Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko203
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Ucik

Ucik

Dołączył 14 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3429
  • Znaleziska 2804
  • Mikroblog 625
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 2
crystal-cheney
crystal-cheney
crystal-cheney
4 godz. i 2 min temu
  • 2
Coraz więcej państw rozważa albo wdraża obowiązkową weryfikację wieku w internecie - głównie pod hasłem „ochrony dzieci”.

Na pierwszy rzut oka brzmi rozsądnie. Problem w tym, że żeby sprawdzić wiek użytkownika, bardzo często trzeba sprawdzić jego tożsamość: dokument, skan twarzy, karta płatnicza, zewnętrzna firma weryfikująca dane itd.

Czyli w praktyce „weryfikacja wieku” może bardzo łatwo stać się weryfikacją tożsamości w sieci.

Dzisiaj
@crystal-cheney 36

Weryfikacja wieku w mediach społecznościowych - początek końca wolnego internetu

więcej
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 21 min temu via Wykop
  • 0
Dzisiaj mówi się głównie o social mediach. Ale jeśli taka infrastruktura powstanie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby później rozszerzać ją na kolejne miejsca: strony internetowe, aplikacje, sklepy z aplikacjami, VPN-y, komunikatory albo treści uznane za „wrażliwe”.


@crystal-cheney: To nie jest pytanie co można zrobić, tylko co tak naprawdę chcą uzyskać rządzący? Bo już wiemy, że nasza pseudoanonimowość o której mówiłeś, to nie jest pseudoanonimowość, tylko poczucie anonimowości. Czyli kompletnie błędne
  • Odpowiedz

2

Uwaga! Uwaga! Scifun wypuścił jeszcze nowszy film!

Uwaga! Uwaga! Scifun wypuścił jeszcze nowszy film!

A nie! Sorry. To tylko @szybkozwiezleinienatemat robi od lat to samo co od 2 filmów zaczął robić SciFun. Tylko, ze nie ma takiego fejmu i nie robi tego na odpierdol.

paticool
z
youtube.com
dodany: przedwczoraj, 21:44:06
  • 2
  • #
    youtube
  • #
    titan
  • #
    nauka
  • #
    kosmos
  • #
    film
  • #
    polskiyoutube
Ucik
Ucik 23 godz. i 59 min temu via Wykop
  • 0
i nie robi tego na o-------l.


@paticool Bardzo mocno bym dyskutował. Jestem fizyko-chemikiem i książka (filmu jeszcze nie oglądałem), aż roją się od błędów i niedociągnięć, które tutaj zostały kompletnie pominięte. I nie mówię, że mają być wszystkie, ale pominięcie tych największych wielbłądów jest bardzo słabe.
Jak oglądam filmy od SciFuna, to zawsze widzę, że w przynajmniej kilku miejscach został zrobiony dość przyzwoity research. Zawsze dostają jakieś informacje, których jako naukowiec
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

592

Zamiast na studia idą do pracy. "Nie potrzebuję kolejnego papierka".

Zamiast na studia idą do pracy. "Nie potrzebuję kolejnego papierka".

- Na studia nie idę. Matka jest zła i twierdzi, że to duży błąd. Tylko ten papier jest dziś tak naprawdę bez znaczenia. Nie chcę marnować pięciu lat na coś, co potem schowam do szuflady - zaznacza Edyta, tegoroczna maturzystka. Czy to nowy trend? Czy faktem jest dziś to, że młodzi ludzie coraz...

robert-kuzba
z
edziecko.pl
dodany: 01.06.2026, 17:52:24
  • 421
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    polska
  • #
    edukacja
  • #
    studia
  • #
    szkola
Ucik
Ucik przedwczoraj, 13:12:40 via Wykop
  • 21
@DziendobryMireczku: @Ulic_Qel_Droma @tomasz-jedon @dworeqq Ale takich historii można mieć na pęczki i ja dorzucę jedną, która raczej niczego nie zmieni, ale pokaże że nie ma uniwersalnego rozwiązania.
Jak miałem +- 17 lat, to rodzice kładli właśnie kostkę na podjeździe (a dokładnie to firma takiego Mireczka jak z wpisu na początku). A ponieważ były wakacje, to ja pomagałem coś by porobić, coś się przydać i nauczyć (A podjazd

1033

NCBiR daje 40 mln na piwo a na metody diagnostyczne raka zbiera się na zrzutkach

NCBiR daje 40 mln na piwo a na metody diagnostyczne raka zbiera się na zrzutkach

NCBiR rozdaje kasę na letnie piwo, podczas gdy mamy polski zespół, który opracowuje nowoczesne metody diagnostyczne nowotworów kompletnie bez wynagrodzenia, a pieniądze na badania, publikacje i konferencje zbierają na zrzutkach.

fiziaa
z
x.com
dodany: 31.05.2026, 11:59:34
  • 73
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    liganauki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    patologia
Ucik
Ucik 01.06.2026, 05:40:29 via Wykop
  • 0
@Fushnikov: Czyli jeżeli Czesi opracowali swoje p--o i tym samym pokazali że to jest możliwe i działa i do tego może być finansowo opłacalne, to oznacza, że my mamy tego nie robić?
Ucik
Ucik 01.06.2026, 18:35:39 via Wykop
  • 0
@szkutnik: @Fushnikov Ok. Czyli mamy produkt (nie wiem czy tego browaru czy innego). Dlaczego nie mają rozwijać produktu, który będzie pod jakimiś wskaźnikami lepszy? Albo inny polski browar nie mógł zgłosić pomysłu na inne podejście do tematu. Wszak praktycznie każdy można realizować na różne sposoby. NCBiR, zwłaszcza za PISU miał bardzo wiele fuckupów i finansowania pociotków, ale równocześnie mimo wszystko bardzo rzeczowo recenzował i finansował też normalne projekty. Jak
Ucik
Ucik przedwczoraj, 06:08:07 via Wykop
  • 0
@Fushnikov: Czyli również precz Tesli, Sapce-X'owi, Microsftowi i tysiącom innych światowych firm, które powstały i rozwinęły się dzięki takim pieniądzom.
Albo raczej, niech istnieją takie firmy tylko w innych państwach, które przeznaczają środki na rozwój przemysłu, a u nas jeżeli firma potrzebuje funduszy na rozwój i modernizację, to ma od razu sprzedać się obcemu kapitałowi. Tak, żeby łatwiej było narzekać, że w Polsce nic się nie robi i nic nie
Ucik
Ucik przedwczoraj, 12:45:02 via Wykop
  • 0
Potrafisz dostrzec różnicę zbędne/niezbędne?


@Fushnikov: To w jaki sposób elektryczne samochody, media społecznościowe, strony z śmiesznymi filmikami i gry są dla nas niezbędne? Bo one wszystkie stoją zaraz obok spaceX, a wysyłanie ludzi w kosmos też nie jest niezbędne, zwłaszcza że robiliśmy to wcześniej.

Ale ja za to potrafię dostrzec różnicę jaka jest w inwestowaniu w rzeczy które są fajne marketingowo i łatwo sprzedać je gawiedzi jako wielkie osiągnięcia, a

535

Sci-Hub: "ukradła" naukę 88 milionom ludzi i nadal jest na wolności

Sci-Hub: "ukradła" naukę 88 milionom ludzi i nadal jest na wolności

Alexandra Elbakyan mając 23 lata napisała skrypt, który udostępnił za darmo ponad 88 milionów artykułów naukowych kosztujących nawet 40 dolarów za sztukę. Elsevier wygrał nakaz na 15 milionów dolarów, ona wciąż jest nieuchwytna i właśnie odpaliła własną kryptowalutę.

aiport
z
aiport.pl
dodany: 01.06.2026, 05:22:59
  • 103
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    prawo
Ucik
Ucik 01.06.2026, 20:08:07 via Wykop
  • 3
Populistyczny komentarz zawsze fajnie napisac...


@jegertilbake: Ale wiesz, ze komentarz osoby powyżej to najbardziej powszechna opinia dla obrony sci-huba. Ponieważ to właśnie czasopisma naukowe czerpią niewyobrażalne zyski z sprzedaży dostępów do czasopism naukowych. I te zyski są łatwo mierzalne. Np. taki Elsevier ma regularnie dochód większy od Apple!
Chociaż rzeczywiście nie ma jednej dobrej odpowiedzi na to jak rozwiązać ten problem i przy okazji nie zrobić z czasopism naukowych kompletnego śmietniska.

Poza
ukojenie
ukojenie
31.05.2026, 22:28:28
  • 1
Wyjaśni ktoś słabszemu? Dlaczego górna część na spada?

#fizyka
ukojenie - Wyjaśni ktoś słabszemu? Dlaczego górna część na spada?

#fizyka

źródło: 1

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 01.06.2026, 03:22:17 via Wykop
  • 2
@ukojenie: Środkowy sznurek od tego metalowego dzyndzla, z dolnej części do drugiego w górnej. To na nim wisi cała górna część. Żeby górna część opadła, to on musiał by się rozciągnąć. Tylko, że dyby tam był tylko ten sznurek, to góra by się obróciła i wszystko rozpadło. Więc żeby zablokować ruch na boki i obracanie są wszystkie pozostałe.
  • Odpowiedz
Ucik
Ucik 01.06.2026, 16:57:09 via Wykop
  • 0
Przecież te sznurki nie są sztywne, to nie one trzymają ten „sufit”


@ukojenie: Tak. Ale jedynym ruchem jaki muszą zablokować, to obrócenie się sufitu i ruchy na bok.
Przypomnijmy dla zasady: linka na środku blokuje, żeby nie spadł
Gdyby chciałby się obrócić, (patrząc od przodu zgodnie z ruchem wskazówek), to strona lewa musi pójść do góry. I wtedy lewe linki się napinają i blokują jej unoszenie.
Jeżeli przesunie się w bok, to linki
  • Odpowiedz
Ucik
Ucik 01.06.2026, 17:07:51 via Wykop
  • 0
@ukojenie: To na razie szybkie ćwiczenie ilustrujące zasadę:
Potrzebujesz szufladę lub coś co się łatwo przesuwa i sznurek lub kabel USB ;). Otwórz szufladę do połowy, zamocuj sznurek do uchwytu i ciągnij sznurek w górę i tylko nieznacznie w bok. W ten sposób możesz spokojnie otwierać i zamykać szufladę, a jednak sznurek ciągniesz praktycznie jedynie w górę.
Tak działa sznurek blokując możliwość przesuwania się na boki. Bo o tym będę
  • Odpowiedz
Ucik
Ucik 01.06.2026, 18:18:17 via Wykop
  • 0
To tak. Narysowałem nasz układ w 2D. Szare bryły, to nasz stolik i one są sztywne. Na rysunku 1, w idealnej (nieistniejącej) sytuacji wszystko wisi na środkowej lince. To wiesz, ale trzeba narysować dla porządku. Jedyne 2 ruchy jakie może wykonywać taki układ to góra dół, kolebanie (środkowy rysunek) i przesuwanie w bok (trzeci rysunek). Wszystkie inne są po prostu złożeniami tych ruchów.
Oczywiście, na moich rysunkach wszystko jest przerysowane, niektóre siły
Ucik - To tak. Narysowałem nasz układ w 2D. Szare bryły, to nasz stolik i one są szty...

źródło: Siły

Pobierz
  • Odpowiedz
Ucik
Ucik 01.06.2026, 19:41:27 via Wykop
  • 0
@ukojenie: Sytuacja 1. Nie zleci, bo zablokuje go właśnie ta środkowa. Po to są te ukośne elementy nogi i blatów, żeby blat mógł wisieć na nodze. Bo on dosłownie wisi na tej środkowej lince. Ale popatrz na to na spokojnie. Jutro i pojutrze też tu będę.
A tak na serio, żeby to działało to wszystkie linki muszą być na początku trochę napięte.
  • Odpowiedz
Artur-Maximus1
Artur-Maximus1
30.05.2026, 18:33:50
  • 1
Świata pod spodem nie ma, a fizyka kwantowa to po prostu błąd renderowania kosmicznego hardware’u?
Przez stulecia wmawiano nam paradygmat naiwnego materializmu – że świat składa się z twardych klocków atomów. Tymczasem współczesna fizyka (na czele z Zasadą Holograficzną Susskinda) jasno pokazuje, że trójwymiarowa przestrzeń to tylko rzut z dwuwymiarowej matrycy danych na horyzoncie kosmicznym. Współczesna fizyka odbiera nam intuicyjne, mechanistyczne rozumienie świata, sprowadzając materię do czystej struktury informacji.
Zamiast jednak uciekać
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 31.05.2026, 10:13:33 via Wykop
  • 0
Doszedłem do wniosku że dotarliśmy do granic poznania, a niemoc z którą zmaga się obecnie fizyka nie wynika z braku odpowiednich metod badawczych. Ale z fundamentalnych ograniczeń nałożonych na nasz świat. I próbuję wyjaśnić dlaczego może tak być.


@Artur-Maximus1: Czyli otwarcie przyznajesz się, że zajmujesz się pseudonauką.
Tego właśnie mi było trzeba, żeby nabrać pewności, że czytanie tego co wyrzucił za Ciebie jakiś LLM jest stratą czasu.
  • Odpowiedz
Ucik
Ucik 31.05.2026, 18:42:13 via Wykop
  • 0
A co jesteś w stanie udowodnić?


@Arkass: Chorobliwie czepiasz się stwierdzenia, że nauka nie jest w stanie niczego udowodnić. To strasznie upierdliwe i na dodatek niecałkowicie zgodne z prawdą. Ponieważ jest to zgodne z prawdą, tylko jeżeli uznamy że coś udowodnione oznacza, że jest całkowicie i niepodważalnie prawdziwe. A to określenie oczywiście w nauce nie istnieje i dlatego udowadnianie czegoś w nauce oznacza coś innego.
Np. zarówno teoria ewolucji jak i teoria
  • Odpowiedz

8

Mocz jest cenniejszy, niż nam się wydaje. Będziemy sprzedawać go na litry?

Mocz jest cenniejszy, niż nam się wydaje. Będziemy sprzedawać go na litry?

Ciekawego odkrycia dokonali szwedzcy naukowcy. Mocz może posłużyć do recyklingu akumulatorów stosowanych w samochodach

pusta_bateria
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 29.05.2026, 21:10:55
  • 20
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    biologia
Ucik
Ucik 30.05.2026, 05:47:50 via Wykop
  • 6
Chodzi po prostu o wykorzystanie mocznika w reakcji chemicznej.
I samo odkrycie może mieć znaczenie, ale sugerowanie, że będziemy pobierać go z moczu ludzi jest absurdalnym naciąganiem i clickbaitem.
To jakby napisać, że współczesny diesel nie pojedzie pojedzie, jeżeli nie nasikasz mu do baku. Bo adblue to też po prostu mocznik.
Mocznik jest bardzo popularną substancją używaną w wielu reakcjach chemicznych, ale sugerowanie, że będziemy pozyskiwać go z moczu, w taki sposób
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ucik
Ucik 30.05.2026, 12:01:26 via Wykop
  • 0
@mlotek_to_uniwersalna_odpowiedz: Kiedyś był kiedyś. Od troche ponad 100 lat potrafimy syntezować amoniak, a z syntezą amoniaku idzie umiejętność przemysłowej produkcji mocznika.
I o dziwo to metoda ta jest zarówno dużo tańsza, wydajna, a nawet ekologicznie uzasadniona od prób zbierania moczu ludzi i oczyszczania go w celu uzyskania technicznego mocznika.
Ucik
Ucik 30.05.2026, 12:35:19 via Wykop
  • 1
@mlotek_to_uniwersalna_odpowiedz: To było 200 lat temu. Przemysłowa produkcja, to dopiero po opracowaniu metody Habera-Bosha. Ale nie wiem po co mi to piszesz, ponieważ nijak ma się to do tematu zasadności (lub raczej jej braku) zbierania w dzisiejszych czasach moczu od ludzi w celu produkcji mocznika.

1317

Facet zgłosił 2x to samo auto i dostał 500 zł mandatu za wprowadzenie w błąd

Facet zgłosił 2x to samo auto i dostał 500 zł mandatu za wprowadzenie w błąd

W odstępie 4 dni zgłosił to samo nieprawidłowo zaparkowane auto. Wezwany jako podejrzany przez Straż Miejską, dostał mandat za wprowadzenie w błąd i wywołanie niepotrzebnej czynności. 500 zł. Warszawa. Kurtyna. Nie wiem nawet jak to skomentować poza XD.

Rabe
z
x.com
dodany: 29.05.2026, 19:50:10
  • 242
  • #
    warszawa
  • #
    polskiedrogi
  • #
    konfitura
  • #
    prawo
  • #
    strazmiejska
  • #
    patologiazmiasta
Ucik
Ucik 30.05.2026, 06:10:42 via Wykop
  • 3
Co do tego czy bardziej trzeba dbać o publiczny chodnik czy czyjeś plecy też mam oczywiście swoje zdanie i moim zdaniem - czyjeś plecy są wyższą wartością.


@bossssob: Oczywiście, że należy w pierwszej kolejności dbać o czyjeś plecy. Tylko należy robić to tak, że sklepik będzie miał miejsce gdzie dostawca będzie mógł w zgodzie z przepisami zaparkować. Albo dostawca zostanie wyposażony w wózek, którym będzie mógł przewieźć swoje rzeczy. Albo
Sweet-Jesus
Sweet-Jesus
29.05.2026, 15:38:36
  • 162
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 29.05.2026, 20:31:55 via Wykop
  • 1
przy powszechnej pogardzie do procedur

Nawet o coś takiego nie potrafimy zadbać należycie.


@elberet: Akurat sam sobie przeczysz w tych wpisach, ponieważ praktycznie całe problemy w 2025 roku wynikały właśnie z nazbyt skrupulatnego, wręcz chorobliwego podejścia do procedur. I konieczności spełniania wymagań stawianych dużym komercyjnym reaktorom, a nie małym badawczym, które z samej racji swojego charakteru muszą działać troche inaczej.
  • Odpowiedz
oginn
oginn
oginn
29.05.2026, 19:39:58
  • 0
ktos jest na bieżąco czy obecnie mozliwe jest jednak takie cudo kwantowe jak w filmie Tenet?

co tam #chiny na to w końcy z tym Tajwanem itd?

jakieś dziwne to się wydaje i trochę cicho

ktoś
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 29.05.2026, 20:22:10 via Wykop
  • 1
Choć na poziomie atomów czas działa jak palindrom


@oginn: Nie na poziomie atomowym, ale na poziomie cząstek elementarnych. W przypadku 2 atomów mamy już bardzo wyraźne łamanie symetrii.
I łamanie symetrii nie oznacza, że cząstka może zacząć poruszać się w czasie w tył. Oznacza to mniej więcej tyle, że oglądając hipotetyczne nagranie procesu i to samo nagranie procesu puszczone w tył nie potrafimy powiedzieć które jest nagrane w przód, a
  • Odpowiedz

451

Zamkną do więzienia zielarzy i szamanów "Lex szarlatan"

Zamkną do więzienia zielarzy i szamanów "Lex szarlatan"

Lobby farmaceutyczno-medyczne zniszczy polskie zielarstwo.

ochucki
z
youtube.com
dodany: 29.05.2026, 07:48:25
  • 151
  • #
    prawo
  • #
    polska
  • #
    ustawodawstwo
  • #
    afera
  • #
    zielarstwo
  • #
    medycynanaturalna
Ucik
Ucik 29.05.2026, 18:37:47 via Wykop
  • 0
@zwykly_szarak Pomyliło ci się z bakteriami i grzybami ( ͡º ͜ʖ͡º) W tej działce rośliny to cienkie pipki są.
mirko_anonim
mirko_anonim
29.05.2026, 10:16:12
  • 0
✨️ Dlaczego Polska nie buduje własnych rozwiązań technologicznych? Ⓘ
Wytłumaczcie mi jak to jest, że jesteśmy 20 gospodarką świata, najbardziej wykształcony naród z papierkiem wśród dorosłych, znani z dużej ilości specjalistów w IT, inżynierów a i tak nie potrafimy nic własnego zbudować. Jakiś biznes który byłby rozpoznawalny za granicą albo coś co śmiało moglibyśmy eksportować za granicę. W zamian tego zawsze musimy korzystać z zagranicznych rozwiązań bo własnych nie mamy. Nawet jak w
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 29.05.2026, 11:27:54 via Wykop
  • 1
Zacznijmy od tego, że mamy biznesy które są rozpoznawalne za granicą i rzeczy, które eksportujemy. Mamy nawet działki, w których jesteśmy w światowej czołówce. Tylko nie mamy takich ogólnorozpoznawalnych światowych marek.
Na pewno dużą rolę w tym wszystkim miał komunizm, kiedy to nasz przemysł był pod butem ZSRR, wiele wspaniałych pomysłów zostało udupionych, bo zagrażały wizji Rosji jako dominującego państw w związku. Ewentualnie wiele ludzi wyjeżdżało i zakładali swoje, rozpoznawalne dzisiaj marki,
  • Odpowiedz
Ucik
Ucik 29.05.2026, 17:38:00 via Wykop
  • 1
a co my mamy własnego kolego (...) Co my mamy do zaoferania ludziom?


@mirko_anonim: Ten komentarz świadczy o tym, że oprócz tego, ze nie znasz się na temacie, to jeszcze nie chcesz wiedzieć co mamy. Nie chcesz również dyskutować, tylko jechać po Polsce argumentami pod tezę, że w Polsce nic nie ma.
To sprawia, że wszystkie próby dyskusji nie mają sensu.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
29.05.2026, 13:53:11
  • 0
✨️ Elon Musk: Geniusz czy tylko twarz firmy? Ⓘ
Czy Elon Musk to geniusz i warto go naśladować, czytać biografię, itp.? Pamiętam że kiedyś się nim jarałem ale głównie słuchałem podcastów z nim to wydawało mi się że jest na jakimś wyższy lvl. Jeszcze ta cała aura o nim że pracuje po 12h, śpi w tym biurze i wizjoner którego nikt nie rozumie a przy tym autystyczny co tylko potwierdzało że gość jest
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 29.05.2026, 17:08:25 via Wykop
  • 2
O jego geniuszu może świadczyć to jak świetnie poradził sobie z naprawą amerykańskiej biurokracji, albo wszystkie przygody z Twiterem podczas prób pozorowanego zakupu i potem.
Gościu na pewno jest inteligentny, na pewno potrafił zrobić pożytek z fortuny którą miał i ją rozmnożyć.
Jego na wielki plus należy zaliczyć mu, że miał swoje dobre idee i wykorzystał swoją wiedzę do robienia pieniędzy by je rozwinąć.
Ale jednocześnie to buc z wielkim pragnieniem władzy
  • Odpowiedz
czlowiek_z_lisciem_na_glowie
czlowiek_z_lisciem_na_glowie
29.05.2026, 11:33:12
  • 1
Test silnika indukcyjnego nowej generacji

#elektronika #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #inzynieria
czlowiekzlisciemnaglowie - Test silnika indukcyjnego nowej generacji 

#elektronika #...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ucik
Ucik 29.05.2026, 11:40:47 via Wykop
  • 1
@WentylatorDoRozrzucaniaLuznychMysli: Najfajniejsze jest jak te olbrzymie, po kilka cm, krople wody wirują na stojanie i nie spadają z niego. xD
  • Odpowiedz

2600

Łatwogang stał się nietykalny. Sięga po nasze pieniądze na lek, który nie działa

Łatwogang stał się nietykalny. Sięga po nasze pieniądze na lek, który nie działa

Streamer apeluje do rządu i prezydenta o refundację terapii dla dzieci z DMD. Żadnej refundacji jednak nie będzie. Chodzi o amerykański lek Elevidys, który NIE został dopuszczony w Europie. Powód? Wykazano, że właściwie nie działa. Lek dla 1 dziecka kosztuje ok. 3 mln dolarów.

okoboji
z
glamrap.pl
dodany: 27.05.2026, 19:30:02
  • 545
  • #
    latwogang
  • #
    zdrowie
  • #
    pieniadze
  • #
    ciekawostki
  • #
    afera
  • #
    polskiyoutube
Ucik
Ucik 28.05.2026, 05:35:08 via Wykop
  • 6
A czy warto badać? Ano warto badać choćby wiedzieć co się odwala w organizmie chorego - wiedza jest bezcenna


@SarahC: Nie myl badania nad leczeniem i wprowadzaniem nowych terapii z leczeniem terapią, która już została opracowana, ale okazuje się tak samo skuteczna (lub nieskuteczna) jak inne do tej pory stosowane terapie.
To są 2 kompletnie różne sprawy. A rząd nie powinien wydawać pieniędzy na terapie, które nawet nie są projektami

830

Już co dziesiąty polski podatnik wpada w drugi próg PIT. Zamrożenie kością niezg

Już co dziesiąty polski podatnik wpada w drugi próg PIT. Zamrożenie kością niezg

32-procentową stawkę podatku płaci już co dziesiąty podatnik PIT wynika z danych Ministerstwa Finansów. To efekt zamrożenia progu podatkowego, o co trwa już spór w koalicji rządowej.

matelusz
z
pb.pl
dodany: 26.05.2026, 10:31:22
  • 202
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
  • #
    podatki
Ucik
Ucik 27.05.2026, 06:01:55 via Wykop
  • 1
no dobra czy chce mi się siedzieć tu ponad progiem za niższą stawkę czy iść gdzieś indziej za lepszą nawet po podatku


@MazurskiSmak: Tylko, że progi nie zależą od tego w jakiej pracy siedzisz, ani czy to pierwsza czy druga, tylko od całości Twoich zarobków. Więc np. można od początku iść na tą lepszą.
Ja rozumiem, że jak komuś stawka za godzinę nagle zleci z 74 do 54 zł na
Ucik
Ucik 27.05.2026, 12:31:22 via Wykop
  • 1
Dokładnie. Stąd jeśli nie miałbym możliwości iść pracować gdzieś indziej to w pewnym momencie przestaje mi się opłacać pracować w pierwszym miejscu. A w konsekwencji prędzej czy później w ogóle pier*** tą pierwszą robotą i elo xD


@MazurskiSmak: To gdzie w tym jest miejsce na podatek? Jak to zależy od podatku? I dlaczego o tym piszesz jako:

Ja policzyłem i wychodzi na to że po przebiciu progu wartość godziny pracy

2

Apel socjolożki z Instytutu Filozofii i Socjologii PAN

Apel socjolożki z Instytutu Filozofii i Socjologii PAN

Zajmującej się nierównościami i normami płciowymi w życiu kobiet w biznesie, akademii i polityce oraz męskim partnerstwem.

alibaski
z
streamable.com
dodany: 26.05.2026, 11:38:12
  • 5
  • #
    nauka
  • #
    polskanauka
Ucik
Ucik 26.05.2026, 13:15:19 via Wykop
  • 0
Apel jest powiedziany tak, jakby jego celem było zniechęcenie jak największej liczby osób do tematu. Najpierw tytuły które mają dobrze brzmieć, ale aktualnie brzmią bardziej jak pompowanie balonika. Potem nieskładne odhaczenie najmodniejszych problemów społecznych i na koniec dajcie kasę. Naprawdę, ta wypowiedź jest na poziomie inżyniera piwniczka, który może być zajebisty w tym co robi, ale nigdy nie uczył się mówić do ludzi. A nie jako przygotowana wypowiedź osoby, która twierdzi, że
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 13
  • Strona 1 z 13
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.03.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.11.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking