Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko226
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Uaephean

Uaephean

Dołączył 14 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2925
  • Znaleziska 648
  • Mikroblog 2277
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 42

4

BYD Zniszczył Teslę Ładowanie Auta W 5 Minut!

BYD Zniszczył Teslę Ładowanie Auta W 5 Minut!

BYD właśnie pokazał technologię, która może ZMIAŻDŻYĆ Teslę i zmienić wszystko, co wiemy o samochodach elektrycznych! Ładowanie auta w 5 minut? Brzmi jak żart, ale to się dzieje NAPRAWDĘ.

piekielnieciekawi
z
youtube.com
dodany: 26.05.2025, 15:14:20
  • 14
  • #
    byd
  • #
    tesla
  • #
    auta
  • #
    motoryzacja
  • #
    auto
  • #
    samochody
Uaephean
Uaephean 26.05.2025, 16:51:32 via Wykop
  • 1
Odnoszę wrażenie, że Chińczycy na jakikolwiek pomysł odpowiadają "zrobię to szybciej". Aktualne prędkości ładowania ~15-20min pozwalają na skorzystanie z ubikacji do której trzeba iść, zjeść jakaś kanapkę czy wypić kawę bez narażania się za kary za blokowanie ładowarki. Przy 5min nie zdążysz z kibla wrócić i jeszcze naliczą kary. Więc będziesz zmuszony siedzieć w aucie a WC/kawa na stacji dopiero po ładowaniu. Podobnie jak przy paliwach.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Uaephean
Uaephean 26.05.2025, 16:56:30 via Wykop
  • 2
@slizgi: Już teraz zdarzają się lokalizacje gdzie masz kilka ładowarek po 350kW. W biedronkach chcą montować 100kW. Parę lat temu takim samym wyzwaniem było postawienie 50kW. Za 3-4 lata pewnie taki 1MW też nie będzie niczym nadzwyczajnym. Ciekawe czy taki kabel szczególnie w zimie ruszy drobna kobieta.

312

Elektryczne auto uderzyło w drzewo i się zapaliło. Kierowca zginął na miejscu.

Elektryczne auto uderzyło w drzewo i się zapaliło. Kierowca zginął na miejscu.

Elektryczny opel z niewiadomych przyczyn uderzył w drzewo i się zapalił. Spłonął doszczętnie, kierowca nie przeżył. Ale ponoć elektryki rzadko się palą...

BoloYeung
z
rmf24.pl
dodany: 19.05.2025, 14:44:17
  • 188
  • #
    elektrykasamochodowa
  • #
    samochody
  • #
    zielonylad
Uaephean
Uaephean 20.05.2025, 07:39:48 via Wykop
  • 4
@ProstyHuop: a telefon w spodniach, laptopa na biurku, czy aku do narzędzi w schowku? Baterii takich czy innych nie unikniesz
Uaephean
Uaephean 20.05.2025, 20:49:44 via Wykop
  • 1
@raxon1: większość, jak nie wszystkie posiadają bms który odcina baterie gdy podejrzewa, że coś jest "nie-tak" z baterią a szczególnie z jej ładowaniem. Łatwo też się patrzy na swój lokalny rynek a zobacz ile części świata lata na tych bateriach. Chiny to już w ogóle powinny się palić codziennie podobnie jak Norwegia z ich samochodami. Tak przy okazji by bateria wybuchła to trzeba ją mechanicznie uszkodzić - przebić, zgnieść lub
Uaephean
Uaephean 21.05.2025, 07:49:50 via Wykop
  • 0
@nagi720317: widziałem takie sytuacje w bateriach w telefonach czy tabletach. Ale przy paluszkach li-ion raczej nie. Z resztą ciężko byłoby to dostrzec bo obudowy są dosyć duże i nie wszystkie są jakieś super szczelne. W szczególności te od narzędzi budowlanych.
LeifEriksson
LeifEriksson
18.05.2025, 15:53:58
  • 0
Mirki, jaki samochód byście wybrali z poniższej listy? Mieszkam na #malta, potrzebuje auto żeby dojechać do roboty i przemieszczać się po tej małej wyspie. Wszystkie auto w automacie.

Toyota Passo – €12,000 (~52,000 PLN) rocznik 2019, 28k km
Nissan March (Micra) – €9,700 (~42,000 PLN) rocznik 2017, 28k km
Volkswagen UP – €11,700 (~50,700 PLN) rocznik 2018, 48k km
Toyota Yaris – €11,800 (~51,100 PLN) rocznik 2017, 125k
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 18.05.2025, 16:13:51 via Wykop
  • 3
@LeifEriksson: rozważ jakiegoś taniego elektryka bo dystanse są krótkie a połowa Malty to korki. Będzie wygodniej jechać jednym pedałem.
  • Odpowiedz

15

Autkokar dalekobieży, taki w zimę lub upał nie za bardzo dalkobieżny.

Autkokar dalekobieży, taki w zimę lub upał nie za bardzo dalkobieżny.

Daleka turystyka to chyba najgorsze zastosowanie dla pojazdu elektrycznego.

konto usunięte
z
autoblog.spidersweb.pl
dodany: 14.05.2025, 18:07:20
  • 9
  • #
    motoryzacja
  • #
    autobusy
  • #
    man
Uaephean
Uaephean 15.05.2025, 12:23:15 via Wykop
  • 0
@motonita: Kwestia czasu. Jak usiądą do tego algorytmy planowania i szybkie ładowanie na przystankach czy pauzie to może mieć sens. Jeszcze parę lat temu obawiano się, że szybkie ładowarki ~50kW będą tylko dla wybranych, rzadko i w ogóle nie ma infrastruktury. Teraz stoją pod każdym marketem. A na trasach ~150-350kW to już norma.
Uaephean
Uaephean 15.05.2025, 13:56:33 via Wykop
  • 0
@motonita: Zobacz sobie jak wyglądają aktualne EV i ich zużycie baterii - one często mają żywotność na poziomie ~500k km+. Dodaj do tego skalę baterii autobusowej. Myślę, że prędzej padnie cały autobus niż bateria. Źle odnosi się do starych leafow bo te baterie dopiero raczkowały. Ale dajmy taka Teslę 3 - już jest dosyć tania, spore przebiegi i degradacje rzędu 20% to rzadkość. Zwykle są mniejsze. Dobra dochodzimy do kosztów
Uaephean
Uaephean 15.05.2025, 15:43:45 via Wykop
  • 0
@motonita: oczywiście, że przebiegu rzędu 500k km w 2-3 lata to norma. I pewnie, że chcesz większy zasięg to trzeba dołożyć kg. Ale rozkład masy będzie lepszy bo będzie równo obciążony. Za każdym razem upierasz się przy wymianie. Ale baterie da się regenerować - często padają pojedyncze ogniwa lub jakaś sekcja. Już są firmy które robią to w samochodach. Znów - kwestia czasu kiedy zajmą się i ciężarówkami jesli zajdzie

34

Kurierzy wściekli na Rafała Brzoskę. Bo InPost chce być EKO, zapłacą Kurierzy

Kurierzy wściekli na Rafała Brzoskę. Bo InPost chce być EKO, zapłacą Kurierzy

Brzoska niemal będzie zmuszał kurierów do przesiadki na auta elektryczne. Będzie ich to kosztować więcej. Za nie dostosowanie się będą konsekwencje.

Misieq84
z
warszawa.wyborcza.pl
dodany: 14.05.2025, 08:50:40
  • 17
  • #
    inpost
  • #
    januszbiznesu
  • #
    paczkomat
  • #
    brzoska
  • #
    ekologia
Uaephean
Uaephean 14.05.2025, 13:17:26 via Wykop
  • -1
@CoCoPoCo: Nie przemówisz. Na zwykle busy do 3,5t często masz załadowane ponad 5t i dopiero ITD to sprawdzi. W mieście ITD nie ma. Busy elektryczne są niewiele cięższe niż zwykłe A przynajmniej nie kopcą i nie wyją.

445

Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut

Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut

Wyobrażasz sobie ładowanie elektryka na 500 km w czasie krótszym niż poranna kawa? Chińscy giganci właśnie tego dokonali - ich najnowsze baterie biją rekordy szybkości ładowania!

bluejournalist
z
motocaina.pl
dodany: 11.05.2025, 16:46:17
  • 276
  • #
    chiny
  • #
    technologia
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    ciekawostki
  • #
    carboners
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 12:13:54 via Wykop
  • 0
@dreadingit: zapewne będzie do tej wymiany abonament. Więc będziesz posiadać samochód ale bateria będzie na zasadzie subskrypcji. Zobaczymy na ile to opłacalne będzie.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 12:17:19 via Wykop
  • -10
@slowmtb: skoro huby ładowania Tesli tworzą się jak grzyby po deszczu to myślę, że problemem nie będzie przyłącze. Tesla w peaku przyjmuje ~200kW a masz 16 stanowisk. Z resztą takie ładowanie używa się tylko w trasie bo ono już jest na tyle szybkie, że mało co zdążysz w tym czasie zrobić. Lepiej podpiąć do słupka 11kW i iść na miasto/parku itp.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 12:23:03 via Wykop
  • -6
@navaare: ale wiesz, że w takich samochodach masz system zarządzania temperaturą baterii? Ona nie przyjmie takich mocy jeśli nie ma odpowiednich warunków spełnionych. Producent przewiduje 3000 cykli - czyli możesz sobie sam policzyć zakładając, że cykl ma ~400km w pesymistycznych warunkach.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 12:26:47 via Wykop
  • 13
@dreadingit: Renault to już testował w Europie i się nie przyjęło. Miałeś samochód na własność ale baterię w abonamencie. Z tego co się orientuję to w Chinach działa to tak samo. Ale to marka Nio - czyli taka trochę premium. Zobaczymy - myślę, że będzie to mało opłacalne w porównaniu do ładowania w domu. Przy okazji stację wymiany baterii w nio stoją też w Berlinie. Niestety nie wiem jaką popularnością
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 12:35:44 via Wykop
  • 1
@Mete: zależy jakie warunki spełniasz. W pesymistycznych będziesz miał 200 pałując w zimie pod górkę. Jadąc spokojnie w trasie mieszanej miasto/poza przy temperaturze+19 stopni uzyskasz to zakładane.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 12:37:32 via Wykop
  • 0
@cwlmod: które teraz stoją pod każdym Lidlem czy Kauflandem. Ale ludzie ślepii.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 12:46:54 via Wykop
  • -6
@Ligniperdus: ale 99% robi zakupy w marketach. Tam często stoją już szybkie ładowarki. A jeśli nie mieszkasz wysoko to przedłużacz i ładujesz sobie z 1 fazy na spokojnie. W nocy i tak zakładam, że auto stoi.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 13:03:51 via Wykop
  • -2
@UFO_nas_nie_zgwalci: zamiast szukać rozwiązania wymyślasz głupoty. Wolne ładowarki tzw. słupki stoją wszędzie. Ale nie ma sensu tłumaczyć bo będziesz tylko dalej wierzył w te swoje urojenia, że będziesz musiał jeździć poza miasto naładować. Nikt nie zabrania Ci tankować - przepłacaj sobie za paliwo bo widać, że Cię stać.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 13:11:52 via Wykop
  • 0
@Ligniperdus: śmiem twierdzić, że ładowanie ~50kW jakie jest w marketach nie zdegraduje jakoś mocno tych baterii skoro one mają przyjmować w peaku ponad 500kW. Wystarczająco by naładować ~40% w trakcie zwykłych tygodniowych zakupów.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 13:35:19 via Wykop
  • -3
@UFO_nas_nie_zgwalci: Nie. Ale ładowarki pod blokiem będziesz miał prędzej niż myślisz. Szczególnie w Warszawie. Łatwiej będzie zaparkować bo póki co ładowarki stoją puste. Zobacz sobie na aplikacji Plug Share gdzie masz najbliższą ładowarkę - możesz się zdziwić ile tego jest w okolicy.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 13:42:54 via Wykop
  • -3
@UFO_nas_nie_zgwalci: to już pisałem - z takim podejściem przepłacaj sobie za paliwo i serwisy. Poki co nikt Ci nie zabrania. Finansuj dalej Arabów i Rosjan.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 14:01:56 via Wykop
  • -4
@UFO_nas_nie_zgwalci: Twierdzisz tak bo brakuje Ci punktu odniesienia. Czas spędzony w serwisach nie jest cenny? Przy samochodzie nie musisz stać jak się ładuje - można to zrobić przy okazji zakupów jak pisałem. Wypożycz sobie ten okropny samochód elektryczny na weekend i sam zobacz czy jesteś w stanie oddać trochę tego czasu względem komfortu i ekonomii podróżowania. Bo są jeszcze darmowe ładowarki. Darmowych stacji paliw raczej nie uświadczysz.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 15:37:24 via Wykop
  • -2
@Ligniperdus: ale co w elektryku musisz serwisować? Raczej spojrzeć czy hamulce są na miejscu. Jak dobrze przekalkulukesz sobie wygodę to elektryk zawsze będzie lepszy. Bo byłem na wsiach bez stacji benzynowych w pobliżu ale nie byłem na takiej bez prądu. Już na samych dojazdach na stację tracisz czas i paliwo.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 16:25:46 via Wykop
  • 1
@EksperckiEkspert: ? W miastach i przy plusowej temperaturze zasięgi elektryków są dosyć spore. Teslę w 20min naładujesz z 20-80% a przejedziesz z 300km autostradą. Mercedes skoro się szczyci swoim ładowaniem to pewnie robi to lepiej
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 16:42:34 via Wykop
  • 0
@Ligniperdus: Widać też, że elektrykiem to nie jeździłeś skoro znasz się na wszystkim lepiej. Szkoda dalszej dyskusji i tracenia czasu. Wszystko co piszesz po kolei można zanegować. Warto swoje opinie wyrażać na doświadczeniach a nie na tym co przeczytasz na portalu z śmiesznymi obrazkami.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 16:43:48 via Wykop
  • 5
@Pasterz30: daj mi namiary - chętnie przygarnę te baterie by zrobić z nich domowego powerbanka. Bo póki co jeżdżę po lasach i znajduję jakieś zderzaki.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 19:10:25 via Wykop
  • 0
@Amras: Sam jeżdżę Teslą właśnie i mam takie same moce ładowania jak i koszta - bot trochę mniejsze bo supercharger to 1.60-1.80zł. komentujący i tak nie zrozumieją bo nigdy czegoś takiego nie mieli stąd też te bezsensowne dyskusje. Co do czasu to trzeba jeszcze iść zapłacić do kasy a akurat ktoś przed Tobą wybiera hot doga życia i kolejne 5mim stracone w którym już dawno masz naładowane prawie pod korek.
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 20:24:03 via Wykop
  • 0
@Zbyszek_Kudriawcew: Nie zdarzyło mi się ani razu by ładowarka była zajęta. Wiesz dlaczego? Bo ładowanie w domu jest po prostu tańsze. Często o połowę nawet jak nie masz paneli. Na trasie jak korzystam z tych wytyczanych przez samochód to pisze ile jest dostępnych, ile pojazdów w drodze do niej, temperaturę (powietrza)itp. producenci ładowarek nie są głupii i widzą, że jest spore obłożenie to dokładają kolejne. W końcu to dla nich

4

Tesla dachowała na osiedlowej ulicy. Tłumaczenia kierowcy są niezwykle zaskakują

Pokaż treści 18+

Tesla dachowała na osiedlowej ulicy. Tłumaczenia kierowcy są niezwykle zaskakują

Zaskakujące są za to tłumaczenia mężczyzny. Zapewniał, że kiedy wcisnął hamulec, to auto zaczęło gwałtownie przyśpieszać. Obecnie funkcjonariusze drogówki prowadzą czynności wyjaśniające.

Fedain
z
lublin112.pl
dodany: 12.05.2025, 14:05:22
  • 9
  • #
    tesla
  • #
    samochody
  • #
    samochodyelektryczne
  • #
    motoryzacja
  • #
    spacex
  • #
    lublin
Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 14:10:57 via Wykop
  • 1
No kierowca miał rację. Jednym pedałem dodajesz gazu i hamujesz. Pedał obok to normalny tradycyjny hamulec hydrauliczny. Jak wciśniesz ten pierwszy do dechy to auto zaczyna się teleportować.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Uaephean
Uaephean 12.05.2025, 15:44:23 via Wykop
  • 1
@niki_niki: Oczywiście, że tak było. A że te auta zbierają się szybciej niż niektórzy myślą to takich sytuacji tylko będzie przybywać. Wiadomo - lepiej grać niewinnego. Z takich samych powodów ograniczono moc tego elektrycznego Xiaomi.

1116

EuroNCAP wprowadza punkty za fizyczne sterowanie w samochodzie

EuroNCAP wprowadza punkty za fizyczne sterowanie w samochodzie

Chcesz mieć pięć gwiazdek? EuroNCAP zamierza wymusić na producentach powrót do przycisków i pokręteł. Celem jest jak zwykle zwiększenie bezpieczeństwa. Ale to nie zatrzymywanie postępu w imię absurdalnych pomysłów?

francuskie
z
francuskie.pl
dodany: 11.05.2025, 07:07:51
  • 295
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    euroncap
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    europa
Uaephean
Uaephean 11.05.2025, 10:56:17 via Wykop
  • 0
@hiszpan1: no właśnie ile? bo nie potrafię się doszukać. By doszło do pożaru to musiałaby być fizycznie bateria uszkodzona. Która jest pod samochodem. Więc taki strzał mógł uszkodzić kompletnie ramę i drzwi, więc niezbyt wiele dałoby Ci to, że masz na stałe linkę. Z resztą w Tesli linka w drzwiach jest, wszystko jest w instrukcji.
Uaephean
Uaephean 11.05.2025, 10:59:12 via Wykop
  • -40
Doskonale. Róbmy pianina na desce. Każda nawet najmniejsza funkcja na przyciskach. Cały alfabet i znaki też. Ludzie chyba pozapominali jak prędko ekrany wyparły przyciski w telefonach i zostały tylko te niezbędne.
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Uaephean
Uaephean 11.05.2025, 13:13:12 via Wykop
  • -4
@7502-6038: Chodzi o to by zrobić te ekrany dobrze. I z najpotrzebniejszymi/programowalnymi przyciskami. Bo te ekrany jakie aktualnie są u większości producentów to porażka. To samo było z telefonami lata temu - trochę trwało nim dopracowali systemy i funkcjonalnośći.
Uaephean
Uaephean 11.05.2025, 13:20:06 via Wykop
  • -6
@wpt1: każdy może sobie jakieś bzdury wypisywać. Ja chcę statystyki, zdjęcia. Coś co nie jest stworzone przez ai ani wypisane na FB. Widać, że nie wiesz jak działaja klamki i systemy zabezpieczeń w Tesli. Wypożycz, pojeździj, rozbierz boczki, analizuj systemy hv/lv i dopiero na tej podstawie wysuwaj wnioski. Prędzej linka zawiedzie bo się zerwie niż przycisk w Tesli który od razu opuszcza trochę szyby i otwiera drzwi bo nawet gdy
Uaephean
Uaephean 11.05.2025, 20:22:04 via Wykop
  • -2
@ketrab86: Ale to się tyczy każdego auta - to Ty jaki kierowca odpowiadasz za bezpieczeństwo osób z Tobą podróżujących.
Uaephean
Uaephean 11.05.2025, 20:26:42 via Wykop
  • 0
@7502-6038: To może inaczej. Co chcesz na siłę w tych ekranach klikać? Wszystko chodzi na auto. Klima auto, ustawienia foteli - auto. Nawigację ustawiasz domyślam się przed jazdą. To samo z rozgrzewaniem kabiny itp. Muzyka sama startuje gdzie ostatnio ją skończyłeś słuchać. Światła - auto, Przyciemnianie i ustawienie lusterek - auto. Podgrzewanie kierownicy i foteli - auto. Nie wiem po prostu co tacy wielcy obrońcy przycisków chcą na siłę ma
Uaephean
Uaephean 11.05.2025, 20:30:50 via Wykop
  • 0
@puretech: rzeczy o których piszesz powinny być automatycznie włączane przy wejściu do samochodu gdy jest zapisany Twój profil żebyś nie musiał na ten tablet zerkać i co chwilę czegoś przestawiać. Tylko, że widać właśnie z tym mają problem producenci - zrobić to dobrze. Ja na tablet zerkam tylko na prędkość i zaczytany znak. Cała reszta była ustawiona raz, zapisany profil i za każdym razem jak podchodzę z moim telefonem to

38

Final wyścigów na monocyklach.

Final wyścigów na monocyklach.

Oglądając to, czuję, jak palą mnie mięśnie czworogłowe

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 10.05.2025, 19:11:41
  • 11
  • #
    monocykl
  • #
    wyscigi
  • #
    sport
Uaephean
Uaephean 11.05.2025, 09:29:05 via Wykop
  • 4
@kwanty: Jeżdżę na takim. Zrobione bezproblemowo już ponad 13k km w rok. Co do awarii - czujnik halla albo jego przewód mogą sie uszkodzić - wtedy lecisz do przodu. Ale to podobnie gdyby z jakiegoś powodu elektronika w samochodzie się zawiesiła kiedy używasz tempomatu. Nie ma manetki, ani czujnika na pedałach - wszystko jest "sterowane" prze żyroskop. Masz kilka ustawień odnośnie kątów i jak łatwo koło ma się "poddawać" na
Uaephean
Uaephean 11.05.2025, 20:16:59 via Wykop
  • 3
@kwanty: takie urządzenie uczy bardzo odpowiedzialnej jazdy i nie podejmowanie zbytniego ryzyka. Bo jeden głupi błąd może skończyć się tragicznie. Próg wejścia jest też dosyć wysoki. Trzeba około tygodnia nauki by zacząć jeździć wokół domu. Więc nie jest dla każdego. Ale po czasie traktujesz to jako przedłużenie nóg

476

Tak zginął 14 w Gdyni pod kołami samochodu ciężarowego.

Pokaż treści 18+

Tak zginął 14 w Gdyni pod kołami samochodu ciężarowego.

Kierowca miał zajechać drogę dzieciom jadącym w kampanii Rowerowy Maj. Chłopiec został zmiażdżony na oczach kolegów.

reddin
z
brd24.pl
dodany: 09.05.2025, 10:54:31
  • 212
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    rower
  • #
    rowery
Uaephean
Uaephean 09.05.2025, 12:31:09 via Wykop
  • 89
Jeździmy w grupie i 2 razy już taki wypadek się zdarzył. Kierowcy przy skręcie w prawo - na posesję itp w ogóle nie zwracają uwagi czy rowerzysta jest na ścieżce chociaż chwilę wcześniej ich wyprzedzają. Na szczęście owe wypadki kończyły się uderzeniem w samochód osobowy bo pod ciężarówką nie byłoby szans.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Uaephean
Uaephean 09.05.2025, 15:18:21 via Wykop
  • 0
@kristoflampart: ale one mają aktywne tempomaty i wszystkie czujniki z przodu (te starsze mają dodatkowe lusterka). Tylko, że są one nieaktywne bo przy jeździe autostradowej wbija się jakaś osobówka i już robi się dystans więc jeden zwalnia i za nim cały łańcuch się tworzy. A to wiadomo - strata cennych sekund więc lepiej jechać bez wszystkich systemów bezpieczeństwa. Nie, bym bronił kierowców - zwykle to świry jadące ile pozwala fabryka
Uaephean
Uaephean 09.05.2025, 17:28:05 via Wykop
  • 39
@bungaBunga: zastanawia mnie właśnie co siedzi w głowach takich kierowców. Masa ostrzeżeń, znaków, przejść i 0 refleksji że "coś może wyskoczyć". Żeby chociaż zwolnić ale ludzie wyprzedzają i za pół sekundy zapominają że ścieżka jest zajęta. O odstępach nawet nie wspominam bo przez to skończyłem z jazdą rowerem szosowym.
Uaephean
Uaephean 10.05.2025, 10:52:34 via Wykop
  • 1
@mroq: tak jest w całej Holandii i wypadki są rzadko. Wystarczy, że chociaż tkniesz rowerzystę czy pieszego to narażasz się na poważne konsekwencje. Mi też się to nie podoba ale co zrobić - lepiej po prostu zwolnić, zachować wzmożoną czujność niż rujnować komuś zdrowie. Swoje przy okazji psychiczne też.
Uaephean
Uaephean 10.05.2025, 20:12:51 via Wykop
  • 1
@LGirl: fakt. Na wsiach jest kompletnie inna kultura jazdy. Widać to szczególnie gdy poruszam się rowerem po górach - często lokalni mijają mnie na centymetry, zero zwalniania. Ja zawsze wyprzedzam samochodem tak jak sam bym chciał być wyprzedzany - z dystansem a jak nie mam widoczności to zwolnię aż będę miał bo finalnie to ja jestem w puszce chroniony. Też wiecznie narażam się na trąbienie i mruganie aut z tyłu

646

Sąd o wjeżdżaniu rowerzystów tuż przed auta na przejazdach

Sąd o wjeżdżaniu rowerzystów tuż przed auta na przejazdach

Poznański sąd wskazał, że rowerzysta dojeżdżając do przejazdu rowerowego nie ma pierwszeństwa, a zyskuje je dopiero będąc już na przejeździe.

ravau3
z
brd24.pl
dodany: 10.05.2025, 07:28:48
  • 272
  • #
    przepisy
  • #
    rowerzysci
  • #
    kodeks
  • #
    wyrok
Uaephean
Uaephean 10.05.2025, 11:27:31 via Wykop
  • -3
@makinenka: Co do 2 to czynników jest wiele. Automatyczne skrzynie biegów - łatwiej zwolnić, ruszyć i przyspieszyć. Szybsze samochody. Obawa przed karami - możesz finalnie wyłapać sporo punktów i 1500zł mandatu. Dodaj do tego, że czasami ludzie mają już punkty. Finalnie wychodzi na to, że "a przepuszczę tego pedalarza, będę miał święty spokój".
Yelonek
Yelonek
09.05.2025, 09:22:38
  • 2
Habemus Papam!

To nie uszczelka pod głowicą. To podgrzewanie baterii do ładowania. Dym to para wodna z wilgoci spod samochodu (widać śnieg), która ogrzała się od baterii.

https://x.com/elektrowoz_pl/status/1920768288113545299

#cybertruck #tesla #samochodyelektryczne #motoryzacja #elektryki
Yelonek - Habemus Papam!

To nie uszczelka pod głowicą. To podgrzewanie baterii do ła...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 09.05.2025, 10:08:12 via Wykop
  • 0
@mlodir: miałem dokładnie to samo przy tesli3 jak ładowałem w deszczowy poranek. Nagrałem nawet ale mało co widać bo po chwili wszystko uciekło. Czytałem kiedyś o tym więc niespecjalnie się przejąłem
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 09.05.2025, 10:19:33 via Wykop
  • 1
@Yelonek: U mnie stało się to jak podpiąłem superchargera chyba na 12% baterii. Dowaliło 200kW i poszedł niezły dym. Po 10 sekundach już prawie nic nie było. Moja pierwsza myśl to była, że chyba hamulce miały wilgoć i podgrzały wodę ale leciało typowo z jednej osi i strony (lewy przód) stąd później "a może klima" bo było dosyć zimno - około 5 stopni. Finalnie przypomniałem sobie o tej parze ale
  • Odpowiedz

5

Statystyki samozapłonu samochodów elektrycznych: Fakty kontra mity

Statystyki samozapłonu samochodów elektrycznych: Fakty kontra mity

Statystyki z Polski mówią jasno: samochody elektryczne palą się RZADZIEJ niż spalinowe! W 2024 roku pożary elektryków stanowiły zaledwie 0,31% wszystkich pożarów pojazdów, a na 100 000 zarejestrowanych aut przypada ok. 20 pożarów rocznie.

wildesign
z
tesla-polska.pl
dodany: 09.05.2025, 09:42:12
  • 19
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochodyelektryczne
  • #
    tesla
  • #
    elektryki
  • #
    elektromobilnosc
Uaephean
Uaephean 09.05.2025, 10:11:57 via Wykop
  • -2
@konkarne: A ładujesz swój telefon w domu i trzymasz w kieszeni? Podczas snu też go nie ugasisz. Boisz się rzeczy która dzieje się niezwykle rzadko a ciągle trucie spalinami szczególnie w parkingu podziemnym pomijasz.
ubijakitopiel
ubijakitopiel
08.05.2025, 12:38:42
  • 2
Ostatnio naszedł mi pomysł kupna elektryka ale tak sobie policzyłem że na trasie 100km mam średnie spalanie 5 litrów jadąc 90km/h czyli to wychodzi jakieś 30zł, gdybym tą samą trasę pokonał teslą to (z tego co wyczytałem) miałbym zużycie energii 15kWh czyli zakładając, że ładuję się tylko poza domem zapłaciłbym jakieś 2.3zł za kWh więc 35zł.

Trochę słabo skoro każdy fan elektryków mówi ciągle jakie to tanie. To auto chyba jest tylko
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 08.05.2025, 13:05:52 via Wykop
  • 0
@ubijakitopiel: zależy jakie masz założenia. Bo da się uzyskać zużycie na poziomie 12-13kW/100km jeżdżąc po mieście w temp powyżej 15 stopni. Ładując się w domu przy najgorszej taryfie (G11) masz około 0,92zł/kW. Supercharger to koszt 1,80-2zł ale w mieście to strata czasu bo auto ładuje się za szybko i nic nie zdążysz w tym czasie zrobić. Lepiej ładować na zwykłych ładowarkach typ2 "przy okazji" innych aktywności na mieście. Teraz jest
  • Odpowiedz
stopaotestuje
stopaotestuje
07.05.2025, 09:54:05
  • 3
Tak, nie jestem przekonany jeszcze do aut elektrycznych i was do nich namawiać też nie zamierzam. Mimo, to auto, które przyspiesza do setki w 3,6 s jest ciekawe niezależnie od tego jak jest napędzane. #volvo #ex30 to też auto dziwne i oryginalne - taka trochę szwedzka #tesla

Więcej o furce tutaj - KLIK - serdecznie zapraszam

#samochody #samochodyelektryczne #motoryzacja #
stopaotestuje - Tak, nie jestem przekonany jeszcze do aut elektrycznych i was do nich...

źródło: EX30 twin motor (3)

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 07.05.2025, 12:28:17 via Wykop
  • 0
@stopaotestuje: bazowa long range Tesla używana kosztuje ~80k zł. Robi 100 w jakieś 4,2 sek. Gdy ktoś nie jest zaznajomiony z mocami to ma wrażenie teleportacji. Co dopiero przy 3,6. Ale nie wiem czy byłbym skłonny dopłacić za takiego chińczyka. Już lepiej jakiś BYD jak nie chce się Tesli.
  • Odpowiedz
Uaephean
Uaephean 07.05.2025, 13:29:20 via Wykop
  • 0
@stopaotestuje: Ponieważ ma wszystko swoje. To gigant więc można z takim zaryzykować. W Europie nie ma jeszcze aż tak bogatej oferty jak w Chinach ale wsiadając ma się wrażenie ,że siedzi się w jakimś statku kosmicznym. Zastanawia mnie tylko jak wygląda prowadzenie po ładowarkach i autopilot bo tego nie miałem jak sprawdzić.
  • Odpowiedz

522

Liczba wypadków z udziałem hulajnóg elektrycznych rośnie lawinowo. Policja preze

Liczba wypadków z udziałem hulajnóg elektrycznych rośnie lawinowo. Policja preze

Osoby, które jeżdżą na hulajnogach elektrycznych powodują coraz więcej wypadków. Dane nie pozostawiają wątpliwości.

argonauta1000
z
bezprawnik.pl
dodany: 04.05.2025, 11:30:28
  • 185
  • #
    hulajnogaelektryczna
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    wypadkidrogowe
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 18:52:59 via Wykop
  • -7
@Blaskun: dokładnie tak. Lawinowo rośnie też ilość użytkowników bo hulajnogi te są coraz tańsze. Ale przepisy dalej durne - po ulicy nie można, po chodniku tak. Więc ryzykujesz zderzeniem z pieszym, wypad przez kierownicę przez krawężnik itp. Czas chyba się tym sensie zająć. No i obowiązkowe OC na kierowcę i kask. Tak to chyba funkcjonuje w Czechach
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 19:54:16 via Wykop
  • -6
@megawatt: Nie rozumiesz. Hulajnogi legalne mogą chodnikiem jechać. Nielegalne też ale tutaj jest problem - nie ma homologacji więc nie da się tego zarejestrować w jakikolwiek sposób bo producent nie dostarcza dokumentów homologacyjnych by móc sobie tym spokojnie jeździć po ulicy. Z resztą jak robić przegląd takich rzeczy? Z jednej strony wszyscy tą elektromobilność promują a z drugiej tworzą przepisy bez sensu. I to, że Tobie się to nie podoba
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 20:44:30 via Wykop
  • 0
@pcela: to jak teraz klasyfikować monocykle elektryczne? One często mają siodełka. Więc jest to motocykl czy motorower? Przecież to z siodełkiem to już jakiś kompletny absurd. Niepełnosprawni zamiast korzystać z hulajnóg z siodełkiem ryzykują mandatami. Ale prawo to prawo. Na szczęście mamy te dzieciaki na szybkich hulajnogach - one już zadbają o to by się prawo zmieniło kosztem pewnie kilku połamanych kończyn.
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 21:07:04 via Wykop
  • -2
@pcela: Chyba nie doczytałeś. Pisałem o monocyklach, czyli jednym kole - one mają siodełka. Szczególnie te szybsze. Jak to sklasyfikujesz? Odnośnie modyfikacji hulajnóg - samo posiadanie siodełka to absurd i nie zrobi przecież z takiej taniej Xiaomi m365 skutera. A siodełko mogłoby pomóc np. jak pisałem niepełnosprawnym.
Uaephean
Uaephean 04.05.2025, 21:13:52 via Wykop
  • 3
@eSUBA94: nie tylko ludzie od dostarczania jedzenia są problemem. Coraz więcej dzieciaków na tym jeździ. Odblokowanie to przecięcie jednego kabelka, rodzic się nie interesuje. A , że technologia coraz tańsza to każdego stać na mocny ebike który lata na manetce. Dobrze, że większość ludzi nie wie jaką mocą dysponują te rowery DIY gdzie setka jest robiona jak w motocyklu.
csth97
csth97
csth97
03.05.2025, 12:53:54
  • 3
Mam teorię spiskową jeśli chodzi o autonomiczne samochody elektryczne xD wyobraźcie sobie, że każdy z nich ma zapisany dzień i godzinę kiedy ma Cię spróbować zabić. Teraz będziecie mieć poryty beret za każdym razem jak włączycie autopilota. #teoriespiskowe #tesla #samochody #heheszki
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 03.05.2025, 16:38:24 via Wykop
  • 1
@csth97: wyobraź sobie, że twój telefon podczas snu uruchamia procedurę przegrzanie bms i robi zwarcie na baterii. W końcu to smart urządzenie. Jeszcze logi zmieni i nadpisze sobie "wykryto ładowarkę 400v". Tak przy okazji to autopilot na autostradzie to narzędzie nie do zastąpienia. O wiele lżej się jedzie.
  • Odpowiedz
polot
polot
polot
30.04.2025, 18:36:19
  • 0
#hulajnogaelektryczna

Zdziwiony jestem,jak potaniały hulajnogi.Za 2000-2100 zł można dostać xiaomi czy motusa w elektromarketach z zasięgiem po 60 km i chyba się skuszę,tylko mam kilka pytań:
1.Chcę mieć zapewniony serwis,jakieś pomocne fora i części zamienne na allegro jakby coś się spierniczyło.Zatem decydować się raczej na Xiaomi? Jak wygląda sprawa z motusem? Też są dostępne części bez problemu?

2.W ogóle ten Motus jest naprawdę taki zły w porównaniu z xiomi? Strasznie jest gnojony
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uaephean
Uaephean 30.04.2025, 19:10:52 via Wykop
  • 0
@polot: ale @EnderWiggin dobrze napisał. Co do 4 to bym celował a oba amortyzatory. A cała reszta - póki masz gwarancję to jej używaj. Więcej części po gwarancji będzie do Xiaomi. A zasięg to dzięki przez 2 jak jest ciepło. W zimie może się okazać że masz ledwo 20km zasięgu z deklarowanych 60. Albo jedziesz z górki z wiatrem i utniesz sobie obie nogi by ważyć w okolicy ~50kg.
  • Odpowiedz

389

Kradną kable ze stacji ładowania elektryków

Pokaż treści 18+

Kradną kable ze stacji ładowania elektryków

Złodzieje upatrzyli sobie nowy sposób na szybki i łatwy zarobek. Kradną przewody ze stacji ładowania samochodów elektrycznych.Kable te, ze względu na konieczność przesyłania dużych ilości energii, zawierają znaczną ilość miedzi, która jest cenna na rynku złomu. Za kg miedzi można otrzymać ok. 30 PLN

blastocysta
z
trojmiasto.pl
dodany: 28.04.2025, 09:02:47
  • 194
  • #
    elektryka
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    kryminalne
  • #
    przestepczosc
Uaephean
Uaephean 28.04.2025, 20:30:11 via Wykop
  • 2
@HeniekZPodLasu: to nie jest rozwiązanie. Wystarczy byś sam miał jakieś przetarcie na izolacji. Będzie mokro i szybko oberwiesz własnym pomysłem. Wystarczy jakiś dodatkowy przewód pętla która gry jest otwarta (bądź zwarta do innego przewodu) to rozpoczyna nagrywanie z kilku kamer, alarmuje producenta i służby (czy firmę ochroniarską, oni szybko przyjeżdżają).
Uaephean
Uaephean 29.04.2025, 07:22:15 via Wykop
  • -1
@berecik: to dosyć złożony temat bo o ile chodzi o przewód typ2 to większość ludzi ma w bagażniku, w ładowarce jest tylko wtyczka. Jeśli chodzi o te przewody CCS to one są super grube i ciężkie. Nie sądzę by ludziom chciało się to wyciągać z szafy chociaż pomysł jest ok. Chociaż tu znów są kolejne problemy - ładowarka zaczyna podawać prąd dopiero jak jest do auta podłączona. Więc pierw płać,
Uaephean
Uaephean 29.04.2025, 07:39:23 via Wykop
  • -3
@PrezesBoss: zobacz jaki to szybki zarobek. Masz jakieś nożyce hydrauliczne i przecinasz. Jak chcesz katalizator ukraść to trzeba auto do góry, jakieś piły, czy szlifierki. Hałasu narobisz itp.
Uaephean
Uaephean 29.04.2025, 15:24:00 via Wykop
  • -1
@ruonim: wciąż masz hałas i więcej pracy czy narzędzi potrzebnych. Ja nie wycinam katalizatorów więc specem nie jestem. Widziałem na złomie jak gość szlifierką to w moment przecinał mając auto już na wózku widłowym. Jest też ryzyko bo często dołem idą przewody paliwowe. Zły ruch i spłoniesz razem z samochodem.
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 7 z 9
  • >
  • Tu też brak
  • Bugibba

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 19.10.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 12.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 12.03.2017

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking