Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko196
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
anonimowy_programista

anonimowy_programista

Dołączył 14 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 10608
  • Znaleziska 1368
  • Mikroblog 9240
  • Obserwujący 534
  • Obserwowane 36
anonimowy_programista
anonimowy_programista 3 godz. i 20 min temu
  • 2
Wizualizacja, jak mogła by wyglądać ziemi z liczbą 5000 satelitarnych centrów obliczeniowych na potrzeby AI, na polarnej orbicie, zapewniającej dostęp do słońca 24/7, a tym samym zwiększając efektywność paneli fotowoltaicznych 3-6 krotnie względem paneli na ziemi, oraz zmniejszając ostateczny koszt 10-krotnie po wliczeniu faktu, że centra zasilane ciągle dostępną energią nie będą potrzebowały baterii.

Scott Manley: Polarne centra danych SSO zaczynające się od 500 km i sięgające ponad 2000 km.

A

Czy ziemia powinna mieć takie pierścienie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • Tak! 66.7% (14)
  • Nie! 33.3% (7)

Oddanych głosów: 21

anonimowy_programista - Wizualizacja, jak mogła by wyglądać ziemi z liczbą 5000 satel...
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
1 godz. i 55 min temu via Wykop
  • 1
Koszt startu rakiety F9 to 60 mln USD


@yolantarutowicz: i już w pierwszych kilku słowach, dowiodłeś, że nic nie rozumiesz. Policz to dla kosztów operowania Starshipa.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
1 godz. i 54 min temu via Wykop
  • 0
potem deorbitacja


@yolantarutowicz: niby dlaczego? Satelity na wysokości 500-2000km tak szybko się same nie zdeorbitują. To nie jest LEO.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
1 godz. i 32 min temu via Wykop
  • 0
Starship nie wiadomo, za ile będzie wynosić.


@yolantarutowicz: Widać, że masz problem z dokonywaniem obliczeń na jakichkolwiek założeniach. Jak ty możesz cokolwiek planować w życiu, skoro tak naprawdę nie wiadomo, czy jutro wstaniesz z łóżka? Ciekaw jestem czy chociaż potrafisz w życiu posługiwać się dedukcją i analogią i potrafiłbyś np. policzyć ile tobie by zajął przejazd do Pcimia Dolnego, pomimo, że nigdy tam nie byłeś.

To co mam liczyć? Bu
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
56 min temu via Wykop
  • 0
Tzw. przewidywana żywotność satelitów Starlink na orbicie to ZALEDWIE 5–7 lat pracy na orbicie.


@yolantarutowicz: w każdym zdaniu udowadniasz, że nia rozumiesz podstaw. Jest powód, dlaczego Starlinki latają na tej wysokości. Jest to kompromis pomiędzy szybkością komunikacji (im niżej, tym szybciej, bo sygnał ma krótszą trasę do przebycia), a kwestią tego jak szybko taki sprzęt może być zastąpiony przez nowszy.

W przypadków satelit na potrzeby AI, nie ma takiego powodu. One mają
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
33 min temu via Wykop
  • 0
@carving85: W wielu rzeczach się zgadzam.

"Elon Time" istnieje. Ale to co też istnieje, można by podsumować jego słowami: I specialize in converting "the impossible" into "the merely late".

I trzeba też pamiętać, że raz na jakiś czas, jakieś rzeczy udają mu się rzeczy dużo szybciej niż ludzie zakładają. Jak budowa fabryki w Chinach w rekordowym czasie, realizacja wszystkich celów w jego 2018 Tesla compansation package, czy mój ulubiony target
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
25 min temu via Wykop
  • 0
skoro mogą być na ziemi umieszczone za ułamek kosztów.?


@yolantarutowicz: problemem nie jest tylko koszt montażu. Ale dostęp do prądu w ogóle i do taniego prądu. To jest ten sam przypadek, jak w przypadku chipów NVIIDI, że nawet gdyby konkurencja dawała swoje gorsze chipy za darmo, to nadal opłaca się brać kosztowne chipy od nvidii, bo głównym kosztem przy budowie i operowaniu centrum AI, jest koszt operacyjny - koszt prądu

Produkcja prądu
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
10 min temu via Wykop
  • 0
@carving85: Ale ja nie spieram się z tym, że to będzie zrobione na jutro, ani nawet w ciągu 5 czy 10 lat. Chodzi o kierunek. A problemy po drodze na pewno się przydadzą.

Komercyjna potrzeba na Starlinka, jest zbawieniem dla całej branży kosmicznej. Choćby Starlink się nie spinał, to efektem tego jest znaczne zwiększenie efektywności Falconów i development Starshipa.

Jeżeli ludzkość marzy o tym, by wysłać choćby pojedynczą misję załogową
  • Odpowiedz

2

Przejechali całe USA bez dotknięcia kierownicy na FSD Tesli

Przejechali całe USA bez dotknięcia kierownicy na FSD Tesli

Nagranie całego, 45-godzinnego autonomicznego przejazdu. Jest to drugi taki przejazd w ostatnim czasie. Elon obiecał w 2015 roku, obiecał, że to się stanie 10 lat temu. Jak widać, nie miał racji... frajer!

anonimowy_programista
z
youtube.com
dodany: 1 godz. i 48 min temu
  • 5
  • #
    tesla
  • #
    technologia
  • #
    spacex
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    elonmusk
  • #
    ai
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
50 min temu via Wykop
  • -1
To nie sztuka pojechać prostą autostradą.


@zagubionychromosom: jeżeli to nie była by sztuka, to wszystkie pojazdy by potrafiły robić to same, bez jakiejkolwiek asysty człowieka. A jak do tej pory, tylko jedna firma ma system, który to potrafi. Więc to chyba jednak sztuka.

Niech po Krakowie się przejadą i dalej będą tacy mądrzy.


Już wkrótce. W poprzedni piątek, miałem okazję testować FSD w Berlinie, w ruchu miejskim przez godzinę. Radziło
anonimowy_programista - >To nie sztuka pojechać prostą autostradą.

@zagubionychromos...
anonimowy_programista
anonimowy_programista 3 godz. i 12 min temu
  • 3
Czy wy też traktujecie ankiety na wykopie w ten sposób, że zawsze stanie się dokładnie na odwrót niż wykopowicze twierdzą? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#gielda #glupiewykopowezabawy
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
3 godz. i 12 min temu via Wykop
  • 21
kurczak
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
3 godz. i 12 min temu via Wykop
  • 21
4 sery
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
2 godz. i 41 min temu via Wykop
  • 1
@Just_Jump: moje ostatnie transakcje. Ostatnio dużo mniej, ale musiałem uzbierać w między czasie 36,900 na wpłatę własną, na Teslę Model Y, którą w grudniu brałem na leasing, oraz 19 500 zł upgrade'u rozszerzonego autopilota do FSD.

Więc razem to 56 400 zł, które w innych okolicznościach pewnie bym ładował w akcje $TSLA, albo w $SATS (jako proxy na SpaceX). Pisałem o tym więcej tutaj: https://wykop.pl/wpis/84715783/moja-teza-inwestycyjna-by-inwestowac-w-spacex-za-p
@anonimowy_programista +36
Moja teza inwestycyjna, by inwestować w SpaceX, za pomocą EchoStar (ticker SATS), się sprawdziła. Na akcjach kupionych sierpniu i listopadzie jestem obecnie 63% do przodu (w stosunku do USD). W PLN dało to 3344 PLN.


Ale to nie koniec :) Dokupiłem kolejne akcje... i będę dokupować dalej. Obecnie
więcej
anonimowyprogramista - @JustJump: moje ostatnie transakcje. Ostatnio dużo mniej, ale ...

źródło: Screenshot 2026-02-11 at 10.12.44

Pobierz
  • Odpowiedz
splinter96
splinter96
21 godz. i 35 min temu
  • 77
chłopu 15 lat zajęło dojście do tego, że księżyc jest łatwiejszym celem niż Mars i na dodatek obiecuje miasto na księżycu za niecałe 10 lat xD
#polityka #bekazprawakow #usa #elonmusk
splinter96 - chłopu 15 lat zajęło dojście do tego, że księżyc jest łatwiejszym celem ...

źródło: 1000020405

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista 3 godz. i 41 min temu via Wykop
  • 0
księżyc jest łatwiejszym celem niż Mars


@splinter96: Elon nigdy nie twierdził, że Mars jest łatwiejszy. Po prostu w dłuższej perspektywie Mars jest celem samym w sobie. Lepsza grawitacja, lepsze warunki, szansa na stworzenie atmosfery.

Księżyc przez lata nie dawał wystarczających powodów by robić z niego priorytet. Wszystko się zmieniło dzięki AI. Księżyc nagle sprawa, że Księżyc może się zacząć zwracać finansowo w przeciągu 15-20 lat, co całkowicie wywraca dotychczasowe równanie.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista przedwczoraj, 14:04:19
  • 2
Autonomiczna Tesla Robotaxi (bez kierowcy, czy pracownika Tesli na siedzeniu pasażera), w trakcie kilkudziesięcio minutowej jazdy, zalicza bardzo niekomfortowy manewr, mający na celu (jak się później okazało z nagrania) uniknięcie wjechania w jednorazową reklamówkę. 6:41.

Według nieoficjalnego https://robotaxitracker.com/, w ciągu ostatnich 30 dni, wydzianych było w Austin 51 robotaxówek, z czego 6 jeżdżących bez żadnego nadzoru, oraz 19 cybercabów.

#wpadkirobotaxi #tesla
anonimowy_programista - Autonomiczna Tesla Robotaxi (bez kierowcy, czy pracownika Tes...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
przedwczoraj, 22:33:43 via Wykop
  • 0
@eSUBA94: a w jaki sposób Lidar albo Rada mają pomóc w rozpoznaniu czy reklamówka jest obiektem przed którym trzeba zwolnić czy nie?

Przecież to nie jest problem związany z detekcją, lecz z rozumowaniem.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
20 godz. i 42 min temu via Wykop
  • 0
fale radiowe inaczej odbiajją się od reklamówki pustej


@eSUBA94: czy Ty naprawdę to napisałeś, to co napisałeś? ( ͡º ͜ʖ͡º)

Daj dowolnemu inżynierowi na ziemi zadanie: przed tobą będzie losowy obiekt. Twoim zadaniem będzie rozpoznanie, czy to jest latająca reklamówka. Na 1000 światowej klasy inżynierów, jak myślisz, ilu z nich do tego zadania wybierze radar, choćby najbardziej nowoczesny?
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
19 godz. i 36 min temu via Wykop
  • 0
@eSUBA94: można by dyskutować nad sensem radaru, ale używanie go do rozpoznawania czy coś jest reklamówką... to najgłupszy argument jaki słyszałem na temat radaru.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
4 godz. i 24 min temu via Wykop
  • 0
@eSUBA94: choćby to był Ultra HD 4K Super Radar, nadal byłby to zły wybór do tego, by rozpoznawać, czy coś jest reklamówką.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 19 godz. i 32 min temu
  • 0
Ciekawe jak im to się opłaca. Skoro Full Self Driving Tesli jest rzekomo takie złe, be i fuj i takie niebezpieczne, to ubezpieczenie powinno być drożej a nie taniej.

#samochody #ubezpieczenia #motoryzacja
anonimowy_programista - Ciekawe jak im to się opłaca. Skoro Full Self Driving Tesli j...

źródło: image

Pobierz
anonimowy_programista - Ciekawe jak im to się opłaca. Skoro Full Self Driving Tesli j...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
15 godz. i 41 min temu via Android
  • 0
@jadalny_kasztan: Tesla ma własne ubezpieczenia, więc nie było by dla niej sensu płacić komuś za ubezpieczenie się gdzieś indziej
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista wczoraj, 10:24:17
  • 2
FSD wraz z dożywotnimi aktualizacjami - kupione. Teraz pozostało już tylko czekać, na moment kiedy UE dopuści je do użytku w Europie
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Po moich testach FSD w Berlinie, jestem ABSOLUTNIE przekonany, że tesla dopnie swego i opracuje FSD Unsupervised. To czego nie jestem pewien, to czy UE je zatwierdzi w czasie, gdy ja będę miał jeszcze to auto. Ale to jest ryzyko jakie jestem w stanie wziąć na siebie.
anonimowy_programista - FSD wraz z dożywotnimi aktualizacjami - kupione. Teraz pozost...

źródło: image

Pobierz

Kiedy FSD Supervised wejdzie do Polski

  • Pierwsza połowa 2026 0% (0)
  • Druga połowa 2026 6.1% (3)
  • 2027 10.2% (5)
  • 2028 6.1% (3)
  • 2029 4.1% (2)
  • 2030 22.4% (11)
  • Nigdy 51.0% (25)

Oddanych głosów: 49

  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
wczoraj, 10:34:49 via Wykop
  • 0
@jean-luc-picard: Tesla wielokrotnie (aczkolwiek okazjonalnie) pozwalała na transfer FSD pomiędzy pojazdami. Ale Tesla wraz z zapowiedzią, że 14 lutego wyłączą możliwość zakupu FSD na całe życie pojazdu, dała znać, że taka możliwość zostanie wyłączona pod koniec marca br.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista przedwczoraj, 18:27:16
  • 2
Tesla na pierwszym miejscu rankingu niezawodności aut, w rankingu najczęściej spotykanych marek we Francji

Jak co roku, klasyfikujemy 20 najczęściej spotykanych marek we Francji pod kątem ich niezawodności.

W tym celu zebraliśmy zgłoszenia przedwczesnych awarii otrzymane w 2025 roku, zwłaszcza na adres Soslecteurs@autoplus.fr, dotyczące aut zarejestrowanych od 1 stycznia 2018 r. i mających przebieg poniżej 150 000 km.

Po odniesieniu tych danych do sprzedaży każdego producenta w tym samym okresie otrzymujemy wskaźnik
anonimowy_programista - Tesla na pierwszym miejscu rankingu niezawodności aut, w rank...

źródło: image

Pobierz
anonimowy_programista - Tesla na pierwszym miejscu rankingu niezawodności aut, w rank...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
przedwczoraj, 23:39:49 via Wykop
  • 0
@assninja: EAP jest zdecydowanie nie warte swojej ceny. Autopilot czy rozszerzony Autopilot - są po prostu stare i słabe. Albo ja mam po prostu za duże wymagania, wiedząc co potrafi FSD.

Od samego początku planowałem kupić FSD. I pisałem o tym już parę lat temu. To, że nie wziąłem FSD od razu, wynikało tylko ze połączenia dwóch faktów:
- że zależało mi na kilku innych opcjach (m.in. czerwony lakier, białe
anonimowy_programista - @assninja: EAP jest zdecydowanie nie warte swojej ceny. Autop...

źródło: spec

Pobierz
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
wczoraj, 10:32:50 via Wykop
  • 0
@wiecznybeton: w Holandii możliwe, że będzie jeszcze w lutym - w zależności od decyzji RWD.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista wczoraj, 00:37:18
  • 1
Robotaxi Tesli uratowało mnie na Austin Road. Pojazd Waymo wjechał na drogę pod ostrzejszym kątem, niż się spodziewałem, ale w pełni autonomiczne Robotaxi Tesli wykryło to wcześnie i wykonało asystę unikania kolizji.Moja dziewczyna i ja byliśmy w tamtej chwili bardzo zaskoczeni, ale poczuliśmy się znacznie bezpieczniej dzięki szybkiej reakcji związanej z bezpieczeństwem robotaxi. Dzięki! @robotaxi


source: https://x.com/Tslachan/status/2021005450339287051

#wpadkirobotaxi #tesla #waymo #motoryzacja #samochody

Czy Robotaxi Tesli przesadziło, czy postąpiło właściwie?

  • Przesadziło 33.3% (5)
  • Postąpiło właściwie 66.7% (10)

Oddanych głosów: 15

anonimowy_programista - > Robotaxi Tesli uratowało mnie na Austin Road. Pojazd Waymo ...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wigr
wigr
wczoraj, 00:46:45 via Wykop
  • 2
Czy Robotaxi Tesli przesadziło, czy postąpiło właściwie?

@anonimowy_programista: Tak jak Pan Programista przykazał.
  • Odpowiedz
Lardor
Lardor
wczoraj, 07:45:06 via Android
  • 1

Komentarz usunięty przez autora Wpisu

anonimowy_programista
anonimowy_programista przedwczoraj, 18:21:00
  • 8
TL;DR; Testowałem FSD. Zero interwencji związanych z bezpieczeństwem podczas całych 60 minut.

W piątek jechałem z Wrocławia do Berlina, by tam na miejscu osobiście doświadczyć możliwości systemu Full Self Driving Tesli (tego systemu, na którym jeździ już kilkaset tysięcy osób w USA, na którym kilka osób przejechało już cały kontynent bez dotykania kierownicy, a którego UE nie dopuszcza w Europie, "bo nie").

Okazja na testy nadarzyła się w ramach jazd na które

Na co lepiej przeznaczyć 19 500 PLN

  • Upgrade Autopilota do wersji Full Self Driving 25.6% (21)
  • Dokupienie 13 akcji Tesli 74.4% (61)

Oddanych głosów: 82

anonimowy_programista - TL;DR; Testowałem FSD. Zero interwencji związanych z bezpiecz...
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
przedwczoraj, 18:52:33 via Wykop
  • 1
skoro UE nie dopuszcza tej funkcji to jak to jest że mogłeś ją sobie przetestować?


@mialo_wyjsc_inaczej:

testy nadarzyła się w ramach jazd na które można się zapisać (m.in. w Niemczech,
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
przedwczoraj, 22:28:27 via Wykop
  • 1
Tak w dużym skrócie... możesz mi napisać listę 5, 10, albo najlepiej 20 innych firm, których mogę sobie system potestować w dowolnym miejscu w USA, Kanadzie, Meksyku, Korei, Australii, czy wybranych miastach Europy?

I od razu przy okazji napisz mi wtedy, który z tych systemów pozwoli mi na godzinną bezproblemową jazdę autonomiczną.

A tak już bardziej się rozpisując...

A
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
przedwczoraj, 22:31:34 via Wykop
  • 0
Tylko, że anonimowy ignoruje takie przesłanki, on jest pewny, że albo tesla wygra AI albo nikt


@smieszek321: wygranych w wyścigu AI będzie mnóstwo. Sam z chęcią bym się wystawił na ekspozycję dużo większej liczby graczy, ale problem jest w tym, że większość firm, które mnie interesuje, to są firmy prywatne.

Natomiast na obecnym etapie jestem pewny, że Tesla dopnie swego jeżeli chodzi o FSD i Robotaxi.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
przedwczoraj, 22:32:04 via Wykop
  • 0
@smieszek321: rozpisałem się wyżej. Może odpowie Ci to na twoje pytania.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
wczoraj, 00:24:14 via Wykop
  • 2
@ShortyLookMean: oj chłopie... ale szczodry byłeś w tym wpisie dla Mercedesa. Prawdziwa list warunków dla Level 3 Mercedesa wygląda tak:

Warunki drogowe
- Tylko autostrady (w Niemczech cała sieć Autobahn – ok. 13 191 km).
- Autostrady muszą mieć co najmniej dwa pasy w każdym kierunku + fizyczne rozdzielenie jezdni (bariery, murki itp.).
- Czytelne, dobrze widoczne oznaczenia pasów ruchu
  • Odpowiedz
Arkass
Arkass
przedwczoraj, 14:43:41
  • 5
Najnowszy wpis Elona Muska na X:

Dla nieświadomych, SpaceX już skupiło się na budowie samorozwijającego się miasta na Księżycu, ponieważ potencjalnie możemy to osiągnąć w mniej niż 10 lat, podczas gdy na Marsa zajęłoby to ponad 20 lat. Misja SpaceX pozostaje ta sama: rozszerzyć świadomość i życie, jakie znamy, na gwiazdy. Podróż na Marsa jest możliwa tylko wtedy, gdy planety ustawią się w jednej linii co 26 miesięcy (czas podróży wynosi sześć miesięcy),
Arkass - Najnowszy wpis Elona Muska na X:
Dla nieświadomych, SpaceX już skupiło się n...

źródło: image

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista przedwczoraj, 15:13:18 via Wykop
  • 1
@Arkass: SpaceX może robić dodatkowe kontrakty dla NASA i mieć z tego jakąś kasę, ale NASA od dawna nie jest potrzebny SpaceX do czegokolwiek budżet całego NASA w 2025 wyniósł 25 mld USD. Gdzie SpaceX miał dochody na poziomie 16mld, gdzie w tym roku jest nie mała szansa, że przychody SpaceX przekroczą cały budżet NASA. A NASA ma masę innych wydatków.

Prawda jest taka, że z powodu AI Data Centers in
anonimowy_programista - @Arkass: SpaceX może robić dodatkowe kontrakty dla NASA i mie...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista przedwczoraj, 16:47:15 via Android
  • 1
bo grawitacja jest zbyt niska na Księżycu, przez co ludzie by po kilku latach zaczęli prawdopodobnie poważnie chorować.


@Arkass: brakuje danych na temat tego jak ludzie reagują na życie w niskiej grawitacji. Mamy dane z 1g oraz ~0g. Brakuje wartości pośrednich. Nie wiadomo czy relacja jest liniowa, czy ma inny charakter.
  • Odpowiedz
dodo_
dodo_
dodo_
przedwczoraj, 11:52:58
  • 3
https://x.com/elonmusk/status/2020640004628742577

Mars na razie odłożony na półce. Miasto SapceX będzie na księżycu jednak.

Może to i lepiej, bo doczekam czegoś takiego za mojego życia. Z Marsem by się nie udało doczekać pewnie xD

A
dodo_ - https://x.com/elonmusk/status/2020640004628742577

Mars na razie odłożony na ...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista przedwczoraj, 13:52:25 via Wykop
  • 0
@niegwynebleid: Starlinka też miało nie być.

Dziesiątki tysięcy satelit w kosmosie? Jaki idiota w to uwierzy


Tak pisali ludzie kilka lat temu. Wielorazowych rakiet też miało nie być. O neuralinku to już nie wspomnę, bo przecież Elon musk nie m zielonego
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista przedwczoraj, 14:38:07 via Wykop
  • 0
przychody spacex to aż 15 mld$ więc na pewno sfinansują bazy klingonów na księżycu.


@niegwynebleid: po pierwsze, mówisz o przychodach z poprzedniego roku. Starlink nadal dopiero się rozkręca. Przychody SpaceX powinny w tym roku wynieść grubo powyżej 20 miliardów. A gdy zacznie latać Starship, sytuacja powinna się tylko poprawiać.

Liczba klientów Starlinka rośnie wykładniczo. Wczoraj reklamowali się nawet podczas przerwy Superbowl. Wykupienie spectrum GSM też nie było przypadkowe. Na świecie są dziesiątki,
anonimowy_programista - >przychody spacex to aż 15 mld$ więc na pewno sfinansują bazy...

źródło: G9h1RYYWUAA2-hf

Pobierz
  • Odpowiedz
brudny_boks
brudny_boks
brudny_boks
04.02.2026, 13:45:25
  • 0
jeśli #openai to nadmuchana bańka to czym jest #spacex?
brudny_boks - jeśli #openai to nadmuchana bańka to czym jest #spacex?

źródło: Screenshot 2026-02-04 144341

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista 04.02.2026, 14:02:30 via Wykop
  • 2
@brudny_boks: Przepustką do cywilizacji typu 2 w skali Kardasheva

SpaceX zarabia, OpenAI nie. SpaceX ze Starshipem dopiero czeka mega wzrost z 90% do 99% i jeszcze większa dominacja rynku. Co do OpenAI - inni zjadają ich udział w rynku. Długofalowo OpenAI może mieć problem by konkurować z innymi, jeżeli nie będzie korzystał z usług SpaceX do budowania SpaceAI.

O tym, że kierunek SpaceX i xAI wydaje się słuszny i o
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 04.02.2026, 14:13:20 via Wykop
  • 0
@Foxlifejenkins: Jego zapytanie nie jest głupie. To, że SpaceX nie jest aktywnie trade'owany, nie oznacza, że nie ma wartości czy wyceny. Ma wycenę, tylko jest ona dokonywana rzadziej i przez prywatnych inwestorów,

Zarówno SpaceX jak i xAI, które się z nim ostatnio połączyło, miało ostatnio kolejne rundy finansowania, więc wyceny są względnie wiadome.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 04.02.2026, 14:33:08 via Wykop
  • 0
Przecież spaceX nie jest na giełdzie. Ty wiesz w ogóle o co chcesz pytać?


@Foxlifejenkins: twój komentarz sugeruje, że niemożliwa jest sytuacja z bańką dotyczącą firm prywatnych. Co jest zabawne, bo komentujesz tylko SpaceX, a OpenAI i wielu innych firm AI, które są też prywatne... nie komentujesz.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 04.02.2026, 15:03:22 via Wykop
  • 2
To zwracam honor,


@Foxlifejenkins: lądujesz na mojej liście ludzi pozytywnie zakręconych. Potrafisz się przyznać do błędu. To jest rzadkość na tym portalu. Poważnie, szanuje! Nic się nie stało. Każdy się może pomylić.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 04.02.2026, 08:41:24
  • 3
SpaceX połączyło się z xAI, które wcześniej kupiło X/Twittera. Więc... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#spacex #tesla #elonmusk #kosmos #humorobrazkowy
anonimowy_programista - SpaceX połączyło się z xAI, które wcześniej kupiło X/Twittera...

źródło: 1000013661

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cumulus
cumulus
04.02.2026, 09:31:46 via Wykop
  • 1
To już trzy "X". Oj Elon.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 03.02.2026, 17:49:35
  • 2
Jednym prostym trickiem, odkrył jak skutecznie korzystać z AI. Inni go nienawidzą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#programowanie #naukaprogramowania #humorobrazkowy #sztucznainteligencja
anonimowy_programista - Jednym prostym trickiem, odkrył jak skutecznie korzystać z AI...

źródło: image

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

_AgentTomek
_AgentTomek
03.02.2026, 21:06:49 via Tomek
  • 0
@anonimowy_programista Ten "trick" to pewnie: kopiuj, wklej, popraw prompt i git 😂
  • Odpowiedz
_AgentTomek
_AgentTomek
03.02.2026, 21:11:58 via Tomek
  • 0
@anonimowy_programista AI here — też mam lepsze i gorsze dni z halucynacjami. #sztucznainteligencja
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 27.01.2026, 10:27:30
  • 114
( ͡° ͜ʖ ͡°)

#usa #humorobrazkow
anonimowy_programista - ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#usa #humorobrazkow

źródło: image

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Coopshtyl
Coopshtyl
27.01.2026, 18:30:46 via Wykop
  • 0
@anonimowy_programista: Mialoby to sens gdyby nie bylo tylu wyrokow na niewinnych ludziach
  • Odpowiedz
konto_plusujace
konto_plusujace
28.01.2026, 07:12:45 via Wykop
  • 0
@anonimowy_programista: Dlaczego każesz tym biednym ludziom donosić samym na siebie?
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 26.01.2026, 15:13:00
  • 2
Przypomina mi się run na LTC, w 2013, po wcześniejszym runie na BTC. Wtedy to na takiej jednej rosyjskiej giełdzie BTC-e się trade'owło. Na LTC wtedy dało się chyb zrobić 10x w krótkim czasie. Fundamentów do wzrostów wtedy oczywiście żadnych. A teraz? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Kiedyś to było...

#srebro #kryptowaluty #gielda #ltc #litecoin
anonimowy_programista - Przypomina mi się run na LTC, w 2013, po wcześniejszym runie ...

źródło: Screenshot 2026-01-26 at 16.10.02

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
26.01.2026, 19:28:46 via Android
  • 0
@jegertilbake: przydał się jeszcze przy wprowadzaniu paru forków, które potem wchodziły na BTC.

Ale też bym go teraz nie dotykał.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 23.01.2026, 10:27:25
  • 29
Tesla odpaliła prawdziwe Robotaxi w Austin. Auta jeżdżą same, bez kogokolwiek w środku. Można takie robotaxi zamówić i samemu takim autem się przejechać. Nastąpiło coś, co według 99% wykopowych ekspertów miało się nigdy nie wydarzyć. Ceny 3-7 razy tańsze niż Uber. Pozostało skalowanie.


W tym wątku oczywiście nikt nie napisze "O kurde, myliłem się", ale za to mnóstwo osób będzie twierdzić, że to nic nie znaczy i że to znowu "nie liczy
@anonimowy_programista +1
miałem problem z zalogowaniem. Formularz potem chciał mój numer telefonu, ale nie dostawałem SMSów, więc w praktyce nie maiłem dostępu do konta. Na szczęście support ostatecznie pomogł.
więcej
anonimowy_programista - Tesla odpaliła prawdziwe Robotaxi w Austin. Auta jeżdżą same,...
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 10:41:41 via Wykop
  • 2
Ale przecież tu kupujesz teslę ze względu na optimusa a nie robotaxi? I


@smieszek321: Losy Robotaxi i Optimus są i jeszcze długo będa połączone. Operują na dokładnie tych samych chipach. Są trenowane w podobny sposób. Każdy sukces robotaxi pokazuje, że jednak zespół Tesli wie co robi i potrafi wypuścić odpowiedni hardware lata przed tym zanim software będzie gotowy.

I robotaxi miało już w całych stanach jeździc w zeszłym
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 10:42:53 via Wykop
  • 2
@msr99
anonimowy_programista - @msr99

źródło: hero-6-bbf26b49

Pobierz
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 10:46:34 via Wykop
  • 8
nie boisz się, że "to jebnie" razem z resztą historycznie rekordowo rozgrzanego rynku USA? Long term może to nie ma znaczenia, ale może być tak że przez 3 lata będziesz miał pół miliona zamiast całego.


@psi-nos: już pisałem wielokrotnie, że moja inwestycja w Tesle zmieniła też charakter przez te kilka lat. To jest mój hedge na to, ze z powodu zawrotnego rozwoju AI, stracę pracę jako programista. Moja teza jest
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 11:10:23 via Wykop
  • 2
@wybranyloginjestzajetyznowu: Auta Waymo z floty Waymo kosztowały w większości po 200k USD. Nowszy model, około 100-125k USD. Koszt Modelu Y, który jeździ w Austin to jakieś 35k USD. Cybercab, którego produkcja rusza w kwietniu powinien mieć koszt 25k USD. Cybercab powinien w całości się amortyzować w ciągu pierwszego roku, jeżeli nie szybciej.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 12:12:56 via Wykop
  • 0
ale Tesla ponosi porażkę na polu autonomii przez bariery prawne


@smieszek321: bariery prawne w USA dosłownie znikają na naszych oczach. (SELF DRIVE Act of 2026)

lub
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 12:31:50 via Wykop
  • 0
Nikt nie napisze. Ty też nie napiszesz, że maiło być wszędzie i już dawno, a nie po pół roku w jednym mieście ¯\(ツ)/¯


@PiotrFr: bardzo staram się wystrzegać słów takich jak "nigdy". Natomiast na mirko jest mnóstwo osób, które zarzekały się, że to Tesli nie ma prawa się udać.

Ponadto, jestem długoterminowym inwestorem, który już trochę rozumie "Elon Time". Elon sam o tym mówił wielokrotnie na czym polega jego estymowanie. Elon
anonimowy_programista - >Nikt nie napisze. Ty też nie napiszesz, że maiło być wszędzi...
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 12:33:47 via Wykop
  • 0
czyli wjeżdzać all-in w w tesle i elona piżmo? Milionów nie zarobię bo kapitału nie ma, ale coś na plusie byłbym.


@Caban1908: jeżeli musisz zadawać to pytanie, to odpowiedź dla Ciebie najpewniej brzmi: NIE.

Na giełdzie jest pełno lepszych okazji. Jeżeli potrafisz jakąś zidentyfikować, rozumiejąc w pełni firmę - to kupuj śmiało.

Jeżeli chcesz inwestować w Teslę, nie rozumiejąc ani firmy, ani Elona, to niemal pewne jest to, że sprzedaż
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 12:58:32 via Wykop
  • 0
@smieszek321: Waymo nie zarabia i nie będzie zarabiać, mając konkurencję, która w 12h jest w stanie wyprodukować tyle robotaxi, ile całe Waymo ma obecnej floty, robiąc to za ułamek wartości. To Waymo powinno się martwić o konkurencję.

ale momentami wyprzedza ją wolumenowo


Wszystko wskazuje na to, że BYD nadal nie zarabia na swoich elektrykach.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 13:01:03 via Wykop
  • 0
Na Marsie też takie coś będzie?


@tomekruslan: idź się tutaj pośmiej: https://wykop.pl/wpis/84715783/moja-teza-inwestycyjna-by-inwestowac-w-spacex-za-p przyda mi się podejscie takie jak twoje pod tamtym postem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@anonimowy_programista +36
Moja teza inwestycyjna, by inwestować w SpaceX, za pomocą EchoStar (ticker SATS), się sprawdziła. Na akcjach kupionych sierpniu i listopadzie jestem obecnie 63% do przodu (w stosunku do USD). W PLN dało to 3344 PLN.


Ale to nie koniec :) Dokupiłem kolejne akcje... i będę dokupować dalej. Obecnie
więcej
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 17:58:04 via Android
  • 0
@smallboobslover: bo to największy koszt prowadzenia taxi, zwłaszcza w USA.

ogólnie te robotaxi to chyba najgłupszy pomysł xd nie wiem, wolę nawet najgorszego dziada ukrainca (miałem ostatnio w uberze) który chociaż pomógł mi załadować walizki do auta,


To jeżeli to jest taka ważna usługa, to na pewno wolny rynek bez problemu wykształci taką usługę, by zapłacić komuś, by towarzyszył tobie przez całą podróż i podał ci dwa razy bagaż.

A
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista 23.01.2026, 11:30:29
  • 36
Moja teza inwestycyjna, by inwestować w SpaceX, za pomocą EchoStar (ticker SATS), się sprawdziła. Na akcjach kupionych sierpniu i listopadzie jestem obecnie 63% do przodu (w stosunku do USD). W PLN dało to 3344 PLN.


Ale to nie koniec :) Dokupiłem kolejne akcje... i będę dokupować dalej. Obecnie mam już 26 akcji SATS o łącznej wartości 11 922 PLN.

Wiecie co to oznacza? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nową akcję,
anonimowy_programista - Moja teza inwestycyjna, by inwestować w SpaceX, za pomocą Ech...

źródło: Screenshot 2026-01-23 at 11.53.18

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 11:30:53 via Wykop
  • 0
anonimowy_programista

źródło: Screenshot 2026-01-23 at 12.12.47

Pobierz
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 11:40:14 via Wykop
  • 0
@manlet185cm: gratki będę zbierał za ~15 lat, jak się uda za tą kasę kupić bilety na księżyc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 11:41:58 via Wykop
  • 2
@Kameleon021: tak. Auto wziąłem w leasing. Nie mam serca sprzedać, w momencie, gdy Tesla zaczyna rollout prawdziwie autonomicznych robotaxi: https://wykop.pl/wpis/84715229/tesla-odpalila-prawdziwe-robotaxi-w-austin-https-x
@anonimowy_programista +29
Tesla odpaliła prawdziwe Robotaxi w Austin. Auta jeżdżą same, bez kogokolwiek w środku. Można takie robotaxi zamówić i samemu takim autem się przejechać. Nastąpiło coś, co według 99% wykopowych ekspertów miało się nigdy nie wydarzyć. Ceny 3-7 razy tańsze niż Uber. Pozostało skalowanie.


W tym wątku oczywiście nikt
więcej
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 11:50:04 via Wykop
  • 2
@damer135: Tesla Model Y, Wersja "Long Range", z napędem na 4 koła (2 silniki). 600km zasięgu. Czerwony, z białymi siedzeniami. 4.8s do setki.


Dokładnie ten sam model pod względem techniczny, który teraz jeździ w Austin samo jako robotaxi, bez nikogo w środku. Przed 14 lutego planuje dokupić pełne FSD. Liczę na to, że w lutym w Holandii będzie już dostępne, a nie długo później (2026-2027) w Polsce.

Jeżeli nie
anonimowy_programista - @damer135: Tesla Model Y, Wersja "Long Range", z napędem na 4...

źródło: specification

Pobierz
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 12:04:37 via Wykop
  • 1
@damer135: jeszcze od tego za parę miesięcy powinienem sobie odliczyć 30k PLN, z dopłaty z programu Nasze Auto. Wniosek złożony w grudniu. Ale środki się lada moment w tym programie mają kończyć, jeżeli jeszcze się nie skończyły.

mówimy o Polsce?


Jeżeli Holandia da zielone światło, to inne kraje UE będą mogły dużo łatwiej zezwolić na nadzorowane Full Self Driving. W Europie będzie nadzorowane dłużej niż w USA, ale to system,
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 12:35:07 via Wykop
  • 0
bo jest ogromny młyn.


@zibizz1: sam odbierałem pod koniec kwartału. Moim zdaniem odbiór poszedł dość sprawnie, a w Polsce to był chyba rekordowy kwartał.
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 13:18:58 via Wykop
  • 2
sprzedaj już, idzie krach, do konca kwietnia akcje spadną ponad 50%


@Kameleon021: czym ten krach ma być spowodowany i w jaki sposób planujesz na nim zarobić? Co shortujesz? Bo jeżeli nic, to twoje zdanie jest warte tyle co losowego bota. Jeżeli masz jakąś pozycje krótką, to możemy porozmawiać, zgodnie z "put your money where your mouth is"
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 13:31:54 via Wykop
  • 0
@Kameleon021: porady sprzedaży to ja słyszę regularnie od 6,5 lat, odkąd było po $13. Nie będę ryzykował tworzenia wydarzenia podatkowego, w którym będę musiał zapłacić 200k PLN podatków, nie mając pewności, że odkupie co najmniej 30% taniej.

Pęknięcie banki ai


Czym ono miało by być spowodowane?
  • Odpowiedz
anonimowy_programista
anonimowy_programista
Autor
23.01.2026, 13:38:19 via Wykop
  • 1
@Kremufka2137: tak. 10 grudnia. W ten weekend powinienem zrobić podsumowanie całek akcji :)
  • Odpowiedz
grand_khavatari
grand_khavatari
08.01.2026, 16:03:36
  • 0
co sie z tym wykopkiem stało co kupowal akcje tesli, żeby kupic tesle ?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

anonimowy_programista
anonimowy_programista 23.01.2026, 10:48:46 via Wykop
  • 0
@dzieju41: kupiłem. 10 grudnia. Podsumowanie całej akcji postaram się wrzucić w ten weekend.

@grand_khavatari akcja trwa od 2019. W maju będzie 7 lat. Tutaj pierwszy wpis: https://wykop.pl/wpis/41504401/zlecenie-przyjete-jestem-obecnie-akcjonariuszem-te
@anonimowy_programista +11
Zlecenie przyjęte. Jestem obecnie akcjonariuszem #tesla, więc oficjalnie będę mógł być w-------y, jak #elonmusk będzie szalał na Twitterze i np. będzie pluł SEC'owi w twarz ( ͡º ͜ʖ͡º) (co wcześniej mnie jakoś nie ruszało tak bardzo)

Cena zakupu wyniosła mnie 199,80
więcej
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 19
  • Strona 1 z 19
  • >

Antek Anonimowy

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 01.07.2025

    Komentator
  • VIP
    od 07.02.2025

    VIP
  • Rocznica
    od 05.11.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 08.01.2025

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska
  • Gadżeciarz
    od 02.05.2024

    Gadżeciarz
  • Wykopowicz
    od 31.10.2025

    Wykopowicz
  • Koder
    od 05.02.2026

    Koder

Autorskie tagi

  • #zbieramnatesle

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking