Wpis z mikrobloga

Mam wrażenie że wraz z premierą RDR2 dobiliśmy do graficznej ściany w grach wideo. Tytuły z najwyższej półki które ukazały się po tym arcydziele Rockstar może i miały większe wymagania ale nie oferowały przy tym bardziej realistycznej czy szczegółowej grafiki. Nadchodzące GTA VI po tym co mogliśmy zobaczyć na trailerach też tego poziomu raczej nie przebije.

#rdr2 #gry #grafikakomputerowa #pcmasterrace
Larsberg - Mam wrażenie że wraz z premierą RDR2 dobiliśmy do graficznej ściany w grac...
  • 178
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Larsberg odnotowałeś jakiś skok technologiczny w hardware od premiery RDR2 bo ja nie? Są tam jakieś wzrosty ale to pojedyncze procenty a nie skok na wyższy lv. Ostatni taki skok miał miejsce gdzieś w okolicach premiery PS3 bo konsole nagle odskoczyły pecetom więc twórcy musieli zakasać rękawy i podjąć rękawice. Od tamtego czasu konsole zamieniły się w komputery do grania na średnich detalach a twórcy sprzętu rozsiedli się wygodnie w fotelach
  • Odpowiedz
No bo wiekszosc gier to tylko udaje ze sa dobre, hypowane tytuly o ktorych tydzien po premierze nikt nie pamieta, a Rdr2 jak odpalilem to wybuchl mi mozg, przez ta gre mam ogromne oczekiwania co do gta vi
  • Odpowiedz
@Rad-X:

@Larsberg: już bez przesady, RDR2 jest ładne, ale widać że nie ma najnowszych technologii


Z całym szacunkiem, ale właśnie to mi się podoba w odróżnieniu do dzisiejszych gier. Gra ma mieć ładny i spójny styl graficzny a nie technologie. Unreal przykładowo napchał tych technologii a grając gry w nim często czuć, że niby ładne ale coś jest nie tak.
Zresztą nie tylko unreal ma ten problem. Cały ten
  • Odpowiedz
odnotowałeś jakiś skok technologiczny w hardware od premiery RDR2 bo ja nie?


@Afrobiker: karty graficzne są plus minus 2x wydajniejsze niż w 2018 roku (gry porównamy serię RTX 2xxx i RTX 5xxx), więc różnica nie jest mała, poza tym w międzyczasie dokonała się mała rewolucja w kontekście wykorzystania AI

z resztą to nawet nie jest tak na prawdę problem sprzętowy, bardziej to kwestia przesunięcia ściany w kontekście kosztów produkcji i
  • Odpowiedz
  • 71
@Rad-X: O jakich technologiach mówisz? Rozmazującym obraz skalowaniu DLSS? Czy może Ray Tracingu którego efekty nadal mało kto jest w stanie zauważyć?
  • Odpowiedz
  • 207
@Medonix: Gry na Unreal Engine są strasznie nierówne graficznie. Stalker 2 to najlepszy przykład gdzie pewne miejscówki przy odpowiednich warunkach pogodowych potrafiły wyglądać fotorealistycznie a w innych okolicznościach wiało grafiką sprzed 15 lat.
  • Odpowiedz
Gry na Unreal Engine są strasznie nierówne graficznie.


@Larsberg: moim zdaniem przykłada się zdecydowanie zbyt dużą wagę do Unreala jako przyczyny problemów gier

w przypadku Stalkera większą winę za jego stan ponosi jednak trudny proces produkcyjny biorąc pod uwagę okoliczności w jakich powstawał niż to, że jest na takim a nie innym silniku
witajswiecie - >Gry na Unreal Engine są strasznie nierówne graficznie.

@Larsberg: mo...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Rozmazującym obraz skalowaniu DLSS?


RDR2 wygląda świetnie, ale już też bez przesady z w drugą stronę. DLSS 4 wygląda zajebiście, a poza tym to nie jest technologia gier. W GTA 6 również to będzie, ale przecież nikt nie zmusza do używania.

Czy może Ray Tracingu którego efekty nadal mało kto jest w stanie zauważyć?


@Larsberg: Klasyczny temat ray tracingu. Wystarczy odpalić cyberpunka z ray/path tracingiem i różnica jest widoczna. Oczywiście
  • Odpowiedz
Z całym szacunkiem, ale właśnie to mi się podoba w odróżnieniu do dzisiejszych gier. Gra ma mieć ładny i spójny styl graficzny a nie technologie. Unreal przykładowo napchał tych technologii a grając gry w nim często czuć, że niby ładne ale coś jest nie tak.


@Medonix: UE5 to jest niestety rak tej branży obecnie. Winszuję Epicowi tego co osiągnęli, że udało im się "sprzedać" dedykowany silnik do Fortnite, praktycznie każdego
  • Odpowiedz
@Larsberg: unreal engine to syf, szkoda że cd projekt przeszedł ze swojego silnika na unreal engine ale rozumiem że taniej jest wziąć chłopa z Pakistanu niż dobrze opłacić doświadczonego pracownika, typowy kołchoz
  • Odpowiedz
@witajswiecie nic z tego co piszesz nie ma odzwierciedlenia w grach zwyczajnie nie widać tego skoku technologicznego. Ja piszę o czasach w których Sony zamówiło na premierę prostą ścigałkę (MotorStorm) która miała sprzedawać konsole a pod względem grafiki i fizyki wgniatała w ziemię wszystko co w tym czasie mogłeś ograć na PC. A to była dopiero premiera później było jeszcze ciekawiej. Przypomnij sobie GTA4 które wyszło na PC z bardzo dużym
  • Odpowiedz
@Larsberg: kocham rdr2 ale głównie za fizykę i świat. Chociaż tak z grubsza mogę wymienić 2 ładniejsze gry z ostatniego czasu. Alan wake 2 i Last of Us 2 reamstered- te gry wyglądały genialnie, człowiek stawał dla widoczków.
  • Odpowiedz
@bonus: Ciężko odmówić AW2 czy TLoU2 że wyglądają zajebiście (bo wyglądają) ale trochę inaczej projektuje się korytarze czy pół otwarte światy a trochę inaczej świat taki jak w RDR. Żeby nie było, dopracowane sceny wyglądają i tu i tu, jednak trochę trudno to porównać tak jeden do jednego.
  • Odpowiedz