo stosunek śmierci wśród zaszczepionych do
Pobierz
źródło: comment_1643663622vwwTLkLjRKAGwxwhUdOWjz.jpg
mindrape
mindrape 31.01.2022, 21:32:59
  • 2
@przeciwko78:
Rozumiem, że masz takie zdanie i je szanuję. Tak jak pisałem, nie jestem przeciwnikiem szczepień, a zwolennikiem wolnego wyboru. Skoro mamy wirusa, o którym już od dawna wiadomo, że się go nie pozbędziemy i szczepienie chroni w zasadzie już tylko przed ciężkim przebiegiem i przechorowaniem, to niech każdy chroni siebie w sposób, który uzna za stosowny.

695

15 tys. za brak testu na koronawirusa i odszkodowanie za zakażenie innych. DZIŚ!

Poprzedni projekt ustawy w sprawie weryfikacji covidowej przepadł. Nowy zakłada znacznie bardziej radykalne działania. W poniedziałek, 31 stycznia, zaplanowano jego pierwsze czytanie w Sejmie.

LOTA
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 31.01.2022, 05:37:42
  • 158
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    szczepienia
  • #
    zdrowie
mindrape
mindrape 31.01.2022, 13:44:47
  • 7
@alberto81: Ta ustawa jest tak głupia, że nie ma opcji żeby to przeszło. Nawet proobostrzeniowy Kosimiak-Kamysz zjechał ją ostatnio w wywiadzie radiowym.
mindrape
mindrape 31.01.2022, 13:48:01
  • 11
@Legion616:
Nie ma żadnych szans żeby ta ustawa weszła w obecnym kształcie, bo to po prostu jeden wielki absurd. Prawdopodobnie celowo podsuwa się takie buble, ale mi by było po ludzku wstyd z czymś takim wyskakiwać i posłowie wychodzący z takimi propozycjami powinni z automatu trafiać w polityczny niebyt.

1070

Money hustle gang uncovered and brought to police

Janek Rubeš i Honza Mikulka to znani Youtuberzy, którzy od kilku lat przybliżają nam uroki czeskiej Pragi. Mają też nietypowe hobby - walczą ze wszelkiem maści oszustami i skamerami. Tym razem wypowiedzieli wojnę gangowi z Rumumii, który oszukiwał turystów. Nie każdy bohater nosi pelerynę!

groman43
z
youtube.com
dodany: 30.01.2022, 20:09:49
  • 80
  • #
    europa
  • #
    praga
  • #
    czechy
  • #
    rozrywka
  • #
    podroze
mindrape
mindrape 31.01.2022, 09:09:51
  • 7
@gruby840:
Ja spotkałem trochę takich, ale jednak to dość rzadki widok. Nawet kiedyś wynajmowałem mieszkanie od nich. Całkiem normalni pracujący ludzie, córki studiujące itd.
Niestety większość zapracowała sobie na opinię jaka o nich panuje, ale też nie można generalizować i mówić, że każdy z nich jest taki sam, bez wyjątku.
Obawiam się jednak, że ci, którzy chcą żyć normalnie muszą się jednak nieco odciąć od tej społeczności, której częścią kultury są

562

"Konwój wolności" zablokował Ottawę. Trudeau musiał opuścić dom

premier Kanady ucieka jak szczur przed suwerenem

Fikuscus
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 29.01.2022, 22:52:36
  • 103
  • #
    kanada
  • #
    covidianie
  • #
    wolnosc
mindrape
mindrape 30.01.2022, 15:58:04
  • 2
@ProgFan2112: Gdzie tam jest mowa o tym, że nieszczepieni to "robactwo"? W prawdzie przeleciałem szybko pobieżnie tekst i nie udało mi się znaleźć.
mindrape
mindrape 30.01.2022, 16:06:58
  • 2
@billuscher: To, że ktoś podejmie jedną słuszną decyzję, nie oznacza, że ogół jego działań jest na plus. Danie cukierka w postaci lepszego dostępu do medycznej marihuany, nie oznacza, że opowiada się za wolnością jednostki, tym bardziej gdy jednocześnie jest za ograniczaniem ludziom podstawowych praw obywatelskich.
mindrape
mindrape 30.01.2022, 16:18:06
  • 1
@ProgFan2112: Nie wnikam w to co on sobie myśli i nawet specjalnie z nim nie sympatyzuję, ale z tego co czytam to po prostu dostosował się do istniejących przepisów. Widać, że uważa je za słuszne, ale nie widzę tam żadnej pogardy dla niezaszczepionych. Prawdopodobnie jakby się nie dostosował to musieliby odwołać festiwal, tym bardziej, że władze tylko czekają na jego potknięcia.
mindrape
mindrape 30.01.2022, 16:37:18
  • 0
@dan-kamynski:
A kto twierdzi, że ten wirus to nic?
Mowa jest o ograniczaniu podstawowych praw jednostki, które jest nie tylko wbrew prawu, ale również wbrew wynikom badań naukowych i statystykom. To, że wśród ludzi domagających się podstawowych praw są też tacy, którzy głoszą bzdury nic tu nie zmienia, bo akurat w sprawie segregacji mają rację. Szczepionka nie chroni od dawna przed rozprzestrzenianiem wirusa i to jest fakt.
mindrape
mindrape 30.01.2022, 16:45:28
  • 0
@dan-kamynski:
Widzę, że lubisz kategoryzować ludzi i każdy kto ma jakiekolwiek obiekcje to dostaje łatkę szura. Myślenie zero-jedynkowe jest wygodne, ale ma mało wspólnego z rzeczywistym obrazem sytuacji.
Widzisz ja np. pracuję w szpitalu, jestem przeciwny segregacji sanitarnej, a mogę stwierdzić bez cienia przesady, że jestem jednym z pracowników, którzy najbardziej dbają o zasady bezpieczeństwa związane z tym wirusem. Jednocześnie znam zaszczepionych, którzy mają w dupie wszelkie zasady, wręcz uważają, że
mindrape
mindrape 30.01.2022, 16:50:31
  • 1
@billuscher:
Bo chyba nie ma u nas prawdziwych wolnościowców w polityce. Może jedynie Korwin i jego otoczenie kiedyś opowiedzieliby się i za legalizacją i za poszanowaniem innych praw jednostki, ale odkąd zbratali się z narodowcami, to wolność ograniczona jest do tego z czym zgadza się kościół katolicki. Natomiast lewica akurat też jest za legalem, ale jednocześnie gdyby mogli to by wprowadzili apartheit dla niezaszepionych, wbrew wszelkim rozsądkowym argumentom...¯\_(ツ)_/¯

603

Pospieszalski mocno o rozniecaniu pandemicznej psychozy przez część mediów

Pospieszalski zwrócił uwagę, że bez masowego działania grających na ludzkich emocjach mediów, pandemia nie wywołałaby takiej psychozy strachu. To część mediów uznała, że można przyzwolić na to, by władze nakładały na obywateli radykalne, odbierające im podstawowe prawa i wolności restrykcje.

Dziaders
z
dorzeczy.pl
dodany: 30.01.2022, 06:43:31
  • 60
  • #
    polska
  • #
    covid19
  • #
    pospieszaliski
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    ciekawostki
mindrape
mindrape 30.01.2022, 10:26:44 via Android
  • 2
@blurred
Tyle, że ilość stwierdzonych zakażeń o niczym nie świadczy. Szczególnie przy mocno zaraźliwym, ale łagodnym omicronie, który lada chwila będzie u nas wariantem dominującym.

503

Mocne przemówienie Pauliny Ponety pielęgniarki - przeciwko segregacji sanitarnej

Mocne przemówienie Pauliny Ponety pielęgniarki w Radomskim Szpitalu Specjalistycznym podczas pikiety w Radomiu #StopSegregacjiSanitarnej

nirt435
z
facebook.com
dodany: 29.01.2022, 16:18:53
  • 58
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
mindrape
mindrape 30.01.2022, 04:00:02 via Android
  • 28
@kamolek Ja pracuję w zawodzie medycznym i mówię o tym głośno w pracy, czy choćby tutaj, odkąd zauważyłem, że narracja medialna coraz bardziej rozjeżdża się z nowymi badaniami i danymi statystycznymi.
Myślę, że wielu medyków po prostu zaufało szczepieniom i sami się zaszczepili w terminie 0, kiedy jeszcze mało było wiadomo, a informacje z zagranicy były pełne grozy. Wielu też nadal uważa, że szczepienia są korzystne i warto do nich zachęcać.
W

690

Jak białko kolca wpływa na nasze ciało?

Fragment debaty senatora Rona Johansona. USA. Tłumaczenie w komentarzu.

Tomtomprom
z
streamable.com
dodany: 28.01.2022, 12:55:12
  • 271
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
mindrape
mindrape 28.01.2022, 14:56:06 via Android
  • 0
W sumie to wszyscy zastanawiają się, czy gorsze jest białko kolca ze szczepienia, czy z wirusa. Biorąc jednak pod uwagę, że szczepieni przychodzą teraz przeważnie pełnoobjawowo to otrzymują zarówno białko ze szczepień jak i podczas zakażenia...
  • 11
mindrape
mindrape 29.01.2022, 20:22:08
  • 0
@Antubis7:
Wziąłem to choćby ze swoich obserwacji, a pracuję w szpitalu, gdzie 3/4 załogi(w tym ja) przechodziła koronawirusa, a wśród pacjentów praktycznie codziennie pojawiają się jakieś nowe przypadki i jest to dla mnie chleb powszedni od dwóch lat.

W zasadzie każdy ma jakieś objawy, przeważnie lekkie, np. utrata węchu, czy podobne do przeziębienia, są też tacy, którzy przechodzą dość ciężka podobnie do grypy. W każdym razie zaszczepieni zarażają się w tej
mindrape
mindrape 29.01.2022, 21:01:33
  • 0
@Antubis7: Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi w takim razie. Nie jestem pewien, czy na pewno przeczytałeś mój pierwszy post ze zrozumieniem. Ja też uważam, że to wszystko jest medialnie rozdmuchane nieadekwatnie do rzeczywistego zagrożenia.
Co do bezobjawowych zarażeń to teraz czytam, że z metaanalizy badań wychodzi, że niby jest to ok 30% przypadków. Ja się z takimi w zasadzie nie spotkałem, ale może to wynikać faktycznie z tego powodu,
mindrape
mindrape 29.01.2022, 21:26:39
  • 0
@Antubis7: No właśnie nie bardzo zrozumiałem do czego pijesz w swoim pierwszym komentarzu, ale nie ważne.

Powodów może być wiele. Przede wszystkim szczepienia i ogólnie pandemia to świetny biznes dla wielu ludzi. Jednak moim zdaniem nie chodzi tutaj jedynie o pieniądze, a o coraz większą kontrolę nad obywatelami na wzór chiński. Po to są tak naprawdę np. te certyfikaty covidowe, żeby ludzi przyzwyczajać do "nowej normalności". Trzeba ludzi przestraszyć to wtedy

525

Próby kliniczne szczepionek Covid nie pozwalają stwierdzić że będą ratować życie

Art. z BMJ-2020 r. Szczepionki zostały okrzyknięte rozwiązaniem pandemii Covid, ale testy preparatów, nie są zaprojektowane tak, aby powiedzieć nam, czy będą one ratować życie. Żadne z prowadzonych badań nie ma na celu wykrycia zmniejszenia liczby poważnych następstw m.in. hospitalizacji czy zgonów

rol-ex
z
bmj.com
dodany: 29.01.2022, 12:28:25
  • 67
  • #
    swiat
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    covid19
  • #
    szczepienia
  • #
    bekazcovidian
mindrape
mindrape 29.01.2022, 21:12:55
  • -3
@ArtyzmPoszczepienny: Nie neguję, że pewnie w znacznym stopniu chronią przed śmiercią osoby szczególnie zagrożone, ale to zestawienie jest strasznie słabe. Branie pod uwagę jednego, 14 dniowego wycinka to kpina.

2114

Poziom kłamstw i manipulacji na koncie MZ na Twitter przechodzi ludzkie pojęcie

Na tweecie widzimy informację, że "zaledwie 3,16% osób w pełni zaszczepionych zostało zakażonych". Myślę sobie - nieźle, chyba serio ta szczepionka działa. Z ciekawości wchodzę na oficjalne statystyki MZ i co się okazuje? UWAGA - od początku roku zakażeniu uległo 104tys niezasz i... 120tys zaszczep.

sprzontajoncy
z
i.imgur.com
dodany: 25.01.2022, 12:39:14
  • 122
  • #
    polska
  • #
    covid19
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
mindrape
mindrape 25.01.2022, 16:25:06
  • 0
@wesolyradek: Jak jak sprawdzam to od 01.07.2021 do 17.01.2022 całkowita liczba zakażeń to niecałe 2 986 016 nie wiem skąd Ci wyszło 1 463 167

Z czego udział - zaszczepionych 624 775
- niezaszczepionych 2 361 241

Mimo wszystko nadal się nie zgadza, bo 13,71 % z 2 986 016 to powinno być 409 382 zaszczepionych.

Pomijając oczywiście, że podawanie danych od początku rozpoczęcia podawania drugie dawki jest tendencyjne i wprowadzające
mindrape
mindrape 25.01.2022, 21:44:28
  • 0
@wesolyradek: Jednak się zgadza. Okazało się, że jako datę początkową wpisałem 7 stycznia, zamiast pierwszego lipca... XD
mindrape
mindrape 25.01.2022, 21:52:37
  • 0
@wesolyradek:
Właściwie to skąd wziąłeś datę 01.07.2021 jako rozpoczęcie podawania drugiej dawki. Wydaje się to nierealna, bo we wrześniu osiągnięto 50 % wyszczepienia populacji. Jeśli chodzi o osoby z grupy 0 to podawano 2 dawki już w styczniu 2021:
https://szczecin.tvp.pl/51878118/rozpoczely-sie-szczepienia-druga-dawka-preparatu-przeciw-covid-19

Edit: Już widzę skąd wziąłeś tą datę. Od tej daty można było przyjmować drugą dawkę w dowolnym punkcie, ale drugie dawki ruszyły dużo wcześniej.

841

Naukowcy PAN: Kilkadziesiąt tysięcy ZGONÓW to skutek bierności rządu"

Zespół naukowców PAN ds. COVID-19 wystosował apel do rządzących i obywateli. - Ratujmy siebie i państwo - apelują.

LOTA
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 25.01.2022, 08:20:58
  • 116
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
mindrape
mindrape 25.01.2022, 12:51:39
  • 1
@dybligliniaczek:

Problem jest taki, że oni przeważnie nie pokazują żadnych danych poza populistycznymi hasłami typu "trzeba się szczepić, bo szczepionki to jedno z największych osiągnięć medycyny" itp.
Każdy kto próbuje negować jakiekolwiek działania związane z pandemią i jest otwarty na dyskusję to z automatu dostaje łatkę szura i antyszczepionkowca, choćby nie wiem jaki tytuł posiadał i jak solidne dane naukowe przedstawiał i tak jest zrównany z osobami nie wierzącymi w istnienie

550

Korea Płd: 95 proc. w pełni zaszczepionych, rekordowa liczba zakażeń

Blisko 95 proc. dorosłych mieszkańców Korei Południowej jest w pełni zaszczepionych na COVID-19. 58 proc. przyjęło dawkę przypominającą szczepionki.

jaszczur12
z
rp.pl
dodany: 25.01.2022, 07:03:18
  • 142
  • #
    swiat
  • #
    korea
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    szczepienia
mindrape
mindrape 25.01.2022, 12:22:36
  • 1
@wuju84: Takie dane były już przy delcie. Wystarczy prześledzić choćby statystyki z Polski i z najlepiej wyszczepionych społeczeństw.
Trzeba o tym stale przypominać, biorąc uwagę niepodpartą żadnymi sensownymi danymi, dyskryminację niezaszczepionych, która w Polsce jeszcze jest umiarkowana, ale na świecie to już przypomina najczarniejsze karty historii, gdzie traktowano pewne grupy jak ludzi drugiej kategorii, czy wręcz zwierzęta.
To bierność ludzi pozwala zaistnieć totalitaryzmom.
mindrape
mindrape 25.01.2022, 12:37:19
  • 1
@wuju84:
Były badania wykazujące bardzo krótką skuteczność szczepionek przed zarażeniem, jeszcze przed omikronem. Jak porównasz liczbę zarażeń w Polsce od okresu, gdzie wyszczepiono ok. 50% społeczeństwa do pojawienia się omicrona, to owszem jest większa liczba zarażeń wśród niezaszczepionych, ale różnica wcale nie jest jakaś bardzo duża, żeby móc uznać jedną grupę za niestwarzającą zagrożenia, a drugą za siewców śmierci, jak to jest przedstawiane w mediach. Należy też wziąć pod uwagę, że

734

Szczepienie ozdrowieńców na COVID-19 bezcelowe wedle CDC (Dep. Zdrowia USA).

Przechorowanie najlepiej chroni przed hospitalizacją. Szczepienie ozdrowieńców nie zwiększa ich ochrony wedle CDC. W mediach głównego nurtu oczywiście cisza.

speedway_fan
z
youtube.com
dodany: 24.01.2022, 22:55:35
  • 122
  • #
    polska
  • #
    covid19
  • #
    raportcdc
  • #
    dr
  • #
    campbell
  • #
    nauka
mindrape
mindrape 25.01.2022, 08:36:17
  • 5
Szczepienia nie mają chronić przed zarażeniem, bo od samego początku były kierowane w celu, by zmniejszyć liczbę zgonów i cięzkich przypadków.


@27er:

Telewizyjni eksperci oraz ulotki zachęcające do szczepień twierdziły co innego. Z tego co pamiętam na stronie pfizera również byłą informacja(chyba nadal jest), że skuteczność szczepionki odnosi się do objawowego przechorowania. Chcesz mi powiedzieć, że ci wszyscy zaszczepieni, którzy teraz się zarażają na równie z niezaszczepionymi przechodzą to bezobjawowo?

Prawda
mindrape
mindrape 25.01.2022, 09:22:42
  • 1
@27er:

A co do statystyk, to nadal 75% zgonów generuje 20-40% niezaszczepionych.


Zgadzam się, że według statystyk to ok. 75% generują niezaszczepieni. Należy jednak napomknąć, że średnia wieku w przypadku jednych i drugich jest kosmetyczna, 1-2 lata w zależności jaki przedział czasowy bierzemy pod uwagę w statystykach. Średnia oscyluje w okolicach 75 lat, a straszy się zgonem całe społeczeństwo w tym nawet dzieci i młodzież, gdzie od początku pandemii w Polsce
mindrape
mindrape 25.01.2022, 11:20:01
  • 1
@27er:

.

Wiem natomiast, że mówiono, że szczepić młodych bardziej ze względu na możliwe powikłania po nawet bezobjawoym covidzie


Tylko jaki jest procent poważnych powikłań u młodych i w jakim stopniu szczepionka przed nimi chroni? Mnie przekonałyby konkretne dane, a w mediach naświetla się pojedyncze przypadki, bez podawania statystyk, tworząc atmosferę grozy. Królują ogólne zwroty typu: "trafiają do szpitali coraz młodsi", "ciężko chorują nawet dzieci". Takie zwroty bez podania konkretnych badań
  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19
  • Strona 12 z 19
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 15.11.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 07.03.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 15.12.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 14.06.2020

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl