Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko199
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Pan-K
Pan-K

Pan-K

Dołączył 11 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7483
  • Znaleziska 4148
  • Mikroblog 3335
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 16

689

Rolniku, daj więcej sianka (na składkę zdrowotną w końcu)

Rolniku, daj więcej sianka (na składkę zdrowotną w końcu)

Minister zdrowia twierdzi, że najbogatsi producenci rolni powinni płacić składkę zdrowotną tak, jak płacą przedsiębiorcy.

wykopowicz19870808
z
termedia.pl
dodany: 12.03.2024, 11:51:39
  • 166
  • #
    rolnicy
Pan-K
Pan-K
Pan-K 12.03.2024, 19:09:14 via Wykop
  • -1
@Ociec2: no radzisz sobie ale żeby doczytać na jakich zasadach działa większość rolników to już sobie nie radzisz chociażby z tym że nie mają zwrotu vat na krusie i wszystko płacą brutto. Jedna z wielu roznic
Pan-K
Pan-K
Pan-K 13.03.2024, 05:14:21 via Wykop
  • 2
@peppino: taki jesteś do przodu, taka płacisz duża zdrowotna ale doczytać na jakich zasadach są rolnicy to już za trudne? Większość jest na działalności z której nie mogą robić kosztów i nie mają zwrotu vat więc za wszystko płacą brutto. Zapewne stąd niższe składki. Natomiast składka zdrowotna rolnika to 2808 zł rocznie.
Pan-K
Pan-K
Pan-K 13.03.2024, 05:16:35 via Wykop
  • -1
@Gro9: jeśli w sklepie będziesz miał ceny z kosmosu to tylko dzięki pośrednikom i sklepom. Rolnik dostaje zawsze ułamek ceny tego co płacisz w sklepie i tu jest konkretna patologia. Porównaj sobie ceny w skupach do cen sklepowych.
Pan-K
Pan-K
Pan-K 13.03.2024, 05:19:01 via Wykop
  • 0
@krystynalaga: następny, wystarczy sprawdzić zasady funkcjonowania i będzie wszystko jasne.
Pan-K
Pan-K
Pan-K 13.03.2024, 05:20:17 via Wykop
  • 0
@ahmed-reyk: owszem ale też rolnik powinien jak przedsiębiorca mieć możliwość zwrotu vat a nie ma.
Pan-K
Pan-K
Pan-K 13.03.2024, 09:49:40 via Wykop
  • 0
@peppino: Czytałeś co pisałeś? xD Cieszę się że jesteś za równością ale nie ma możliwości żeby porównywać jakąkolwiek działalność do działalności rolniczej z prostego względu. Rolnik nie ma wpływu na cenę jaką otrzyma za swoje produkty, nie działa na zasadach rynkowych w taki sposób jak działalność czy to usługowa czy to produkcyjna. Jak już mówisz że znasz rolnika ( tutaj pominę moje rozbawienie że znasz jednego a jednak nie wiesz
Pan-K
Pan-K
Pan-K 13.03.2024, 09:54:24 via Wykop
  • 0
@Gro9: Stary, twoje pojęcie o handlu, nie mówiąc o sieciach handlowych to jest delikatnie mówiąc żart :) Owszem, w części masz rację, grupy producenckie mają lepsze kontrakty niż taki rolnik dający do małego skupu, dlatego też ciągle są finansowania na zakładanie takich grup ale to nie jest takie proste z wielu względów. Inną sprawą jest to że sieci o których wspomniałeś bardzo często sprowadzają płody rolne z zagranicy, wielokrotnie były
Pan-K
Pan-K
Pan-K 13.03.2024, 10:00:08 via Wykop
  • 0
@ahmed-reyk: No tylko pomijasz jedną kwestię, gdyby nie kosmiczne nakłady w stosunku do zysków to się zgodzę ale jak muszą włożyć przykładowo 5k na hektar nawozów i chemii a z takiego hektara mają pewnie z 8ton pszenicy max to obecnie pszenica 500-600zł to wychodzą na zero przy dobrych wiatrach, a z tego hektara to jest 1150zł vatu a mówię o samych kosztach nawozu i chemii ( zależne od gruntu, co
Pan-K
Pan-K
Pan-K 14.03.2024, 09:47:29 via Wykop
  • 0
@ahmed-reyk: Dużo nie ogarnia kwestii działalności, podatkowych itd. Ci którzy mają dostęp do doradcy albo sami dobrze się w tym odnajdują to wiedzą co się opłaca a co nie ale też ciężko coś planować jak jesteś w stanie mniej więcej obliczyć koszty produkcji a o zyskach to możesz sobie marzyć bo nigdy nie wiesz jaki plon, jaka cena itd
Pan-K
Pan-K
Pan-K 14.03.2024, 09:53:58 via Wykop
  • 0
@Gro9: niestety zagraniczność się jednak liczy i wiele sieci nie działa na normalnych zasadach. Przykład z zeszłego roku może nie żywność ale też po części rolnictwo. Rośliny ozdobne z Holandii załały Polskę ( ale też Czechy i Słowację, pewnie inne kraje też ) i można było sobie zamówić takie np pelargonie w ładnym opakowaniu po 2.5zł oczywiście ilości hurtowe. Problem w tym że to jest poniżej kosztów produkcji i każdy

3236

Przed panią Iwoną b--ń nie ma tajemnic

Instruktorka, która się kulom nie kłania. XDDDDDD

zwirz
z
twitter.com
dodany: 06.03.2024, 20:57:05
  • 261
  • #
    strazgraniczna
  • #
    bron
  • #
    strzelectwo
  • #
    instruktorka
  • #
    cotusieodpierdala
Pan-K
Pan-K
Pan-K 07.03.2024, 07:34:46 via Wykop
  • 2
@Bolxx454: Pomijając że za coś takiego na strzelnicy dostajesz często bana to przypomniała mi się historia jaką instruktor opowiadał właśnie o policjantce która przyszła z synem żeby go nauczyć strzelać. Jak syn zobaczył jak ona strzela ( gówniak 10 lat ) to powiedział że co ona robi w policji skoro on lepiej celuje xD

980

Zboża z Ukrainy w kaszkach bez oznaczenia. Firma odpowiada wściekłym klientom

Zboża z Ukrainy w kaszkach bez oznaczenia. Firma odpowiada wściekłym klientom

Firma Helpa przyznała otwarcie, że korzysta z ukraińskich surowców. Klienci wytknęli jednak producentowi kaszek brak takich oznaczeń na opakowaniach. "W związku z trudnościami z dostępnością kaszy jaglanej ekologicznej polskiej, w ostatnim roku mieliśmy niejednokrotnie problem z utrzymaniem ciągłośc

tyon1253
z
finanse.wp.pl
dodany: 23.02.2024, 12:07:40
  • 107
  • #
    rolnictwo
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    gospodarka
  • #
    rolnicy
  • #
    strajk
Pan-K
Pan-K
Pan-K 24.02.2024, 12:17:43 via Wykop
  • 0
zadziwie cię - Ukraina produkuje czasami całkiem dobre płody rolne które legalnie i z certyfikatami uczciwi przedsiębiorcy sprowadzają


@Gro9: Owszem tylko Polska również takie ma bo wyższych norm na eko niż są w UE już się nie da a różnica jest taka że na Ukrainie możesz sobie certyfikat kupić dosyć tanio, u nas nie przejdzie. A to co się wyprawia u nich na stronie ja bym hejtem nie nazwał, poza
Pan-K
Pan-K
Pan-K 24.02.2024, 14:50:35 via Wykop
  • 0
@Gro9: Masakra, ale się zapieniłeś, uważaj żeby ci żyłka nie pękła. Napisałem " JEDYNA RÓŻNICA TO ŻE NA UKRAINIE MOŻESZ SOBIE CERTYFIKAT KUPIĆ TANIO" Specjalnie dużymi literkami żebyś tym razem nie przeoczył bo już poruszyłeś wątki wolnego rynku, pisu, obsranych rolników a tak naprawdę wychodzi na to że obsrany to masz mózg. Skąd się tacy ludzie jak ty biorą?
Pan-K
Pan-K
Pan-K 26.02.2024, 08:50:27 via Wykop
  • -1
@Gro9: Ty jesteś po prostu upośledzony albo taki głupi się urodziłeś. Mylisz dwie rzeczy, to co przyjeżdża z Ukrainy syfiastego jak np techniczne czyściwo do młynów które potem ktoś miesza z dobrym i ma profit to jest zupełnie co innego niż certyfikowany surowiec od Polskiego rolnika dlatego że aby rolnik mógł dostać certyfikat musi być kontrolowany od samego początku uprawy a w sumie to nawet wcześniej bo zgłoszenie do certyfikacji
Pan-K
Pan-K
Pan-K 26.02.2024, 14:24:07 via Wykop
  • 0
@Gro9: Oczywiście że Polski rolnik może zakombinować z tymi certyfikatami ale musi się bardzo trudzić albo bardzo dużo zapłacić ale wątpię żeby akurat dało się za kasę, może jakby zapłacił dużo kasy to jednostka certyfikująca a raczej jej pracownik przymknął by oko na jakieś odbiegi od normy ale to jest inny poziom niż możliwość po prostu przyklepania na ukrainie każdego gówna jako eko bo idziesz sobie do odpowiedniej osoby która
Pan-K
Pan-K
Pan-K 28.02.2024, 09:42:09 via Wykop
  • 0
@Gro9: Nie wiem co mają kredyty na elewatory do tematu, ciągle o tym wspominasz. Jakby łopatami przewalali to byś był bardziej za rolnikami? xD Co do chomikowania to chomikowali ci którzy mieli warunki żeby chomikować, większość nie ma silosów czy hal na taką zabawę a ci którzy mają to chomikują co roku bo mają możliwość żeby sobie sprzedać w dogodnym momencie i tak robią na całym świecie. Ale to również
Pan-K
Pan-K
Pan-K 28.02.2024, 14:22:04 via Wykop
  • 0
Zgodzisz się ze jesli Ukraińcy sa w stanie produkować produkt takiej samej jakości co Polacy to powinien ten produkt powinien być możliwy do sprzedaży w Polsce ?


@Gro9: Nie czytałeś mojego poprzedniego komentarza? Nie zgodzę się z racji tego że już teraz rynek jest zalany a konkurować z nimi nie można i nie dlatego że nasi rolnicy są do d--y tylko dlatego że rolnictwo w UE rządzi się innymi prawami.

148

Polska pierwszy raz z dodatnim bilansem w handlu z Rosją

Polska pierwszy raz z dodatnim bilansem w handlu z Rosją

Wartość importu z Rosji do Polski w 2023 roku spadła o ponad 6,5 razy. Głównie za sprawą zaprzestania sprowadzania surowców energetycznych z Rosji. Rośnie wartość importowanych warzyw. Pierwszy po raz pierwszy po 1991 roku Polska odnotowała dodatni bilans handlowy z Rosją.

PolonPL
z
polon.pl
dodany: 21.02.2024, 17:09:26
  • 20
  • #
    rosja
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    pieniadze
Pan-K
Pan-K
Pan-K 22.02.2024, 16:39:51 via Wykop
  • 1
@szurszur: Emiraty również, większość stali którą firma kupuje to właśnie z Emiratów a faktycznie Rosja.

2408

Lekarze z Ukrainy nie musza mówić po polsku. Izba Lekarska chce to zmienić

Lekarze z Ukrainy nie musza mówić po polsku. Izba Lekarska chce to zmienić

Uproszczone przepisy nie zobowiązują lekarzy z Ukrainy do znajomości naszego języka. Naczelna Izba Lekarska chce to zmienić. Znajomość języka mogłaby być weryfikowana przez samorząd lekarski. Do tego potrzebne są pilne zmiany w prawie ponieważ obecne, uproszczone przepisy, nie dają takiej możliwości

rol-ex
z
rp.pl
dodany: 19.02.2024, 07:19:50
  • 371
  • #
    europa
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    ochronazdrowia
  • #
    jezykpolski
  • #
    ukraina
Pan-K
Pan-K
Pan-K 19.02.2024, 08:28:41 via Wykop
  • 42
@dr_Batman: Całe szczęście że już ludzie otwierają oczy na Ukraińców. Jak był wielki napływ "braci" Ukraińców to mówiłem że ludziom to wyjdzie bokiem bo akurat trochę ich u mnie pracowało i zdążyłem poznać jakie to wartościowe społeczeństwo xD

453

Producent kaszek dla dzieci zabrał głos ws. importu zboża z Ukrainy

Producent kaszek dla dzieci zabrał głos ws. importu zboża z Ukrainy

- Kaszka jaglana pochodzi u nas z Ukrainy i w ogóle się tego nie wstydzimy, ponieważ zboże, które trafia do naszych kaszek, jest zawsze przebadane i jest zbożem najwyższej jakości – podkreśliła w relacji w mediach społecznościowych współwła

Kowalm2
z
portalspozywczy.pl
dodany: 18.02.2024, 14:23:02
  • 111
  • #
    ukrainainfo
  • #
    imprort
  • #
    zboze
  • #
    aferazbozowa
  • #
    rolnicy
Pan-K
Pan-K
Pan-K 19.02.2024, 08:20:57 via Wykop
  • 2
No tak, bo tam są żyzne czarnoziemy. Takich żyznych gleb brakuje nam w Polsce.


@wigr: Jak ja czytam komentarze ludzi którzy nie mają bladego pojęcia o niczym to mnie krew zalewa. Co ma ziemia do ekologicznego surowca? Tu chodzi o prowadzenie uprawy według ściśle określonej metodyki uprawy, stosowanie określonych środków ochrony, nawozów itd Na Ukrainie owszem są czarnoziemy dzięki którym uzyskują lepsze plony ale to są lepsze plony a nie

408

Obudź się Polaku! - Inny punkt widzenia na konflikt na granicy POL - UKR

Obudź się Polaku! - Inny punkt widzenia na konflikt na granicy POL - UKR

Filmy nie są mojego autorstwa, kopiuje je z tiktoka bo tam szybko tracą zasięgi

spanzik
z
youtube.com
dodany: 17.02.2024, 21:09:58
  • 61
  • #
    polska
  • #
    rolnictwo
  • #
    protestrolnikow
  • #
    ukraina
  • #
    protest
  • #
    polityka
Pan-K
Pan-K
Pan-K 18.02.2024, 14:40:31 via Wykop
  • 0
@Pavulon12345: Zanim zaczniesz paplać swoją papkę tak jak każdy prawdziwy umysłowo nieogarnięty pieniacz to sobie sprawdź jak to faktycznie jest i z tych tysięcy rolników którzy są na krusie za wszystko płacą brutto, duże gospodarstwa są na normalnej działalności bo im się to poprostu bardziej opłaca. No ale JDG 2k ojejejej rolnicy są na moim uczymaniu ojejee weź człowieku wpisz sobie google, dwie minuty i ci wszystko wyskoczy.
SalwAzDupska
SalwAzDupska
SalwAzDupska
03.02.2024, 16:50:36
  • 0
#popek Podeśle ktoś wiadomy filmik na priv.
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pan-K
Pan-K
Pan-K 04.02.2024, 08:04:05 via Wykop
  • 0
@SalwAzDupska: dostałeś filmik? Jak tak to poproszę:)
  • Odpowiedz

2019

Myszków - grupa off-roaderów zniszczyła lokalne drogi podczas zbiórki dla WOŚP

Myszków - grupa off-roaderów zniszczyła lokalne drogi podczas zbiórki dla WOŚP

Prawie 300 ciężkich samochodów terenowych! Śląska.Integracja Terenowa dla WOŚP rozjechała polne drogi odbierając mieszkańcom możliwość dojazdu do swoich posesji. Posty że skargami są usuwane. Nikt nie przyznaje się do winy.

Lajtowiec_pdx
z
facebook.com
dodany: 30.01.2024, 06:02:41
  • 402
  • #
    offroad
  • #
    policja
  • #
    wosp
Pan-K
Pan-K
Pan-K 30.01.2024, 08:05:28 via Wykop
  • 192
@mariankoniuszko777: naprzeciwko mojej działki jest taka polna droga która została wyjeżdżona przez właśnie offroad. Jak powiększyłem swój teren i ogrodzilem przecinając "droge" to sobie zrobiło nowa po polach ropnikow. Jeden z nich stracil ileś tam dopłaty bo na satelicie odjęli wyjeżdżona drogę na jego polu a jakoś był właśnie na granicy do otrzymania dopłaty. I dziwić się ze debilom gwoździe albo pułapki zostawiają.
Pan-K
Pan-K
Pan-K 31.01.2024, 13:34:20 via Wykop
  • 0
@Dupa01: Taa już rolnik odszkodowanie zapłaci za gwoździe na swoim własnym polu, no rozśmieszyłeś mnie :D
Pan-K
Pan-K
Pan-K 01.02.2024, 07:16:18 via Wykop
  • 0
@Dupa01: powodzenia w udowodnieniu mu kto to zrobił xD

493

Wielki ogólnopolski protest rolników

Wielki ogólnopolski protest rolników

W środę 24 stycznia w całej Polsce odbędzie się protest rolników. Właściciele gospodarstw rolnych organizują manifestację w reakcji na obecne warunki w sektorze rolnym w Polsce i Europie. Popieramy Was, więc nie uprzykrzycie życia zwykłym obywatelom tylko politykom, prawda? Prawda?

zenoniusz_szur
z
tarnogorski.info
dodany: 21.01.2024, 19:23:45
  • 109
  • #
    protest
Pan-K
Pan-K
Pan-K 22.01.2024, 12:30:54 via Wykop
  • 1
@Mis_: Tzn jakie są te uprzywilejowania?
Pan-K
Pan-K
Pan-K 22.01.2024, 12:35:41 via Wykop
  • -2
@Lilac: Nie wiem ile razy przez ile lat były poruszane kwestie żywności przez rolników, jak chodzili po sklepach pokazywali która żywność jest g------a i jak to niszczy rolnictwo, pokazywali jakie ceny dostają rolnicy a jakie ceny są w sklepach, pokazywali przypadki gdzie żywność była oznaczona jako Polska a była zagraniczna i zawsze były komentarze że w dupie ludzie to mają bo cena jest dobra to kij z rolnikami, niech zmienią
Pan-K
Pan-K
Pan-K 22.01.2024, 13:42:25 via Wykop
  • 2
@Hieronim_Berelek: Głównym źródłem finansowania rozwoju polskiej wsi są przede wszystkim środki ze Wspólnej Polityki Rolnej. Tak jak na działalność gospodarczą są dofinansowania, działalność badawczą i inne programy. Składki krusowskie są dużo niższe niż na zus ale większe gospodarstwa są na zusie bo im się to bardziej opłaca a mniejsze gospodarstwa za wszystko płacą BRUTTO. Więc pewnie dlatego te stawki są takie niskie i stąd dopłaty.
Pan-K
Pan-K
Pan-K 22.01.2024, 13:45:52 via Wykop
  • 2
@Mis_: Dopłaty bezpośrednie to jest część wspólnej polityki rolnej, cała UE ma dopłaty bo takie ustalili metody działania w rolnictwie, pewnie jako strategiczną branżę żeby było żarcie. Duże gospodarstwa są na zusie, małe za to płacą wszystko brutto i nic sobie nie odliczą. Zwrot akcyzy za paliwo owszem, tu jest przywilej dedykowany specjalnie dla rolnictwa ale podejrzewam że to też jest część WPR i tak samo jak dotacje na sprzęt

294

Niemal co trzeci Polak spóźnia się z płaceniem rachunków

Niemal co trzeci Polak spóźnia się z płaceniem rachunków

Blisko co trzeci Polak spóźnia się z płaceniem rachunków. Najczęściej to opłaty za mieszkanie, kredyty i usługi telekomunikacyjne. Z kolei co 10. osoba deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy w ogóle nie uregulowała przynajmniej jednego zobowiązania -wynika z badania "Jak Polacy płacą rachunki"

rol-ex
z
rmf24.pl
dodany: 20.01.2024, 07:54:29
  • Wykop Poleca
  • Reklama
  • 145
  • #
    polska
  • #
    finanse
  • #
    finanseosobiste
  • #
    finansedomowe
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
Pan-K
Pan-K
Pan-K 20.01.2024, 14:19:15 via Wykop
  • -1
@nie_odpisuj: ja bardzo dużo rzeczy place jak dostaje wezwanie do zapłaty bo mam tyle rachunków i tak mało czasu że kładę na to lache.
Pan-K
Pan-K
Pan-K 18.01.2024, 13:51:50
  • 0
Mirasy, jaki laptop do domowego biura polecicie. Musi mieć klawiaturę numeryczną i najlepiej żeby troszkę większy ekran dla starszej osoby

#laptopy #biuro #ranking
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rukh
rukh
rukh
18.01.2024, 17:56:19 via Wykop
  • 0
@Pan-K: Komputer stacjonarny z dużą klawiaturą, i dużym monitorem, bym powiedział.
Czyli zestaw za około 1600 zł, + monitor 32 calowy za 700 zł upolowany na Pepperze (czyli 31.5"), klawiatura z wygodnymi klawiszami ..
Można się orientować co kupić, po takich aktualizowanych listach polecanych sprzętów, jak ta: https://techlipton.pl/2024/polecane-zestawy-komputerowe-styczen-2024/

Jak ma służyć jako domowy dobry sprzęt, to myślałbym właśnie o takim.
  • Odpowiedz
Gajwer2
Gajwer2
Gajwer2
22.01.2024, 20:06:08 via Wykop
  • 0
@Pan-K: Jaki budżet? Z systemem?
Ranking laptopów -> https://techlords.pl/polecane-laptopy/
  • Odpowiedz
Pan-K
Pan-K
Pan-K 02.07.2023, 13:18:45
  • 0
Mirasy z #australia powiedzcie mi czym nadać paczkę do Polski żeby szybko i bezpiecznie doszła, paczka to będzie suknia ślubna więc takie 40x40x30 i 5kg pewnie

#parcel #kurier
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

yeloneck
yeloneck
yeloneck
02.07.2023, 13:55:09 via Wykop
  • 1
@Pan-K: ja wysłałem europarcel i wszystko było git, tylko trochę długo, bo to statkiem. Suknie normalnie slij Australian Postem i tyle.
  • Odpowiedz
Le_bleu
Le_bleu
Le_bleu
22.04.2023, 04:45:12
  • 1
#rozowepaski czemu jedyne d--y które zwracają na mnie uwagę to te w okolicy 30
Z mordy raczej młody chłopaczek
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pan-K
Pan-K
Pan-K 22.04.2023, 05:04:03 via Wykop
  • 0
@Le_bleu: u mnie i młode i stare zwracają uwagę. Nie wiem co jest grane
  • Odpowiedz
upadlatruskawa
upadlatruskawa
upadlatruskawa
17.04.2023, 04:45:25
  • 56
Wiecie co? Ja to bardzo średnią szkołę średnią to kończyłem w czasie, gdy nasz kraj nie należał jeszcze do Unii, a #urzadpracy w #warszawa i w sumie pewnie cała PL, to budynek gdzie panie urzędniczki oferty warte zachodu chowały "dla swoich" pod ladę, a dla ciebie plebejuszu mamy darmowy nfz i prace do których jedziesz tylko po to, by podbić świstek, który uprawniał do dalszego posiadania statusu bezrobotnego.

Weszliśmy
upadlatruskawa - Wiecie co? Ja to bardzo średnią szkołę średnią to kończyłem w czasie...

źródło: up

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pan-K
Pan-K
Pan-K 17.04.2023, 04:51:10 via Wykop
  • 104
@upadlatruskawa: urząd pracy jest od zarządzania bezrobociem a nie od szukania pracy. W Warszawie jak ktoś szuka przez urząd pracy to ja nie wiem co za ludzie. Idziesz kroić głupie sałatki i masz 2x taka kase
  • Odpowiedz
Pan-K
Pan-K
Pan-K 17.04.2023, 16:08:13 via Wykop
  • 0
@LJBW603: w Warszawie

@kierowcaautobusuofficial jak wyżej

@Chris_Karczynski dokładnie tak jak mówisz, u mnie mężczyźni którzy pracują normalnie by byli na zasiłku czy coś takiego bo się nie nadają do pracy ale z braku laku robią. Każdy normalny facet ogarnie sobie robotę za normalne pieniądze chyba że mieszka gdzieś na dalekiej wsi to owszem, tam jest problem.
  • Odpowiedz

667

Rozkręca się podobna afera jak ze zbożem.

Rozkręca się podobna afera jak ze zbożem.

Wydawało się, że pomagamy biednej Ukrainie, a właściwie to nabijamy kieszenie jednego ukraińskiego miliardera - oburza się polska branża drobiarska. Tanie kurczaki z Ukrainy wjeżdżają na rynek UE...

konradpra
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 13.04.2023, 06:03:41
  • 133
  • #
    rolnictwo
  • #
    afera
  • #
    gospodarka
  • #
    bekazpisu
Pan-K
Pan-K
Pan-K 14.04.2023, 04:21:49 via Wykop
  • 0
@Ama-gi: ogólnie patologia, rok temu babeczka która sprzedawała przez internet swoje nadwyżki sadzonek truskawek dostała 5000zl kary za brak wystawionego paszportu bo biedna nie wiedziała że musi. Tutaj służby na zgłoszenie zareagowały ekspresowo

256

Zaczęło się. Paragon za lody nad morzem wywołał burzę

Zaczęło się. Paragon za lody nad morzem wywołał burzę

Do lata, wakacji i letnich urlopów jeszcze daleko. Polacy stęsknieni słońca, odpoczynku, świeżego powietrza i morskiej bryzy wyjeżdżają nad morzem długo przed sezonem. Liczą również na to, że przed sezonem będzie taniej. Ale turyści mają dla nas złe wieści – paragony grozy dopiero nas zaskoczą.

salon24_pl
z
salon24.pl
dodany: 13.04.2023, 15:57:23
  • 261
  • #
    polska
  • #
    inflacja
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    podroze
  • #
    turystyka
Pan-K
Pan-K
Pan-K 14.04.2023, 04:18:57 via Wykop
  • 5
@Kaczus2B: w Kielcach pre dni temu płaciłem 7zl za porcje dosyć spora więc nad morzem czy w górach i innych turystycznych miejscach wiadomo że będzie drożej
szarley
szarley
szarley
13.04.2023, 03:46:29
  • 7
Ja p------e, laska z #tinder dała się r----ć ale lodzik to nie ;( bez sensu te ONS
#przegryw
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pan-K
Pan-K
Pan-K 13.04.2023, 03:48:12 via Wykop
  • 0
@szarley: na lodzika trzeba z niektórymi się parę razy spotkać ;)
  • Odpowiedz

68

Rolnicy zablokują kolej w Hrubieszowie. Nie chcą ukraińskiego zboża

Rolnicy zablokują kolej w Hrubieszowie. Nie chcą ukraińskiego zboża

Rolnicy protestują w województwie lubelskim. Nadal gorąco wokół tranzytu ukraińskiego zboża do Polski

salon24_pl
z
salon24.pl
dodany: 12.04.2023, 08:47:25
  • 11
  • #
    rolnicy
  • #
    protest
  • #
    zboze
  • #
    ukraina
  • #
    rolnictwo
Pan-K
Pan-K
Pan-K 13.04.2023, 03:47:28 via Wykop
  • 10
Dawno już powinni blokować.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

327

Rolnicy zaostrzają protest. Domagają się zamknięcia polskiej granicy dla zboża

Rolnicy zaostrzają protest. Domagają się zamknięcia polskiej granicy dla zboża

Zbożowy problem, mimo zawartego porozumienia z ministerstwem rolnictwa, narasta. Rolnicy ze Szczecina zaostrzają protest. Chcą zamknięcia polskiej granicy dla ukraińskiego zboża, bo jak podkreślają, cierpią na tym coraz bardziej. Rząd zapewnia, że nie zostawi rolników bez pomocy.

szyna352
z
polsatnews.pl
dodany: 03.04.2023, 17:12:28
  • 135
  • #
    polska
  • #
    rolnictwo
  • #
    ukraina
Pan-K
Pan-K
Pan-K 04.04.2023, 08:40:50 via Wykop
  • 19
@Don_Hollywood: Z tego co mi wiadomo, bardzo duża ilość zboża została sprowadzona owszem z Ukrainy ale właścicielem były zachodnie firmy które mają bardzo dużo pól uprawnych właśnie w Ukrainie. Jaki jest tego procent względem całości tego nie wiem ale problem jest kolosalny ponieważ pszenica jest po ok 900zł i nie ma chętnych do zakupu. Dodam tylko że w rolnictwie jest ogólnie patologia ponieważ nie da się normalnie prowadzić biznesu przez
Pan-K
Pan-K
Pan-K 04.04.2023, 17:16:23 via Wykop
  • 4
@prawde_powiadam_Wam: Nie do końca by tak było :) lwią część kosztu jedzenia zabierają pośrednicy i sklepy, rolnik dostaje jak zwykle marne grosze za w sumie wszystko co oddaje na skup. Śmiać mi się chciało jak rok temu jak dobrze pamiętam czarna porzeczka kosztowała za kg chyba ok 25-30zł na bazarku i ludzie łapali się za głowę jak to tak drogo i mówili że ile ten sadownik zarabia a sadownik dostawał
Pan-K
Pan-K
Pan-K 06.04.2023, 07:53:34 via Wykop
  • 0
@prawde_powiadam_Wam: chyba nie wiesz jak działa dystrybucja i skupy warzyw i owoców, do tego są potrzebne ogromne nakłady i układy to tak jakby Ci ktoś powiedział żebyś zaproponował firmom tańszy gaz bo sobie go wprowadzisz z innego źródła niż PGNiG, owszem możesz tak zrobić ale nakłady jakich potrzebujesz to nie dla zwykłego człowieka. Dlatego rolnicy sami zakładają grupy producenckie gdzie mają już dużo większy kapitał do inwestowania, są grupy które
Pan-K
Pan-K
Pan-K 06.04.2023, 10:32:25 via Wykop
  • 0
@prawde_powiadam_Wam: pozwolenie pozwoleniem chodziło mi o nakłady finansowe, a pozwolenie możesz sobie zdobyć więc nie ma problemi
Pan-K
Pan-K
Pan-K 06.04.2023, 10:35:52 via Wykop
  • 0
@pdt_87: @Imagination jak jesteście z IT to nie ma dla was problemu żeby doczytać na necie dlaczego jest problem ale skroce, wy działacie według rynkowych zasad, nikt nie będzie pracował za stawkę która nie pozwoli na przeżycie a w rolnictwie trzeba sprzedawać poniżej kosztów produkcji ponieważ dostaje się dopłaty które to rekompensują. A dlaczego trzeba brać dopłaty? Bo inne kraje mają większe dopłaty przez co są bardziej konkurencyjni i
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25
  • Strona 2 z 25
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 21.06.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 05.06.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 04.06.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.11.2015

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl