- Miche8768
- 2
Tym razem Y RWD i E-3008 na dystansie 550 km. Czas czy ładowania nieistotne, bo była odmienna "taktyka".
Tesla wg kompa 19.1 kWh/100
Peugeota wg kompa 21.2 kWh/100
Tylko przy ładowaniu wyszło, że Tesla zużyła na tym dystansie 115 kWh, Peugeot 117 kWh.
Jazda tylko autostradowa, ciepło.
Takie straty przy ładowaniu czy tak komp oszukuje?
@kwanty?
#tesla #samochodyelektryczne
- 0
Muszę zobaczyć czy gdzieś jest możliwość ustawienia tego zachowania
- 0
- 0
Globalne ocieplenie Chinom niestraszne. Wciąż budują nowe elektrownie węglowe
W 2023 roku chińskie władze wydały zezwolenie na budowę elektrowni węglowych o łącznej mocy 114 GW, tj. 10 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu opublikowanego w czwartek przez think tank GEM i organizację CREA. Autorzy ocenili, że Pekin może nie zrealizować założeń klimatycznych.
z- 164
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 0
- 0
Uważam się za osobę, co ma środowisko na uwadze, interesuję się trochę emisjami CO2, elektryfikacją transportu, ale ha tfu "zieloni" nie mają z tym nic wspólnego. Zaślepieni albo głupotą,
- -1
Pył z opon stanowi 78% mikroplastiku w oceanach
Było już zbadane, że 55-69% smogu odtransportowego to pyły powstałe ze ścierania hamulców i tarcz, opon i nawierzchni dróg, więc nie ma znaczenia, że jeździsz elektrykiem - wciąż pogarszasz jakość powietrza. Teraz okazuje się, że niezależnie od napędu zanieczyszczasz też oceany.
z- 291
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- -2
Zdradzę Wam tajemnicę - "niektóre" z EV nie ważą o wiele więcej od spalinówek (Model 3 w dowodzie mam wpisane 1844kg) więc nie zużywają szybciej opon (jeśli nie startujesz spod świateł jak w F1 za każdym razem), ale nie zużywają prawie hamulców więc nawet ten rodzaj pylenia w EV będzie niższy niż w spalinówkach.
Ale plusujcie i wykopujcie dalej
- 0
Hybrydy to rozwiązanie, stosowane w celu obniżenia kosztów przechodzenia na nowszą, początkowo droższą technologię. Tak było nawet z dyskami SSD, gdzie nie wyobrażano ich
- 0
Wymiana baterii po 3 latach to bzdura, Tesla w USA ma 1% napraw gwarancyjnych (Ford / GM - ok. 4 %), gwarancja na 8 lat / 192 000km.
Jeśli pod obciążeniem ogniwa mają 60-75% "mocy" to by znaczyło, że samochód nie przyspiesza jak powinien i akurat coś
- 0
A jeśli już są faktycznie jakieś problemy z bateriami, to dlatego, że legacy OEM nie odrobili jeszcze zadania, bo od 2012 się śmiali, że Tesla to nie jest żadna konkurencja
- 0
Wtedy pozostają szybkie ładowarki czy tam nie było ładowane zawsze do 100% - jeśli ktoś ma garaż / ładowarkę to mam 95% pewności, że nie jeździł w Polsce na szybkie
- -1
Nie mówie, że ich nie używałeś. Z tą różnicą, że te li-On mają chemię przystosowaną
- 0
- 0
Inwestowanie dla samego inwestowania byłoby pewnie nieefektywną alokacją tych środków.
Tesla ma bardzo dobrze kontrolowane wydatki, choć nie brakuje im na żaden projekt, a pomimo tego co się mówi i jak im wszystko niby spada,
- 0
- 1
Muska nikt już na poważnie nie bierze w temacie FSD, po
Mimo to, Tesla podejmuje ryzyko. Dlaczego?
- sisohiz
- gonzo91
- Lurriel
- TwujKasztan
- MechanicznaPitaja
- +5 innych
- 1
Kto jeszcze inny ma pozytywne marże brutto na BEV?
#gielda #nvidia #tesla #openai #midjourney #sora #dalle #kryptowaluty
- 0
- 8
Oryginalna bateria, silniki i drzwi falcon.
Właściciel podaje zmierzoną degradację 13%.
#samochodyelektryczne
#samochody #elektryki
- Raa_V
- PiotrFr
- majk3l
- mkorsov
- TwujKasztan
- +3 innych
- 1
- 2
- 1
- 2
Ja mam 30km do pracy w jedną stronę i na 20 calach Pirelli Pilot
- 1
Inne towarzystwa zaczynały rozmowę od 7 tysięcy złotych.
- 0
- 1
Tesla nie ma w PL rozwiniętej sieci serwisowej czy dużej ilości certyfikowanych warsztatów, które zrobią blacharkę czy większe naprawy.
Te w ASO mogą iść w naprawdę spore sumy (pompa ciepła + układ chłodzący to drogie rzeczy, tak jak wiele innych elementów). Niewielki dzwon może kosztować kilkanaście/dziesiąt tysięcy. Nie mówiąc już o większych, ja bez AC bym się nie odważył.
- 124
#motoryzacja #heheszki #tesla #elektryki
- Karbon315
- Smonk_Da_Wead
- konto usunięte
- JestemKrzysio
- bArrek
- +119 innych
- 0
Tak naprawdę u mnie w Tesli M3P różnica w zasięgu do temperatury 0 stopni jest naprawdę niewielka (typu między 370 vs 350/340km - trasy to 60/70% autostrada z prędkością 130km/h). M3 Performance.
Zmieniłem co prawda koła na 18 cali, ale przy dużych prędkościach to max 2-3% więcej zasięgu (z 20 uberturbine), opony zimowe,
- 2
Jeśli ktoś mówi, że w cenę jest wliczone kilka modeli samochodów do przodu to znaczy, że nie rozumie jak wyceniane są spółki technologiczne.
Ja twierdzę, że nawet Cybertruck nie jest, ale WallStreet nie wierzy Elonowi, więc muszą przemówić wyniki (zysk netto / marże / przychód) tak w przypadku CT jak i next-gen.
To co mnie utwierdziło w tym, że nie
- 0
W zeszłym roku nie było wzrostu o 50%, 50% to tylko skumulowamy CAGR od 2020 w ttm roku owszem pierwszy raz od 2020 dostaniemy się
- 0
Tym samym odkupiłem wszystkie swoje akcje na ikze, które sprzedawałem 2023-10-20 (tutaj opis), a do tego za tamtą kasę starczyło jeszcze na dwie dodatkowe.
#tesla #gielda #januszeinwestowania
- gonzo91
- wersalski_kasztaniQ
- zgredas
- Technolust
- radkoslaw
- +3 innych
- 0
"Elektryki się nie sprzedają..."
"Elektryki są skończone..."
tymczasem Tesla Model Y najpopularniejszym samochodem na świecie w 2023...
#ciekawostki #samochody #toyota #tesla #elonmusk #samochodyelektryczne
- konto usunięte
- Lurriel
- gysnde
- Obruni
- Yelonek
- +56 innych
- 0
https://www.google.com/search?q=tesla+windshield+wipers+turn+on+no+rain&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl&client=safari#vuanr=4
@orzeszkiy: Trwało im to długo, ale już można wyłączyć wycieraczki przy jeździe Autopilotem + mocno je poprawili (przynajmniej ja to odczułem). Nie są już bezużyteczne, a co najważniejsze nie przeszkadzają. Holiday update na Boże Narodzenie.
Samochody elektryczne na ostrym zakręcie.
Dwa lata temu znana na całym świecie wypożyczalnia samochodów kupiła 100 tys. nowych aut elektrycznych. Teraz postanawia się ich pozbyć. To symboliczny sygnał mocnego kryzysu na rynku samochodów elektrycznych. Elektryki wciąż są za drogie, kredyty samochodowe za wysoko oprocentowane...
z- 24
- #
- #
- #
- -1
Zacznę trochę od tyłu, ale chcę, żeby te słowa wybrzmiały dobrze na początku. Obecna sytuacja do złudzenia mi przypomina sytuację z 2017 roku, kiedy to Tesla zaczynała rozkręcać produkcję modelu 3. W tamtym okresie Tesla zbliżała się do kresu tego, ile była w stanie sprzedawać swoich flagowych
- Yelonek
- gonzo91
- nccfhnvcjjv
- Spyrka
- Adicts
- +5 innych
- 0
Ani słowa o malejących marżach, które są największym problemem dla wyceny Tesli aktualnie
Przecież marże na samochodach wzrosły w Q4 (excl regulatory credits) o 1%. Owszem w styczniu nastąpiła obniżka cen Modelu Y, ale one przełożą się na marże dopiero w Q1. Widziałeś w ogóle wyniki? Analizowałeś
- 0
- 0
- 0
Reuters raportuje, że EV za 25k$ od #tesla będzie produkowany gdzieś od środka roku 2025. Tak wynika z tego co firma komunikuje swoim dostawcą.
ZA PÓŹNO.
#gielda
- 0
- 0