Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko206
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Noyclah

Noyclah

Dołączył 14 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2899
  • Znaleziska 2783
  • Mikroblog 116
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 5

835

"Mamy dosyć". Mocna odezwa po zamachu na jarmarku w Niemczech

Pokaż treści 18+

"Mamy dosyć". Mocna odezwa po zamachu na jarmarku w Niemczech

"Niemcy nie tylko straciły kontrolę nad własnymi granicami oraz nad tym, kto tutaj mieszka, ale też na ślepo zmierzają do katastrofy" pisze redaktor Die Welt. Lata 30' się zbliżają, może być ciekawie jeśli już nawet dziennikarze wprost piszą o tym co się dzieje

wokeulski
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 21.12.2024, 18:06:54
  • 186
  • #
    niemcy
  • #
    terroryzm
  • #
    ubogaceniekulturowe
Noyclah
Noyclah 22.12.2024, 13:15:31 via Wykop
  • 0
Europa zapomniała o podstawach cywilizacji, która oparta jest na agresywnych, odważnych mężczyznach


@ganifid: może dlatego, że ci agresywni, odważni mężczyźni doprowadzili w końcu do dwóch wojen światowych i zrównania Europy z ziemią... efektem tych wojen są właśnie pokolenia obecnie kształtujące Europę.

592

"Bykowe" to idiotyczny pomysł a czemu nie "krowowe"?

"Bykowe" to idiotyczny pomysł a czemu nie "krowowe"?

Marek Jakubiak proponuje, aby mężczyźni single płacili tzw. bykowe podatek od starokawalerstwa, który ma zmuszać ich

PIAN--A_A--KTYWNA
z
salon24.pl
dodany: 19.12.2024, 07:20:24
  • 221
  • #
    polityka
Noyclah
Noyclah 19.12.2024, 14:46:28 via Wykop
  • 0
Są kraje, gdzie akceptowana jest metoda gwałcenia i zapładniania kobiety. Następnie taka kobieta zostaje twoją żoną. Akurat te kraje nie mają problemu z przyrostem naturalnym. Coś w tym jest.


@Celmar: No to też tak bez szału, jak spojrzysz na kraje islamskie (nieogarnięte wojną) to tam przyrost naturalny nie jest jakiś szalony (Iran 1,7; Arabia Saudyjska 2,3; Pakistan 3,3; Bangladesz 1,9; Algieria 2,7; Tunezja 2,0; Oman 2,6; Kuwejt 2,1; ZEA 1,4;

316

AfD nominuje kobietę na stanowisko kanclerza Niemiec

AfD nominuje kobietę na stanowisko kanclerza Niemiec

AfD jednak nie tak skrajnie prawicowa. Partia właśnie nominowała na kanclerza kobietę, która żyje w związku z inną kobietą i wychowuje z nią dwóch synów. Alice Weidel jest przeciwna ideologii LGBT i nielegalnej imigracji. Decyzja ma wzmocnić pozycję AfD przed wyborami w lutym.

konto usunięte
z
reuters.com
dodany: 07.12.2024, 13:31:18
  • 198
  • #
    afd
  • #
    neimcy
  • #
    polityka
Noyclah
Noyclah 08.12.2024, 09:55:43 via Wykop
  • -2
i brzydzi wymawiać się Polskiej nazwy miejscowości na Śląsku xD


@ropuchapodkamieniem: Tak szczerze mówiąc to ja nie słyszałem by Polacy mówili Lviv, Vilnius czy Brest. Łatwiej się używa jednak rodzimych nazw niż obcych.
Noyclah
Noyclah 08.12.2024, 12:15:15 via Wykop
  • -6
a jednak mówimy Iwano-Frankiwsk zamiast Stanisławów


@degenero: To chyba też zależy - spotkałem się z obiema formami.
Noyclah
Noyclah 08.12.2024, 12:21:08 via Wykop
  • -4
Niemcy właśnie tłumaczą na swój język tylko 6 dużych polskich miast: Warschau, Krakau, Danzig, Breslau, Stettin, Posen, we wszystkich pozostałych miastach używają oryginalnej, polskiej formy, więc słowa tej baby są nie do obrony.


@AnonLek: To nie jest prawda. Bardzo dużo zależy od kontekstu i sytuacji. Mówiąc o miejscach skąd pochodzą ich przodkowie (w sensie mówią o rodzinnych doświadczeniach) to praktycznie zawsze używają oryginalnej niemieckiej nazwy. Mówiąc o obecnych miastach między
Noyclah
Noyclah 08.12.2024, 12:53:38 via Wykop
  • -5
Ona to też mówiła w prywatnej rozmowie do kuzyna, z wyłączonym mikrofonem? Obrazek masz powyżej, kolejnego trolla też nie będę karmić.


@AnonLek: Ładnie to tak wycinać pasujące sobie fragmenty i pomijać pozostałe? Jeśli ktoś tutaj zachowuje się jak troll to niestety jesteś to Ty.

Mówiła o swoich przodkach. Jej przodkowie urodzili się Leobschütz, a nie w Głubczycach. Tak jak Polacy przed wojną żyli i rodzili się we Lwowie a nie
Noyclah
Noyclah 08.12.2024, 15:02:39 via Wykop
  • -3
Mówienie, że nie zna polskiej nazwy i nie interesuje jej ona miało konkretny cel, tak samo jak Niemcy Środkowe. A odpowiednikiem Lwowa jako dużego miasta jest właśnie Breslau, który został w niemieckim i nikt o to bólu tyłka nie ma. Idź wychwalać swoich nazioli i raus.


@AnonLek: A myślisz, że Polacy znają (chcą poznać) nazwy ukraińskie, białoruskie czy litewskie polskich miejscowości na Kresach? Myślisz, że ktokolwiek ich używa? Czy ktokolwiek
Noyclah
Noyclah 08.12.2024, 20:11:18 via Wykop
  • -4
teraz już koniec z karmieniem afd-owskiego trolla. Leć na czarno.


@AnonLek: Brak rzeczowej dyskusji, więc uciekasz w obrażanie ad personam.

Zupełnie szczerzę życzę większej kultury w przyszłych dyskusjach.

228

Tajne porozumienie Sykes-Picot. Jak Francuzi i Brytyjczycy podzielili Bliski Wsc

Tajne porozumienie Sykes-Picot. Jak Francuzi i Brytyjczycy podzielili Bliski Wsc

Podczas pierwszej wojny światowej, zanim jeszcze Imperium Osmańskie zostało pokonane, Brytyjczycy i Francuzi zaczęli tworzyć plany podziału ziem Imperium między siebie. Efektem tych rozmów zostało tajne porozumienie Sykes-Picot, które legło u podstaw współczesnego ładu na Bliskim Wschodzie.

JanLaguna
z
youtube.com
dodany: 28.11.2024, 17:14:10
  • 22
  • #
    historia
  • #
    lagunacontent
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    geopolityka
  • #
    bliskiwschod
  • #
    syria
Noyclah
Noyclah 29.11.2024, 09:11:07 via Wykop
  • 17
z góry wiedzieli, że nic nie będą robić, tylko zostawia nas na pastwę


@Orbis83: Tak szczerze mówiąc to nasi politycy też powinni byli to wiedzieć. Nie trzeba chyba być geniuszem militarnym by domyślić się, żę Wielka Brytania i Francja niewiele będą w stanie zrobić. Pierwsza nie miała żadnej realnej armii lądowej, a druga musiałaby zaatakować Niemcy na wąskim odcinku granicy umocnionym przez Niemców albo przez Ren. No ale obiecać mogli

317

Lekcje religii w szkołach. Jest orzeczenie TK

Lekcje religii w szkołach. Jest orzeczenie TK

Trybularz Kulinarny mówi, że niedobrze tak być racjonalnym.

SillyWombat
z
rmf24.pl
dodany: 27.11.2024, 14:25:19
  • 224
  • #
    trybunal
  • #
    prawo
  • #
    konstytucja
  • #
    szkola
  • #
    nauka
Noyclah
Noyclah 28.11.2024, 11:43:24 via Wykop
  • -3
Nasza konstutucja jest jak Biblia. Wszystko da się tak zinterpretować żeby wyszło "na nasze". Jarek wsadzając tam już kompletne sługi to udowodnił. Niestety konstytucją powinna być bardziej jednoznaczna inaczej jak widać nie potrzeba parlamentu, prezydenta po co to nam jak TK wszystko umie wyczytać/wywróżyć w konstytucji. Widać jak nasz system prawny jest kulawy. Działało to jako tako jak TK był obsadzony przez ludzi, którzy jeszcze jakoś zachowywali pozory a teraz to albo

515

O tym jak poslowie KO probuja zaorac Polska branze pirotechniczna

Pokaż treści 18+

O tym jak poslowie KO probuja zaorac Polska branze pirotechniczna

Dlaczego w ogole tacy ludzie sa poslami? Naprawde tego nie rozumiem. W tle jak widac

konradw
z
x.com
dodany: 14.11.2024, 18:58:48
  • 111
  • #
    polska
  • #
    wojna
  • #
    wojsko
  • #
    europa
  • #
    polityka
Noyclah
Noyclah 15.11.2024, 06:47:41 via Wykop
  • 6
Trochę to nie ma sensu - skoro jesteśmy jednym z największych eksporterów fajerferków, to zakaz używania fajerwerków w Polsce nie powinien za bardzo na to wpłynąć.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

330

Republikanie obejmą większość w Senacie

Pokaż treści 18+

Republikanie obejmą większość w Senacie

Republikanie przejmą kontrolę nad Senatem - podała agencja AP, opierając się na dotychczasowych rozstrzygnięciach w senackich pojedynkach w Ohio, Wirginii Zachodniej, Teksasie i Nebrasce. Wciąż nie wiadomo, ile wyniesie przewaga republikanów w Senacie ani czy utrzymają większość w Izbie [...]

Bobito
z
rmf24.pl
dodany: 06.11.2024, 06:27:13
  • 131
  • #
    polityka
  • #
    wybory
  • #
    trump
  • #
    usa
Noyclah
Noyclah 06.11.2024, 09:56:39 via Wykop
  • 41
Dlatego co powinno się wprowadzić to jednomandatowe okręgi wyborcze.


@tomasz-aleksander-barania: To nie rozwiąże problemu (patrz wybory do senatu w PL). Może tylko pogorszyć sytuację na wiele sposobów.
Noyclah
Noyclah 06.11.2024, 11:37:19 via Wykop
  • 0
jak inaczej niezależny kandydat, lokalny patriota może zostać wprowadzony do sejmu? Gdy nie po drodze mu do bycia członkiem partii?


@tomasz-aleksander-barania: Obecnie nie może bez wstąpienia/założenia partii. Ma to chronić sejm przed rozdrobnieniem. Praktyka (Senat) pokazuje jednak, że w zasadzie bez dogadani się z jakąś partią trudno byłoby się przebićw JOW samodzielnym kandydatom.

365

Niemiecka konfiskata gospodarstw rolnych na polskiej wsi

Niemiecka konfiskata gospodarstw rolnych na polskiej wsi

Podczas okupacji Niemcy zagrabili tysiące polskich gospodarstw rolnych, wyrzucając z nich prawowitych właścicieli i osadzając tam własnych nadzorców oraz przesiedleńców z Rzeszy. Zdarzało się, że dotychczasowi polscy gospodarze pracowali jako tania, najemna siła robocza na własnej ziemi...

wawiak178
z
historia2ws.blogspot.com
dodany: 02.11.2024, 17:01:45
  • 64
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    historia
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    2wojnaswiatowa
  • #
    drugawojnaswiatowa
Noyclah
Noyclah 03.11.2024, 12:14:03 via Wykop
  • -2
Opis znaleziska jest niestety błędny, chociaż samo znalezisko tego błędu nie zawiera. Osadnicy niemieccy, osiedlani w miejsce wypędzonych Polaków nie byli Niemcami z Rzeszy. Byli to przede wszystkim Niemcy przesiedleni z krajów bałtyckich, Wołynia i Bessarabii po tym jak te ziemie zajęli Sowieci. Niemcy z tych terenów nie mieli nic wspólnego z państwem niemieckim - Niemcy bałtyccy osiedlili się w krajach bałtyckich w średniowieczu, zaś Niemcy na Wołyniu i w Bessarabii w
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Noyclah
Noyclah 03.11.2024, 12:54:57 via Wykop
  • -2
Masz rację, że ci Niemcy Hitlera nie wybierali, ale maszynie śmierci dumnie lub mniej dumnie służyli. Niemcy jako naród ponoszą odpowiedzialność za zbrodnie.


@Beuthener: Trudno mi się zgodzić z tym. Rozumiem, gdy mówisz o Niemcach mieszkających w Rzeszy - oni mieli realny wpływ na wybór Hitlera, na wojnę itp. a ich współobywatele, którzy głosowali przeciw NSDAP ponoszą odpowiedzialność w ramach zbiorowej odpowiedzialności (osobiście nie zgadzam się z odpowiedzialnością zbiorową, ale

366

Skarbówka nakłada kary na wynajmujących mieszkania na Bookingu i Airbnb

Skarbówka nakłada kary na wynajmujących mieszkania na Bookingu i Airbnb

Urzędy Skarbowe kontrolują Polaków wynajmujących domu i mieszkania Booking i Airbnb. Pan Andrzej (dwa domy nad morzem) nie ma zarejestrowanej działalności (płacił ryczałt 8,5 proc.) Po kontroli: mężczyzna powinien rozliczać podatki jako firma. Będzie musiał zapłacić zaległe podatki za 5 lat wstecz.

Szewczenko
z
wyborcza.biz
dodany: 22.10.2024, 07:39:10
  • 235
  • #
    polska
  • #
    finanse
  • #
    nieruchomosci
  • #
    podatki
  • #
    wynajem
  • #
    wydarzenia
Noyclah
Noyclah 23.10.2024, 07:44:47 via Wykop
  • 3
Problemem jest to że nasze prawo podatkowe jest tak zawiłe że dopuszcza mnogość rozwiązań


@Wumakudu: Nie, problemem nie jest prawo. Prawo podatkowe, jak każde inne prawo w praktycznie każdym państwie europejskim, jest sformułowane w taki sposób, że pozostawia pole do interpretacji. Zawsze będą się zdarzały sytuacje graniczne, gdzie odpowiedź na postawione pytanie będzie brzmiała "to zależy". Problemem jest skarbówka z Ministerstwem Finansów na czele. To KIS wraz z ministrem powinni

182

Przełom w sprawie związków partnerskich. Jest projekt ustawy

Przełom w sprawie związków partnerskich. Jest projekt ustawy

Na stronie Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt ustawy o rejestrowanych związkach partnerskich.

TakiTaki
z
polsatnews.pl
dodany: 18.10.2024, 11:32:58
  • 170
  • #
    polska
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    lgbt
  • #
    polityka
Noyclah
Noyclah 18.10.2024, 22:54:25 via Wykop
  • -6
Z tego co rozumiem to związek partnerski ma być również dla par heteroseksualnych? Jeśli tak to cały ten projekt to jedna wielka gra pod publiczkę, która nic nie da, bo ten projekt jest po prostu sprzeczny z art. 18 Konstytucji. Gdyby naprawdę chcieli uregulować status par homoseksualnych to powinni zaproponować wprowadzenie zwiążku partnerskiego tylko dla par homoseksualnych.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

288

Elitarna rosyjska brygada arktyczna rozniesiona w pył. Straty szokują

Pokaż treści 18+

Elitarna rosyjska brygada arktyczna rozniesiona w pył. Straty szokują

Fińskie media donoszą, że 80. Arktyczna Brygada Piechoty Zmotoryzowanej przestała istnieć. Elitarna rosyjska jednostka, mająca za zadanie chronić arktyczny region na granicy rosyjsko-fińskiej, poniosła bardzo ciężkie straty na terenie Ukrainy. Została tam przeniesiona, by wspomóc siły inwazyjne Krem

KapitanTorpedal
z
o2.pl
dodany: 10.09.2024, 16:08:19
  • 87
  • #
    polityka
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojsko
Noyclah
Noyclah 11.09.2024, 08:38:00 via Wykop
  • -1
Oni chyba te elitarne oznaczenia jednostek nadają im losowo;)


@siedze_w_samych_gaciach: Może elitarność tej jednostki polegała przede wszystkim na przystosowaniu do walki w warunkach arktycznych? Jeśli tak było to niezłe marnotrawstwo zasobów po stronie rosyjskiej...

388

[Powojnie] Reparacje od Niemiec. Odszkodowania za II wojnę światową.

[Powojnie] Reparacje od Niemiec. Odszkodowania za II wojnę światową.

Hej, w najnowszym odcinku serii Powojnie zdecydowałem się podjąć temat reparacji od Niemców. Polska po II wojnie światowej była kompletnie zniszczona. Lata okupacji i zbrodni dokonanych przez Niemców, a potem Sowietów sprawiły, że polskie miasta i wsie tonęły w zgliszczach.

mirekwirek
z
youtube.com
dodany: 06.09.2024, 11:51:34
  • 40
  • #
    powojnie
  • #
    historia
  • #
    gospodarka
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    polska
Noyclah
Noyclah 07.09.2024, 14:42:03 via Wykop
  • -2
Co to ma za znaczenie? Z punktu widzenia państwa, nie ma znaczenia jakiego pochodzenia etnicznego byli ci którzy zginęli.


@CzaryMarek: W krajach imigranckich jak USA czy Kanada nie ma to znaczenia. Ale w Europie działa to jednak trochę inaczej. W II RP szereg mniejszości etnicznych (jak nie większość) była wroga istnieniu państwa polskiego i chciała własnej państwowości. R--ź wołyńska jest dobrym tego przykładem niestety.
Noyclah
Noyclah 07.09.2024, 15:29:53 via Wykop
  • -2
II RP po prostu miała za mało czasu, żeby za pomocą radia, szkoły i TV to zrobić.


@CzaryMarek: Robiła coś wprost odwrotnego - antagonizowała mniejszości (poza może polityką za rządów i życia Piłsudskiego).

444

99-letnia była sekretarka obozu koncentracyjnego w Sztutowie skazana

Pokaż treści 18+

99-letnia była sekretarka obozu koncentracyjnego w Sztutowie skazana

Niemiecki Federalny Trybunał Sprawiedliwości odrzucił apelację byłej sekretarki z obozu koncentracyjnego Irmgard Furchner. Obecnie 99-letnia kobieta została w 2022 roku skazana przez sąd w Itzehoe na karę dwóch lat więzienia w zawieszeniu za pomocnictwo w zabójstwie więźniów obozu koncentracyjnego.

Szewczenko
z
o2.pl
dodany: 20.08.2024, 14:17:52
  • 129
  • #
    europa
  • #
    niemcy
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    historia
  • #
    prawo
Noyclah
Noyclah 21.08.2024, 08:43:26 via Wykop
  • -3
Werner von Braun konstruował rakiety które zabijały Brytyjczyków


@maciolek777: Zawsze mnie to zastanawiało - czym różniło się b-----------e rakietami brytyjskich miast od bombardowania tradycyjnego niemieckich?

558

August Agbola O'Bronwn NIE BYŁ Powstańcem Warszawskim, a OSZUSTEM!

August Agbola O'Bronwn NIE BYŁ Powstańcem Warszawskim, a OSZUSTEM!

Według badań historyków tzw. Czarny Powstaniec był zwykłym oszustem, który kłamał o udziału w Powstaniu Warszawskim by wyłudzić social wojskowy od polskich władz. Wcześniej porzucił kobietę z dzieckiem. Hańba mu!

Niezalezny_Obserwator_EU
z
x.com
dodany: 02.08.2024, 16:36:34
  • 206
  • #
    4konserwy
  • #
    konfederacja
  • #
    polityka
  • #
    patriotyzm
  • #
    marszniepodleglosci
  • #
    ruchnarodowy
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 11:26:16 via Wykop
  • 0
udowadniamy coś, a nie brak czegoś


@mateuszczerski: Chyba, że mowa o bogu, wtedy jest odwrotnie :) Eh, gdyby polska prawica wychodziła z takiego założenia... :)
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 12:01:18 via Wykop
  • -3
natomiast co można powiedzieć o Bogu który jest poza rzeczywistością? przecież się nie skonstruuje żadnego czujnika by dowieść jego obecności, lub nieobecności


@mateuszczerski: I kontynuując twoją myśl konsekwencją tego co napisałeś jest...? :)
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 12:11:13 via Wykop
  • -3
nie ma i nie będzie dowodu na istnienie Boga


@mateuszczerski: tak sądziłem :) Na zachodzie bez zmian :)
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 12:40:02 via Wykop
  • -3
@mateuszczerski: O zwykłą, ludzką hipokryzję nic więcej. Nie ma dowodów na istnienie boga, jego wpływ na ludzi, na cokolwiek itp. więc go nie ma. Ale dla prawicy w Polsce wymóg udowodnienia istnienia nie dotyczy boga. Żeby było jasne - August O'Brown mnie w ogóle interesuje. Ale śmieszy mnie argument tego rodzaju (czyt. "udowadniamy coś, a nie brak czegoś") - zwykła hipokryzja :)
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 12:56:58 via Wykop
  • -3
@mateuszczerski: tak samo jak nie możesz dowieść nieistnienia tworów typu latającego potwora spaghetti czy czajniczka Russella. Nie zmienia to faktu, że (z praktycznego punktu widzenia) po prostu nie istnieją. Takie założenie należałoby przyjąć dla wszystkich kwestii, które mają wpływ na ludzkie życie, społeczeństwo, prawo itp. No ale prawica czyni inaczej, więc ten argument jest dalej zabawny :)
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 13:38:37 via Wykop
  • -4
@mateuszczerski: jest potwornie zabawny, bo obnaża hipokryzję :) Ja nie muszę dowodzić istnienia mojego wyimaginowanego przyjaciela, bo on jest wszechpotężny i poza czasem :) Ale wszyscy mają przestrzegać jego zasad :) Ty z kolei oczywiście musisz udowodnić istnienie swoich wyimaginowanych przyjaciół:) Zawsze bawi!

Pewnie tę historię z Augustem O'Brownem też dałoby się obrócić w te stronę :) A co jeśli nie zachowały się żadne dowody jego udziału w powstaniu, chociaż
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 13:51:39 via Wykop
  • -3
właśnie dlatego że jest poza rzeczywistością, no to się tego nie da zrobić


@mateuszczerski: To bardzo wygodne. Ale absolutnie nieakceptowalne, by na tej podstawie zakładać jego istnienie i tym samym pozwalać by to wplywało na ludzi, państwo i społeczeństwo.

ale można spróbować, jeżeli walczył w postaniu, miał jakichś znajomych to coś już można o nim powiedzieć. o Bogu nic nie można powiedzieć. nie ma punktu zaczepienia


Jeśli założysz, że żadne
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 15:36:04 via Wykop
  • -4
@mateuszczerski: Nieakceptowalne, bo udowadniamy coś, a nie brak czegoś. Z jednej strony mówisz, że muszą być jakieś dowody, więc skoro ich nie ma to znaczy, że August O'Brown nie walczył w powstaniu (a przecież te dowody mogły po prostu nie przetrwać do naszych czasów), a z drugiej strony mówisz, że boga z założenia nie da się udowodnić (chociaż największe religie twierdzą, że bóg wpływał i wpływa na życie ludzkie, więc
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 18:13:29 via Wykop
  • -4
@mateuszczerski: Nieakceptowalne jest to, żeby nakazy istoty, której bytu nie udowodniono (względnie nie da się udowodnić, bo tak twierdzą w nią wierzący) miały wpływ na życie ludzkie. W ten sposób można by dosłownie wszystko usprawiedliwić.

Jeśli spróbujesz udowodnić udział Agustua O'Browna, ale nie znajdziesz żadnych dowodów na jego udział (jak również dowodów przeciwnych) to przyjmiesz, że brał udział w powstaniu czy w nim nie brał udziału? Domyślam się, że przyjmiesz,
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 19:06:06 via Wykop
  • -4
@mateuszczerski: o bogu można powiedzieć to samo - istnieje duże (graniczące z pewnością) prawdopodobieństwo, że go nie ma. Dlaczego duże? Bo wszelkie opowieści o nim się nie kleją, co wiara to pisza o nim co innego, nie ma śladu po jego rzekomym wpływie na świat. Jest po prostu wymyślony przez ludzi. Jak czajniczek Russella :)

Życie społeczne sobie spokojnie poradzi bez nakazów religijnych i bez odwoływania się do wymyślonych bytów.
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 19:47:22 via Wykop
  • -4
@mateuszczerski: Bardzo wiele książek, kapłanów, proroków mówi o bogu (bogach). I one się zupełnie nie kleją. Właśnie dlatego, że to zwykłe wymysły są. Co można powiedzieć o bogu? Że go nie ma. Będzie to najprawdopodobniej najbliższe prawdzie stwierdzenie :)

Pisałem, że to jest nieakceptowalne. A mówiąc konkretniej nieakceptowalne jest to, żeby ktoś miał prawo kazać robić coś drugiemu człowiekowi tylko dlatego, że jakaś wymyślona istota tak nakazała. Jeśli ktoś chce
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 23:30:14 via Wykop
  • -4
@mateuszczerski: To raczej taka sytuacja, gdy wszyscy mówią, że w starej szafie na strychu mieszka duch i próbują go opisać. I każdy wymyśla sobie historię. A najprawdopodobniej stara szafa na strychu jest pusta.

Obecnie największe religie monoteistyczne definiują ingerencje bogów w ten sposób, właśnie w taki sposób, żeby nie musieć się tłumaczyć z braku dowodów.... kiedyś po prostu mieli łatwiej w tym temacie. Ale efekt ostatecznie jest taki sam -
Noyclah
Noyclah 04.08.2024, 00:06:53 via Wykop
  • -4
co do nowego przykładu - wystarczy wyjść na strych i otworzyć szafę. a Bóg mieszka w takiej szafie, do której w żaden sposób się nie da zajrzeć. Dlatego nie można nic o nim powiedzieć.


@mateuszczerski: Po prostu twój przykład z szafą jest mało trafny, ale próbuję jakoś z nim pracować. Gdyby wszyscy mówili, że w szafie, do której nie można wejść czy zajrzeć siedzi człowiek, a jedynym dowodem na to,
Noyclah
Noyclah 04.08.2024, 00:46:14 via Wykop
  • -5
@mateuszczerski: Należałoby przyjąć jako najbardziej prawdopodobne. Wszyscy na co dzień przyjmujemy wiele założeń. To naturalne. Tylko w zakresie bogów ludzie robią dziwny wyjątek od podstawowych zasad rozumowania. Nikt nie wierzy czajniczki Russella, potwory spaghetti, Zeusa, niewidzialne krasnoludki itp.Dla wszystkich oczywiste, że ich nie ma (chociaż nie da się tego udowodnić w 100%). Tylko gdy chodzi o ich jedynego i słuszne boga to jednak tutaj pojawia się argument, że przecież nie
Noyclah
Noyclah 04.08.2024, 09:35:20 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski: tak jak pisałem wcześniej - można o nim powiedzieć, że najprawdopodobniej nie istnieje. To, że człowiek może sobie wymyślić istotę, której braku istnienia nie można udowodnić, nie znaczy, że nagle powinniśmy wyłączyć zdrowy rozsądek. Bóg czy czajniczek Russella to jedno i to samo.

A co do społeczeństwa - oczywiście, że wszystko można społecznie przyjąć, łącznie z ludobójstwem, kanibalizmem, niewolnictwem itp. Ale rozmawiamy o tym jakie społeczeństwo powinno być i
Noyclah
Noyclah 04.08.2024, 15:23:39 via Wykop
  • -2
tak? a jak ustaliłeś to prawdopodobieństwo?


@mateuszczerski: Absolutny brak dowodów i absurdalny koncept. Jeśli uważasz, że się mylę to przedstaw dowody :)

Poza tym (trochę humorystycznie) pośrednio każdy wierzący się ze mną prawie zgadza, bo każdy wierzący kwestionuje istnienie wszystkich innych bóstw, niż tego w które akurat wierzy. Ja po prostu kwestionuję istnienie jednej istoty
Noyclah
Noyclah 04.08.2024, 16:05:10 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski: Skoro nie można sformułować dowodu na jego istnienie, to po prostu nie istnieje.Swoją drogą, jesli jest on poza rzeczywistością i poza czasem to jak w ogóle można mówić, że istnieje, skoro istnieć oznacza czasowo być w określonej rzeczywistości? To jest właśnie absurdalność przedstawionego konceptu. Każdy może sobie wymyślić taki koncept (jak potwór spaghetti) - ale czy to czyni te koncepty jakkolwiek prawdziwymi? Rzeczywistymi? Jeśli tak to dlaczego, niektóre koncepty
Noyclah - @mateuszczerski: Skoro nie można sformułować dowodu na jego istnienie, to p...

źródło: Religion-1

Pobierz
Noyclah
Noyclah 04.08.2024, 18:35:47 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski: Po prostu podchodzę do problemu praktycznie. Zanim odkryto DNA nikt nie przejmował się jego regulowaniem czy w ogóle jego istnieniem (bo o nim nie wiedziano). I do bogów też podchodzę praktycznie - tak jakby nie istnieli (bo tak faktycznie to obecnie wygląda).

Jeśli bóg jest w jakiejś formie rzeczywistości to nie jest poza nią.

Piszesz o bogu jako idei. Ale bogowie (poszczególnych religii, wiar) są skonkretyzowani. Podobnie jak
Noyclah
Noyclah 04.08.2024, 21:13:52 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski: Nie mają żadnego wpływu na naszą rzeczywistość, więc tak jakby ich nie było.

Każdy bóg jest skonkretyzowany. Nawet teiści nadaja bogom określone właściwości, konkretyzując ich w ten sposób. A co do czajniczka: a czemu miałby bóg tak nie wyglądać skoro nie go nie ogranicza?

Dlaczego tak uważam? Dotychczasowe doświadczenia. Ale również z uwagi na tak jak skonstruowane są religie - ich fundamentem są zasady, które są dla wyznawców "niepodważalne",
Noyclah
Noyclah 05.08.2024, 06:08:05 via Wykop
  • -2
To co najwyżej mowi o twoim stosunku do Boga, o Bogu nic nie mowi


@mateuszczerski: Chcesz powiedzieć, że mają wpływ na rzeczywistość? Jeśli tak, to na pewno są tego jakieś dowody na to?

Żaden nonsens - oczywiście, że każdy bóg jest skonkretyzowany. Nawet osoby, które mówią, że wierzą w jakąś siłę wyższą mają jakieś wyobrażenia na jej temat, np. jaki wpływ ma ta istota na ich życie, na świat, na życie po
Noyclah
Noyclah 05.08.2024, 17:19:09 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski: Napisałem, że boga najprawdopodobniej nie ma, bo nie ma żadnych dowodów na to, że istnieje. Brak możliwości przeprowadzenie dowodu na jego istnienie nic w tym kontekście nie zmienia. A w praktyczym ujęciu napisałem, że wygląda to tak jakby nie było żadnych bogów, bo nie ma żadnych dowodów na to, że wpływają na naszą rzeczywistość - jeśli mieliby istnieć gdzieś poza czasem i nie ingerować w naszą rzeczywistość to znaczy,
Noyclah
Noyclah 05.08.2024, 19:21:34 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski:

bardzo dużo zmienia, gdyby w ten sposób rozumować można by było dojść do wniosku że DNA najprawdopodobniej nie istniało w latach 40 XX wieku. napisałem to już, odpisałeś że należy przyjąć po prostu podejście praktyczne, czyli zanim coś zostanie odkryte, to traktować to jako nieistniejące. no dobrze, ale to kompletnie nie jest dowód na to że tego czegoś najprawdopodobniej nie ma.


W latach 40 XX wieku istniały już dowody na
Noyclah
Noyclah 05.08.2024, 20:34:38 via Wykop
  • -2
no a DNA było. a możliwości udowodnienia istnienia DNA nie było


@mateuszczerski: No było DNA. I czego to dowodzi?

ale co to jest dowód? zanegowałbyś istnienie atomu bo nie możesz go powąchać? albo istnienia piosenki bo nie możesz jej dotknąć? przecież każde "brak dowodu" oznacza brak stwierdzenia określonych, a nie jakichś tam losowych cech które pozwalają zdefiniować przedmiot
Noyclah
Noyclah 06.08.2024, 17:28:46 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski:

że fakt że nie można czegoś udowodnić nie oznacza że to najprawdopodobniej nie istnieje, bo tak właśnie było z DNA. no i wieloma innymi rzeczami oczywiście


Jednocześnie brak dowodów nie oznacza, że coś prawdopodobnie istnieje albo należy traktować to jako realną możliwość. Bo czy to oznacza, że jest realne prawdopodobieństwo, że czajniczek Russella istnieje? Że jest on tak samo prawdopodobny jak
Noyclah
Noyclah 06.08.2024, 18:59:05 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski:

nie twierdzę że należy, tylko twierdzę że można traktować to jako realną możliwość


Czy jako realną możliwość można twoim zdaniem również potraktować istnienie latającego potwora spaghetti i czajniczka
Noyclah
Noyclah 06.08.2024, 23:19:29 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski:

tak


Szanuję. Zupełnie
Noyclah - @mateuszczerski: 
tak

Szanuję. Zupełnie szczerze.
Bo gdyby Jego istnienie ...

źródło: europe-importance-of-religion

Pobierz
Noyclah
Noyclah 06.08.2024, 23:19:44 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski:
Noyclah - @mateuszczerski:

źródło: europe-robbery-rate-2.0-1

Pobierz
Noyclah
Noyclah 07.08.2024, 16:40:58 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski:

w zasadzie tak, ale to byłby wybór kogoś z nożem przy szyi. bardzo utrudniony


Pewnie tak, ale to wciąż jest to wybór, którego można dokonać - ludzie od wieków potrafią się buntować przeciwko narzucanym przymusowo nakazom mimo grożących im
Noyclah
Noyclah 07.08.2024, 23:40:24 via Wykop
  • -2
podejrzewam że realna wizja spędzenia wieczności w miejscu okropnym z wielu powodów to raczej coś czego ludzie nie doświadczyli w ciągu wieków, i że może ona znacząco utrudnić wolny wybór


Masz rację, ale to wciąż wybór :)

ależ proces produkcji makaronu też odbywa się bez ingerencji człowieka. daleko w kosmosie są sondy które bez ingerencji człowieka przemierzają sobie autonomicznie wszechświat bo ktoś je po prostu dobrze zaprojektował. sieci neuronowe mogą się uczyć bez ingerencji
Noyclah
Noyclah 09.08.2024, 00:09:51 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski:

no to cóż, pozostaje życzyć takich wyborów. a tak na serio no to kolejny raz powtarzam - jest to "wolny wybór" osoby z nożem przy szyi. o wiele wiele trudniejszy.


Taki wybór miało wielu rewolucjonistów przed nami. I wybierało wolność (lub inne hasło, które akurat im przyświecało) nad życie. W polskiej historii to już chyba bardzo częste zjawisko. Ale tak bywa - ot, urok wolnej
Noyclah
Noyclah 09.08.2024, 16:47:54 via Wykop
  • -2
@mateuszczerski:

Ale twoim argumentem było to, że nauka wyjaśnia proces ewolucji bez konieczności ingerencji Boskiej. Otóż oświadczam że autonomiczność jakiegoś procesu nie oznacza że nikt nie jest jego twórcą. Gdybyś powiedział że nauka wyjaśnia proces powstania ewolucji bez konieczności ingerencji Boskiej, to byłby argument. Ale oczywiście nauka nie wyjaśnia tego procesu, ona co najwyżej może opisać proces ewolucji sam w sobie i ewentualnie podać moment w którym zaczął on być

1834

Rozbita rosyjska kolumna ze wsparciem do Kurska

Pokaż treści 18+

Rozbita rosyjska kolumna ze wsparciem do Kurska

Zniszczona rosyjska kolumna wojskowa

OmletSchabowy
z
x.com
dodany: 09.08.2024, 07:04:26
  • 303
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    kursk
  • #
    wojna
  • #
    polityka
Noyclah
Noyclah 09.08.2024, 10:15:56 via Wykop
  • 2
W wojnie manewrowej Ukraińcy mają przewagę nad Rosjanami. Ale niech się front zatrzyma i już tak wesoło nie będzie niestety.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1833

Policjant przyznaje się do rasistowskich rozkazów

Pokaż treści 18+

Policjant przyznaje się do rasistowskich rozkazów

Kiedy mniejszość arabska szła przez miasto z maczetami to policja otrzymała rozkaz braku reakcji. Kiedy kibice szli na mecz mieli być zatrzymywani pod byle pretekstem.

PrawdaPrawda
z
streamable.com
dodany: 08.08.2024, 21:14:28
  • 170
  • #
    anglia
  • #
    uk
  • #
    policja
  • #
    kryminalne
Noyclah
Noyclah 09.08.2024, 06:22:42 via Wykop
  • 5
@Zbieraczchru: Jeśli otworzyłbyś link do wikipedii, który wrzucił michauues to byś odkrył, że Pakistańczycy są pod "Asian" a Arabowie pod "Other". Pod "Other Whites" są głównie takie narodowości jak Polacy czy Rumunii (muzułmanie w tej grupie to ok 5%).

400

Miliony z konta zniknęły, winnych nie ma. Śledztwo umorzone

Miliony z konta zniknęły, winnych nie ma. Śledztwo umorzone

Prokuratura umorzyła prowadzone od 2021 r. śledztwo w sprawie wyłudzenia ponad 1,9 mln zł od spółki Rewitalizacja w Radomiu. Śledczym nie udało się wskazać sprawców. Zarzuty usłyszały jedynie osoby, które udostępniły swoje konta bankowe.

Kolekcjoner_dusz
z
businessinsider.com.pl
dodany: 02.08.2024, 07:21:54
  • 34
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    prokuratura
  • #
    pieniadze
  • #
    afera
  • #
    oszustwo
Noyclah
Noyclah 03.08.2024, 15:38:48 via Wykop
  • 0
Wolne sądy


@Basiura89: A w artykule informacja o umorzeniu przez prokuraturę....¯\(ツ)/¯

460

Pełnomocnik rządu Tuska w niemieckim radiu: Sprawa reparacji jest zamknięta

Pełnomocnik rządu Tuska w niemieckim radiu: Sprawa reparacji jest zamknięta

Pełnomocnik MSZ Ruchniewicz z góry komunikuje w radio Deutschlandfunk, że Republika Polski zostawia temat reparacji od Niemiec

kamz_4con
z
salon24.pl
dodany: 28.07.2024, 20:38:36
  • 220
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    reparacje
  • #
    drugawojnaswiatowa
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    polityka
Noyclah
Noyclah 29.07.2024, 09:55:03 via Wykop
  • 0
Bylibyśmy pewnie w czołówce UE jeśli chodzi o zamożność, gdyby Niemcy nas nie zdewastowali. Odczuwamy skutki ich wojny do dziś. Jakiś idiota lekką ręką daruje im dług. Ewenement na skalę historii.


@VanGogh: Życzeniowe myślenie. Nielicząc dużych miast oraz zachodu kraju (Pomorze, Wielkopolska, Śląsk) to reszta kraju była słabo albo bardzo słabo rozwinięta. Co więcej na Kresach Wschodnich Polacy stanowili mniej niż połowę mieszkańców. Nawet gdyby nie doszło do II WŚ
Noyclah
Noyclah 29.07.2024, 10:40:09 via Wykop
  • -1
@VanGogh: Życzeniowe, bo zakładasz, że wszystko potoczyłoby się dla nas dobrze. Nie uwzględniasz skali zacofania utraconych Kresów Wschodnich względem otrzymanych Ziemi Zachodnich. Nie uwzględniasz problemów jakie czekałyby na nas z uwagi na sąsiedztwo ze Związkiem Radzieckim bądź problemów związanych z mniejszościami na Kresach. Może potoczyłoby się wszystko dobrze i mielibyśmy wysoki poziom życia, ale może potoczyłoby się wszystko źle i byliśmy małym (granice zachodnie 1937, wschodnie 1945), biednym krajem w
Noyclah
Noyclah 29.07.2024, 11:38:12 via Wykop
  • -4
@VanGogh: No własnie dlatego twoje twierdzenia są tyle warte co to UFO :) Gdybać sobie każdy może.

A co do złodzieja - może i okradł, ale to my na końcu dostaliśmy jego mieszkanie, które było lepsze od naszego - miało prąd, wodę i gaz oraz nie miało kłótliwego współlokatora/współwłaściciela, z którym dzieliliśmy poprzednie. Więc trudno czasem powiedzieć czy zyskaliśmy czy straciliśmy.

885

Niemiecki konsulat w Gdańsku zorganizował imprezę ku czci nazistowskiego zbrodni

Niemiecki konsulat w Gdańsku zorganizował imprezę ku czci nazistowskiego zbrodni

arza. Na tak szokujący pomysł wpaść można było chyba tylko i wyłącznie w Gdańsku. Odwracanie historii idzie pełną parą. Uśmiechnięta Polska.

feniks33061
z
stefczyk.info
dodany: 24.07.2024, 05:22:27
  • 116
  • #
    nazizm
  • #
    niemcy
  • #
    ww2
  • #
    gdansk
  • #
    furdeustchland
  • #
    zaklamywaniehistorii
Noyclah
Noyclah 24.07.2024, 10:23:38 via Wykop
  • -19
Stauffenberg nie był żadnym zbrodniarzem. Co to za bzdurny tytuł? Był niemieckim nacjonalistą i jak wielu innych narodowców był zachłyśnięty nazimem na początku. Ale wielu z nich szybko ten zachwyt minął (niekoniecznie tylko z powodu tego, że wojna była przegrana), szczególnie arystokracji. Jego poglądy były oczywiście dalej skrajnie prawicowe, ale to nie czyni go jeszcze zbrodniarzem.... W tamtym czasie prawica w Polsce również była antysemicka i patrzyła z wyższością na Ukraińców, więc
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

601

Nielegalne praktyki Ukraińców w Polsce. Eksperci alarmują

Pokaż treści 18+

Nielegalne praktyki Ukraińców w Polsce. Eksperci alarmują

W Polsce coraz bardziej powszechne staje się zjawisko unikania legalizacji pracy poprzez wykorzystanie tzw. spółki ukraińskiej. Obcokrajowcy coraz częściej obchodzą prawo, powołując się na przepisy o działalności nierejestrowanej - podaje "Dziennik Gazeta Prawna". Zdaniem ekspertów szkodzi to legaln

rybak_fischermann
z
gospodarka.dziennik.pl
dodany: 18.07.2024, 06:29:26
  • 95
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    prawo
  • #
    praca
Noyclah
Noyclah 18.07.2024, 08:42:05 via Wykop
  • 2
W treści artykułu nie było nic na temat przywołanej w nagłówku "spółki ukraińskiej". A szkoda, bo byłem ciekaw jaka jest tego skala.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Noyclah
Noyclah 18.07.2024, 09:29:42 via Wykop
  • -1
@lampanaftowa122: Wiesz, sama spółka ukraińska nie jest jakimś wielkim problemem w mojej ocenie - podatki od tego trzeba płacić normalnie (spółka płaci CIT, wspólnicy wypłacający zyski przez bycie członkami zarządu płacą PIT i zdrowotną). Więc to nie jest praca na czarno. Takie spółki są robione po to by móc omijać regulacje dotyczące zgody na zatrudnienie Ukraińców bądź ich pracę poza granicami Polski. Po prostu byłem ciekaw jak popularne jest naprawdę
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 4 z 6
  • >
  • Police

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 01.03.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 02.11.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking