#!$%@? mnie notoryczne #!$%@? po silnikach TSI i TFSI.
Po dzisiejszym #pokazauto (Fabia 1.2 TSI) i tym co widzę w komentarzach od miesięcy uznałem że poziom niewiedzy wielu użytkowników wypoku jest śmieszny. Ludzie powtarzają jeden frazes aktualny 8 lat temu, opinie znajomych, to co wyczytali lata temu w necie - więc pozwolę sobie na sprostowanie tego i owego. Na wstępie dodam iż w ostatnich 10 latach byłem użytkownikiem / miałem w najbliższym
@kondziow: po tak długim elaboracie tylko utwierdzasz moją niechęć do wideł ,zapytam wprost po co się męczyć wywalać dodatkowe pieniądze na serwis i części , a już gloryfikowanie nalotu rzędu 400k to po prostu dramat , 2 litry i 400k hmm i to jeszcze na najdroższych olejach i regularnych naprawach i konserwacjach - gdzie tu ekonomia się pytam ? pracować żeby mieć vweja ?to chyba już upośledzenie ?
ale wymiana pierścieni żeby silnik oleju nie brał, lanie drogiego oleju, czyszczenie dolotu, zaworów, wymiana szklanek i takie rzeczy co 50 - 80 000 km jak to napisałeś to nie kosztuje kilka złotych i nie są to eksploatacyjne rzeczy tylko wadliwa konstrukcja silnika. Eksploatacyjne rzeczy to filtry, olej, hamulce, opony, rozrząd.
@Gummy: Problemem jest to że kierowca i pasażer Volvo odnieśli poważne obrażenia podczas gdy Ci z Forda prawie w ogóle nie ucierpieli. Dochodzi tu zapewne czynnik uderzenia dzieci w tył przednich foteli w momencie wypadku, ale w dalszym ciągu to pewnie obrażenia kierowcy i pasażera są dla Volvo zagadką. Chyba że auto już miało jakiś "karambol" na sumieniu i nie miało prawa zachować się lepiej...
Dzisiaj kierowca Ubera z którym jechałem powiedział mi że kierownictwo na PL planuje wprowadzić od grudnia/stycznia kasy fiskalne i obowiązek posiadania licencji taksówkarskiej dla kierowców. Wszystko przy gwarancji zachowania obecnej ceny przejazdu dla pasażera. Pytanie ile w tym prawdy, ale jeżeli tak będzie to chyba korpo taxi stracą wszystkie argumenty #uber #taxi
@Shmit: też miałem o tym napisać, program wyjątkowo ciekawy i sam proces odbudowy dokładnie opisany. Finalnie auto zostało zroione naprawdę na poziomie, pytanie ile się handlarzy aż tak bawi...
@piotras-kbw: Zachowania kierowcy Seata nawet nie skomentuję, ale ten pomiar to jest jakiś żart. Z najazdu, dodatkowo z gwałtownym hamowaniem, przecież takie coś się uwali w pierwszej instancji. Tylko jak to zrobić jak nie ma drogi prawnej do odwołania w wypadku zabrania blankietu, 3 miesiące poczeka tak czy siak...
Najgorsze jest to że coraz popularniejsze są sprawy w których firmy występują o interpretacje do Ministerstwa Finansów, mają ją na piśmie, a mimo to skarbówka interpretuje przepisy po swojemu czyli nigdy na korzyść podatnika. Potem trzeba latami się sądzić i udowadniać.
@dave8: Dlatego mówię o tym od lat wszystkim znajomym jak kupują SUPER EKSTRA LENOWO/ASUS X50000 z i7 i 16G RAMu za jedyne 3000 zł - jak wytrzymały i dobrze wykonany laptop z działającą gwarancją (bo nie ma produktów idealnych) to tylko HP EliteBook / Dell z wyższych serii. Nawet ThinkPady już popadły na jakości.
"Nico Rosberg has been called to the stewards for an alleged breach of the international sporting code regarding slowing for yellow flags". Z oficjalnego profilu F1 na Twitterze. A więc jednak :) #formula1 #f1
@Pixpix: i znowu ten temat, już mi się tłumaczyć nie chce. Całe rodziny oberwały, a były jednostki o specyficznych kodach bardzo udane (jak BWA w TFSI i BKD z C na końcu kodu VW w 2.0TDI). Mógłbym tylko przeklejać swoje komentarze co taki post (╯︵╰,)
@Kostur: DSG to jak zapewne wiesz rodzina skrzyń. I ma jedną wadę - trzeba często wymieniać olej, pomimo tego co sądzi producent. Co złego jest w jej mokrych wersjach? Sportmile bez problemu wyciska na seryjnych nie wzmacnianych sprzęgłach z 2.5TFSI ponad 450KM i te auta jakoś do dzisiaj jeżdzą bez problemu. Która inna dwusprzęgłówka ma takie osiągi jak DSG? Wspominasz o TCT, ta skrzynia gubi się przy szybkiej jeździe jak stare
@Kostur: Chyba sam nie do końca znasz temat. PDK ma 80% wspólnych części z DSG (ale podkreślam, w wersji z mokrym sprzęgłem czyli np. DQ250 albo DQ400). Przy wytwarzaniu PDK (która dopiero w najnowszych wersjach jest wytwarzana przez ZF Friedrichshafen AG) brali udział Ci sami inżynierowie co przy DSG - byli zakontraktowani w obu firmach. Odysłam na vwvortexa, tam wszystko dokładnie jest opisane, nawet znajdziesz nazwiska jak się uprzesz. W sumie
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
@santiiago: Który zaczyna działać po 3 minutach. Obsługa ZOO tłumaczyła że przez te 3 minuty otumaniony goryl mógłby w szale zrobić coś dziecku. Co nie zmienia faktu że wina matki jest bezdyskusyjna.
@chytry_lisek: Yeap, ostatnio czytałem wpis któregoś krajowego tunera że 1.8T osiągnał status najczęściej modyfikowanego silnika w naszym kraju w całej historii (głównie ze względu na wytrzymałość, tolerancje gazu i łatwość modyfikacji).
@leon-san: Miałem kiedyś podobną sytuacje. Insignia jechała sobie lewym pasem w zabudowanym 30 km/h, więc wyprzedziłem ją prawym jadąc 50 km/h. (przypominam że zabudowany, pas zieleni - więc prawym wyprzedzać wolno). Od razu syreny i na bok ze mną. Na moje pytanie jaki jest powód kontroli odpowiedzieli cytując "eee... tak kontrolnie tylko". Oczywiście dmuchałem, sprawdzili mi samochód, ubezpieczenie, mnie samego i dopiero puścili, heh :)
@AmonGoeth: Chętnie wdam się w merytoryczną dyskusję, bo kolega bardzo zorientowany w temacie widzę. Ja akurat mam na co dzień styczność z 5 samochodami z TFSI, samemu posiadając 2.0TFSI BWA pod 300KM. Co złego było w 1. generacji TFSI poza popychaczem i zbierającym się nagarem na dolocie? (śmieszne koszty naprawy i spokój na lata). Bo nie wiem czemu ale jakoś znane mi auta z BWA z przebiegami 300k km się nie
@dziki_pl: @AmonGoeth: no właśnie też czekam na konkretną odpowiedź na mój wywód i jakoś się nie mogę doczekać. Tym bardziej że akurat EA113 i EA888 są mi najbliższe z całej rodziny, mimo że konstrukcyjnie różnią się naprawdę mocno. Wspomniany przez Ciebie problem ze zbyt cienkimi pierścieniami dotyczył tylko drugiej generacji, co więcej jak kolega dziki_pl wspomniał dało się dogadać z ASO na naprawę gwarancyjną albo udział w znacznej części kosztów.
Nawiasem ta droga na odcinku remontowanym woła o pomstę do nieba. W nocy w deszcz nie wiadomo jak jechać, linie się na siebie nachodzą, objazdy praktycznie przez pole, można spaść do kilkumetrowej dziury.
@KochanekAdmina: Widełki dla programistów (którym jestem) rosną praktycznie z miesiąca na miesiąc. Deficyt jest tak duży że rekruterzy wysyłają mi nowe oferty z mojego miasta średnio co 3-4 dni. Nie wiadomo co będzie za kilka lat, ale teraz jest bajka. Troll 2/10 bo odpisałem.
@patefoniq: Mam wrażenie że Ci w IT nie wyszło. To że jednak coś trzeba umieć to chyba oczywiste, natomiast jak masz już duży poziom wiedzy to w naszym kraju praktycznie dyktujesz warunki. Jestem programistą, jak rzuciłem pracę ze względu na duże ciśnienie (w ciemno, z dnia na dzień, nie mając żadnej nowej ustawionej) i ustawiłem status "szukam pracy" na portalach typu linkedin nie miałem dnia bez telefonu od rekrutera z ofertą.
@brokenik: GT-R to zupelnie inna półka, coś jak Lexus i Toyota mimo że GT-R to jeden model. Nawet pomimo wpadek na początku produkcji ze skrzyniami sypiącymi się przy częstej procedurze startowej GT-R zyskał już status legendy.
Po dzisiejszym #pokazauto (Fabia 1.2 TSI) i tym co widzę w komentarzach od miesięcy uznałem że poziom niewiedzy wielu użytkowników wypoku jest śmieszny. Ludzie powtarzają jeden frazes aktualny 8 lat temu, opinie znajomych, to co wyczytali lata temu w necie - więc pozwolę sobie na sprostowanie tego i owego. Na wstępie dodam iż w ostatnich 10 latach byłem użytkownikiem / miałem w najbliższym
ale wymiana pierścieni żeby silnik oleju nie brał, lanie drogiego oleju, czyszczenie dolotu, zaworów, wymiana szklanek i takie rzeczy co 50 - 80 000 km jak to napisałeś to nie kosztuje kilka złotych i nie są to eksploatacyjne rzeczy tylko wadliwa konstrukcja silnika. Eksploatacyjne rzeczy to filtry, olej, hamulce, opony, rozrząd.