Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko160
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
daro1

daro1

Dołączył 11 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4478
  • Znaleziska 321
  • Mikroblog 4157
  • Obserwujący 9
  • Obserwowane 1
daro1
daro1 24.12.2024, 14:14:58
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1
Autor
25.12.2024, 11:02:25 via Wykop
  • 0
@smutna_raszpla: Zakładam że chodzi o zainteresowanie sobą kompletnie nieznajomej osoby. Co pewnie mam napisać od razu z grubej rury że chcę się z nią spotkać i umówić na randkę, będąc przy tym autentycznym?
  • Odpowiedz
daro1
daro1 19.12.2024, 10:06:31
  • 1
To jest wygenerowany przeze mnie dla zabawy w JavaScript w miarę reprezentatywny przykład sytuacji ludzi szukających dzisiaj pracy w IT i z czym muszą się zmierzyć pracodawcy. Wielkość każdego ludzika jest mniej więcej rozkładem Gaussa, co by obrazowało poziom ich skilli technicznych, kolor każdego ludzika obrazuje inne cechy i umiejętności kandydata. Znajdźcie teraz ludzika który by kolorem najbardziej był zbliżony do koloru tego dużego ludzika po prawej i był przy tym największy.
daro1 - To jest wygenerowany przeze mnie dla zabawy w JavaScript w miarę reprezentaty...

źródło: 500CV

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1
Autor
19.12.2024, 11:01:36 via Wykop
  • 0
@Desire22: Zakładam że ten obrazek dotyczy wszystkich, od juniorów po seniorów a startują oni do wielkich korpo, co może obrazować jak wielka jest konkurencja. Wiadomo że tam gdzie dużo płacą, tam więcej ludzi powinno uderzać.
@ShiroUmizake: Zakładam że te umiejętności może obrazować kolor ludzików, co też dobrze powinno obrazować jak dużym jest to problemem, przecież w JavaScript są różne technologie

Ogólnie jest przesrane. Wybrać największego ludzika czyli seniora
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
20.12.2024, 09:28:52 via Wykop
  • 0
@Sotha: Taka sytuacja jak tutaj może spowodować całkowity paraliż decyzyjny. I co z tego że pracodawca wybierze najtańszego jak on nawali bo nie poradzi sobie np. z Reactem? Zawsze coś tutaj komuś brakuje, to jak z zakupem używanego samochodu, gdzie każdy ma jakieś usterki i łatwo władować się na minę.
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
20.12.2024, 09:47:27 via Wykop
  • 0
@GeDox: Jak ktoś siedział wiele lat w takich technologiach jak jQuery, Knockout.js, nawet stary Angular.js to nie poradzi sobie z Reactem, jeśli nie miał do czynienia z budowaniem nowoczesnych aplikacji SPA na node.js. Zresztą dokumentacja React jest za słaba żeby sobie z takimi zadaniami poradzić. Ktoś może być faktycznie seniorem i bardzo wiele umieć ale w starciu z nowymi technologiami już może być bardzo ciężko. Tak samo można powiedzieć że
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
20.12.2024, 10:44:47 via Wykop
  • 0
@GeDox: Obawiam się że nie jest z tym aż tak prosto. Zwłaszcza że można dostać ubiegając się o pracę zadanie do zrobienia tak wymyślone żeby nie można było tego znaleźć ani w dokumentacji, ani na githubie, ani tym bardziej AI sobie z tym nie poradzi. Zresztą nie bez powodu do Reacta jest pewnie od groma tutoriali za które trzeba zapłacić, podobnie jak to na przykład jest z Vue, bo już
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
19.12.2024, 07:42:22
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1 19.12.2024, 07:58:43 via Wykop
  • 4
@mirko_anonim: Jak jest 1000 CV na jedno miejsce to nie istnieje żadna siła przebicia i nawet najlepsze studia nic nie znaczą. A studia kosztują znacznie więcej niż bootcamp. Tak czy inaczej się nie opłaca.
  • Odpowiedz
daro1
daro1 16.12.2024, 08:24:21
  • 10
Wiecie co jest prawdziwą przyczyną zeszmacenia się zawodu programisty? Nie wiecie? To ja wam powiem co jest prawdziwą przyczyną. Programistów jest już tak potwornie dużo że aż rzygać się chce! Każdy ma coś do powiedzenia, każdy jest zajebisty, każdy ma zajebiste projekty i nic tylko takiego zatrudniać. Rzeczywistość pokazuje że jest inaczej i że ta zajebistość wcale nie musi oznaczać tego że faktycznie jest dobry. Jeśli ma dobrą pracę i łatwo ją
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1
Autor
16.12.2024, 15:54:08 via Wykop
  • 0
@PorkieTeresa: Każdy powinien iść w to co mu odpowiada zależnie od upodobań i predyspozycji. Jak wszyscy walą tylko w JAVA/.NET tworzy się tam przesycenie rynku. To nie jest naturalne.
  • Odpowiedz
daro1
daro1 15.12.2024, 07:55:25
  • 1
Na ile poważne jest to co się dzieje w Javascripcie? Vue.js niech będzie tego najlepszym przykładem. Stworzenie bardzo fajnej biblioteki do dynamicznego renderowania HTML, wielokrotnie szybszej od takich rozwiązań jak Knockout.js, bardzo przyjemnej dla programisty, bo przynajmniej nie trzeba się bawić w żadne właściwości observable i sprawdzać co jest czym, z niskim progiem wejścia itd. Byłoby pięknie ale

1. Vue 2.7 to bardzo fajna sprawa ale jak wiadomo porzucono już jego wsparcie na
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1
Autor
15.12.2024, 09:52:25 via Wykop
  • 0
@damienbudzik: Osobno, backend jest w PHP, frontend oparty na Vue. Raczej proste projekty więc i migracja nie będzie problemem. Pytanie tylko co tak na prawdę przez to zyskam w przyszłości?
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
15.12.2024, 15:35:33 via Wykop
  • 0
@GeDox: To spróbuj znaleźć przykłady użycia frameworka w tego typu aplikacji z backendem w PHP z wygenerowanym przez PHP kodem HTML, kiedy to wszystko już jest pod node.js. Widzę że te nowoczesne aplikacje webowe na tych frameworkach to już całkiem inne podejście. Domyślam się że Vue 3 już raczej nie jest pod aplikacje z backendem w PHP. Nie o API z wynikiem JSON mi chodzi tylko o standardowe generowanie HTML
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
15.12.2024, 17:15:13 via Wykop
  • 0
@GeDox: Tak ale w dokumentacji Vue 3 to jest tak beznadziejnie wyjaśnione że jak nie siedzisz w tym od lat to nie będziesz tego ogarniał. O ile Vue 2.7 jest w miarę dobrze udokumentowany to już 3.x to jakaś żenada. Zastanawiam się właśnie czy migrować dwa projekty nie będące typowymi SPA na node tylko właśnie tworzone w PHP i tam generowany jest HTML, czy tak to zostawić na 2.7 bo
  • Odpowiedz
daro1
daro1 12.12.2024, 12:04:24
  • 1
Co byście tu nie pisali jak to jest źle na rynku pracy w IT to jednak myślę że największym dziadostwem jaki może być to jest freelancing. Już Wam wyjaśniam dlaczego. Jeśli komuś uda się dostać zlecenie na realizację jakiegoś portalu z ogłoszeniami na Laravelu i Vue jako samodzielny programista freelancer to nie ma bata, tego nie da rady zrealizować samodzielnie wcześniej niż za kilka miesięcy, min. 3 miesiące a nawet 6 albo
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1
Autor
12.12.2024, 14:12:19 via Wykop
  • 3
@Romska_Palo_Ul_Laputa: A w ogóle dało się z tego wyżyć kiedykolwiek? Ten rynek jest tak żałosny że się w głowie nie mieści.
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
12.12.2024, 14:15:34 via Wykop
  • 0
@ShiroUmizake: Ja się nigdy nie biłem z hindusami. Tylko zastanawia mnie ile mogła brać od klienta agencja interaktywna dzięki której robiłem portal za 10K? Dla innej polskiej firmy robiłem za 6k i też to było za frajer jak na ilość pracy. Takie portale powinny kosztować przynajmniej 5-10x tyle tylko kto tyle zapłaci samodzielnemu freelancerowi?
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
12.12.2024, 17:32:37 via Wykop
  • 0
@ShiroUmizake: Te największe które realizowałem to były w zasadzie startupy. Portale w stylu porady prawne czy tam pomoc domowa gdzie się użytkownicy mogli rejestrować i szukali z drugiej strony kogoś do pomocy. Do tego płatności i inne sprawy, np. panel administracji. To były na prawdę dość złożone jak na MVP portale. Gdybym zażądał za coś takiego min 20K to mogę być pewien że nie doszłoby do realizacji, znaleźliby sobie kogoś
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
13.12.2024, 08:48:04 via Wykop
  • 0
@ShiroUmizake: Jakby na to nie patrzeć są to śmiesznie niskie stawki w przeliczeniu na godzinę pracy programisty mając na uwadze to że ogarnięcie takiego cruda samodzielnie to niemałe wyzwanie. Ja musiałem robić wszystko od początku do końca. Od kodów w PHP, przez JavaScript i jeszcze wygląd w CSS. Jak patrzę ile chcą firmy za zwykłą landing page a jest to min 2k to widząc ile chcą za takie portale wchodzi
  • Odpowiedz
vanschout
vanschout
11.12.2024, 14:19:01
  • 30
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1 11.12.2024, 17:31:15 via Wykop
  • 0
@vanschout: W wieku 40-45 lat to Ty będziesz dla takiej 25 latki starym dziadem więc nici ze związku, chyba że będziesz miał tyle hajsu że nie będziesz wiedział co z nim zrobić ale i tak nie będzie to z miłości.
  • Odpowiedz
daro1
daro1 11.12.2024, 18:20:24 via Wykop
  • 1
@vanschout: Tym bardziej w średnim wieku nikogo sobie nie znajdziesz. Ogólnie przerąbane jak nie ma się szans u żadnej dziewczyny a jeszcze trzeba się mierzyć z pogardą z ich strony.
  • Odpowiedz
ViniciusZunior
ViniciusZunior
10.12.2024, 23:33:55
  • 10
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1 11.12.2024, 07:10:32 via Wykop
  • 0
@ViniciusZunior: Typowy paraliż decyzyjny. Żaden z kandydatów nie spełnia jakichś wymagań a im więcej kandydatów to tym wymagania coraz większe.
  • Odpowiedz
awakening88
awakening88
10.12.2024, 16:26:34
  • 8
Jeżeli przyjmiemy, że teoria, która od dłuższego czasu lata na tagach #programista15k #programista20k mówiąca o tym, że programiści sami doprowadzili do “kryzysu” poprzez chwalenie się tym, jak to nic nie muszą robić, a hajs sam wpada. To w świetle tej teorii Wasze nieustanne biadolenie o tym rzekomym kryzysie zaszkodzi całej branży o wiele bardziej. Już słyszę o tym, że trzeba obniżać oczekiwania i cieszyć się, że w ogóle
awakening88 - Jeżeli przyjmiemy, że teoria, która od dłuższego czasu lata na tagach #...

źródło: image

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1 10.12.2024, 16:45:49 via Wykop
  • 0
@awakening88: Przykro mi bardzo ale eldorado dla programistów już się skończyło. Tym seniorom którzy zostali wywaleni na zbity pysk a nie mogą teraz znaleźć pracy nie będzie już do śmiechu. To już walnęło. Tak jak każda bańka spekulacyjna która kiedyś musi walnąć. Bo czym był ten rynek jak nie jedną wielką bańką spekulacyjną?
  • Odpowiedz
nad__czlowiek
nad__czlowiek
08.12.2024, 16:41:26
  • 28
#programowanie #programista15k #programista25k #pracbaza #java #pracait #kryzysit #korposwiat

To jest niesamowite jak "ELYTA" naszego kraju, programiści, dali się wyruchać na umowach B2B myśląc, ze to coś wspaniałego. xD

Jesteś sobie typowym seniorkiem Java 10 lat stażu + kubernetes + cloud. Dostajesz ofertę pracy - albo 18k brutto UoP / 12k na rękę albo 22k netto B2B / 18k
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1 08.12.2024, 19:08:56 via Wykop
  • 1
@nad__czlowiek: Zakładając że kontraktor pracuje przez te 12 miesięcy za 18k na łapkę i się nie rozchoruje to wyjdzie 216k a na UoP 144k, różnica 72k to nie jest mało. Ale masz rację, te 6 koła więcej na koncie co miesiąc nie jest warte tego ryzyka, bo jakby nie było to bardzo niestabilna praca.
  • Odpowiedz
daro1
daro1 09.12.2024, 10:22:24 via Wykop
  • 0
@nad__czlowiek: Nawet jak pracuje 9 miesięcy w roku to przy tych zarobkach i tak wyjdzie mu 18k do przodu. Kilka lat takiej pracy i całkiem niezłą sumkę można sobie uzbierać, o ile oczywiście będzie się zdrowym jak koń. Skąd w takim razie programiści mają hajs na dobre samochody albo mieszkania, które mogą wcześniej spłacić niż przeciętny zjadacz chleba?
  • Odpowiedz
daro1
daro1 09.12.2024, 10:36:41 via Wykop
  • 0
@nad__czlowiek: O ile w ogóle do niej dożyje to faktycznie będzie cieniutko. No nie jest to takie kolorowe, musiałby ciułać na tą emeryturę, najlepiej na jakimś dobrym funduszu inwestycyjnym.
  • Odpowiedz
d.....z
d.....z
konto usunięte 08.12.2024, 03:54:53
  • 2
Cześć Mirki i Mirabelki Freelancerzy WebDev,
Na jakich portalach znajdujecie dla siebie zlecenia na remote za normalne pieniądze? I ile wyciągacie max miesięcznie?
Pomijam kwestie znajomości i poleceń - chodzi mi stricte o zlecenia załapane od nowych klientów w sieci.

#freelancer #it #programowanie #programista15k #programista25k #programista #webdev #freelance
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1 08.12.2024, 08:11:36 via Wykop
  • 0
@debetterz: Na portalach się nie znajduje dobrych zleceń za dobre pieniądze. Albo fora branżowe, albo uderzanie do firm z rozwiązaniem jakiegoś ich problemu ale bardzo ciężko przebić się przez konkurencyjną ofertę agencji interaktywnej.
  • Odpowiedz
daro1
daro1 05.12.2024, 16:48:01
  • 5
Mówienie o tym że bardzo dobry programista zawsze znajdzie pracę i nie grozi mu bezrobocie jest dla mnie co najmniej zabawne. Żeby to uzasadnić weźmy takie dwa przypadki:

1) Senior z 10-15+ doświadczenia komercyjnego, pracujący w jakimś wielkim korpo, przynosi zyski i nie zanosi się na to żeby został zwolniony
2) Senior z 10-15+ doświadczenia komercyjnego, już nie pracujący w wielkim korpo, ponieważ został wywalony na zbity pysk bo już nie jest potrzebny, były
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1
Autor
06.12.2024, 05:34:02 via Wykop
  • 0
@Fattek: To jak wyjaśnisz spamowanie przez Anetki profili tych ludzi którzy aktualnie gdzieś pracują? I dlaczego próbują ich wyciągnąć z jednej firmy, wiedząc że oni mają pracę i że jest to z tego powodu trudne? Założę się że ma to swoje uzasadnienie. Może mają z tego większą prowizję? Co powie rekruterce zwolniony senior? Przecież jeśli jest dobry to dalej powinien pracować w firmie, bo nie zabija się kury znoszącej złote
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
06.12.2024, 05:36:37 via Wykop
  • 0
@SanFable: Tak ale takie tłumaczenie chyba nie zadziała na HR-ówy. Sugeruje to pewnie podświadomie że nie jest taki dobry, bo jeśli byłoby inaczej to migiem powinien sobie znaleźć nowy projekt.
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
06.12.2024, 05:43:15 via Wykop
  • 1
@JamesJoyce: To jest bardzo smutna prawda o rekrutacji specjalistów i wyjaśnia dlaczego ktoś ma pod górkę ze znalezieniem pracy a ktoś inny nie.
  • Odpowiedz
ViniciusZunior
ViniciusZunior
04.12.2024, 22:16:19
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1 05.12.2024, 06:51:48 via Wykop
  • 1
@ViniciusZunior: Jak nie ma pracy to nic Ci nie pomoże że jesteś zajebisty i to jest prawdziwa przyczyna.
  • Odpowiedz
daro1
daro1 05.12.2024, 06:52:57 via Wykop
  • 1
@Ksiega_dusz: No właśnie że nie. I niejeden się już na tym przejechał. Zresztą tych dobrych programistów to jest teraz mnóstwo.
  • Odpowiedz
ViniciusZunior
ViniciusZunior
04.12.2024, 12:05:29
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1 04.12.2024, 13:05:09 via Wykop
  • 0
@rotszyld: Z mojego doświadczenia wynika że nie ma najmniejszego sensu startować do firm w których wymagana jest znajomość jakiegoś frameworka i praca na nim od kilku lat. Już nie raz próbowałem z biegłą znajomością Kohany na stanowiska gdzie wymagana była biegła znajomość Symfony. I to jestem w stanie zrozumieć, bo na taką naukę nikt nie będzie miał czasu.
  • Odpowiedz
daro1
daro1 04.12.2024, 14:11:10 via Wykop
  • 0
@rotszyld: Nie są podobne, jest między nimi duża przepaść. Niby wzorce jak MVC te same ale konstrukcja, rozłożenie katalogów, nazewnictwo plików, mechanizmy działania już inne. Nie opanujesz takich gigantów biegle w miesiąc a jeżeli nawet to i tak nie masz szans konkurować z jakimś wymiataczem który w tym działa od lat. Do tego dochodzi jeszcze praca w zespole, jak programujesz samodzielnie też nie masz szans. Ja nawet nigdy nie miałem
  • Odpowiedz
daro1
daro1 04.12.2024, 14:38:48 via Wykop
  • 0
@rotszyld: W porządku tylko spróbuj napisać to samo w tak samo krótkim czasie we frameworku którego dopiero się uczysz a w tym w którym już od lat wymiatasz. I żeby była pewność że podołasz temu zadaniu w określonym czasie. Wiesz ile razy już próbowałem podchodzić do Symfony? Żebym mógł się uznać za wymiatacza musiałbym na niego przepisać kilka portali które już kiedyś realizowałem dla firm na zleceniach a to by
  • Odpowiedz
daro1
daro1 04.12.2024, 15:12:13 via Wykop
  • 0
@rotszyld: Symfony. I co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Nawet nie chodzi o sam rynek pracy gdzie i tak przeważa a o projekty które można na nim zrobić. Widzę że GPT nie taki głupi. Tylko że weź sobie wpisz do CV że znasz któryś framework od 2-3 miesięcy, bo tyle Ci zajęła nauka i konkuruj z kimś kto sobie wpisze 3-5 lat. To wszystko i tak wyjdzie na rozmowie,
  • Odpowiedz
daro1
daro1 04.12.2024, 15:27:12 via Wykop
  • 1
@rotszyld: Może Cię to zainteresuje:

Powiedziałeś(-aś):

Ile zajmuje nauka Knockout.js, Vue.js oraz Angular.js?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • Odpowiedz
daro1
daro1 04.12.2024, 16:25:34 via Wykop
  • 0
@rotszyld: Nie spodziewałbym się żeby kontraktornie czy jakiekolwiek inne firmy pośredniczące co najpierw łapią zlecenia z za granicy a potem szukają kogoś kto by to ogarniał dawały choć dwa miesiące czasu na naukę tego co jest wymagane i jeszcze za to płaciły. To się nie dość że biznesowo nie kalkuluje, to jeszcze straciłyby klientów. Nie ma czasu na naukę, masz ogarniać na perfect i już, chyba że masz dużo czasu
  • Odpowiedz
daro1
daro1 30.11.2024, 10:21:00
  • 0
Nie ogarniam tego jak to jest możliwe że za Landing Page na Wordpressie trzeba zapłacić dziś minimum 2,5 tys. zł korzystając z usług samodzielnego freelancera na DG a korzystając z agencji interaktywnej to pewnie wyjdzie ze 2 razy tyle. Stosunkowo niewielkim nakładem pracy mając wiedzę programistyczną stworzyłem sobie stronę wizytówkę tyle że na ultra lekkim frameworku, za którą pewnie musiałbym zapłacić minimim 5 tys. zł korzystając z usług takiego samodzielnego freelancera. Wszelkie
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1
Autor
30.11.2024, 12:58:05 via Wykop
  • 0
@clrshck: Jaką klient ma gwarancję że ten wydatek mu się zwróci i że klient się nie wyniesie po mniej niż minucie? Wiele stron ma nawalonych JavaScriptem, animacjami i zamiast coś zrobić prosto to się robi jakieś różne bajery. Zastanawia mnie w tym przypadku ile w tych 2,5 tys. za Landing Page to wynagrodzenie za realną pracę a ile za marketing freelancera który się wszędzie promuje na specjalistę?
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
30.11.2024, 16:09:40 via Wykop
  • 0
@testinkow: Tylko że freelancerzy mają to do siebie że się promują w sieci, jacy to oni nie są zajebiści i jak wiele nie potrafią. Miałem przypadek kiedy to strona koleżanki, właściwie to był sklep na Wordpressie został zaatakowany wstawkami JavaScript, był to atak XSS i nie mogła przez to nawet realizować zamówień. Inna strona z którą miałem do czynienia, był to taki serwis z filmami wywalała się na ogromnej ilości
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
01.12.2024, 06:30:03 via Wykop
  • 0
@testinkow: Symfony jest za duży i za ciężki do stron wizytówek, użyłbym Koseven Framework. Laravel też jest za ciężki, to są inne projekty. Do większych portali albo sklepów się nadają. Z takimi klientami to krótka piłka, jak ktoś chciałby mieć coś ekstra to albo niech płaci, albo niech sobie szuka gdzie indziej. Koleżanka dostała sklep, ktoś wziął kasę a potem została narażona na straty. Bo ktoś ją pewnie przekonał że
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
02.12.2024, 11:31:08 via Wykop
  • 0
@testinkow: Wystarczy że raz bym napisał odpowiedni CMS na Koseven, Bootstrap5, Vue.js, jQuery itp. i zdeklasowałbym Wordpressa w wielu zastosowaniach, bo Wordpress ma ograniczone zastosowanie. Tylko musiałbym najpierw to dobrze rozpromować. Masz rację, na tym rynku to nie da się inaczej jak tylko na gotowcach, bo zdaję sobie sprawę co to są za klienci i jaki mogą mieć budżet. Inni freelancerzy bazują na Drupalu, na Joomla albo nawet własnych CMS-ach.
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
03.12.2024, 05:28:26 via Wykop
  • 0
@zajente: Znam Wordpressa i wiem do czego się nadaje bo na nim pracowałem i dobrze wiem jakie ma ograniczenia.
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
03.12.2024, 12:33:40 via Wykop
  • 0
@zajente: Bo to jest stosunkowo tanie i dobre rozwiązanie na przykład do blogów czy właśnie takich stron wizytówek, nawet sklepów internetowych. Ale wiesz że przedsiębiorca który się nie zna na tych technologiach, stykając się jeszcze z konkurencyjną firmą która robi np. na Drupalu to może wybrać akurat Drupal a nie Wordpress, bo uległ marketingowi? To nie takie proste, bo już przepisywałem pewien portal z opisami filmów i zdjęciami oparty pierwotnie
  • Odpowiedz
daro1
daro1 28.11.2024, 06:13:24
  • 0
Wątpliwe żeby programiści mogli dokonać samozaorania zachęcając ludzi do nauki programowania, przedstawiając ten zawód tylko w samych superlatywach i już wyjaśniam dlaczego.

1. Ponieważ praca jest tylko dla midów i seniorów a nawet nie wiem czy już nie tylko dla seniorów, a praktycznie nie ma pracy dla juniorów, to w jaki sposób ludzie nie mający doświadczenia albo mający tylko niewielkie doświadczenie mogą stanowić realną konkurencję dla midów i seniorów? Przecież i tak tam
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1
Autor
28.11.2024, 13:05:59 via Wykop
  • 0
@twlitf: Po prostu albo weszli na rynek w dobrym momencie, albo udało im się znaleźć takie firmy które dały im taką szansę. Technologie się zmieniają, to fakt, tylko że te nowoczesne frameworki ktoś napisał i to według pewnych przyjętych założeń. Tak są skonstruowane żeby były maksymalnie trudne dla początkujących, bo są skomplikowane, ich nauka zajmuje wiele czasu. Ja wiem że są dobre do dużych skomplikowanych projektów ale one same w
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
28.11.2024, 17:17:10 via Wykop
  • 0
@twlitf: Wystarczy mi że wiem jakie są różnice między takim Koseven, następcą Kohany a takim Symfony albo nawet Laravelem. A w programowaniu siedzę już długo. O ile Koseven jest prościutki to już z Symfony tak prosto nie jest. Nawalone zależnościami w vendorach, do tego dochodzi system konfiguracji. Laravel też nie jest takim prostym narzędziem, zobacz na forach ilu ludzi pyta jak coś zrobić żeby w ogóle działało albo mają problemy
  • Odpowiedz
daro1
daro1
Autor
29.11.2024, 12:54:03 via Wykop
  • 0
@twlitf: Też się nad tym właśnie zastanawiam. Pewnie lepiej wejść w czysty JavaScript i technologie oparte na node.js ale nie wiem czy jest to też dobry kierunek. W każdym razie zasiedzenie się w starych technologiach to chyba strzał w kolano.
  • Odpowiedz
nad__czlowiek
nad__czlowiek
24.11.2024, 19:45:04
  • 11
#programowanie #programista15k #programista25k #pracbaza #java #pracait #kryzysit #korposwiat

Czy istnieją więksi cuckoldzi finansowi niż programiści co klepali kod do open source za darmo?

Jakiś tam pasjonat naklepał 1 000 000 linii kodu do różnych open sourców, które były kluczowe dla działania tych projektów. A przyszedł taki Sam Altman, zescrapował dane i dzięki niemu zarabia miliardy USD. Kod który
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

daro1
daro1 25.11.2024, 06:25:24 via Wykop
  • 0
@nad__czlowiek: Rozumiesz na czym w ogóle polega idea Open Source? Ty coś piszesz i wrzucasz to na github a w zamian za to możesz wykorzystywać kody które napisał i wrzucił ktoś inny. To ma tylko korzyści a nie minusy. Coś jak wymiana barterowa. Tylko trzeba jeszcze rozróżnić pisanie w ramach jakiegoś własnego hobby od typowego frajerstwa i pisania milionów linii kodu za darmo tylko dlatego że takie jest czyjeś widzimisię.
  • Odpowiedz
daro1
daro1 26.11.2024, 10:58:53 via Wykop
  • 0
@tubkas12: Tak prawdę mówiąc to jako twórca paru projektów open source, głównie są to moduły do Kohana Framework i Koseven to mam w nosie czy ktoś na tym zarabia czy nie. Wrzuciłem to na github tylko po to żeby coś było. Niestety ta praca strasznie demotywuje jak nikt nie płaci, z tego powodu też uważam że nie ma sensu pracować w ramach Open Source nad czymś poważniejszym. Jako portfolio do
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19
  • Strona 5 z 19
  • >
  • http://www.dariuszrorat.ugu.pl
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.10.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.02.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 03.01.2021

    Mikroblogger
  • Gadżeciarz
    od 10.08.2023

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking