@staszaiwa: zaczynałem w wieku 21 lub 22 lat. Teraz dokładnie nie pamiętam. Były to jedne z pierwszych kursów na tzw. "licencję" (kiedyś to się nazywało prawo kierowania i było o wiele cięższe do zdobycia bo była wymagana szkoła kolejowa). 3 lata na kursie, później rok jazdy i egzaminy z sygnalizacji, szlaków, pojazdów. Coś jakoś tak. 6 rok mija od kiedy jeżdżę samodzielnie, 3 lata po tzw. "lojalce" (firmy dają do podpisania,
@DryfWiatrowZachodnich: Stonka, SMka. Dużo lokomotyw ma centralną kabinę. Z jednej strony jest to wygodne a z drugiej właśnie gorzej o widoczność. Jedynym wyjątkiem jest DE6400 (tzw. Holenderka). Cud maszyna. Cicha, widoczność idealna i ma mały zadajnik jazdy i kran hamulcowy jakbyś chciał jechać do tyłu. Czemu przód to dłuższa część? Chyba dlatego, że z przodu zawsze znajduje się silnik i wszystkie pneumatyczne, mechaniczne rzeczy na które maszynista powinien mieć widoczność.
@Karatte: Nie do końca. Zawsze powinno się sprawdzić stan człowieka. Maszynista może oczywiście odmówić ale w takim wypadku powinien pójść kierownik pociągu. A co jeśli ten człowiek żyje i ma nie wiem, złamaną rękę i się wykrawia ale żyje? Pierwsza pomoc jest kluczowa. Tak samo jak się widzi nieprzytomnego człowieka przy torach, powinno się udzielić pierwszej pomocy.
@DryfWiatrowZachodnich: Legalne ale i nie. Wszystko zależy od DTRki (dane techniczno ruchowe) danej lokomotywy czy tam DSU, już człowiek zapomina jak to się instrukcje nazywają. Ogólnie w takich lokomotywach gdzie widoczność jest słaba dla maszynisty, powinno się jeździć we dwóch. Nie mniej jednak wszystko zależy co zatwierdzi UTK gdyż na aktualnej lokomotywie której siedzę zamontowali kamery monitoringu czołowe i manewry takie mogę wykonywać w pojedynkę. Ja tam mało znam się na
@In_thrust_we_trust: @szirodara brutto 6k, od przyszłego roku 7k przy normie godzin (w tym miesiącu 160) i tylko na manewrach. Więcej się zarabia na pociągach i można ładnie dociągnąć ale za cięższą pracę. Czy to dużo czy nie. Mi starcza na mieszkanie, jedzenie i wakacje raz przynajmniej w roku
@DryfWiatrowZachodnich: na światłach manewrowych. Jeden reflektor od strony maszynisty po obu stronach. Ogólnie większość starych lokomotyw ma reflektory gorsze od mojego Fiata Punto z 2000 roku xD
@DryfWiatrowZachodnich: Jakim cudem? Konstruowane to w latach 70tych w zależności od lokomotywy. Później wg wytycznych musi mieć taką i taką moc, takie i takie żarówki i tak się to buja od zawsze. EZT, szynobusy od newagu czy pesy to już mają Ledy, halogeny czy inne wygibasy. Na starych lokomotywach się nie zmienia tego bo wtedy musiała by być nowa "homologacja" a to dodatkowe koszty. A co do budowy. Budowa miała być
@niemampojecia: nikt nigdy nie będzie rozliczany. Ani komuniści nie byli, ani teraz nasza elyta nie będzie. Skończcie w końcu z tymi bajkami. Polacy dadzą sobie napluć do jedzenia do póki mu smakuje. Byle nie był to sąsiad.
@bartiprog: I to jest właśnie efekt krótkich szkoleń. Ja osobiście wywodzę się z pierwszego "kursu" na maszynistę i u mnie to trwało 1,5 roku siedzenia na schematach, warsztatach i naukach ogólnych i 1,5 roku na jeździe. Wtedy schemat całego pojazdu trzeba było mieć w małym palcu. Niestety teraz w moim województwie jeździ 100% nowego taboru a z tym jest już kłopot. Newag ma całe schematy utajnione, Pesa i tak robi wszystko
Dobra. Miałem kiedyś w ciul doge coinow bo rozdawali je na lewo i prawo. Dawno temu. Nie mam nic z backupa czy portfela (nawet nie wiem który to). Rozumiem, że trzeba zapomnieć? xD
@kiwi007: oczywiście ale nie jest black sun'em. Black Sun typowo odnosi się do symbolu nazizmu. Sama swastyka też nie jest zła bo jest symbolem szczęścia że nam się kojarzy ze złymi czasami to cóż. Możemy podziękować Hitlerowi.
@randomowy_uzyszkodnik: to teraz proszę mi powiedzieć co to są "#!$%@? oględziny" bo widzę, że już w kolejnym komentarzu to przytaczasz. Usłyszał metaliczny dźwięk, poszedł sprawdzić co to, zauważył rower i nic poza tym więc skupił się pod kątem uszkodzeń mechanicznych pojazdu, nie zauważył uszkodzeń, zgłosił dyżurnemu i dostał pozwolenie na kontynuowanie jazdy więc nie "sobie pojechał". Nie wiesz o czym mówisz bo reflektory w pojazdach czy na długich czy na krótkich
@randomowy_uzyszkodnik: a gdzie jest napisane, że rozsmarowane. To takie przepychanie się teraz. Wiem jaki jest zapach i co widać, mam z tym styczność. A okoliczności mogą być różne. Znam przypadek, że przy 80km/h nastąpiło uderzenie w faceta który stał przy torach. Znalazł się cały i żywy ze złamanym palcem w domu.
@muetur: Tak. Gdy dojdzie do urwania czy też odłączenia się wagonu cały skład stanie, zarówno wagon jak i reszta pojazdu bo dojdzie do ucieczki powietrza z układu hamulcowego. Drużyna trakcyjna nie wie z jakiego powodu doszło do ucieczki powietrza i zatrzymania pociągu i to oni muszą zlokalizować problem (czy to urwanie składu, czy zerwana rączka bezpieczeństwa). Żeby dyżurny ruchu takiego pędolino mógł na taki wagon wypuścić musiałoby dojść do szeregu zbiegów
@Zhai: nie uważam się za brzydkiego, kobiety raczej też nie. Inwestuje w siebie, w ubiór, fryzurę, zainteresowania. 181cm 100kg, 28lat czyli otyły ale dobrze mi z tym (ważyłem 120). Nie narzekam na zainteresowanie wśród kobiet na Tinderze (w ciągu 6mc 20~30 "randek". Czyli wyjście na kawę, piwo, spacer. Nie obiad czy kolacja). Poszukiwania kobiet ustawione od 18 do 30 lat. I popieram wypowiedź @swagerstom, nic nie pomoże jak jesteś przegrywem.
@klaun-szyderca: Co do kibli to nie wymienią za szybko bo wszystkie są w rękach "prywatnych" (polregio, arriva bodajże i pewnie inne). Natomiast co mnie bardziej smuci to to, że powinni wdrażać z większą częstotliwością system ETCS. @Cody3223: Zabezpieczenie to dwóch maszynistów posiadających symulator . Albo wyżej wymieniony ETCS którego jak na lekarstwo na naszych drogach.
@mnlf: Jak zwykle czytanie ze zrozumieniem kuleje wśród wszystkich.
W momencie, gdy autobus nr 200 był na przystanku Metro Wilanowska, od kilkudziesięciu minut powinien być już w zajezdni. Kończył się limit czasu pracy kierowcy i istniało ryzyko, że będzie musiał zakończyć jazdę gdzieś na trasie.
Kończył a nie skończył. Miał prawo jechać i dojechać do zajezdni jeśli zmieściłby się w czasie służby. Dlatego taka decyzja. Miał czas żeby dojechać luzem do
@mnlf: Jak najbardziej mógł. Jeśli dostał polecenie od dyspozytora a wiemy, że takowe otrzymał:
Wobec tego otrzymał on polecenie, aby zakończyć kurs na przystanku Metro Wilanowska
Nie wiem jak jest w autobusach ale dajmy na to kierowcy mają 12 godzinne służby. W tych 12stu godzinach 2~3 są przeznaczone na przyjęcie pojazdu (sprawdzenie stanu technicznego i wyposażenia, przygotowania się do służby etc.) oraz jego zdanie (zdanie pojazdu, wypisanie usterek, posprzątanie kabiny). Dyspozytor
@mnlf: Jeśli klient będzie robił przysłowiowy burdel to też umowa to rzecz święta? jakby bombę obok przejeżdżajacego autobusu ktoś wsadził tak samo? Chyba zbytnio roszczeniowy jesteś. Są regulaminy spółki , instrukcje i to na co klient się zgadza korzystając z usług przewoźnika. Nie będę sprawdzał ale całkiem możliwe, że jest tam zapis o możliwości przerwania kursu z przyczyn wyjątkowych. Ja już wyczerpałem temat. Do konsensusu nie dojdziemy i mam nadzieję, że
@Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie: Z Early Accessami jest tak że niektóre gry bardzo długo nie wychodzą jako pełne wersje. Jednak zależy też wiedzieć co się kupuje w Ea. Taki Hunt:Showdown na przykład. Polecam całym sercem, na stronie mają Roadmap z założeniami co mają dodać do gry w jakim odstępie czasu.
@cyrkiel: Chodzi o #!$%@? zasady. Ponoć jest się wolnym człowiekiem i jak chciał tamtędy przejechać to może przejechać a nie jakieś cwele będą blokowały mi drogę. To tak jak ty byś wracał do domu po ciężkim dniu pracy/szkoły i jak bym Ci stanął na klatce i nie przepuszczał bo mam takie widzimisię i znajdź inną drogę jak chcesz.
@oteksamptis: Mam nadzieję że kiedyś ktoś zablokuje Ci kibel i zesrasz się w gacie bo ktoś będzie miał taki kaprys i wyzwie cie od faszystów bo chcesz nasrać na kibel.
Czy to dużo czy nie. Mi starcza na mieszkanie, jedzenie i wakacje raz przynajmniej w roku