Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
analizator69
analizator69

analizator69

Dołączył 3 lata i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 146
  • Znaleziska 140
  • Mikroblog 6
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

906

Twórca "To tylko teoria" prześladowany za krytykę szkodliwości zmiany płci

Twórca "To tylko teoria" prześladowany za krytykę szkodliwości zmiany płci

Influencerzy, dziennikarze i zaprzyjaźnione z nimi środowiska organizowały hejt, zastraszanie. Atakowały współpracowników i prześladowały pracodawców. Znane?

zwora
z
facebook.com
dodany: 05.12.2022, 15:45:06
  • 263
  • #
    polska
  • #
    biologia
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    natura
analizator69
analizator69
analizator69 06.12.2022, 05:30:36
  • 11
Pokolenie płatków śniegu. Pomijając osoby z realnym problemem, manifestującym się fizjologicznie, popularyzacja zmian płci prowadzi do tego że dzieci czy dojrzewająca młodzież która sobie coś ubzdura, dokonuje zmian na całe życie, co jest dalej
sztucznie amplifikowane hormonami od danego momentu podjęcia zmian. Wśród dzieci zawsze były takie które czuły się inne, nie pasowały do grupy, bawiły się chętniej w zabawy innej płci, miały swój świat, ale to nie musi oznaczać że płeć
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1070

Orlen nadal dużo zarabia na przerobie ropy

Orlen nadal dużo zarabia na przerobie ropy

Osiągnięte w listopadzie marże rafineryjne i petrochemiczne oraz dyferencjał Brent/Ural są jednymi z najlepszych w historii. W listopadzie marża rafineryjna Orlenu wyniosła 19,9 USD na każdej baryłce, co było rezultatem prawie sześć razy lepszym od zanotowanego w tym samym czasie ub. roku.

Szewczenko
z
energia.rp.pl
dodany: 05.12.2022, 17:58:56
  • 77
  • #
    polska
  • #
    ropa
  • #
    pieniadze
  • #
    orlen
analizator69
analizator69
analizator69 06.12.2022, 05:07:41
  • 2
@staszaiwa: Koryto+, Dworek+, Grunty+. Samo się nie zrobi.

1052

W IT nie ma miejsca dla związków zawodowych. Zrozumiano? Rozejść się!

W IT nie ma miejsca dla związków zawodowych. Zrozumiano? Rozejść się!

Kuriozalny mail szefa Sii Polska podbija internet. Francuz Gregoire Nitot pisze do szefa nowo powstałego związku zawodowego w jego firmie, że jego zachowanie jest „obrzydliwe”, i daje do zrozumienia, że sam po to przeniósł się do Polski, by uniknąć użerania się ze związkowcami.

rmweb
z
krytykapolityczna.pl
dodany: 02.12.2022, 12:09:38
  • 353
  • #
    polska
  • #
    programowanie
  • #
    antykapitalizm
  • #
    pracbaza
  • #
    pracait
  • #
    korposwiat
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 09:44:33
  • 0
Afera udowadnia że jednak jest miejsce. Właśnie dlatego by sprawę patologii w pracy, prezesa psychopatę, niespełnianie obietnic z momentu zatrudnienia, nierówną płacę na równorzędnych stanowiskach móc rozwiązać siłą ZZ a nie zmianą na innego pracodawcę, wcale nie lepszego.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 09:57:55
  • 1
Szczególnie że Nitot dał się sprowokować.


@BajaScorpions: profesjonalizm pełną gębą. Jak mu żona podstawi dziwkę w ramach testu wierności i zdobędzie materiały rozwodowe, to też będziesz twierdził że dał się sprowokować?

Jakieś zasady nadrzędne trzeba mieć BEZ WZGLĘDU NA OKOLICZNOŚCI. W trosce o własną skórę. Prezesiątko pracował na to lata, plótł co mu ślina na język w korespondecji do pracowników, wyrażał się przeciwko pisiorom, teraz zdeptał prawo konstytucyjne pracownika, w kraju w
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 10:03:30
  • -1
@slepystraznik: bez względu na niechęć do ZZ, znam liczne przypadki gdy rad to sztuczne twory z osobami bez mocy sprawczej. HR to jest twór opłacany przez pracodawcę, jak oni mają się wobec niego zachować nielojalnie i stanąć w obronie pracownika? Kadry robią co chcą, mówi się o tym w kuluarach ale nic się nie zmienia.
Przykłady ukręcania spraw nadużyć kierownictwa było u mnie wiele.

Jedna rada: nagrywajcie bez względnie wszystkie
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 10:04:56
  • -1
@Manymouse: da się?

Super bo demonizowanie ZZ na przykładzie budżetówki i górników to tania manipulacja.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 10:11:05
  • 2
@Edyward: ty chyba nigdy nic nie zgłaszałeś do inspekcji pracy lub PIP'u.

Zmiana pracodawcy to nie lekarstwo, tak zmieniaj co chwilę odkrywając że u każdego trafisz na jakąś patologię.

ZZ to pożądany lokalny bat na nadużycia kierownictwa. Ostatecznie wszyscy zyskają, kultura IT jest jednak indywidualna, ludzie machają ręką na problemy dla świętego spokoju lub odchodzą a problem trwa dalej. ZZ w IT mają potencjał społeczny wobec wad zindywidualizowania branży.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 10:15:21
  • -2
@sinls: nieuk, ZZ to twór z XIX w. Anglii. Mają się dobrze na zachodzie i niestety nic wspólnego z komunizmem. Manifest komunistyczny napisano PO powstaniu ZZ.

Btw czy to nie solidarność nie była czasem opozycją dla komunistów w PRL?

Ktoś tu spał na zajęciach, czego was uczą w tej szkole...
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 10:21:07
  • -2
@TDDwBashu: kapitalizm nie oznacza wyzysk pracownika. Brak ZZ to brak kontroli i sankcji. ZZ to taki "check & balance", przywraca równorzędność pracowników względem dominującej roli pracodawcy.

Ta sytuacja, skandaliczne zwolnienie i traktowanie przez kierownictwo, dowodzi potrzeby bytu który stanie w obronie pracownika. Psychopaci w kierownictwie zdarzają się wszędzie. Przy ZZ będą musieli spuścić z tonu i przdstrzegać prawa i ustaleń z pracownikiem.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 10:25:25
  • 1
gdy pracodawca jest na dużo silniejszej pozycji


@director: zwolnienie na życzenie prezesika pod lichym pretekstem to nie jest nadużycie silniejszej pozycji?

Ile osób zostało niesłusznie zwolnionych w pidobny sposób a nie mieli na tyle odwagi by o tym publicznie napisać?

Ta sytuacja dobitnie pokazuje że jest potrzeba ZZ w sii, z uwagi na chore podejście kierownictwa do pracownika.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 10:26:41
  • 0
@Sokar: czarownik wie kto pracuje a kto nie?

Patologiczny szef który gnoi i zwalniania już stworzył potrzebę ZZ u nich.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 10:33:07
  • -1
@useradam: nie są zbędne, bo jak widać na przykładzie zwolnionego, słowo dane pracownikowi przez przedstawiciela pracodawcy przy zatrudnianiu znaczy nic. ZZ spowoduje że niesłusznych zwolnienień i spontanicznych odejść będzie mniej a pracodawcy nie będą nadużywać swojej pozycji. Skakanie po firmach by znaleść tę gdzie Cię godnie traktują to strata czasu.

Często jest tak że robota fajna i daje satysfakcję ale szef psychopata i kadry go chronią bo działa na ich
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 11:01:06
  • 0
@BajaScorpions: nie, pardon, cytowałeś.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:00:51
  • -3
@sinls: najwyraźniej nie wiesz, inaczej nie stawiałbyś znaku równości między ZZ a komunizmem.

I jak w ZZ w IT mogą zasiadać komuchy skoro średnia wieku w IT to mniej niż 30 kilka lat, to komunizm nie padł przed ich narodzinami? :D Importujemy tych komunistów z Chin czy jak?

Kultura się nisko Panu kłania.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:05:05
  • -2
@Margot_Michal0: oby nie był. Te owoce to niskokosztowy sposób marketingu i próba dogadzania pracownikom żeby się o podwyżki nie upominali. Ani żeby im założenie zwiazku zawodowego do głowy nie przyszło.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:09:26
  • 0
@Moisze: jeśli robota odpowiada, nie ma potrzeby zmiany pana, można go równie dobrze ucywilizować korzystając z siły ZZ.

Dwa razy się zastanowi zanim wyleje kogoś pod lichym pretekstem czy "zaproponuje" przyjście do pracy w dni o których nie było mowy w momencie zatrudniania.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:12:59
  • 0
@Buckethead: jak człowiek dawno minionej epoki kolonialnej.
@deLux: niczego to nie zmienia, znajomość
Konstytucji RP żadna.
Pojękiwania dziadków przy stole jaką wielką potęgą kolonialną francja była wdrukowały mu się w psychikę.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:16:37
  • -1
@OtchlanZgorzknienia: nieuku, chronologia i ustrój Ci się pomerdały: 1833 Krajowy Związek Zawodowy, Anglia (Monarchia konstytucyjna), 1848 Manifest komunistyczny

Niektórym by się przydała nauka weryfikacji faktów zanim siądą przed klawiaturą...
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:18:46
  • 0
To typowy pieniacz.

Pozdrawiam myślących.


@zbigniew0: Nitot, c'est toi?
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:21:52
  • -1
@WaldemarBatura: Nitot, qu'est-ce que tu fait ici?
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:23:46
  • -1
@RandomizeUsr0: nie literówka, komunikat podprogowy co prezesiątko sądzi o swoich pracownikach, Freud miałby wiele do powiedzenia.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:34:59
  • -3
@sinls: oo inwektywy i "xD" nadają Pana argumentu nadprzyrodzonych mocy.

Pan myli pojęcia komunizm i twory społeczne.

Proszę się dokształcić, klasyk pisał tak:
"Komunizm to władza rad
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:45:24
  • -3
@sinls: "pięknie się Pan wyraził przed milionami słuchaczy"

Acha. Bierze Pan przykład z prezesiątka tym "usuń konto"? Iksde :D

Nieuważnie Pan czytał, ZZ nie ma genezy w komunizmie ani nic z nim wspólnego.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 14:20:49
  • -2
@useradam: gdyby stały za Pan hipotezą komkretne argumenty, napisałby Pan więcej.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 14:46:37
  • -1
@director: Jest potrzeba ZZ bo obsługa tego kryzysu pokazuje z jakim patokierownictwem mamy tam do czynienia. Całkiem zrozumiała jest ta kampania oczernienia idei ZZ przez wzgląd na domniemane cechy założyciela, jednak bez względu na prawdę o nim, to nie dowodzi braku zasadności idei ZZ w spółce w której nie spełniają obietnic z momentu zatrudnienia ani szacunku do pracownika, bez względu na zdanie właściciela o ZZ. Miał prawo i tyle w
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 23:50:19
  • 0
@Edyward: tak jest w bardzo wielu korpo, na I, na C, których PIP nie odwiedził. Ludzie ogópnie się boją zgłaszać chyba że jest sytuacja podbramkowa a management tę indolencję bezwzględnie wykorzystuje. Nawet HR gra do tej samej bramki, byle coś nie wypłynęło. Albo retrospektywnie maluje trawę na zielono przed PIPem w dokumentacji.
To jest klimat który się prosi o istnienie ZZ żeby profilaktycznie nadużycia nie powstawały, grafiki i czas pracy

830

Dieta bezmięsna wpływa na depresję. Są na to dowody.

Dieta bezmięsna wpływa na depresję. Są na to dowody.

Stosowanie diety wegańskiej może, w świetle badań cytowanych przez profesora Jarosława Całkę, wpływać na powstawanie i pogłębienie się stanów depresyjnych. Mechanizmy tworzące tę zależność zostały dobrze zbadane i opisane. Podstawą zachowania zdrowia jest bowiem zrównoważona dieta...

KsyzPhobos
z
farmer.pl
dodany: 03.12.2022, 12:15:54
  • 265
  • #
    depresja
  • #
    zdrowie
  • #
    who
  • #
    dieta
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 17:49:14
  • -7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 18:02:20
  • -4
@A330: hehe a najlepsze były takie egzemplarze które są 100% wege ale nagle dostawały chcicy na mięso bo się organizm domagał. Zawsze mnie fascynowały te wolty w zachowaniu kobit pod wpływem hormonów. Facet tego nie zrozumie, ze swoim mniej czy bardziej constans hormonalnym.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 02:24:01
  • -4
@Logytaze: i na odwrót lobby wege.

Jeśli mięso czy mleko (w wersji wege hardcore) jest be, dlaczego weganie uzurpują sobie prawa do nazw powiązanych z produktami któryminsię brzydzą np. mleko sojowe (które jak wiadomo z mlekiem poza kolorem nie ma nic wspólnego) czy wege burger (burger jak wiadomo pochodzi od hamburgera, równie mięsnego).

Dlaczego weganie są tak niekonsekwentni nazewniczo?
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 02:32:19
  • -4
@Konrad-B-777: w świętego mikołaja też wierzysz? Gdyby nie marketing KK, o bajce o facecie co zabili go i uciekł 2000 lat temu byś nie usłyszał. Ludzie nie pojmują jak ta bajka służyła i służy do dziś by utrzymać władzę organizacji.
Wolę Andersena, postacie, wyznawcy mniej zdemoralizowani, o hipokryzji i zgniliźnie czarownikówi nie wspominając. Moralność (która jak widać na przykładzie bajek czy wspomnianego Andersena czy Ezopa nie wymaga tworzenia niewidzialnych bytów
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 02:37:17
  • -3
Żelazo hemowe, jak zastąpicie? Chcesz być silny, jedz mięso.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 02:48:36
  • -3
@Antinous: żelazo hemowe.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 02:51:06
  • -3
Jeśli mięso jest be dlaczego wegetarianie muszą przeżywać tę traumę, jedząc produkty udające mięsne, wyglądem i nazwą np. Wegeburgery?
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 03:02:54
  • -3
@Sinti: jak zjem rano jajecznicę z cebulką, boczkiem czy szynks na kanapce to nie ssie mnie na dojadanie cały dzień. Po burgerze czy schabowym z ziemniakami na obiad kolację już mogę odpuścić.

Jestem twórcą, po spożyciu mięsa łatwiej mi się myśli. Z doświadczenia, żaden inny pokarm tak nie otwiera umysłu na nowe pomysły jak mięso. Czysty cukier otępia, owoce pomagają ale do czasu a normalne śniadanie z mięsem czy stek
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 03:10:31
  • -4
@Konrad-B-777: żyj moralnie a nie marnuj czas na bajki. Religia powstała gdy pierwszy cwaniak spotkał pierwszego frajera. To trwa do dziś. Nic w historii nie było powodem tylu wojen co zorganizowane pod czyimś szyldem gusła ( w celu politycznym). Jeśli musisz koniecznie wierzyć w początek jako pana z brodą, polecam deizm, nie ma potencjału dla czarowników którzy każą rzucać na tacę. Żyj moralnie, religia to narzędzie kontroli i władzy nad
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 09:44:54
  • -1
@analizator69: To nie uzurpacja. Nie rozumiesz jak działa język.

@Logytaze: rozumiem co to manipulacja i postępujące psucie terminowów skutkujące pojęciem którgo Pan użył.

Produktu czekoladopodobnego nie nazwiesz czekoladą. Dlaczego? Mleko to mleko, mięso to mięso, hamburger to
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 10:31:11
  • -2
To nie uzurpacja. Nie rozumiesz jak działa język.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sofizmat_etymologiczny


@Logytaze:

zarówno mleko sojowe jak i wegański burger to przywłaszczenia semantyczne.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 13:01:55
  • -2
@Logytaze: zwrócę Panu (choć Pan ewidentnie nie zasługuje na tę formę, genzecie) na cudzysłów. Ale też się nie zgadzam z podobnymi tworami. Frytki mają być z ziemniaka, burger zawierać mięso a mleko pochodzić od samicy gatunku zwierzęcego.

A czy widział Pan cudzysłów w okół mleka w wyrażeniu: "mleko" sojowe bądź wege "burger", tak dla minimalnej przyzwoitości? Ja nigdy.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 13:33:52
  • -2
@Logytaze: ale jest mięsny i trudno zarzucić że jest go pozbawiony. Niech produkt mlekopodobny z soi zostanie produktem mlekopodobnym, nie "mlekiem" sojowym, z cudzysłowiem czy bez. Podobnie z burgerem, żadne wege, nazywajcie to inaczej.

Tak się manipuluje klientami by myśleli że otrzymują produkt o podobnych wartościach odżywczych. A to kłamstwo.

Trzeba regulacji bo ewidentnie wegepropaganda powoduje nieuprawnione przywłaszczenia semantyczne.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 13:38:01
  • 1
@Wiktor1975: Pan chyba nie widzał jakie chuchra się sie stołują pod barem z wege podróbami burgerów. Na typowych mięsożerców to oni nie wyglądają. Idealizuje Pan wegetarian.

Paradne oszukiwanie klientów a i szczucie nazwą którą wegetarianin gardzi. Nie da się wymyślić innej nazwy by nie wprowadzać klienta w błąd?
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 13:45:39
  • 1
@Wiktor1975: zgodność =/= przyzwoitość. Wegeburger to kradzież semantyczna, gdyż usuwa najistotniejszą cechę produktu.

Idealizuje Pan tych wegetarian. Z wszystkimi znanymi mi osobiście było coś nie tak. Chłop niech se będzie, jego niskie libido i mała ilość plemników nie jest moim zmartwieniem. Ale kobietom szczerze współczuję, wszystkie znane mi religijne wegetarianki były nie do wytrzymania. Jak poznać wegetariankę? Sama Ci o tym powie.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 13:48:46
  • 2
@Wiktor1975: dziękuję Ci wielmożny łaskawco za uświadomienie. Jeśli jest Pan wegetarianinem, tylko potwierdził Pan obiegowe opinie o tej religii żywieniowej.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 14:09:07
  • 0
@sand: nie zgadzając się z Panem odnośnie braku wpływu składników odżywczych zawartych w mięsie na depresję, doceniam argumentację o wykształceniu i jego korelacji z podatnością na depresje.
Wie Pan jako mięsożerca moja jednostkowa sytuacja była odwrotna: to brak mięsa w diecie wpływał źle na nastrój i przytępienie. Słodycze nie pomagały. Owoce chwilowo. Po zjedzeniu dobrego mięsa (ale przyznaję żaden kurczak ale dobrej jakości drogą polędwicę wołową) samopoczucie się poprawiało i
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 14:15:44
  • -1
@RdestWolny: długość jest istotna ale gdzie indziej ;)

Życia to bardziej jakość, co po długim jeśli bezmięsne.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 14:17:29
  • 0
co moim zdaniem jest nawet zrozumiałe skoro mają znacznie bardziej rozwiniętą empatię.


@Qlien: czytając wyzwiska wegetarian wobec mięsożerców polemizowałbym.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 14:21:53
  • 0
@Wiktor1975: można być świadomym ewolucji i powolnego procesu zmian przystosowań do mięsożerności. O czym "empiryczni fani nauki" wegetarianie zdają się ochoczo "zapominać". Nauka poszła w las czy kolejna ich manipulacja w celach politycznych?

687

Niesłuszne zwolnienie dyscyplinarne w Sii Polska? Wywiad ze zwolnionym

Niesłuszne zwolnienie dyscyplinarne w Sii Polska? Wywiad ze zwolnionym

Dnia 25 listopada przewodniczący związku zawodowego w Sii Polska został niesłusznie zwolniony. Dlaczego? ''Byłem bardzo zszokowany. (...) W firmie Sii działa przecież dział prawny, który mógłby powiedzieć (...) że takie działania są nielegalne i niezgodne z polskim prawem.'' - mówi Krystian Kosowski

MarianoaItaliano
z
gowork.pl
dodany: 30.11.2022, 16:26:46
  • 317
  • #
    polska
  • #
    januszebiznesu
  • #
    sii
  • #
    technologia
  • #
    pracait
  • #
    afera
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 19:21:04
  • 26
@Wolrad: chrzanisz, projekcja doświadczeń z budżetówki czy spółek skarbu państwa, gdzie związki zawodowe mają długie tradycje, przeniesiona na względnie nowe wolnorynkowe twory, gdzie dotychczas związki zawodowe nie funkcjonowały. Nie w każdej spółce związek zawodowy to patologia. Masz wzrok policjanta który wszędzi widzi przestępców. Tunnel vision.

Zacytuj przykłady patologicznych związków zawodowych w Polsce w obrębie firm technologicznych. Nie ma? No własnie... Inicjatywa w Sii to dopiero przecieranie ścieżki. Będą inni bo
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 20:16:40
  • 1
@Wolrad: kasa, misiu, kasa. Jak kiepsko płacą to kolejki na murzynów na plantacji nie widzę. Dlatego założyli związek by móc podnieść pensje i zrobić coś z managerem który nie wywiązywał się z obietnic. Czytałeś w ogóle artykuł?
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 20:20:53
  • 4
@Wolrad To wina firmy jeśli wierzyć artykułowi. Przeciążają pracowników zobowiązaniami w weekendy mimo obietnic, nie płacą godnie za zajmowianie czasu rodzinnego i w końcu niezadowoleni pracownicy robią coś z tym faktem, korzystając z konstytucyjnego prawa do związku zawodowego.
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 21:18:48
  • 12
@Mordall: o ilu związkach w IT masz wiedzę? Bierzesz wiedzę na podstawie ZZ w innych branżach z zupełnie inną kulturą i charakterem pracy (fizyczny, budżetówka itd.). Tu zainstniały konkretne przesłanki by zrobić coś w grupie min. 10 niezadowolonych osób i wzięli sprawy w swoje ręce. Zakładanie że w jednym momencie niezadowoleni muszą wypowiedzieć stosunek pracy i szukać gdzie indziej, gdzie mogą być ofiarami podobnego podejścia jest głupie. W takiej grupie
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 21:32:59
  • 1
@Lukowski: ale tu nie jest kwestia znalezienia lepszej, tylko poprawy istniejącej. Bohater stwierdził jasno w artykule że klient (ABB) dla którego pracował był ok, to organizacja pracy przez Sii szwankowała. Zbyt częste zmiany pracodawcy też nie są wskazane w CV.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 09:16:21
  • 0
@Nauta: nieuk z Pana: KGHM jest spółką SP więc nie jest do końca prywatny. Kolejny który przekłada patologie związków w spółkach o innym profilu działalności ( wydobywczym, surowce) i historii (wywodzące się z zakładów pracy pamiętających słusznie upadły ustrój) i innej strukturze właścicielskiej.

Prawda jest taka że związek w Sii to precedes: przeciera szlaki takiego tworu w IT. Nie ma przykładów z tej branży.

Ale jasne, każdy pracodawca który nie
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 09:26:10
  • 1
@test1uci: samograj. Zwolniony otrzyma opiekę prawną pro bono, politycy niejednej opcji staną w obronie zwolnionego, prezes zostanie zmuszony do rezygnacji z funkcji, sąd będzie badał legalność zwolnienia pod kątem założenia związku, ze skutkiem na niekorzyść obcokrajowca. Krystian dostanie odszkodowanie za zwolnienie i potencjalnie za mobbing (wiadomość od prezesa w tonie pogardliwym i grożącym może być za niego uznana). Związek przetrwa i zdobędzie nowych członków przez sam rozgłos sprawy. Już
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 09:30:10
  • 0
@Benio_Czarodziej: rakiem są ludzie mentalnie zrównujący branże z długo istniejącymi związkami i takie gdzie ich nie było, jak IT. Przytoczcie łaskawie przykłady patologii w nieistniejących związkach z branży IT. Nie ma? Jak mi przykro, całe porównanie na śmietnik.

Kiepscy z was piarowcy.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 09:41:48
  • 1
@pigwa3: współwłaścicielem. Nie zamknie, to nie piaskownica że się zabiera wiaderko i grabki i idzie do domu, sprzeda udziały prędzej. Oni mają cały czas ważne kontrakty które muszą obsługiwać. Część pracowników w takiej sytuacji ich klienci będs chcieli przejąć, jeśli Sii zagroziłoby wycofaniem. Pracownicy mogą jedynie zyskać. I trudno, zyskiem z kontraktów w € na słabej złotówce trzeba się dzielić. Mniejszy zysk to nie tragedia. A i być może zatrudnić
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 09:48:55
  • 0
@tegie: a słyszałeś o tym że praca na równorzędnych stanowiskach o tych samych obowiązkach powinna być wynagradzana po równo? Inna sytuacja jest wyrazem dyskryminacji płacowej, niestety w IT brak informacji o stawkach przy zatrudnianiu napędza nierówności.

To się tak samo stosuje w branży IT jak w fizycznej produkcji. W IT nadreprezentacja indywidualistów których interesuje wyłącznie czubek własnego nosa nie skłania do zmiany sytuacji, bo interesuje ich ile oni sobie wynegocjują
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 09:51:48
  • 1
@pigwa3: także = również, tak że = więc, wiem że się czepiam ale niewielu ma świadomość że pisze błędnie. "Tak że ten" poprawnie.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 10:09:31
  • -1
@tegie: częsty argument: nie podoba się, zmień pracę. A ileż można zmieniać i jak często jeśli powoli dociera że wszędzie panują patologie i może lepiej coś z nimi zrobić od wewnątrz?

Z wywiadu wynika że próbował zrobić coś z niespełnioną obietnicą z chwili zatrudnienia że maksymalnie 1 weekend pracy w miesiącu, a nie 3, poprosił o większą kasę ale odbił się od ściany. Inni pracownicy w jego zespole jadą na
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 10:38:03
  • 0
@tegie: wiesz mówimy o prostym przypadku: jeden zespół, gdzie wszyscy mają takie same obowiązki. Wiadomo że przy innych trzeba ocenić na ile dane działanie jest warte mnie czy więcej kasy dla pracownika. Stąd poziomy junior czy sernior w IT. Ale też w ilu miejscach pracy i junior i senior robi to samo faktycznie? Za sam fakt wykonywania tej samej pracy już ich pensje powinny być równe. Jeśli mają gorsze umiejętności
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 11:27:34
  • -1
Odpowiem nie w kolejności:

Pomijając juniora #1, który ewidentne jest krzywdzony, czy uważasz że Junior #2 i Junior #3 zasługują na identyczne traktowanie (awanse, pensja, premie..) i zarobki?


@tegie: z punktu widzenia prawa; tak, zasługują. Jeśli inaczej rozpiszecie obowiązki, wtedy
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 11:34:40
  • 0
Że to jest niesprawiedliwe, bo on siedzi na tym stanowisku już 3 lata i to on POWINIEN zostać awansowany.


@tegie: awanse o ile 1) w regulaminie pracy nie ma jasnej ścieżki 2) nie zostały określone w momencie zatrudnienia są zawsze uznaniowe. Zarzut zrozumiały ale, o ile nie zachodzą warunki 1 lub 2, bez mocy jak zarzut dyskryminacji płacowej w obrębie tego samego stanowiska.

ZZ w materii uznaniowych awansów nic nie
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 11:47:23
  • -1
obowiązków (które btw. rzadko są opisane w 100%, przynajmniej ja w swojej karierze tego nie spotkałem).


@tegie: to jest patologia sama w sobie. Bo jakie wtedy firma ma podstawy do twierdzenia gdzie kończą się obowiązki? Tak niejasny system ma prawo rodzić zarówno wyzysk, pracowitość jak i nieróbstwo.

Powtórzę jeszcze raz: formalnie to samo stanowisko = ta sama kasa. A nie jeden się ugadał lepiej pod stołem drugi gorzej. To ma
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 12:03:59
  • -1
Takie same stanowisko = te same widełki płacowe, więc pewne możliwości „indywidualizacji” pensji.


Czyli bronisz obecnego systemu z jego niesprawiedliwościami w ramach widełek, oszczędzania firm w ramach niedoinformowania pracowmika, o których każdy usłyszy że są inne. Czyli rozdawnictwo biernym, miernym ale wiernym a takim który zwraca uwagę na nieprawidłowości i zakłada ZZ zwolnienia lub brak podwyżki jak drugiemu. System się nie sprawdza.

jawność zarobków jaka by miała być? Wiem ile zarabia mój kolega
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 12:13:04
  • 0
(tu jest oczywiście szara strefa i ryzyko rozdawania ocen za bycie lubianym, ale to jest inna patologia i nie temat tej rozmowy).


Brak jawności płac jest przyczyną trwania tej patologii. Wprowadzenie jawnych pensji by ukróciło niesprawiedliwość jednym ruchem, tyle że wyszłaby przy tym masa przypadków dyskryminacji płacowej.

System w którym pensje są niejawne jest na rękę pracodawcom ale przyczynia się do dyskryminacji płacowej pewnej grupy pracowników. Czyli oszczędza na jednych względem drugich.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 12:26:41
  • 0
Moim zdaniem nie dorośliśmy jeszcze mentalnie


@tegie: a inne kraje w jaki sposób dorośły by nie czaić się z w pełni jawnymi pensjami? Czyżbym słyszał echo podejścia wielkiego paniska z Francji do Polski jak do kolonii gdzie biali murzyni mają mniejsze prawa od Zachodu i dlatego tu przybył robić biznes bo u nas ZZ mają złe konotacje przez budżetówkę?

Kiedyś trzeba wyjść z mentalnej pułapki robienia z Polaków "gorszego sortu"
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 12:47:09
  • 0
Jawność zarobków nie powinna być w tym momencie najwyższym priorytetem w tej kwestii


@tegie: przywary znikają gdy społeczeństwo się bogaci, pozbywa naleciałości, strachu o pracę, Godne warunki itd.

I co, przybywa wielkie panisko z Francji i zachowuje się jak pan feudalny względem niewolnika, depcząc jego konstytucyjne prawa, Z OBAWY O ZYSK. Śmiem twiedzić że nie pasował na Zachodzie mentalnie i przybył tu bo to wschodnie podejście, oparte na niejawności jest mu na
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 14:25:19
  • 0
Nie wiemy jaki jest pełny kontekst stwierdzenia i niskiej wypłaty. Może dowiedział się że kolerzy zarabiają więcej?
Warunki ekonomiczne zmieniają się cały czas. Pragnę zauważyć że od Q1 2022 miał miejsce cały szereg wydarzeń ekonomicznych które niejako skłaniają do zrewidowania pensji by nie użyć celowo brzydkiego słowa na i. To oraz wyzysk czasowy w postaci weekendów było motorem.

Czy dodatkowe głosy o wyzysku ekonomicznym, biedronce dla informatyków nie służą za potwierdzenie że firma nie
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 14:44:38
  • 0
Jawność płac tworzy rynkową zdrową i pożądaną z punktu zachodniego kapitalizmu presję na pracodawców. Owszem ich zyski będą mniejsze ale prwcownicy bardziej zadowoleni gdyż dyskryminacja płacowa nie będzie mieć miejsca w obrębie stanowisk o tych samych obowiązkach.

Otwartość w dziedzinie udziału pensji w zyskach spółki to zdrowe, uczciwe wobec uczestników rynku działanie. A tymi są przede wszystkim pracownicy bez których nie byłoby zysku.

Nie bądzmy jak komunokapitalizm ze wschodu.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 17:40:47
  • -1
@danielraq: dlatego że po drodze wzrosły koszty życia, słaba złotówka, robicie na nas hajs nie dzieląc się. Jeszcze łamiąc postanowienia ustalone prze zatrudnianiu odnośnie ilości weekendów.

Rozegrał koncertowo, dostanie wszystko na czym mu zależało z nawiązką. To obcokrajowiec skończy na śmietniku historii za tę akcję, jemu się wydaje że wolne związki zawodowe o które walczyła solidarność w 1980 to twór zależny od jego widzimisię. A takiego wała, ta sprawa jeszcze
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 17:54:24
  • -2
@Nauta: Pan jest nieuk, "nie mieszajmy walutowo dwóch różnych systemów walutowych".

A wymień se i 100 związków spoza IT i tak samo mieszasz Pan "systemy walutowe". Pana jednostkowe skojarzenia nie mają nic do rzeczy. W IT nie ma precedensu związków, nie ma czego porównywać bo dopiero istnieje od kilku dni w Sii, futurologu od 7 boleści.
Przyszły gorsze czasy i ktoś wziął sprawy w swoje ręce bo to obłudne gdy ktoś
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 17:58:42
  • -1
Gość się podłożył tyradą o patozwiązkach w kraju gdzie robi biznes. Jak myślisz jak skończyłby Polak prowadzący biznes we Francji a ignorujący zapisy z konstytucji?

Niech ta akcja będzie przestrogą jak nie traktować pracowników, zwłaszcza na piśmie i w obliczu ukonstytuwania się związku. Tak się nie prowadzi biznesu, z pogardą dla pracownika i jego jak najbardziej legalnej inicjatywy. Klientów od tego nie przybędzie.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 18:12:18
  • 0
To dopiero początek, teraz w całej branży powstanie mnóstwo związków i żadne "przecież słuchamy was robiąc pseudoankietki zadowolenia (pod pretekstem identyfikacji malkontentów), dajemy okruszki z pańskiego stołu" nie pomogą.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 18:34:54
  • -2
@Nauta: stawia Pan znak równości między ZZ a koministami w każdym zachodnim kraju gdzie funkcjonują i są szanowane? Ma Pan mentalność jak ze wschodu gdzie oczekuje się że władzy nie wolno się przeciwstawiać ani zaburzać equilibium pan-pracownik. Pięknie, "krwiożerczy kapitalisto".

System walutowy nie ma znaczenia, jeżeli idzie o spekulacje, spekulować możemy na każdej walucie, na jednej łatwiej na drugiej trudniej.


@Nauta: oraz spekulować kosztem pracowników którym kradnie się nawet
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 18:38:24
  • -1
@danielraq: oj tam, może zmienić nazwisko. Myślę że ofert pracy nie braknie od firm które będą chciały pokazać że u nich jest zdrowo. Co do reszty zgoda, nie traktuje się tak żadnego pracownika, chociażby w imię instynku samozachowawczego jeśli nie zwykłego szacunku, wiedząc że gnojenie na piśmie to wizerunkowa śmierć.

Gdy ZZ zaczną w IT powstawać, a zaczną bo sprawa ma rozgłos, żadnego wrażenia ten incydent nie zrobi na zatrudniających.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 18:49:03
  • 0
@Pedator: porównanie firm wolnorynkowych do spółek SP czy z czasów PRL to "dwa różne systemy walutowe", nieuprawnione porównanie. Wskaż spółkę w IT którą ZZ wykończyły.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 18:57:12
  • -2
I jeszcze jedno Panie "krwiożerczy kapitalisto" i nieuku: ZZ wywodzą się nie ze sowieckiego wschodu a z zachodniej, XIX Anglii, która nic nie miała z komunistami wspólnego. Ba nawet istniały przed spisaniem jego idei:

1833 Robert Owen i Krajowy Związek Zawodowy
1848 Manifest Komunistyczny
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 19:09:11
  • -1
@Pedator: pytam się jakie dziś nieistniające jeszcze powszechnie ZZ branży IT położyły ich spółki?

Oni położą kazdą firme.


@Pedator: to jakim cudem w kraju nadal funkcjonuje sporo spółek z ogromnymi zyskami mimo ZZ? To przeczy argumentacji że "każdą".

Ani FSO ani Ursus nie padły z powodu związków, tylko złego zarządzania i marnych inwestycji.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 19:16:33
  • 0
@danielraq: ciekawe, wymienisz jakąś spółkę IT z ZZ na dowód że można? Zgadzam się że w IT jest komfort zmian na inne zatrudnienie ale ten przypadek wyjaśniałem: nie zawsze ma to sens, można lubić danego pracodawcę i pracę ale trafiać na mur w negocjacjach z mgmt. ZZ to potężne narzędzie do realnego wpływu na mgmt. To zarządzający firmą mają alergie na ZZ bo wtedy w końcu jest jakaś lokalna kontrola
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 22:12:27
  • -1
@chudogruby: bzdurzysz Pan, wzrok policjanta który przez pracę w każdym widzi przestępcę. Nie ma podstaw sądzić że wykończą, prędzej pracodawcy przestaną lecieć w kulki bo jesteś na ich garnuszku. Obecnie niewiele można coś zrobić gdy firma wyciska pracownika jak cytrynę bo ich argument to zwykle "jak się nie podoba to znajdź sobie inną pracę". A kto Ci zagwarantuje że patologia się nie powtórzy u kolejnego? Będziszz zmieniał co chwilę bo
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 22:15:13
  • -1
Piękna redukcja argumentacji z:

Oni położą kazdą firme.


Na:

JESZCZE
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 22:23:08
  • 0
@Senuyo: plus odszkodowanie za uniemożliwianie realizacji konstytucjnej prerogatywy każdego obywatela do swobodnego zrzeszania się. Zwolnienie po przywróceniu do pracy z jakiego niby powodu? Za pomówienia w korespondencji kierowane na kanale publicznym spółki sugerujące "ekstremizm" w powiązaniu z założeniem przez niego związku, działania spółki godzące w godność pracownika ("disgusting", "I hope you ..." itd). Będzie tego trochę do rozliczenia. Nie straci na pewno a i znajdą się tacy co mu robotę
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 22:28:05
  • 0
@Kotwworku: czy bycie krzykaczem to przestępstwo bądź wykroczenie?

Krzykacz to mam rozumieć Twój zamiennik sygnalisty bo nie podoba Ci się że ma czelność postawić się pracodawcy gdy ten nadużywa swojej dominującej pozycji?

Chwała takim ludziom bo dzięki nim pracodawcy nie mogą spać spokojnie, rozmyślając jak tu ich bardziej docisnąć bądź olewać żądania płacowe przy ogromnych zyskach.

Jeśli któreś firmę stać na ZZ to właśnie takie, z ich kosmicznymi marżami na
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 22:38:23
  • 0
mało kto w branży popiera tego zwolnionego kolesia. W tej branży nie lubią bumelantów, leserów i szantażystów.


@pigwa3: a wiesz to jako pewnik że nie wypełniał swoich obowiązków? To raczej domniemania piarowców próbujących oczernić jego a wybielić szefa gnojącego swojego pracownika na piśmie.

Tego nie wiemy ile popiera ile nie bo sprawa dopiero co wypłynęła i dyskusja sprowadza się do projekcji doświadczeń ZZ z innych branż na IT gdzie ich zwyczajnie nie
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 08:09:06
  • 0
@Kotwworku: pardon kocie :) to do @smarterMe rzecz jasne
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 10:05:36
  • 0
@smarterMe: czy Pan czytał artykuł? Bohaterowi obiecano pracę w max. 1 weekend w miesiący przy zatrudnianiu, a ostatecznie szef kazał tyrać we wszystkie poza 1 jednym wolnym w miesiącu.
Nawet podwyżek za zajmowanie czasu typowo rodzinnego nie mogli się za to doprosić.

To nie jest wyzysk?

Kolejny który sugeruje zmianę pracodawcy a nie ucywilizowanie obecnego, mając siłę ZZ
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 10:14:46
  • 1
@pigwa3: zgadzam się, patoprezes to szantażysta, jego skandaliczy email to była forma szantażu by nasz bohater zamknął formalnie istniejący już ZZ. Co szantażysta pisał na koniec? " I hope you" itd.

Założenie ZZ to normalne konstytucyjne uprawnienie, nie szantaż. Jeśli już, to powiedzenie "sprawdzam" kierownictwu. Paniczna reakcja dowodzi że kierownictwo ma wiele za uszami (np. w kwestii niespełnionych obietnic max. 1 weekendu pracującego w przypadku bohatera afery). Ile tego jest
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 10:18:41
  • 0
@smarterMe: przeczytaj artykuł.

Pracownik musi wykonywać polecenia przełożonego. Dostał grafik niezgodny ze wstępnymi ustaleniami przy zatrudnianiu, zamiast 1 weekendu pracującego w miesiącu, dostał wszystkie pracujące a nie 1 wolny. Kasy nie dostał większej za niedogadaną kradzież weekendów.

ZZ by takiego patomanagiera postawił do pionu.
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 10:24:38
  • 0
@smarterMe: jesteś niepoważny, wiesz ile PIP takie sprawy rozpatruje?

ZZ jest skuteczniejszy bo istnieje w ramach danej spółki. I trzeba się z nim liczyć, ale rozumiem że to nie w smak przedsiębiorcom z Francji o kolonialnych zapędach, depczących pracowników chcących jedynie być godnie traktowanymi.
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 10:29:16
  • 0
@smarterMe: xd to se możesz do kolegów w gimnazjum pisać.

Kiepsko idzie Wam ten piar na rzecz przegranej sprawy. Prezesik się skompromitował na oczach całej Polski a i zapewne we Francji będzie o tym głośno.

No ale najpierw trzeba przeczytać artykuł i pojąć jakie zarzuty do traktowania przez pracodawcę mieli pracownicy (bo nie tylko bohater) przed powołaniem ZZ.
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 10:38:16
  • 0
@smarterMe: zebrał, inaczej centrala by jego wniosku o powołanie ZZ by nie przyjęła i nie wzięła go w obronę, proste?

Już Panu tłumaczono wcześniej:

@arti040: ale nie musisz rejestrować ZZ pod własnym KRS - ten był zarejestrowany pod egidą ZA. (a przynajmniej
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 17:43:08
  • 0
@pigwa3: no przecież nie ofiarę mobbingu która jedynie poinformowała patoprezesa o fakcie ukonstytuowania się związku zawodowego? ZZ już zaistniał, więc czym miał patoprezesa szantażować? Chyba coś Ci się pomyliło...

Klasyczna próba odwrócenia roli kata i ofiary, szkoda że nieudana. Może miał prezesiątko przeprosić że miał czelność ZZ założyć z 9 innymi osobami?
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 22:47:37
  • -1
@chudogruby: bądź i nie czuj, to nieistotne.

Istotne jest że grupa co najmniej 10 osób uznała że w Sii potrzebują związku zawodowego i go skutecznie ukonsytuowali. Zapewne po aferze i rozgłosie do związku przystąpią kolejne osoby, a związek będzie walczył z nieprawidłowościami w spółce, bez względu na prywatne zdanie innych osób, wliczając do nich współwłaścieli i kierownictwo.

Żaden pracodawca nie odwiedzie pracowników od założenia związku szantażem ani zwolnieniami. Niezawisłe Sądy
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 23:55:49
  • 0
@Senuyo: nie, po prostu w odróżnieniu od kiepskiego kierownictwa na które ten zespół trafił (niespełnione obietnice czasu pracy w weekend), odezwą się do niego te firmy w których szanuje się słowo dane pracownikowi w momencie zatrudnienia.

Nie róbmy z patologii w pracy normy z któreh jedynym rozwiązaniem jest zmiana pracy. On calkiem mądrze zdecydował się na ZZ który umożliwi ucywilizowanie kierownictwa.

Tak ciężko zrozumieć że gdy reprezentant pracodawcy się z
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 16:16:09
  • 0
@pigwa3: odpowiem Panu uczciwie: to czy pracował czy nie i czy zna kogoś nie ma nic do rzeczy. Próbujecie dyskredytować człowieka, mimo pełnego legalizmu ukonstytuowania się ZZ i zasadności w firmie gdzie jej szef ma czelność straszyć pracownika żeby opuścił firmę. Nieskutecznie, więc zwolnili pod lichym pretekstem. Sąd to odkręci. Jakie inne patologie mają na sumieniu? Boją się że szambo nadużyć wybije. I nie, wasze ankietki, marketing "power people" i
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 16:31:02
  • 0
Porozmawiam ze znajomymi w sii i poproszę żeby się zapisali do tego związku zawodowego. Chociażby w ramach protestu że tak się ludzi nie traktuje. Tyle mogę zrobić ;)
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 16:51:12
  • 0
@pigwa3: o korpoankietkach wspomniałem przy okazji, które mają służyć:
1) ocenie nastrojów, typowaniu niezadowolonych
2) ocenie mgmt
3) udawaniu realnego zainteresowanie problemami by inne formy ich rozwiązywania nie powstały (ZZ)
Takie są w każdym korpo.

Może pracował, może nie, natomiast zna ludzi którzy pracują obecnie i spróbuję ich przekonać że ZZ w IT ma sens, mimo doświadczeń w innych branżach. Z psychopatami na kierowniczych stanowiskach należy walczyć w każdej firmie
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 17:02:44
  • 0
Dyskredytowanie nazwaniem ofiarę zwolnienia, przez patologiczne, nadużywające swojej pozycji kierownictwo, szantażystą.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 02:03:39
  • 0
przez co ja mam więcej pracy, a on by uniknąć zwolnienia zakłada związki zawodowe.


@pigwa3: znam tę patologię jak nikt, uwierz mi też ma świadomość istnienia lamusów i możliwość że tacy zasilają ZZ. Ale jeśli istnieją merytoryczne podstawy do zwolnienia (przy czym te które zostały przedstawione bohaterowi merytorycznymi nie były, były hasłowe i nie poparte dowodami) to ZZ lamusa nie uchroni. Podkreślam merytoryczne o poparte dowodami, które pracodawca jest w stanie
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 10:07:00
  • 0
każdego, kto się wypowiadał, że mu w SII dobrze i te związki to absurd, albo że w ogóle związki w it to absurd, uważasz za opłaconego przez SII, lub właśnie takiego frajera co kupuje kołchozowe podejście.


@pigwa3: nie, za naiwnych uważam takich że ich poczucie komfortu oznacza że innym też musi być dobrze. To jest głupie podejście. Jeden jest pracoholik a drugi szanuje życie rodzinne. Jeden jest nieasertywny, drugi znając sytuację
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 10:15:21
  • 0
Nie wiem jak było w przypadku pracownika Sii, ale ZZ są niestety przyczółkiem dla tego typu pracowników - stawiających tylko żądania, bez refleksji i oferty z drugiej strony.

Pan Krystian wspominał, że chciał w ramach ZZ negocjować wyższe pensje. Każdy chciałby więcej zarabiać, pytanie czy ma ku temu podstawy.


@tegie: odpowiedziałem wyżej do pigwa3 ale odpowiem jeszcze raz: miała miejsce patologia niedotrzymania umowy przez pracodawcę w kwestii ilości zajętnych weekendów.
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 11:17:54
  • 0
@tegie: rozumiem, rozpatrując zwykłe staranie o podwyżkę trzeba solidniej, więcej pracować by ją osiągnąć. Pytanie jak długo. Zwróciłem uwagę na nieprawidłowość gdy taka osoba jest olewana mimo pracy ponad wymagania obowiązujące na danym stanowisku. To bywa deprymujące i często kończy się wypaleniem. ZZ ma możliwość poprawy sytuacji, wywalczenia formalnej ścieżki a nie takiej opartej o uznaniowość która z wiadomych powodów rodzi ryzyka nadużyć ze strony pracodawcy.
To mit że ZZ
analizator69
analizator69
analizator69 04.12.2022, 13:58:21
  • 0
@pigwa3: ideał, ludzie się dogadali. To działa o ile ludzie się zgadzają. A gdy przestaną? Nie ma obawy że zawiść (immanentna cecha gatunku gdy pojawia się problem gospodarczy) tego pięknego złotego podziału nie zniszczy? Jeśli podział oznacza różne pensje na tych samych stanowiskach, uświadamiam że sygnaturiusze podpisali się pod dyskryminacją płacową. Co gdy do spółki dołączy osoba którą dyskryminacja płacowa razi? Z punktu widzenia prawa, przy przeglądzie płac na poszczególnych

830

Przełomowy bot od OpenAI do przetestowania za darmo (rozmawia po polsku!)

Przełomowy bot od OpenAI do przetestowania za darmo (rozmawia po polsku!)

Jeśli nie śledzicie rozwoju AI w ostatnim czasie, ChatGPT prawdopodobnie sprawi, że złapiecie się za głowę. Można rozmawiać po polsku. Przykłady w komentarzach.

RinG
z
chat.openai.com
dodany: 02.12.2022, 14:59:48
  • 380
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ciekawostki
  • #
    pasta
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:26:56
  • -18
@jamajskikanion: z naciskiem na "może być".

Mając rzeczywiste dane z rozmów z ludźmi, może też ustalać jakie są cechy charakteru podczas rozmowy kwalfikacyjnej Twoich dzieci i odsiewać je bez pardonu za brak wyobraźni.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:29:11
  • 21
@v2erwo: pięknie w końcu pasta bez makaronu dla wierzących z alergią na gluten.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:48:44
  • -6
@Khorne_: ale tu nie poświęca Pan czasu na szkolenie społeczeństwa, co jest słuszne, a jedynie czyjegoś tworu, o którego przyszłym zastosowaniu nie Pan decyduje.

AI =/= merytokratyczne społeczeństwo
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:54:27
  • -7
@devones: sili się Pan niepotrzebnie na szyderstwo.

Pasty mają określoną formę i są do prostego odsiania przez kategoryzację.
Tym niemniej, mowa była o ryzykach bezpośredniej interakcji z botem z perspektywy przyszłych zastosowań tej wiedzy a nie analizy wymian zdań na wykopie.

Ja świadomie ręki do karmienia AI nie przyłoże, Wy oczywiście robicie co chcecie.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 13:55:56
  • -5
@mike-mo: pis straci władzę szybciej niż będą efekty zastosowania tego czy innego AI do celów rekrutacyjnych. Mowa była o skutkach dalekosiężnych.

Jedna obawa (o brak pobratymców wśród pisiorów) nie wyklucza drugiej (np. Kategoryzacja cech osobowych przez wzgląd na przeszłe interakcje z człowiekiem, a konkretnie dużą próbą bo "AI było za darmo").
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 14:12:39
  • -1
@jamajskikanion: legalizm jest słuszny i zrozumiały ale sądzisz że firmy jeśli stosują AI jako proces wewnętrzny, to czy muszą o tym informować?

Póki co, AI nie wiąże się z jakimiś konkretnymi regulacjami sankcjonującymi jego użycie. Tak jest z każdym odkryciem które jest zbyt nowe by być zrozumiane i regulowane w prawie.

Poza tym, jeśli nawet firmy będą informować, to użycie AI w etapie procesu rekrutacji będzie tak długo obligatoryjne, póki
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 14:18:13
  • 0
@GokuMK: ufasz zawsze zadeklarowanym intencjom? To jest świetne narzędzie do badania nastrojów społecznych, tworzenia baz danych o preferencjach jak formuować nawet fałszywy komunikat by był najskuteczniejszy. Do celów manipulacji to świetny produkt.

LIczy się ilość tych interakcji, więc promują "darmowość" gdzie się da. AI jest tyle warte ile jakość danych wejściowych.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 14:21:59
  • -1
@Renard15: to współczuję dzisiejszych rozmówców.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 14:26:28
  • 0
@GeDox: póki zastosowanie AI to jest "terra incognita" i żadne prawo go nie reguluje, nie wiadomo, a zapewne część tego AI znajdzie zastosowania w celach niekoniecznie po stronie szarego, nieuprzywilejowanego człowieka (np
oligarchy czy służb czy właściciela firmy IT ;).

Bezwiednie możesz karmić dziś AI interakcjami którego mogą w przyszłości przysłużyć się do oszukania Twoich dzieci lub dalszych potomków. Badane są różne metainterakcje, pauzy, styl wpisywania komunikatu, prędkość, dobór słów
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 14:36:44
  • 0
i tak ktoś będzie to robił, nie da sie zatrzymać postępu


@Renard15: da się wstrzymać od własnego udziału. Po co dawać komuś swoje dane (interakcje) za darmo? Zwłaszcza zanim ten obszar zostanie uregulowany?

Zanim nie wiedziano że dane leki uzależniają, lekarze zachęcani profitami od koncernów przypisywały je jak dropsy. A później społeczeństwo płaci koszt braku regulacji i testów danej nowinki. Koncerny więcej zyskały niż straciły.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 14:52:39
  • -1
@MuchoMacho: ma Pan rację, spodziewałbym się że pisanie o zagrożeniach AI do AI może je ogłupić ze stratą dla własnego interesu ;)

Od rozmowy z Panem na pewno zmądrzeje! ;)
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 17:55:43
  • 1
@ternal_sptmb: nie staram się przekonać, jedynie podsunąć jakieś argumenty do przemyślenia. Uznaję argumenty za AI ale obecnie bez regulacji są wątpliwości. Gatunek ludzki już tak ma że nowości przyjmuje bezkrytycznie by się przekonać że należało z większą rozwagą.

Nóż może służyć do krojenia mięsa jak i zabójstwa. Póki nie ma prawa sankcjonującego to drugie, trzeba bardziej uważać, tyle.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 18:07:48
  • 1
@ternal_sptmb: stąd bierze się ten pęd do testów interakcji z człowiekiem z krwi i kości, by zyskać przewagę przed konkurencją.

Google już parę lat temu usunął swoje słynne "don't be evil", jakby sugerując że wszystkie ciosy dozwolone.

Korporacje muszą być ściśle regulowane bo pojęcie zysk nie zna pojęcia moralność. Oby to szybko nastąpiło.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 18:24:11
  • 1
@ternal_sptmb: nie czytałem, ale dziękuję za polecenie, sprawdzę na pewno!

4510

Zniżka dla księży na paliwo to "standardowa umowa biznesowa"

Zniżka dla księży na paliwo to "standardowa umowa biznesowa"

"To standardowa umowa biznesowa, zawarta na warunkach rynkowych." - tak ORLEN na Wykopie tłumaczy "nieporozumienie" w związku ze zniżką na paliwo dla księży. Co mają w zamian? Nie wiadomo.

evilonep
z
wykop.pl
dodany: 02.12.2022, 14:59:51
  • 175
  • #
    polska
  • #
    orlen
  • #
    paliwo
  • #
    motoryzacja
  • #
    afera
  • #
    gospodarka
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 11:15:46
  • 2
@Chicane: not enough mana.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 11:18:42
  • -1
@stal_zemsty: Dworek+, taca+, bezkarność+, ileż można?

Czarownicy niech się gusłami zajmą a nie przywilejami na koszt spółek SP czyli należących do podatników.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 11:19:34
  • -1
@login_89: strażacy ratują mienie, czarownicy swoje istnienie na tym ziemskim padole.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 11:20:33
  • -1
W ramach umowy czarownicy dostają też niechrzczone paliwo?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 11:22:23
  • 1
@mcaxel: sami się pogonili, ostatnie tchnienia wydają, młodzi wydali wyrok na czarowników.
analizator69
analizator69
analizator69 03.12.2022, 11:28:30
  • 0
@login_89: zgadzam się co do zasady nie powinno być żadnych uprzywilejowanych.

6759

Żebyście wiedzieli co wokół WAS się dzieje

Żebyście wiedzieli co wokół WAS się dzieje

Zapraszam do dyskusji.

pulutlukas
z
wykop.pl
dodany: 28.11.2022, 14:53:47
  • 552
  • #
    polska
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 19:56:34
  • 0
Program dworek+, czego nie rozumiecie?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1502

Sygnalista sypie na WIBOR. Mógł być manipulowany przez banki od lat

Sygnalista sypie na WIBOR. Mógł być manipulowany przez banki od lat

Dotarliśmy do kolejnego pozwu złotówkowicza. Prawnicy nie tylko podważają umowę, ale powołują się na sygnalistę, który oskarża banki: WIBOR od lat mógł być manipulowany. Te dokumenty mogą wywrócić system bankowy w Polsce.

raul7788
z
wyborcza.biz
dodany: 02.12.2022, 07:57:36
  • 201
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    banki
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 11:16:41
  • 1
@Niebotyk: jest w artykule o tym, informator z organizacji dopuszczających się nadużycia/oszustwa:

"Jakie ma dowody? Przede wszystkim informacje z samego wnętrza systemu bankowego. W pozwie, do którego dotarliśmy, znajdują się zeznania sygnalisty. Jego dokładne dane i personalia są ukryte. Wiadomo jedynie, że to osoba blisko związana z polską bankowością."
analizator69
analizator69
analizator69 02.12.2022, 11:17:30
  • 1
@Raubritter91: to akurat jest jakaś przyjemność, w przypadku instytucji finansowej wątpliwa.

4311

[AFERA] Zwolnienie w Sii za próbę założenia związku zawodowego

[AFERA] Zwolnienie w Sii za próbę założenia związku zawodowego

P. Grégoire Nitot, prezes Sii, przywraca do porządku mejlowo pracownika myślącego że ma jakieś prawa wynikające z Kodeksu Pracy jak na przykład prawo do założenia związku zawodowego.

Wegrzynski
z
wykop.pl
dodany: 28.11.2022, 16:58:49
  • 818
  • #
    it
  • #
    sii
  • #
    januszbiznesu
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    pracbaza
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 22:57:40
  • 0
@ZenobiuszFoobar: tak rozumie pan francuz idee rewolucji francuskiej: liberte - przynosiny do Polski która dała mu edukację (SGH) ale brak poszanowania konstytucji, egalite - w naszym wielkopańskim gronie możemy zwalniać kogo chcemy, fraternite - ale co wolno wojewodzie, to nie tobie smrodzie.

@szysza91: a Pan znów maluje trawę na zielono w kolejnym wątku, atakując człowieka ad personam by umniejszyć istotę problemu. Zmieniał co jakiś czas, zatem widział jak wygląda
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 23:26:48
  • 1
Ja pracując w sii od kilkunastu miesięcy dostałem dwie duże podwyżki, które znacznie przewyższyły moje oczekiwania i to była inicjatywa przełożonego, a nie moja.


@szysza91: Otwórz oczy na coś więcej niż własną bańkę. Znów stosujesz generalizacje na podstawie Twojej sytuacji. Ty dostałeś podwyżkę i masz gdzieś związek zawodowy bo otrzymałeś co chciałeś.
Może przyszedłeś do firmy za kiepską kasę i szefostwa ma tego świadomość i stąd te podwyżki? Twoja sytuacja jest
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 23:35:03
  • 0
@ZenobiuszFoobar: ci spuszczający się nad swoją najlepszą pracą pod słońcem to piarowcy od 7 boleści, że aż niesmaczne. Albo pożyteczni idioci żyjący w bańce i egoiści nie dostrzegający problemów u innych. Ot, przysłowiowy obraz odspołecznionych informatyków lub agencji ratującej zszargane imię spółki.
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 23:46:50
  • 0
@szysza91: bo nie czytał wywiadu na gowork peel.

Jeśli warunki na które się zgadzał nie zostały zapewnione i musiał tyrać 3 razy tyle weekendów, to nie miał prawa żądać za to kasy jako rekompensaty straconych weekendów?

Spójrz czasami człowieku dalej niż czubek Twojego nosa bo oceniasz gościa którego nie znasz. "taki sposób walki o podwyżkę po 6 miesiącach pracy wydaje mi się mocno roszczeniowy." - szef go olewał, gdy zwracał
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 00:13:27
  • 3
"Zwolniony za nieporozumieniem stron"
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 00:24:18
  • 0
@ParriahMaxsimus: trzeba być frajerem żeby wierzyć w ankietki zadowolenia prowadzone przez "podmioty zewnętrzne". A skąd pewność że te wyniki nie są podkolorowane celem promocji spółki na rynku? Lub identyfikacji malkontentów? I że są w ogóle prawdziwe a nie zmyślone? Wystarczy że "podmiot" przekazuje na ręce zleceniodawcy, czyli prezesa, tajne dane o malkontentach czy potencjalnych whistleblowerach. Reszta firmy nie musi wiedzieć.

Prezio użył tych patobadań zadowolenia jako argumentu "mamy takie instrumenty
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 00:27:12
  • 0
@szysza91: potwierdzam, jesteś nie tylko w bańce, ale również stawiasz tezy bez poparcia w dowodach, nie Twoich przypuszczeniach: "zrobił to tylko po to, żeby dostać podwyżkę na którą nie zasługiwał". Zasługiwał, dowalili mu 3 razy tyle weekendów ile obiecywali (maksymalnie jeden) w chwili zatrudnienia, miał prawo żądać większej kasy. Źródło: wywiad z gowork.

Kiepska kampania piarowa, panie spindoktorze.
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 00:38:37
  • 1
@szysza91: nie pracowałeś z nim, nie byłeś więc świadkiem jego zachowania. Twoja opinia jest niewiele warta, do bycia w bańce sam się przyznałeś: "Możliwe, że jestem w bańce".

Pan Krystian miał prawo założyć związek zawodowy i jeżeli dopełnił wszystkich formalności, związek istnieje. Twoja opinia tego nie zmieni.

Pogardliwe zachowanie obcokrajowca G. Nitota wyrażone w korespondencji wobec pracownika korzystającego z konstytucyjnego prawa obywatela Polski nie jest
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 19:34:00
  • 1
@ZenobiuszFoobar: "pałer pipl", ktoś tam ewidentnie przesadził z "pałowaniem"
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 19:37:45
  • 0
@hlorek: "Prezes Sii nie ukrywał również swojej niechęci do partii PiS. – Nigdy nie lubiłem PiS. "

Ciekaw jestem jak on chce po aferce uratować skórę. Zraził do siebie ludzi od lewa do prawa ze sceny politycznej.

607

Klub żużlowy TŻ Ostrovia zawiesza bilety ulgowe dla kobiet, bo dyskryminacja

Klub żużlowy TŻ Ostrovia zawiesza bilety ulgowe dla kobiet, bo dyskryminacja

Klub żużlowy TŻ Ostrovia Informuje, że od sezonu 2023 bilety ulgowe nie będą już przysługiwały kobietom. Podyktowane jest to faktem, że różnicowanie cen biletów ze względu na płeć zostało odebrane jako dyskryminujące i zgłoszone do Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania.

Moser
z
facebook.com
dodany: 30.11.2022, 12:26:55
  • 64
  • #
    polska
  • #
    zuzel
  • #
    ciekawostki
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
  • #
    feminizm
  • #
    logikarozowychpaskow
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 18:31:01
  • 34
Brawo, równoupranienie to nie szwedzki stół, ani ulica jednokierunkowa. Nie może być tak że równoupranienie obowiązuje wybióczo w kwestii przywilejów. Bo w kwestii obowiązków jakoś kobiety równouprawnienia się nie domagają.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 10:22:23
  • 1
@silesianist: dyskryminacja pod pretekstem marketingu, pięknie.

Potem nie dziwić się że święte krowy mają takie same prawa jak biali mężczyźni ale nadal piłują jak to nie są ciemiężone. Proszę mieć pretensje do własnej biologii, w świetle prawa i przywilejów ma być równość, tyn bardziej że same chciały iść do pracy a nie dzieci niańczyć, o co coraz trudniej, efektem czego jest ujemny przyrost naturalny w PL. A roszczeniowe chciałyby i
Wegrzynski
Wegrzynski
Wegrzynski
28.11.2022, 16:54:16
  • 3413
#afera #januszebiznesu #sii #it

P. Grégoire Nitot, prezes Sii, przywraca do porządku mejlowo pracownika myślącego że ma jakieś prawa wynikające z Kodeksu Pracy jak na przykład prawo do założenia związku zawodowego.

Dobrodusznie go poucza, że:
- jak ma jakiś problem to przecież może porozmawiać z menadżerem ( ͡° ͜
Wegrzynski - #afera #januszebiznesu #sii #it

P. Grégoire Nitot, prezes Sii, przywr...

źródło: comment_1669654427OH5Bf1sitUscoopJNsmoNG.jpg

Pobierz
  • 418
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 14:28:48
  • 3
Pracuję w Sii i z lepszymi warunkami pracy do tej pory nie spotkałem się osobiście jak i nie słyszałem o lepszych w innych firmach wśród znajomych.


Gdy ktoś przychodzi z xujowej firmy do lepszej pod jakimś aspektem (finansowym?) uznaje że złapał przysłowiowego pana boga z nogi. A potem zmienia dalej i odkrywa że jednak się da jeszcze lepiej.

Nie mam pełnej świadomości jak wyglądają inne projekty, ale z mojej perspektywy jest bajka.


I
  • Odpowiedz
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 15:23:27
  • 0
"Nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych": fakt że ostałe ZZ z branży budżetowej są kojarzone źle przez wzgląd na burdy pod KPRM NIE oznacza automatycznie że nieisniejące powszechnie ZZ w branży IT muszą paść ofiarą tych samych patologii. Koszt społeczny ZZ jest inny: o ile w wypadku podwyżek wywalczonych przez ZZ w sferze budżetowej podatnik może kręcić nosem, bo ostatecznie to jemu przyjdzie zapłacić w podatkach, to w prywatnej spółce ew
  • Odpowiedz
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 16:07:34
  • 0
C.d: tu kręcić nosem mogą jedynie bardziej obrotni koledzy mniej w korycie dla nich do podziału. Dlatego w zindywidualizowanej branży jak IT część jest beneficjentami de facto niejawności płac a część przegranymi na równorzędnych stanowiskach a firmom to jest na rękę.

Wszystkiemu winna jest szkodliwa praktyka braku jasnej informacji o wynagrodzeniach na danym stanowisku. Spotkałem się nawet z dezinformacją w zapisach regulaminu pracy jakoby informacja ile zarabiasz była "wyłącznie do dyspozycji pracownika",
  • Odpowiedz
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 16:32:24
  • 1
Prawdziwa obawa kierownictwa przed ZZ sprowadza się do mniejszego zysku spółki. I w imię tej obawy spółki pozbywają się pracowników stanowiących dla nich ryzyko. Śmiem twierdzić że Sii to nie instytucja szorująca grunt z niskimi marżami, przeciwnie, jeśli kogoś stać na ZZ to właśnie ich. Współwłaściciel ma prawo się obawiać kosztów związanych z ZZ, nie ma zaś prawa stosować określenia disgusting (czyli obrzydliwy), pod adresem pracownika ani odmawiać konstytucyjnego prawa do zrzeszania
  • Odpowiedz
analizator69
analizator69
analizator69 01.12.2022, 08:57:50
  • 1
jak znam Grega, myślę że to co bardziej go boli to myśl, że miałby się podzielić swoją królewską władzą


@oscardziki: niewykluczone, władza to podstawowy mechanizm kontroli nad rozdziałem zasobów (pieniędzy). Można by rzec że to typowe obawy każdego mgmt: arogancja wielkiego feudalnego pana i strach przed utratą kontroli. Kiepsko rozegrana partia przez zagraniczniaka. Skończy się tym że i tak będzie musiał uznać związek zawodowy, naprawić szkody i wypłacić odszkodowanie.

Wizerunkowo
  • Odpowiedz

599

36 lat temu wyemitowano premierowy odcinek serialu komediowego Alternatywy 4.

36 lat temu wyemitowano premierowy odcinek serialu komediowego Alternatywy 4.

Obecnie na warszawskim Ursynowie znajduje się ulica Alternatywy. – Z punktu widzenia autorów to już nie jest sukces, tylko coś większego, bo mieć ulicę swojego dzieła, to duża sprawa – mówił Maciej Rybiński, scenarzysta. Chociaż wolałbym, żeby to była ulica Barei. Myślę, że Staszkowi to się należy.

Oline
z
polskieradio.pl
dodany: 30.11.2022, 07:25:52
  • 111
  • #
    kartkazkalendarza
  • #
    seriale
  • #
    prl
  • #
    gimbynieznajo
  • #
    kalendarium
  • #
    polska
analizator69
analizator69
analizator69 30.11.2022, 22:25:07
  • 0
@muminek77: to tylko dowodzi jak uniwersalny humor Bareja serwerował, nie tylko w Alternatywach zresztą, w Misiu podobnie

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 04.12.2022

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking