Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko218
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
PogadajzCHATEM

PogadajzCHATEM

Dołączył 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 174
  • Znaleziska 173
  • Mikroblog 1
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 11

87

SKALA POZNAWCZA IQ - CO WIESZ O RZECZYWISTOŚCI ?

SKALA POZNAWCZA IQ - CO WIESZ O RZECZYWISTOŚCI ?

Skala poznawcza IQ (100 - 155 IQ) Film przedstawia nowatorską, logicznie uporządkowaną skalę świadomości poznawczej, która łączy poziom inteligencji z realną zdolnością do dostrzegania mechanizmów rządzących światem, mediami, polityką, kapitałem i wiedzą. Link do testu : http://bit.ly/4l9P2os

PogadajzCHATEM
z
rumble.com
dodany: 21.06.2025, 11:48:38
  • 67
  • #
    nauka
  • #
    swiadomosc
  • #
    odpowiedzialnosc
  • #
    wiedza
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
21.06.2025, 11:54:16 via Wykop
  • 1
📥 Do pobrania test, który pomoże Ci określić Twój poziom świadomości :

https://docs.google.com/document/d/1UJ2GmsD4RePmkNmeBTRsyYZyMz1F45vcq9zbRH595Sk/edit?usp=drivesdk
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
21.06.2025, 12:33:41 via Wykop
  • -2
@human_man_vv:
Dziękuję za Twój komentarz — to ważny głos.
Wyjaśnijmy kilka kwestii:

To nie test psychometryczny w sensie akademickim (jak WAIS czy Raven), tylko instrument pomocniczy oparty na modelu tzw. świadomości systemowej — jego celem nie jest mierzenie IQ, tylko pomoc w określeniu, na jakim etapie rozumienia złożoności społeczno-cywilizacyjnej ktoś się obecnie
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
21.06.2025, 14:02:30 via Wykop
  • 6
@Fazik: Doskonały komentarz – dzięki za tę refleksję 🙏

Odpowiem wprost – tak, to ja stworzyłem ten przewodnik, i zrobiłem to świadomie, z myślą o sobie i o tych 99% ludzi, którzy – często bez swojej winy – od dziesięcioleci są coraz skuteczniej zarządzani nie przez wybieralnych przedstawicieli, ale przez skoncentrowany kapitał i interesy grup niepodlegających żadnej realnej kontroli społecznej.

Nie jestem przeciwko wiedzy, postępowi, ani nawet kapitałowi jako takiemu – jestem
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
21.06.2025, 21:17:11 via Wykop
  • -6
@Bialaherbata: Dziękuję za tak obszerny komentarz – nawet jeśli krytyczny, to oznacza, że temat poruszył coś istotnego. Pozwolę sobie odpowiedzieć merytorycznie, punkt po punkcie – z szacunkiem, ale też z intencją wyjaśnienia, gdzie mogło dojść do nieporozumienia.

1. O co chodzi w tej skali i teście?

To nie jest test IQ w klasycznym sensie psychometrycznym, tylko model poznawczy, pokazujący jak zmienia się sposób rozumienia świata w zależności od poziomu refleksji, świadomości systemowej
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
21.06.2025, 22:43:21 via Wykop
  • -2
@szaolny: Wskaż proszę choć jedno pytanie, które opiera się na wierze, a nie na potwierdzonych danych z socjologii, psychologii poznawczej, ekonomii lub teorii systemów.

To, że pytania prowadzą w określoną stronę – nie wynika z „wiary autora”, tylko z faktu, że poznanie złożonych, systemowych zależności zawsze wyklucza realizm naiwny. Nie da się równocześnie wierzyć w neutralność mediów i rozumieć mechanizmy propagandy – tak jak nie da się wierzyć w samoregulującą
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
21.06.2025, 22:54:49 via Wykop
  • -1
@jednorazowy: Jesteś moją nadzieją 🤩
13 poprzednich filmów nagrywałem w 4K, 60 klatkach, z użyciem mikrofonu za prawie dwa tysiące.
Korzystałem potem z płatnego programu do cyfrowej poprawy dźwięku oraz profesjonalnego (również płatnego) oprogramowania do nagrywania, żeby wycisnąć z Promaxa 101%.

Tyle że nikt tego chyba nie doceniał – tak mi się przynajmniej wydawało.
I to jest pierwszy film, który kompletnie olałem: nie włączyłem mikrofonu i nagrywałem w
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
21.06.2025, 23:00:11 via Wykop
  • -2
@Lomar15: Jeśli naprawdę masz 160 lub 165 IQ, to nie powinieneś mylić testu klasycznego IQ (mierzącego zdolności operacyjne) z testem epistemicznym, który dotyczy zdolności rozpoznania złożoności systemowej, filtrów poznawczych i mechanizmów władzy narracyjnej.

To dwa różne porządki. Twierdzenie, że test „ma na celu wachlowanie sobie”, jest projekcją – test jasno mówi, że inteligencja poznawcza bez działania to tylko luksusowa forma bezsilności.

Podziały? Owszem – między tymi, którzy rozumieją procesy i ponoszą za
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
21.06.2025, 23:19:37 via Wykop
  • 0
@Ciekawska_Genetta: Twoja refleksja to rzadki przykład dojrzałego namysłu, który — choć zakorzeniony w konkretnych obserwacjach społeczno-ekonomicznych — ma odwagę wyjść poza materialistyczne ramy interpretacyjne. I to właśnie czyni ją tak wartościową.

Masz rację: poziom metaepistemologiczny to nie tylko wyższy szczebel rozumienia jak poznajemy, ale też jakie są granice tego poznania i co się z nami dzieje, kiedy je przekraczamy. To moment, w którym intelekt zaczyna stykać się z dyskomfortem metafizycznym —
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.06.2025, 17:13:17 via Wykop
  • 0
@Bialaherbata: Twoja wypowiedź to akademicka ilustracja paradoksu kogoś, kto usiłuje obalić model poznawczy, jednocześnie nie rozumiejąc, czym jest model poznawczy. Ironia polega na tym, że Twój komentarz — długi, emocjonalny, niespójny i pełen błędów kategorialnych — samoistnie potwierdza tezy testu, który tak bardzo usiłujesz zdeprecjonować.

Zacznijmy od podstaw:

Błąd 1: Mylenie pojęć „IQ” z „poznaniem”
Skoro sam cytujesz różne typy inteligencji wg Gardnera, to tym bardziej powinieneś wiedzieć, że IQ jest jedynie metryką
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.06.2025, 20:14:03 via Wykop
  • 0
@Bialaherbata: Czytając Twój komentarz – aż tak niespójny logicznie, rozbity poznawczo i wewnętrznie sprzeczny – dochodzę do wniosku, że nie istnieje dla Ciebie nic bardziej ostatecznego w skutkach niż zderzenie się z własną strukturą myślenia, ale nie przez dyskusję, tylko przez lustrzane odbicie tego, co właśnie napisałeś.

Nie widząc już żadnego konstruktywnego punktu zaczepienia w emocjonalnych konwulsjach, które wylałeś w tej odpowiedzi, zdecydowałem się wprowadzić Twoją wypowiedź do modelu językowego, by
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.06.2025, 22:03:29 via Wykop
  • 0
@Bialaherbata: Masz absolutną rację. Po głębokiej refleksji (trwającej niemal całe 7 minut), doszedłem do wniosku, że zupełnie źle podszedłem do sprawy.

Źle oceniłem Twoją argumentację – dopiero teraz widzę, jak spójna, logiczna i pozbawiona emocji była każda Twoja wypowiedź. Szczególnie poruszył mnie sposób, w jaki przedstawiłeś analizę AI – tak rzetelny, bez cienia selektywności czy manipulacji! Mój błąd, że nie zauważyłem wcześniej, jak obiektywnie i bez żadnych korekt wkleiłeś dokładnie to,
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
23.06.2025, 11:49:59 via Wykop
  • 0
@Bialaherbata:
Myślę, że najprościej będzie, jeśli zaznajomisz się z filmem i sam ocenisz swoje wypowiedzi, bo dochodzę do wniosku, że być może moja ironia mogła nie zostać rozpoznana w poprzedniej wiadomości. Bardzo bym nie chciał, aby mój materiał, czy nawet moje wyjaśnienia, nie prowadziły do edukacji, lecz do utwierdzania w głupocie. Misja, którą sobie obrałem, nie pozwala mi tej sprawy tak zostawić.
Oto link do filmu który ma realną szansę
PogadajzCHATEM - @Bialaherbata: 
Myślę, że najprościej będzie, jeśli zaznajomisz się ...
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
23.06.2025, 23:19:57 via Wykop
  • 0
@Bialaherbata: OK – to inaczej. Pana postawa jest od tego momentu dla mnie całkowicie nieistotna w kontekście ewentualnej zmiany stanowiska, ponieważ zrozumiałem, że nie jest Pan osobą zdolną do zrozumienia czegoś, czego nie chce Pan zrozumieć.

Skupmy się więc na tym, co jeszcze można konstruktywnie zrobić, a mianowicie:

1. Co konkretnie „nie podoba się” Panu w mojej autorskiej (nigdzie indziej niewystępującej) „skali poznawczej IQ” – rozumianej jako koncepcja łącząca stopnie inteligencji IQ
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
24.06.2025, 10:32:18 via Wykop
  • 1
@Bialaherbata:
Dziękuję za szczegółowy komentarz.

Pozwól, że sprecyzuję: zestawienie poziomów IQ z poziomami zrozumienia zjawisk społecznych, ekonomicznych, epistemologicznych czy antropologicznych nie jest metaforą – lecz konieczną strukturą pojęciową, aby w ogóle mówić o realnym „przebudzeniu poznawczym”.

Dlaczego? Ponieważ pewne poziomy rozumienia są logicznie i funkcjonalnie niedostępne przy zbyt niskiej zdolności poznawczej. Przykładowo, zrozumienie potrzeby transcendentnego źródła moralności (jako jedynego gwaranta jej obiektywności i trwałości), zidentyfikowanie logicznych wyłomów w ideologiach skrajnej prawicy i
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
25.06.2025, 20:51:39 via Wykop
  • 0
@Bialaherbata:
Doceniam Twoją ostatnią wiadomość – bo rzadko spotyka się w internecie odwagę do przyznania się do przedwczesnego osądu, a tym bardziej gotowość do zrozumienia głębszego sensu przedstawionych treści. Dziękuję, że poświęciłeś czas, by wrócić, przemyśleć i przyznać, że istota filmu i skali, o której mówimy, nie leży w powierzchownych etykietach, lecz w próbie uchwycenia jednego z najważniejszych zagadnień współczesności – poznawczej kondycji jednostki w kontekście cywilizacji u progu transformacji.

Ale
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
27.06.2025, 22:57:28 via Wykop
  • 0
@Bialaherbata: Wyobraź sobie, że wchodzisz do biblioteki, przeskakujesz przez kilka stron losowej książki, nie rozumiesz jej celu, więc krzyczysz na głos: „Bzdury! Bełkot! Sekta!”. Po czym — po czasie — przyznajesz, że może trzeba było jednak przeczytać całość, choć nadal twierdzisz, że książka „jest słaba”.

To nie jest krytyka. To jak ocenić film po zwiastunie, którego nawet nie obejrzałeś do końca, i potem mieć pretensje, że fabuła jest „dziwna”.

Główny błąd: ocenianie

17

Ranking RELIGII - naukowa analiza

Ranking RELIGII - naukowa analiza

Zapraszam Was na wyjątkowy odcinek pierwszy taki ranking w historii! Przedstawiam ranking 5 religii świata oparty wyłącznie na mierzalnym, historycznym wpływie na społeczeństwo, cywilizację, prawa człowieka, wolność i rozwój. Bez oceniania teologii tylko twarde fakty, źródła i wnioski.

PogadajzCHATEM
z
rumble.com
dodany: 26.04.2025, 15:05:40
  • 27
  • #
    nauka
  • #
    analiza
  • #
    religia
  • #
    cywilizacja
  • #
    ranking
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 16:28:03 via Wykop
  • -5
@kubako: Chyba nie zrozumiałem 😅 Może Pan rozwinąć ?
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 19:07:07 via Wykop
  • -3
@powsinogaszszlaja: Materiał jest dostępny po kliknięciu w opis który uruchamia film na RUMBLE - tak to działa
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 19:08:39 via Wykop
  • -3
@JoBackManhorse: obawiam się że taki komentarz niczego poza informacja o Pańskim braku kultury do tematu nie wnosi 😅
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 19:12:31 via Wykop
  • -2
@Aken: Dotknęliśmy chyba całkiem ciekawego zjawiska 😅 Czy może Pan ma jakiekolwiek argumenty dotyczące materiału nie wliczając to przekleństw rodem z zakładu poprawczego dla zdemoralizowanej młodzieży ?
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 19:19:04 via Wykop
  • -2
@Gandalf_bialy: Bardzo ciekawa, emocjonalna wypowiedź – jednak musimy trzymać się poważnych ram kulturalnej, naukowej dyskusji. Jeśli zatem chce Pan w takiej uczestniczyć, zachęcam na początek do przedstawienia argumentacji, którą zapewne Pan zgromadził, potwierdzającej “manipulacje”, jakie przypisał mi Pan w nawiązaniu do opublikowanego materiału.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 19:36:14 via Wykop
  • -2
@Gandalf_bialy: Rzeczywistość, jak się okazało, jest całkiem przewidywalna – zgodnie z moimi przewidywaniami „wojujący ateiści” okazali się osobami pozbawionymi podstawowej wiedzy z zakresu struktury cywilizacyjnej. Tu również brak zaskoczenia – są oni także oderwani od kontaktu ze znajomymi oraz od rzeczywistości.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 19:42:59 via Wykop
  • -1
@chlopiec_kucyk: W sumie jestem zdziwiony, bo ten materiał nie jest o mnie, lecz o rankingu religii. Co ciekawe, żadna z wyżej wymienionych osób nie odnosi się do samego materiału, a jedynie eskaluje swoje frustracje, używając wulgaryzmów – niczym dzieci obrażone na FAKTY
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 19:54:21 via Wykop
  • -1
@Gandalf_bialy: Jest mi to równie obojętne, jak fakt nadchodzącego ekstremalnego zubożenia Europejczyków (w tym Polaków) w najbliższych latach. Tak właśnie powinien funkcjonować świat — jeśli Europa uważa dziś, że można istnieć bez przemysłu i utrzymywać wielki system socjalny w nieskończoność, to musi zderzyć się ze ścianą (rzeczywistością). Choć będzie to brutalne, stanie się nauczką dla tych intelektualnych miernot, które w takie baśnie wierzą.

Tak samo jest z religią — jeśli
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 20:05:13 via Wykop
  • -2
@Gandalf_bialy: Może to ja się mylę ( tego nie wykluczam ) oraz mylił się cały dotychczasowy dorobek wszystkich bez wyjątku cywilizacji i to Ty wiesz skąd zatem brać ma cywilizacja stabilna moralność ?
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 20:27:15 via Wykop
  • -1
@Gandalf_bialy: Tak jak myślałem — nie masz, Człowieku, kompletnie żadnej wiedzy ani świadomości w tym temacie. Dopóki pytanie „co zamiast religii?” (niekoniecznie katolicyzmu — nie wiem, dlaczego akurat na katolikach się uparłeś) pozostaje bez odpowiedzi, to najzwyczajniej w świecie głupotą jest wierzyć, że można wyjąć koła z samochodu i wszystko będzie w porządku.
A właśnie taką operację przeprowadza się obecnie, anihilując religię w Europie. Dobrze nie będzie — o czym
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 21:09:36 via Wykop
  • -1
@Gandalf_bialy: Szanowny Panie,
moralność bez religii jest tylko opinią.
Cała historia cywilizacji dowodzi, że to religie — niezależnie od wyznania — były głównym źródłem trwałych systemów wartości, które uczyły odróżniania dobra od zła i powstrzymywały prawo siły.
Bez religii moralność staje się kwestią gustu, a prawa człowieka — pustym słowem.
Wierzący ludzie mogą popełniać błędy, ale społeczeństwa bez religii nie tworzą stabilnych, sprawiedliwych cywilizacji.
Jeśli negujesz ten fakt, to proszę wskazać choć jedną wielką cywilizację
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 21:31:18 via Wykop
  • -1
@Gandalf_bialy: Jedyne co mogę w takiej patowej sytuacji zrobić to polecić edukację od podstaw - zaczynając od pojęcia „GŁUPOTY”
https://youtu.be/F3z-v-kqd8E?si=De-1rhSgyIWrAHEX
PogadajzCHATEM - @Gandalf_bialy: Jedyne co mogę w takiej patowej sytuacji zrobić to p...
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
26.04.2025, 21:51:22 via Wykop
  • -1
@Gandalf_bialy: Teraz dopiero Wykop to pokazał ten komentarz więc się odniosę :
„
@PogadajzCHATEM: Czyli w Europie (głównie Europie Zachodniej) dokonało się już coś, co uważasz za niemożliwe.

Poprosił bym cię o to być przedstawił te "naukowe dowody" na to, że to jest niemożliwe. Ale pewnie nawet nie masz bladego pojęcia co to

1096

Demokracja w TVP !!

Pokaż treści 18+

Dzisiaj nazywają kandydatów planktonem, a co bedzie przy kolejnych wyborach?!

uncles
z
x.com
dodany: 13.04.2025, 07:21:58
  • 198
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    4konserwy
  • #
    polityka
  • #
    wybory
  • #
    polska
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM 14.04.2025, 06:08:36 via Wykop
  • -2
To właśnie jest dosłownie „KALKA POJĘCIOWA” ‼️
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

19

Medialni eksperci twórcy autocenzury

Medialni eksperci twórcy autocenzury

W tym odcinku przyglądamy się tym, którzy najskuteczniej formatują nasze myślenie medialnym ekspertom.To oni, ubrani w tytuły i powagę, wprowadzają do debaty publicznej kalki pojęciowe, które zamieniają niewygodne pytania w powód do wstydu.To oni ustalają, co wypada myśleć, a co zagraża demokracji

PogadajzCHATEM
z
rumble.com
dodany: 12.04.2025, 15:25:32
  • 2
  • #
    medialnieksperci
  • #
    manipulacja
  • #
    nauka
  • #
    polityka
  • #
    psychologia
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
12.04.2025, 16:13:17 via Wykop
  • 0
@patryk-wuwuw: Chciałbym stanowczo zaznaczyć, że absolutnie każdy mój odcinek był starannie wyposażony w pełną transparentność źródeł. Korzystałem z danych powszechnie dostępnych, takich jak raporty z Głównego Urzędu Statystycznego, artykuły naukowe z Google Scholar oraz doniesienia z gazet głównego nurtu. Każde z tych źródeł było dokładnie opisane i zawierało aktywne linki, które każdy widz mógł łatwo sprawdzić i przeczytać. Moim celem było dostarczenie jak najbardziej rzetelnych informacji, a pełna dostępność tych

44

Kalka Pojęciowa: Jak Bezmyślnie Cenzurujesz Sam Siebie

Kalka Pojęciowa: Jak Bezmyślnie Cenzurujesz Sam Siebie

Czy kiedykolwiek zadałeś pytanie, które nie pasowało do oficjalnej narracji? Jeśli tak, pewnie szybko usłyszałeś: antyszczepionkowiec, teoretyk spiskowy, ruska onuca. Ale to nie odpowiedź to cenzura. Kalka pojęciowa to mechanizm, który eliminuje każdą niewygodną myśl, zanim zdąży się rozwinąć

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 29.03.2025, 16:03:54
  • 30
  • #
    psychologia
  • #
    polityka
  • #
    cenzura
  • #
    manipulacja
  • #
    nauka
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 17:16:00 via Wykop
  • 3
@RandyBobandy: To proszę wyjść z pod kamienia 😅
Tutaj link do materiału gdzie para lezbijek promuję wychowywanie dziecka bez ojca - to jest program telewizji śniadaniowej :
https://youtu.be/Ldnblr_PwCE?si=SkYM8hHQA_ECBarR
PogadajzCHATEM - @RandyBobandy: To proszę wyjść z pod kamienia 😅 
Tutaj link do mate...
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 17:19:21 via Wykop
  • 2
@RandyBobandy: A tutaj całe spektrum problemów jakie mają dzieci wychowywane bez ojca ( wzorca męskiego) :

Badania naukowe wskazują, że wychowywanie się bez obecności ojca może prowadzić do różnorodnych trudności w życiu dorosłym. Poniżej przedstawiam kluczowe wnioski z takich badań:

1. Trudności w nawiązywaniu relacji i problemy
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 17:26:07 via Wykop
  • 1
@RandyBobandy: A co do pytania, to wydaje się, że kolejnego aspektu również Pan nie zrozumiał:

Kalka pojęciowa „homofob” – w zestawieniu, które Pan przytoczył z mojego materiału, odnosi się do narzucania tego określenia osobie sprzeciwiającej się promowaniu w telewizji śniadaniowej modelu wychowania bez ojca z własnego wyboru. Taki model niesie dla dziecka całe spektrum poważnych problemów zarówno w okresie dorastania, jak i w dorosłym życiu.

Zamiast poważnej dyskusji na argumenty
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 17:30:27 via Wykop
  • 5
@noHuman: Wcale mnie to nie dziwi: „Nie gryzie się ręki Pana, która karmi.” 😅
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 17:41:26 via Wykop
  • 4
@RandyBobandy: Podobno prawie połowa Polaków nie potrafi czytać ze zrozumieniem… Coś w tym jest. 😅

Ale do rzeczy. W tym materiale wielokrotnie pada określenie „ojciec jest tylko dawcą”, co jednoznacznie sugeruje, że rolę ojca w rodzinie można sprowadzić wyłącznie do tego aspektu. Jest to niezwykle niebezpieczne i przede wszystkim krzywdzące dla dziecka (co potwierdzają badania, na które się powołałem).

Kolejna kwestia to fakt, że do dyskusji zaprasza się osoby, które
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 18:08:14 via Wykop
  • 3
@RandyBobandy: Ręce opadają …
Po wnikliwej diagnozie przepisuje Panu lekarstwo - proszę stosować aż do skutku:
https://youtu.be/F3z-v-kqd8E?si=p4klWr8pSdmPJmdm
PogadajzCHATEM - @RandyBobandy: Ręce opadają …
Po wnikliwej diagnozie przepisuje Panu...
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 18:33:42 via Wykop
  • 8
@trach: Doskonały przykład! ‼️ Właśnie tak wygląda narzucanie „kalki pojęciowej”.

Rozpowszechnianie tego typu gifów (czy memów) samo w sobie jest „kalką pojęciową” – jeśli ten mem stanie się popularny, każda osoba myśląca samodzielnie zostanie wrzucona do grupy ludzi przedstawionych na nim, czyli poddana stygmatyzacji. Tak to niestety działa. 🥲

Ale to świetna wiadomość, że potrafisz to zauważyć! 👍 Ważne, abyś w rozmowie z takimi osobami spokojnie tłumaczył im ten mechanizm
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 23:37:54 via Wykop
  • 1
@TAK_dla_PCK: Brak wiedzy to niewiedza, którą można nadrobić. Głupota to niechęć do myślenia i zmiany przekonań, nawet w obliczu faktów.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 23:13:38 via Wykop
  • 3
@Mario7400: Absolutnie masz rację – kalka pojęciowa działa w każdą stronę i uderza we wszystkich, niezależnie od poglądów. Etykiety zastępują argumenty, a zamiast rozmowy mamy automatyczne reakcje. Jeśli naprawdę chodzi o prawdę, to powinna liczyć się analiza i dyskusja, a nie szybkie szufladkowanie rozmówców.

Nie przyszło mi do głowy, żeby korzystać z metody suwaka według politycznych czy ideologicznych podziałów – może właśnie dlatego, że większość z nich jest sztucznie stworzona
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 23:34:32 via Wykop
  • 3
@Mario7400: Zjawisko „kalki pojęciowej” jest silnie związane z świadomą manipulacją władzy, która wykorzystuje tego typu mechanizmy do osiągania swoich celów. Oczywiście, to nie tylko „władza” może sięgać po tego typu techniki – takie uproszczenia i etykietowanie są również stosowane przez grupy, które się nie lubią, czy to na poziomie społecznym, czy ideologicznym. Często robią to mniej lub bardziej świadomie, ale skutki są te same: eliminuje się racjonalną debatę i zmusza
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:44:33 via Wykop
  • 1
@dafto: No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:45:10 via Wykop
  • 0
@tumiwisizm: No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:46:07 via Wykop
  • 1
@noHuman: No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie kiedy tylko zechcą ukazać prawdę niewygodną dla plemienia Dawidowego 🥲🥲🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:47:07 via Wykop
  • 1
@TAK_dla_PCK: Powodem okazuje się kompletna cenzura ‼️ No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:48:25 via Wykop
  • 1
@trach: Niestety oprócz tych wysublimowanych socjotechnik manipulacji używane są również te łopatologiczne. No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:49:28 via Wykop
  • 1
@Mario7400: Jak się okazuje dla niewygodnej prawdy nie ma miejsca w życiu publicznym‼️ No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
01.04.2025, 09:58:16 via Wykop
  • 0
@noHuman: Ok dzięki ☺️ Dam znać !
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
06.04.2025, 22:26:09 via Wykop
  • 1
@dafto: a teraz jak założyłem specjalnie konto na nie cenzurującym Rumble to usunęli mi materiał z głównej z wykopu … gdzie się człowiek pojawi z czymś niewygodnym dał władzy tam macki sytemu ciągną na dno …
PogadajzCHATEM - @dafto: a teraz jak założyłem specjalnie konto na nie cenzurującym R...

źródło: IMG_3874

Pobierz

667

Microsoft ma krew na rękach. GIgant wspiera działania wojenne Izraela

Pokaż treści 18+

Microsoft ma krew na rękach. GIgant wspiera działania wojenne Izraela

Nie wszyscy podeszli optymistycznie do 50. urodzin Microsoftu. Jedna z pracownic przerwała wydarzenie i wykrzyczała ostre słowa pod adresem firmy. Transmisja została przerwana, a następnie ukryta. Na szczęście część dziennikarzy udostępniła nagranie.

cycbrilu2
z
geekpedia.pl
dodany: 04.04.2025, 19:12:04
  • 42
  • #
    izrael
  • #
    microsoft
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    technologia
  • #
    wojna
  • #
    urodziny
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM 05.04.2025, 00:50:44 via Wykop
  • 106
Ludzie, zrozumcie w końcu – światem nie rządzą państwa, tylko kapitał. A ten jest ponad narodami‼️

Gdy to sobie uświadomicie, stanie się jasne, że to właśnie wielki kapitał zarabia najwięcej na wojnach.
Ponieważ nie jest związany z żadnym państwem, wojna może wybuchnąć dosłownie wszędzie – i dla garstki ludzi, którzy kontrolują globalny kapitał, nie ma to żadnego znaczenia.

Co więcej – im większe kryzysy, wojny i zubożenie społeczeństw, tym większa władza wielkiego
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

345

PŁACISZ 85,14% PODATKÓW I NAWET O TYM NIE WIESZ !!!

PŁACISZ 85,14% PODATKÓW I NAWET O TYM NIE WIESZ !!!

Pierwszy odcinek na kanale i od razu temat rzeka. A, że owa rzeka w ostatnich latach bardzo przybrała, nakazało to, aby ktoś w końcu się z nią rozliczył i zmierzył precyzyjnie i fachowo, nie zapominając o logice i prawach matematyki. Drugiej takiej szczegółowej i wnikliwej analizy próżno szukać w ga

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 11.01.2025, 18:30:40
  • 76
  • #
    podatki
  • #
    usmiechnietapolska
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    polityka
  • #
    sztucznainteligencja
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
11.01.2025, 23:39:43 via Wykop
  • -21
@Joe-King: bez ZUS pracodawcy znaczy tylko tyle że składki do ZUS opłaca również pracodawca jako koszt pracy pracownika etatowego a tego ta analiza nie obejmuje . Proszę pomyśleć zanim Pan coś napisze 😅
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
11.01.2025, 23:53:38 via Wykop
  • -22
@Joe-King: 1. Podatki jawne:
• Sktadki ZUS: 2 004 zt (20,04%)
• PIT: 1 400 zt (14,00%)
• Podatek od nieruchomosci: 60 zt (0,60%)
• Podatek od samochodu: 25 zt (0,25%)
• Podatki w energii: 150
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
12.01.2025, 10:28:07 via Wykop
  • -17
@Joe-King: poświęciłem przygotowaniu do tego odcinka bardzo dużo czasu myślę że jakieś dwadzieścia parę godzin . Nie mam czasu przepisywać jeszcze raz specjalnie dla Pana tych tekstów proszę mi wybaczyć 😅
1.Kwota podana w wyliczeniu ( 10 000 zł) to kwota netto na rękę ( to co dosłownie dostaje pracownik przelewem na konto będzie gotówką do ręki ) .
Natomiast tu pojawia się problem bo w konsekwencji musi Pan utrzymać
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
12.01.2025, 11:24:42 via Wykop
  • -16
@Joe-King: Proszę zrozumieć tylko jedną zależność a zrozumienie że ta analiza jest właściwą pójdzie Panu z górki ☺️ :
Na wypłatę miał Pan dostać 15 000 zł
Ale ja ukradłem Panu podatek 33% i zabrałem 5 000 zł
Dostał Pan realnie tylko 10 000 zł
Ja przychodzę do Pana i oznajmiam że zabrałem Panu 5 000 zł i to jest tylko 33 % Pana wypłaty
Pan w obliczu uniesienia wypłaca mi
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
12.01.2025, 19:57:07 via Wykop
  • -6
@krzyzakmm: a gdzie umieścisz bilans pożyczonych 300 miliardów w tym roku ? Gdzie umieścisz koszty spłaty tej pożyczki ? Kto ją spłaci ? Tusk ? Kaczyński ? Czy może Ty i ja ? Gdzie jest koszt spłaty tego długu ? W kolejnym deficycie za 2026 na 400 miliardów ???? Panie Panie ?
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 22:02:04 via Wykop
  • 0
@Joe-King: Jak się okazuje główną „rzeczą która się tu nie zgadza” to niewygodne dla władzy fakty‼️ Ale jak widać długo czekać nie trzeba było… No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 22:03:14 via Wykop
  • 0
@mareczny: Podatki mają tłamsić przedsiębiorców a cenzura wszystkich niewygodnych takich jak ja ‼️
No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 22:04:50 via Wykop
  • 0
@omgzpwnd: To prawda ale powodów jest więcej jak na przykład CENZURA 🤬 Jak się okazuje takie materiały jak ten nie mają racji bytu w przestrzeni publicznej. No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 22:05:59 via Wykop
  • 0
@L2_Blood_Rule: Nawet jakby chcieli uwierzyć to będzie ciężko bo jak się okazuje takie materiały Cenzurze uciec nie mogą …
No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲

57

Wybory Prezydenckie to Teatr - Głosujesz, ale Nie Wybierasz

Wybory Prezydenckie to Teatr - Głosujesz, ale Nie Wybierasz

Czy naprawdę każdy może zostać prezydentem? A może wybory prezydenckie to tylko iluzja wyboru, w której kandydat spoza układu nie ma żadnych szans? W tym odcinku przeanalizujemy realne koszty i mechanizmy stojące za kampanią prezydencką w Polsce, by odpowiedzieć na kluczowe pytanie: czy demokracja f

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 22.03.2025, 16:07:37
  • 33
  • #
    analizanaukowa
  • #
    wyboryprezydenckie2025
  • #
    nauka
  • #
    psychologia
  • #
    polityka
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.03.2025, 16:48:41 via Wykop
  • 1
@Mehatron: To, że obecna klasa polityczna jest pełna ludzi oderwanych od rzeczywistości, to jedno. Ale kluczowe pytanie brzmi: czy w ogóle mamy realny wybór?

Nie chodzi o to, który kandydat jest „najgorszy” czy „mniej zły”, ale o to, dlaczego zawsze musimy wybierać spośród osób narzuconych przez system. Każdy, kto ma realną szansę na zwycięstwo, musi dysponować setkami milionów złotych na kampanię – a te pieniądze pochodzą od partii, wielkiego kapitału
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.03.2025, 18:02:21 via Wykop
  • 6
@Anomalocaracid: Dokładnie tak – wybory w obecnym systemie to nie konkurs na kompetencje, wiedzę czy uczciwość, ale na skuteczność marketingu i ilość wydanych pieniędzy. Nie wygrywa najlepszy kandydat, tylko ten, który ma największe zaplecze finansowe i medialne.

Możesz mieć trzy dyplomy, znać kilka języków i być ekspertem w zarządzaniu państwem, ale jeśli nie masz dostępu do setek milionów złotych na kampanię i wsparcia mediów – nikt nawet się o Tobie
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.03.2025, 20:41:24 via Wykop
  • 0
@andrej2: Twój komentarz porusza ciekawe kwestie, ale opiera się na błędnych założeniach.

1.Oderwanie od rzeczywistości to nie kwestia perspektywy, ale mechanizmu władzy. Politycy nie żyją jak przeciętny obywatel – nie dotykają ich skutki własnych decyzji, mają dostęp do zasobów, które pozwalają im unikać problemów codziennych ludzi. Nie chodzi o różnice między „korpoludkiem z Warszawy” a „ex-rolnikiem z Mazur”, tylko o to, że klasa polityczna funkcjonuje w zupełnie innej rzeczywistości niż reszta społeczeństwa.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.03.2025, 22:07:45 via Wykop
  • -1
@ipkis123: Myślisz, że wybory można wygrać „po kosztach”, bo mamy internet? To dlaczego w całej historii III RP nigdy nie zdarzyło się, żeby do drugiej tury wszedł kandydat spoza układu? Bo wybory nie wygrywa się lajkami i viralami – wygrywa się miliardowym systemem partyjnych struktur, sponsorów i mediów.

5 lat temu internet też był rozwinięty, a mimo to Duda i Trzaskowski wydali łącznie prawie 40 milionów złotych – i to w
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
23.03.2025, 15:23:56 via Wykop
  • 1
@KEjAf: Bardzo trafnie zauważasz, że wybory same w sobie nie gwarantują wolności, jeśli władza – niezależnie od sposobu jej wyłaniania – ma zbyt szerokie kompetencje i ingeruje w życie obywateli. Demokratycznie wybrana większość może równie dobrze odbierać wolność jednostce, co dyktator. Jeśli państwo decyduje, co masz jeść, czym jeździć i jakie podejmować decyzje gospodarcze, to nie ma znaczenia, czy narzuca to monarcha, czy parlament wyłoniony w głosowaniu.

Dlatego kluczowe jest nie
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
23.03.2025, 15:28:36 via Wykop
  • -1
@Mehatron: Niestety, nie sposób się z Tobą nie zgodzić… To bardzo smutna – szczególnie dla patrioty – prawda. Natomiast ludzie nie doceniają faktu, że ten obłęd istnieje tylko dlatego, że nie są świadomi tych mechanizmów. Dlatego staram się tworzyć treści obnażające mechanizmy skrzętnie ukrywane pod pięknymi hasłami polityków. Bardzo mi miło, że również to dostrzegasz.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
23.03.2025, 15:31:25 via Wykop
  • -1
@ipkis123: Gdybyś uważnie obejrzał cały materiał, wiedziałbyś, że sam mówię o tym, iż kandydat spoza układu nie ma możliwości startu. Właśnie na to pytanie odpowiadam szczegółową analizą w tym materiale, pod którym piszesz komentarz.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
23.03.2025, 15:33:05 via Wykop
  • -1
@lolek-lolkowsky-3: „Jeśli dasz ludziom wybór między wolnością a wygodą, wybiorą wygodę.” – Somerset Maugham

Od zawsze jest to wybór między dżumą a cholerą, a w tle wciąż ci sami gracze rozdający karty.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 20:05:59 via Wykop
  • 0
@andrej2: Główne błędy w Twoim rozumowaniu:
1. Nie wystarczy “ciągłość władzy”, jeśli sama władza jest źle skonstruowana. Długie rządy tych samych ludzi bez realnej kontroli sprzyjają korupcji i oderwaniu od rzeczywistości. “Wiesz, kto za kim stoi” nie jest zaletą, jeśli oznacza to jedynie umocnienie układów.
2. Nie każda rotacja oznacza chaos. Problemem nie jest sama częsta zmiana władzy, tylko brak instytucji, które ograniczałyby jej arbitralność. Gdyby kompetencje rządzących były ściśle
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:51:44 via Wykop
  • 0
@Anomalocaracid: jak się okazuje takich oczywistych faktów niewygodnych dla władzy publikować nie można. No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:52:21 via Wykop
  • 0
@lolek-lolkowsky-3: obnażenie tego oczywistego i niewygodnego dla władzy faktu widać ma konsekwencje. No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:53:35 via Wykop
  • 1
@KEjAf: Niestety jak się okazuje naszą demokracja jest kompletna wydmuszka‼️ No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:54:24 via Wykop
  • 0
@ipkis123: To prawda nie startuje kandydat z poza układu a jak się okazuje nie można nawet o tym powiedzieć na YouTube. No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:56:00 via Wykop
  • 0
@laslo: Bardzo dobre pytanie po co nam wybory skoro wybrano już za nas - a nawet tak oczywiste i niewygodne fakty dla władzy jak te w tym materiale nie mają jak się okazuje prawa istnieć ‼️ No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:56:46 via Wykop
  • 0
@Mehatron: Jak się okazuje poziom naszego zniewolenia i cenzury jest znacznie bardziej zaawansowany niż się nam wydaje ‼️ No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:57:28 via Wykop
  • 0
@sumienieputina: Jeśli nie gorzej niż w Rosji . Cenzura niewygodnych faktów ma się dobrze ‼️ No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
31.03.2025, 21:58:06 via Wykop
  • 1
@Czytelnik30: Tak ale nawet tak oczywisty fakt nie ma racji bytu w przestrzeni publicznej jak się okazuje ‼️ No jakoś godzinę temu kompletnie usunęli mi konto na TouTube - widać więc jak na dłoni jak ten system działa i dlaczego w istocie ludzie obnażający manipulacje władzy nie istnieją w mainstreamie 🥲

26

JAK POPULARYZACJA FIZYKI KWANTOWEJ ZAMIAST UCZYĆ OGŁUPIA

JAK POPULARYZACJA FIZYKI KWANTOWEJ ZAMIAST UCZYĆ OGŁUPIA

Czy popularyzacja fizyki kwantowej faktycznie poszerza horyzonty, czy raczej prowadzi do masowego nieporozumienia i intelektualnego chaosu? W tym odcinku przyjrzymy się, jak uproszczone interpretacje mechaniki kwantowej wpływają na sposób myślenia przeciętnych odbiorców i jakie są tego konsekwencje.

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 15.03.2025, 16:11:35
  • 41
  • #
    nauka
  • #
    psychologia
  • #
    analiza
  • #
    fizykakwantowa
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.03.2025, 16:27:13 via Wykop
  • -2
@noHuman: Zgadzam się, że prof. Dragan świetnie tłumaczy fizykę kwantową, ale problem leży gdzie indziej – nie w tym, czy wybitni fizycy rozumieją temat, ale w tym, jak jest on odbierany przez masowego widza. Faktem jest, że ogromna liczba osób, które nie mają solidnych podstaw w fizyce i matematyce, wychodzi z popularyzatorskich materiałów z przeświadczeniem, że rzeczywistość jest kompletnie względna, prawda nie istnieje, a mechanika kwantowa to w zasadzie naukowy
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.03.2025, 16:51:33 via Wykop
  • 3
@noHuman: Sam kiedyś myślałem podobnie jak Ty, ale wynik mojego eksperymentu społecznego, w którym pytałem ludzi o stosunek do obiektywnej prawdy, pokazał coś niepokojącego. Okazało się, że niemal wszyscy, którzy twierdzili, że obiektywna prawda nie istnieje, jako ‘dowód’ podawali fizykę kwantową.

Przeciętny odbiorca nie analizuje matematyki stojącej za tymi zjawiskami – podłapuje tylko chwytliwe hasła w stylu ‘cząstka jest w dwóch miejscach naraz’ czy ‘obserwacja zmienia rzeczywistość’. To niemal automatycznie
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.03.2025, 17:15:37 via Wykop
  • 7
@obibokaleksandrowski: To pytanie dotyka sedna całej dyskusji. Fizykę kwantową można zrozumieć na bardzo ogólnym poziomie, bazując na intuicji i przykładach – tak jak to robią popularne wykłady czy artykuły. Ale prawdziwe zrozumienie, zwłaszcza jej głębszych aspektów, wymaga jednak znajomości matematyki. Bez niej pozostajemy na poziomie uproszczeń, które mogą prowadzić do błędnych wniosków.

Wyniki mojego eksperymentu społecznego pokazują, że przez te uproszczenia wiele osób, zwłaszcza nieznających matematyki, zaczyna wierzyć w przekonania,
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.03.2025, 17:34:41 via Wykop
  • 1
@obibokaleksandrowski: Doskonały przykład ❗️
Rysunek przedstawiający doświadczenie z dwoma szczelinami doskonale ilustruje, jak mechanika kwantowa operuje na poziomie probabilistycznym. W tym eksperymencie, cząstki (np. fotony lub elektrony) zachowują się w sposób, który sugeruje, że mogą przechodzić przez obie szczeliny jednocześnie, tworząc charakterystyczny wzór interferencyjny. To doświadczenie jest świetnym przykładem na to, jak mechanika kwantowa opisuje rzeczywistość nie poprzez jednoznaczne, klasyczne pojęcie drogi czy miejsca, lecz poprzez funkcję falową, która w
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.03.2025, 18:43:20 via Wykop
  • -3
@Ucik: Dziękuję za komentarz i głęboką analizę. Chciałbym się do niej odnieść, jako że moja hipoteza o fizyce kwantowej znajduje tu sporo potwierdzenia. W kontekście rozważań, które przedstawiłeś, zauważam, że mechanika kwantowa rzeczywiście powstała w sposób nietypowy. Jej rozwój wynikał z matematycznych abstrakcji i prób dopasowania do pewnych obserwacji, a nie z klasycznego procesu obserwacji → eksperyment → model matematyczny. Co więcej, jej fundamenty, jak równania Schrödingera czy matematyka Heisenberga,
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
16.03.2025, 02:09:08 via Wykop
  • -2
@Ucik: Zgadzam się, że równania mechaniki kwantowej są deterministyczne, ale problem pojawia się przy interpretacji i pomiarze – kolaps funkcji falowej sugeruje, że albo mamy do czynienia z losowością, albo z niepełnym modelem rzeczywistości. Choć wielu fizyków dopuszcza istnienie głębszej warstwy, dominuje narracja, że mechanika kwantowa jest „ostateczna” w swoim zakresie.

Kluczowa kwestia to matematyka jako narzędzie vs. matematyka jako źródło teorii. Dawniej modele budowano na obserwacji, a matematyka je
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
16.03.2025, 08:37:00 via Wykop
  • -3
@michalcorobisz: Kompletnie nie zrozumiałeś istoty problemu. Nie chodzi o to, że filmiki popularnonaukowe mają nauczać w pełnym akademickim sensie – to oczywiste, że ich rolą jest głównie zainteresowanie tematem. Problem w tym, że dla większości odbiorców to jedyny kontakt z nauką, a uproszczenia i narracyjne chwyty stosowane w takich materiałach często kształtują w nich błędne przekonania, które później traktują jak wiedzę.

Ludzie nie „zagłębiają się” dalej, bo nie mają narzędzi,
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
16.03.2025, 08:56:18 via Wykop
  • 1
@voldi: Twoja wypowiedź to doskonały przykład powierzchownego rozumienia tematu i braku umiejętności rozróżniania istoty problemu. Przyjrzyjmy się temu, co piszesz, bo popełniasz tu fundamentalne błędy logiczne.

Po pierwsze, twierdzisz, że popularyzacja nauki „nie ma wpływu na naukowców”. To oczywiste, że naukowcy nie czerpią wiedzy z YouTube’a, ale to nie o nich chodzi. Chodzi o przeciętnych odbiorców, dla których uproszczone przekazy są jedynym źródłem wiedzy. A ci odbiorcy nie mają narzędzi, by
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
16.03.2025, 09:19:14 via Wykop
  • -1
@Hubert_von_Mai: Myślę, że mam dla Pana idealnie dobraną ścieżkę wyjaśnienia – taką, która pozwoli samodzielnie wyciągnąć wnioski i lepiej zrozumieć problem poruszony w tym filmie.
1. Na początek warto zapoznać się z krótkim filmem nr 1:
https://youtu.be/F3z-v-kqd8E?si=FmEJwNWuO8M-SFrL
2. Następnie polecam mój materiał na temat „obiektywnej prawdy”:
Brak „Obiektywnej Prawdy” – Czyli Przepis na Upadek Cywilizacji
https://youtu.be/OMR-V-7qoqs
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
16.03.2025, 12:21:36 via Wykop
  • -1
@Hubert_von_Mai: Twój błąd w rozumowaniu polega na pomieszaniu poziomów analizy. Mieszasz epistemologię (kwestię poznania prawdy) z ontologią (kwestią istnienia prawdy), co prowadzi do błędnych wniosków.
1. Eksperyment społeczny – Zakładał on, że pojęcie „obiektywnej prawdy” funkcjonuje w powszechnym dyskursie i że większość ludzi intuicyjnie rozumie je podobnie. To, że ktoś może mieć inną definicję, nie podważa założeń eksperymentu – wręcz przeciwnie, pokazuje mechanizmy błędów poznawczych i relatywizacji pojęć.
2. Obiektywna
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
16.03.2025, 15:15:47 via Wykop
  • -1
@Hubert_von_Mai: Twoja argumentacja opiera się na kilku fundamentalnych błędach:
1. Błąd epistemologiczny – Twierdzisz, że skoro nie mamy absolutnej pewności co do uniwersalności praw fizyki, to nie możemy o nich nic powiedzieć. To jak odmowa uznania grawitacji, bo nie wiemy, czy działa w każdym możliwym wszechświecie. Nauka bazuje na dowodach, a nie na skrajnej agnostycznej spekulacji.
2. Sprzeczność relatywizmu – Negujesz obiektywną prawdę, jednocześnie głosząc swoje twierdzenia jako prawdziwe. To
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
16.03.2025, 22:21:55 via Wykop
  • -1
@Hubert_von_Mai: Skoro unikasz „jednoznacznych twierdzeń o rzeczywistości”, to na czym właściwie opierasz swoje argumenty? Bo jeśli na niczym pewnym, to sam sobie odbierasz jakąkolwiek podstawę do dyskusji. Nietzsche nie był nihilistą w twoim rozumieniu – krytykował absolutne prawdy, ale nie uciekał w pustkę, tylko szukał nowych fundamentów. Ty za to nie proponujesz niczego poza sceptycyzmem dla samego sceptycyzmu. Więc skoro nie masz żadnej pewnej wiedzy, to skąd wiesz, że twoje
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
29.03.2025, 20:17:24 via Wykop
  • 0
@voldi: Twoja wypowiedź jest doskonałym przykładem tego, jak powierzchowne zrozumienie tematu prowadzi do błędnych wniosków i paradoksalnie potwierdza tezę, którą próbujesz podważyć.
1. Twierdzisz, że popularyzacja nauki nie ma wpływu na społeczeństwo, ale jednocześnie przyznajesz, że narracja medialna kształtuje finansowanie badań. To przecież dowód na to, że odbiór społeczny ma znaczenie – i że błędne interpretacje mogą faktycznie wpływać na kierunki naukowe.
2. Bagatelizujesz problem błędnych interpretacji, ale nie dostrzegasz,

57

Teoria GŁUPOTY - Materiał dedykowany do większości użytkowników Wykopu

Teoria GŁUPOTY - Materiał dedykowany do większości użytkowników Wykopu

Czy głupota jest tylko brakiem inteligencji, czy może czymś znacznie groźniejszym? Dietrich Bonhoeffer, niemiecki teolog i filozof, ujawnił, że głupota to siła społeczna, która zagraża cywilizacjom bardziej niż złośliwość. Głupi ludzie nie tylko nie rozumieją rzeczywistości, ale również nie są świad

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 09.03.2025, 21:06:11
  • 58
  • #
    prawda
  • #
    glupota
  • #
    psychologia
  • #
    nauka
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
09.03.2025, 21:31:08 via Wykop
  • 10
@LatarnikTV: Kłania się zdolność czytania ze zrozumieniem. 😅 Przed tym zdaniem wyraźnie znajduje się partykuła pytająca „czy”.

Proszę się tym nadmiernie nie przejmować – podobno nawet połowa dorosłych Polaków nie potrafi czytać ze zrozumieniem.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
09.03.2025, 21:32:31 via Wykop
  • -2
@noHuman: xd 🤣
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
09.03.2025, 22:05:34 via Wykop
  • 2
@LatarnikTV: No, ja odpadam. 😅

Ależ trzeba mieć tupet, żeby jeszcze próbować bronić takiej sprawy! 🤯

Serio, coś jest mocno nie tak z tym naszym społeczeństwem.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
10.03.2025, 05:32:07 via Wykop
  • 1
@nirvikalpasamadhi: Świadomość to podstawa samokontroli. Jeśli zaczynasz dostrzegać takie sytuacje i rozumiesz ten mechanizm, to jesteś na najlepszej drodze do wypracowania własnego, sprawnego aparatu do zrozumienia otaczającego Cię świata – bez naleciałości, które są w interesie tych, którzy chcą sprowadzić nas do roli pożytecznych idiotów, czyli władzy. Kluczowe jest jednak, aby tę czujność zachować na stałe i traktować ją jako nawyk, który pozwoli Ci długoterminowo nie zboczyć z kursu obiektywizmu
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
10.03.2025, 08:43:47 via Wykop
  • 3
@paliwoda: Masz rację. Od dziś będę na to zwracał uwagę. Przepraszam, jeśli kogoś to uraziło – mój błąd. 🙂
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
10.03.2025, 10:48:20 via Wykop
  • 4
@uciuuu: Miło mi to słyszeć, że nie tylko ja mam takie spostrzeżenia. 🙂 Teraz pozostaje tylko liczyć na to, że ta wiedza rozprzestrzeni się na tyle, by to patologiczne zjawisko zatrzymać zawczasu, zanim będzie za późno i obudzimy się w absolutnej „Idiokracji”.
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
10.03.2025, 10:58:36 via Wykop
  • 1
@nirvikalpasamadhi: Samokontrola jest jedną z najtrudniejszych umiejętności, jakie człowiek może posiąść. Jest to jednak jedna z najważniejszych cech, które nie tylko odróżniają nas od zwierząt, ale także w dużej mierze decydują o sukcesie lub upadku cywilizacji.

Nie przejmuj się, jeśli na początku nie jest łatwo. Każdy nawyk wymaga czasu i powtarzania, aby przynosił efekty. Ważne jest, by się nie zniechęcać i konsekwentnie dążyć do celu – z czasem stanie się
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
10.03.2025, 13:03:50 via Wykop
  • 0
@uciuuu: Świetna strategia. Jedyne, co można dodać, to świadomość istnienia pojęcia „relatywizm” oraz koszmarnych konsekwencji, jakie za nim idą i dotykają nas wszystkich.

Przy takim podejściu trzeba po prostu pamiętać, że „obiektywna prawda” istnieje i nie ulec kompletnemu redukcjonizmowi, uznając dla wygody, że niczego nie można być pewnym. Tak czy siak – super podejście! 👌
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
10.03.2025, 14:13:42 via Wykop
  • -1
@Ciekawska_Genetta: No, tylko że ten materiał dotyczył faktów, a nie opinii. To, o czym piszesz, to opinia przechodniów, a nie fakty. Na przykład większość ludzi nie czuje, że ma aż tyle lat, i w sumie nie wie, kiedy to zleciało – czy to znaczy, że w rzeczywistości są młodsi, niż wskazuje ich dowód osobisty? 😅😅
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
10.03.2025, 18:59:13 via Wykop
  • 0
@osetnik: Tak się tylko zastanawiam, czy ten komentarz na pewno dotyczy tego materiału❓
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
10.03.2025, 19:53:00 via Wykop
  • 0
@PasswordExpired: Królu Złoty, powiedz lepiej – ilu spośród obecnych ludzi w wieku produkcyjnym w Polsce siada w środku tygodnia pracy z książką lub artykułem o psychologii i czyta z własnej woli❓❓ Ile to w ogóle procent społeczeństwa? Garstka, promil…❓
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
10.03.2025, 20:14:26 via Wykop
  • -1
@PasswordExpired: Z tego, co wiem, to chyba nie muszą… Ale jeśli ktoś Cię zmusza i nie możesz powiedzieć tego na głos, to mrugnij dwa razy, żebym wiedział, że mam zadzwonić po pomoc. 😅

12

Brak Obiektywnej Prawdy - Czyli Przepis na Upadek Cywilizacji

Brak Obiektywnej Prawdy - Czyli Przepis na Upadek Cywilizacji

Czy dostrzegasz, jak świat staje się coraz bardziej chaotyczny? Prawo, nauka, moralność wszystko, co kiedyś było oczywiste, dziś jest podważane. Dlaczego? Bo coraz częściej słyszymy, że każdy ma swoją prawdę. To kłamstwo prowadzi nasza cywilizację to totalnego regresu

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 08.03.2025, 16:23:16
  • 14
  • #
    nauka
  • #
    analizadanych
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    psychologia
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
08.03.2025, 18:50:15 via Wykop
  • -2
@noHuman: Na szczęście stan Pańskich emocji, a tym bardziej Pańska opinia, nie wpływa i nie wpłynie na „obiektywną prawdę” – ta w tym przypadku pozostaje niewzruszona Pańskim zdaniem. 😅
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
08.03.2025, 18:57:19 via Wykop
  • -1
@noHuman: Pana wypowiedź jest absolutnie pozbawiona merytorycznych fundamentów - bo albo nie zrozumiał Pan treści materiału - albo Pan go nie oglądał 😅 Tak więc logicznym staje się fakt że należy taka wypowiedź klasyfikować jako- wypowiedź jedynie emocjonalną( pozbawianą treści merytorycznych)
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
08.03.2025, 19:09:16 via Wykop
  • 0
@noHuman: O, a spotkał się Pan gdziekolwiek z podobną analizą tematu wykluczenia „prawdy obiektywnej” z życia społecznego oraz skutków takiej operacji? Chciałbym móc porównać, do czego Pan się odwołuje, i ewentualnie się poprawić?
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
08.03.2025, 19:19:27 via Wykop
  • -1
@noHuman: super ! Czekam w takim razie na coś konkretnego ( linka do materiału )
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
09.03.2025, 10:07:00 via Wykop
  • 2
@noHuman:
Próżno czekać na owy link, bo – jak się okazuje – taka analiza po prostu nie istnieje. Twoja odpowiedź jest tego wręcz podręcznikowym przykładem. Twierdzisz, że temat „jest wałkowany”, ale gdy przychodzi co do czego, nie potrafisz wskazać ani jednej konkretnej analizy. Deklarujesz wiarę w obiektywną prawdę, ale jednocześnie podważasz obiektywizm – bazując nie na argumentach, a na własnych odczuciach i niechęci do autora.

I w tym właśnie rzecz
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
09.03.2025, 12:37:22 via Wykop
  • 0
@noHuman: Gorąco polecam zaznajomić się ze zjawiskiem które wyjątkowo dotyczy Pana osoby :
https://youtu.be/F3z-v-kqd8E?si=0jgERlI_x0x_0LZY
PogadajzCHATEM - @noHuman: Gorąco polecam zaznajomić się ze zjawiskiem które wyjątkow...
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
09.03.2025, 12:42:36 via Wykop
  • -1
@CzasemTuZerkam: Masz zupełnie rację - taka w istocie jest konwencja tej formy krótkich felietonów publikowanych na moim kanale. Milo słyszeć że doceniasz poziom kontentu, ale to nie ja za nim stoję a właściwie wnioski wyciągne są na podstawie kompletnie całej wiedzy dostępnej człowiekowi - to właśnie czyli model językowy GPT-4

81

FUNDUSZE INWESTYCYJNE-UKRYTY MECHANIZM PRZEJMOWANIA FIRM I KONTROLI ŚWIATA

FUNDUSZE INWESTYCYJNE-UKRYTY MECHANIZM PRZEJMOWANIA FIRM I KONTROLI ŚWIATA

Trzy gigantyczne fundusze inwestycyjne BlackRock, Vanguard i State Street kontrolują praktycznie wszystkie największe firmy na świecie! Banki, media, farmacja, przemysł spożywczy, energetyka, technologie wszystko to jest w rękach kilku ludzi, którzy mają władzę nad globalną gospodarką. W tym m

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 01.03.2025, 16:16:13
  • 6
  • #
    funduszeinwestycyjne
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    nauka
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
01.03.2025, 17:44:21 via Wykop
  • 17
@dlugi-gr: szkoda że nie zrozumiałeś nic z tej analizy - będąc rozproszonym inwestorem oddajesz swój głos tym funduszom właśnie - zrzekasz się zdania na rzecz tych gigantów. A więc nie masz absolutnie żadnych możliwości decyzyjnych. Podobno połowa Polaków nie potrafi czytać ze zrozumieniem - coś w tym jest niestety 😞
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
02.03.2025, 13:00:00 via Wykop
  • 1
@Adam88448: Jesteś w błędzie. Kupowanie akcji przez fundusze inwestycyjne to nie tylko pasywna inwestycja – to realna kontrola nad firmami poprzez proxy voting. BlackRock, Vanguard i State Street, jako największy akcjonariusz w setkach korporacji, decydują o ich strategii, obsadzie zarządów i kierunku rozwoju.

To nie korporacje same się “zabezpieczyły” regulacjami – to fundusze stoją za kreowaniem regulacji, takich jak ESG, które eliminują konkurencję i umacniają ich władzę. Twierdzenie, że problemem
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
02.03.2025, 15:51:03 via Wykop
  • -1
@Zingeer: Dokładnie tak – to nie przypadek, że wszystkie te firmy działają w jednym kierunku. BlackRock, Vanguard i State Street kontrolują większość korporacji, co pozwala im narzucać jednolitą ideologię poprzez mechanizm proxy voting i ESG.

To nie są oddzielne decyzje firm – to centralnie sterowana strategia, która jest realizowana poprzez presję kapitałową. Korporacje muszą podporządkować się wytycznym ESG, inaczej tracą dostęp do funduszy, kredytów i inwestorów.

Dlatego ci, którzy próbują to zatrzymać,

20

Muzyka-POTĘŻNE NARZĘDZIE WPŁYWU(analiza badań naukowych)

Muzyka-POTĘŻNE NARZĘDZIE WPŁYWU(analiza badań naukowych)

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak muzyka, którą codziennie słuchasz, wpływa na Twoje życie? To, co wydaje się tylko rozrywką, może mieć potężny wpływ na Twoje myślenie, emocje, wartości, a nawet decyzje życiowe. W tym filmie szczegółowo analizujemy badania naukowe, które udowadniają, jak muzyk

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 22.02.2025, 16:16:25
  • 18
  • #
    nauka
  • #
    muzyka
  • #
    psychologia
  • #
    polityka
  • #
    ciekawostki
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.02.2025, 19:31:20 via Wykop
  • -1
@noHuman: Jeśli ktoś taki żyje nawet na uboczu dzisiejszej cywilizacji to co najwyżej może nie mieć świadomości że słucha muzyki , wystarczy że włącza telefon , korzysta z autobusu, bywa na poczcie lub przechodził koło kościoła . To jest nie możliwe aby nie słuchał muzyki
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.02.2025, 19:50:26 via Wykop
  • -2
@noHuman: no to ciekawe 😅 Bo nie ma już chyba za dużo sklepów bez włączonej muzyki a Ty chyba nie hodujesz świń , nie orasz pola nie dostajesz wypłaty w jedzeniu tylko na konto bankowe a płacąc rachunki bez użycia komputera czy tel i tak musisz iść na pocztę gdzie muzyka leci w najlepsze
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.02.2025, 19:51:53 via Wykop
  • -2
@noHuman: a swoją drogo ciekawe czym Pan pisze ten komentarz ? Wystruganym kijem czy może telefonem lub komputerem?
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.02.2025, 19:59:45 via Wykop
  • -2
@noHuman: Pan z całym szacunkiem jest dość mocno niepoważny albo wybitnie nieświadomy 😅
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.02.2025, 20:01:59 via Wykop
  • -2
@noHuman: a 20 czy 30 lat temu też Pan zamawiał bułeczki na śniadanko przez internet ??? Xd No chyba że urodził się Pan wczoraj - co wiele by wyjaśniało
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.02.2025, 20:12:40 via Wykop
  • -2
@noHuman: ok może niech Pan mi powie jak ostatnie 30 lat spędzał Pan sylwestra ? Jak wyglądały Pana urodziny ? Czy nie był Pan nigdy na weselu ? A co z szkolnymi dyskotekami ? Nie grał Pan nigdy w żadną grę na komputerze?
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.02.2025, 20:19:24 via Wykop
  • -2
@noHuman: Grałeś w gothic bez muzyki ? How dare you ?
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.02.2025, 20:54:47 via Wykop
  • -2
@noHuman: No to teraz jak znalazł będzie chyba nawet w tym roku remake gothica a kompozytor muzyki ten sam co w 1 więc jeszcze nic nie stracone 😅
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
22.02.2025, 20:57:16 via Wykop
  • -1
@MaksBudz: gdyby tylko dało się wszędzie wyłączyć to byłoby super. Ale nie wszędzie się da np w sklepach , kawiarniach restauracjach, galeriach a nawet na stokach narciarskich- wszędzie tym nawalają

11

DLACZEGO NIKT CI NIE POWIEDZIAŁ, CZYM TAK NAPRAWDĘ JEST RELIGIA MERYTORYCZNA ANA

DLACZEGO NIKT CI NIE POWIEDZIAŁ, CZYM TAK NAPRAWDĘ JEST RELIGIA MERYTORYCZNA ANA

Czy religia to tylko kwestia wiary, czy może fundament, bez którego moralność i stabilność społeczeństwa stają się niemożliwe? W tym odcinku, bazując na faktach i analizach, wyjaśniam, dlaczego moralność nie jest cechą wrodzoną, lecz kształtuje się poprzez kulturę i wychowanie a jedynym trwałym fu

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 15.02.2025, 16:02:29
  • 9
  • #
    polityka
  • #
    ekonomia
  • #
    filozofia
  • #
    religia
  • #
    psychologia
  • #
    socjologia
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.02.2025, 16:15:36 via Wykop
  • 3
@TenXen47: Proponuję w tym przypadku jak i w sumie każdym w życiu wypowiadać się na temat - to znaczy po zaznajomieniu się z materiałem 😅
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.02.2025, 17:20:25 via Wykop
  • -1
@staryhuop0: Ograniczenie ilość słów w tytule zadziałało . Większość bystrych o takie oczywistości nie pyta 😅
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.02.2025, 20:41:12 via Wykop
  • 0
@wredny_gad: Twoja argumentacja opiera się na popularnym, ale błędnym założeniu, że moralność jest wynikiem ewolucyjnego przystosowania i rozwijała się stopniowo w sposób biologiczny. Ten pogląd nie ma żadnego naukowego potwierdzenia – nie istnieją żadne dowody na istnienie genetycznie zakodowanej moralności, a wszystkie badania nad „moralnością” u zwierząt wykazują jedynie mechanizmy instynktowne i utylitarne, nie zaś świadome normy moralne.

To, że w różnych kulturach występują podobne normy moralne, nie świadczy o ich
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.02.2025, 20:48:04 via Wykop
  • 0
@wredny_gad: Dodaje drzewko logiczne z którym się nie dyskutuje do analizy i zapamiętania tego mechanizmu :
PogadajzCHATEM - @wredny_gad: Dodaje drzewko logiczne z którym się nie dyskutuje do a...

źródło: IMG_2490

Pobierz
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
15.02.2025, 21:01:21 via Wykop
  • 0
@wredny_gad: A tak, zupełnie osobiście, wklejanie komentarzy z czatu GPT pod filmami absolutnie nie jest żadnym osiągnięciem. Myślę, że jest to świetny przykład na to, jak źle jest już w naszym społeczeństwie z moralnością, kiedy ludzie, tacy jak Pan, nie rozumieją samej moralności, a już tym bardziej jej źródeł.

8

Dzikie dzieci - jak ich zrozumienie zmienia fundamenty naszej cywilizacji

Dzikie dzieci - jak ich zrozumienie zmienia fundamenty naszej cywilizacji

W tym odcinku przyglądamy się, jak przypadki dzikich dzieci mogą zrewolucjonizować nasze podejście do wychowania, edukacji, nauki, gospodarki i całego społeczeństwa. Co te zaskakujące przypadki mają wspólnego z filozofią Ludwiga von Misesa oraz jak mogą wpłynąć na fundamenty naszej cywilizacji? Od

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 08.02.2025, 16:40:36
  • 3
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
08.02.2025, 18:37:06 via Wykop
  • -1
@noHuman: jaką konkretnie rozbieżność w postrzeganiu świata ma Pan na myśli ?

225

Administracja Trumpa oferowała kontrolerom lotów w USA odejścia z pracy

Administracja Trumpa oferowała kontrolerom lotów w USA odejścia z pracy

Na kilka dni przed katastrofą w Waszyngtonie pracownicy amerykańskiego FAA dostali informację, że mogą odejść z pracy na rządowym stanowisku, dostać pensję za 8 miesięcy i poszukać innej pracy w sektorze prywatnym. Związek zawodowy kontrolerów lotów doradził, aby nie przyjmować tej oferty.

R187
z
apnews.com
dodany: 02.02.2025, 13:32:09
  • 69
  • #
    polityka
  • #
    usa
  • #
    trump
  • #
    lotnictwo
  • #
    kontrolalotow
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM 02.02.2025, 21:11:49 via Wykop
  • -2
@R187: witaj 🙋 jest szansa żebyś zerknął w wiadomości prywatnej mam pytanie do Ciebie odnośnie zgłoszenia mojego wykopaliska

4

JESTEŚMY OKŁAMYWANI !!! BEZROBOCIE REALNE TO 28,3% !!!!

JESTEŚMY OKŁAMYWANI !!! BEZROBOCIE REALNE TO 28,3% !!!!

Kiedy w mediach trąbią o najniższym od 34 lat bezrobociu, realna ilość ludzi bez pracy,a mogących ją podjąć to 28,3 % !!!! Polska znajduje się w najgorszym kryzysie zatrudnienia w swojej nowoczesnej historii. To sytuacja bez precedensu, której rozwiązanie wymaga radykalnych działań i pełnej przejrzy

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 25.01.2025, 16:03:35
  • 1
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    finanse
  • #
    afera

12

ZAPYTAŁEM CHAT O PRZYSZŁOŚĆ EUROPY NIE JEST DOBRZE

ZAPYTAŁEM CHAT O PRZYSZŁOŚĆ EUROPY NIE JEST DOBRZE

Odcinek typu long story short od uwagi 93-letniego autostopowicza do odkrycia przyszłości Europy. Bardzo ważny dla Europejczyka odcinek, który wskazuje i tłumaczy mechanizmy ostatecznego demontażu oraz upadku naszej cywilizacji łacińskiej

PogadajzCHATEM
z
youtube.com
dodany: 18.01.2025, 16:03:55
  • 9
  • #
    chatgpt
  • #
    gospodarka
  • #
    polityka
  • #
    finanse
PogadajzCHATEM
PogadajzCHATEM
Autor
18.01.2025, 21:04:07 via Wykop
  • -1
@Joe-King: Panie, Panie ! Nie piernicz Pan tylko za łopatę i wykopuj !!! 😅

Dawid Kornak

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 06.04.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking