Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko169
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
RapIArbuzy
RapIArbuzy

RapIArbuzy

Dołączył 3 lata i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2354
  • Znaleziska 199
  • Mikroblog 2155
  • Obserwujący 11
  • Obserwowane 3
Zimm3man
Zimm3man
Zimm3man
07.03.2026, 12:03:09
  • 0
Co to kur*a jest 😄

https://jobs.dolby.com/careers/job/39649421?domain=dolby.com&hl=pl

#pracait #programista15k
Zimm3man - Co to kur*a jest 😄

https://jobs.dolby.com/careers/job/39649421?domain=do...

źródło: 1000012343

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 07.03.2026, 16:53:42 via Wykop
  • 0
My chcemy cos co dziala a jak sie spieprzy to nastepny wajb koder poprawi.


@JamesJoyce: A ja myślę że doczekamy się tak poważnych fuckupów przez vibe coding, że duże firmy bardzo szybko postawią ostre wymagania przy pracy z llm. Anthropic ma bardzo często outage, azure już od kilku lat działał c-----o, a aktualnie w microslopie klepią wszystko llm i jest tylko gorzej XD W amazonie dużo zespołów ma retro odnośnie
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 07.03.2026, 17:52:19 via Wykop
  • 2
@TomSz: Nie wiem w jakich firmach pracowałeś, ale poważne firmy mają podpisane umowy oraz SLA - fuckupy na produkcji mogą pociągnąć zerwanie kontraktu oraz kary finansowe. Ja wiem że są firmy gdzie w--------a się produkcja co miesiąc, sam w takiej pracowałem, ale mówimy o poważnym inżynieringu, gdzie błędy pociągają konsekwencje, a nie ruch 100 TPS. I nie wiem co to znacza hehe błędy na produkcji, w poważnym firmach błąd na
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 05.03.2026, 13:19:58
  • 1
Niby llm po coding usprawniają znacznie pracę, cały ten boilterplate, piszą nawet jakieś sensowne testy, chociaż wiadomo wymaga to refaktoringu. Ale mimo wszystko powoduje to że SWE nie śledzi dokładnie zmian. Pewnie, zrobi się review, ma się świadomość, że coś powstało. Tyle że przy bardziej złożonych rzeczach zapomina się bardzo szybko nad czym pracowało, a w efekcie jakakolwiek architektura dla nowszych rozwiązań jest zwyczajnie trudniejsza do ogarnięcia, bo system ma sporo zmian
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy
Autor
05.03.2026, 13:37:41 via Wykop
  • 1
Jeśli nie to parę katastrof, outageow, złamanych SLA/SLO i jakieś potężne kary (USA lubi to heheh) może pociągnie parę AI-first firm do bankructw to może.... się coś odmieni, ale c--j wie


@Zimm3man: Do tego bije, pracowałem w projektach gdzie były harde SLA i jak to się złamało, to była straszna sraczka, bo umowy zapewniają SLA. Z drugiej strony w amazonie to n--------ą tymi llm jak p------i, tak samo w microsoftcie,
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy
Autor
05.03.2026, 13:40:08 via Wykop
  • 1
Ostatnio chcę zmienić pracę, uczę się architektury, przypominam sobie coś tam z języków itd, robię leetcode'y i w sumie nie widzę w tym już większego sensu bo i na c--j to robić w dobie llm'ow.


@Zimm3man: Chyba wszystko przejdzie w architekturę, ale myślę że leetcode nigdzie nie ucieknie, oni tym sprawdzają bardziej sposób myślenia niż pisania. tak, wiem, uczysz się schematów na pamięć, więc z myśleniem to ma mało wspólnego,
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 03.03.2026, 20:24:08
  • 0
Szukam sprawdzonego multimetru, budżet około 200 zł. Głównie DIY, elektryka w domu/samochodzie. Coś polecacie z doświadczenia? Na redditcie polecają modele w cenie 400-500 zł, co przy moim użyciu mija się z celem

#elektronika #pytaniedoeksperta
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rybeczka
rybeczka
03.03.2026, 20:24:27 via Wykop
  • 3
@RapIArbuzy: każdy UniT wystarczy
  • Odpowiedz
Catmmando
Catmmando
03.03.2026, 21:23:02 via Wykop
  • 1
@RapIArbuzy: połowa twojego budżetu a ma wszystko i więcej niż użyjesz w domu

No chyba że chcesz koniecznie dać 200zł to tu masz z auto zakresem pomiaru
  • Odpowiedz
lewy_qtas_mitow
lewy_qtas_mitow
02.03.2026, 10:01:19
  • 1
Czy da się znaleźć pracę w IT z 3-msc okresem wypowiedzenia w obecnym Januszexie?

Dostaję sporo fajnych ofert i jestem już po kilku rozmowach ale do tej pory wszędzie szukają ASAP.

Zastanawiam się czy nie uwolnić się już teraz i rzucić wypowiedzeniem nie mając nic pewnego nagranego albo spróbować z OE. No ale jest to trochę risky przy obecnym rynku.

#pracait #programista15k
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 02.03.2026, 10:22:36 via Wykop
  • 6
Zastanawiam się czy nie uwolnić się już teraz i rzucić wypowiedzeniem nie mając nic pewnego nagranego


@lewy_qtas_mitow: machający_papież.jpeg Przejdź się na kilka rozmów na aktualnym rynku to zrozumiesz jaki jest profesjonalizm firm gdy jest większa podaż kandydatów, a później wróć i opisz kuriozalne sytuacje z rekrutacji. Jak nie rekrutujesz się do jakiegoś faanga lub tego kalibru firm, to profesjonalizm na rozmowach jest bliski zeru, bo nie ma żadnych standardów rekrutacyjnych.
  • Odpowiedz
rolling_stone_with_no_hope
rolling_stone_with_no_hope
rolling_stone_with_no_hope
25.02.2026, 23:05:41
  • 2
To jest chyba jakaś symulacja. Kończyłeś studia w 2005 roku studia i nie miałeś pracy to jechałeś się przemęczyć kilka lat i stawiałeś sobie dom.

Teraz to nawet nie ma alternatyw, nie mam pojęcia co będzie gdy serio AI sobie samo będzie pisało kod. Sporo ludzi pójdzie na bruk, część znajdzie coś pokrewnego.

Boże, wybrać sobie taki zawód… niewiarygodne, a wypadałoby jeszcze jakieś 40 lat pociągnąć i dzieci wychować. 40 lat xD
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 26.02.2026, 08:27:35 via Wykop
  • 1
@Jaszczurzysko: ta normalna praca to big tech w Szwajcarii lub UK?
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 26.02.2026, 19:58:10 via Wykop
  • 0
@Jaszczurzysko: no to ile odłożysz? bo chciałbym usłyszeć konkrety o tej mitycznej pracy powyżej minimalnej
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 01.03.2026, 21:22:09 via Wykop
  • 1
@Jaszczurzysko: Czyli stać cię na pół mieszkania w dużym mieście na rynku wtórnym, a w deweloperce to mniej niż pół. Napisałeś że po 5 latach kupujesz mieszkanie w dużych miastach, co nie jest prawdą. Takie ceny to były z 5-6 lat temu.
  • Odpowiedz
fremmm
fremmm
28.02.2026, 08:09:39
  • 0
Czy nauka pod certyfikaty z AWS ma sens? Daje to wiedzę jaka przyda Ci się w pracy czy bezsensowne kucie by zadowolić Anetkę z HR po polonistyce?
#programista15k
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 28.02.2026, 11:12:17 via Wykop
  • 0
@fremmm: Nie i ogarnięty typ przygotuje się w kilka dni do tych certow xD w najlepszych infrowych firmach z multi-cloudem ludzie mają na to wywalone
  • Odpowiedz
nflsteelers
nflsteelers
nflsteelers
27.02.2026, 22:47:18
  • 0
Skoro nie ma żartów, powiedzmy wprost - na jakie stanowisko najprostszy switch ze zwykłego senior klepacza Javy? Coś w IT się znajdzie jak AI dociśnie, że fucha będzie tylko dla wybitnych jednostek? Czy już raczej trzeba poza IT szukać :D #programista15k #programowanie
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 27.02.2026, 23:57:24 via Wykop
  • 11
@nflsteelers: Biedronka, Lidl, Kaufland
  • Odpowiedz
groman43
groman43
26.02.2026, 12:23:40
  • 8
Najzabawniejsze w tym całym #kryzysit jest fakt, że ludzie najbardziej narzekający oraz straszący AI w życiu nie wrzucili ani jednego merytorycznego posta na tag.

#programowanie #programista15k #programista25k #pracait #pasjonat15k
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 26.02.2026, 12:31:43 via Wykop
  • 0
@groman43: Zabawne to dopiero będzie jak będziesz miał layoff, a to nie twój ericsson planuje layoff 1600 osób w samej szwecji na początku 2026? XD W szwecji gdzie jest bardzo pro-pracownicze prawo pracy, gdzie ciężko zwolnić pracownika.
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 26.02.2026, 12:39:02 via Wykop
  • 0
@groman43: No, to jest ten poziom właśnie. Wiesz różnica jest taka, że ja mam znajomych w big techach, sam tam pracowałem, ludzi po różnych unicornach i wniosek jest jeden, że llm to nie są zabawki. Tyle że ja llm się nie boję i nie uważam że to zagrozi mojemu zatrudnieniu, bo pracowałem w przeróżnych domenach i nie boję się ani ml, ani niskopoziomowych rzeczy. Ale jednocześnie wszyscy co bardziej ogarnięci
  • Odpowiedz
cz4rnyy
cz4rnyy
25.02.2026, 21:07:00
  • 10
#heheszki #humorobrazkowy #programista15k #programista25k #programowanie #heheszkialetakaprawda #sztucznainteligencja
cz4rnyy - #heheszki #humorobrazkowy #programista15k #programista25k #programowanie #h...

źródło: fabryka-crudow

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 25.02.2026, 21:59:01 via Wykop
  • 0
@CLBRKS: Llm po fine tunning pod kodowanie mają wczytany cały twój kontekst. Większość projektów w takim amazonie jest już klepanych llm, co prawda to amazon, ale still w big techu nie klepią już w większości manualnie kodu. To samo tyczy się mety, oni nawet mają wewnętrzny llm pod coding, ale inżynierowie mogą używać zarówno codexa, jak i clauda. Nvidia forsuje u siebie codexa i mają nawet lokalne llm wytrenowane na
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 25.02.2026, 22:05:26 via Wykop
  • 0
@CLBRKS: a tak btw, żeby nie być gołosłownym https://x.com/rauchg/status/2010411457880772924
RapIArbuzy - @CLBRKS: a tak btw, żeby nie być gołosłownym https://x.com/rauchg/status...
  • Odpowiedz
model_trzy_zmianowy
model_trzy_zmianowy
25.02.2026, 08:23:03
  • 11
Poziomkoo

#programista15k #programista15k #korposwiat #pracait #programowanie #pracbaza #kolchoz #humorinformatykow #heheszki
modeltrzyzmianowy - Poziomkoo

#programista15k #programista15k #korposwiat #pracait #...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 25.02.2026, 08:59:55 via Wykop
  • 0
@model_trzy_zmianowy: xDDD
  • Odpowiedz
Widelec_
Widelec_
23.02.2026, 12:21:42
  • 6
Team leada za 16k brutto. Startup produktowy 8-osobowy.

Myślicie, że znajdą? Totalny odjazd czy nowa normalność?


#programista15k #pracait #programowanie
Widelec_ - Team leada za 16k brutto. Startup produktowy 8-osobowy.

Myślicie, że znaj...

źródło: 3730

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 23.02.2026, 14:31:09 via Wykop
  • 0
siedzi tysiące po pół roku na bezrobociu nic nie robią tylko katują leetcode


@zmarnowalem-zycie-w-it: Bzdura, w polsce leetcode jest na dosyć niskim poziomie. Medium przekracza skill kucy, gdy rekrutowałem się do pewnego unicorna, to gość mi powiedział że nikt (prawie) nie jest w stanie skończyć w polsce medium leetcode i oceniają sposób myślenia XD w usa za medium to by zabili, a dostajesz na ryj harda od hindusa na h1b
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 24.02.2026, 17:05:40 via Wykop
  • 0
@Werdna: różnie bywa, zależy od firmy
  • Odpowiedz
masz_fajne_donice
masz_fajne_donice
23.02.2026, 11:08:14
  • 10
hahahaha w mojej firmie poszła dyrektywa że programiści mają czas do końca roku żeby przestać pisać kod.
Tylko vibe coding będzie legalny.
Czym ja będę. Jakaś nowa nazwa by się przydała.

#programista15k #programowanie #chatgpt #c---------------a #sztucznainteligencja

Nowa nazwa dla programisty

  • Vibe engeener 13.2% (31)
  • Prompter 13.2% (31)
  • Wibrator (od vibe) 46.2% (108)
  • Zaklinacz AI 16.2% (38)
  • Approver pull requestów 11.1% (26)

Oddanych głosów: 234

  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 23.02.2026, 13:53:42 via Wykop
  • 1
@MxS89x: Llm zrobiły olbrzymi progres, dzisiaj zaimplementował mi optimistic locking w starym serwisie z zachowaniem całkowitej kompatybilności wstecznej i jeszcze dodał migracje dodającą pole na starych dokumentach. Dla kontrastru coś takiego zajęłoby z 1-2 dni pracy, bo trzeba przejść wszystkie pathy i obsłużyć odpowiednio optimistic locking XD Dodatkowo ostatnio robiłem implementacje na grafach i (prawie) całkowicie dobrze to wygenerował. I nie, to nie są crudy, tylko systemy eventowe z setkami
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 23.02.2026, 15:57:10 via Wykop
  • 0
@polskie-k0rpo: A skąd ty wiesz co tam jest? XD Bo nic nie napisałem o event sourcingu. Wiesz takie systemy są trochę bardziej skomplikowane niż ci się wydaje i nawet nie wspomniałem co tam jest robione oraz na jaką skale. Pamiętam cię, wykopowy troll, który twierdził że w databricks czy confluentcie zatrudniają cloud developerów do stawiania terraforma XD
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 23.02.2026, 22:52:01 via Wykop
  • 0
@polskie-k0rpo: Gościu, ale czy ty myślisz, że będę ci tłumaczył nad czym pracowałem zawodowo i próbował ci coś udowonić? XD Trollujesz na wykopie, przejrzałem twoje wpisy
https://wykop.pl/wpis/81562747/czy-komus-z-was-udalo-sie-w-ostatnim-czasie-przebr - chce się przekwalifikować na security
https://wykop.pl/wpis/83549123/17k-netto-b2b-vat-ile-to-bedzie-na-uop-pytanie-do- - zarobki na poziomie mida
https://wykop.pl/wpis/76184785/mam-ogromny-bol-d--y-bo-zawsze-chcialem-robic-cos- - narzekanie że klepiesz crudy

A później przychodzisz we wpisie i pieprzysz, że zajmujesz się kernelem XD Nawet jeśli, dobrze dla ciebie, ale cały twój content pokazuje że trollujesz na
@polskie-k0rpo +2
Czy komuś z was udało się w ostatnim czasie przebranżowić z programisty na jakieś stanowisko w działce IT security?

Jeżeli tak, to:
- W jakie stanowiska celowaliście?
- Czy był duży spadek wynagrodzenia? Załóżmy że wcześniej byliście senior programistą w jakimś języku
- Co było najtrudniejsze w procesie przebranżowienia się?
więcej
  • Odpowiedz
RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 23.02.2026, 23:56:17 via Wykop
  • 0
czyli g---o robiłeś po prostu trafiły ci się fajne firmy


@polskie-k0rpo: Tak, g---o robiłem xD nie pasowało do narracji to odniosłeś się do epolla xD wiesz, mam wrażenie że połowy nie zrozumiałeś co tam napisałem, ale cóż. Najwyżej uniknąłes niskopoziomej infrastruktury z c++ i niskopoziomowym programowaniu sieciowym, bo mądrzej nie wspomnieć. szkoda czasu na ciebie, wracasz na czarną listę. Nadal uważam że jesteś trollem, a kernel to żaden rocket science
  • Odpowiedz
cat_tea
cat_tea
23.02.2026, 15:17:19
  • 5
"Haha, ci głupi programiści zawsze byli tylko parobkami w IT, nie to co ja, zajmujący się PRAWDZIWYM IT takim jak bezpieczeństwo, którego nie da się zastąpić i będę tylko jeszcze bardziej potrzebn-"
ACK! ( ͡º ͜ʖ͡º)

#programista15k #programowanie #claude
cattea - "Haha, ci głupi programiści zawsze byli tylko parobkami w IT, nie to co ja, ...

źródło: 1000006181

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 23.02.2026, 16:09:56 via Wykop
  • 4
@cat_tea: imagine studiować aktualnie cybersecurity XD
  • Odpowiedz
chaddeveloper
chaddeveloper
23.02.2026, 14:15:11
  • 64
Dostałem się do nowej roboty, stawka spoko i bardzo prosta rekru, dosłownie dwa etapy.
Jaki finał? Dostałem się, zero wdrożenia, zero "buddiego", dostałem tickety i masz z---------j xD. Tzn. w teorii buddiego mam, ale chyba niezbyt jest chętny do pomocy ciągle pisze w stylu "masz doświadcznie, dasz sobie radę"XD

Pociągne z miesiąc/dwa i s--------m z tej patologii.

#pracait #programowanie #programista15k #programista25k #java
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 23.02.2026, 14:18:24 via Wykop
  • 6
bardzo prosta rekru, dosłownie dwa etapy.


@chaddeveloper: No taka jest właśnie korelacja, im łatwiej się dostać, tym większa szansa na ułomków = kultura pracy c-----a.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
22.02.2026, 18:05:26
  • 3
✨️ UOP czy B2B? Dylemat programisty Ⓘ
Co wybrać? 21k UOP obecne czy 30k b2b w nowej pracy? hehe programista.

na pierwszy rzut oka nie ma wątpliwości, tylko idiota wybierze UOP. Ale diabeł tkwi w szczegółach.

UOP to ok. 12,9k średnio na rękę (uśredniłem drugi próg) przez cały rok.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RapIArbuzy
RapIArbuzy
RapIArbuzy 22.02.2026, 18:08:58 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: Zapomniałeś doliczyć dopłaty do internetu i prądu
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
  • Strona 2 z 13
  • >

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 27.05.2022

    Gadżeciarz
  • Rocznica
    od 25.05.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 04.06.2023

    Mikroblogger
  • Komentator
    od 06.07.2023

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking