Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko139
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

ziumbalapl

ziumbalapl

Dołączył 11 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 41719
  • Znaleziska 25537
  • Mikroblog 16182
  • Obserwujący 50
  • Obserwowane 75

1756

Mirki zaginęła znajoma, wstawiam za zgodą jej Mamy. Dziewczyna ma na i... (@iTuT

Mirki zaginęła znajoma, wstawiam za zgodą jej Mamy. Dziewczyna ma na i... (@iTuT

Zaginęła znajoma mojej żony i moja. Trafiłem na Facebooku na post Mamy Izy i za jej zgodą udostępniam tutaj. Rodzina straciła kontakt z Iza od 1 czerwca. Iza mieszkała i pracowała w Holandii w mieście Oirlo.

iTuTego
z
wykop.pl
dodany: wczoraj, 17:19:05
  • 186
  • #
    zaginieni
  • #
    holandia
  • #
    europa
  • #
    wykopefekt
  • #
    polska
  • #
    zagranico
ziumbalapl
ziumbalapl 3 godz. i 49 min temu via Wykop
  • 2
No niestety, ale młode dziewczyny/kobiety same sobie na taką sytuację zapracowały, skoro sobie robiły żarty z poważnych spraw, nie bez powodu stalo się to memem


@M4711v2: Dziwna logika - kierując się takiego rodzaju odpowiedzialnoscia zbiorowa mozna tez zalozyc, ze mezczyzni zapracowali na miano przestepcow (bo wiekszosc ciezkich przestepstw dokonuja mezczyzni). Nie wiem. ja tam osobiscie wole ocenianie indywidualne, zamiast irracjonalnych bzdur :D

1505

Grzegorz "nie nasza wojna" Braun: "Teheran - Warszawa, wspólna sprawa"

Grzegorz "nie nasza wojna" Braun: "Teheran - Warszawa, wspólna sprawa"

Wojna bezpośrednio przy naszej granicy? "To nie nasza wojna!!!!" . Wojna niemal 4000km od Polski? Da real shit! Czego nie rozumiecie? Szczęść Boże (Putinowi)!

PietnascieOjroZaWpis
z
x.com
dodany: wczoraj, 07:28:25
  • 319
  • #
    bekazprawakow
  • #
    prawicowizdrajcy
  • #
    wojna
  • #
    iran
  • #
    ukraina
  • #
    polityka
ziumbalapl
ziumbalapl wczoraj, 13:30:14 via Wykop
  • -4
Ach, największy patriota (w mniemaniu wykopków) przemówił ( ͡º ͜ʖ͡º) Tylko jego białorycerzy dziwnie mało :D
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ziumbalapl
ziumbalapl wczoraj, 13:33:59 via Wykop
  • 1
widzisz nie dopuszczasz nawet do siebie innych informacji


@wpiszlogintwardzielu: Nie przytoczyłeś żadnych - rzuć jakimiś, ja chętnie zobaczę te rewelacje ( ͡º ͜ʖ͡º)
ziumbalapl
ziumbalapl wczoraj, 18:13:32 via Wykop
  • -4
@Renesans: Piecze, że ludzie dostrzegają podwójne standardy Grzegorza Downa? ( ͡º ͜ʖ͡º)
ziumbalapl
ziumbalapl wczoraj, 18:24:26 via Wykop
  • -3
Ale wiecie, ze to najpewniej post ironiczny?


@PepikPL: Skąd? Stąd, że Braun już wielokrotnie wczesniej wydalał z siebie podobne pie%dy :)

Tu
ziumbalapl
ziumbalapl 7 godz. i 57 min temu via Wykop
  • 0
Ale tutaj akurat ma racje XD


@PepikPL: Dziwnym trafem staje akurat za stroną, która trzyma z ruskimi - tutaj to "wspolna sprawa". Jak z kolei należy potępić samych ruskich, gdy kontynuują zbrodnie na terenie Ukrainy zamiast ją opuścić - cisza, nie nasza sprawa. Jak już komentujesz, to mozesz sie tez odniesc do podwojnych standardow Brauna, nie zaszkoadzi, naprawde :)
ziumbalapl - >Ale tutaj akurat ma racje XD

@PepikPL: Dziwnym trafem staje akurat za ...

źródło: GtU5Kb4W0AA_bNK

Pobierz
ziumbalapl
ziumbalapl 5 godz. i 34 min temu via Wykop
  • 0
Coz, niezaleznie od tego czy teraz jedak pisal na serio to daleko mi do bycia fanem Brauna.


@PepikPL: Nic nie wskazuje na to, że nie pisał na serio, skąd więc ten pomysł (tym bardziej, że twierdzisz, że nie jesteś jego fanem)? Ta narracja idealnie pokrywa się z jego wczesniejszymi głoszeniami i narracją ogólnie.

708

Murzyni, Meksyki i inni złodzieje plądrują sklepy w Los Angeles.

Pokaż treści 18+

Murzyni, Meksyki i inni złodzieje plądrują sklepy w Los Angeles.

Tak zwana forma protestu przeciwko deportacjom no ale najpierw trzeba trochę pokraść.

cygar
z
youtube.com
dodany: 11.06.2025, 22:43:45
  • 118
  • #
    choas
  • #
    kryminalne
  • #
    grabiez
  • #
    zlodzieje
  • #
    losangeles
  • #
    usa
ziumbalapl
ziumbalapl przedwczoraj, 16:59:47 via Wykop
  • -2
I pokazać się z dobrej strony :) wtedy na pewno pozwolą zostać :)


@giete: No tak, jak doskonale wiemy pokazanie sie z dobrej strony zmienia automatycznie prawo i daje immunitet, tak to dziala. Skoro prawo wymusza deportacje ludzi, to nie ma co sie dziwic tym, ze sa porzadnie wk&rwieni.

997

Grzegorz Braun zniszczył wystawę w Sejmie

Grzegorz Braun zniszczył wystawę w Sejmie

Grzegorz Braun zniszczył wystawę w Sejmie poświęconą równości i tolerancji. Do zdarzenia doszło po południu, przed głosowaniem nad wotum zaufania dla rządu. Poinformował o tym reporter RMF FM Kacper Wróblewski, któremu również udało się nagrać ten incydent.

Kolekcjoner_dusz
z
rmf24.pl
dodany: 11.06.2025, 13:31:39
  • 366
  • #
    polityka
  • #
    braun
  • #
    neuropa
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 15:01:41 via Wykop
  • -4
indoktrynację ideologią LGBT


@andbatros: Czyli co? Zmienianie czyjejs orientacji, czy raczej oswajanie ludzi z orientacja homoseksualna? xdddd
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 15:07:53 via Wykop
  • -5
Jednak porównywanie niszczenia krzyży czy kościołów do jakiegoś baneru jest trochę nietrafione bo baner to nie jest symbol kultu religijnego.


@andbatros: Ale wcześniej mowiles, ze przeslanka, ktora pozwala na niszczenie jest "oplacanie z podatkow". Teraz odwracasz kota ogonem i piszesz, że gdzie indziej nie mozna, bo to symbol kultu. Co z tego, że to symbol kultu? Kult mi sie moze nie podobać.

I nie chroni go dodatkowo prawo. Należy to
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 15:10:05 via Wykop
  • -2
żadnych chorób psychicznych


@Bigbluee: A gdzie psychiatria nazywa homosekualność chorobą psychiczna?
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 15:11:17 via Wykop
  • -3
a co wystawa lgbt robiła w Sejmie?


@Chris_Karczynski: Jak to co? Z tego co pamietam, to osoby LGBT dalej dotyka prawna dyskryminacja, więc każdy rodzaj aktywizmu, czy akcja sa na wage zlota.
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 15:14:13 via Wykop
  • -3
@oligopol: Nie wiem czy zauważyłeś, ale osoby LGBT, czyli ogromną ilosc ludzi, dotyka dyskryminacja prawna, nie moga brac slubow, a to przekłada się na masę niesprawiedliwosci i utrudnien.
Zanim zrobisz fikołka (bo juz wielokrotnie takie widywalem):
1. nie, nie ma wymogu posiadania dzieci po slubie, a poza tym, osoby ze zwiazku jednoplciowego moga miec dzieci z innych zwiazkow.
2. nie, nie da sie zniesc slubow jako takich, bo to niekonstytucyjne,
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 15:47:57 via Wykop
  • -1
Akurat w konstytucji mamy definicję małżeństwa "jako związku kobiety i mężczyzny"


@remul: Tam nie ma niczego o definicji malzenstwa, jest tylko opisane, że malzenstwo kobiety i mezczyzny jest chronione prawnie. Konstytucja nie zajmuje sie definiowaniem slow.

konstytucja nie blokuje utworzenia takiej "komórki społecznej" i nadania jej podobnych praw, ale nazywanie tego "małżeństwem" jest wg mnie
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 16:25:53 via Wykop
  • -1
Każdy dokument prawny zawiera w sobie definicje użytych pojęć właśnie po to żeby później nie został zinterpretowany niezgodnie ze swoim założeniem czy intencją. Dlatego zdanie językoznawców nie ma tu żadnego znaczenia.


@remul: Odnosilem sie do tego, że napisałeś, że brzmi to ślisko.

Możesz twierdzić że konstytucja jest przestarzała, nieaktualna - zgadza się. Ale jest to w tej chwili obowiązujący akt prawny w Polsce i bez jej modyfikacji niewiele można z tym
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 16:41:43 via Wykop
  • -1
Brzmi "ślisko" bo mogłoby wprowadzać ludzi w błąd że to jest to samo, a nie będzie bez zmiany konstytucji.


@remul: Nie brzmi slisko, bo malzenstwo juz teraz moze byc rozumiane jako i hetero i homozwiazki (np. gdy tlumaczy sie slowo marriage). Zresztą, my rozmawiamy o semantyce. Ludzie mogą to nazywać jak chcą, gdy wytworzy się uzus - prawo nie ma tu nic do rzeczy, liczy sie praktyka. Argument z "wprowadzaniu
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 16:49:29 via Wykop
  • -2
W miejscu gdzie słowo w znaczeniu potocznym zetknie się z brutalną rzeczywistością prawną.


@remul: To tym bardziej niedorzeczne - pary jednoplciowe moga wziac slub za granica, a nie bedzie ono tutaj uznawane XD Wprowadzenie tego nie powinno byc w ogole elementem dyskusji (bo niby z jakiej racji mialyby o czyms takim decydowac osoby trzecie, ktorych sprawa nie dotyczy??), to powinien byc stan domyslny.
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 16:57:34 via Wykop
  • 1
I będzie to robić częściej


@patryk-wuwuw: Ojjj, chyba nie, byczku - przynamniej nie w sejmie :D
ziumbalapl - >I będzie to robić częściej

@patryk-wuwuw: Ojjj, chyba nie, byczku - pr...

źródło: Screenshot 2025-06-11 at 18-57-27 Szymon Hołownia o skandalu z Grzegorzem Braunem. Wydałem instrukcje - Wiadomości

Pobierz
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 17:00:58 via Wykop
  • -2
chodzi o miejsce, uważam, że sejm nie powinien zajmować się sprawami światopoglądowymi


@iErdo: Ale ta wystawa nie dotyczyla spraw swiatopogladowych, tylko mniejszosci spolecznej, czesci obywateli, ktorych nadal dotyka w Polsce dyskryminacja prawna.

Nie powinno być miejsca w Sejmie na takie rzeczy, ale też na religię i tym podobne poglądy


Ale to nie jest ani religia, ani poglady.
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 17:01:42 via Wykop
  • -4
Która posłanka lewicy była, oskarżona o złośliwe przeszkadzanie w akcie religijnym w kościele?


@Sekumbomoboko: Ale ona niczego nie demolowala, tylko stała spokojnie. Pytanie dotyczyło demolowania, nie pokojowego protestu.
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 17:02:42 via Wykop
  • -7
@prawdziwyhanskloss: Też jestem zadowolony - Braun przez te wygłupy dostanie zakaz wstępu do Sejmu, Hołownia już to zapowiedział ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 17:04:37 via Wykop
  • -2
To że za granicą można wziąć za żonę 7-latkę


@remul: No tak, dokładnie o tym pisalem - o koniecznosci klasyfikacji slubow z dziecmi.
ziumbalapl
ziumbalapl przedwczoraj, 12:22:50 via Wykop
  • 0
Art. 18. Małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo i rodzicielstwo znajdują się pod ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej.


@eeree8: No i dokładnie to o czym pisałem - Artykuł 18 mówi o tym, ze taka komórka jest pod ochroną prawną, a nie o tym, że nie można tego prawa rozszerzyć.
ziumbalapl
ziumbalapl przedwczoraj, 12:26:01 via Wykop
  • -2
ale sam promuje nielegalną migrację


@andrzejowski: Gdzie?

obce wpływy na tak widoczną skalę są

647

Na budynku rektoratu Uniwersytetu Łódzkiego zawisła flaga LGBT.

Na budynku rektoratu Uniwersytetu Łódzkiego zawisła flaga LGBT.

Czy uniwersytety powinny być neutralne światopoglądowo?

Sekumbomoboko
z
youtube.com
dodany: 07.06.2025, 03:26:00
  • 253
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    4konserwy
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 10:55:38 via Wykop
  • -19
Ale flaga LGBT to nie jest symbol światopoglądu, tylko mniejszości społecznej niejednolitej światopoglądowo.
  • 38
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 10:57:18 via Wykop
  • -16
Skoro w nazwie LGBT jest Gay (homoseksualny), to chyba oczywiste, że to nawiązanie do walenia się w dupę dwóch facetów


@Argiope: To jest symbol mniejszości społecznej, a skojarzenia, które masz na myśli o gejach to już kompletnie inna sprawa Xd
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 10:58:10 via Wykop
  • -8
Dobre pytanie, a krzyże?


@motvik: Krzyże to symbol wyznania, które jest ideologią. Flaga tęczowa z kolei ideologią nie jest, bo jest symbolem losowych ludzi o roznych pogladach.
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 11:01:23 via Wykop
  • -5
Ja nie uznaję takiego gówna i razi to moje poczucie estetyki.


@Eponhall: Dlaczego twoje widzimisie miałoby mieć znaczenie, gdy:
a) osoby homoseksualne są obywatelami na równi z Tobą
b) flaga wisi tam, by upamiętnić zamieszki w Stonewall, to taka tradycja
c) homoseksualnym obywatelom należy się choćby to zwłaszcza jeśli się weźmie pod uwagę fakt, że są w naszym kraju dyskryminowani prawnie (np. nie moga brac slubów i są dyskryminowani
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 11:03:55 via Wykop
  • -7
Czyli jak ktoś jest ped.ofilem albo zoo.filem to też powinien móc powiesić swoją flagę na publicznej uczelni finansowanej przez nas wszystkich?


@Ociec2: Pedofila i z------a to parafilie, zboczenia, a homoseksualność ani jedno, ani drugie, tylko normalna orientacja. Niedorzeczne jest to, że trzeba to w ogóle tłumaczyć - jeśli nie widzisz różnicy między związkiem dwójki ludzi, a dymaniem zwierzaka, to musisz mieć nierówno pod sufitem. Przekaż mamie i tacie, że ich
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 11:33:05 via Wykop
  • -7
losowi ludzie o roznych pogladach uwazaja krzyz za swoj symbol


@abgaha: Tylko, że ten krzyż to symbol WYZNANIA, a więc czegoś, co przypisuje tych ludzi do kierowania się jednolitą ideologią - np. uznanie pisma swietego za autorytet, a co za tym idzie całej etyki i systemu moralności

Z drugiej strony ja sam uwazam flage lgbt za symbol lgbtzistow ktorzy rownosc rozumieja w dziwny sposob (to ci co uwazaja ze moga
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 11:33:36 via Wykop
  • -12
Nie, to jest symbol mniejszości seksualnej u podstaw której leży walenie się w dupę dwóch samców. Ewentualnie inna konfiguracja walenia się dwóch samców. Ewentualnie samic. Ale rdzeniem tego jest ruchanie gejowskie i lesbijskie.


@Argiope: Ok. Gdzie problem?
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 11:34:15 via Wykop
  • -7
symbol ideologii LGBT


@joazaxa: Czyli jakiej? Prawicowo-lewicowej? Przecież homoseksualne osoby to ludzie od lewicy po wierzących protestantów xD
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 11:36:20 via Wykop
  • -7
nie tak dawno temu homoseksualność to też była parafilia i zboczenie.


@Xihu: No nie, była tylko za takową uważana, bo badania były beznadziejnie metodologicznie - tzn. brano samych pacjentów psychiatryków, czy osoby z homoseksualnością zastępczą. Dziś doskonale wiemy, że homoseksualność nie wywołuje psychofizycznych patologii, więc...xD
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 11:38:06 via Wykop
  • -6
tradycyjne upamiętnianie w Polsce zamieszek ze Stanów Zjednoczonych XD


@Xihu: O cholera, w takim razie musimy się pozbyć symbolu choinki ze świąt, bo to nie jest polskie, a niemieckie ;_;
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 11:38:43 via Wykop
  • -5
Chłopie, nie każdy homoseksualista popiera ideologię LGBT. Niektórzy są jej nawet zdecydowanie przeciwni.


@joazaxa: Fajna odpowiedź, tylko nie odpowiedziales na moje pytanie. Jakiej ideologii?
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 11:41:12 via Wykop
  • -6
Przeczytaj komentarz, na który odpisywałem, tylko tak ze zrozumieniem. A potem odpisz.


@Eponhall: Przeczytałem - ch^j mnie obchodzi twoje poczucie estetyki.
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 13:10:59 via Wykop
  • -6
Bredzisz kolego. Jeszcze niedawno homoseksualizm też był zboczeniem


@Ociec2: No tak, był, tylko był tak dlatego, że to stanowisko było oparte na beznadziejnych badaniach z niereprezentatywna grupa badawcza.

coraz mocniej do głosu dochodzą zwolennicy zalegalizowania ped.ofili i
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 13:13:51 via Wykop
  • -5
ty serio uważasz, że to jest kwestia badań, a nie konsensusu społecznego?


@Xihu: No tak, to jest kwestia badań - z badań właśnie wiemy, że homoseksualność sama w sobie nie wywołuje psychofizycznych patologii, nie wiemy tego z powietrza. A nawet jak zignorujesz takowe badania, to ludzka przyzwoitość odradza stygmatyzowanie ludzi ze wzgledu na cechy wrodzone i chęć spokojnego życia z partnerem.

Ach, ty jesteś niepoważny i na dodatek bawisz się
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 13:16:53 via Wykop
  • -10
@Argiope: Ale co ma? Obchodzenie zamieszek w Stonewall przez pride month dzieje sie na calym swiecie. To dzieki srodowiskom akademickim dziś doskonale wiemy, ze homoseksualność nie jest chorobą/zaburzeniem. Uczelnie powinny okazywać poparcie dla mniejszości i otwartość, a nie uprzedzenie i prymitywizm jaki prezentujesz Ty - w koncu zajmuje się EDUKACJĄ, czyli również sprawami społecznymi, prawami człowieka, itd.

Dlugo jeszcze bedziesz płakać z tego powodu? Dać chusteczke?
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 13:51:52 via Wykop
  • -11
Homoseksualizm to zwykłe zboczenie i nie jest to norma.


@Argiope: Oczywiście, że jest normą - w tej kwestii ufam srodowiskom naukowym (oczywiście tutaj to samo mówią zarówno te z całego świata, w tym chinach, czy u ruskich). Jak to niby miałoby nie być normą?
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 13:58:24 via Wykop
  • -5
o jakiej "psychofizycznej patologii" ty mówisz?


@Xihu: Mówię o tym, że homoseksualność nie wywołuje sama w sobie żadnych zaburzeń psychicznych i fizjologicznych, a to oznacza, że jest stanem normatywnym.

co za
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 14:07:11 via Wykop
  • -7
@frutson: W jaki sposób akceptacja homoseksualności jest szkodliwa społecznie? Czy to nie jest właśnie tak, że zdecydowanie bardziej szkodliwe jest nieakceptowanie (bo w oczywisty sposób prowadzi do tragedii, zwiększa stres mniejszościowy, itd.)? Jeśli uważasz, że to szkodliwe to opisz w jaki sposób i przytocz dane.
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 14:08:30 via Wykop
  • -8
Oznacza to, że Rosyjska Armia to największa społeczność LGBT na świecie. Zresztą gwałcą też siebie na wzajem i pe###stwo mają tam wyssane z mlekiem ojca.


@orkako: Tylko co do ma to osób LGBT, skoro LGBT to przede wszystkim mniejszość społeczna, ludzie, którzy chcą sobie spokojnie żyć z partnerem i mieć te same prawa (np. wziecia slubu z wybrana dorosla osoba)?
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 15:15:32 via Wykop
  • -4
jakie zaburzenia psychiczne i fizjologiczne wywołuje z------a?


@Xihu: Ciężko użyć google?
https://zdrowie.wprost.pl/psychologia/zaburzenia-psychiczne/10500739/z------a-aspekty-psychologiczne-i-prawne.html
Po co mam na to odpowiadać? Jedyne co trzeba wiedzieć, to to, że homoseksualność nie różni się zbytnio od heteroseksualności, bo wg nauki należy do tej samej kategorii. Przede wszystkim to sama w sobie z------a jest parafilią, bo jest pociągiem do czegoś innego niż inny
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 16:31:07 via Wykop
  • -8
Obrzydza mnie ta twoja norma


@Argiope: Jeśli nie widzisz, zadałem pytanie. Jak homoseksualność miałaby nie być normą?
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 21:18:31 via Wykop
  • -1
Może tak było za twoich czasów, ale czasy się zmieniły


@orkako: Cholera, no patrz, dziwnym trafem definicja LGBT jest taka sama od lat - ten skrótowiec zawsze oznaczał społeczność homo/bi/transplciowych (i resztę dodaną w ramach inkluzywności) - cały czas odnosi się to do ludzi, a nie jednolitej ideologii xD
I co się niby zmieniło? Bo chociażby w Polsce nadal nie ma równouprawnienia, może to przegapiłeś ;)
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 22:49:58 via Wykop
  • -2
Po wpakowywano do grupy różnych dziwnych ludzi, którzy najpierw zrobili z tego ideologie


@orkako: Znaczy prawaczków? Bo to ideologia tylko w ich głowach

naciągnąć tak aby w ramach ideologii homoseksualiści musieliby robić dla nich wyjątki i akceptować stosunek seksualny z nimi, bo inaczej jest to
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 11:19:06 via Wykop
  • 0
i ci co popieraja teczowa manifestacji swojej mniejszosci z pewnoscia nie akceptowaly by flagi reprezentujacej bialych ludzi ¯\(ツ)/¯


@abgaha: No tak, bo tęczowa flaga jest symbolem mniejszości i historycznych prześladowań (co dzieje sie zreszta nadal, patrz dzialania kosciola w Polsce, czy brak równouprawnienia). Czy coś takiego dotyka białych? Oczywiście, że nie - w wiekszosci swiata biali ludzie nie sa systemowo wykluczani, ani masowo dyskryminowani. Nie ma więc żadnych potrzeb manifestowania.
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 11:21:55 via Wykop
  • 1
lgbtzisci isnieje - nawet na wykopie bylo ich troche i mieli takie podejscie - tyle ze bardziej okrecaja swoje wywody w dziesiatki lat niesprawiedliwosci, trudnego zycia itp - a finalnie ujmujac w prostych slowach wychodzi ze nie przeszkadzaja im podwojne standardy.


@abgaha: Ale z jakiegoś dziwnego powodu nie odniosles sie do tego, że do gejowskich barów jak najbardziej mogą wchodzić osoby hetero. W jakich podwojnych standardach więc mowa? Bary dla
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 22:00:45 via Wykop
  • -1
Ruch LGBT współcześnie wszystkie te elementy zawiera łącznie z symbolami w tym licznymi flagami, i definicjami grup zjawisk oraz pojęć.

Nie rozumiem dlaczego temu zaprzeczasz


Ale jak to dlaczego zaprzeczam?
Po pierwsze - to nie ideologia, bo to przypadkowi ludzie o poglądach od lewicy po prawice (np. wierzacych protestantów)
Po drugie - nazywanie osob LGBT ideologią ma na celu jedynie zamykanie w jakichs ramkach po to, żeby całej grupie przypisać identyczne poglady i demonizować - tylko
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 10:00:29 via Wykop
  • -1
dlaczego mialbym?


@abgaha: Jak to dlaczego? Przecież SAM ZACZĄŁEŚ TEN TEMAT.

To samo bylo z flagami w grze gdzie postepowi uwazali ze zamiana flag lgbt na flagi usa byla
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 10:16:06 via Wykop
  • -1
Ideologii LGBT.


@joazaxa: Ale ja nie prosze zebys sie powtarzał tylko opisał na czym polega ta ideologia, wymien jej cechy

W naszym kraju osoby o odmiennej orientacji urodzone po 1980 maja latwe
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 10:44:22 via Wykop
  • -1
niczego - pokazuje wlasnie podwojne standardy


@abgaha: Jakie podwójne standardy? Podwójne standardy są wtedy, gdy traktuje się inaczej te sama sytuacje, a tu nie ma tego samego, bo usuwanie flag LGBT ma złośliwe intencje, a zamiana flag US nie. Tu nie ma znaku równości.

Jak wczesniej - to jest problem z rozumieniem rownosci - jesli jedni moga cos robic to inni tez moc
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 11:06:13 via Wykop
  • -1
znaczenie tego slowa ustalono w przeszlosci


@abgaha: Jak większości słów - a te się zmieniają i rozszerzają.

Malzenstwo to zwiazek kobiety i
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 11:11:17 via Wykop
  • -1
nie dojdziemy do porozumienia bo ja uwazam ze jak jedni moga to i drudzy tez powinni.


@abgaha: Czyli jak pozwala się na zgromadzenia katolików, to powinno się też pozwalać nazistom?

Rownie dobrze mozna by twierdzic ze usuwanie flag lgbt nie ma zlosliwych
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 11:48:49 via Wykop
  • -1
takie sama jak plec kulturowa czy psychologiczna - od taki zwiazek frazeologiczny gdzie te pytania traca na znaczeniu


@abgaha: Ale oba te pojęcia nie stracily na znaczeniu - wejdz na wikipedie i sobie przeczytaj. Pytam więc ponownie: jaka to ideologia? Skoro sam nie jesteś w stanie wytlumaczyc, to skąd pomysl, by to w ten sposob okreslac? XDDDDDDDDDDDDDDDD

Udowodnie ze ogolnie sam padlem ofiara zaczepki, szarpaniny z "lysymi" czesciej niz 99% osob o
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 12:01:08 via Wykop
  • -1
jesli nazizm nie bylby zakazany to tak.


@abgaha: Czyli nie przeszkadzałoby Ci to, że taka ideologia jest szkodliwa i nienawistna? Nie miałbyś wyrzutów sumienia, że dajesz wstęp ideologii, która dosłownie doprowadziła do masowego ludobojstwa (tylko od razu zaznaczam, odpowiedz na pytanie bez unikow typu "ALE KOMUNIS TEZ TO ZROBIŁ", bo ja to doskonale wiem - jesli ci ulzy, zmien "nazizm" na "komunizm")? O_o

Jak sie moge z nim nie zgadzac to ludzie
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 14:05:06 via Wykop
  • -1
jakie pojecia?


@abgaha: Te które wymieniłeś - możesz użyć google i sprawdzić co znaczą.

W PL plec domyslnie oznacza plec biologiczna wiec mowic o plci kulturowej o jaka plec biologiczna
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 14:21:22 via Wykop
  • -1
przeszkadzalo - ale jesli nie bylaby zakazana to powinni moc.


@abgaha: A dlaczego jest zakazana? Dlatego, że przeszkadza LUDZIOM. To ludzie odpowiadają za klasyfikowanie ideologii jako szkodliwe. Skąd więc oburzenie, gdy się tak klasyfikuję homofobiczną retorykę i jej nie dopuszcza na jakiejs stronie z modami?

No i nie maja bo jest to
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 17:53:08 via Wykop
  • -1
W niczym nie bedzie problemu jesli w odwortnym przypadku tak samo do tego podejdziesz


@abgaha: Nie podejde, bo jeden mod jest w zamierzeniu wykluczajacy, a drugi nie, to nie to samo.

porownujesz prawo do jakis tam oceny osob ktore uwazaja sie za postepowe?
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 18:04:52 via Wykop
  • -1
dlaczego mam cos tlumaczyc?


@abgaha: Dlatego, że nazywasz LGBT ideologią. Robisz to, ale nie wiesz jaka to ideologia? XDDDD

Jesli zakladamy ze jezyk sie zmienia to jak najbardziej okreslenie ideologia lgbt moze
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 18:28:25 via Wykop
  • -1
osób z zaburzeniami seksualnymi i identyfikacji płciowej


@joazaxa: dalej nie czytam tego gowna xdd
ziumbalapl
ziumbalapl 10.06.2025, 11:32:28 via Wykop
  • -1
nie ja tylko inni (ja uzywam nazwy lgbtzizm ¯\(ツ)/¯)


@abgaha: I jeszcze nie widzialem sensownej definicji, do tego takowego rozumienia skrotowca nie uznaje żaden slownik, ani zrodlo xddd

Tak typowe u postepowych - o nowych rzeczach w jezyku decyduja tylko oni - inni juz nowych rzeczy tworzyc nie moga - bo nie. No tak nie
ziumbalapl
ziumbalapl 10.06.2025, 11:48:14 via Wykop
  • -1
bajki na ktore nabierze sie malo kto. Jesli jedno usuniecie flag traktujemy jako wykluczajace to drugie tez nalezy tak traktowac.


@abgaha: Ale ja nie będę Cię przekonywał, tylko próbuje Ci wyjaśnić jak faktycznie jest i dlaczego na jedno sie pozwala, a na drugie nie. To, że wypierasz taka motywacje nie ma dla mnie znaczenia.

I co to zmienia odnosnie podwojnych
ziumbalapl
ziumbalapl 10.06.2025, 12:17:24 via Wykop
  • -1
faktycznie nic takiego nie ma - to jest tylko Twoja retoryka ktora pokazuje iz zawsze znajdziesz wytlumaczenie by roznie traktowac ludzi.


@abgaha: Nie da sie tego podsumować inaczej niż "xD". Ludzi nie mozna traktowac tak samo, tylko oceniac indywidualnie.

Tak tak - no i z takiego podejscia dochodzi sie do wnioskow ze mozna by wprowadzic prawo ktore gwarantuje kluby tylko dla lgbt gdzie hetero nie moglby
ziumbalapl
ziumbalapl 10.06.2025, 14:00:37 via Wykop
  • -1
jezyk rozwija sie tak ze cos najpierw pojawia sie w slowniku a potem to zaczyna obowiazywac? Najelpeij jeszcze gdyby odpowieni ludzie mogli decydowac co znajdzie sie w slowniku, prawda? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)


@abgaha: Problem tkwi w tym, że LGBT to skrótowiec określający ludzi, a nie poglądy, bo te osoby mają RÓŻNE poglądy, często na przeciwległym spektrum, od prawicy po lewice, więc nie ma sensu pisanie o ideologii (⌐ ͡■ ͜
ziumbalapl
ziumbalapl 10.06.2025, 14:09:49 via Wykop
  • -1
czyli mozna hetero aborygena traktowac lepiej i pozwalac mu na wiecej niz geja z kenii bo inaczej ich oceniamy indywidualnie?


@abgaha: Lepiej od kogo? Ocenianie indywidualne polega na tym, że inaczej traktujesz złodzieja, a inaczej kogoś, kto nie kradnie - no, chyba, że dla Ciebie to jest to samo. Nie można np. traktować identycznie kogoś, kto jest aktywistą i walczy o prawa osob LGBT, a kogoś, kto robi to samo,
ziumbalapl
ziumbalapl 10.06.2025, 15:04:56 via Wykop
  • -1
Wiecej ilosciowo (nie procentowo) problemow maja osoby o odmiennej orientacji


@abgaha: Ale mówimy o mniejszości, więc trzeba patrzeć procentowo, bo liczą się proporcje. Osoby homoseksualne proporcjonalnie częściej padaja ofiarami przemocy i ataków. Naprawianie problemow wiekszosci w najmniejszym stopniu nie wyklucza pomagania mniejszości, no i mniejszosci napotykaja na problemy, ktorych wiekszosc nie ma, wiec nalezy z tym cos zrobic (patrz np. Polska)

Co do samych przywilejow (glownie idzie o wspolne rozliczanie) - to
ziumbalapl
ziumbalapl 10.06.2025, 15:20:48 via Wykop
  • -1
jakiej ideologi szukasz w nachalnym promowaniu lgbt


@abgaha: Ale o jakie nachalne promowanie chodzi? W sensie, że co? Pokazywanie, że takie osoby istnieją? Włączanie ich do popkultury? O co chodzi i w czym tkwi problem? No i najważniejsze - nie da się "promować" cech wrodzonych, można jedynie oswajać ludzi z taką orientacją - wręcz powinno się to robić. Sam dostrzegasz problem dyskryminacji, juz o tym pisaliśmy :)

przedstawianiem ich tylko jako
ziumbalapl
ziumbalapl 10.06.2025, 15:55:17 via Wykop
  • -1
No a jak wspomniales widac wrzucanie ich na sile do popkultury (co czesto niszczy utwory)


@abgaha: Dasz kilka przykladow?

o to ze jakakolwiek krytyka byla praktycznie
ziumbalapl
ziumbalapl 10.06.2025, 16:04:37 via Wykop
  • -1
Ty mowisz o mniejszosciach - ktos inny moze mowic o ludziach.


@abgaha: Ale ja mowie o ludziach, ktorzy sa dyskryminowani z uwagi na orientacje. Pokaże Ci bardzo ciekawy dokument - dlaczego kosciol jeszcze stosunkowo nie tak dawno temu dazyl do dyskryminowania osob homoseksualnych i np. prób odcinania ich od pewnych sciezek kariery zawodowej? To jest jedna z multum przykladow tego jak osoby homoseksualne byly przesladowane i dyskryminowane:
https://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cfaith/documents/rc_con_cfaith_doc_19920724_homosexual-persons_pl.html

Dziwnym trafem nie widzialem czegos
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 12:37:05 via Wykop
  • -1
Widziales podobne akcje pomocy dla pokolenia naszych rodzicow/dziadkow za to jak byli traktowani w prl jesli nie byli w partii?


@abgaha: Nie. Wiesz dlaczego? Bo to dotykało wszystkich. Jak ktoś był homoseksualny, to miał DODATKOWE problemy wynikające z uprzedzeń, czy koscielnej propagandy. Czy to tak trudno pojąć? Ciężko zrozumieć to, że kościół robił im celowo pod górkę? Dlaczego tego nie krytykujesz? Nie przeszkadza? To, że "inni też mieli zle" nie
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 13:00:05 via Wykop
  • -1
dam jeden


@abgaha: Ale pisałeś o "wciskaniu do POPKULTURY", a podałeś jeden przykład. Nie widzisz jakie to niedorzeczne? Gdyby to było faktyczne zjawisko, to wskazałbyś kilka przykładów, a nie jeden, dodatkowo - z serialu, ktory jest zdecydowanie jakimś chłamem. No, faktycznie, POPKULTURA( ͡º ͜ʖ͡º)

To jak - dasz rade wymienic wiecej, czy mozna uznać, że takie zjawisko sobie wymysliles? W większości popularnych i lubianych serii sa motywy LGBT -
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 14:19:55 via Wykop
  • -1
coz mam tez inne rzeczy. Ale jak chcesz rzeczy to motyw gejowski lgbt w startrek discovery - zbedny i na sile.


@abgaha: Star Trek zawsze było potężnie progresywne i "lewackie" - argument kaleka. Dlaczego nie odnosisz sie do przykładów hitów? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Dam przykłady:
Euphoria - jedna z głównych postaci to trans-dziewczyna
1 sezon The Last of Us - jeden z odcinków był dosłownie o gejowskiej
ziumbalapl - >coz mam tez inne rzeczy. Ale jak chcesz rzeczy to motyw gejowski lgbt w...
ziumbalapl
ziumbalapl 11.06.2025, 15:45:05 via Wykop
  • -1
oczywiscie ze nie sa - zwlaszcza gdy sa robione z sensem.


@abgaha: No ale jak pokazałeś sam - nie są zrobione z sensem tylko w pojedynczych przykladach, nie jest do zdecydowanie duza czesc, czy ogromne zjawisko, czyli nie ma zadnego masowego wciskania na sile o ktorym pisales.

Jest co objawia sie jak duzo tego

973

Policjant w LA celowo strzela w nogi stojącej przed nim reporterki

Policjant w LA celowo strzela w nogi stojącej przed nim reporterki

Pewnie ona też była wysłana przez Sorosa i potajemnie odpalała ukryty w tyłku koktajl Mołotowa, a biedny pan policjant tylko się przed tym bronił...

PietnascieOjroZaWpis
z
au.news.yahoo.com
dodany: 09.06.2025, 06:42:17
  • 352
  • #
    usa
  • #
    losangeles
  • #
    wydarzenia
  • #
    pracbaza
  • #
    bekazprawakow
ziumbalapl
ziumbalapl 09.06.2025, 10:34:28 via Wykop
  • -5
Masz jakieś urojenia, większość komentarzy to po co się tam pchała


@ZaskroniecPapierzasty: To mają jakieś zwęglenie mózgu, że właśnie takie zadanie maja dziennikarze?

1243

Greta Thunberg chce przełamać izraelską blokadę. "Powinna zawrócić"

Greta Thunberg chce przełamać izraelską blokadę. "Powinna zawrócić"

Izrael zapowiada, że nie dopuści, by aktywiści przełamali blokadę morską Strefy Gazy. Jacht z 12 działaczami w tym Gretą Thunberg zmierza w kierunku objętego wojną terytorium.

Kolekcjoner_dusz
z
rmf24.pl
dodany: 08.06.2025, 13:53:19
  • 251
  • #
    izrael
  • #
    strefagazy
  • #
    wojna
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 15:34:01 via Wykop
  • -22
Znając Żydów


@Chicane: Chyba raczej rząd Izraela, a nie ogół Żydów. Co ma do tego jakiś losowy Józef pochodzenia żydowskiego z USA, czy innego kraju?
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 16:01:17 via Wykop
  • -5
To że w 100% popierają działania swojego rządu.


@Dave987654321: No tak średnio bym powiedział:
https://forward.com/fast-forward/604033/survey-jews-feel-close-to-israel-its-government-not-so-much/
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 16:02:44 via Wykop
  • -4
ciekawe czy tak samo zwracasz uwagę kiedy ktoś mówi o innych nacjach.


@PiszeCzasen: Oczywiście - czemu miałbym inaczej?
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 17:18:06 via Wykop
  • -1
bo masz uwagi do potocznego języka.


@PiszeCzasen: Co mają jakieś "uwagi do potocznego jezyka" to tematu izraela? Pomieszales watki?

548

Belgia to państwo totalitarne. A jeżeli ktoś w to nie wierzy,...

Belgia to państwo totalitarne. A jeżeli ktoś w to nie wierzy,...

...niech sprawdzi profil tego człowieka, fizycznie atakowanego i aresztowanego za pokojowe bronienie poglądów uważanych za oczywiste w większości miejsc na świecie.

a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a
z
x.com
dodany: 07.06.2025, 13:47:14
  • 78
  • #
    belgia
  • #
    europa
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    4konserwy
  • #
    polityka
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 17:32:28 via Wykop
  • -39
1. Typo dosłownie wygłaszał publicznie szkodliwe, niezgodne z wiedzą naukową bzdury, a potem zdziwienie, że go ścigają. Po co to robił? Po co rozsiewać takie bzdury? Blokery się podaje dzieciom, które po obserwacji lekarskiej mają zdiagnozowanie bycie trans, bierze się je żeby opóźnić decyzję o tranzycji, a ich efekty są odwracalne. Szerzenie takich głupot prowadzi jedynie, że np. rodzice chcąc "bronić" swoje dzieci odcina je od pomocy. To jest dosłownie znęcanie się.
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 17:33:59 via Wykop
  • -7
https://altcensored.com


@WO22: No, już lece oglądać xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 22:39:51 via Wykop
  • -7
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.


@wojtoon:
1. Wolność wyrażania mówisz? Widzisz, są pewne wyjątki od tej wolności - nie można np. promować nazizmu. Jak myślisz, dlaczego? ( ͡º ͜ʖ͡º
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 08:45:24 via Wykop
  • -4
Czy ty właśnie zrównałeś stwierdzenie, że "ojciec to mężczyzna płodzący dziecko"....z nazizmem? Od kiedy głoszenie aksjomatów jest zakazane...bo to ideologia polityczna???


@wojtoon: Nie, ale zadałem Ci pytanie, więc próbuję ponownie: dlaczego nie można promować nazizmu?

Konstytucja Belgii art.
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 08:48:29 via Wykop
  • -2
Gość wygłaszał OPINIĘ (np. "dzieci nie mogą wyrazić zgody na blokery"). Co jest w tym nienaukowego?


@Senex: Nie "wygłaszał opinię", tylko szerzył retorykę podważającą prawa osób transpłciowych, a belgijskie prawo przed tym broni.
ziumbalapl
ziumbalapl 08.06.2025, 12:53:14 via Wykop
  • -3
Bo to szkodliwa ideologia. Tak sama jak genderyzm i wszystkie inne odłamy głupoty twierdzącej, że płeć sobie można wybrać i zmieniać jak skarpetki.


@wojtoon: Oj nie, byczq - to nie jest ideologia. To raz. Skoro nie można głosić nazizmu przez jego szkodliwość, to nie powinno się też głosić retoryki szkodliwej dla osob trans.

To teraz jeszcze sprawdź czy:

1. Deklaracje mają większą moc prawną

415

Musk zdemaskowany! 130 razy złamał prawo, w tym dopuścił się korupcji

Musk zdemaskowany! 130 razy złamał prawo, w tym dopuścił się korupcji

Musk okazał się niczym nie wartym politykiem, który gdy tylko dorwał się do stołka kradł co popadnie. "Elon Musk i osoby działające w jego imieniu były zaangażowane w dziesiątki wątpliwych działań, które rodzą pytania o korupcję, etykę i konflikty interesów, czytamy w raporcie senatora.

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 06.06.2025, 20:42:39
  • 104
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    ciekawostki
  • #
    polityka
ziumbalapl
ziumbalapl 07.06.2025, 16:40:11 via Wykop
  • 0
@JIDF: Tak jakby nie mogli zwyczajnie zarzucić mu manipulowania akcjami Tesli i kryptowalut

544

Ostre spięcie pomiędzy Trumpem i Muskiem. Prezydent grozi zerwaniem kontraktów

Ostre spięcie pomiędzy Trumpem i Muskiem. Prezydent grozi zerwaniem kontraktów

Trump napisał, że Elon +był na wyczerpaniu+ i że poprosił go, aby odszedł. Ocenił też, że miliarder oszalał i zasugerował, że może zakończyć kontrakty zawarte między amerykańskim rządem i firmami Muska.

Modernizator_Wykopu
z
dziennik.com
dodany: 05.06.2025, 19:38:31
  • 144
  • #
    usa
  • #
    trump
  • #
    polityka
  • #
    elonmusk
  • #
    spacex
  • #
    tesla
ziumbalapl
ziumbalapl 06.06.2025, 00:26:08 via Wykop
  • 0
jeśli to prawda, że trump jest w aktach epteina to juz w ogóle.


@tubkas12: Przecież to nie jest żadna tajemnica
https://nymag.com/intelligencer/article/epstein-documents-trump.html
Przypominam też o taśmach:
https://www.youtube.com/watch?v=9VDK5ttnzz4
ziumbalapl - >jeśli to prawda, że trump jest w aktach epteina to juz w ogóle.

@tubka...

1659

Elon Musk: Trump na listach Epsteina

Elon Musk: Trump na listach Epsteina

Musk właśnie napisał na X, że Trump jest na listach Epsteina, dlatego nie zostały upublicznione. Dodał "miłego dnia, DT!". Rozwód na pełnej

Kordian_ziom
z
x.com
dodany: 05.06.2025, 19:19:42
  • 184
  • #
    trump
  • #
    elonmusk
  • #
    usa
  • #
    polityka
ziumbalapl
ziumbalapl 05.06.2025, 21:41:02 via Wykop
  • 27
Nie przepadam za Muskiem, ale to smutne, że ma myśli samobójcze


@macz: Byłoby mi z tego powodu przykro, gdyby to nie była cyniczna gn^da - jakoś nie widać w nim skruchy za swoje przewinienia takie jak np. nazwanie ratownika "pedo-gościem", heilowania, nazywania Zełeńskiego dyktatorem (bo jak on śmiał nie zrobić wyborów, tereny Ukrainy są pod okupacją, to drobiazg!), czy manipulowania akcjami krypto i Tesli ( ͡º ͜ʖ͡

411

Nie będzie Lidla w Gietrzwałdzie. Inwestor wycofuje się

Nie będzie Lidla w Gietrzwałdzie. Inwestor wycofuje się

Mieszkańcy dopięli swego.

umcumcumcbejbe
z
olsztyn.com.pl
dodany: 03.06.2025, 08:54:07
  • 175
  • #
    olsztyn
  • #
    polityka
  • #
    lidl
  • #
    biedronka
  • #
    heheszki
  • #
    katolicyzm
ziumbalapl
ziumbalapl 03.06.2025, 18:50:22 via Wykop
  • -3
W Gietrzwałdzie objawił się żywy Bóg ludziom i muwił po polsku do nich


@iontal: Tak było, zdecydowanie do nich muwił (cokolwiek to słowo znaczy).
ziumbalapl
ziumbalapl 01.06.2025, 18:12:04
  • 1
Oddaliście głos?

#neuropa #4konserwy #polityka #bazarek #sondaz

Czy oddaliście głos?

  • NIE 14.3% (46)
  • TAK 74.5% (239)
  • CZEKAM NA 20:59 11.2% (36)

Oddanych głosów: 321

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

merciless85
merciless85
01.06.2025, 18:13:27 via Wykop
  • 1
@ziumbalapl: nie i mam w------e
  • Odpowiedz
Normie_Lurker
Normie_Lurker
01.06.2025, 18:15:38 via Wykop
  • 1
@ziumbalapl: idę teraz, bo jest większa szansa na darmową pizzę
  • Odpowiedz

665

Udział w kibolskich ustawkach jest poważnym przestępstwem

Pokaż treści 18+

Udział w kibolskich ustawkach jest poważnym przestępstwem

Rozdział XIX kodeksu karnego, zatytułowany jest Przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu. To tam ustawodawca zawarł szereg typów czynów zabronionych, przydających prawnokarną ochronę najcenniejszym dobrom prawnym, a więc życiu i zdrowiu.

Batorry
z
salon24.pl
dodany: 31.05.2025, 15:46:01
  • 71
  • #
    ciekawostki
  • #
    informacje
  • #
    wykop
  • #
    polska
  • #
    wykopefekt
  • #
    prawo
ziumbalapl
ziumbalapl 01.06.2025, 13:45:31 via Wykop
  • -4
@Majkel2008:
1. Podatnikom
2. Dzieciom (wiadomo kto miał w czasie swoich bójek dziecko)
ziumbalapl
ziumbalapl 01.06.2025, 17:57:59 via Wykop
  • -1
: w sportach walki


@Majkel2008: W sportach walki obowiązują zasady. są sędziowie i medycy pod ręką. Porównywanie tego do bezrozumnych bijatyk w lesie w którym dosłownie nic nie powstrzyma dzikiego tłumu od wypatroszenia siebie nawzajem (oczywiście biorą w tym udział zwyczajni kryminaliści i gangusy - tak było w przypadku bójek wiadomo kogo, uczestników opsiało WP) jest niesamowicie głupie. Sportowcy też często korzystają z prywatnego leczenia (patrz choćby Rehasport), więc...

No

760

Okazuje się, że serial The Last of Us 2 to wielomilionowa porażka!

Okazuje się, że serial The Last of Us 2 to wielomilionowa porażka!

Serial The Last of Us 2 okazuje się fabularną i emocjonalną porażką. Fani i krytycy nie kryją rozczarowania. Co poszło nie tak z hitem HBO?

BigBadDice
z
bigbaddice.pl
dodany: 31.05.2025, 07:50:26
  • 320
  • #
    hbogo
  • #
    filmy
  • #
    seriale
  • #
    gry
  • #
    pcmasterrace
  • #
    pc
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 16:40:25 via Wykop
  • -1
Zapomnieli napisać o wątkach lgbtq wciskanych na siłę, zarówno w 1. jak i 2. sezonie. Ellie, na wiadomość, że jej "dziewczyna" jest w ciąży: "Holly shit, I'm gonna be a dad!".


@Cbtl94: Tyle, że ten wątek to absolutnie nie jest żaden problem sam w sobie (bo niby jak miałby być? ot romans jak każdy), problem, że niektóre sceny są potwornie cringowe. W jedynce wszystko grało.
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 16:47:22 via Wykop
  • -4
Zupełnym przypadkiem druckmann nie miał tu jeszcze decydującego głosu, chociaż to i owo udało mu się wepchnąć


@jagoslau: Druckmann miał tutaj bardzo duży wpływ, bo był współscenarzystą.

Reszta gry jest do tego tylko dodatkiem i została skrojona tak, aby pasowała do poronionych wizji. Dlatego mamy tam prawie same odpychające babochłopy, dlatego dostajemy przymusowy wykład o antysemityzmie, dlatego fabuła jest KRETYŃSKA, a kierowane przez nas postacie co chwilę podejmują skrajnie idiotyczne
ziumbalapl - >Zupełnym przypadkiem druckmann nie miał tu jeszcze decydującego głosu, ...

źródło: Screenshot 2025-05-31 at 18-46-33 The Last of Us Part II Reviews - OpenCritic

Pobierz
ziumbalapl
ziumbalapl 01.06.2025, 11:36:39 via Wykop
  • -3
Na szczęście reżyserem gry był Bruce Straley i to on miał decydujący głos na temat kształtu gry. Gdy druckmann próbował wciskać do TLOU part 1 swoje posrane pomysły - on ukręcał im łeb.


@jagoslau: Nie ma żadnych dowodów na to, że odrzucał wiele pomysłów

Gra ma się podobać graczom - czy
ziumbalapl
ziumbalapl 01.06.2025, 15:46:50 via Wykop
  • -3
ALE po wejściu w te oceny graczy dzieją się cuda


@jagoslau: Po wejściu na profile oceniających dzieją się jeszcze większa cuda:
https://opencritic.com/rocker/reviews
Tylko jedna oceniona gra, tlou

795

Dobra wiadomość! dzietność w Polsce spadła do poziomu 1,099

GUS oficjalnie potwierdził. Tak źle jeszcze nie było. Osobiście kibicuję temu by w tym roku zejść poniżej 1,0

Satan_Was_a_Babyboomer
z
x.com
dodany: 30.05.2025, 15:11:49
  • 407
  • #
    dzieci
  • #
    demografia
  • #
    macierzynstwo
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 17:00:31 via Wykop
  • 0
Co ciekawe w miejscu wolnym od lewactwa, Juleczek i LGBT (Białoruś) dzietność bardzo podobna ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚


@dzem_z_rzodkiewki: A może chodzi o to, że konserwatyzm = zamordyzm? Kobiety przez zakaz aborcji mogą się bać zachodzić w ciąże, bo chcą żyć - to tez może mieć coś z tym wspólnego.
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 17:04:53 via Wykop
  • 0
Więcej szczucia na macierzyństwo i rodziny z dziećmi. Więcej lgp w szkołach i tabletek dzień po.


@prawojazdy_and_polonez: Szczucia na macierzyństwo XD Od jakiegoś czasu obserwuje Twittera Mai Staśko, feministki - chce ona zajść w ciążę i jej nie wychodzi. Jak myślisz, co jej piszą tacy jak Ty? Wyzwiska, życzenia niepowodzenia, to tak delikatnie mówiąc. Jak kobieta chce - źle. Jak nie chce - też źle. LGP w szkołach - hahahahahaha,
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 17:07:40 via Wykop
  • 0
W dupach się od dobrobytu poprzewracało obecnym pokoleniom łebków, ale wiadomo, lepiej na Plejaku pograć niż z dzieckiem na plac zabaw iść


@BiznesJanusz: A co będę mieć z tego, że "zaopiekuje się łebkiem"? Jaką mam pewność, że nie będzie obciążony jakąś bardzo kosztowną w leczeniu chorobą. albo stracę kontrolę nad wychowaniem (jakby nie było, nie wszystko z wychowaniem jest w kontroli rodzica)? Jeśli mam stabilne i spokojne życie, to na
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 17:20:23 via Wykop
  • 0
No jesteś właśnie idealnym przykładem tego co pisałem - po prostu nie chce Ci się mieć dzieci, bo to kłopot i praca ( ͡º ͜ʖ͡º)


@BiznesJanusz: Ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie - po co miałbym to zrobić? Życie nawet bez dziecka nie jest tanie, przeprowadzka do większego metrażu to piekielnie poważna zmiana. Po co mam stawiać wszystko na głowie? W imie czego?
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 17:29:04 via Wykop
  • 0
W założeniu biologicznym - po to właśnie istniejesz.


@BiznesJanusz: Nie, nie czuje żebym istniał po to, żeby robić inne istnienia - ludzie mają to do siebie, że przeszli rewolucję poznawczą, moga mieć inne cele niż rozmnażanie - samorozwój, karierę, tego typu rzeczy.

Natomiast przecież ja nie będę Ci mówił po co masz mieć dzieci, to raczej z Ciebie powinno
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 18:06:34 via Wykop
  • 0
To, że Ty nie czujesz nie zmienia faktu, że biologicznie tylko po to istniejesz.


@BiznesJanusz: Nie, ludzkie życie nie ma świadomego "biologicznego celu", reprodukcja to po prostu mechanizm ewolucyjny.

No dokładnie - po to, żeby wychować kolejne
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 18:56:56 via Wykop
  • 0
No czyli znowu przyznałeś mi rację - tak, taki jest biologiczny, ewolucyjny cel.


@BiznesJanusz: No właśnie nie przyznałem, całkowicie zaprzeczyłem - nie mamy żadnego celu, możliwość reprodukcji to mechanizm, a nie cel. To tak trudno pojąć?

I dzieci wcale nie uniemożliwiają samorealizacji, natomiast jest to idealna wymówka leniwego pokolenia do ich nie
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 19:16:53 via Wykop
  • 0
Reprodukcja to cel każdego gatunku


@BiznesJanusz: Zmien "cel" na "mechanizm ewolucyjny" i będzie fakt

Inaczej jesteś jednostką bez wartości, chyba że ją sobie kulturowe jakoś
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 19:55:17 via Wykop
  • 0
Nie, nie ma co zmieniać, naszym ewolucyjnym celem jest rozmnażanie się.


@BiznesJanusz: Ale po co się powtarzasz, skoro to twierdzenie jest błędne? Nie ma żadnego "celu" - reprodukcja to MECHANIZM przetrwania, ale z tego mechanizmu nie trzeba korzystać, to już jest Twoje stwierdzenie. Ewolucja to nie jest jakiś koleś, który siedzi na świętej górze i pokazuje palcem MASZ SIĘ MNOŻYĆ - a tak to właśnie rozumieją tacy jak Ty, to rozumienie
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 23:32:15 via Wykop
  • 0
Natomiast podstawowym CELEM wszystkich organizmów od jednokomórkowych pierwotniaków po wielokomórkowe, nawet najbardziej złożone jest pożywanie się i rozrost populacji.


@BiznesJanusz: Ale rozumiesz, że to co tu piszesz to jest teleologiczny bełkot? Łap, tutaj masz opisane co o tym piszą biolodzy:
https://link.springer.com/article/10.1186/s12052-020-00122-y

To jest ABC biologii - odsyłam
ziumbalapl
ziumbalapl 01.06.2025, 11:16:00 via Wykop
  • 0
Tu nie ma teologii, tu jest podstawa świata zwierząt.


@BiznesJanusz: Ty nawet czytać nie umiesz, czas odpuścić - udowodniłem Ci dosłownie, że biologia mówi to samo co ja - dalej fikołkujesz. EOT xD

298

Ameryka właśnie dowiaduje się, jak ukrywano prawdę o stanie Joe Bidena.

Ameryka właśnie dowiaduje się, jak ukrywano prawdę o stanie Joe Bidena.

Pod koniec maja Joe Biden ujawnił, że cierpi na zaawansowany nowotwór. Oświadczenie zbiegło się w czasie z lawiną nowych informacji o tym, jak zły był stan zdrowia byłego prezydenta w ostatnich miesiącach jego kadencji. Wzmocniło też pytania: jak to możliwe, że tak długo ukrywano przed opinią...

konradpra
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 31.05.2025, 07:30:59
  • 79
  • #
    usa
  • #
    biden
  • #
    polityka
ziumbalapl
ziumbalapl 31.05.2025, 23:35:48 via Wykop
  • -7
Zamiast na Bidenie powinno się raczej skupić na tym w jakim stanie jest obecnie minionek prezydenta (nagranie jest po prostu zoomem z transmisji na Fox News). Co on ma do cholery pod okiem? Co on tak namiętnie obserwuje? XD
ziumbalapl - Zamiast na Bidenie powinno się raczej skupić na tym w jakim stanie jest ...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

540

Bosak broni Nawrockiego. "Dużo gorsza jest przeszłość Trzaskowskiego"

Wicemarszałek Sejmu Krzysztof Bosak ocenił we wtorek, że medialne doniesienia o przeszłości Karola Nawrockiego są brudną

PIAN--A_A--KTYWNA
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 27.05.2025, 10:11:38
  • 214
  • #
    polityka
ziumbalapl
ziumbalapl 27.05.2025, 22:46:38 via Wykop
  • -3
Wystarczy, jak dorośniesz i zmądrzejesz to zrozumiesz.

Czaskoludki i tak nie zrozumieją jaki jest z Trzaskowskim problem, nawet majac na uwadze jego "krystaliczną" przeszłość.


@ZaskroniecPapierzasty: @enterprize: A spróbujecie może przytoczyć jakieś konkretne zarzuty, czy tylko tego typu pie%dolety bez jakiejkolwiek treści, merytoryki?
ziumbalapl
ziumbalapl 27.05.2025, 22:48:53 via Wykop
  • 15
Bążur jak i Batyr mają bardzo wiele za uszami


@damian125:
Nawrocki: były sutener, oszust wyłudzający mieszkanie i oszukujący w sprawie tego ile faktycznie mieszkan posiada, kibol biorący udział w bijatykach
Trzaskowski: brak kryminalnej przeszlosci

Faktycznie to samo
ziumbalapl
ziumbalapl 27.05.2025, 22:51:33 via Wykop
  • -1
@magnat32: A kto tak pisze? Pytanie tutaj brzmi - co lepiej wybrać - byłęgo kibola i sutenera, oszusta, który wyłudził mieszkanie, czy Trzaskowskiego?
ziumbalapl
ziumbalapl 28.05.2025, 10:52:14 via Wykop
  • -1
Powtarzasz spin tłoczonymi głów mniej bystrym wyborcom KO. Wystarczy zadać sobie odrobinę trudu, zweryfikować informacje i byś wiedział że taki pozew miał znikoma szansę na powodzenie, ze względów formalnych. Wielu prawników ma taką opinie. Wie o tym zarówno Onet, jak i Tusk i mnóstwo przygłupow z KO, jak mantrę powtarzających przekaz o „trybie wybroczym”.


@japycz: Ale to właśnie Ty powielasz głupoty - tryb wyborczy właśnie byłby tu pomocny na co dowodem
ziumbalapl
ziumbalapl 28.05.2025, 15:51:11 via Wykop
  • -1
@japycz: No tak, jak zignorujesz fakt, że taki pozew by zadziałał (dosłownie podałem przykłady z praktyki), to będzie na Twoje xd
Also, ślepy jesteś Ty, bo wrzuciłeś jakiś obrazek zamiast linki do opinii (wielu) prawników.
ziumbalapl
ziumbalapl 28.05.2025, 16:09:47 via Wykop
  • -2
tak tak, zadziałałby


@japycz: Dostałeś link do danych, jeśli zadziałało wyparcie to współczuję xd

Zależy im na dobrym imieniu Nawrockiego.


Zależy im żeby szybko wypłynęły fakty z jego gangsterskiej przeszłości, w innym przypadku to niefortunnie się będzie ciągnąć w czasie
ziumbalapl
ziumbalapl 28.05.2025, 18:19:25 via Wykop
  • -2
Jak by przegrał to byś chodził i powtarzał w kółko że sąd przyznał rację onetowi.


@japycz: No tak. A co niby miałbym zrobić? Bronić kryminalisty, który tłukł się z jakimiś patusami po lasach? Mieliśmy artykuł na onecie, teraz mamy inny na wp o jego kolegach xD
https://wiadomosci.wp.pl/karol-nawrocki-i-32-rozbojnikow-wszystkie-przestepstwa-uczestnikow-slynnej-ustawki-oto-z-kim-ramie-w-ramie-bil-sie-kandydat-pis-7161585238543072a

Świetny kandydat xD
ziumbalapl
ziumbalapl 28.05.2025, 20:46:41 via Wykop
  • -2
szybko poszło ze zmianą tematu


@japycz: Nigdzie nie zmieniłem tematu, ciągle piszę o Nawrockim. Odbiłem od pod-tematu pozwu w trybie wyborczym, bo przytoczyłem dane, a Ty w odpowiedzi zacząłeś coś bełkotać, zamiast przytoczyć wspominane "opinie prawników". Nie dociera do Ciebie, że dałem dane w kontrze na twój fragmencik z jedną opinią - nie mój problem, odpuscilem, bo szkoda czasu.

A co do sypania narracji - gruncik się sypie, gdy więcej
ziumbalapl
ziumbalapl 28.05.2025, 21:13:11 via Wykop
  • -1
@japycz: A Ty jeszcze coś skomlesz?

Podałem 3 różne źródła - 3 różne miejsca i osoby mówiące TO SAMO. 3 prawników, na wiedzy których oparłem swoją wypowiedź a przychodzisz ty i twierdzisz:


Tymczasem
ziumbalapl
ziumbalapl 29.05.2025, 10:50:47 via Wykop
  • -1
@japycz: Oczywiście, szkoda, bo jeszcze byłoby trzeba przyznać, że Nawrocki śmierdzi kryminałem, niedopuszczalne!

to ty poleciałeś na skargę, za stwierdzenie faktu. Więc od teraz będę mówił że jesteś „wybitny”.


@japycz: To po cholerę były wyzwiska? Jak żyłka pęka to weź

1119

Ponownie wygrałem proces z Jerzym Ziębą

Ponownie wygrałem proces z Jerzym Ziębą

Wygrałem po raz drugi w procesie sądowym z Jerzym Ziębą, tym razem w Sądzie Apelacyjnym w Poznaniu. Szczegóły w artykule

LukaszSakowski
z
totylkoteoria.pl
dodany: 27.05.2025, 15:33:04
  • 102
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
  • #
    swiatnauki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    zdrowie
  • #
    liganauki
ziumbalapl
ziumbalapl 27.05.2025, 20:48:54 via Wykop
  • 7
@haston: Po co wrzucasz paskudny fake news? Nie wstyd Ci, sępie?
https://apnews.com/article/fact-checking-735913158912
https://www.pharmaceutical-technology.com/news/ema-endorsed-statement-targets-covid-19-vaccine-misinformation

Ciężko zweryfikować takie brednie przed wrzuceniem?
ziumbalapl - @haston: Po co wrzucasz paskudny fake news? Nie wstyd Ci, sępie?
https:/...

źródło: Screenshot 2025-05-27 at 22-47-36 EU agency data does not show 30k COVID-19 vaccine fatalities AP News

Pobierz
ziumbalapl
ziumbalapl 27.05.2025, 20:51:14 via Wykop
  • 0
@Gumowy_Pulpet: Maseczki mają zabezpieczać otoczenie, a nie noszącego, pajacu XD
ziumbalapl
ziumbalapl 27.05.2025, 23:03:10 via Wykop
  • 2
wrzuciles screen tzw. weryfikatorow, ktorzy byli zatrudnieni do cenzurowania i zaklamywania faktow? Chyba sprawa Cukierberga cie ominela.


@haston: Może masz problemy ze wzrokiem, ale poza tymi weryfikatorami wrzuciłem również link do oświadczenia ICMRA. Zresztą, to nia ma znaczenia, bo jakiekolwiek źródło bym nie wrzucił, Ty i tak znajdziesz sobie wymówki, byleby to wyprzeć, bo nie pasuje do wyimaginowanej rzeczywistości, ot taka norma dla szurii, nic nie zadziała - jak w coś
ziumbalapl - > wrzuciles screen tzw. weryfikatorow, ktorzy byli zatrudnieni do cenzur...

źródło: Screenshot 2025-05-28 at 01-01-19 Adverse events following COVID‐19 mRNA vaccines A systematic review of cardiovascular complication thrombosis and thrombocytopenia - PMC

Pobierz
ziumbalapl
ziumbalapl 28.05.2025, 11:05:53 via Wykop
  • -2
Podaje czyste fakty,ktore juz od dawna sa wiadome opinii publicznej. Zaprzeczanie im podajac jakies przestarzale zrodla propagandowe pisane na zlecenie, nie ma sensu.


@haston: Typie, Ty dosłownie zignorowałeś z badania i to właśnie TY przytaczasz jakieś propagandowe gówienko.

Tak samo jak porownywanie preparatu terapii genowej wstrzykiwanej wprost do organizmu do spozycia tabletek tez juz jest oblatane. to nie sa potencjalne skutki uboczne tylko skutki SPOWODOWANE stosowaniem

390

Teksas chce zakazać korzystania z social mediów osobom poniżej 18. roku życia

Teksas chce zakazać korzystania z social mediów osobom poniżej 18. roku życia

Stan Teksas rozważa wprowadzenie restrykcyjnej ustawy zakazującej osobom poniżej 18. roku życia korzystania z mediów społecznościowych. Projekt przeszedł już komisję Senatu stanowego i czeka na finalne głosowanie przed zakończeniem sesji legislacyjnej 2 czerwca.

Novameh
z
wiadomosfera.pl
dodany: 26.05.2025, 10:08:42
  • 84
  • #
    usa
  • #
    texas
  • #
    wydarzenia
  • #
    polityka
  • #
    socialmedia
  • #
    internet
ziumbalapl
ziumbalapl 26.05.2025, 20:05:38 via Wykop
  • 10
Teksas chce zakazać
ziumbalapl - >Teksas chce zakazać

źródło: 3ouqcp

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ziumbalapl
ziumbalapl 27.05.2025, 16:10:24 via Wykop
  • -1
@FrostlyMostly: No właśnie nie jest lewacki, to nie lewica cenzuruje, tylko prawactwo - coś im się nie podoba to cyk zakazik. Teksas to jeden z najbardziej konserwatywnych stanów, tam taka patola to norma:
https://www.texastribune.org/2025/03/05/texas-school-library-book-bans-senate-bill/
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 15
  • Strona 1 z 15
  • >
  • "Dopóki nie skorzystałem z Wykopu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 27.05.2020

    Komentator
  • VIP
    od 19.11.2022

    VIP
  • Rocznica
    od 05.12.2024

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 07.11.2022

    Mikroblogger
  • Pozytywnie Zakręcony
    od 02.02.2021

    Pozytywnie Zakręcony
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl