Będzie dzisiaj ATH na Tesli? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://wykop.pl/wpis/84258007/tesle-model-y-bez-nikogo-w-srodku-jezdza-juz-sobie
#tesla #gielda #robotaxi #technologia
Tesle Model Y bez nikogo w środku, jeżdżą już sobie same po Austin, w USA ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://wykop.pl/wpis/84258007/tesle-model-y-bez-nikogo-w-srodku-jezdza-juz-sobie
#tesla #gielda #robotaxi #technologia





Tesla za kilka lat przeprosi się lidarem i zacznie go montować seryjnie, albo zostanie w tyle, change my mind.
waymo wchodzi ostro w autonomie end2end AI z feedem camera/lidar/radar oraz wsparciem gemini https://waymo.com/blog/2025/12/demonstrably-safe-ai-for-autonomous-driving
Kilka lat temu świat był zupełnie w innym miejscu, lidar był drogi i toporny a samo AI w zasadzie raczkowało w stosunku do tego co mamy teraz.
Tesla cały czas polepsza swój system na podstawie feeda, którym dysponuje - kamera. Wkrótce osiągnie sufit, którego nie będzie w stanie przeskoczyć. To nadal może być bardzo dobry system, ale przy zastosowaniu większej ilości danych na wejściu (lidar, radar) da
metryka będzie oczywista - ilość wypadków na milion przejechanych kilometrów. Lidar/radar ma tutaj realną przydatność jak obraz z kamery jest niejednoznaczny (oślepienie, brud, deszcz) lub po prostu jako redundancja synału. Nawet jak fsd na kamerach będzie 10 razy bezpieczniejszy od człowieka, to dodatkowe sensory umożliwią jeszcze pobicie tego wyniku do np 20 razy bezpieczniejszego od człowieka. Ja sam testuje sobie fsd, nawet codziennie i widzę jak to działa