Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko290
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

factoryoffaith_
factoryoffaith_

factoryoffaith_

Dołączył 8 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 9096
  • Znaleziska 786
  • Mikroblog 8310
  • Obserwujący 79
  • Obserwowane 17

464

Większość brytyjskich programów zaczyna się właśnie tak

Większość brytyjskich programów zaczyna się właśnie tak

Wiem, facet napisał, że połowa programów tak się zaczyna, ale moim zdaniem mocno tego nie doszacował. Dodatkowo, takie czołówki nie dotyczą tylko programów brytyjskich, rzecz jasna.

Professor_Of_Logic
z
youtube.com
dodany: 26.04.2024, 05:29:52
  • 53
  • #
    heheszki
  • #
    humor
  • #
    podroze
  • #
    anglia
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 26.04.2024, 19:36:16 via Wykop
  • 0
@airflame: bo UK tak wygląda tylko wg wykopków ¯\(ツ)/¯ Mieszkałam w Anglii 2x po 3 lata + w sumie ponad rok na jednej z mniejszej wysp brytyjskich. Nigdy nie widziałam czegoś takiego, a podróżowałam też całkiem sporo po różnych miastach UK.
anysz
anysz
anysz
24.04.2024, 17:21:48
  • 1291
#heheszki główka pracuje (ʘ‿ʘ)
anysz - #heheszki główka pracuje (ʘ‿ʘ)

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 59
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 24.04.2024, 23:08:13 via Wykop
  • 1
Polecam
factoryoffaith_ - Polecam
  • Odpowiedz
johnny_tsunami
johnny_tsunami
johnny_tsunami
24.04.2024, 17:18:47
  • 0
Od 2 tygodni biorę Paroksetyna, bardzo dobrze zadziałała na moje lęki (głównie na somatyczne uciążliwości) lecz towarzyszące mi wzdęcia i pobolewanie w dolnym kwadracie nadal występuję, czy do leczenia dołączyć Sulpiryd? podobno to dobry lek, mój ibs ma podłoże psychiczne i częste zamartwianie się oraz lęki potęgowały objawy. Ktoś z was stosuje Sulpiryd?

#paroksetyna #nerwicalekowa #ibs #sibo #ssri #sulpiryd
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 24.04.2024, 17:58:51 via Wykop
  • 1
@johnny_tsunami: 2 tygodnie to trochę mało na ocenianie działania terapeutycznego i wpływu na ciało - odczekaj jeszcze tydzień, może się okazać, że niepotrzebne jest dołączanie kolejnego leku :)
  • Odpowiedz
Pan_Slon
Pan_Slon
Pan_Slon
23.04.2024, 04:55:38
  • 328
Bohaterka naszych czasów

#medycyna #covid19 #nauka #ciekawostki
Pan_Slon - Bohaterka naszych czasów 

#medycyna #covid19 #nauka #ciekawostki

źródło: IMG_7271

Pobierz
  • 142
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 23.04.2024, 11:18:19 via Wykop
  • 1
@Pan_Slon: miałam COVID zanim były dostępne szczepionki. Mam przez to teraz ciężką astmę. Właśnie spędzam okres pylenia brzozy na południu Hiszpanii - jedno z niewielu miejsc, gdzie pyłki brzozy nie docierają w Europie. Poprzednie lata w tym okresie krztusiłam się własnymi wydzielinami i nie miałam siły kaszleć. Gdyby niebieski nie walił mnie po plecach, to pewnie nie dawałabym rady oddychać zupełnie. Przed covidem nie miałam żadnego znaku uczulenia i nie
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 23.04.2024, 11:33:38 via Wykop
  • 0
@Pan_Slon: no a właśnie ja nie miałam wcześniej :c teraz mam pęcherzyki płucne sprawne na 15-20% i moje życie mocno się zmieniło :c COVID nie był zwykłą grypą, trzeba było działać ze szczepieniami.
  • Odpowiedz
banicjant997
banicjant997
banicjant997
18.04.2024, 07:08:14
  • 44
Własnie gadam ze znajomą o jej deresji. Daleki jestem od oceny poprzez stopniowanie "kto ma gorzej" ale jak męska część z tą chorobą albo juz się dawno przewiesiła przez sznurek na klamce, straciła wszystko i ledwo zipie tak reszta wie ze musi zyc i o tym nie chce nawet mówić. A tutaj? No literalnie kobita mowi o tabletkach, terapiach, dołach w miedzyczasie na fb i insta pokazując high- life, imprezka i adoracja
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 18.04.2024, 12:54:37 via Wykop
  • 1
@gokotgo:

Depresja bo nie masz takiego życia jakbyś chciał i depresja bo masz c-----e życie.

A gdzie jest granica chu*owego życia? Zawsze mogłeś być z domu dziecka. Albo być z domu dziecka i chory. Albo mogłes być wykorzystywany w tym domu dziecka i być chory. Albo mogłes widzieć jak zabijają ci rodziców, być wykorzystywany w domu dziecka i chory. Albo mogłes być ścigany przez mafię bo widziałeś jak zabijają ci
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 18.04.2024, 13:49:15 via Wykop
  • 0
@gokotgo: a może granicą c-------o życia jest głód? Trauma wojny? A jeśli się komuś po prostu nie chce to np. 'w dupie się od wygody poprzewracało'?
Wydaje się, że stawiasz granicę tam, gdzie ci wygodnie. Pytanie o to, gdzie ona leży było retoryczne, bo takiej obiektywnej granicy nie ma. Tu przydaje się empatia.
Kobieta z posta może robić dobrą minę do złej gry, bo np. obawia się o swoich rodziców/partnera.
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 18.04.2024, 15:13:34 via Wykop
  • 0
@gokotgo: ale ty nie wiesz kto ma większą szansę na popełnienie tego samobójstwa. Inna sprawa, że prawdopodobnie ona przez to wyjście pomaga sobie go nie popełnić, bo to jedyna rzecz, która ją trzyma, a ty powoli spadasz w jeszcze gorsze miejsca. I nie, nie masz pojęcia co siedzi w czyjejś głowie. Dwójka moich przyjaciół odebrała sobie życie - nie spodziewałam się tego w żadnym z tych przypadków. Mój brat jako
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 11.04.2024, 19:39:49
  • 17
Kim jesteśmy, dlaczego miauczymy
#koty
factoryoffaith_ - Kim jesteśmy, dlaczego miauczymy 
#koty

źródło: 1000006886

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Szybkalada
Szybkalada
Szybkalada
11.04.2024, 19:44:13 via Android
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

essos
essos
essos
11.04.2024, 13:34:32
  • 4
Mam pytanie do osób powyzej 25 roku życia. Czy posiadanie samochodu jest konieczne zeby moc jakąś poderwac?

W gruncie rzeczy auto nie ejst mi zbytio potrzebne, bo do sklepu se moge pojsc na nogach i nawet majac samochod pewnie tez bym chodził na nogach. Do roboty szybciiej sie niraz dostac komunikacją miejską dzieki buspasom, a do tego mzona sobie cos przegladac na telefonie zamiast tracić czas na jazde.

Czasem auto by sie przydalo cos
  • 100
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 11.04.2024, 19:35:25 via Wykop
  • 1
@essos: niebieski mój po trzydziestce samochodu nie ma i cieszę się, bo dopóki nie mieszkamu na zadupiu, nie jest nam on potrzebny. Istnieje komunikacja miejska, carsharingi, wypożyczalnie samochodów i taxi - nie widzę żadnego problemu. Problem to jest w posiadaniu samochodu - człowiek się robi 'zastany' (nigdzie się nie chodzi), traci hajs (na samochodach się raczej nie zarabia), mamy większą wolność - im mniej się posiada, tym łatwiej jest się
  • Odpowiedz
taka_sobie_
taka_sobie_
taka_sobie_
10.04.2024, 05:15:59
  • 516
Nie byłabym z tatusiem mającym już guwniaka choćby był 10/10 albo ostatnim facetem na ziemi. Dlaczego? Kilka z brzegu powodów:
- na dzień dobry jestem na drugim miejscu
- wiecznie musi mieć kontakt z byłą, jeżdżąc do dziecka widzi się z nią, pije kawkę i c--j wie co jeszcze tam robią jak dzieciak pójdzie na drzemkę, ale ja oczywiście pewnie miałabym zakaz kontaktu z byłymi xD
- wieczne wtrącanie się byłej w nasze życie
- rozwalanie
  • 263
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 10.04.2024, 11:18:18 via Wykop
  • 0
@taka_sobie_: ja bym raczej nie miała problemu z niebieskim, który ma dziecko. Kwestia komunikacji, stawiania granic i dojrzałości niebieskiego.
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 28.03.2024, 12:58:15
  • 1
#bialystok - co myślicie o okolicach 1 i 2? Bezpiecznie? Cicho? Zielono? Dobry dostęp do komunikacji miejskiej? Dzięki!
factoryoffaith_ - #bialystok - co myślicie o okolicach 1 i 2? Bezpiecznie? Cicho? Zie...

źródło: białystok

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_
Autor
28.03.2024, 13:18:11 via Wykop
  • 0
@Yawimaya: dzięki bardzo <3
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_
Autor
28.03.2024, 13:45:09 via Wykop
  • 0
@Majku_: hah, dzięki! Słuszna uwaga, mieszkałam już kiedyś obok stadionu, zobaczę czy w tym czasie kiedy mam tam przebywać (2 miesiace) jest sezon, czy nie.
@MazurskiSmak: dojazd do żadnych konkretnych miejsc, do wybrania tylko siłka, jakiś market i śniadaniarnie/kawiarnie. Miejsce do biegania i spacerów to wielki wielki plus :)
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_
Autor
28.03.2024, 13:56:27 via Wykop
  • 0
@Poopiesh: nie mam kompletnie żadnego zdania na temat Białegostoku, niewiele tym mieście wiem - jestem z południa :) z doświadczenia wiem, że każde miasto ma lepsze i gorsze dzielnice (mieszkałam pewnie w 30+ miastach) i tylko dlatego o to pytam :}
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_
Autor
08.04.2024, 19:02:30 via Wykop
  • 0
@Biebrzanski_Ghul: wybieram 3 miasta żeby sobie pomieszkać w PL. Szukam z niebieskim czegoś, co jest dla nas 'egzotyczne', bo większość miast bardziej lub mniej już znamy :) Chcemy zobaczyć jak się mieszka w mniejszych miastach.
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_
Autor
08.04.2024, 19:45:36 via Wykop
  • 0
@Biebrzanski_Ghul: oo, dobrze słyszeć! Stawiam dodatkowy plusik przy Białymstoku zatem :} ah, nie odpisałam skąd się przenoszę: w styczniu tego roku wyprowadziliśmy się z UK po ~3,5 roku, a aktualnie siedzimy w Andaluzji. A Tobie gdzie się nie do końca spodobało i dlaczego, że są myśli o powrocie?
  • Odpowiedz

578

Naukowcy potwierdzają: detergenty w zmywarkach narażają nas na przewlekłe chorob

Naukowcy potwierdzają: detergenty w zmywarkach narażają nas na przewlekłe chorob

Zmywarki są stałym elementem naszych domów czy kuchni w restauracjach. Ich wykorzystywanie może być jednak niezwykle niebezpieczne dla zdrowia. Potwierdzają to

ZgRyWARKA
z
geekweek.interia.pl
dodany: 05.04.2024, 18:10:48
  • 298
  • #
    zmywarka
  • #
    detergenty
  • #
    boldupy
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 06.04.2024, 19:35:48 via Wykop
  • 0
@Lufio: wystarczy wlać ocet w miejsce na nabłyszczacz - będzie się sam dozował w odpowiednim momencie. Nie trzeba go dodawać do zmywarki pod koniec cyklu :)
erebeuzet
erebeuzet
erebeuzet
04.04.2024, 06:01:41
  • 365
#heheszki
erebeuzet - #heheszki

źródło: temp_file6183122375344353919

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 04.04.2024, 11:07:50 via Wykop
  • 8
@Miesho: jasne, że dobrze urodzeni/zdrowi ludzie mają 'łatwiej', jasne że ktoś może cię jutro rozjechać i nie stworzysz super rodziny/nie założysz biznesu. Jednak największy wpływ na swoje życie masz ty sam i branie za to odpowiedzialności sprawi, że twoje życie będzie lepsze.
Także balans - staranie się, branie odpowiedzialności, ale równocześnie pokora.
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 04.04.2024, 12:05:52 via Wykop
  • 0
@szybki_zuk: badania naukowe nie wiedzą jaki czynnik najbardziej ma wpływ. Sapolski mówi 'nie wiem', możliwe że czynniki zewnętrzne, ale nie wiadomo.
Nawet jak już jesteśmy w dupie psychicznej, finansowej, relacyjnej, zdrowotnej itp to lepiej mieć mindset, który zrobi choć małe zmiany, niż mindset 'wszyscy są winni, tylko nie ja; ja niczego nie mogę' :)
Jest tyle różnych ścieżek które można wybrać, jeśli dana jest słaba, że któras w końcu przyniesie
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 04.04.2024, 17:51:15 via Wykop
  • 1
@szybki_zuk: chyba bardzo dotknął cię mój zupełnie nieatakujący nikogo komentarz?

Jak wiadomo mindset też nie zależy wcale od warunków jakie ma się na chacie xD

Nie mam czasu na opowieści, ale mój życiorys jest z tych cięższych. Jako czternastolatka ogarnęłam, że muszę pracować, żeby móc się wyrwać z środowiska. Od 18 roku życia jestem zupełnie samodzielna. Jasne, nie każdy ma tyle poczucia sprawczości/inteligencji, żeby tak postępować. Jednak kiedy się jest już
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 04.04.2024, 21:47:10 via Wykop
  • 0
@szybki_zuk: no mi się po pierwszym komentarzu wydawało że mamy w miarę podobne zadanie, ale zmieniłeś ton jakbyś tego nie zauważył i znacząco obniżyłeś poziom dyskusji ¯\(ツ)/¯ jestem za stara żeby tak tracić czas, więc nie odpowiem na resztę. Spróbuj sam przeczytać co tu było napisane i ogarnąć jakie to słabe.
  • Odpowiedz
m.....n
m.....n
konto usunięte 30.03.2024, 13:08:05
  • 8
Myślę, że po czterech i pół roku brania SSRI mogę już zrobić pewne podsumowanie.

Początek był rewelacyjny: byłem zrelaksowany, pozbyłem się lęku, ciągłej gonitwy myśli w głowie. Żałowałem, że tak późno zdecydowałem się na leczenie (miałem wtedy 29 lat). Zacząłem dostrzegać, że praktycznie w większości moich dotychczasowych życiowych decyzji i doświadczeń lęk maczał w jakiś sposób swoje palce.

Niestety efekt był krótkotrwały i zaczęła się niekończąca spirala: zwiększanie dawki -> osiągnięcie maksymalnej dawki ->
m.....n - Myślę, że po czterech i pół roku brania SSRI mogę już zrobić pewne podsumow...

źródło: IMG_20240330_140738_887

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 30.03.2024, 15:52:31 via Wykop
  • 3
@meltdown: (づ•﹏•)づ przykro mi mirku :(
może takie powolne odstawianie, jakie opisałam Ci kiedyś mogłoby zniwelować te uboki przy odstawianiu? Do tego powoli się mierzy z różnicą między rzeczywistością na lekach, a bez leków (na mniejszej dawce leków). W sensie, na lekach to jak iść bez plecaka, a odstawienie to jak założenie ciężkiego pleacaka. Jeśli odstawiasz powoli, to trenujesz sobie wytrzymałość powoli dodając plecak
  • Odpowiedz
pogop
pogop
pogop
29.03.2024, 10:07:44
  • 14
Repost z nocnej

CIOTN ciekawa oferta taniej nieruchomości powraca zupełnie nieoczekiwanie!

Pewnie nie raz słyszeliście o tanich nieruchomościach w Hiszpanii. Postanowiłem więc sprawdzić jak to tam jest. A jest moim zdaniem całkiem ciekawie. Oto oferta domu w pobliżu brzegu oceanu. 140 metrów, 3 pokoje, dwie łazienki, 2 piętra. A wszystko to za 70 000 euro czyli około 300 000 zł.

https://www.idealista.com/inmueble/100441474/
pogop - Repost z nocnej 

CIOTN ciekawa oferta taniej nieruchomości powraca zupełnie ...

źródło: temp_file2449739735945757783

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 29.03.2024, 13:25:47 via Wykop
  • 2
@pogop: ciekawie się czyta te komentarze, kiedy się mieszkało w wielu krajach i uważa Hiszpańskie małe miasteczka (pozdrawiam z jednego właśnie) i wsie za jedne z najlepszych miejsc do życia :} w sumie może właśnie dlatego tak uważam, bo nie ma tu ludzi szukających ciągłej stymulacji (złoty piasek, gdzie nie ma gdzie ręcznika położyć, imprezownie, hałas i brud).
  • Odpowiedz
m.....n
m.....n
konto usunięte 26.03.2024, 07:52:42
  • 0
Czy odstawił ktoś z was #ssri po długotrwałym leczeniu i żyje?

#depresja #psychiatria #pytanie
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 26.03.2024, 09:58:47 via Wykop
  • 2
@meltdown: jeśli 2 lata to długotrwałe, to ja :)
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 26.03.2024, 18:48:51 via Wykop
  • 1
@meltdown: pisałam tyle komentarzy na ten temat, że mogę przeklejać już :D
Na początku brałam przez tydzień 10mg, potem 20mg przez rok, a potem co ~miesiąc (w zależności od tego co się działo w życiu i jak znosiłam zmianę) obnizalam dawkę w systemie:
- 100% dawki (20mg)
- naprzemiennie 100% i 75%
- 75%
- naprzemiennie 75% i 50%
Gdyby nie terapia, same leki nie pomogłyby mi w ogóle, albo
  • Odpowiedz
szzzzzz
szzzzzz
szzzzzz
22.03.2024, 15:44:39
  • 13
#terapia #depresja #ssri #zdrowiepsychiczne #psychiatria
szzzzzz - #terapia #depresja #ssri #zdrowiepsychiczne #psychiatria

źródło: temp_file5636398768493052414

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 22.03.2024, 20:44:16 via Wykop
  • 1
@szzzzzz: wiem, że to tylko mem, ale chciałam sie odnieść, skoro ląduje na tagach które czytają ludzie z problemami. Większość ludzi kieruje się do psychiatry/psychologa z powodu cierpienia - psycholog nie nagania randomów na ulicy na terapię.
Nawet jeśli ktoś cierpiący uważa, że społeczeństwo jest z-----e, to warto nie patrzeć na swoją postawę jako na 'zdrową', bo może to ograniczać pole do poprawy własnego stanu. Można uważać, że społeczeństwo jest
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 22.03.2024, 22:27:40 via Wykop
  • 1
@szzzzzz: trzymam kciuki żebyś znalazła swoje rozwiązanie (づ•﹏•)づ
  • Odpowiedz
KingOfTheWiadro
KingOfTheWiadro
KingOfTheWiadro
20.03.2024, 23:18:25
  • 1
Halo Mirki, czy wy też macie sraczkę po #ssri? Zeżarłem dzisiaj pierwszą tabletkę Asertinu (50 mg), no i cały dzień szczam dupą.

#nerwica #depresja #stres
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 21.03.2024, 11:43:09 via Wykop
  • 0
@KingOfTheWiadro: ja dostałam jakoś trzeciego dnia i trwała 3 dni, nigdy się to później nie powtórzyło :}
  • Odpowiedz
JesteMlodyGzGdyni
JesteMlodyGzGdyni
JesteMlodyGzGdyni
11.03.2024, 17:02:38
  • 0
Brał ktoś paroxinor i może sie wypowiedzieć czy mu pomógł? #antydepresanty #ssri #nerwica #depresja #psychoterapia #paroksetyna #psychiatria
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 11.03.2024, 17:35:52 via Wykop
  • 0
@JesteMlodyGzGdyni: brałam, pomógł. Mój pierwszy i jedyny lek brany przez 2 lata (pierwszych kilka miesięcy Patogen, a później Paroxinor jako zamiennik - ale to to samo). Ogarnęłam lęki, depresję, bordera - wszystko miałam od dziecka praktycznie. Odstawiłam 4 lata temu, nie mam już żadnych problemów praktycznie :}
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 11.03.2024, 17:59:03 via Wykop
  • 0
@JesteMlodyGzGdyni: tydzień 10mg, potem 20mg przez rok, a potem co ~miesiąc (w zależności od tego co się działo w życiu i jak znosiłam zmianę) obnizalam dawkę w systemie:
- 100% dawki (20mg)
- naprzemiennie 100% i 75%
- 75%
- naprzemiennie 75% i 50%
Gdyby nie terapia, same leki nie pomogłyby mi w ogóle, albo przynajmniej tak szybko (2 lata to szybko jak na to co miałam w głowie).
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 12.03.2024, 14:35:51 via Wykop
  • 0
@JesteMlodyGzGdyni: ciężko to umieścić w komentarzu, ale choć trochę spróbuję.
Po pierwsze ustabilizowała mnie i dała narzędzia do rozpoznawania, kiedy wpadam w jakiś pogrążający mnie schemat - mogę to w porę zatrzymać i zadbać o siebie.
Po drugie szczerze poczułam że ja jestem problemem - nie tłumaczyłam co prawda swojego spie*dolenia swoimi trudnymi doświadczeniami jak wielu wykopków (i cyk, pora na CSa i marnowanie sobie życia), ale w głębi mocno
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 14.03.2024, 20:28:21 via Wykop
  • 0
@JesteMlodyGzGdyni: nie, akurat libido zawsze miałam wysokie, ale sporo ludzi ma problem, więc nie jesteś sam.
  • Odpowiedz
rocky_b
rocky_b
rocky_b
18.02.2024, 18:04:08
  • 0
Macie jakieś dobre tipy na zaplanowanie dwu tygodniowego pobytu w Portugalii? Lecę na początku czerwca z żoną. Pobyt zaczniemy w Algavre a lot powrotny mamy z Porto, auto wynajęte. Bardziej nam zależy na zwiedzaniu naturalnych atrakcji niż zabytków. Myśleliśmy żeby to podzielić w ten sposób że 5 dni południe, 5 dni Lizbona i okolice, 4 dni Porto i okolice, jakoś tak. Z czego dwa różne miejsca noclegowe na południu (dwa pierwsze w
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 18.02.2024, 18:17:23 via Wykop
  • 1
@rocky_b: Faro jest totalnie nieatrakcyjne, tym bardziej, że mówisz, że interesują Was naturlane atrakacje. Portimao też jest 3/10. Lagos jest super za to :) Zróbcie sobie pieszą wycieczkę z Praia de Nossa Senhora do Praia do Carvalho (albo nawet i dalej, jeśli się Wam uda). Zachodnie wybrzeże jest 10/10 od Sagres do Odeceixe - też polecam trek (Fisherman's trail), ale skoro macie samochód, to po prostu krótkie spacerki po okolicach.
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 18.02.2024, 18:25:04 via Wykop
  • 0
@rocky_b: luz, jak będziesz miał bardziej konkretne pytania to śmiało pytaj :}
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 18.02.2024, 18:33:45 via Wykop
  • 0
@rocky_b: eh, pisanie tych portugalskich nazw z pamięci xD tutaj link z dwoma punktami, ale to się da w pełni praktycznie wzdłuż wybrzeża przejść - nie jak zaznaczone na mapie.
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 18.02.2024, 18:57:08 via Wykop
  • 1
@rocky_b: gdybym miała przyjechać z kimś kto nigdy w PT nie był, to z miast bym wzięła 1 dzień (ale pełny) w Lizbonie, 1 dzień w Sintrze, 1-1,5 dnia w Porto, pół dnia w Lagos (cały z mega super plażami - Dona Ana I Do Camilo bodajże). Super jest też Ayamonte (łódka za kilka euro przez rzekę) i Tavira. Poza tym pełna uwaga na wybrzeżu! Powolutku jeździć, bez większego bookowania
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 19.02.2024, 14:45:37 via Wykop
  • 1
@rocky_b: jeśli Was interesuje zachodnie wybrzeże (dla mnie najlepsza część) to warto, bo tam komunikacja jest słaba. W Algarve pociągi jeżdżą tylko na odcinku Lagos - Vila Real de San Antonio (nie jestem pewna nazwy miasta - ale na drugim brzegu od Ayamonte). No i na tym odcinku faktycznie nie potrzeba samochodu. Także jeśli dobrze to zaplanujcie, to może je wynająć samochód np od drugiej/trzeciej dobry dopiero.
Wtedy:
1 dzień:
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 19.02.2024, 14:52:07 via Wykop
  • 1
@rocky_b: tak samo samochód możesz oddać w Porto (po zobaczeniu tego treku w okolicy), bo łatwo jest dojechać później metrem do lotniska. Ogólnie parkowanie w Lizbonie i Porto to jakiś dramat jest, miej to na uwadze.
  • Odpowiedz
factoryoffaith_
factoryoffaith_
factoryoffaith_ 19.02.2024, 19:07:39 via Wykop
  • 1
@rocky_b: tak, zazwyczaj jest najtaniej jakoś 3 miesiące przed wypożyczeniem :} nie wiem jak z vanami (dostępność pewnie mniejsza, więc moga być inne zasady).
Co do spania w aucie jest całkiem łatwo - musisz co 48h zmienić municipios :) spanie w aucie to mega spoko opcja - dużo wolności. Przespałam w Portugalii w samochodzie w sumie pewnie z miesiąc i nie miałam problemów :))
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 24
  • Strona 6 z 24
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.09.2021

    Komentator
  • VIP
    od 24.07.2020

    VIP
  • Rocznica
    od 03.04.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 02.04.2016

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 02.01.2021

    Mikroblogger
  • Honorowy Wampir
    od 01.03.2021

    Honorowy Wampir

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl