Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko197
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ziomus_71
ziomus_71

ziomus_71

Dołączył 3 lata i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 841
  • Znaleziska 189
  • Mikroblog 652
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 4
Hfhfhfbrydjdn
Hfhfhfbrydjdn
Hfhfhfbrydjdn
12.08.2024, 07:39:17
  • 0
Jakie miasto najlepsze do zycia i rozwoju kariery zawodowej? Działka to bankowosc/it (rozne ryzyko itp) Aktualnie mieszkam we Wrocławiu i prace mam zdalną, mieszka mi sie tu całkiem dobrze, od jakiegoś czasu powoli myślę o zakupie jakiegos mieszkania, ale no taki krk/wwa o wiele wiecej ofert pracy jesli mial bym mieć hybryde. Które z tych miast byście wybrali ze względu na kariere/zycie codzienne/nightlife? We wro po prostu wydaje mi sie ze jest

Miasto

  • Wro 25.9% (57)
  • Krk 20.9% (46)
  • Wwa 53.2% (117)

Oddanych głosów: 220

  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 13.08.2024, 11:02:46 via Wykop
  • 0
@Darth_Gohan: od siebie dorzucę że sam mam podobne doświadczenia. Koleżanka mieszka od 4 lat w Krk i odlicza dni żeby wrócić do Wro. Kraków do mieszkania się średnio nadaje, ludzie są na ogół mniej przyjaźni, miasto ciasne i drogie. Słynny już krakowski SMOG to spory problem, bo nie jest jak we Wrocławiu/Warszawie przez X dni w roku tylko tam powietrze stoi cały czas w związku z geografią miasta (brak wymiany
  • Odpowiedz

226

14 tys. starych pieców wymienionych. Wrocław chce iść dalej

14 tys. starych pieców wymienionych. Wrocław chce iść dalej

14 tys. starych pieców wymienionych. Wrocław chce iść dalej - W ciągu czterech lat Wrocław wymienił 14 tys. starych pieców. Było to możliwe dzięki różnym programom, czym właśnie pochwalili się wrocławscy urzędnicy. W najbliższym czasie o

rybak_fischermann
z
rmf24.pl
dodany: 11.03.2024, 19:27:42
  • 144
  • #
    wroclaw
  • #
    ogrzewanie
  • #
    polska
  • #
    ekologia
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 12.03.2024, 20:42:28 via Wykop
  • 0
@woskrosenie: całkiem sporo się poprawiło, patrząc na roczne statystyki na przestrzeni lat zanieczyszczenie systematycznie spada.
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 12.03.2024, 20:43:57 via Wykop
  • 0
@Boobees: tak, jest to odczuwalne. Kiedyś smród zimą był czymś pewnym, dziś są to pojedyncze dni.

411

Mniejszość ukraińska we Wrocławiu może liczyć nawet 180 tys. osób

Pokaż treści 18+

Mniejszość ukraińska we Wrocławiu może liczyć nawet 180 tys. osób

Mniejszość ukraińska we Wrocławiu może liczyć od 150 tys. do 180 tys. osób. W jakich dzielnicach jest ich najwięcej?

karawan_57
z
portalsamorzadowy.pl
dodany: 22.02.2024, 18:23:57
  • 165
  • #
    wroclaw
  • #
    ukraina
  • #
    ukrainiec
  • #
    demografia
  • #
    dolnoslaskie
  • #
    imigranci
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 23.02.2024, 13:56:21 via Wykop
  • -4
@cyk_w_komkuter: widzę jesteś odklejony grubo. Jak się meczysz to się wyprowadź do jakiś Suwałk, nikt nie zapłacze
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 23.02.2024, 15:33:32 via Wykop
  • -1
@cyk_w_komkuter: jak ktoś zaczyna wyzywać to od razu wiadomo, ze gowno wie.
Garść statystyk na temat Wrocławia wystarczy, żeby obalić idiotyzmy o "zwijaniu się" miasta. Dziś to drugie najbogatsze miasto w kraju, 20 lat temu było cieniem tego czym jest dzisiaj. W 2008 roku PKB Wrocławia było na poziomie 83% średniej unijnej, dziś to 112%. Zwija się ekspresowo jak widać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ziomus71 - @cykw_komkuter: jak ktoś zaczyna wyzywać to od razu wiadomo, ze gowno wie....

źródło: strategia-wroclaw-2030-pkb-2015

Pobierz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 23.02.2024, 16:05:02 via Wykop
  • -1
@cyk_w_komkuter: dałem Ci prosty dowód na to, że miasto się bogaci. Nie musze tego porównywać do USA, księżyca albo Chin. Rozmawiamy o Wrocławiu i/lub regionie na który wpływa. To są twarde dane i jest tego pełno, chociażby najnowsze statystyki EUROSTATu dotyczące wzrostu PKB (załącznik). Stan dróg, komunikacji czy twojej opinii na temat tego kto tu inwestuje nie ma żadnego znaczenia. Jest to swoja droga manipulacja, bo siec komunikacyjna i stan
ziomus71 - @cykw_komkuter: dałem Ci prosty dowód na to, że miasto się bogaci. Nie mus...

źródło: IMG_7328

Pobierz

551

Zrobiono kolejny krok ku realizacji gigantycznej inwestycji firmy Intel w Polsce

Zrobiono kolejny krok ku realizacji gigantycznej inwestycji firmy Intel w Polsce

Kolejni tzw. "eksperci" snują wizję wycofania się amerykańskiego giganta technologicznego, amerykańskiej firmy Intel z realizacji największej inwestycji zagranicznej w historii Polski, która ma powstać na Dolnym Śląsku, w okolicy Wrocławia. A tymczasem czynione są kolejne kroki w celu realizacji tej

ralf-szer
z
investmap.pl
dodany: 22.02.2024, 19:40:16
  • 76
  • #
    intel
  • #
    wroclaw
  • #
    pracait
  • #
    inwestycje
  • #
    gospodarka
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 23.02.2024, 13:48:17 via Wykop
  • 0
@Topik55: tak, przedstawiciele Intela byli na Politechnice Wrocławskiej wiec wyglada na to ze się udało

638

Jak Europa jest dymana przez samsunga

Jak Europa jest dymana przez samsunga

I finally got both Snapdragon and Exynos versions of S24. I compared the performance and battery life of the Galaxy S24 Exynos 2400 to the Galaxy S24 Snapdragon 8 Gen 3.I did a speed test, GPS test, and Benchmarking using Geekbench and 3DMark and tested light and heavy gaming.

michaelllo69
z
youtube.com
dodany: 16.02.2024, 23:02:41
  • 341
  • #
    samsung
  • #
    usa
  • #
    europa
  • #
    snapdragon
  • #
    exynos
  • #
    test
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 17.02.2024, 20:50:51 via Wykop
  • -2
@Hanlan: widzę syndrom oblężonej twierdzy mocno wjechał ;p
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 17.02.2024, 20:55:49 via Wykop
  • 9
@PoncjuszPijak:

przepłacamy za jakieś ogryzki tak ze 2-3 razy względem oferowanych parametrów

Jak poznać ze ktoś nie ma cienia pojęcia na temat elektroniki użytkowej? Mówi ze iPhone ma "słabe parametry" kiedy w rzeczywistości to najwydajniejszy smartfon na rynku. Podobnie jest z MacBookami.
Cenowo iPhone nie odbiega od szajsunga a Maki od Dellów XPS.
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 19.02.2024, 14:49:14 via Wykop
  • 0
@PoncjuszPijak: rajca nie jest ta sama liga. iPhone jest dalej lepszy, ma wydajniejszy procesor, trzyma dłużej na baterii, zrobi lepsze zdjęcie, lepiej zarządza RAMem i można tak wymieniać długo.
iPhone 11 za pare lat będzie działał, a ten szajsung będzie miał lagi i brak aktualizacji.
iPhone 15 Pro i S24 kosztują tyle samo, wiec idiotyzmy o "przepłacaniu" włożyć można miedzy bajki. Czasy kiedy iPhone był droższy od androidów minęły.
W
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 20.02.2024, 13:51:25 via Wykop
  • 0
@PoncjuszPijak:

Rozmowa z fanbojami: przytaczasz dane, to Ci powie, że jest na odwrót xD

tak, dlatego rozmowa z tobą nie ma sensu. Ja o baterii i efektywnosci energetycznej, a ty o oszczędzonym prądzie. Ja o cenach urządzeń, ty udający ze flagowce nie istnieją bo ty ich nie kupujesz. Szkoda czasu.
Miałem Androidy wiele lat, Windowsa używam w pracy do dziś. Uważam że Apple jest lepsze, jeśli nie masz doświadczenia z
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 20.02.2024, 15:13:29 via Wykop
  • 0
@PoncjuszPijak: miałem w życiu takich dyskusji trylion i wiesz co, ja nie mam obowiązku edukować kogokolwiek. Możemy tu dyskutować miesiącami, ale nie wytłumaczę komuś ze czekolada smakuje lepiej od tynku, dopóki jej nie sprobuje.
Znajdziesz smartfon z lepszym ekranem, baterią, czymkolwiek, ale nie ma jednego Androida który jest od iPhona lepszy. Nie ma Androidowego iPhone'a, chyba najbliżej jest Pixel.
Tak samo z MacBookami, ale tu przepaść jest jeszcze większa. Apple

376

Wrocławskie ulice pełne dziur. Na ich łatanie brakuje pieniędzy

Wrocławskie ulice pełne dziur. Na ich łatanie brakuje pieniędzy

MPK musiało od poniedziałku zmienić trasy autobusów, bo te nie mogły przejechać przez potężne dziury pod wiaduktem na ul. Stawowej. Takich miejsc we Wrocławiu jest mnóstwo. Urzędnicy rozkładają ręce: łataniem dziur zajmuje się w całym mieście tylko pięć ekip. Na dodatek brakuje pieniędzy

OtoWR
z
tuwroclaw.com
dodany: 12.02.2024, 17:09:04
  • 116
  • #
    wroclaw
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 13.02.2024, 13:03:08 via Wykop
  • 1
Bicz plis, pojedzcie do Lodzi to zobaczycie dziury.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 06.01.2024, 13:44:46
  • 6
Może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego PKS w #gdansk przeniósł mnie w czasie 30 lat? Wysiadłem tam i byłem w szoku.
Dworzec PKP odje***y a obok PKS wyglada jakby miał zaraz umrzeć. Można nawet powiedzieć że tak śmierdzi, jakby już umarł i był w stanie rozkładu.
ziomus_71 - Może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego PKS w #gdansk przeniósł mnie w czasie ...

źródło: 5e5e914933287_o_original

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
06.01.2024, 17:26:33 via Wykop
  • 0
@cichy-spokojny-grzeczny: Katowice, Wrocław czy Poznań maja jakoś normalne nowe dworce wyglądające jak w Europie a nie Nowosybirsku. Jakoś się da.
  • Odpowiedz
cocklush69
cocklush69
cocklush69
04.01.2024, 19:35:24
  • 16
#poznan #lodz #warszawa #gdansk #wroclaw

Gdy bylem nastolatkiem, wciaz jeszcze tkwilem w przekonaniu o zajebistosci swojego miasta czyli Poznania i poznaniakow. Wychowany na piatkowskim podworku z soundtrackiem do dziecinstwa w wykonaniu Pei i Killaz Group, jadlem pyry z sosem i wrecz masturbowalem sie tym swoim szlachetnym pochodzeniem.

Przeprowadzki rozpoczete w wieku 18 lat do Lodzi, pozniej do Warszawy, pozniej do Gdanska, pozniej do
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 05.01.2024, 11:20:52 via Wykop
  • 2
@cocklush69: ludzie wszędzie są różni, można mieć więcej lub mniej szczęścia. Wbrew temu co ludzie tu piszą, są różnice miedzy miastami w Polsce zwłaszcza na osi wschód-zachód. One wynikają z historii, wykształcenia i tez po części zamożności.
Kraków i Warszawa to miasta gdzie skupia się ściana wschodnia naszego kraju, więc są to często miasta kontrastów. Z jednej strony liberalne, z drugiej pełne konserwatywnych osób ze wschodu kraju. Podział jest też
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 04.01.2024, 14:00:59
  • 0
Komuś się nudzi we #wroclaw i lata helikopterem nad Odrą, hałasując niemiłosiernie.
Daj mi żyć ( ͡° ʖ̯ ͡°)
ziomus_71 - Komuś się nudzi we #Wroclaw i lata helikopterem nad Odrą, hałasując niemi...

źródło: ee

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BelleDerphine
BelleDerphine
04.01.2024, 14:25:39 via Wykop
  • 3
@Nadia_: z góry dobrze widać ciało pływające w rzece
  • Odpowiedz
cyberyna
cyberyna
04.01.2024, 14:35:09 via iOS
  • 3
@ziomus_71 moze i tego Radka co skoczył w sylwester z mostu Grunwaldzkiego szukają
  • Odpowiedz
M.....z
M.....z
konto usunięte 02.01.2024, 10:12:59
  • 0
Co można robić na dworcu głównym w Poznaniu przez 3 godziny? #pytanie #poznan
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 02.01.2024, 12:11:57 via Wykop
  • 0
@Mr_Beniz: 3 godziny to idealna ilość czasu żeby znaleźć swój peron na tym dworcu xd
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 30.12.2023, 00:42:23
  • 152
Ciekawa statystyka pokazująca najlepiej rozwinięte gospodarczo miasta Europy środkowo-wschodniej niebędące stolicami.
Zaskakuje jak wiele Polskich miast znalazło się na liście, które nie kojarzą się nam raczej z wyspami bogactwa #szczecin #olsztyn #tarnow #bydgoszcz #torun #olsztyn #kielce. Ciekawe, że Brno jest na poziomie Szczecina, a Koszyce na poziomie Kielc czy Olsztyna.
#wroclaw zdominował ranking jako najbogatsze
ziomus_71 - Ciekawa statystyka pokazująca najlepiej rozwinięte gospodarczo miasta Eur...

źródło: slajd-2

Pobierz
  • 80
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 00:58:42 via Wykop
  • 6
@w00nski: Bydgoszcz i Toruń łączy aglomeracja i jako takowa zostały potraktowane, słusznie zresztą bo leżą tak blisko siebie ze ich potencjały gospodarczo-inwestycyjne się łączą
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 00:59:45 via Wykop
  • 0
@mkorsov: Tarnów i Galati to dwa osobne miasta które po prostu znajdują się obok siebie na wykresie, Galati leży w Rumunii.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 01:07:31 via Wykop
  • 0
@krucjan: w zasadzie, słusznie, bo wypada niewiele gorzej od Krakowa i lepiej od Łodzi. Sam się nie spodziewałem, że będzie tak wysoko w rankingu.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 01:21:52 via Wykop
  • 2
@mkorsov: Wroclaw wiezie sie głównie na ARAWie który zajmuje się promocją miasta i pozyskiwaniem nowych inwestycji. Włodarze zwyczajnie dają im na to hajs i ich sluchaja.
Dużo też Wrocław ma przy tym szczęścia, ale to już inna kwestia.
Memy z wykolejającymi się tramwajami są śmieszne, ale z prawda nie mają wiele wspólnego od lat.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 01:26:23 via Wykop
  • 4
@w00nski: nie ma znaczenia czy mieszkałeś w Toruniu czy Bydgoszczy bo tu nie chodzi o współpracę tych miast jaką możesz zaobserwować z punktu widzenia mieszkańca. Chodzi o to, że miasta tak blisko położone zawsze dzielą się populacją i potencjałem. Ktoś mieszka tu i pracuje tam, zakłada firmę tu a usługi świadczy tam, zarabia tu a wydaje tam. Rozumiesz, nie można traktować tak dużych miast jako osobne byty pośrodku pola bo
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 10:28:32 via Wykop
  • 0
@BenAli: przecież ten ranking to PKB na mieszkańca, nie ma żadnego znaczenia czy miasto jest duże czy małe bo jego dochód jest dzielony przez ilość mieszkańców. Dodatkowo w krajach rozwiniętych im mniejsze państwo tym zwykle wyższe PKB per capita. To nie jest ranking bezwzględnego PKB miast, więc to co piszesz nie ma sensu.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 10:35:40 via Wykop
  • 2
@Blahhblahh: nie znasz się zupełnie w temacie i to widać, traktowanie miast położonych od siebie 30 kilometrów jako aglomeracja bicentryczna to standard. Ponownie, nie ma znaczenia czy znasz kogoś, kto używa tych miast naprzemiennie czy nie. One wpływają na wzajemny rozwój z samego faktu swojego położenia. Polska też rozpoznaje aglomeracje Bydgosko-Toruńską jako coś, co istnieje: https://pl.wikipedia.org/wiki/Aglomeracja_bydgosko-toruńska
Ponownie, to czy te miasta maja odpowiednia infrastrukturę, komunikację i politykę aby w pełni
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 10:59:55 via Wykop
  • 0
@enten: Wrocław ucierpiał podczas wojny niewiele mniej niż Warszawa, podobnie jak Gdańsk. Przecież nikt nie postrzegał Wrocławia jako ładne miasto długo po wojnie, bo było nie dość ze "obce" to jeszcze zniszczone. Potem jeszcze dodatkowo zalane w 97.
Jakby to co piszesz miało sens to Poznań powinien być najbogatszy w regionie, bo nie został mocno zniszczony podczas wojny. Katowice które nie należą do najpiękniejszych, powinny nie istnieć a przez długie
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 11:18:58 via Wykop
  • 4
@Blahhblahh: mieszkałeś to znasz miasta, tyle. Nie znasz się natomiast na urbanistyce i demografii. Aglomeracja Bydgosko-Toruńska znajduje się na liście największych aglomeracji miejskich w Polsce. Ty sobie możesz uznawać jej zasadność, ale nie ma sensu dyskutować z faktami.
BTW nie wiem skąd wniosek, że mieszkam we Wrocławiu lol
ziomus_71 - @Blahhblahh: mieszkałeś to znasz miasta, tyle. Nie znasz się natomiast na...

źródło: s-589-x

Pobierz
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
30.12.2023, 18:03:15 via Wykop
  • 0
@BenAli: Masz rację ale tylko częściowo, bo jak spojrzy się na Budapeszt, Koszyce, Pragę czy Belgrad to wcale nie jest takie oczywiste żeby migrować do stolicy. Często inne miasta i nawet stolice są bliżej niż własna. Wrocław i Szczecin są w sumie najlepszym przykładem, jak ktoś chce wyjechać za kasą to ma bliżej do Pragi i Berlina niż do Warszawy.
Rację masz w tym, że duże państwo to duże możliwości
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 11:48:51 via Wykop
  • 1
@bart39: ja to znalazłem przypadkiem na stronie Wrocławia, bezpośredniego źródła nie mam ale mam artykuł https://www.wroclaw.pl/przedsiebiorczy-wroclaw/wroclaw-najbardziej-rozwinietym-niestolecznym-miastem-europy-srodkowej-i-wschodniej
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 11:49:48 via Wykop
  • 1
@konsul543: metodologia jest prosta, wzięli wszystkie miasta z Europy środkowo-wschodniej, uszeregowali je po PKB per capita i wywalili stolice państw. Dokładnie to widzisz na liście.
Jest więc to wykres pokazujący najbogatsze miasta w Europie środkowej i wschodniej niebędące stolicami państw.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 11:57:55 via Wykop
  • 0
@obieq: Kluż-Napoka to miasto w Rumunii, ma 324,6 tys mieszkańców. Po stolicy, Bukareszcie, jest to drugi największy ośrodek akademicki w kraju.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 13:58:29 via Wykop
  • 0
@Iguan2207: populacja kraju to jedno, ale potencjał gospodarczy nie wynika tylko z tego. Mamy dodatkowo wykształconą siłę roboczą, która przyciąga inwestycje wysokiego profilu. Przecież skręcaniem długopisów za najniższą krajową nie bylibyśmy na takim poziomie gospodarczym jak teraz.
W sumie najlepiej świadczy o tym zmieniający się charakter inwestycji zagranicznych w kraju. Najpierw była produkcja, potem usługi, następnie coraz więcej ICT i e-commerce. Inwestycja Intela w produkcję chipów pod Wrocławiem wyznacza kolejny
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 14:05:01 via Wykop
  • 0
@spokoromek: mówisz że "nie widzisz" tego zajebistego rozwoju, bo pewnie brakuje Ci porównania.
Albo szybko przyzwyczajasz się do dobrego, albo nie podróżujesz po Europie Środkowej i Wschodniej. Wystarczy pojechać do Rumunii, Słowacji, Węgier czy nawet Grecji żeby stwierdzić jak bardzo Polska poszła do przodu. Ba, ostatnio byłem w Berlinie i w Czechach i nie widzę jakiś diametralnych różnic z poziomu ulicy między Pragą/Berlinem a Wrocławiem czy Poznaniem.
Mowie to jako
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 14:24:58 via Wykop
  • 0
@UciekajKur__Stad: bo Lublin tworzy aglomerację monocentryczną, jako największe miasto regionu. Świdnik jest od Lublina niemal dziesięciokrotnie mniejszy. Na takiej samej zasadzie masz aglomeracje wrocławską, warszawską czy poznańską. Dookoła tych miast są inne całkiem spore miasta, ale nie są populacyjnie zbliżone do Wrocławia/Warszawy/Poznania.
Bydgoszcz (354 tys) i Toruń (200 tys) tworzą aglomerację bicentyczną, bo populacyjnie są zbliżone. Nie ma jednego centrum tej aglomeracji, są dwa. Konurbacja górnośląska to też przykład aglomeracji
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 14:28:41 via Wykop
  • 0
@OraclePL: opis mówi jasno, że jest to PKB na mieszkańca w parytecie siły nabywczej. Oznacza to miedzy innymi, że PKB stawiono z kosztami życia w danym mieście. Wrocław nie jest tak drogi jak Gdańsk/Kraków, więc wrocławianie żyją lepiej nawet jeśli zarabiają mniej od krakusów.
Nadal jednak pragnę zaznaczyć ze to nie lista zarobków, tylko PKB. Wrocław jest zwyczajnie od Gdańska bogatszy. To drugie najbogatsze po Warszawie miasto w kraju.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 14:49:02 via Wykop
  • 0
@m_ney: wiesz jakby populacja gwarantowała bogactwo, to byśmy byli za Rosją, Ukrainą i większością Azji.
Wskazałeś jedynie że Polacy nie koncentrują się w stolicy, ale fenomen rozwoju gospodarczego z tego nie wynika.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 14:54:35 via Wykop
  • 0
@m_ney: spoko, ale nie ma to znaczenia bo równomierne rozproszenie populacji nie jest przyczyną bogactwa. Korelacja to nie przyczynowość.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 15:07:18 via Wykop
  • 0
@m_ney: no właśnie nie, jest skorelowany bo PKB wytwarzają ludzie. Korelacja jednak to nie przyczynowość.
Załóżmy że bierzemy wszystkich Polaków z największych miast i przesiedlamy ich równomiernie po całej Polsce. Mija parę lat, jak myślisz czy PKB kraju wzrośnie czy spadnie? Spadnie, bo ludzie mający wykształcenie nie mają odpowiedniego środowiska do rozwoju.
Kluczem nie jest tylko populacja, ale edukacja i inwestycje korzystające z wykwalifikowanej siły roboczej. Takie jest moje zdanie.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71
Autor
31.12.2023, 18:15:28 via Wykop
  • 0
@Pasterz30: jeśli uważasz że wyglądają na biedne to nie widziałeś wielu mniejszych miast w Europie wschodniej i środkowej.
  • Odpowiedz

1238

Nowe "Wiadomości" o tym jaka w Polsce panuje homofobia

Pokaż treści 18+

Główne wydanie nowych "Wiadomości" kolejny raz z kolei porusza kwestię związków partnerskich i adopcji dzieci przez homoseksualistów. Nowy, lepszy świat.

Quzin
z
twitter.com
dodany: 29.12.2023, 14:52:49
  • 609
  • #
    tvp
  • #
    polska
  • #
    bekazlewactwa
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 29.12.2023, 23:38:15 via Wykop
  • -2
@Reiden: kolejny dumny z bycia idiotą
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 29.12.2023, 23:39:35 via Wykop
  • -6
@beconase: tylko twoja arachnofobia nie ma realnego wpływu na życie innych ludzi, a homofobia polityczny wpływ juz ma.
Wyjdź spod wykopowego kamienia i idź na terapie.

470

Wyniki spisu powszechnego: Wrocław wyprzedza Łódź, dramat na Górnym Śląsku

Wyniki spisu powszechnego: Wrocław wyprzedza Łódź, dramat na Górnym Śląsku

Warszawa przekroczyła barierę 1,8 mln mieszk., a Kraków 800 tys. Wrocław ma 2 tys. więcej mieszkańców niż Łódź. Na G. Śląsku wszystkie miasta dramatycznie się wyludniły - Zabrze ma aż 12 tys. mniej mieszkańców niż się spodziewano

szyy
z
facebook.com
dodany: 20.09.2022, 07:10:54
  • 231
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    demografia
  • #
    statystyka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 20.09.2022, 13:44:44
  • -3
@acpiorundc: bzdury, zarobki na przykład programisty C++ wyższe są we Wrocławiu niż w Warszawie. Wiadomo, że firm w Wawie będzie więcej, ale pod kątem ciekawych ofert Wawa, Krk i Wro są na tym samym poziomie.
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 20.09.2022, 13:45:08
  • -1
@srgs: Ukraińcy nie byli wliczani przecież do tego spisu.
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 20.09.2022, 13:47:23
  • -1
@nuskool: no tak, tendencje spadkowa w dłuższym okresie czasu, jak Kraków... który zyskał po Wawie najwiecej mieszkańców. Bzdury totalne wypisujesz ;)
Wrocław o swoją przyszłość może być spokojny, a najlepiej to pokazuje artykuł który komentujesz.
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 20.09.2022, 15:18:54
  • -2
@acpiorundc: ja pracuje jako informatyk i wiem jaki jest rynek pracy, bo mieszkałem w Waw. Nie, przepaści miedzy tymi miastami nie ma wbrew temu co opisujesz. Uśrednione dane nofluffjobs zreszta pokazały, że w niektórych dziedzinach jak właśnie C++ można we Wrocławiu zarobić więcej.
Średnia zarobków w Warszawie jest wyższa, głównie za sprawą stanowisk junior. Początkujący w Warszawie mogą liczyć na lepszy hajs, chociaż nadal nie jest to jakaś mega różnica.
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 28.12.2023, 19:26:14 via Wykop
  • 0
@ivbefre: raczej więcej niż na Głównym w Warszawie, bo Wrocław Główny to od lat największa stacja kolejowa w Polsce. Sam rok 2022 to 26,4 mln obsłużonych pasażerów, dla porównania Warszawa Centralna obsłużyła 13,27 mln pasażerów a całe woj. łódzkie 12,75 mln pasażerów (Łodz fabryczna około 3,7 mln pasażerów rocznie).
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 28.12.2023, 19:28:16 via Wykop
  • 0
@T.....r: o czym Ty piszesz? GOP sukcesywnie traci mieszkańców bo się starzeje. Ch**owo ale stabilnie, to chciałeś napisać?

1341

Intel wybuduje pod Wrocławiem wielki zakład. Polska wchodzi do gry o rynek półpr

Intel wybuduje pod Wrocławiem wielki zakład. Polska wchodzi do gry o rynek półpr

Intel planuje w Polsce inwestycję, która ma pochłonąć 4,5 mld dol. i stworzyć 2 tys. miejsc pracy w samej firmie i kolejne tysiące u jej dostawców. Nowy zakład ma wyjść naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na półprzewodnikowe układy scalone i pomóc w realizacji celów UE w tym obszarze.

ArtBrut
z
businessinsider.com.pl
dodany: 16.06.2023, 08:39:54
  • 569
  • #
    Polska
  • #
    informatyka
  • #
    ciekawostki
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    komputery
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 28.12.2023, 17:39:17 via Wykop
  • 0
@picajolo: spójrz na sektor IT we Wrocławiu i w Poznaniu, to się dowiesz dlaczego. Wrocław w semestr produkuje więcej inżynierów niż Poznań w rok. Wrocław to też miasto które stale rośnie, Poznań się wyludnia.
Domciu
Domciu
18.11.2023, 10:43:00
  • 92
Konkretny drift na Grunwaldzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#wroclaw
Domciu - Konkretny drift na Grunwaldzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#wroclaw

źródło: temp_file8710327507886624784

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 25.11.2023, 15:27:46 via Wykop
  • 0
@mk321: ja tu mieszkam 11 lat i wykolejony tramwaj widziałem raz. Zdjęcie niezupełnie może pokazywać wykolejony tramwaj bo w tamtym miejscu jest bocznica i takie ułożenie wózków teoretycznie jest możliwe gdy się ja nieodpowiednio ustawi.
  • Odpowiedz

442

Rząd zdecydował: 1,5 mld dol. na budowę fabryki Intela.

Rząd zdecydował: 1,5 mld dol. na budowę fabryki Intela.

Rada Ministrów przyjęła projekt, który pozwoli wypłacić pieniądze na budowę fabryki półprzewodników pod Wrocławiem.

MaranX
z
forsal.pl
dodany: 14.11.2023, 20:38:48
  • 188
  • #
    polska
  • #
    intel
  • #
    komputery
  • #
    technologia
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 23.11.2023, 15:16:42 via Wykop
  • 0
@altabix: jak myślisz ze wywalić biuro jest tak samo prosto jak fabrykę procków, to nie masz pojęcia o czym piszesz. Tak nawiasem, biuro IBM nie zostało zlikwidowane tylko pracownicy nadal tam pracują dla spółki córki (Kyndryl).

375

Tak Rosja buduje w Polsce agenturę wpływu czyli Mateusz Piskorski i ruskie maile

Pokaż treści 18+

Tak Rosja buduje w Polsce agenturę wpływu czyli Mateusz Piskorski i ruskie maile

Mamy dowód, że ludzie Kremla między sobą planowali publiczne akcje Piskorskiego. Rosyjski polityk Sargis Mirzakhanian stworzył i koordynował siatkę rosyjskich agentów wpływu w Europie, oskarżony o szpiegostwo Piskorski był jednym z jego najważniejszych partnerów.

Takiseprzecietniak
z
frontstory.pl
dodany: 03.04.2023, 14:44:34
  • 50
  • #
    polska
  • #
    rosja
  • #
    ruskieonuce
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 04.04.2023, 15:39:32 via Wykop
  • 2
no wow, ruska agentura przecież ma się świetnie w Polsce, ostatnio nawet uzyskała w sondażach wyborczych ponad 10%. Pieniążki ze wschodu do konfederacji lecą grubym strumieniem, każdy o tym wie ale ludzie głosują ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

354

Występy BDSM i Drag dla NIEMOWLAKÓW.

Pokaż treści 18+

Występy BDSM i Drag dla NIEMOWLAKÓW.

W ten oto sposób filozofia Queer ( która jest główną Ideą w LGBTQ+) dąży do dekonstrukcji tradycyjnych norm społecznych. Więcej w komentarzu + Bonus. Przy takim poziomie abstrakcji pokazanym na filmie trudno cokolwiek napisać, siódma gęstość została osiągnięta. Film jest ocenzurowany więc nie ma+18

rifraw
z
youtube.com
dodany: 03.03.2023, 05:39:39
  • 66
  • #
    afera
  • #
    dzieci
  • #
    4konserwy
  • #
    ciekawostki
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    bekazpodludzi
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 03.03.2023, 15:18:14 via Wykop
  • -2
@zalogowany_user: aUtEnTyCzNe NaGrAnIe jasne
film jest zrobiony pod teze i ma trafiac do konserw, jak widac trafia. Rzeczywistosc jest duzo bardziej złożona.

241

Najpiękniejsze miasto na Śląsku, którego pewnie nie znacie: Pszczyna

Najpiękniejsze miasto na Śląsku, którego pewnie nie znacie: Pszczyna

Już sam rynek w Pszczynie, który powstał w miejscu średniowiecznego placu targowego, to wręcz całe wieki historii. Jego kształtowanie – w obecnej formie – rozpoczęło się już przecież w XIV-XV wieku. Ma formę prostokąta. Pierwszymi murowanymi budowlami przy rynku były: ratusz (1658 r.) i...

Slazag
z
slazag.pl
dodany: 27.02.2023, 17:15:10
  • 82
  • #
    polska
  • #
    pszczyna
  • #
    slask
  • #
    fotografia
  • #
    architektura
  • #
    ciekawostki
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 28.02.2023, 14:31:15 via Wykop
  • -3
Znajomosc geografii i historii w tym kraju to dramat. Śląsk a wojewodztwo slaskie to dwie rozne rzeczy.
Najładniejszym miastem Śląska jest jego historyczna stolica, czyli Wrocław.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Marshall
_Marshall
12.12.2022, 13:38:12
  • 0
przepraszam czy kogos p----------o z cenami airbnb/booking w #wroclaw ?
przeciez w stolicy i zakopanym jest taniej...i to duzo taniej

#airbnb #wroclaw #zalesie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 12.12.2022, 14:40:37
  • 1
@_Marshall: jest sezon jarmarkowy, to i ceny lecą w górę bo jest duży popyt na najem. Sprawdz oferte hotelową, cenowo moze wyjsc podobnie.
  • Odpowiedz
ziomus_71
ziomus_71
ziomus_71 13.12.2022, 09:03:38
  • 0
@Tommy__: czy ja wiem, czy gównianym. Gówniany to jest w Warszawie. Wrocławski jarmark jest jednym z lepszych w Europie, niektórzy lubią i trudno się dziwić. Ty nie musisz.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >
  • Wroclaw

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 05.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking